Kenen ansiota?

Nyt kun Chilessä on kaivosmiehet saatu kovalla työllä ja hyvällä porauskalustolla pelastettua, niin eikös vaan ala kunnialle löytyä ottajia muualtakin.

http://www.guardian.co.uk/world/2010/oct/11/chilean-miners-rival-churches-tussle

Naurakaamme.

52

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turkana

kunnia olisi kuulunut, jos miehet olisivat jääneet pelastamatta?

• Kaivosmies_

ulos mutta sen verran näin, että ainakin yksi kiitti äänekkäästi Jumalaa. Kiittiköhän kukaan evoluutiota?

• Turkana
        Kaivosmies_ kirjoitti:

ulos mutta sen verran näin, että ainakin yksi kiitti äänekkäästi Jumalaa. Kiittiköhän kukaan evoluutiota?

""En katsonut kaikkien tuloa kapselista ulos mutta sen verran näin, että ainakin yksi kiitti äänekkäästi Jumalaa. Kiittiköhän kukaan evoluutiota?""

En huomannut kenenkään kiittävän myöskään gravitaatiota tai sähkömagnetismia, noita luonnonilmiöitä, joista meillä myös on teoriat.

• James T. Kirk
        Kaivosmies_ kirjoitti:

Mitäs tekemistä evoluutioteorialla tässä muka on? Sen sijaan tiedemiehet ovat aikanaan keksineet vehkeet, joilla sinne alas mentiin ja sieltä ylös tultiin. Rukouksilla ei olisi päästy kumpaankaan suuntaan, ei varsinkaan ylös. Ihminen sinne meni ja sieltä hommasi pois loukkuun jääneet. Jumala varmaan katseli päältä, eikä tarvinut asiaan puuttua.

• ????????
        Turkana kirjoitti:

""En katsonut kaikkien tuloa kapselista ulos mutta sen verran näin, että ainakin yksi kiitti äänekkäästi Jumalaa. Kiittiköhän kukaan evoluutiota?""

En huomannut kenenkään kiittävän myöskään gravitaatiota tai sähkömagnetismia, noita luonnonilmiöitä, joista meillä myös on teoriat.

.......

• ?????????
        James T. Kirk kirjoitti:

Mitäs tekemistä evoluutioteorialla tässä muka on? Sen sijaan tiedemiehet ovat aikanaan keksineet vehkeet, joilla sinne alas mentiin ja sieltä ylös tultiin. Rukouksilla ei olisi päästy kumpaankaan suuntaan, ei varsinkaan ylös. Ihminen sinne meni ja sieltä hommasi pois loukkuun jääneet. Jumala varmaan katseli päältä, eikä tarvinut asiaan puuttua.

.....Rukouksilla ei olisi päästy kumpaankaan suuntaan, ei varsinkaan ylös.....

Eikä tasan tarkkaan evo-oppaitakaan lukemalla. Eikä evon periaatteilla, "todennäköisesti, ehkä, luultavasti, voidaan olettaa" ja muuta yhtä mukavaa. Siellä poraajien yms. väen piti tietää mitä teki eikä unelmoida hiihaata.

• James T. Kirk
        ????????? kirjoitti:

.....Rukouksilla ei olisi päästy kumpaankaan suuntaan, ei varsinkaan ylös.....

Eikä tasan tarkkaan evo-oppaitakaan lukemalla. Eikä evon periaatteilla, "todennäköisesti, ehkä, luultavasti, voidaan olettaa" ja muuta yhtä mukavaa. Siellä poraajien yms. väen piti tietää mitä teki eikä unelmoida hiihaata.

Evo-oppihan on kreationistien luoma olkiukko. On vain sattumaa, oletuksia, todennäköisyyksiä, jne. Tiede on ihan eri juttu. Asioita voi havaita, mitata, jne. Rukoilemalla ei saa aikaan hevonpaskaa. Jumala auttaa sitä joka auttaa itseään, jos silloinkaan.

• Turkana
        ???????? kirjoitti:

.......

Sitähän tässä nauretaan, että kyllä kunnian ottajia riittää nyt kun pelastaminen onneksi onnistui.

• SamiA
        James T. Kirk kirjoitti:

”Sen sijaan tiedemiehet ovat aikanaan keksineet vehkeet, joilla sinne alas mentiin ja sieltä ylös tultiin.”

Porallahan sinne alas mentiin; kapseli oli lähinnä autotallityön tuote. Lienee ateistien rakentama, koska toimi…

• kleppoo
        SamiA kirjoitti:

”Sen sijaan tiedemiehet ovat aikanaan keksineet vehkeet, joilla sinne alas mentiin ja sieltä ylös tultiin.”

Porallahan sinne alas mentiin; kapseli oli lähinnä autotallityön tuote. Lienee ateistien rakentama, koska toimi…

No siehän kovasti annat arvoa työlle, jolla pelastettiin 33 ihmishenkeä. Harmittaako kun eivät kuolleet ja päässeet taivaan kotiin kuten oli tarkoitus? Tai että jeesus ei tehnyt kapselia puusta? Ei ole kauaa helppoa teillä ristityillä enää, alkaa erioikeudet lakata. hävetkää.

• huithabel
        SamiA kirjoitti:

No ainakin ateistien vuoksi sitä pelastusoperaatiota tarvittiin .....

Älykäs selviää monesta pulmasta mihin viisas ei joudukaan.

• Appenzeller

Ja minulle oli ilmestynyt jääkaapissa homehtuneeseen Edam-juustoon Jeesuksen kasvot. Minä Itse pyysin tätä Jeesusta pelastamaan kaivosmiehet. Vuosi sitten pyysin laman päättymistä ja takuueläkettä köyhille eläkeläisille. Ja sen jälkeen olen pyytänyt kaikkia niitä hyviä asioita, jotka ovat toteutuneet.
      Voisin lahjoittaa tämän Jeesuksen tarvitsevalle uskonveljelle kohtuullista kulukorvausta vastaan....

• rahahuolia

Voisitko pyytää tämän viikon lottonumerot mielellään huomiseen puoleenpäivään mennessä? Lähetä ne mun pilaantuneeseen oltermannijuustoon.

• Appenzeller
        rahahuolia kirjoitti:

Voisitko pyytää tämän viikon lottonumerot mielellään huomiseen puoleenpäivään mennessä? Lähetä ne mun pilaantuneeseen oltermannijuustoon.

Pyydän vain pientä kulukorvausta. Mersuni leikkasi kiinni ja uusi moottori maksaa 50000€. Muuten en pääse lähettämään. Silmälasinikin menivät rikki, uudet maksaa 10000€. Ilman laseja näen vain, että kaksinumeroisissa luvuissa on ekana 1, 2 tai 3. Huomenna näet, että olin oikeassa. Jos ei sponsoreita löydy, niin ehdin lähettää numerot vasta sunnuntaina. Toisaalta oltermanni on vähän huono Jeesuksen esiintymiseen. Jumalan pojalle pitää olla kiinteä reiätön juusto. Jeesus vihaa erityisesti Camembertia ja tuorejuustoja.

• rahahuolia
        Appenzeller kirjoitti:

Pyydän vain pientä kulukorvausta. Mersuni leikkasi kiinni ja uusi moottori maksaa 50000€. Muuten en pääse lähettämään. Silmälasinikin menivät rikki, uudet maksaa 10000€. Ilman laseja näen vain, että kaksinumeroisissa luvuissa on ekana 1, 2 tai 3. Huomenna näet, että olin oikeassa. Jos ei sponsoreita löydy, niin ehdin lähettää numerot vasta sunnuntaina. Toisaalta oltermanni on vähän huono Jeesuksen esiintymiseen. Jumalan pojalle pitää olla kiinteä reiätön juusto. Jeesus vihaa erityisesti Camembertia ja tuorejuustoja.

Olen nyt lähettänyt rahat, 60 000 euroa tilinumeroon joka ilmestyi aamupuurooni. Lottonumerot ovat siis ...tämä oltermanni on vähän huono tosiaan...mutta kyllä tästä selvän saa.. 7 , 12 ,14 , 20, 33, 35, 39

• SamiA

”Nyt kun Chilessä on kaivosmiehet saatu kovalla työllä ja hyvällä porauskalustolla pelastettua, niin eikös vaan ala kunnialle löytyä ottajia muualtakin.”

Kunnialle on aina ottajia, mutta kunnia on oikeasti koko ajan ollut Jumalalla. ”Sillä sinun on kunnia ja valta iankaikkisesti”. Jumalalla on siis jo kunnia, eikä hän jaa sitä kenenkään kanssa.

Anna kunnia Jumalalle tai sinulle käy huonosti, se on köyhän neuvo.

• Sinä se olet aina niin hassu.

• SamiA
        illuminatus kirjoitti:

Sinä se olet aina niin hassu.

”Sinä se olet aina niin hassu”

Mitä hassua tuossa on? Kunnia on ollut koko ajan Jumalalla, eikä Hän jaa sitä ihmisen kanssa. Kaikki tähtää yhteiseen parhaaseen eli siihen, että kaikki vaikutta yhdessä niiden hyväksi, jotka pelastuvat. Tästä kunnia kuulu koko ajan Jumalalle.

• SamiA kirjoitti:

”Sinä se olet aina niin hassu”

Mitä hassua tuossa on? Kunnia on ollut koko ajan Jumalalla, eikä Hän jaa sitä ihmisen kanssa. Kaikki tähtää yhteiseen parhaaseen eli siihen, että kaikki vaikutta yhdessä niiden hyväksi, jotka pelastuvat. Tästä kunnia kuulu koko ajan Jumalalle.

>>Mitä hassua tuossa on?

• SamiA
        illuminatus kirjoitti:

>>Mitä hassua tuossa on?

”Tuon pohtimista sinun kannattaa jatkaa. Tule takaisin sitten, kun olet ymmärtänyt.”

Olen ymmärtänyt, että kunnia pitää aina antaa Jumalalle, vai pitäisikö minun antaa kunnia ihmiselle? Jos pitää, niin kenelle?

Mitä hyötyä muuten on ihmiskunniasta? Tarkoitan tällä sitä, että mitä saavutettavaa hyötyä sillä saadaan, jos kunnia annetaan tämän maailman viisaille ja eteville?

Entä sitten ne ihmiset, jotka eivät kuuluu eliittiin ja jotka eivät kuuluu yleisesti kunnioitettujen ihmisten joukkoon, pitäisikö heidät jättää ilman kunniaa?

Jos tämän maailman kunnioituksesta osallisiksi tulleita ovat vain länsimaiden rikkaat kulutusihmiset, niin miksi vain heitä pitäisi kunnioittaa? Entä muut yli 6 miljardia, eikö heitä tarvitse kunnioittaa lainkaan? Miten ajattelin jakaa eliittiin kuuluvana kunniaa tasa-arvoisesti kaikille ihmisille?

• SamiA kirjoitti:

”Tuon pohtimista sinun kannattaa jatkaa. Tule takaisin sitten, kun olet ymmärtänyt.”

Olen ymmärtänyt, että kunnia pitää aina antaa Jumalalle, vai pitäisikö minun antaa kunnia ihmiselle? Jos pitää, niin kenelle?

Mitä hyötyä muuten on ihmiskunniasta? Tarkoitan tällä sitä, että mitä saavutettavaa hyötyä sillä saadaan, jos kunnia annetaan tämän maailman viisaille ja eteville?

Entä sitten ne ihmiset, jotka eivät kuuluu eliittiin ja jotka eivät kuuluu yleisesti kunnioitettujen ihmisten joukkoon, pitäisikö heidät jättää ilman kunniaa?

Jos tämän maailman kunnioituksesta osallisiksi tulleita ovat vain länsimaiden rikkaat kulutusihmiset, niin miksi vain heitä pitäisi kunnioittaa? Entä muut yli 6 miljardia, eikö heitä tarvitse kunnioittaa lainkaan? Miten ajattelin jakaa eliittiin kuuluvana kunniaa tasa-arvoisesti kaikille ihmisille?

Sinun piti pohtia sitä, miksi olet hassu. Jatka pohtimista.

• SamiA
        illuminatus kirjoitti:

Sinun piti pohtia sitä, miksi olet hassu. Jatka pohtimista.

”Sinun piti pohtia sitä, miksi olet hassu. Jatka pohtimista.”

Eihän tuohon nyt ole vaikea vastata; muutan vaikka ääntäni, jos siitä on teille hyötyä.

• Ryömikään?

Jahas, saarnaaminen se näyttää jatkuvat vaikka vanhatkin valheet on vielä selvittelemättä. Taidat SamiA pitää valehtelun ohella myös selkäsaunoista?

• Apo-Calypso
        SamiA kirjoitti:

Porausryhmän vetäjälle ja loukussa olleiden kaivosmiesten pomolle. Ei ainakaan sinulle tai surkealle mielikuvitusystävällesi. Mitäköhän tyhjässä päässäsi pörräävä "jumalasi" teki kaivossortuman estämiseksi?

• SamiA

Vaikka Chilen kaivosmiehet ovat vain ihmisiä, niin he ovat saaneet osakseen kohtuuttoman määrän ihmisarvoa.
      Enkä nyt tällä tarkoita sitä, että heidät olisi pitänyt antaa kuolla romahtaneeseen kaivokseen, vaan sitä että he saivat osakseen kohtuuttoman määrän arvostusta, joka oli pois monilta muilta esim. nälän-, tulvan- ja maanjäristyksen uhreilta.

Pointti on tämä, että miksi muita loukossa tai hädässä olevia ei arvosteta yhtä paljon, vaikka dollarilla tai eurolla voitaisiin pelastaa yhden ihmisen henki? Miksi kaivoksessa olleiden pelastamiseen käytettiin miljoonia? Eikö ihminen kykene olemaan hyvä kuin vasta silloin kun media on paikalla?

Onko ihmishyvyys hoidettu, silloin kuntoon, kun muutama kyynel vierii poskea pitkin kaivosmiehen pelastauduttua kapselin avulla? Miksi kukaan ei itke, jos miljoona ihmistä kuolee tulvan tai maanjärisemisen takia? Onko meidän ihmisten pakko olla hyviä?

• Tajuatko sinä Sami taas ollenkaan, mitä tämän ketjun avaus käsitteli?

Se ei käsitellyt sitä, onko Chilen kaivosmiehillä jokin erityinen ihmisarvo, eikä sitäkään pitäisikö joitakuita muita arvostaa enemmän. Se käsitteli sitä, että useampikin uskonnollinen hyeenalauma hyökkäsi kilpaa vaatimaan kunniaa pelastumisesta omille taikavoimilleen ilman pienintäkään ansiota tapahtuneeseen.

Nyt voit jatkaa sen pohtimista, miksi pidän sinua hassuna.

• SamiA
        illuminatus kirjoitti:

Tajuatko sinä Sami taas ollenkaan, mitä tämän ketjun avaus käsitteli?

Se ei käsitellyt sitä, onko Chilen kaivosmiehillä jokin erityinen ihmisarvo, eikä sitäkään pitäisikö joitakuita muita arvostaa enemmän. Se käsitteli sitä, että useampikin uskonnollinen hyeenalauma hyökkäsi kilpaa vaatimaan kunniaa pelastumisesta omille taikavoimilleen ilman pienintäkään ansiota tapahtuneeseen.

”Tajuatko sinä Sami taas ollenkaan, mitä tämän ketjun avaus käsitteli?

Se ei käsitellyt sitä, onko Chilen kaivosmiehillä jokin erityinen ihmisarvo, eikä sitäkään pitäisikö joitakuita muita arvostaa enemmän. Se käsitteli sitä, että useampikin uskonnollinen hyeenalauma hyökkäsi kilpaa vaatimaan kunniaa pelastumisesta omille taikavoimilleen ilman pienintäkään ansiota tapahtuneeseen.”

Entäpä, jos tämä nimittämäsi uskonnollinen hyeenahyeenalauma rukoili kaivosmiesten puolesta ja antoi sen jälkeen kunnian Jumalalle? Tuskin he kunniaa toisillekaan antoivat.

Entä kolikon kääntöpuoli; onko se mielestäsi oikein, että hyvinvointi ihmiset ottavat kunnian itselleen? Voisit vähän tarkemmin kertoa, että miksi kunnia kuuluu automaattisesti hyvinvointi-ihmisille ja miksi paheksut rukoilijoita?

• .........
        SamiA kirjoitti:

Se ei käsitellyt sitä, onko Chilen kaivosmiehillä jokin erityinen ihmisarvo, eikä sitäkään pitäisikö joitakuita muita arvostaa enemmän. Se käsitteli sitä, että useampikin uskonnollinen hyeenalauma hyökkäsi kilpaa vaatimaan kunniaa pelastumisesta omille taikavoimilleen ilman pienintäkään ansiota tapahtuneeseen.”

Entäpä, jos tämä nimittämäsi uskonnollinen hyeenahyeenalauma rukoili kaivosmiesten puolesta ja antoi sen jälkeen kunnian Jumalalle? Tuskin he kunniaa toisillekaan antoivat.

Entä kolikon kääntöpuoli; onko se mielestäsi oikein, että hyvinvointi ihmiset ottavat kunnian itselleen? Voisit vähän tarkemmin kertoa, että miksi kunnia kuuluu automaattisesti hyvinvointi-ihmisille ja miksi paheksut rukoilijoita?

Kunnia pelastumisesta kuuluu sinusta siis jumalalle. Entä kenelle kuuluu kunnia siitä että kaivosmiehet yleensäkin jäivät loukkuun?

Haluaisitko jatkaa vielä keskustelua geenivarastosta? Jäikö sinulle edelleen epäselväksi mitä geenipooli tai geenivarasto tarkoittaa?

• SamiA kirjoitti:

Ei sillä ole väliä rukoilivatko nuo jeesushyeenat vai eivät, varmasti rukoilivat. Se tässä oli hupaisaa, millä lihaksilla itse kukin noista raadonsyöjistä vaati kunniaa pelastuksesta itselleen - ja miksi nimenomaan juuri heille itselleen, eikä esimerkiksi naapurihyeenalaumalle? Puhumattakaan, että kunnia olisi annettu niille, jotka koko duunin tekivät?

Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkän vertaa olivatko nuo oikeat pelastajat (siis ne, jotka avasivat kuilun) "hyvinvointi-ihmisiä" vai eivät, mutta minua kiinnostaa kyllä se, miten nuo uskonnolliset roskajoukot kehtaavat puhua moraalista, nöyryydestä ja pyyteettömyydestä yhtään mitään, kun heidän oma toimintansa haisee kuin mädäntynyt kala Chileläisellä toriaukiolla (olen muuten käynyt Chilessä Augusto Pinochetin aikaan).

Sinun piti pohtia sitä, miksi pidän sinua hassuna, eikä jatkaa hauskuuttamista.

• SamiA
        illuminatus kirjoitti:

Ei sillä ole väliä rukoilivatko nuo jeesushyeenat vai eivät, varmasti rukoilivat. Se tässä oli hupaisaa, millä lihaksilla itse kukin noista raadonsyöjistä vaati kunniaa pelastuksesta itselleen - ja miksi nimenomaan juuri heille itselleen, eikä esimerkiksi naapurihyeenalaumalle? Puhumattakaan, että kunnia olisi annettu niille, jotka koko duunin tekivät?

Minua ei henkilökohtaisesti kiinnosta pätkän vertaa olivatko nuo oikeat pelastajat (siis ne, jotka avasivat kuilun) "hyvinvointi-ihmisiä" vai eivät, mutta minua kiinnostaa kyllä se, miten nuo uskonnolliset roskajoukot kehtaavat puhua moraalista, nöyryydestä ja pyyteettömyydestä yhtään mitään, kun heidän oma toimintansa haisee kuin mädäntynyt kala Chileläisellä toriaukiolla (olen muuten käynyt Chilessä Augusto Pinochetin aikaan).

Sinun piti pohtia sitä, miksi pidän sinua hassuna, eikä jatkaa hauskuuttamista.

”Ei sillä ole väliä rukoilivatko nuo jeesushyeenat vai eivät, varmasti rukoilivat. Se tässä oli hupaisaa, millä lihaksilla itse kukin noista raadonsyöjistä vaati kunniaa pelastuksesta itselleen”

Eivät he minusta vaatineet kunniaa itselleen. Miten voi vaatia itselleen, jotain jota ei ole? Ihmiselle ei nimittäin sovi tai kuulu kunnia.

”minua kiinnostaa kyllä se, miten nuo uskonnolliset roskajoukot kehtaavat puhua moraalista, nöyryydestä ja pyyteettömyydestä yhtään mitään, kun heidän oma toimintansa haisee kuin mädäntynyt kala”

Miten moraali, nöyryys ja pyytettömyys liittyy kaivosmiesten pelastamiseen? Tässä on taas yksi sellainen asia, josta ei voi tietää mitä kirjoittaja tarkoittaa. Väitätkö, että ylpeät ja vähämoraaliset eivät olisi kyenneet pelastamaan kaivosmiehiä? Voisit vähän tarkemmin perustella, että miksi poraan tarttuminen pelastamistarkoituksella tekee automaattisesti ihmisestä nöyrän ja moraalisen?

Entä haiseva media, joka korvasyyhyynsä valikoi sen, että kenestä ihmisestä kannatta olla huolissaan ja sen että kenet kannattaa pelastaa? Eikös ne haisevat medialaiset ole juuri niitä eniten arvostamiasi ihmisiä?

• SamiA
        ......... kirjoitti:

Kunnia pelastumisesta kuuluu sinusta siis jumalalle. Entä kenelle kuuluu kunnia siitä että kaivosmiehet yleensäkin jäivät loukkuun?

Haluaisitko jatkaa vielä keskustelua geenivarastosta? Jäikö sinulle edelleen epäselväksi mitä geenipooli tai geenivarasto tarkoittaa?

”Kunnia pelastumisesta kuuluu sinusta siis jumalalle. Entä kenelle kuuluu kunnia siitä että kaivosmiehet yleensäkin jäivät loukkuun?”

Ymmärsit varsin hyvin kolikon kääntöpuolelta jotain.

”Haluaisitko jatkaa vielä keskustelua geenivarastosta? Jäikö sinulle edelleen epäselväksi mitä geenipooli tai geenivarasto tarkoittaa?”

Minusta tästä ei kannata jatkaa, mutta jos sinulla on jotain kysymyksiä geenivaraston suhteen, niin ole hyvä ja esitä?

• SamiA kirjoitti:

”Ei sillä ole väliä rukoilivatko nuo jeesushyeenat vai eivät, varmasti rukoilivat. Se tässä oli hupaisaa, millä lihaksilla itse kukin noista raadonsyöjistä vaati kunniaa pelastuksesta itselleen”

Eivät he minusta vaatineet kunniaa itselleen. Miten voi vaatia itselleen, jotain jota ei ole? Ihmiselle ei nimittäin sovi tai kuulu kunnia.

”minua kiinnostaa kyllä se, miten nuo uskonnolliset roskajoukot kehtaavat puhua moraalista, nöyryydestä ja pyyteettömyydestä yhtään mitään, kun heidän oma toimintansa haisee kuin mädäntynyt kala”

Miten moraali, nöyryys ja pyytettömyys liittyy kaivosmiesten pelastamiseen? Tässä on taas yksi sellainen asia, josta ei voi tietää mitä kirjoittaja tarkoittaa. Väitätkö, että ylpeät ja vähämoraaliset eivät olisi kyenneet pelastamaan kaivosmiehiä? Voisit vähän tarkemmin perustella, että miksi poraan tarttuminen pelastamistarkoituksella tekee automaattisesti ihmisestä nöyrän ja moraalisen?

Entä haiseva media, joka korvasyyhyynsä valikoi sen, että kenestä ihmisestä kannatta olla huolissaan ja sen että kenet kannattaa pelastaa? Eikös ne haisevat medialaiset ole juuri niitä eniten arvostamiasi ihmisiä?

>>Eivät he minusta vaatineet kunniaa itselleen.>Miten voi vaatia itselleen, jotain jota ei ole?>Ihmiselle ei nimittäin sovi tai kuulu kunnia.>Miten moraali, nöyryys ja pyytettömyys liittyy kaivosmiesten pelastamiseen?>Tässä on taas yksi sellainen asia, josta ei voi tietää mitä kirjoittaja tarkoittaa. Väitätkö, että ylpeät ja vähämoraaliset eivät olisi kyenneet pelastamaan kaivosmiehiä?>Voisit vähän tarkemmin perustella, että miksi poraan tarttuminen pelastamistarkoituksella tekee automaattisesti ihmisestä nöyrän ja moraalisen?>Entä haiseva media, joka korvasyyhyynsä valikoi sen, että kenestä ihmisestä kannatta olla huolissaan ja sen että kenet kannattaa pelastaa?> Eikös ne haisevat medialaiset ole juuri niitä eniten arvostamiasi ihmisiä?

• SamiA
        illuminatus kirjoitti:

>>Eivät he minusta vaatineet kunniaa itselleen.>Miten voi vaatia itselleen, jotain jota ei ole?>Ihmiselle ei nimittäin sovi tai kuulu kunnia.>Miten moraali, nöyryys ja pyytettömyys liittyy kaivosmiesten pelastamiseen?>Tässä on taas yksi sellainen asia, josta ei voi tietää mitä kirjoittaja tarkoittaa. Väitätkö, että ylpeät ja vähämoraaliset eivät olisi kyenneet pelastamaan kaivosmiehiä?>Voisit vähän tarkemmin perustella, että miksi poraan tarttuminen pelastamistarkoituksella tekee automaattisesti ihmisestä nöyrän ja moraalisen?>Entä haiseva media, joka korvasyyhyynsä valikoi sen, että kenestä ihmisestä kannatta olla huolissaan ja sen että kenet kannattaa pelastaa?> Eikös ne haisevat medialaiset ole juuri niitä eniten arvostamiasi ihmisiä?

””Eikös ne haisevat medialaiset ole juuri niitä eniten arvostamiasi ihmisiä? ””

”Eivät toki - eniten arvostan itseäni ja rakkaitani.”

Mitä suurta siinä on, että rakastat niitä, jotka sinua rakastavat?

• SamiA kirjoitti:

””Eikös ne haisevat medialaiset ole juuri niitä eniten arvostamiasi ihmisiä? ””

”Eivät toki - eniten arvostan itseäni ja rakkaitani.”

Mitä suurta siinä on, että rakastat niitä, jotka sinua rakastavat?

>>Mitä suurta siinä on, että rakastat niitä, jotka sinua rakastavat?

• asianharrastaja
        SamiA kirjoitti:

..Jeesuskin sanoi aikanaan jotakin julkisuudessa rukoilemisesta. Jos nuo porukat oikeasti olisivat halunneet antaa kunnian Jumalalle he olisivat voineet tehdä sen Raamatun ohjeen mukaisesti salassa. Nyt he olivast kärkkymässä omaa osuuttaan kunniasta.

• Apo-Calypso
        illuminatus kirjoitti:

Tajuatko sinä Sami taas ollenkaan, mitä tämän ketjun avaus käsitteli?

SamiA:kin tekopyhänä fariseuksena muiden vatipäiden joukossa.

• Apo-Calypso
        SamiA kirjoitti:

Rukoileminen onkin ylivoimaisesti kustannustehokkain tapa olla tekemättä yhtään mitään hädänalaisten hyväksi.

"Entä kolikon kääntöpuoli; onko se mielestäsi oikein, että hyvinvointi ihmiset ottavat kunnian itselleen? Voisit vähän tarkemmin kertoa, että miksi kunnia kuuluu automaattisesti hyvinvointi-ihmisille ja miksi paheksut rukoilijoita? "

Ketkä "hyvinvointi ihmiset" ovat ottaneet kunnian itselleen? Kunnian *ansaitsevat* porausryhmä ja sen johtaja, sekä kaivokseen joutuneiden kaivosmiesten johtaja. Rukoilevat pellet eivät tehneet *yhtään mitään* ja ansaitsevat ainoastaan häpeän, kuten sinäkin, tekopyhä farisealainen.

• SamiA
        asianharrastaja kirjoitti:

..Jeesuskin sanoi aikanaan jotakin julkisuudessa rukoilemisesta. Jos nuo porukat oikeasti olisivat halunneet antaa kunnian Jumalalle he olisivat voineet tehdä sen Raamatun ohjeen mukaisesti salassa. Nyt he olivast kärkkymässä omaa osuuttaan kunniasta.

”Jos nuo porukat oikeasti olisivat halunneet antaa kunnian Jumalalle he olisivat voineet tehdä sen Raamatun ohjeen mukaisesti salassa. Nyt he olivast kärkkymässä omaa osuuttaan kunniasta.”

Ei Raamattu käske kuin antamaan salassa. Raamatun mukaan vasemman käden ei tarvitse tietää, mitä oikea käsi antaessaan tekee.

Mitä muuten tulee kommenttiisi, että nostopaikalla motiivi rukoiluun oli kristittyjen kipeä huomion tarve tai kunnianhimo, niin entä ne kristityt ympäri maailmaa, jotka rukoilivat kaivosmiesten puolesta omissa kammioissaan, ovatko hekin mielestäsi yhtä alhaisia kuin nostopaikalla rukoilijat?

Entä Apollo 13? Astronauttien puolesta rukoiltiin silloin ympäri maailmaa hyvinkin paljon. Olivatko kristityt silloin kipeän huomion tarpeessa?

Entä Suomen sota, jossa presidentti kehotti rukoilemaan Suomen ja suomalaisten puolesta, oliko Suomen presidentti silloin kipeän huomion tarpeessa ja ottiko hän kunnian itselleen sodan saavutuksista?

• SamiA
        Apo-Calypso kirjoitti:

Rukoileminen onkin ylivoimaisesti kustannustehokkain tapa olla tekemättä yhtään mitään hädänalaisten hyväksi.

"Entä kolikon kääntöpuoli; onko se mielestäsi oikein, että hyvinvointi ihmiset ottavat kunnian itselleen? Voisit vähän tarkemmin kertoa, että miksi kunnia kuuluu automaattisesti hyvinvointi-ihmisille ja miksi paheksut rukoilijoita? "

Ketkä "hyvinvointi ihmiset" ovat ottaneet kunnian itselleen? Kunnian *ansaitsevat* porausryhmä ja sen johtaja, sekä kaivokseen joutuneiden kaivosmiesten johtaja. Rukoilevat pellet eivät tehneet *yhtään mitään* ja ansaitsevat ainoastaan häpeän, kuten sinäkin, tekopyhä farisealainen.

”Rukoilevat pellet eivät tehneet *yhtään mitään* ja ansaitsevat ainoastaan häpeän”

Olet paisunut ihminen.
        Todennäköisesti sinunkin puolesta joku rukoilee. Hän tekee sen vieläpä salaa, eikä odota saavansa palkkaa.
        Kun kuolet, tulet näkemään kaikki nuo rukoukset, jotka ovat puolestasi rukoiltu. Katsotaan sitten, miten paisunut silloin olet.

• plööplää
        Apo-Calypso kirjoitti:

SamiA:kin tekopyhänä fariseuksena muiden vatipäiden joukossa.

Jos kaikki on jo ennala määrätty rukoilemalla ei voi vaikuttaa asioiden kulkuun. Rukoilemalla saadaan vain sulkia omaan hattuun ja kevyt omatunto.

• Apo-Calypso
        SamiA kirjoitti:

”Rukoilevat pellet eivät tehneet *yhtään mitään* ja ansaitsevat ainoastaan häpeän”

Olet paisunut ihminen.
        Todennäköisesti sinunkin puolesta joku rukoilee. Hän tekee sen vieläpä salaa, eikä odota saavansa palkkaa.
        Kun kuolet, tulet näkemään kaikki nuo rukoukset, jotka ovat puolestasi rukoiltu. Katsotaan sitten, miten paisunut silloin olet.

"Todennäköisesti sinunkin puolesta joku rukoilee. Hän tekee sen vieläpä salaa, eikä odota saavansa palkkaa. "

Sillä ei ole merkitystä, jos tuo rukoilija ei ole teurastanut härkämullikkaa ja polttanut sen rasvaa, sillä "jumalasi" tykkää palavan lihan hajusta.

• asianharrastaja
        SamiA kirjoitti:

”Jos nuo porukat oikeasti olisivat halunneet antaa kunnian Jumalalle he olisivat voineet tehdä sen Raamatun ohjeen mukaisesti salassa. Nyt he olivast kärkkymässä omaa osuuttaan kunniasta.”

Ei Raamattu käske kuin antamaan salassa. Raamatun mukaan vasemman käden ei tarvitse tietää, mitä oikea käsi antaessaan tekee.

Mitä muuten tulee kommenttiisi, että nostopaikalla motiivi rukoiluun oli kristittyjen kipeä huomion tarve tai kunnianhimo, niin entä ne kristityt ympäri maailmaa, jotka rukoilivat kaivosmiesten puolesta omissa kammioissaan, ovatko hekin mielestäsi yhtä alhaisia kuin nostopaikalla rukoilijat?

Entä Apollo 13? Astronauttien puolesta rukoiltiin silloin ympäri maailmaa hyvinkin paljon. Olivatko kristityt silloin kipeän huomion tarpeessa?

Entä Suomen sota, jossa presidentti kehotti rukoilemaan Suomen ja suomalaisten puolesta, oliko Suomen presidentti silloin kipeän huomion tarpeessa ja ottiko hän kunnian itselleen sodan saavutuksista?

..tekstistäni käsityksen, että muka vastustaisin rukoilemista. En tietenkään, mutta muistan edelleen Jeesuksen kieltäneen julkisen huomion kerjäämisen myös paastoamisellaan ja rukoilemisellaan. Enkä nimitellyt ketään "alhaisiksi", vaikka arvelinkin, ettei tuo kielto ollut heillä mielessä rukouksiaan medialle mainostaessaan. Rukoilemiseen kehoittaminenkin on ihan eri asia kuin omilla rukoiluillaan elämöinti.

Olet aika vastenmielinen toisten puheiden mieleiseksisi vääristelijä.

• SamiA
        asianharrastaja kirjoitti:

..tekstistäni käsityksen, että muka vastustaisin rukoilemista. En tietenkään, mutta muistan edelleen Jeesuksen kieltäneen julkisen huomion kerjäämisen myös paastoamisellaan ja rukoilemisellaan. Enkä nimitellyt ketään "alhaisiksi", vaikka arvelinkin, ettei tuo kielto ollut heillä mielessä rukouksiaan medialle mainostaessaan. Rukoilemiseen kehoittaminenkin on ihan eri asia kuin omilla rukoiluillaan elämöinti.

Olet aika vastenmielinen toisten puheiden mieleiseksisi vääristelijä.

”muistan edelleen Jeesuksen kieltäneen julkisen huomion kerjäämisen myös paastoamisellaan ja rukoilemisellaan”

Ei Jeesus ole kieltänyt rukoilemasta julkisella paikalla.
        Itse asiassa seurakunta on julkinen paikka, jossa useat ihmiset kokoontuvat rukoilemaan Jumalaa. Pitäisikö rukoilu mielestäsi kieltää myös seurakunnassa? Kokoukseen kun saattaa eksyä joku jumalaton, jonka sielu järkyttyy rukoilusta. Hänelle tulisi pahaolo, koska seurakunta röyhkeästi rukoilee julkisesti Jumalaa.

Mitä tulee torilla rukoiluun, niin se on hyvä asia. En usko, että kenelläkään ulkoa kullatulla on pokkaa rukoilla torilla ihmisten puolesta. Vastustus on nykyään niin kovaa, että vain Jumalasta syntynyt kykenee rukoilemaan Jumalaa.

• asianharrastaja
        SamiA kirjoitti:

”muistan edelleen Jeesuksen kieltäneen julkisen huomion kerjäämisen myös paastoamisellaan ja rukoilemisellaan”

Ei Jeesus ole kieltänyt rukoilemasta julkisella paikalla.
        Itse asiassa seurakunta on julkinen paikka, jossa useat ihmiset kokoontuvat rukoilemaan Jumalaa. Pitäisikö rukoilu mielestäsi kieltää myös seurakunnassa? Kokoukseen kun saattaa eksyä joku jumalaton, jonka sielu järkyttyy rukoilusta. Hänelle tulisi pahaolo, koska seurakunta röyhkeästi rukoilee julkisesti Jumalaa.

Mitä tulee torilla rukoiluun, niin se on hyvä asia. En usko, että kenelläkään ulkoa kullatulla on pokkaa rukoilla torilla ihmisten puolesta. Vastustus on nykyään niin kovaa, että vain Jumalasta syntynyt kykenee rukoilemaan Jumalaa.

En ole antikristillinen, mutta enpä ole sellaisiksi ilmoittautuvienkaan ole juuri huomannut vastustavan toisten rukoilemista. Ei edes julkisella paikalla, joka todella oli Raamatun maassa täysin luonnollista.

Se, mitä avaaja (antikristillisesti) vastusti samoin kuin Jeesus (kristillisesti) aikanaan on julkisuuteen pyrkiminen omalla rukoilullaan ja sillä elämöinti. Tulikohan nyt selväksi vai vieläkö keksit jonkin jb-tyyppisen pakomutkan?

• .........
        SamiA kirjoitti:

”Kunnia pelastumisesta kuuluu sinusta siis jumalalle. Entä kenelle kuuluu kunnia siitä että kaivosmiehet yleensäkin jäivät loukkuun?”

Ymmärsit varsin hyvin kolikon kääntöpuolelta jotain.

”Haluaisitko jatkaa vielä keskustelua geenivarastosta? Jäikö sinulle edelleen epäselväksi mitä geenipooli tai geenivarasto tarkoittaa?”

Minusta tästä ei kannata jatkaa, mutta jos sinulla on jotain kysymyksiä geenivaraston suhteen, niin ole hyvä ja esitä?

"Ymmärsit varsin hyvin kolikon kääntöpuolelta jotain. "

Kerrotko muillekin kenelle kuuluu kunnia näiden ihmisten loukkuunjäännistä?

"Minusta tästä ei kannata jatkaa, mutta jos sinulla on jotain kysymyksiä geenivaraston suhteen, niin ole hyvä ja esitä? "

Viimeksi ainakin sinulla oli täysin väärä käsitys geenivaraston sijainnista, mutta voithan sinä vaikka kertoa uuden arvauksen. Haluatko yrittää?

• a.
        Apo-Calypso kirjoitti:

"Todennäköisesti sinunkin puolesta joku rukoilee. Hän tekee sen vieläpä salaa, eikä odota saavansa palkkaa. "

Sillä ei ole merkitystä, jos tuo rukoilija ei ole teurastanut härkämullikkaa ja polttanut sen rasvaa, sillä "jumalasi" tykkää palavan lihan hajusta.

palan Raamattua, vahinko vaan että lukee sitä silmät kiinni.

• Mopon omistaja

Katsos, kun kaivosmiehet pitivät kiitos-Jumalanpalveluksen pelastumisensa jälkeen. Eivät pitäneet evoteorian ylistystilaisuutta, niin sekö jurppii?

• Kiitos kysymästä.

Olet ymmärtänyt jotakin pahasti väärin. Ei evoluutioteoriaa tarvitse kiitellä: siihen ei ensinnäkään liity mitään palvonnan kohdetta ja toisekseen teoria ei liity tapahtuneeseen.

Jos muuten te himmeäkuuppaiset hölmöt luulette jumalan pelastaneen tuossa ketään, niin samalla logiikalla teidän on syytä kiittää jumalaa myös kaivoksen sortumisesta. Toivottavasti muistitte kiittää jumalaa myös äskettäisestä kiinalaisten kaivosmiesten murhaamisesta!

Vaan kyllä te hurahtaneet logiikaltanne haisevat pässit sitten olette hassuja :-)

• Turkana

Miksiköhän eivät ylistäneet painovoimateoriaa?

• Naapurin kissa
        Turkana kirjoitti:

Miksiköhän eivät ylistäneet painovoimateoriaa?

"Miksiköhän eivät ylistäneet painovoimateoriaa?"

Koska painovoimateoria on tässä tapauksessa kaiken pahan juuri. Jos Iisakki Newton ei olisi saanut omenaa päähänsä, hän ei olisi keksinyt painovoimateoriaa, eikä painovoimaa silloin olisi, joten painovoima ei olisi saanut kaivosta sortumaan. (Tjs. Tai sitten ei,)

• huihabel

Kenen ahneuden takia kaivos oli niin turvaton, että se sortui? Evokkien!

• Kyllä se ahneus kristityltäkin yrittäjältä onnistuu :-)

Ja eikös kaikkitietävä ja kaikkivoipa jumalasi olisi voinut myös jättää kaivoksen ehjäksi? Ja jos ei voinut, niiin miksi helvetissä mokomaa toistaitoista pelleä pitäisi muiden tekemästä pelastamisestakaan sitten kiittää?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      31
      7028
    2. Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella

No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus
      Kasinopelit
      0
      4708
    3. Minä häviän tämän taistelun

Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      62
      3939
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      229
      2968
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      36
      2913
    6. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      45
      2566
    7. Sydän karrella

Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      26
      2515
    8. Miksi halusit

Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      40
      1863
    9. Jos jokin ihme

Tapahtuisi huomenna niin mikä se olisi sinun elämässäsi?
      Ikävä
      26
      1845
    10. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1777
    Aihe