Hei! Kärsin erittäin voimakkaasta ja elämääni haittaavasta kainaloiden liikahikoilusta. Apteekin dödöt on käyty läpi ja kerran on pistetty kainaloihin botox piikit. Luin netistä uudesta hoitomuodosta liikahikoiluun, eli laserilla vaikutettaisi hikirauhasten toimintaan. http://www.cityklinikka.fi/fi/lasse/liikahikoilu-hoito-laserlla
Onko jollain tästä kokemusta? Hinta näytti aika hirveältä, mutta olen kyllä valmis maksamaan melkein mitä vaan, jos saisin hikoiluni aisoihin.
Liikahikoilun hoito laserilla
15
3837
Vastaukset
- Ex-hikoilijatar
Hei vaan!
Kävin muutama viikko sitten hoidattamassa kainaloni laserilla, ja voin vain todeta, että kyllä kannatti. Kärsin itse myös erittäin runsaasta kainaloiden liikahikoilusta, johon yritin vuosia saada apua. Mitkään dödöt eivät auttaneet ja botox-piikkejäkin otin vuosien ajan. Piikit auttoivat aluksi, mutta vähitellen niidenkin teho hiipui, eivätkä ne enää auttaneet kuin pari kuukautta. Hikoilu kävi hermoille ja vaikeutti sosiaalista elämää, koska valtavat hikiläikät kainaloissa nolottivat. Moneen vuoteen en halunnut enää käyttää kuin mustia vaatteita, koska niissä hikiläikät eivät näkyneet niin selvästi.
Nyt lasertoimenpiteen jälkeen olen taas voinut ottaa värikkäitä vaatteita käyttöön ja elämänlaatuni on parantunut huomattavasti! Olen kuin toinen ihminen, sillä enää ei tarvitse piiloutua mustien vaatekerrosten alle. Toimenpide lopetti kainaloiden hikoilun saman tien ja se tuntuu kuin pieneltä ihmeeltä.
Itse toimenpide oli ohi noin tunnissa ja se sujui lähes tulkoon ilman kipua. Ainoastaan pari pientä vihlaisua tuntui alussa, mutta sen jälkeen tuntui vain, että jotain siellä kainalossa tehdään. Lääkäri oli erittäin ystävällinen ja ammattitaitoinen. Toimenpiteen jälkeen nousin melkein heti istumaan ja muutaman minuutin kuluttua puin päälleni ja lähdin kotiin. Kainalot olivat pari päivää kosketusarat, mutta eivät rajoittaneet elämää sen suuremmin. Kävin normaalisti töissä, mutta en kantanut mitään painavaa pariin päivään. Pidin myös pari päivää huilia liikunnasta.
Kaiken kaikkiaan suosittelen toimenpidettä lämpimästi. Itse en edes ajatellut hintaa sen kummemmin, koska olisin ollut valmis maksamaan lähes mitä vaan, että saan apua hikoiluongelmaan. Käytin maksuun säästöjäni, mutta olisin ollut valmis ottamaan vaikka pankkilainaa, jos tarvis.
Nyt täytyy vaan toivoa, että hikoilu pysyy poissa.... Toisaalta, jos hikirauhaset on "tapettu", eivät ne kai enää herää henkiin =).
Mene siis ihmeessä toimenpiteeseen, jos vaan voit! Hinta on kuitenkin aika pieni, jos vertaa mitä sillä saat - roimasti paremman elämänlaadun. - rento meininki
Ko. toimenpiteessä itsekin käynyt n. viikko takaperin. Voin todellakin suositella.
Itse olen 24-vuotias nainen. Ala-asteella hikoilu rupesi yltymään ja yläasteelta asti voinut puhua jo ongelmasta. Kaupan antiperspiranteista ei mitään apua, apteekin tuotteista ei myöskään.
Hinta toimenpiteellä tosiaan melko korkea, mutta itselleni tuo ei ollut mahdoton summa siihen nähden, että sosiaaliseen elämään muutos huomattava. Ei tarvitse pelätä märkiä kainaloita ja hien hajua, voin käyttää jopa muun väriä paitoja pelkän mustan sijaan.
SUOSITTELEN!!- vieläkin hikoilija
Kävin itse toimenpiteessä joitakin viikkoja sitten. Nimenomaan kainolohikoilu on ollut minulle kaikessa runsaudessaan ja toisinaan jopa ilman tunnistettavaa sosiaalista ja fyysistä ärsykettä ongelmallinen. Onhan se kiusallista, kun kainalot hikoilee kuin rankassakin urheilusuorituksessa arkipäivän askareissa - vaihtelevasti enemmän tai vähemmän.
Mutta itse toimenpiteen seurauksista; joudun käymään toisen kerran, luvatun takuutoimenpiteen. Minulla tuon lasertoimenpiteen vaikutus ei ole ollut lähellekään toivottu saati luvattu. Noin viikon verran kainalot olivat toimenpiteen jälkeen ikään kuin shokissa, eikä selvyyttä toimenpiteen vaikutuksista saanut. Joskus luulin hikoilevani, mutta hikoilunkaltainen tunne kainoloissa johtui niistä aristuksista, joita sinänsä siisti operaatio aiheutti.
Noin reilun viikon jälkeen operaatiosta hikoilu kuitenkin palasi siinä määrin, että jo vuosien ajalta tutut kainalolaikut ilmaantuivat arkeani "ilostuttamaan". En ole toki heittänyt kirvestäni kaivoon sen suhteen, etteikö uusintatoimenpide auttaisi, näin toki toivon. Onhan tuolla tunnin kestävällä operaatiolla sellainen hinta (1790e), että sille toivoisi saavansa mainostettua ja luvattua vastinetta.
- myös hikinen
Ai tämäkään ei sitten ole ihan takuuvarma toimenpide...Itselläni ei esim. kovasti mainostettu Botox auttanut hikoiluun mitään, hiki valui ihan samalla lailla piikkien laiton jälkeenkin. Joten olen nyt vähän säästellyt rahaa, että pääsisin tuohon laser-hoitoon ja ajatellut, että rahanmenolla ei ole niin väliä, kun vaivan saa varmasti kuriin.
Kertoiko lääkäri sinulle onko kovinkin yleistä, ettei laser toimikaan? Jos uusintatoimenpidekään ei tuo apua, onko puhuttu mahdollisuudesta saada rahat takaisin?- Hikoilu loppuu
Ennen kuin maksatte noin valtavia summia toimenpiteestä, jonka pitkäaikaisvaikutuksista ei ole mitään tietoa, niin kokeilkaa iontoforeesia. Iontoforeesihoidossa käytetään kainaloissa paristokäyttöisiä "kapuloita" kahden viikon ajan puoli tuntia päivässä. Tämän jälkeen hikoilu loppuu yleensä jopa kuudeksi viikoksi. Ylläpitohoitoja joutuu jatkamaan että vaikutus säilyisi. Olen käyttänyt sosiaalisesti rajoittavaan käsien hikoiluun vastaavia laitteita noin kymmenen vuoden ajan ja olen erittäin tyytyväinen. Googlettamalla pitäisi löytyä sopivat laitteet.
- hikikarpalo
Hei!
Nyt kyllä alkoi itseäni kiinnostaa tämä laser hoito. Mietin vain, onko mahdollista että tosiaan tuo vaikutus olisi pysyvää vai pitääkä hoitoa uusia joskus vielä myöhemmin? Onko lääkärit kertoneet teille vaikutukse kestosta teille, joille ko. toimenpide on tehty?
Itselläni ei tuo iontoforeesi hoito auttanut kainalohikoiluun, hoitaneen lääkärin mukaan teho on hyvä käsien ja jalkojen hoitoon, mutta harvemmin sillä oli hyvää tehoa kainaloihin. - Ei auttanut.
Itse kävin city klinikalla Helsingissä Laser toimenpiteessä, 1,5kk toimenpiteen jälkeen se piti jo uusia (hikoilu palasi entiselleen) , mutta eipä näytä olevan apua ja hikoilen siis yhä kuten ennen ensimmäistä hoitkertaa, kaikenlisäksi laser lipesi ja toista kainaloani koristaa iso! Harmittaa miksi alunperin laitoin rahaa koko hommaan ://
- Toinen pettynyt
Täällä myös yksi pettynyt. Kävin myös cityklinikalla kyseisessä operaatiossa ja se oli suuri pettymys. Hikoilu palasi parin kk jälkeen samanlaiseksi kuin ennen operaatiota (eli hiki valuu 24/7 rajuna, kastelee paidat, päällystakit jne). Toimenpide uusittiin ja tadaa...taas meni muutama kuukausi ja hikoilu palasi.
Klinikalta ei enää vastata viesteihini, enkä ymmärrä miksi hikoilu palaa sillä vaikutuksen piti olla pitkä aikainen/pysyvä eikä hikoilun tulisi koskaan palata takaisin siihen mitä se oli, mutta eipä näytä pitävän minun kohdallani paikkaansa, Olen pettynyt ja turhautunut ja harmittaa ,että laitoin vajaa 2000€ kyseiseen operaatioon joka ei kohdallani edes toiminut :/ - rahat pois tyhmiltä?
Hei!
Älkää hyvät ihmiset tuhlatko rahaa lasertoimenpiteeseen! Itse kävin operaatiossa kaksi kertaa (ensimmäinen ei siis tehonnut). Hikoilu on palannut lähes samanlaisena takaisin, eli apua siitä ei saa. Harmittaa tällainen mainonta, jossa toimenpidettä hehkutetaan maasta taivaaseen ja lopputuloksena on, että lääkärikeskus rikastuu ja asiakkaat menettävät rahansa. Liikahikoilusta kärsivät ovat valmiita vaikka minkälaisiin operaatioihin, hinnakkaisiinkin, jos vaan saavat apua ongelmaansa. Liikahikoilu on niin kamala vaiva, että siitä halutaan todellakin eroon, hinnalla millä hyvänsä. - brtte
Joillakin tehoaa ja joillakin ei? Paljonko tuo laserhoito maksaa, kun ei tuo linkki enää toimi..? Onko tästä kokemusta http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/3337871304157
Alkaa jo nyppimään (masentamaan) tämä kainaloiden liikahikoilu vaikka on triple drysta ja absolutt torriin kokeiltu.. - Valeria
Kyllä minulle on laitettu botoxia ja se on auttanut sosiaaliseen hikoiluun kiitettävästi. Jos on oikein paha paikka niin saatan hiukan hikoilla, mutta kyllä 90 % hikoilusta on poissa. Ja kelalta saa takaisin osan botox-hoidoista.
- brtte
Itse olen huomannut, että jännitän/stressaan helposti ja sitten alan hikoilemaan. Oliskohan tämä hyvä tuote hillitsemään tuota jännitystä?
http://www.vitaminpharmacy.fi/l-theanin-150-mg-30-kapslar-kosttillskott.html - auttaa varmasti
Suosittelen kookkosrasvaa siveltäväksi kainaloihin. Auttaa melko varmasti ja on vaaratonta, eikä maksa paljoa. Moneen muuhunkin käyttöön kookkosrasva on erinomaista.
- Hikoilija
Kävin liikahikoilunhoitoon tarkoitetussa lasertoimenpiteessä ko. paikassa kaksi kertaa. Ei auttanut yhtään mitään, tosin myös minä sain palovamman toiseen kainaloon - ja lopulta myös rahat (1790e) takaisin.
Laitoin lopulta botuliinipistokset, muuta nekään eivät vaikuttaneet. En tiedä, mikä olisi avuksi. Esim. Absolut torr ( tai mikä sen tuotenimi nykyään olikaan) on liian voimakasta iholleni, enkä kykene sitä pitämään hetkeä kauemmin.
Omasta kokemuksestani väittäisin, että ketjun pari ensimmäistä viestiä ovat yrityksen omia mainoksia. Nythän tuota lasertoimenpidettä ei ole enää sivuilla eikä hinnastossa - ymmärrettävästi.
- laseri
Mäkin kävin 2 kertaa tuolla laserissa cityklinikalla. ei minkäänlaista tehoa. olin tosi pettynyt. lääkäri vakuutteli kovasti että kaikilla muilla on toiminut, ja on takuuvarma tulos kun uusitaan käsittely. vaan ei auttanut..
Harmittaa etten vaatinut rahoja takaisin !
Nykyään olen käyttänyt absolut torria.. se kirvelee , mutta vain sen yhden yön viikossa kun sitä on kainalossa. raapia ei kannata vaikka kutittaa. aamulla kun pesee pois, laittaa paljon rasvaa. jotain perusvoidetta ilman hajustetta. se helpottaa. ja hiki pysyy pois kokonaan ainakin mulla.
Rasvaa voi myös laittaa illalla kainaloon ennenkun laittaa absolut torria, se helpottaa kutinaa yöllä..
ennen hikoilin niin että en voinut ulos mennä ja olin todella epätoivoinen.
nyt elämä taas hymyilee !
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan533278Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan282939- 1212346
Onko tässä paljon lääkettä..
Keski-ikäselle 43v Ketipinor 100mg Brintellix 10mg Venlafaxin 75mg Xanor 1mg Propral 40mg Xatral CR 10mg Esomepratsol 42281442- 111366
Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo1631336Oi! Jorma Uotinen ja Helena Lindgren paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaudella"
Professori, tanssija, koreografi, Tanssii Tähtien Kanssa -tuomari Jorma Uotinen ja Suomen meikkitaiteen pioneeri, laulaj131088- 74989
Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää39922Riittäisi juoruakkoille puhumista tässä kylässä
On mennyt mahottomaksi touhut. Taksi renki kuskaa akkaansa töihin lienekkö mitään lupaa yrittäjältä tähän touhuun. Kylän13802