Työeläkeläinen kiinni valehtelusta

Tyäkkäri kumoon

Työeläkeläinen sanoo:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9375494/46255708

"mutta osoita yksi paikka jossa en ole pysynyt totuudessa! Jos meinaan rahkeet riittää."

Rahkeet riittää hyvin, koska Työeläkeläinen ei pysynyt totuudessa sanoessaan esimerkiksi tällee:

http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9211788/45074412

"jatkosodassa vähimmäistarkoitus oli saada järjestelmä vaihdettua ja lisäksi saada Suomi Moskovan ohjaukseen kuten kävi esim. kolmelle Baltian maalle. Muu kuvittelu on huuhaata. "

Historian asiantuntijat paljastavat Työeläkeläisen valehtelijaksi, koska heidän mukaan esimerkiksi jatkosodassa neukuilla ei ollut tarkoitus vaihtaa Suomen järjestelmää. Asiantuntijoiden mukaan neukuilla ei ollut tarkoitus edes miehittää Suomea:

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9211788

"historialliset dokumentit ja tutkijat kertovat siis, että ns. Kymijoen tasa oli puna-armeijan päätavoite kesän 1944 suurhyökkäyksessä, eikä siis Suomen valtaaminen. Ensinnäkin dokumenteista mainittakoon vaikka NL ylimmän sotajohdon, eli Stavkan määräykset, jotka löytyvät mm. kirjasta "Taistelut Suomen rintamalla 1941-1944". Ideana oli siis se, että lyömällä Suomen pääjoukot ja etenemällä Kymijoen-linjalle neuvostojoukot luovat Suomelle paineen rauhan solmimiseen.

Tämä lähtökohdan vahvistaa yhteneväiseksi Stavkan määräysten kanssa mm. vuonna 1991 NL:n puolustusministeriön asiakirjoihin tutustunut everstiluutnantti Urho Myllymäen johtama suomalaistutkijoiden työryhmä raportissaan. Niin ikään teoksessaan "Miten Suomi valloitetaan" yksi Suomen sotahistoriantutkijoiden ykkösnimi, Ohto Manninen, toteaa Kymijoen olleen puna-armeijan tavoitteen Leningradin rintaman osalta. Manninen kirjoittaa mm. näin:

"Kymijoki oli tietysti huolellisesti harkittu tavoite. Vesistölinjana se oli luonnollinen paikka pysähtyä ja asettua tarvittaessa puolustukseen." sekä näin: "Kymijoki oli arvioitu saksalaisten mahdolliseksi puolustuslinjaksi siinä tapauksessa, että Suomi vetäytyisi pois sodasta."

Ja puna-armeija siirsi suurhyökkäyksen aikana myös jo panssarivoimaansa kannakselta päärintamilleen. Siitä ja puna-armeijan suurhyökkäyksen tavoitteista, löytyy tietoa myös historiantutkija Helge Seppälän viime sotiemme historiaa käsittelevistä teoksista, kuten teoksesta "Vuosisatainen taistelu Karjalasta". Siinä Seppälä kirjoittaa mm. näin:

"Stavkan suunnitelman mukaanLeningradin rintaman oli hyökättävä pitkin Suomen-lahden rannikkoa suuntana Valkeasaari, Viipuri ja Lappeenranta ja tuhottava Suomen päävoimat sekä luotava uhka Etelä-Suomen asutuskeskuksille etenemällä Kymijoen tasalle."

Sitä, ettei puna-armeijalla ollut tarkoitus vallata Suomea tukee myös 19.6.1944 julkaistu Päämajan tiedustelujohtajan eversti Aladar Paasosen tiedusteluraportti, jossa todetaan:

"Toistaiseksi ei näytä siltä, että vihollinen olisi ryhtynyt offensiiviin päämääränään maamme valloittaminen kokonaisuudessaan, koska se silloin epäilemättä jo aikaisemmassa vaiheessa olisi ryhtynyt tehokkaampaan sitomiseen itärintamallamme..."

Historiantutkija Markku Jokisipilä toteaa myös teoksessaan "Aseveljiä vai liittolaisia", että Paasosen raportissa todettiin "...yksiselitteisesti etteivät puna-armeijan Suomea vastaan heittämät voimat riittäisi maan valloittamiseen." Tästä raportissa vedettiin Jokisipilän mukaan johtopäätös, "...ettei Neuvostoliiton suurhyökkäyksen tavoitteena voinut olla Suomen valloitaminen."."

32

309

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • buaahaaaaa

      kukaan ei ole koskaan nähnyt kallen perusteluja mihinkään ja tässä avauksessa tyäkkäri paljastui valehtelijaksi. Porvareilla menee tosi heikosti.

      buaahaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

      • Anonyymi

        Mehän voimme nyt todeta tasan tarkkaan sen asian, että takuuvarmasti kuulemma NATSIKOMUT eli Suomen Kansalliskommunistinen Puolue rp kuulemma kostuu sellaisista NEROT rs:n ryhmään kuuluvista kuin nyt Pastori ExTyökkäri ja ONNIPORVARIT sekä vielä Don PartaCusi ja ONNITOVERIT rs:stä. Nythän SUOMI-VALTIO rs:ssä ei kuulemma olekaan näkyvästi keitään muita kuin vain ja ainoastaan NATSIKOMUT ja NATSISOSSUT sekä NATSIDEMARIT rs:ää. Onko nyt SKP ja Tosijumaliset rs:n HYVÄ ASIA todellakaan kannattaa Kovan Linjan NATSIKOMUT rs:ää siis esimekiksi sellaista Oikeaoppinen OMISTAJUUS rs:ää kuin nyt siten, että Takuuvarmasti todella tasan tarkkaan on ainakin 85 prosenttia OMISTAJUUS rs:stä täysin YKSITYINEN OMISTAJUUS rs:ssä?


    • mä ooon kingi
      • oon palstan kingi

        tyäkkäsi pakenee kohta hame korvissa metsään kuten urpo. upista ei ole kukaan kuullut eikä nähnyt mikään kuukausiin. kohta pakenee kalle.

        buaaahhaaaa

        jeesus mä ooon nii kinki


      • mä ooon niii kinki

      • mä ooon niii kinki kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/6245582

        arkistosta taas

        JEEEEEESUS tää on helppoooooooo

        mä oon vi....un kova ykköstykki - tyäkkärin kaataja

        edes yksi järkevä ajatus siitä miten puolueelle saadaan kannatusta vaaleissa! Siinä on ykköstykille todellista aihetta.

        Vieläkään ette ole pystyneet vakuuttamaan minua noilla komuvalheillanne. Lukekaa kokonaan se Ohto Mannisen "Miten Suomi valloitetaan" niin saatte kokonaiskuvan tapahtumista, minä luin. Huomaan, ettette te ole sitä lukeneet vaikka lainailette.

        Lukeminen saattaa kuitenkin olla teille vaikeaa mutta kun ottaa itseään niskasta niin muija voi sitä iltaisin nukkumaan mennessä lukea ääneen.


      • meitsi on pomooooooo
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        edes yksi järkevä ajatus siitä miten puolueelle saadaan kannatusta vaaleissa! Siinä on ykköstykille todellista aihetta.

        Vieläkään ette ole pystyneet vakuuttamaan minua noilla komuvalheillanne. Lukekaa kokonaan se Ohto Mannisen "Miten Suomi valloitetaan" niin saatte kokonaiskuvan tapahtumista, minä luin. Huomaan, ettette te ole sitä lukeneet vaikka lainailette.

        Lukeminen saattaa kuitenkin olla teille vaikeaa mutta kun ottaa itseään niskasta niin muija voi sitä iltaisin nukkumaan mennessä lukea ääneen.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9390029/46257259


      • meitsi on pomooooooo kirjoitti:

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9390029/46257259

        vintillä valot palavan. Siinä olet oikeassa, että TYHMÄÄÄÄÄ. Onko sulla ensimmäistäkään valpoisaa ajatusta? Olisin tyystin yllättynyt jos pystyisit kirjoittamaan oikein lauseita omasta päästäsi. Linkeillä saat pyyhkiä peräsi.


    • Syytät minua valehtelusta, silloin ensin pitää miettiä mitä termi valehtelu tarkoittaa ja löysin seuraavan määritelmän: ”Valehtelu on väärän tiedon esittämistä ja levittämistä. Valehtelija tietää esittämänsä tiedon paikkansa pitämättömyydestä. ”.

      Koska olen edelleenkin sitä mieltä jonka olen kirjoittaen esittänyt niin olen korkeintaan väärässä mutta en ole valehdellut jonka ottanet nyt pieneen nuppiisi.

      Suurhyökkäyksen alkaessa oli tarkoitus lyödä meidän armeijamme ja edetä alkuun Kymijoki linjalle. Jos Kymijoelle olisi päästy niin Suomi olisi joutunut antautumaan ehdoitta koska sen jälkeen tiet Suomeen olisivat olleet auki. Jos katsot miten Baltian maiden, Puolan, DDR:n ja muiden kuten Unkarin jne. kävi kun puna-armeija oli niskan päällä niin miksi se olisi menetellyt Suomessa toisin? Älä ole hoopo Olen lukenut tuon Mannisen kirjan enkä saanut siitä sitä käsitystä jotta olisimme jääneet huomiotta jos olisimme joutuneet antautumaan ehdoitta.

      Välttämättä ei koko maata olisi tarvinnutkaan vallata, olisi riittänyt sen laatuinen painostus jossa komut olisivat päässeet niskan päälle ja meno Moskovan syliin olisi ollut vauhdikasta. Jos luet tuon Mannisen kirjan kokonaan niin ei se ainakaan estä moisen ajattelun syntyä. Suosittelen todella!

      Et siis pysty edes väittämään minun valehdelleen etkä noilla lainauksillasi edelleenkään saa mieltäni muuttumaan noiden asioiden suhteen. Jos emme olisi pystyneet pysäyttämään punapaskoja Tali-Ihantala linjalle sekä lisäksi pysäyttämään punapaskojen hyökkäystä Laatokan pohjoispuolella olisimme olleet kusessa komuilla olisi ollut tilaisuutensa viedä meidät lopulliseen kadotukseen kymmeniksi vuosiksi jos ei kauemmaksikin aikaa.

      Ne taitaakin olla punapaskat kun täällä puhuvat vastoin parempaa tietoaan eli valehtelevat, minä kun puhun vain sen mukaan mitä tiedän.

      • oot sä nii tyhmä

        "mutta osoita yksi paikka jossa en ole pysynyt totuudessa! Jos meinaan rahkeet riittää."

        joo täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9390029

        syyllistyit tähän:

        ”Valehtelu on väärän tiedon esittämistä ja levittämistä. Valehtelija tietää esittämänsä tiedon paikkansa pitämättömyydestä. ”.


      • oot sä nii tyhmä kirjoitti:

        "mutta osoita yksi paikka jossa en ole pysynyt totuudessa! Jos meinaan rahkeet riittää."

        joo täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9390029

        syyllistyit tähän:

        ”Valehtelu on väärän tiedon esittämistä ja levittämistä. Valehtelija tietää esittämänsä tiedon paikkansa pitämättömyydestä. ”.

        pystynyt ensimmäistäkään lausumaani kumoamaan omin sanoin. Taidat olla varsin pehmeä päästäsi.


      • Taktiikkamestarit
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        pystynyt ensimmäistäkään lausumaani kumoamaan omin sanoin. Taidat olla varsin pehmeä päästäsi.

        Heippa!

        Niin koska me voimme kumota Inttäjäremmin väitteitä? Jos me voisimme osoitaa epäkelvoksi pelkkien samaa asiaa ja väiteryvästä toistavien Kokkarien TOIVO- ja KORVA-remmi rp:n jäsenten kirjoituksia, niin heidän pitäisi kuitenkin osata miettiä ja ajatella jotain muutakin kuin vain SINIMUSTAT rp:n iskulauseita kommunismin ja sosialismin pahuudesta. Niin auttaako Kokkareita ja Kepuleita yhtään pelkät Iskulauseet sekä kova ja karu samojen asioiden ja iskulauseiden toisto? Kannattaako Ylistää Teidän Kokkarien ja Kepulien aatetta eli Kansallisdemokratismi eli Fasismi rp:tä, sillä kyllä me Komutkin tiedämme sen, että ei ole yhtikäs mikään täydellistä ja kaikkein vähiten Demokratia eli Kansallisdemokratismi?


      • oot sä nii tyhmä kirjoitti:

        "mutta osoita yksi paikka jossa en ole pysynyt totuudessa! Jos meinaan rahkeet riittää."

        joo täällä:

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9390029

        syyllistyit tähän:

        ”Valehtelu on väärän tiedon esittämistä ja levittämistä. Valehtelija tietää esittämänsä tiedon paikkansa pitämättömyydestä. ”.

        Sinunhan piti osoittaa viestii, jossa katsot toverin "työeläkeläinen" valehtelevan ja sitten linkität jonkun saa...anan tollon toverin "Tyäkkäri kumoon" viestiin.

        Mistä vitusta teitä oikein sikiää?

        ...................


      • Työeläkeläinen kirjoitti:

        pystynyt ensimmäistäkään lausumaani kumoamaan omin sanoin. Taidat olla varsin pehmeä päästäsi.

        Niin, olikohan kysymyksesä sama toveri, joka kerran täällä esiintyi nimimerkillä "todelliset pehmeepäät"?
        Hänen viestiensä sisältö puhuu kyllä asian puolesta.

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3851167/20247357

        Siinä toveri onnistui todella hyvin nimimerkin valinnassa - ja Kallella on naurua riittänyt.

        ................


      • Taktiikkamestarit kirjoitti:

        Heippa!

        Niin koska me voimme kumota Inttäjäremmin väitteitä? Jos me voisimme osoitaa epäkelvoksi pelkkien samaa asiaa ja väiteryvästä toistavien Kokkarien TOIVO- ja KORVA-remmi rp:n jäsenten kirjoituksia, niin heidän pitäisi kuitenkin osata miettiä ja ajatella jotain muutakin kuin vain SINIMUSTAT rp:n iskulauseita kommunismin ja sosialismin pahuudesta. Niin auttaako Kokkareita ja Kepuleita yhtään pelkät Iskulauseet sekä kova ja karu samojen asioiden ja iskulauseiden toisto? Kannattaako Ylistää Teidän Kokkarien ja Kepulien aatetta eli Kansallisdemokratismi eli Fasismi rp:tä, sillä kyllä me Komutkin tiedämme sen, että ei ole yhtikäs mikään täydellistä ja kaikkein vähiten Demokratia eli Kansallisdemokratismi?

        Kallelle riittää kommunistien palstalle jättämät viestit eikä hän tarvitse mitään iskulauseita osoittaakseen kansalle kommunitien järjenjuoksen laadun. Esim. Änkyrän OmaanPesäänPaskojan väitteet Suomen syyllisyydestä Talvisotaan riittävät hyvin esimerkiksi komulogiikalle.

        Koska toveri ei kuitenkaan ole tähän päivään mennessä pystynyt osoittamaan sitä Suomen tekoa, joka olisi oikeuttanut hyökkäyksen, niin voimme päätellä kommunistien logiikan mukaan riittävän syyllisen tunnistamisen eikä tehtyä rikosta tarvitse tietää. Tämä osoittaa komulogiikan sairauden erittäin hyvin ja komujärjenjuoksun suunnan - riittä kun syyllinen on tiedossa sillä syylliseksi todetun tekemää rikosta ei tarvitse tietää.

        Mistä teitä sikiää?

        ............................


      • Taktiikkamestarit kirjoitti:

        Heippa!

        Niin koska me voimme kumota Inttäjäremmin väitteitä? Jos me voisimme osoitaa epäkelvoksi pelkkien samaa asiaa ja väiteryvästä toistavien Kokkarien TOIVO- ja KORVA-remmi rp:n jäsenten kirjoituksia, niin heidän pitäisi kuitenkin osata miettiä ja ajatella jotain muutakin kuin vain SINIMUSTAT rp:n iskulauseita kommunismin ja sosialismin pahuudesta. Niin auttaako Kokkareita ja Kepuleita yhtään pelkät Iskulauseet sekä kova ja karu samojen asioiden ja iskulauseiden toisto? Kannattaako Ylistää Teidän Kokkarien ja Kepulien aatetta eli Kansallisdemokratismi eli Fasismi rp:tä, sillä kyllä me Komutkin tiedämme sen, että ei ole yhtikäs mikään täydellistä ja kaikkein vähiten Demokratia eli Kansallisdemokratismi?

        Demokratia sentään voittaa sekä kommunismin että tuon sinun seminologiasi.


      • antipunikki kirjoitti:

        Sinunhan piti osoittaa viestii, jossa katsot toverin "työeläkeläinen" valehtelevan ja sitten linkität jonkun saa...anan tollon toverin "Tyäkkäri kumoon" viestiin.

        Mistä vitusta teitä oikein sikiää?

        ...................

        ymmärrys ei riitä luetun ymmärtämiseen vaan aina heitellään vähän sattuman varaisias linkkejä joista ei edes ymmärretä mitä niihin on kirjoitettu. He eivät myöskään osaa linkittää juuri oikeaa lausumaa vaan sitä pitäisi etsiä jostain kymmenien kommenttien joukosta yrittäen ymmärtää mitä niistä tarkoitetaan. Olen lakannut noiden linkkien lukemisen, jos kaveri tai toveri ei osaa asiaansa itse kirjoittaa niin olkoon.


      • Työeläkeläinen kirjoitti:

        ymmärrys ei riitä luetun ymmärtämiseen vaan aina heitellään vähän sattuman varaisias linkkejä joista ei edes ymmärretä mitä niihin on kirjoitettu. He eivät myöskään osaa linkittää juuri oikeaa lausumaa vaan sitä pitäisi etsiä jostain kymmenien kommenttien joukosta yrittäen ymmärtää mitä niistä tarkoitetaan. Olen lakannut noiden linkkien lukemisen, jos kaveri tai toveri ei osaa asiaansa itse kirjoittaa niin olkoon.

        Joskus ihmetyttää, että eikö komuilla ole ketään parempaa laittaa palstalle puolustamaan aatettaan sillä onhan tämä sentään kommunistisen puolueen keskustelupalstalla ja täällä punikkeja viedään kuin kuoriämpäriä. Satunnainen ohikulkija saa kommunistista ja maamme kommunisteista aatteen kannalta nähden todella sairaan kuvan. Mutta ehkä se kuva on kuitenkin realistinen - komuilla ei ole vasta-argumentteja heidän aatteestaan ja ajatusmaailmasta keskusteltaessa.

        Ehkä palstalla esiintullut komulogiikka, jonka mukaan riittää syyllisen tietäminen ja rikosta ei tarvitse tietää, on todellista kommunistien logiikkaa, jolla he pyrkivät eteenpäin maailmassa.

        ..........


      • lähde jo
        antipunikki kirjoitti:

        Joskus ihmetyttää, että eikö komuilla ole ketään parempaa laittaa palstalle puolustamaan aatettaan sillä onhan tämä sentään kommunistisen puolueen keskustelupalstalla ja täällä punikkeja viedään kuin kuoriämpäriä. Satunnainen ohikulkija saa kommunistista ja maamme kommunisteista aatteen kannalta nähden todella sairaan kuvan. Mutta ehkä se kuva on kuitenkin realistinen - komuilla ei ole vasta-argumentteja heidän aatteestaan ja ajatusmaailmasta keskusteltaessa.

        Ehkä palstalla esiintullut komulogiikka, jonka mukaan riittää syyllisen tietäminen ja rikosta ei tarvitse tietää, on todellista kommunistien logiikkaa, jolla he pyrkivät eteenpäin maailmassa.

        ..........

        Sinut on jo niin monta kertaa kumottu, hävisty ja viety kuoriämpärissä, että normaali ihminen häipyisi tältä palstalta. Oletko sinä normaali ihminen?


      • miten on?
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        ymmärrys ei riitä luetun ymmärtämiseen vaan aina heitellään vähän sattuman varaisias linkkejä joista ei edes ymmärretä mitä niihin on kirjoitettu. He eivät myöskään osaa linkittää juuri oikeaa lausumaa vaan sitä pitäisi etsiä jostain kymmenien kommenttien joukosta yrittäen ymmärtää mitä niistä tarkoitetaan. Olen lakannut noiden linkkien lukemisen, jos kaveri tai toveri ei osaa asiaansa itse kirjoittaa niin olkoon.

        Avaus todistaa sinut valehtelijaksi. Otatko onkeesi ja häivyt palstalta, kuten urpo. Hän ymmärsi häipyä.


      • miten on? kirjoitti:

        Avaus todistaa sinut valehtelijaksi. Otatko onkeesi ja häivyt palstalta, kuten urpo. Hän ymmärsi häipyä.

        Missään kohden minua ei ole saatu kiinni valehtelimisesta. Ei yhdessäkään vaikka erimieltä voimme olla mutta saattehan te näin vapaassa maassa olla väärässä. Katsoin vain ystävän velvollisuudeksi alkaa totuttamaan teikä komurontteja ihmisten ilmoille kelpaavaksi. Kun katsot jäsenlukujen kehityksen pääsuuntia viimeisen 50 vuoden ajalta niin näet jotta te kaipaatte hieman nykyaikaa haaveidenne tilkkeeksi. Ota nyt oppia kun sitä näinkin halvalla saa!

        Erimieltä oleminen ei ole valehtelua jos edes yrität miettiä mitä se sana oikeassa maailmassa tarkoittaa, komutarkoituksia ei kannata viljellä enää sillä niiden aika on mennyt jo pitkälti ohi.


      • selvääää hommaaa
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Missään kohden minua ei ole saatu kiinni valehtelimisesta. Ei yhdessäkään vaikka erimieltä voimme olla mutta saattehan te näin vapaassa maassa olla väärässä. Katsoin vain ystävän velvollisuudeksi alkaa totuttamaan teikä komurontteja ihmisten ilmoille kelpaavaksi. Kun katsot jäsenlukujen kehityksen pääsuuntia viimeisen 50 vuoden ajalta niin näet jotta te kaipaatte hieman nykyaikaa haaveidenne tilkkeeksi. Ota nyt oppia kun sitä näinkin halvalla saa!

        Erimieltä oleminen ei ole valehtelua jos edes yrität miettiä mitä se sana oikeassa maailmassa tarkoittaa, komutarkoituksia ei kannata viljellä enää sillä niiden aika on mennyt jo pitkälti ohi.

        vai ovatko avauksen historian asiantuntijat väärässä?

        siellä Manninenkin kertoo asioita vastoin näkemyksiäsi

        sun hommas on nyt kumota Manninen?

        Jos et pysty, olet valehtelija


      • lähde jo kirjoitti:

        Sinut on jo niin monta kertaa kumottu, hävisty ja viety kuoriämpärissä, että normaali ihminen häipyisi tältä palstalta. Oletko sinä normaali ihminen?

        Ja väitettäsi et pysty linkein ja lainauksin perustelemaan.

        ......................


      • selvääää hommaaa kirjoitti:

        vai ovatko avauksen historian asiantuntijat väärässä?

        siellä Manninenkin kertoo asioita vastoin näkemyksiäsi

        sun hommas on nyt kumota Manninen?

        Jos et pysty, olet valehtelija

        Mannisen kirjan "Miten Suomi valloitetaan"? Minä olen ja vasta koko kirjan lukemalla siitä saa kokonaiskuvan joka varsin hyvin vastaa omaani. Miksi ihmeessä minun pitäisi joku muu kumota siltikään vaikka hän olisi eri mieltä? Saahan meillä olla eri mieltä ja jopa väärässä kuten huomaamme siitä, että komujenkin sallitaan elää. Komuthan taas aikoinaan NL:ssa laittoivat maan alle piiloon ne jotka olivat eri mieltä asioista.

        Lue nyt se Mannisen kirja niin opit sinäkin.


      • tietämättömälle
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Mannisen kirjan "Miten Suomi valloitetaan"? Minä olen ja vasta koko kirjan lukemalla siitä saa kokonaiskuvan joka varsin hyvin vastaa omaani. Miksi ihmeessä minun pitäisi joku muu kumota siltikään vaikka hän olisi eri mieltä? Saahan meillä olla eri mieltä ja jopa väärässä kuten huomaamme siitä, että komujenkin sallitaan elää. Komuthan taas aikoinaan NL:ssa laittoivat maan alle piiloon ne jotka olivat eri mieltä asioista.

        Lue nyt se Mannisen kirja niin opit sinäkin.

        On esitetty, että me suomalaiset muka jouduimme Jatkosotaan vastoin tahtoamme, emmekä muka ole havitelleet meille koskaan kuulumattomia alueita.

        Kuuluisa "Kivimäen kirje" ulkoministerille kertoo jotakin aivan muuta:

        " Berliinissä 26 p.kesäk.1941.

        Herra Ulkoministeri

        Rolf Witting,

        Helsinki


        H.V.

        Juhannuspäivänä kello 12 oli minut kutsuttu valtamarski Göringin puheille Karinhalliin jättämään hänelle myönnetty valkoisen Ruusun Suurristi ketjuineen. Mukana oli sotilasasiamiehemme eversti Horn sekä saksalaisten sotilashankinnoista Suomeen hyvin tunnettu eversti Veltjens. Meidät otti vastaan Göring tilavassa työhuoneessaan, jossa hän oli yksin saapuvilla sotakartan ääressä, selostaen aluksi pitkälti siihen asti suoritettuja sotatoimia - 2 päivässä oli edetty Minskiin ja tuhottu 2562 venäläistä lentokonetta - ja jätti sitten minulle tilaisuuden tehtäväni suorittamiseen. Lausuin suurristiäni ojentaessani muutamia sanoja, joissa muistutin mieliin hänen helmikuussa 1940 minulle antamansa neuvoa, että Venäjän kanssa olisi tehtävä rauha nopeasti sekä samassa tilaisuudessa esittämäänsä lupaustä, että Suomi oli saava takaisin kaiken, mitä se joutuu menettämään, koron kanssa, sekä niitä terveisiä, jotka hän sotamarsalkka Mannerheimin kautta lähetti minulle pääministerinä kesällä 1935 ja joissa oli luvattu, että jos Venäjä hyökkää Suomeen, Göring heti lähettää lentokonelaivueen avuksemme. Vastauspuheessaan Göring lähti huomautuksesta puheessani, että ketjua koristaa hakaristi, joka oli myöskin Saksan vaakunan symboli, ja jatkoi, että hän oli koko Suomen sodan ajan sanonut, että Suomen pitäisi tehdä rauha, ennenkuin Venäjä oli ehtinyt hävittää Suomen sivistyneistön ja johtajajoukon, jonka kautta Suomen kansa olisi lopullisesti tullut tuhotuksi, ja lausui iloinneensa siitä, että Suomi oli noudattanut hänen neuvoaan. Nyt on Suomi saava hyvityksen. Yhdessä Saksan kanssa se käy taistelua idän demoonien valtaa vastaan. Kommunismi on Venäjältä hävitettävä ja Venäjä jaettava pikkuvaltakuntiin, jotka eivät enää koskaan voi olla vaaraksi länsimaiselle sivistykselle. Suomi voi valita sellaiset rajat kun se haluaa. Kartalla hän kysyi, mitä rajoja haluaisimme, jolloin hänelle osoitin Neuvosto-Karjalan rajan ja Onegan kaupungin Vienan merellä lausuen, että Suomen vanhat asutusalueet kulkivat sanottua rajaa, samaten kuin Kuolan niemimaankin on vanhaa Suomen asustusta. Tähän hän lausui, että Kuolan rikkauksista on Saksan kanssa tehtävä taloudellinen sopimus. Entä haluaako Suomi Pietarin - johon sanoin, että Pietari tulee aina olemaan Suomelle uhkana, johon hän: "Siis se on hävitettävä ja tullaan hävittämään samoin kuin Moskovakin on hävitettävä." Sen jälkeen hän selosti laajasti Molotovin käyntiä Berliinissä marraskuussa 1940, jolloin Molotov oli tehnyt vaatimuksen, ettei Saksa auttaisi Suomea, joka oli Venäjän etupiirissä ja jonka valloittaminen oli Venäjälle tärkeätä. Kaksi päivää Saksa koitti välttää vastaamasta Molotovin kysymykseen, kunnes Molotov kolmantena päivänä teki sen niin suoraan, ettei vastausta enää voitu sivuuttaa. Väliajan Göring oli käyttänyt osoittaakseen Suomen kansan urhoollisuuden Führerille, joka sitten olikin vastannut Molotovin kysymykseen, miksi Saksa ei tahtonut jättää Suomea Venäjälle, että ensiksikin Saksa ei toivonut uutta sotaa Pohjolassa ja toiseksi, että niin urhoollista kansaa kuin Suomen ei Saksa voi jättää yksin, koska urhoollisuus on kaikkien kansojen paras ominaisuus ja piirre, jota Saksa kussakin kansassa todella kunnioittaa. Tähän vastaukseen Molotov sai tyytyä (Auswärtiges Amt antoi, kuten muistetaan, tämän keskustelun johdosta kuivan selostuksen, jonka mukaan Saksa ei toivonut uutta konfliktia Pohjolassa ja että Saksalla oli syytä odottaa, että Venäjä noudatti tätä toivomusta. Göring lähetti eversti Veltjensin Mannerheimin luokse, joka häneltä sai jonkun verran täydellisemmän selostuksen asiasta, joka sitten muitakin teitä tuli täydellisempänä tiedoksi.

        Tämän jälkeen vei Göring minut kahden kesken puutarhaan, jossa istuimme kesäkatoksen alla puolisen tuntia. Sen kuluessa Göring selosti Saksan diplomaattista menettelyä ennen sodan puhkeamista, Kreetan valtaamisen tärkeyttä sotatoimien aloittamisella ja Ruotsin suhtautumista, kuten olen raportissani No.8 kertonut. Vielä hän tiedusti, kuinka Suomen työväestö ottaa asian ja vakuutti, että kun sotaretki Euroopassa on päättynyt, ei Eurooppaan enää tule sotaa, vaan suuri työn ja kukoistuksen kausi.

        Palattuamme takaisin työhuoneeseen Göring selitti Saksan operatiivisia suunnitelmia sekä pyysi kiittämään presidentti Rytiä ja sotamarsalkka Mannerheimia saamastaan suuresta kunnianosoituksesta ja näin oli tämä tunnin kestänyt audienssi lopussa.


      • miehisty jo

        "Mannisen kirja ja palata sen jälkeen uudella kokonaisnäkemyksellä asiaan."

        ja valehdella törkeästi kuten sinä tällä tavalla:

        "jatkosodassa vähimmäistarkoitus oli saada järjestelmä vaihdettua ja lisäksi saada Suomi Moskovan ohjaukseen kuten kävi esim. kolmelle Baltian maalle. Muu kuvittelu on huuhaata. "

        ettäs kehtaat?????


      • tietämättömälle kirjoitti:

        On esitetty, että me suomalaiset muka jouduimme Jatkosotaan vastoin tahtoamme, emmekä muka ole havitelleet meille koskaan kuulumattomia alueita.

        Kuuluisa "Kivimäen kirje" ulkoministerille kertoo jotakin aivan muuta:

        " Berliinissä 26 p.kesäk.1941.

        Herra Ulkoministeri

        Rolf Witting,

        Helsinki


        H.V.

        Juhannuspäivänä kello 12 oli minut kutsuttu valtamarski Göringin puheille Karinhalliin jättämään hänelle myönnetty valkoisen Ruusun Suurristi ketjuineen. Mukana oli sotilasasiamiehemme eversti Horn sekä saksalaisten sotilashankinnoista Suomeen hyvin tunnettu eversti Veltjens. Meidät otti vastaan Göring tilavassa työhuoneessaan, jossa hän oli yksin saapuvilla sotakartan ääressä, selostaen aluksi pitkälti siihen asti suoritettuja sotatoimia - 2 päivässä oli edetty Minskiin ja tuhottu 2562 venäläistä lentokonetta - ja jätti sitten minulle tilaisuuden tehtäväni suorittamiseen. Lausuin suurristiäni ojentaessani muutamia sanoja, joissa muistutin mieliin hänen helmikuussa 1940 minulle antamansa neuvoa, että Venäjän kanssa olisi tehtävä rauha nopeasti sekä samassa tilaisuudessa esittämäänsä lupaustä, että Suomi oli saava takaisin kaiken, mitä se joutuu menettämään, koron kanssa, sekä niitä terveisiä, jotka hän sotamarsalkka Mannerheimin kautta lähetti minulle pääministerinä kesällä 1935 ja joissa oli luvattu, että jos Venäjä hyökkää Suomeen, Göring heti lähettää lentokonelaivueen avuksemme. Vastauspuheessaan Göring lähti huomautuksesta puheessani, että ketjua koristaa hakaristi, joka oli myöskin Saksan vaakunan symboli, ja jatkoi, että hän oli koko Suomen sodan ajan sanonut, että Suomen pitäisi tehdä rauha, ennenkuin Venäjä oli ehtinyt hävittää Suomen sivistyneistön ja johtajajoukon, jonka kautta Suomen kansa olisi lopullisesti tullut tuhotuksi, ja lausui iloinneensa siitä, että Suomi oli noudattanut hänen neuvoaan. Nyt on Suomi saava hyvityksen. Yhdessä Saksan kanssa se käy taistelua idän demoonien valtaa vastaan. Kommunismi on Venäjältä hävitettävä ja Venäjä jaettava pikkuvaltakuntiin, jotka eivät enää koskaan voi olla vaaraksi länsimaiselle sivistykselle. Suomi voi valita sellaiset rajat kun se haluaa. Kartalla hän kysyi, mitä rajoja haluaisimme, jolloin hänelle osoitin Neuvosto-Karjalan rajan ja Onegan kaupungin Vienan merellä lausuen, että Suomen vanhat asutusalueet kulkivat sanottua rajaa, samaten kuin Kuolan niemimaankin on vanhaa Suomen asustusta. Tähän hän lausui, että Kuolan rikkauksista on Saksan kanssa tehtävä taloudellinen sopimus. Entä haluaako Suomi Pietarin - johon sanoin, että Pietari tulee aina olemaan Suomelle uhkana, johon hän: "Siis se on hävitettävä ja tullaan hävittämään samoin kuin Moskovakin on hävitettävä." Sen jälkeen hän selosti laajasti Molotovin käyntiä Berliinissä marraskuussa 1940, jolloin Molotov oli tehnyt vaatimuksen, ettei Saksa auttaisi Suomea, joka oli Venäjän etupiirissä ja jonka valloittaminen oli Venäjälle tärkeätä. Kaksi päivää Saksa koitti välttää vastaamasta Molotovin kysymykseen, kunnes Molotov kolmantena päivänä teki sen niin suoraan, ettei vastausta enää voitu sivuuttaa. Väliajan Göring oli käyttänyt osoittaakseen Suomen kansan urhoollisuuden Führerille, joka sitten olikin vastannut Molotovin kysymykseen, miksi Saksa ei tahtonut jättää Suomea Venäjälle, että ensiksikin Saksa ei toivonut uutta sotaa Pohjolassa ja toiseksi, että niin urhoollista kansaa kuin Suomen ei Saksa voi jättää yksin, koska urhoollisuus on kaikkien kansojen paras ominaisuus ja piirre, jota Saksa kussakin kansassa todella kunnioittaa. Tähän vastaukseen Molotov sai tyytyä (Auswärtiges Amt antoi, kuten muistetaan, tämän keskustelun johdosta kuivan selostuksen, jonka mukaan Saksa ei toivonut uutta konfliktia Pohjolassa ja että Saksalla oli syytä odottaa, että Venäjä noudatti tätä toivomusta. Göring lähetti eversti Veltjensin Mannerheimin luokse, joka häneltä sai jonkun verran täydellisemmän selostuksen asiasta, joka sitten muitakin teitä tuli täydellisempänä tiedoksi.

        Tämän jälkeen vei Göring minut kahden kesken puutarhaan, jossa istuimme kesäkatoksen alla puolisen tuntia. Sen kuluessa Göring selosti Saksan diplomaattista menettelyä ennen sodan puhkeamista, Kreetan valtaamisen tärkeyttä sotatoimien aloittamisella ja Ruotsin suhtautumista, kuten olen raportissani No.8 kertonut. Vielä hän tiedusti, kuinka Suomen työväestö ottaa asian ja vakuutti, että kun sotaretki Euroopassa on päättynyt, ei Eurooppaan enää tule sotaa, vaan suuri työn ja kukoistuksen kausi.

        Palattuamme takaisin työhuoneeseen Göring selitti Saksan operatiivisia suunnitelmia sekä pyysi kiittämään presidentti Rytiä ja sotamarsalkka Mannerheimia saamastaan suuresta kunnianosoituksesta ja näin oli tämä tunnin kestänyt audienssi lopussa.

        Suomen suunnittelevan sotaa NL:a vastaan. Mielestäni siinä kerrotaan Saksan suhtautumisesta ja suunnitelmista, ei Suomen.

        PS. monesko sivu Mannista on menossa??? TE


      • hähähäääääääääääääää
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        Suomen suunnittelevan sotaa NL:a vastaan. Mielestäni siinä kerrotaan Saksan suhtautumisesta ja suunnitelmista, ei Suomen.

        PS. monesko sivu Mannista on menossa??? TE

        Näin sanoo valehtelija työeläkeläinen:

        "jatkosodassa vähimmäistarkoitus oli saada järjestelmä vaihdettua ja lisäksi saada Suomi Moskovan ohjaukseen kuten kävi esim. kolmelle Baltian maalle. Muu kuvittelu on huuhaata. "

        näin manninen:

        Niin ikään teoksessaan "Miten Suomi valloitetaan" yksi Suomen sotahistoriantutkijoiden ykkösnimi, Ohto Manninen, toteaa Kymijoen olleen puna-armeijan tavoitteen Leningradin rintaman osalta. Manninen kirjoittaa mm. näin:

        "Kymijoki oli tietysti huolellisesti harkittu tavoite. Vesistölinjana se oli luonnollinen paikka pysähtyä ja asettua tarvittaessa puolustukseen." sekä näin: "Kymijoki oli arvioitu saksalaisten mahdolliseksi puolustuslinjaksi siinä tapauksessa, että Suomi vetäytyisi pois sodasta."

        manninen tyrmäs siut taaaaas


      • hähähäääääääääääääää kirjoitti:

        Näin sanoo valehtelija työeläkeläinen:

        "jatkosodassa vähimmäistarkoitus oli saada järjestelmä vaihdettua ja lisäksi saada Suomi Moskovan ohjaukseen kuten kävi esim. kolmelle Baltian maalle. Muu kuvittelu on huuhaata. "

        näin manninen:

        Niin ikään teoksessaan "Miten Suomi valloitetaan" yksi Suomen sotahistoriantutkijoiden ykkösnimi, Ohto Manninen, toteaa Kymijoen olleen puna-armeijan tavoitteen Leningradin rintaman osalta. Manninen kirjoittaa mm. näin:

        "Kymijoki oli tietysti huolellisesti harkittu tavoite. Vesistölinjana se oli luonnollinen paikka pysähtyä ja asettua tarvittaessa puolustukseen." sekä näin: "Kymijoki oli arvioitu saksalaisten mahdolliseksi puolustuslinjaksi siinä tapauksessa, että Suomi vetäytyisi pois sodasta."

        manninen tyrmäs siut taaaaas

        älä vain yhtä lausetta joka koskee vain yhtä tilannetta eikä koko sotaa. Tule sen jälkeen kertomaan mitä mieltä Manninen oli. Toisaalta kun tehdään tutkimusta niin pysytään tiukasti lähdeaineiston varassa ja NL lähdeaineisto ei ole luotettavaa miltään osin, se on samaa luokkaa kuin Pravdan jutut eli siellä kaunistellaan asioita siihen malliin jossa se paremmin sopii ilmi tullessaan sen aikaiseen stalinistiseen näkemykseen. Tulkintaan näin akateemisen tutkimuksen ulkopuolella voi liittää myös muuta ympärillä tapahtunutta toimintaa joka koskee samoja aiheita eli esim. Baltian maiden kohtaloita.

        Eri mieltä oleminen on valehtelua vain kommunistisessa yhteiskunnassa jossa me emme ole luojan onneksi. Sinä siis valehtelet noissa kommenteissasi vaikka hyvin tiedät mistä on kyse, mielipiteiden vaihdosta.

        Eikö teillä komuilla todellakaan ole ensimmäistäkään ajatusta tästä päivästä kun teidän pitää päivät pääksytysten roikkua noissa vanhoissa kalutuissa aiheissa joista teillä edes ei ole edes reaalista kuvaa? Kommunismin pelastamiseksi olisi teidänkin aloitettava aatteen ja puolueen alasajo sekä jonkin uudemman idean ottaminen työn alle. Idean jolle olisi saatavissa kansankin tukea, kommunismiltahan se on häipynyt jo aikaa sitten kuten teidän vaalituloksistannekin selvästi näkyy.

        Ovatko Kalle ja allekirjoittanut todella suurimmat ongelmat kommunismin taivaalla, jos niin on niin voitte antaa aatteellenne viimeiset jäähyväiset.


      • odotellaan
        Työeläkeläinen kirjoitti:

        älä vain yhtä lausetta joka koskee vain yhtä tilannetta eikä koko sotaa. Tule sen jälkeen kertomaan mitä mieltä Manninen oli. Toisaalta kun tehdään tutkimusta niin pysytään tiukasti lähdeaineiston varassa ja NL lähdeaineisto ei ole luotettavaa miltään osin, se on samaa luokkaa kuin Pravdan jutut eli siellä kaunistellaan asioita siihen malliin jossa se paremmin sopii ilmi tullessaan sen aikaiseen stalinistiseen näkemykseen. Tulkintaan näin akateemisen tutkimuksen ulkopuolella voi liittää myös muuta ympärillä tapahtunutta toimintaa joka koskee samoja aiheita eli esim. Baltian maiden kohtaloita.

        Eri mieltä oleminen on valehtelua vain kommunistisessa yhteiskunnassa jossa me emme ole luojan onneksi. Sinä siis valehtelet noissa kommenteissasi vaikka hyvin tiedät mistä on kyse, mielipiteiden vaihdosta.

        Eikö teillä komuilla todellakaan ole ensimmäistäkään ajatusta tästä päivästä kun teidän pitää päivät pääksytysten roikkua noissa vanhoissa kalutuissa aiheissa joista teillä edes ei ole edes reaalista kuvaa? Kommunismin pelastamiseksi olisi teidänkin aloitettava aatteen ja puolueen alasajo sekä jonkin uudemman idean ottaminen työn alle. Idean jolle olisi saatavissa kansankin tukea, kommunismiltahan se on häipynyt jo aikaa sitten kuten teidän vaalituloksistannekin selvästi näkyy.

        Ovatko Kalle ja allekirjoittanut todella suurimmat ongelmat kommunismin taivaalla, jos niin on niin voitte antaa aatteellenne viimeiset jäähyväiset.

        "Tule sen jälkeen kertomaan mitä mieltä Manninen oli. "

        Juu tätä mieltä:

        "Niin ikään teoksessaan "Miten Suomi valloitetaan" yksi Suomen sotahistoriantutkijoiden ykkösnimi, Ohto Manninen, toteaa Kymijoen olleen puna-armeijan tavoitteen Leningradin rintaman osalta. Manninen kirjoittaa mm. näin:

        "Kymijoki oli tietysti huolellisesti harkittu tavoite. Vesistölinjana se oli luonnollinen paikka pysähtyä ja asettua tarvittaessa puolustukseen." sekä näin: "Kymijoki oli arvioitu saksalaisten mahdolliseksi puolustuslinjaksi siinä tapauksessa, että Suomi vetäytyisi pois sodasta."

        Koita kumota jos pystyt?


      • Anonyymi
        antipunikki kirjoitti:

        Sinunhan piti osoittaa viestii, jossa katsot toverin "työeläkeläinen" valehtelevan ja sitten linkität jonkun saa...anan tollon toverin "Tyäkkäri kumoon" viestiin.

        Mistä vitusta teitä oikein sikiää?

        ...................

        Valehteleeko todella Paroni Antipunikki vai puhuuko HÄN todella vain ja aineostaan pelkkää TOTUUS ja vielä kerran TOTUUS rs:ää?


    • Änkyrä OmaanPesäänPaskoja sekoilee ja ei ymmärrä, että yhden hyökkäyksen tavoite ei ole sama kuin koko sodan tavoite. Sitten Änkyrä yrittää vielä raukkamaisesti vetää arvostetut historiantutkijat mukaan omaan sairaaseen väitteeseen käyttäessään heidän lausuntojaan perusteluna. Mutta Änkyrän käyttämät lähdetiedot kertovat kaikki vain suurhyökkäyksen tavoitteista eivätkä mitenkään käsittele koko sodan tavoitteita.
      Mutta et taida ymmärtää, että yhden hyökkäyksen tavoite ja koko sodan tavoite ovat eri asiat - ethän sinä kai muuten kommunisti olisikaan.

      Mutta se on mukavaa, että otatte esille Änkyrän OmaanPesäänPaskoja vanhoja sairaita viestejä, sillä Änkyrän selkasaunojen kertaaminen saa Kallen hyvälle tuulelle Änkyrän paluuta odotellessa. Änkyrän viestin palstalla ovat mitä parhaimpia työkaluja Kallen toiminnalle levittää totuutta kommunismista palstan kautta.

      Kalle jo tuossa aikaisemmin osoitti Änkyrän viestin olevan puhdasta paskaa ja yksikään palstan punanuttu ei ole pystynyt esittämään ensimmäistäkään vasta-argumenttia:
      http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9277514/45530745
      Yritähän nyt sinä, punikkkirassu, pelastaa Änkyrän maine palstalla kumoalla Kallen väitteet. Ei taida sinustakaan olla siihen - et pysty kuin kopioimaan Änkyrän vanhoja viestejä pystymättä itse ottamaan kantaa niiden sisältöön. Kyllä punanuttula saisi panostaa vähän enemmän tähän palstaan - onhan tämä kommunistisen puolueen keskustelupalstalla ja täällä viedään punikkeja kuin pässejä narussa.

      ................................

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1605
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1273
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1047
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      936
    6. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      868
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      63
      798
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe