Vaarallinenko Ketipinor

Tiedoton1234

Tuttavani sanoo jonkun tyttöressun joskus olleen sairaalassa siksi kun oli vetäissyt pari kourallista Ketipinoria (tiettävästi 25mg) alkoholin kera. Saisiko muka noilla lääkkeillä itsensä suorasääristen plutoonaan? Miten ne vaikuttavat? Unettavasti, lamaannuttavasti????
Pöpilän reissuhan siitä oli auennut, niin kuin kait kuuluukin moisen urheilusuorituksen jälkeen?
Asiahan ei minulle kuulu, mutta jotenkin jäin epäilevälle kannalle?
Eiköhän nuo lääkkeet vain ja ainoastaan nukuta ja siinä kaikki, mutta että ne lamaannuttaisivat ihmisen täysin toimintakyvyttömäksi? Tuttavani väittää niiden olevan terveille ihmisille hengenvaarallisia jo pieninäkin annoksina alkoholin kera napsittuina. Ja että niiden lamaannuttava vaikutus kestää niin kauan että voi kuolla.
Minä en usko, mutta miten on?

87

27176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • synnöweee

      ne saa kenet tahansa tulemaan hulluksi! Noitten piirissä pelatessa on monelta mennyt avioliitto, elämä ja kaikki lopullisesti. Pienikin tippa viina, niin on piru irti. Niihin tuskin kuolee.

      • synnöweee

        Siis: ketipinor aiheuttaa tarkkaavaisuus ja käytöshäiriöitä. Ei tarvitse ihmetellä kun perhe-elämä kärsii. Potilasta itseään ei saisi syyttää.


    • seronappi

      Niin mä en tiiä tasan tarkkaan miten yliannostus vaikuttaa, mut sen tiiän ku oon itte ollu tosi masentunu ja itsetuhoinen ja ottanu monta kertaa yliannostuksia. Niin silloin ku olen ottanu muitten lääkkeiden lisäksi myös ketipinoria niin on oikeasti ollut hengenlähtö lähellä. :( Voi sitä ihminen olla niin sekaisin ja sairas. En muista nyt, että mitä määriä olen ottanut, mut ketipinoriahan voidaan määrätä jopa yli 1000mg päivässä. Annosta tosin lisätään pikkuhiljaa, mutta kuitenkin ihan satoja milligrammoja kerralla.(jos on akuutti tilanne)
      Taju voi herkemmillä ihmisillä lähteä jo pienestäki annoksesta, koska lääke aiheuttaa huimaista ja kai verenpaineen laskua. Mut en tiiä millä annoksella se henki lähtisi ilman alkoholia. Ja en kyllä sitäkään tiedä, miten alko vaikuttaa ketipinorin kanssa. Mutta silloin ku minulla oli päiväannos noin 400mg, niin vietin ihan normaalia nuoren ihmisen elämää baareissa käyden ja juhlien ja alkoholia käyttäen.
      Kaikki nämä lääkeasiathan ovat erittäin yksilökohtaisia. Ketipinorissa on omasta mielestäni paljon hyvää muttaa myös lähes yhtä paljon huonoa.

      • Tiedoton1234

        kommenteihin: Jossain Suomi24 keskustelussa on ollut joskus jotain juttua jossa äiti kertoi aamuisin olevansa hyvinkin kiukkuinen räyhääjä lapsilleen silloin kun oli ottanut Ketipinoria. En tiedä oliko ne hänelle määrätty "pelkiksi" unilääkkeiksi vai muuten psyykelle. Jossain kerrottiin myös Synnöween kuvailemista perhehelveteistä sopimattoman lääkityksen vuoksi. Mä olen ne itse joskus lukenut, mutta en nyt just löydä niitä mistään sellaisinaan. Siitä on aikaa kun ne olen lukenut, mutta nyt rupesi vaivaamaan koko juttu kun kuulin tuon tytön epätoivoisesta yrityksestä.

        Etkö sinä Seronappi tullut vihaiseksi tai jopa agressiiviseksi? Sehän voisi myös selittää itsetuhoisuutta tuolla tytöllä. Tai mistäs tuon tietää mitä kenenkin päässä liikkuu.
        Eiköhän verenpaineen lasku voisi olla suurin syy yliannostuksen vaaroihin. Sydän on ainakin silloin huonossa jamassa ja sitä kautta koko ihminen.
        Väite että ne olisivat terveelle ihmiselle hengenvaarallisia, on kaiketi huuhaata.

        Äläkä sinä Seronappi, viitsi enää urheilla henkesi kanssa. Elämässä on hyvää ja pahaa, mutta elämisen arvoista se on. Oiekin vaikeina hetkinä kannattaa muistaa että suunta on vain ylöspäin.


      • Tiedoton1234

        -"Taju voi herkemmillä ihmisillä lähteä jo pienestäki annoksesta,"
        Tarkoitatko todellakin tajunnan menetystä vai nukahtamista?


      • seronappi
        Tiedoton1234 kirjoitti:

        -"Taju voi herkemmillä ihmisillä lähteä jo pienestäki annoksesta,"
        Tarkoitatko todellakin tajunnan menetystä vai nukahtamista?

        siis et pyörtyy. eiks se oo sama et menee taju. mul on menny iha jalat alta ja menny mustaks maailma et hyvin lähel pyörtyminen monta kertaa serosta, varsinki kun sitä on kerralla nostettu suurempi määrä. Ja muilla on ollu sama. et siis niin huimaa et kaatuuu iha.


      • Anonyymi

        Ketipinor on ihan hyvä unilääkkeenä 3 kpl iltaisin ennen nukkumaanpanoa.


      • Anonyymi
        seronappi kirjoitti:

        siis et pyörtyy. eiks se oo sama et menee taju. mul on menny iha jalat alta ja menny mustaks maailma et hyvin lähel pyörtyminen monta kertaa serosta, varsinki kun sitä on kerralla nostettu suurempi määrä. Ja muilla on ollu sama. et siis niin huimaa et kaatuuu iha.

        Niin vaarallinen, että voi viedä tajun. Ihminen pyörtyy!!!! Ketipinoria EI saisi määrätä yhtään kenellekään!! ☠️


    • huolestunut"no en"

      Ketipinor. En huomannutkaan että sitä käytetään kourallisina alkoholin kanssa! Idiootti! Se on erittäin hyvä lääke esim:Kaksisuuntaiseen mielialahäiriön depressiivisen vaiheen ennaltataehkäisyyn ja psykoosin ehkäisyyn. Tiedän neljän vuoden kokemuksella. Tietenkin riippuen mikä sairaus on kyseessä, koska sitä käytetään myös skitsofrenian hoitoon. Kenen mieleen edes tulee ottaa neuroleptejä viinan kanssa muutakuin suisidaalisessa tarkoituksessa? Koska ei niistä kyllä nousuja saa...en tiedä pitäiskö itkeä vai nauraa, kun joskus lukee näitä.

      • Tiedoton1234

        Juuri suisidaalisessa tarkoituksessa se tyttö niitä oli ottanutkin! Idiootti! Itke tai naura! Täällä ei oo kukaan muu mistään nousuista horissu kun sinä!


      • puukstaavi

        määrätään Ketipinoria. Outo lääke, kun sitä voi ottaa mihin vaan vaivaan! Mä en kyllä ottais mihinkään vaivaan tuommoista muka niin yleispätevää myrkkyä. Jotenkin se vaan saa toiset ihmiset ihan pihalle, mutta ei koskaan positiivisessa mielessä.
        Taitaa markkinointiseikat olla sillä lääkkeellä kunnossa.


      • ketipinor
        puukstaavi kirjoitti:

        määrätään Ketipinoria. Outo lääke, kun sitä voi ottaa mihin vaan vaivaan! Mä en kyllä ottais mihinkään vaivaan tuommoista muka niin yleispätevää myrkkyä. Jotenkin se vaan saa toiset ihmiset ihan pihalle, mutta ei koskaan positiivisessa mielessä.
        Taitaa markkinointiseikat olla sillä lääkkeellä kunnossa.

        Käytän nykyään ketipinoria unettomuuteen koska vanha kunnon imovane ei oikein tunnu missään. Ketipinor 100 mg nukuttaa ainakin toistaiseksi hyvin. Siitä ei vain tule sellaista euforista hyvän olon tunnetta niinkuin imovanella.

        Jos henkilö ottaa ketipinoria viinan kanssa huomattavan suuren annoksen, voi kuvitella että hänellä on mielenterveydellisiä ongelmia. Kannattaa ottaa omalääkäriin yhteyttä josko saisi lähetteen psykiatrille.


      • DiipaDaapa23

        "Se on erittäin hyvä lääke esim:Kaksisuuntaiseen mielialahäiriön depressiivisen vaiheen ennaltataehkäisyyn ja psykoosin ehkäisyyn. Tiedän neljän vuoden kokemuksella."

        Onkohan kuitenkaan kokemusta kun Ketipinor on nimenomaan kaksisuuntaisen mielialahäiriön MANIAn esto lääkitys. Itse olen 4 vuotta käyttänyt Ketipinoria manian estoon ja Lamictalia käytän depression estoon.


    • DS

      Aiheuttaa vaikka mitä kyllä väärinkäytettynä, mutta erityisen vaarallinen se on oikeinkin käytettynä ihmisen psyyken /mielenterveyden kannalta. Usein masentuneille määrätään unilääkkeeksi, alkuun pienellä annostuksella,mutta annostusta nostetaan koska lääkkeen vaikutus vähenee tottumisen myötä.

      Kenenkään kenellä ei ole skitsofreniaa EI pitäisi näitä lääkkeitä syödä, se on skitsofrenialääke.
      (neuroleptit ovat muuten alunperin tarkoitettu nukutusaineeksi leikkauksiin)


      -
      http://masennuslaakkeista.nettisivu.org

      • LL

        sinun kantasi on kyllä tullut selväksi. Suurin osa "tiedoistasi" on mutua ja kaiken muun lisäksi täyttä puppua.

        "Kenenkään kenellä ei ole skitsofreniaa EI pitäisi näitä lääkkeitä syödä, se on skitsofrenialääke.
        (neuroleptit ovat muuten alunperin tarkoitettu nukutusaineeksi leikkauksiin)" Höpön, höpön....kyseisten lääkkeiden yksi tärkeä indikaatio on bipolaarih.


      • Mitä oma
        LL kirjoitti:

        sinun kantasi on kyllä tullut selväksi. Suurin osa "tiedoistasi" on mutua ja kaiken muun lisäksi täyttä puppua.

        "Kenenkään kenellä ei ole skitsofreniaa EI pitäisi näitä lääkkeitä syödä, se on skitsofrenialääke.
        (neuroleptit ovat muuten alunperin tarkoitettu nukutusaineeksi leikkauksiin)" Höpön, höpön....kyseisten lääkkeiden yksi tärkeä indikaatio on bipolaarih.

        tietosi sitten on? Millaista näyttöä mielisairauksien olemassaolosta on olemassa?


      • Anonyymi
        Mitä oma kirjoitti:

        tietosi sitten on? Millaista näyttöä mielisairauksien olemassaolosta on olemassa?

        Yep. Ketipinor tasaa maniaa SEKÄ myös suurina ( 1000mg) annoksina muskeli-Masan aggressiivisuutta. Olen tottunut 13 vuodessa tasaiseen parinsadan milliin. Olin erittäin maaninen, laihtunut, ylikiltti, avulias, unohdin juoda vettä ja syödä ruokaa. En ole enkä aio käydä milloinkaan kenenkään päälle. Mahdollisesta olin introvertti enkä puolustautunut sanomalla. Naapurin Ville on Ketipinor - masis. Täysin erilainen kuin mä. Hän juo olutta Kaksi 24- pack/ vrk ja syö ruokaa rajattomasti, lihava. Olen onneni kukkuloilla saadessani pari kiloa läskiä joka tasaa ihoni alla energian lisääntymistä loputtomiin laihtuessa. Relaan sekä muistan syödä.
        Lamictal luultavasti tai joku vastaava lääke on naapurilla... joten arvelisin että hänen taipumus ois Suisidaalinen (48vuotias) päinvastoin kuin mun.( Olen 57v ja käynyt läpi letaalisen klorpromazin - Largactilin ja zyprexat ( tappaa kymmenessä vuodessa, söin kymmenen vuotta, ei saa antaa kuin 3 kk Max) sekä haloperidolit heti alkuun ( serenase) ja vielä virtaa! Olisin Jo ollut virumassa ranteet auki vessan lattialla monet kerrat synnynnäisen 7 edellisen sukupolven perinnöllisen taipumuksen takia jos ei nyky kliininen lääketiede olisi tullut KEHIIN. Terveisin simplex version, erittäin älykäs eikä ollenkaan paranoidic version.( 80 vuotias äitini on paranoidic ja cisordinol - lääke. Hänen äitinsä kuoli sohvallensa katatoniaan 1962... Johtui erityisesti Klorpromazin - tappavasta lääkkeestä kun mitään muita ei vielä ollut.


    • liiannuori

      eipä sen nyt niin kauhee aine oo. ite napsin ihan reseptillä 100mg iltaisin nukahtamiseen, joskaan se ei enää tunnu yhtään missään alle puolen vuoden jälkeen.. alotettiin siis keväällä 25mg, mut se vaikutus laimenee aika nopeesti.. ja yks tuttu on kans ittensä ihan pelkillä pinoreilla saanut sairaalaan, kun nappasi 40x200mg..

      • Anonyymi

        Niin sekä myös olen juossut 8 km kohteesta A kohteeseen B Ketipinor 800mg annoksen saatuani. Joo. Toiset ovat herkkiä... elimistön toiminnot ovat henkisistä rajoitteista kii. Somaattinen fyys psyykk kokonaisuus toimii Aina


    • jotain muuta

      älli lähtee kankaalle, henki huonommin.

      • Lyhyet unet

        Mä otan Ketipinoria 400 mg iltaisin. Vajaan tunnin kuluttua väsyttää niin että on pakko mennä nukkumaan, ja heti kyllä nukahtaakin. Mun ongelmani oli liian lyhyet unet. Tällä annoksella nukun n. 5-6h ja varsinkin kuusi tuntia riittää mulle hyvin. Aaamulla on hieman heikko olo mutta uskon sen poistuvan jatkossa kun en ole käyttänyt ko. lääkettä kuin reilun viikon. 50mg aloitettiin, nyt kyllä tuntuu ettei annostusta tarvitse enää nostaa.


      • los pösilös
        Lyhyet unet kirjoitti:

        Mä otan Ketipinoria 400 mg iltaisin. Vajaan tunnin kuluttua väsyttää niin että on pakko mennä nukkumaan, ja heti kyllä nukahtaakin. Mun ongelmani oli liian lyhyet unet. Tällä annoksella nukun n. 5-6h ja varsinkin kuusi tuntia riittää mulle hyvin. Aaamulla on hieman heikko olo mutta uskon sen poistuvan jatkossa kun en ole käyttänyt ko. lääkettä kuin reilun viikon. 50mg aloitettiin, nyt kyllä tuntuu ettei annostusta tarvitse enää nostaa.

        400mg. Reilun viikon? Get out troll


    • lakutikku

      no minä itse syön Ketipinorea
      200 milligarram verran otin kerran yliannostuksen ja alkoholii päälle minulta meni puhe kyky ja liikunta kyky halvaannuin vain hetkeksi minut vietiin sairaalaan vatsa huuhteluun ja kyllä suora sanaisesti voin sanoa etttä siihen voi kuolla minäkintakia mutta minut saatiiin ajoissa sairaala hoitoon sen takia pelastuin olisin kuollut muuten
      mun sydän pysähtyin muutaman kerran kepinnor yliannostusten takia

    • elämä on

      5 vuotta sairastanu masennusta,unettomuutta.lääkkeitä kokeiltu laidasta laitaan.aloin itse tutkia,mitä pillerit oikein ovat,kun eivät auta ja aina vaan annetaan lisää.nyt vihellän pelin poikki.kuinka moni tietää(tai edes välittää)että ketipinorin säännöllinen käyttö alkaa kutistaa aivoja,voisi kuvitella että vuosien käytön jälkeen iskee sitten dementia tai on muuten vaan zombi.mulle riitti.aloin hoitaa itseäni ruokavaliolla,vähennän koko ajan mulle määrättyjä lääkkeitä,sanoin sen lääkärillekin, että multa on menny elämä näistä lääkkeistä ja haluan löytää entisen itseni takaisin.jokaisella on oikeus päättää omasta hoidosta.mutta lujaa tahtoa se vaatii ja itsestä välittämistä.minä en enää usko näihin pillereihin.eikä niitä kannata vertailla toisten kanssa.jokaisella on omat sivuoireensa tai ihminen kokee ne eri tavalla.jos lääkkeet auttaa,mikäs siinä.minua eivät auttaneet.vihelsin pelin poikki siinä vaiheessa kun sivuoireisiinkin annettiin omat lääkkeet!eka kertaa viiteen vuoteen tunnen aitoja tunteita,iloa ja surua,jopa itkenkin,mitä en ole pystynyt tekemään viiteen vuoteen.ihmiset,ottakaa selvää,mitä popsitte ja siitä mikä on sairauden oire.mikä taas lääkkeistä johtuvaa.ne on kaksi aivan eri asiaa.nyt suuntana on uusi puhtaampi elämä,tsemppiä kaikille lukijoille.

      • TOMMOSET.........

        Lääkkeet pitäis olla mielisairaalassa lukkojen takana, mutta niitä jaetaan nykyisin kuin karkkeja penkinpainajaisissa, samoin masennuslääkkeet pitäis olla psykiatrin seurannssa ja pieni määrä kerralla annettava, mutta niitähän arvauslääkärit jakaa pilvin pimein.

        Kirjoitan siksi kun eräs tuttavani kärsi fyysisistä selkäkivuista ja mihinkään tutkimuksiin ei päässyt(tutkimukset maksaa) ei kunnon kipulääkettä( jää kuulema riippuvaiseksi) Efexoria työnnettiin vaan arvauskeskuksesta.

        Yli 60v teki epätoivoisen teon, otti Efejä kourallisen ja kaljaa kyytipojaksi, taju kankaalle ja joutui munuaiskoneeseen, istuu alaraajat halvaantuneena pyörätuolissa, pitääkö tälläistä tapahtua ennekuin jotain tutkimuksia ja kuvauksia tehdään, vaarallisia on psyykelääkkeet ja niiden kanssa ei pitäisi leikkiä.


      • u7y7y

        sama juttu. nää jutut on niin syvällä, ettei niihiin lääkkeet yllä.


      • Anonyymi

        Kiitos olemassa olemisestasi❤️😃 hienoa kuulla että tuoretta sekä aitoa puhdasta asennetta löytyy vielä. Sanohan jotakin synnynnäisen perinnöllisen sekä vieläpä punaviini -nikotiini tumppina syntyneelle että "Obelix! Tervehdy!"
        Kaikki on niin kovin yksilöllistä.
        Olin Cumlaude heti 18 v. Sekä ajokortti puhdas normaali, haltsaan laajan kirjon painoteknistä tuotetta sekä myös grafiikkaa. Asperger, ketipinorin jarruttamana, koordinaatisto ylivilkas sekä erittäin täsmä. Burnoutit olivat toistuvia ikään 44 asti. Kunnes aloin puhua. ( Mutisti)
        Ketipinor on oikeesti tehnyt ihmeitä eikä yhtään "janota"
        KAIKKI on yksilöllistä.
        Kiitos raikkaasta tekstistä


    • kokija 70 000.

      Mä heitin ikkunasta Ketipinorit jos joku niitä tarviis vaikka, psyk.polin lääkäri pääkaupunkiseudulta niitä määräs aikoinaan mutten syöny ku en kärsi psykooseista.
      Aurorassa kerran informoin henilökuntaa ettei niitä tulis kenellekään turhaan määrätä kun niistä lähtee puhe- ja liikuntakyky.

    • Idiootti nuori.

      Omakohtaisia kokemuksia: 6 Ketipinoria ja kaikki tuntui hitaalta, sydämmenlyönnin kuuli "päänsisällä" jos keskittyi siihen , kävely oli pehmeää ja raskasta. Ulkonaoleskelu oli ahdistavaa. Katsoin n.puolitoista tuntia televisiota muistamatta siitä mitään, ja nukkumaanmennessä koko maailma tuntui pyörivän pitkään. 12Ketipinoria, kuulin ääniä päänsisällä ja jahtasin olematonta keittiöveitsen kanssa. Kun menin ulos tuli pakonomainentunne päästä sisään mutta kävely ei onnistunut ilman tukea, konttasin 4kerrosta portaikossa ja meinasin kahdesti nukahtaa. Kun pääsin olohuoneeseeni jäin lattialle makaamaan ja yhtäkkiä tuntui jumalaton kimeä ääni päänsisällä joka voimistui jatkuvasti ja tuntui kuin joku olisi painanut minua kokoajan maahan. Ei muita muistikuvia. Enään en koske noihin lääkkeisiin kuunapäivänä.

      • Anonyymi

        Kannattaisi kertoa kappalemäärän lisäksi tabletin mg-vahvuus, sillä niitä on montaa eri vahvuutta, jolloin pelkkä kpl-määrä ei kerro paljonkaan asiasta.


    • hopeless one

      no mulla ainakin toimii ihan unilääkkeenä, kun kaks ottaa niin ei uni katkeile ja nukahtaa hyvin, ei niitä mitään viittä tai kuutta kuulukkaan heti ottaa, sen vaikutus vähenee kun tottuu. itellä vei yks aluks tajun ihan kankaalle, nykyään yks ei tunnu enää ollenkaan..
      masennuksen aikaan määrättiin kun oli uniongelmia mutta käytän edelleen.

    • pyörtynyt

      hurja lääke tuo ketipinor , sain sitä unettomuuteen ja illalla kun otin yhden 25 mg tabletin ja aamulla kun nousin ylös niin olin pyörtynyt siis taju lähti aivan totaalisesti , oli aivan kamala olo , laskiko sitten verenpaine vai mitä mutta lopetin lääkkeen yhteen tablettiin !

      • Anonyymi

        Juuri näin!! Ketipinor voi tappaa!! Älkää ottako. Miksi lääkärit sitä määräävät??? Bisnestäkö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin!! Ketipinor voi tappaa!! Älkää ottako. Miksi lääkärit sitä määräävät??? Bisnestäkö?

        Tiedätkö mikä lääke SUOMESSA vie hautaan asti nopeiten sekä myös TEHOKKAIMMIN ( useimmin) P A N A D O L. Parasetamoli on tappavin. Ota selvää.


    • kaksisuuntainen

      joo, itellä pitäs syödä 200mg ketipinoria muute loppuu hoitosuhde psykpolille jo 25mg annos tekee aamulla niin väsyneeksi, ettei pääse ylös ja todella toimintakyvyttömäksi, äsken soitin aurooran päivsytykseen ja sielläki kerroin sanoivat "ompas pieni annostus" eriskummalista ei noin voi olla, että 25mg tulee tollai. Mitä helvettiä tuskin minä valehtelen halaun olon normaaliksi.

      Diagnoosini on: impulsiivinen epävakaapersoonallisuus häiriö. Potkit ulos psyk polilla, koska kun oli mania vaihe unohtui käydä siellä. tämä meno on ihan sairasta ei saa apua. pitääkö koittaa itsemurhaa, ennekuin saa apua? sanoit että, soita terveyskeskukseen.. kerroin että olen käyny ja ei osaa auttaa uutta lääkettä naamaan vaa ja lähete psykpolille joka ei menny läpi. kehotti uudestaan menemään. tämä on loputon kierre.

      • Anonyymi

        Voit aina mennä yksityiselle kokeilemaan josko osaisit sitoutua hoitoon myös maniassa. Julkiselle on jonossa tulijoita sun kaltaisten tilalle jotka eivät tule paikan päälle. Ihan hyvä että paikat annetaan sellaisille jotka itseään haluavat hoitaa.


    • Pyörryin

      Kokemus Ketipinorista:

      Olen ollut raittiina yli 10 v., ei siis alkoholia,huumeita, eikä minun tapauksessani mitään lääkitystäkään.

      Parisuhteen erotilanteessa tuli kuitenkin niin järkyttävä ahdistusreaktio että jouduin hakeutumaan mielenterveyspäivystykseen.
      Määräsivät Ketipinoria.
      Otin yhden, 25 mg pilerin.
      Seuraus oli se että bussipysäkillä seistessäin, jonkun aikaa lääkkeenoton jälkeen, lähti taju.
      Muistikuva on vain kun viittilöin bussia pysähtymään ja sitten en muistakaan enää mitään.Seuraava visio on että minut on nostettu ylös istumaan, olin kaatunut aivan suorilta jaloin maahan. Onni oli etten ollut kaatunut ajoradalle. Jäi muistoksi onneksi vain mustelmia päähän ja käteen sekä kipuja.
      Minulle ei tuo lääke sopinut pätkän vertaa.En ole sen koommin ottanut.

      Ei todellakaan tarvita mitään sekakäyttöjä tms. päänsekoitusta kaikille, ihan selvästä päästä meinasi käydä todella huonosti.Korostan etten ole eläissäni pyörtynyt ennenkuin Ketipinorin voimalla.

      Mutta korostan, jokainen on yksilö ja vaikutukset erilaiset.
      itselleni tuli selväksi ettei Ketipinoria minulle enää koskaan.

      • Anonyymi

        Joillekin sopii kaikenlaiset delirium tremens lääkkeet KUTEN diapam ja bentsodiatsepiinit. Mutta mutta. Sekin on yksilöllistä= bentsodiatsepiinit vievät mukanaan suoraan sanottuna alas maapallon toiselle puolelle heti. "Suoraan" mutta neuroleptit huom"junttaavat"eivätkä valu läpi sormien= aiheuta alapintojen läpmenoa kohti planeetan toipuolpalloo jossa piileksii yleensä pikimusta ( toisille kuolema) ( toisille relaxation) avaruus. Joten kyseinen lääke on "tavallisten"ketipinor ja epätavallisille itsensä korostajille ( mahdoll. Ateismi Sun muut itsekeskeisyyden innovaatiot) sopii hyvin Alamäki suoraan...
        Jotkut väittävät sitä "pehmeäksi mäeksi"
        Toisille se on kuolemaksi, diapamit.
        Siltikin niistä löytyy myös "ateisti -raittiille" myös versiot.


    • Valeria

      Kun kokeilin ensimmäisen kerran Ketipinoria, niin minultakin meinasi taju mennä: tuli aivan huumaavan epätodellinen ja huono olo, kaikki tuntui pyörivän päässä enkä uskaltanut syödä niitä muutamaa päivää kauempaa (unettomuuteen). Nyt minulla on kaksisuuntaisen epäily ja lääkkeenä on Lamictal. Se ei kuitenkaan auta iltaiseen ahdistukseen eikä unettomuuteen joten aloitettiin Ketipinor iltaisin. Nyt se on tehnyt ainoastaan hyvän ja rauhallisen olon, eikä ollenkaan samanlaista kuin ennen. En ymmärrä mistä ihmeestä se silloin johtui, voi tietysti olla että se laski verenpaineen niin alas, että sinäkin pyörryit. Nyt se kuitenkin tosiaan auttaa oikein hyvin, eikä mitään kiusallista ole (ainakaan) vielä esiintynyt.

    • jjjgjhhhhkhhghjjjjkn

      Itsepä aikoinaan kun en hoitoon suosiolla päässyt, otin kännit. Sitten soitin hätäkeskukseen että olen ottanut viinaa ja kymmeniä ketiapiini-tabletteja. Ensiavun jälkeen pääsin osastolle. En siis mitään lääkkeitä viinan kanssa ottanut, kun tiesin että riittää kun väittää niitä ottaneensa. Mutta sain tarvitsemani hoidon. Kun ei hyvällä, niin sitten pahalla:)

      Lääkkeenä ketipinor on ihan hyvä, joskin sen lopettaminen oli paljon vaikeampaa kuin vaikkapa bentsojen. Fyysinen ja psyykkinen heikko olo kesti toista viikkoa. Siksi nuo pitäisikin aina lopettaa lääkärin ohjeiden mukaan, eikä omin päin.

    • Doctor Death

      Ihmisille määrätään noita kemiallisia aivojen tuhoaja lääkkeitä, kun ainoa tarve lääkärien puolelta on pitää potilas elossa. Ei ajatella, miten potilas muuten voi. Ajatellaan, että potilas tekee itsemurhan, niin neurolepteillä hänet vaiennetaan siten, että ei pysty tekeen itsaria. Siis, potilas voi olla vaikka vihannes, se on lääkäreille parempi kuin kuollut potilas. Ihmisiä pidetään kaikin tavoin hengissä, vaikka se kuinka kärsisi. Ei ymääretä että kuolema tuo sen oikean helpotuksen.

      • funaaja

        Doctor Death:Ihmisille määrätään noita kemiallisia aivojen tuhoaja lääkkeitä, kun ainoa tarve lääkärien puolelta on pitää potilas elossa. Ei ajatella, miten potilas muuten voi. Ajatellaan, että potilas tekee itsemurhan, niin neurolepteillä hänet vaiennetaan siten, että ei pysty tekeen itsaria. Siis, potilas voi olla vaikka vihannes, se on lääkäreille parempi kuin kuollut potilas. Ihmisiä pidetään kaikin tavoin hengissä, vaikka se kuinka kärsisi. Ei ymääretä että kuolema tuo sen oikean helpotuksen.

        siis mitä vittua sä selität? siis siinä oot oikeessa et noi neuroleptit esim ketipinor tuhoo aivoi pitkäl tähtäimel mut siis et lääkärit pitää potilait väkisin elossa ja tehään potilaasta vihannes ja kuolema tuo muka sen ainoan helpotuksen. Eikai ne ihmiset haluu kuolla jos ne menee hakee apuu ja popsii neuroleptei.Ja aika lailla jengi menee omasta tahdosta hakee lääkitystä kun huomaa että tarvii sitä ja yleensä potilaat saakin sitä:) eri asia onki sitte jos joku kärsii psykoosista tai jostaa muusta hc mt ongelmist ni silloin niille kyl tyylii väkisin syötetää niit. mut jos kyse on jostai masennuksest tai kovast ahdistuneisuushäiriöst ja sulle määrätää esim ketipinorii niin omasta tahdosta sä päätät syötkö noit aivomyrkkyi vai pyydätkö toista lääkitystä tilalle.


    • kilttipoju81

      Joo, elikkä ketipinor on unettava, lääke. Sitä käytetään yleensä mielialahäiriöihin, sekä persoonallisuushäiriöihin. Suuremmilla annostuksilla myös skitsofrenian hoitoonkin. Sinällänsä 25mg ketipinori ei ole vahva lääke vaikka olisi määrätty 3 tablettia päivässä.

      Lääke kuuluu neuroleptiryhmään, ja ketiapiini on vaikuttava aine, eli jos on ottanut todellakin jopa pari kourallista on hyvin mahdollista että nukkuu sitten pois.. :-( Mutta lääkettä on 300mg tabletteina myöskin, ja sitähän määrätään aina tapauskohtaisesti.

      Mutta vastaus on kyllä: Ketiapiinin aiheuttama uneliaisuus, ja vaikutus on tappava tarpeeksi suurella määrällä niinkuin melkein kaikilla muillakin lääkkeillä.

      • Nykyisin lääkkeetön.

        Itte olen ny ollu muutaman päivän syömättä noita ja uni tuntuu normaalilta ja ajattelee taas kuten ennenkin.

        Sairastuin joskus avioeron yhteydessä ja olin osastohoidossa ja siellä niitä sillon määrättiin.

        Saan jopa nukuttua ihan normaalisti ilman niitä.


    • zombie2

      Meikällä Ketipinoria illoin aamuin 2x25mg. Illalla ne ei väsytä yhtään joten mun on otettava lisäksi Promazinia 2 kpl Stilnoc sekä illalla yksi Mirtazapin(eikä uneta yhtään edelleenkään. Jossakiin vaiheessa kyllä sippaan ykskaks) ja aamulla Ketipinorien lisäksi Citalopram. Mulla todettiin vaikea masennus loppuvuodesta 2008. Kolme kertaa Aurorassa. Nyt masennus on jollain tapaa poissa, ainoastaan puupökkelömäinen olotila päivästä toiseen. Vaikka maailma ympärillä sortuisi ei se heilauttaisi mun tunteita puoleen eikä toiseen. Sitä noi lääkkeet tekee. Mutta ahdistusta, masennusta en ottaisi takaisin.

    • psych_kills423

      Seroquel eli ketipinor ainoastaan peittää oireet ja aiheuttaa sairauksia jos sen lopettaa eli toisin sanoen aiheuttaa riippuvuuden. Tämä sivu voi olla avuksi:

      http://nonpsychiatry.wordpress.com/

    • masikseen unena

      Itse sain ketipinoria nukahduslääkkeeksi masennuksen aiheuttaman unettomuuden ja ahdistuksen takia. psykiatri sanoi että voin ottaa 1-4 tabua illalla fiiliksen mukaan 25mg tabuja eli max 100mg. itsellä vaihtelevasti unettaa. sivuoireina olen huomannut huippausta noustessa (matala verenpaine), suun kuivumista, yöhikoilua. viime aikoina varsinkin oon ihan litimärkä kun herään aamulla. kerran olin tosi allapäin ja itsariaikeissa nappasin 50 tabuu 25mg ketipinoo viinan kanssa. olo oli tosi uninen ja sekava. suu kuivu ihan totaalisesti, kun yritti mennä keittiöön hakemaan vettä niin hyvä kun pystyssä pysy. teki mieli kontata. voimat meni ja liikkeet oli tosi jähmeitä ja olin ihan tillintallin. lopulta nukahdin, mutta kun heräsin olo jatkui pitkään samanalisena ja voimattomana. kai noihinkin on ruvennut jonkinlainen toleranssi tulemaan kun ei oikein väsytä kahella napilla, mutta empä oikein saa nukahdetuksi ilmankaan. jonkinlaista riippuvuutta siis vaikkei tule sellainen olo että "pakko saada". sivuoireista itsellä ruvennut esiintymään useita. en sitten tiedä tuosta tappavuudesta ja vaarallisuudesta mutta kai suurilla määrillä jonkinlaista vahinkoa saadaan aikaan, varsinkin viinan kanssa. itseä houkuttelisi kokeilla mitä greippimehu saa aikaan ketipinojen kanssa kun pakkausselosteessa kerrotaan muuttavan vaikutustapaa, mutta missään ei kerrota mitä se oikeasti aiheuttaa.

    • varokaaoikeasti

      Älkää hyvät ihmiset sortuko syömään neuroleptejä.. ne eivät oikeasti auta vaan ne tappavat hitaasti.

      Minä söin neljä (4) kuukautta Seroquelia ja olin kuin aivovauriopotilas elin psykoosissa tuon ajan.

      Nyt seuraava siirto on tehdä ilmoitus lääkkeen haittavaikutuksista.

    • Tietäjä

      Otin itse yhteensä about 1.2 grammaa ketipinoria minuutin aikana itsemurhan merkeissä, eikä illalla ollu mikään kummonen olo, mutta aamulla herätessä ei kirjaimmellisesti pysynyt pystyssä ja kaveri vei sitte terveyskeskuksee.

      Siellä sanottiin että mun paino nipin napin pelasti mun hengen.
      Ketipinor on yliannostuksena tappava

    • KETIPINORHELVETTI

      KETIPINOR/SEROQUEL TULI ALUNPERIN MARKKINOILLE SKITSOFRENIA LÄÄKKEENÄ JA JO VUONNA 2006 HUOMATTIIN ETTÄ EI AUTA SKITSOFRENIAN HOIDOSSA JA UUSI INDIKAATIO SITTEN KAKSISUUNTAISILLE JA UNETTOMUUTEEN, PASKA LÄÄKE, ALUSSA AUTTAA UNETTOMUUTEEN MUTTA TEKEE SEKAVAKSI JA LOPPUJEN LOPUKSI UNET HUONONEE JA ANNOSTUSTA PITÄÄ NOSTAA, ELI NOIDANKEHÄSSÄ SITTEN OLLAAN JA PAHASTI JA TAKUULLA TAPPAA KETIPINORI JA ALKOHOLIYHDISTELMÄ JOS TARPEEKSI OTTAA.

    • meriadog

      Niin tappaa rautatabletitkin, jos tarpeeksi ottaa. Tai mikä vaan lääke, alkoholin kanssa vain pienemmillä määrillä. Kyllä se pitäisi ihmisten tajuta, mutta ei, me alkoholistikansa tykätään ajatella että "aina voi parit kaljat ottaa" lääkkeen päälle tai auton ratissa, uidessa tai veneillessä. Ja mitähän siitä seuraa? Ei ole ihme että alkoholi ja sen aiheuttamat sairaudet ovat jossakin top 3 kuolemansyylistalla Suomessa. Ja alkoholia ei tarvitse edes lääkärin määrätä, kyllä ne ihmiset saadaan ihan itte tappamaan ittensä sillä, kätevää. Lääkäreille riittää siinä töitä, ja valtio saa veroa viinasta. Hyvin toimii! :D

      (Ja ei, en ole lääkkeiden puolestapuhuja, mutten myöskään lääkevastainen, vaan neutraali sen suhteen. Joillekin toimii, joillekin ei, kaikissa on haittavaikutuksia (särkylääkkeetkin aiheuttaa päänsärkyä) ja Ketipinorissa varsinkin on tosi vaarallisia haittavaikutuksia. Tuli siitä mieleen, että mitä jos kaikki netissä neurolepteistä ongelmia saaneet ilmoittaisi näistä virallisille tahoille, niin saataisiin varmaan ne vaikutukset niihin "hyvin yleisiin" "hyvin harvinaisten" sijaan... Siitä voisi olla ihan oikeeta hyötyä, toisin kuin pelkkä keskustelupalstoilla vaahtoaminen niiden vaarallisuudesta.)

    • nuori171

      älkää vaan menkö alottaan mitään ketipinoria tai muita lääkityksiä ellei oo pakko. ite oon vasta 17 ja 3 vuotta syöny ketipinoria ja muita lääkkeitä ja en enää tunne mitään aitoja tunteita. alkaa oleen jo ikävä niitä oikeita tunteita tai edes sitä että voisin itkeä..

      • Ootpipipää

        Lakkaa syömäst töhö


    • tohtori totuus

      Ketiapiini on epätyypillinen antipsykoottinen aine, joka vaikuttaa lukuisiin hermosolujen välittäjäainereseptoreihin. Se sitoutuu aivojen serotoniini- (5HT2) ja dopamiini-D1- ja D2-reseptoreihin. Aineella on suurempi selektiivisyys 5HT2- kuin D2-reseptoreihin, minkä arvellaan myötävaikuttavan ketiapiinin antipsykoottisiin ominaisuuksiin ja alhaiseen alttiuteen aiheuttaa ekstrapyramidaalisia (EPS) haittavaikutuksia (pakkoliikkeitä ja vapinaa).
      Ketiapiini salpaa voimakkaasti myös histamiinireseptoreita ja adrenergisia alfa1-reseptoreita, jonkin verran heikommin adrenergisia alfa2-autoreseptoreita, mutta ei olennaisesti kolinergisia muskariinireseptoreita tai bentsodiatsepiinireseptoreita.

      en edes ymmärrä kuinka lääkärit voi määrätä neuroleptejä pitkäaikaiseen käyttöön kun pitkäaikaisen käytön riskejä ei tiedetä? ketiapiini vaikuttaa aivojen vällitäjä aineiden toimintaan ( dopamiini ja serotoniini ) ja vuosia jatkuva käyttö tekee pysyviä muutoksia keskushermostoon ja aivokemiaan. neurolepti nimitys tulee kreikan kielestä (neuron = hermosolu) ja (lepsis = vaimennus) neuroleptejä ei pitäisi määrätä lääkkeeksi heppoisin perustein koska se on erittäin vahva keskushermostoa lamaava aine, ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

      neuroleptien vaikutus keskushermoston toimintaan perustuu pääasiassa dopamiinin ja hermovälittäjäaine serotoniinin säätelyyn. Neurolepteillä on lisäksi voimakas muskariinireseptoreita salpaava antikolinerginen vaikutus, mikä johtaa parasympaattisista hermopäätteistä vapautuvan asetyylikoliinin vaikutusten vähenemiseen. Lisäksi neurolepteillä on voimakas autonomista hermostoa lamaava sedatiivinen eli rauhoittava ja väsyttävä vaikutus. < tajunnan menettäminen on mahdollista nopean verenpaineen laskun seurauksena. kaikki muut keskushermostoa lamaavat esim > alkoholi, bentsodiatsepiinit ja bentsodiatsepiinien kaltaisten yhdisteiden, opioidien, antikonvulsanttien ja anksiolyyttien käyttö samanaikaisesti voi olla hengenvaarallista mutta yleensä vain lisää aineen väsyttävää vaikutusta.

      antikolinergisiä haittavaikutuksia ovat esimerkiksi muistin ja ajatustoimintojen heikkeneminen, kiihtyneisyys, sekavuus, näköhäiriöt ja hallusinaatiot.
      Neuroleptien korkea-annoksinen, pitkäkestoinen käyttö voi aiheuttaa pysyviä vahinkoja aivojen tunne-elämää ja älyllisiä toimintoja sääteleville osille.
      Tämän johdosta niiden käyttö tulisi rajoittaa lyhimpään tarpeelliseen määrään ja aikaan, sekä ainoastaan vakavien mielenterveyden ongelmien hoitoon.

      Neuroleptien käyttö lyhentää huomattavasti käyttäjiensä elinikää kohonneen itsemurhariskin ja keskushermoston toimintahäiriöiden aiheuttamien sairauksien takia.

      Uusin tutkimus on antanut viitteitä siitä, että neuroleptien säännöllinen käyttö kutistaa aivoja merkittävästi jo muutamassa vuodessa. Toisen tutkimuksen mukaan jo yksi annos Haloperidol-neuroleptilääkettä aiheutti hetkellistä aivojen koon pienentymistä muutamassa tunnissa annoksen saannin jälkeen.

      http://books.google.fi/books?id=hBd0V7Ex8PUC&lpg=PR11&dq=neuroleptics withdrawal death&pg=PA85#v=onepage&q=neuroleptics withdrawal death&f=false

      Viime vuosina on julkisesti väitetty, että monet neurolepteja valmistavat yhtiöt ovat johtaneet lääkärikuntaa tietoisesti harhaan julkaisemalla tutkimuksiaan valikoidusti, tarkoituksenaan muun muassa salata tietoa neuroleptien aiheuttamista terveysriskeistä. Lääkärikunta voi myös itse unohtaa kertoa aloitettavan lääkityksen kaikista sivuvaikutuksista ja lopettamisen vaikeuksista mielenterveysongelmista kärsiville potilailleen.

      http://www.nytimes.com/2010/04/27/business/27drug.html?_r=0


      Tyypillisiä haittoja ovat hypotonia (alhainen verenpaine), uneliaisuus, voimattomuus, takykardia (sydämentykytys), ruoansulatuskanavan oireet, lihominen, suun kuivuminen, päänsärky sekä riniitti eli nenätulehdus.
      ketiapiini saattaa aiheuttaa myös diabetesta ja sydänvaivoja. Ketiapiini kaksinkertaistaa riskin kuolla sydäninfarktiin.
      Ketiapiinilla ja muilla toisen polven psykoosilääkkeillä on todettu sivuvaikutuksena laskimotukoksia. Ilmiön selitykseksi on esitetty, että psykoosilääkkeet vaikuttavat verihiutaleiden muodostumiseen ja veren hyytymiseen.

    • Tohtori totuus

      http://www.alcouncil.com/docs/2008Conference/handouts/powers/Choosing the right neuroleptic for a patient.pdf

      http://www.nytimes.com/2009/02/28/business/28drug.html

      http://www.nature.com/npp/journal/v30/n9/abs/1300710a.html

      Antipsykoottisten lääkkeiden haittavaikutuksia.

      Neuroleptit voivat aiheuttaa haittavaikutuksia myös motoriikan, aineenvaihdunnan, immuunipuolustusjärjestelmän ja sydän-verisuonielimistön alueilla. Alankomaissa tehdyn farmakoepidemiologisen tutkimuksen mukaan neuroleptien käyttö skitsofreenikoilla ja skitsoaffektiivisesta häiriöstä kärsivillä johtaa viisinkertaiseen riskiin sairastua diabetekseen.
      Neuroleptit lamaavat autonomista hermostoa mikä voi johtaa muun muassa ummetukseen ja suun kuivumiseen. Neuroleptit aiheuttavat usein myös väsymystä. Monet neuroleptit lihottavat ja ne voivat aiheuttaa vakavia, kuolemaanjohtavia sydänhäiriöitä. Lisäksi neuroleptien pitkäaikaiskäyttö lisää riskiä sairastua diabetekseen.
      Neuroleptien aiheuttamiin neurologisiin haittavaikutuksiin kuuluvat epileptiset kohtaukset ja kognitiiviset häiriöt, kuten muistin ja ajatustoimintojen heikkeneminen.
      Neuroleptit voivat aiheuttaa myös kiihtyneisyyttä, hallusinaatiota, sekavuutta ja näköhäiriöitä. Neuroleptien käyttö lisää merkittävästi vanhusten kaatumistapaturmia. Lisäksi neuroleptien on todettu nopeuttavan dementian etenemistä.
      Neuroleptit saattavat aiheuttaa ekstrapyramidaalioireita, jotka ilmenevät kaulan, niskan, silmien ja vartalon lihasten kivuliaina kouristuksina, pakonomaisena motorisena levottomuutena, lepovapinana, köpöttävänä kävelynä, motoriikan hidastumisena, lihasjäykkyytenä tai kasvojen ilmeettömyytenä. Neuroleptit saattavat aiheuttaa epileptisia kouristuskohtauksia myös ei-epileptikoille.
      Neuroleptien pitkäaikaiskäyttö voi johtaa kyvyttömyyteen kokea nautintoa. Lisäksi neuroleptit aiheuttavat usein sukupuolitoimintojen häiriöitä.
      Noin joka viidellekymmenennelle potilaalle kehittyy maligni eli pahanlaatuinen neuroleptioireyhtymä. Malignissa neuroleptioireyhtymässä kuolleisuus on varsin suuri huolimatta aktiivisista hoitotoimenpiteistä, minkä vuoksi noin 10 prosenttia potilaista menehtyy. Neuroleptioireyhtymä kehittyy yleensä lääkityksen muutoksen jälkeen nopeasti vuorokauden tai muutaman viikon kuluttua. Yleisimpiä oireita ovat vaikea lihasjäykkyys, vapina, kuume, vireyden heikkeneminen ja autonomisen hermoston toiminnan häiriöt. Neuroleptioireyhtymä vaatii neuroleptilääkityksen lopettamista ja kiireellistä sairaalahoitoa.

      http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/tunnus/nix01049

      • madinamerica.com

        Pidetään tieteelliset tutkimukset yhtenä jonona, joten laitan vain jatkoksi mainitsemillesi:
        Martin Harrowin 15 ja 20 vuoden tutkimuksissa seurattiin potilaita hyvin pitkäaikaisesti, ja yllättävän suuri osa esimerkiksi skitsofreniadiagnoosin saaneista potilaista lopulta lopetti neuroleptit. Tämä ryhmä myös lopulta pärjäsi paljon paremmin toiminnallisesti kuin neurolepteja syönyt ryhmä.

        http://psychrights.org/research/digest/nlps/OutcomeFactors.pdf
        https://www.pubmed.com/pubmed/23512950
        http://www.madinamerica.com/wp-content/uploads/2012/05/Harrow.pdf
        http://www.madinamerica.com/2013/09/behind-amazing-victory-mental-health-activists-robert-whitaker/

        Jne. Neuroleptit lamaavat "antipsykoottisilla" tasoilla aivojen dopamiinipolkuja ja siten korkeampiin ihmisen ajattelun ja tunteiden säätelyyn liittyviä aivojen alueita, kuten otsalohko ja limbinen järjestelmä. Tämän ominaisuuden vuoksi niitä lääkkeitä voidaan käyttää esimerkiksi "skitsofrenian", "bipolaarisuuden" ja nuorten ja vanhusten käytöshäiriöiden kontrollointiin. Nämä lääkkeet eivät varsinaisesti paranna mitään aivoissa olevaa sairautta, vaan ne lamaavat ison osan aivoista. Jotkut potilaat ja varsinkin potilaan läheiset ja muu yhteiskunta voivat kokea "kemiallisen lobotomian" vaikutukset hyödyllisinä, mutta on myös suuri osa "skitsofreniaa" tai "bipolaarista" sairastavia (tarkemmin niillä nimillä diagnosoituja), jotka voivat toiminnallisesti paremmin hyvin pienellä annoksella näitä lääkkeitä tai jopa ilman niitä.


    • Nauraa harakatkin

      Ja neuroleptit kutistaa aivoja, jälleen. Ei kutista, voi taivas, johan näitä kutistuneita aivoja olis tullut esiim Suomessakin niin hemmetinmoinen määrä, jotta olis asia tullut julkisuuteen väkisinkin.

      Vai onko masinoitu maailmanlaajuinen salaliitto, jotta miljoonat pikkuaivoiset neuroleptien käyttäjät hiljennetään keinolla millä hyvänsä. Ja joka 50. käyttäjä ei saa malignia neuroleptioireyhtymää. Mene ulos lenkille tuulettamaan aivojas. Tuohan on ihan naurettavaa tuo valheiden levittely. Ja uskot kaiketi niihin jo itsekin?

    • hhuhuu

      Mulle määrättiin Ketipinoria 16-vuotiaana unettomuuteen. Sen jälkeen syönyt kyseistä lääkettä säänöllisen epäsäänöllisesti viisi vuotta. Mulla ei tainnut se aloitusannos, oisko 50mg vaikuttaa mitenkään, joten aloin ottaa ensin satasta. No, se toimi jonkun aikaa ja uni tuli. Sitten nostin sitä määrää ja jossain vaiheessa oli jo kuudessa sadassa.

      Nykyään oon alkanut pitämään taukoja Ketipinorin syömisessä, jo viikon tauon aikana laskee tolet ja se 100-200mg on riittävä määrä tuomaan unta.

      Pahimmassa tapauksessa Ketipinor tekee ihmisen ruumiinsa vangiksi. Mulla näitä ollut muutamia kertoja. Eli päässä alkaa kuulua ääniä, saattaa olla näköharhoja, säikähtelee kaikkea. Haluaa nousta ylös, mennä esim. lukemaan jotain mutta ei vain pysty koska jalat tai kädet ei liiku. Kun nousee pystyyn sydän hakkaa ja pakko mennä taas makaamaan, muuten pyörtyy.

      Mä olen ottanut Ketipinoria alkoholin kanssa, eikä se oo mulle mitään erikoisempaa tehnyt, jos määrä on ollut joku 100-200mg. Ja syy miks olen tehnyt niin, että muuten en oo saanut unta. Joskus on tullut kännissä otettua suurempiakin määriä Ketipinoria, jolloin koko seuraava päivä mennyt nukkuessa. Välillä herännyt ihan järjettömään voimattomuuteen eikä oo voinut muuta kuin maata. Lääke lamauttaa keskushermoston niin, etten yhtään ihmettelisi kuolemaa. Se lamauttaa lihaksia, sydän on lihas ---> sydän pysähtyy.

      Pari kertaa oon ottanut 900mg Ketipinoria. Syynä järkyttävä, useita tunteja kestävä paniikkikohtaus jolloin olo on sietämätön. Ottanut ton määrän Ketipinoria jotta rauhottuisi ja saisi unta. No, se on tehnyt olon hyvin sekavaks, mutta uni kyllä tuli.

      Loppujen lopuks Ketipinor on lääke jota nykyään määrätään ihan kaikkeen. Masennukseen, ahdistukseen, kipuun, unettomuuteen, sosiaalisten tilanteiden pelkoon, skitsofreniaan, maniaan jne. En ihmettelisi vaikka pian määrättäisiin ripuliinkin. Lääke toimii kellä toimii, mutta haittavaikutukset ei anna odottaa itseään. Lihomista, sekavuutta, muistihäiriöitä, älyllisen kyvyn laskemista yms. on lähes jokaisella käyttäjällä.

      Eniten mua ketuttaa se, että lääkärit määräs mulle Bentsojen sijaan Ketipinoria. Ja niin myös tuhansille muille. Bentsoja on tutkittu ja niiden vaikutukset tiedetään. Neuroleptien kohdalla se ei ole niin. Ja jos multa kysytään, niin leptit on haitallisempia kuin bentsot. Ja ei, en ole bentsoaddikti. Oon ottanut muutamia kertoja elämäni aikana Opamoxeja paniikkikohtaukseen. Joka kerta se on rauhoittanut ja helpottanut oloa ILMAN että tulee sekavuutta tai väsymystä,. Toisin on neuroleptien laita.

    • Kaunis Kristiina

      Täytyy sanoa, etten usko että pelkkä Ketipinor selittää sun ongelmasi. Mutta mikset mene yksityiselle lääkärille hakemaan sitä Opamox-reseptiä? Mä haen pieneltä yksityiseltä lääkäriasemalta Opamoxit ja Ketipinorit ja voin oikein hyvin.

      Turussa täytyy toimia näin, kun mielenterveystoimisto seuraa jotain ihme bentsoboikottisääntöä. Mullakin luki mtt-lääkärin kirjoittamassa reseptissä, että puolikas 15 mg:n tabletista /päivä. Sama vaikutus kun karkilla. Mun paniikkikohtausta ei lopeta kuin Opamox tai viina ja mielestäni lääke on se parempi vaihtoehto.

    • hhuuhuu

      Kaunis Kristiina, jos viestisi oli osoitettu mulle niin kyllä lihominen, muistihäiriöt ja pidemmässä käytössä vaikutus kognitionaaliseen toimintakykyyn on ihan yleisiä sivuvaikutuksia.

      Kunnalliselta en ole saanut Opamoxia koska nuorisopolilla ei sitä kuulemma lainkaan määrätä. Yksityiselle taas ei ole varaa mennä.

      • 4+7

        Kyllä nuorisopolilla mulle on määrätty, olin kyllä lääkärin mukaan kaikista ensimmäinen kelle on määrännyt, sillä on nähnyt niin monta nuorta menevän psykoosiin bentsoista.


    • Kaunis Kr...

      Mun oli pakko mennä yksityiselle, kun mielenterveystoimistosta sanottiin, etteivät halua enää tuhlata resursseja minuun, että en enää tästä parane. Yksi niistä elämän hienoista hetkistä, juu.

      Kävin yksityislääkärillä kerran ja uusin reseptit. Sain aloituspakkauksen jostan mistä lie lääkkeestä, jota en edes aloittanut. Olen hyvin lääkemyönteinen ihminen, mutta kyseessä oli joku ihan uusi lääke ja psykiatri sanoi, että mielenkiinnolla odottaa mitä sivuvaikutuksia tulee. Hmm... Seuraavalla kerralla iskettiin käteen kahdensadan Opamoxin resepti ja jatkossa reseptit uusitaan puhelimitse. Paperireseptit käytössä, luojan kiitos. Että kaksi käyntiä ja jatkossa homma hoituu aikas helposti.

    • Turhautunut4

      Tampereen nuorisopsykiatrisella polilla on myös bentsot täysin boikotissa. Eipä kai tässä sitten muu auta kuin ottaa omista säästöistä rahaa ja mennä jollekkin yksityiselle lääkäriasemalle. Ei enää jaksa alkaa vänkäämään näistä asioista kun tässä on mennyt jo useampi vuosi hukkaan.

    • entinenpäihderiippuv

      Itte olin ottanut concerttaa 54 kalvorikottuna kaljaan tislattuna 5-7kpl ja kun nukkumaan piti mennä niin otin 100mg 6kpl ketipinoria ja nukuin reilu 14 tuntia silti. Aika moista mömmöä oli.

    • CactuccJacc

      Ellei aivan pakottavaa tarvetta ole (skitsofrenia, psyykosit yms.) niin en suosittelisi tuota lääkettä kenellekään. Mielummin luontaisunilääkkeitä kuten melatoniinia tai terveellisiä elintapoja univaikeuksiin. Tuosta lääkkeestä vierottautuminen ja vieroituksen jälkeiset ajat kestävät useita kuukausia. Kannattaa siis olla varuillaan, jos kys. lääkkeen aikoo lopettaa, että normaaliin oloon pääseminen ja tuosta lääkkeestä johtuva motorinen/psyykkinen hitaus haihtuu. Kun lääkettä tyrkytetään ensimmäisen kerran, niin mieti kahdesti tarvitsetko todella tällaista "ajatuksen tappolääkettä" joka vie sinut lähemmäksi teollisiin tarkoituksiin tarkoitettua suorittavaa konetta... Mutta sitähän sinulle tuskin kerrotaan, kun bonukset on valkotakin ja lääkeyritysten mielessä, eikä heillä tuskin ole omaa kokemusta tuon lääkkeen aiheuttamista pysyvistä tai tilapäisistä vaurioista, psyykkisessä ja fyysisessä mielessä.

      • uneton mies

        Olen käyttänyt Ketipinoria unettomuuteen säännöllisesti 2006 lähtien. Unettomuus kehittyi työstressistä. Ennen ketiapiinia käytin tsopiklonia, mutta annokset nousivat ja lopulta menin vain niistä sekaisin. Otan ketiapiinia 600 mg iltaisin, siihen päälle 7.5 mg tsopiklonia. Näillä nukun ja olen kohta 9 vuotta säilynyt työkykyisenä. Annoksista sen verran, että olen hyvin isokoinen mies. Koolla on tässä väliä, minkä vuoksi annoksia ei kannata vertailla.


    • CactuccJacc

      Ehkä järkevämpää olisi palautua kunnolla tuosta työstressistä, kuin että alkaa ottamaan järkyttäviä määriä lamaannuttavaa lääkettä kahdeksaa vuotta putkeen. Maalaisjärjen käyttö on sallittua.

    • Ketipinorpahentaa

      Mulle määrättiin ketipinoria itsetuhoisuuteen ja masennukseen. No onhan siitä jo vuos ku alotettii ja edellee syön ku ei olla annettu lopetus määräystä. Lisänny itsemurha yrityksii ja pahentanu masennusta mut ei ne lääkärit suostu uskomaan. Olen ollut yli vuoden sairaalan psykiatrisella osastolla hoidossa.

    • Huhhuhhuhh

      Vittuako teki vikisette ittepähän ootte alottanu syömään niitä paskoja xD ei hyvää päivää mihi suuntaa menossa ihmiskunta kerätkää ittenne

    • dontdoitbuster

      Oma kokemukseni Ketipinorista. Tabu naamaan aamuisin ja olin ihan kuin zombi ja piti mennä seiniä pitkin. Mieli oli jokseenkin turta, mutta sitten kun oli hätä niin oli hätä. Kerran riitely eksän kanssa päätyi siihen että vedin nappia naamaan ja päätin että ihan sama miten käy. En muista kuinka monta ehdin napsia, en varmaan paria kymmentä enempää ehkä kun alkoi kaduttaa ja sormet kurkkuun. Annos olis kuitenkin huimasti isompi kuin millä olin aloitellut (muistaakseni joku puolikas kautta 1 tabu). Muutaman sain oksennettua. Sitten tulikin maattua horkassa puhelimen kanssa jos tarvii soittaa apua. (tosin siinä vaiheessahan se puhelin ei olisi mitään auttanut) Koko yö meni kummien tuntemuksien kanssa siitä että demonit kiertävät minua, valot vilisivät ja olo oli todella karmea. Jossain vaiheessa oli selkeä tuntemus että joku makaa vieressäni vaikka olin ihan yksin. Eli aika karmeita kokemuksia saa näilläkin aikaan, en suosittele siis sekoilemaan. Itselleni lääke ei siis sopinut lainkaan. Citalot paljon paremmin.

    • FolioaLisää

      Voi plää, mitä foliohattumeininkiä. Lääkkeet on yksilöllisiä ja turhaan te hoette että jos TEILLE ei ole toiminut, niin ei toimi muillakaan.
      Itsellä ketipinor hoitona viivästyneeseen unijaksoon. Ilman sitä en voisi mennä nukkumaan "ihmisten ajoissa" ja pitää kiinni työpaikasta, joka vaatii aikaisia aamuherätyksiä. Nukahtamislääkket on ihan myrkkyä minulle ja melatoniini ei toimi. Pitkäaikaiskäytössä on Ketipinor huomattavasti parempi ratkaisu kuin joku Stilnoctin kaltainen, persoonallisuutta muuttava lääke. Luonnollisesti Ketipinor, kuten useimmat lääkkeet, ei kuulu alkoholin kanssa nautittavaksi ja tappaa itsensä voi vaikka veden yliannostuksella.

      • Folio_takas_uuniin

        Ketiapiini "toimii" siinä mielessä, jos tykkään sen psykoaktiivisista vaikutuksista. Kyseessä on huumausaine siinä missä kannabiskin. Eri luokan ainoastaan. Ketiapiini ei korjaa aivoissa yhtään mitään, ei vikaa, ei puutetta, ei yliaktiivisuutta, ei mitään, yhtään sen enempää kuin kannabiskaan. Jotkut pitävät ketiapiinin vaikutuksesta, toiset enemmän kannabiksesta jne. Meitä ihmisiä on moneksi. Toinen huumeista on laiton ja toinen puolilaiton (ainoastaan reseptillä), mikä on syytä huomauttaa.

        Ketiapiini on pitkässä käytössä hyvinkin myrkyllinen keskushermostolle. "Unilääkkeistä" en osaa sanoa tarkkaan, mutta moni perustuu bentsopohjaan, joten toki vaurioitahan niistäkin pitkässä käytössä napsuu. Ei aivoja voi pitkään kuormittaa ilman tappioita. Sehän on sanomattakin selvää. Akuuttikäytön aivot kestävät paremmin, mutta, jos sinäkin käytät ketiapiinia päivittäin niin ei siitä hyvä pidemmän päälle seuraa. Tietysti riskit ovat sinun.


    • tnt330

      Oman elämän proviisorit taas vauhdissa. ketipinor on kehitetty alunperin psykoosilääkkeeksi. Jokainen alkoholia nauttinut tietää annostelun olevan avainsana: lasi viiniä tai pullo olutta rentouttaa, litra Kossua altistaa tapaturmille.
      Olen käyttänyt ketipinoria vuosia unettomuuden hoitoon. Toimii hyvin, ei aiheuta riippuvuutta. Parantanut merkittävästi elämänlaatua.
      Psykoaktiivisten lääkkeiden onnistunut käyttö vaatii paljon sekä potilaalta että lääkäriltä: toimivan lääkkeen/yhdistelmän löytäminen edellyttää usein vähintään kuukausien kokeilua. Se mikä toimii yhdelle voi olla katastrofi toiselle.
      Jos joku keksisi helpon ratkaisun lääkkeiden määräämiseen, Nobel olisi varma.
      Mutta mitäs näistä:tutustukaa mielenterveyden ongelmien 'hoitamiseen' ennen litiumin käyttöönottoa - tämän jälkeen neuroleptit alkoivat kehittyä.


      rauhaa.

      • foliohattuvaikkasitten

        Psykiatristen lääkkeiden loistaviksi ja edistyneiksi hehkuttaminen sillä että ennen ihmisiä lobotomoitiin, insuliinikoomahoidettiin, sähköshokitettiin (edelleen sähköshokitetaan) on aika epärationaalista. Neuroleptit löydettiin sattumalta leikkauksen esilääkitykseksi ja niitä kutsuttiin kemialliseksi lobotomiaksi, koska efekti oli sama isoilla annoksilla ja ne voivat myös muuttaa persoonallisuutta ja aiheuttaa apatiaa. tutkimus meni päinvastoin: ensin oli lääke jota kokeiltiin, sitten kehiteltiin teoria miten se toimii ja alkoi biopsykiatrian valtakausi ja kemiallisen epätasapainopotaskan aika. Ne oli ensin nimellä major tranquillizers, jossain vaiheessa neurolepti-nimitys ja myöhemmin kaunisteltu nimitys "antipsykootti" tuli. Niitä ei kehitelty miksikään spesifiksi psykoosin lopettavaksi täsmälääkkeeksi (koska psykoosin kemiallista perustaa ei ymmärretä sen enempää kuin lääkkeiden toimintamekanismia), eivätkä ne edelleenkään mitään parantavaa täsmähoitoa ole psykoosiin (pikemminkin lamaa koko ajattelutoimintaa isompina annoksina mikä lamaa myös psykoottisina pidettyjä ajatuksia), ja niissä on karmaisevia haittoja edelleen, uudemmissa mukaan tullut lihominen, kolesterolihaitat ja diabetes ym. Ne eivät paranna aivoja, tai korjaa kemiallista "epätasapainoa".Yhteistä vanhoihin on sama dopamiinin salpaus joka voi aiheuttaa liikehäiriöitä (tardiivi dyskinesia). Uudet saattaa veivata lukuisia eli välittäjäainereseptoreita eli niitä kutsutaan ninellä "dirty drug" - vieroitus voi olla karmeaa. Joidenkin tutkimusten mukaan uudet psykoosilääkkeet ei ole tehokkaampia kuin vanhat tai edes turvallisempia, jos käytetään pieniä annoksia. Voi olla montaa mieltä, onko psykiatriset lääkkeet niin kehittyneitä nykyään. Toiminta perustuu samojen välittäjäaineiden veivaukseen, tietyin eroin.

        Vieroitusoireena psyykenlääkkeistä ja neurolepteistä voi olla pahoja univaikeuksia. Koukuttavuus voi tulla sitä kautta. Uni perustuu kemiallisiin prosesseihin, minkä sotkeminen tai lopettamisen jälkeinen epätasapainotila voi aiheuttaa unettomuutta. Ihminen ei nuku ilman lääkettä tai yöuni on huonoa.

        Ketipinorin unettavuus perustuu histamiiniin. Samaa mekanismia hyödyntää mm. Atarax ja Mirtatsapiini. Pienenä annoksena se voi olla turvallisempi verrattuna bentsoihin unilääkkeenä pitkäaikaiskäytössä. Mutta neuroleptit unilääkkeenä ovat kyseenalaisia. Nykyään lääkeyhtiöt on yrittäneet markkinoida niitä vaivaan kuin vaivaan. Hyvä, että olet kokenut hyödyn.

        "tappaa itsensä voi vaikka veden yliannostuksella." Tilastojen varjossa reseptilääkkeet, psyykenlääkkeet ja neuroleptit (ja niiden terveysvaikutukset) kyllä tappaa paljon ihmisiä länsimaissa.


    • Nojooj

      >edelleen sähköshokitetaan

      On hieman muuttunut tuo hoitomuoto sitten toisen maailmansodan, ei itselläkään positiivisia kokemuksia ole psykiatrisesta hoidosta mutta älä nyt musta maalaa kaikkia hoitomuotoja. Mielummin tuo nykyinen sähköterapia kuin muut mainitsemasi, taikka leptit, SSRI:t, bentsot yms...

    • Mulla oli aikoinaan 100mg ketipinorit määrätty mutta en kylläkään syönyt niitä kun jo ekan tabun jälkeen tajusin kuinka sumuun se vetää pään..joku ilta kaljapäissäni tuli ajatus että en jaksa enää elää ja tuli sit mieleen ne ketipinorit,aattelin että eiköhän sitä nukaha viimesille unille kun tarpeeks monta nielasee..muistan että noin 50kpl 100mg söin ja sit vaa rupesin pitkälleen niin seuraava muistikuva on sairaalasta lepositeissä..todella puutunut sekava olo ja en oikein tiennyt mitä oli tapahtunut..jälkeenpäin kuulin sitten muija kaverilta(oli siis jo nukkumassa sillo ku rouskasin napit) että olin sekoillut aivan omiani,polttanut röökiä vaikka ei ollut röökii edes kädessä,juonut vettä lasista vaikka ei ole ollut mitään lasia mistä juoda,niin sanotusti seiniä pitkin kävelly kun ei mitään tasapainoo,puheesta ei saanut mitään selvää jne jne..muija oli soittanut ampparin niin olin ruvennut väkivaltaseks,sen takii siteissä heräsin..ei saanu sillä määräl ainakaa nirriä pois mutta laitokseen kyllä jouduin pakosta vähäks aikaa..joten neuvoni minulta on ainakin että ei mikään paras idea niillä yrittää itteään tappaa..yhtään ketipinoria en ole sen illan jälkeen syönyt enkä syö..

    • Pyörryin viime sunnuntain ja maanantain välisenä yönä vessaan otettuani ketipinorin ja sitä muutama tunti aikaisemmin propralin. Koneella istuessani yhtäkkiä iski kauhea väsymys milloin tajusin että lääke on alkanut vaikuttamaan. Suljin koneen nopeasti ja nousin tuolilta. Tarkoituksena oli nopeasti käydä vessassa ja mennä heti sänkyyn.

      Tarkoitus ei kuitenkaan mennyt aivan nappiin sillä heti kun olin noussut tuolista niin silmissä alkoi sumenemaan ja päässä pyöri pahasti. Todella voimakas pyörytyksen tunne. Menin heti makaamaan hetkeksi kunnes tilanne rauhottuisi, sillä luulin että tämä johtui vain siitä että olin noussut tuolista liian nopeasti. Makasin siinä noin minuutin kunnes pyörrytys loppui. Väsymys oli edelleen hyvin voimakas kun nousin siitä ja kävelin vessaan, ja pyörrytys iski samantien takaisin virtsatessa. Taju lähti.

      Seuraava muistikuva on siitä kun isäni tuli herättämään minua sillä hän oli kuullut kolahduksen. Olin kuulemma "ihan unessa" ja makasin puoliksi vessassa ja puoliksi sen ulkopuolella. Onneksi en ollut päätä kolauttanut mihinkään sillä kaaduin ilmeisesti ovea vasten (mitä en onneksi ollut lukinnut sillä epäilin että saatan pyörtyä). Ketipinorin vaikutus oli niin voimakas että en aluksi edes päässyt hereille vaikka tajusin olevani unessa ja kuulin isäni äänen. Aloin huutamaan jostain syystä mutta en tiedä miksi. Pelottava kokemus.

      Olen käyttänyt ketipinoria satunnaisesti aina tarvittaessa jos on esim. ollut aikainen herätys seuraavana aamuna, mutta en ole koskaan joutunut käyttämään sitä säännöllisesti. Propralia käytän migreenin estolääkkeenä ja otan niitä kaksi päivässä, yhden aamulla ja yhden illalla.

      Tämän jälkeen kuitenkin päätin luopua ketipinorista aivan kokonaan sillä en halua kokea mitään tämänkaltaista enää ikinä uudelleen. Tämä on vasta toka kerta koko elämäni aikana kun olen pyörtynyt ja menettänyt tajuni.

    • Anonyymi

      Ketipinor on sydämen toimintaan voimakkaasti vaikuttava lääke. Jo pienellä annoksella voidaan havaita EKG:ssä pidentynyt TQ- aika. Jos asia kiinnostaa enemmän, kannattaa vaikka googlettaa. Ketipinorin kanssa tulee noudattaa lääkärin ohjeita eikä syödä hupina kavereilta saatuja. Sydämen toimintaa tulee tarkkailla säännöllisesti. Vahingot ovat vakavia.

      • Anonyymi

        Korjaus edelliseen:*pidentynyt QT- aika *.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Korjaus edelliseen:*pidentynyt QT- aika *.

        Olen käytänyt ketipinoria 12,5 mg iltaisin ja 3 mg melatoniinia. Olrn vieroittanut näin nukahtamislääkkeistä eroon.


    • Anonyymi

      EI SAATANA EIHÄN NE LÄÄRIT KUUNTELE!

      Minullekin kirjoitti lääkkeen Joka EI sovi on Sydän vikanen , ja eikä Aikasemmin passannu.Niin kirjoitti Vaan Saman Eli paskat siellä lääkärissä käy.!

      Hei Kaikkosen suuresta sairaalasta Päivää , Pistä vaan Bempanttenia vaan( sellainen todellinen Suuren sairaalan Kaikkonen )

    • Anonyymi

      Mulla menee säännöllisesti Ketipinoria 650 mg. Kaljaakin juon ihan säännöllisesti enkä ole huomannut mitään outoja tiloja. Aamulla korkeintaan väsyttää kahta kauheammin, mutta muita lieve ilmiöitä en ole huomannut.

      T. M34

      • Anonyymi

        *säännöllisesti Ketipinoria 650 mg / vrk.


    • Anonyymi

      Minä otan illalla 25mg ketipioria. Klo 22.00 nappi naamaan ja 23.30 unten maille.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe