Chilen kaivoksessa pari kuukautta viettäneiden miesten joukko koostui pääasiassa roomalais-katolilaisista. Kuolemanpelko saattoi laittaa miehet tosissaan rukoilemaan Jeesusta neitsyt Marian sijasta. Mielenkiintoista on, että yksi miehistä on evankelinen saarnaaja - siis protestantti. Onko hän mahdollisesti helluntailainen, helluntailaisuudellahan on hyvin voimakas asema Etelä-Amerikan maissa?
Lainaus Iltasanomien uutisesta: "Jose Henriquez, 54. Evankelinen saarnaaja, pitänyt mielialaa korkealla."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2263174
Luulenpa, että Efesolaiskirjeen sanoma vankeudesta, ja Kristuksesta, joka "laskeutui maan alimpiin paikkoihin", on tullut tämän saarnaajan toimesta tutuksi kaivosmiehille.
Efesolaiskirje:
4:1 Niin kehoitan siis minä, joka olen vankina Herrassa, teitä vaeltamaan, niinkuin saamanne kutsumuksen arvo vaatii,
4:2 kaikessa nöyryydessä ja hiljaisuudessa ja pitkämielisyydessä kärsien toinen toistanne rakkaudessa
4:3 ja pyrkien säilyttämään hengen yhteyden rauhan yhdyssiteellä:
4:4 yksi ruumis ja yksi henki, niinkuin te olette kutsututkin yhteen ja samaan toivoon, jonka te kutsumuksessanne saitte;
4:5 yksi Herra, yksi usko, yksi kaste;
4:6 yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa.
4:7 Mutta itsekullekin meistä on armo annettu Kristuksen lahjan mitan mukaan.
4:8 Sentähden on sanottu: "Hän astui ylös korkeuteen, hän otti vankeja saaliikseen, hän antoi lahjoja ihmisille."
4:9 Mutta että hän astui ylös, mitä se on muuta, kuin että hän oli astunut alaskin, maan alimpiin paikkoihin?
4:10 Hän, joka on astunut alas, on se, joka myös astui ylös, kaikkia taivaita ylemmäksi, täyttääkseen kaikki.
"Niin alhaalla ei kukaan kulje...", sanoo vanha hengellinen laulu. Siinä tietysti tarkoitetaan alhaista elämäntapaa, mutta sopisi se kyllä kaivokseenkin.
http://www.christiansheetmusiclyrics.com/Excubiae/Ermaakirkonvirret/Niinalhaalla/1
Kaivosmiesten joukossa HELLUNTAILAINEN?
7
240
Vastaukset
- Jeesuksen oma
vankilastaan maan pinnalle. Hänen halatessaan tyttöystäväänsä/vaimoaan huomasin hänen
takkinsa hihassa nimen: Jesus. HALLELUJAA!!!!Jesus-nimisiä miehiä (lausutaan: Hesus) on Etelä-Amerikka täynnä. Jospa paidan hihassa oli vain miehen oma etunimi?
- kädet ristissä
18. kaivosmies kiitti polvillaan pelastumisestaan
Kaivosloukussa olleen Esteban Rojasin piina on päättynyt illalla Suomen aikaa, kun hänet nostettiin 18. henkilönä pois romahtaneesta kaivoksesta.
Päästyään ulos pelastuskapselista mies polvistui maahan, teki ristimerkin ja kiitti hartaasti rukoillen pelastumisestaan. Miehen vaimo vaipui polvilleen Rojasin viereen ja pariskunta halasi toisiaan itkien.
44-vuotias Rojas työskenteli huoltomekaanikkona. Hänellä on lapsia ja lapsenlapsia.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/arkistot/ulkomaat/2010/10/1204684
Kiitos Jeesus!"22. mainarina vapauteen ja valoon pääsee 43-vuotias Samuel Avalos. Hän on kapselista päästyään täysin hämillään.
Avalos katsoo aurinkoon päin, hymyili sekä hieroo ja pyörittelee päätään epäuskoisena. Sen jälkeen hän saa syleilyynsä tyttöystävänsä Ruthin, jonka kanssa Avalos on seurustellut jo 21 vuoden ajan.
Kolmen lapsen isä ehti työskennellä kaivoksessa viisi kuukautta, mutta haaveili oman yrityksen perustamisesta. Avaloksen sanotaan löytäneen Jumalan maan alla olonsa aikana."
Mies siis on harrastanut esiaviollista seksiä, ja siittänyt kolme lasta. Ehkä hän nyt, Jumalan löydettyyään, osaa tehdä oikeat johtopäätökset elämästään. Kunniallinen avioliitto, eikä susiparina eläminen, olisi oikea ratkaisu.
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=2263242
Eihän siellä näkynyt Jeesusta pelastustöissä.
Lieneekö sitten ollut aiheuttamassa sortumaa .....siitä ei ole kuvamateriaalia.- Aamen.
Häntä näe lihasilmin, vaan hengensilmin. Kun makasin kuolemaan tuomittuna sairaalan sängyssä, olin niin rauhallinen, että en voi sitä käsittää. Kävin läpi elämääni ja huomasin, että olin saanut armon pitää kymmenen käskyä voimassa, eli olin Pelastajassa, jossa ikuinen laki täyttyy. En pelännyt, vaan olin valmis luopumaan kaikesta Jeesuksen antaman toivon ja tiedon tähden.
Varmasti nuo vankeudessa olivat saivat Jumalan rauhaa ja kestivät sen takia. Sitä en tiedä mitä seurakuntaa nuo miehet edustivat, mutta sillähän ei ole väliäkään, vaan uskolla Jumalan Poikaan Jeesukseen on ainoastaan väliä. Aamen. kirjoitti:
Häntä näe lihasilmin, vaan hengensilmin. Kun makasin kuolemaan tuomittuna sairaalan sängyssä, olin niin rauhallinen, että en voi sitä käsittää. Kävin läpi elämääni ja huomasin, että olin saanut armon pitää kymmenen käskyä voimassa, eli olin Pelastajassa, jossa ikuinen laki täyttyy. En pelännyt, vaan olin valmis luopumaan kaikesta Jeesuksen antaman toivon ja tiedon tähden.
Varmasti nuo vankeudessa olivat saivat Jumalan rauhaa ja kestivät sen takia. Sitä en tiedä mitä seurakuntaa nuo miehet edustivat, mutta sillähän ei ole väliäkään, vaan uskolla Jumalan Poikaan Jeesukseen on ainoastaan väliä."Jeesus tuo rauhan, eikä Aamen.14.10.2010 07:29
Varmasti nuo vankeudessa olivat saivat Jumalan rauhaa ja kestivät sen takia. Sitä en tiedä mitä seurakuntaa nuo miehet edustivat, mutta sillähän ei ole väliäkään, vaan uskolla Jumalan Poikaan Jeesukseen on ainoastaan väliä. "
..aamen, aamen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l4232991Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata792300Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1161838Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1931517- 771492
- 271467
- 1091455
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva201358Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois411311- 801307