Tärkiä kysymys!

utelias ukko

Onko juutalainen, uskonto, vai onko se rotu ? Itse ajettelen sydämmessäni, että se on rotu. Vain juutalainen voi antaa oikian vastauksen, kiitos veljet

6

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitä m,illoinjkin

älä murehdi, Yakov, tuo kaiken tietäjä, kiiruhtaa kohta sulle antamaan aidon oikean totuuden. Viis juutalaisten mielipiteestä.

• tietysti ei kelpaa

kaikille, sillä eiväthän kaikki juutalaisiksi itseään väittävät ole todellisuudessa koskaan syntyneet vedestä ja Hengestä todelliseen hengelliseen juutalaisuuteen, kuten Paavalikin tässä on kirjoittanut ja Jumala meille ihmisille tiedoksi antanut:

´Mutta jos sinä kutsut itseäsi juutalaiseksi ja luotat lakiin ja Jumala on sinun kerskauksesi ja tunnet hänen tahtonsa ja, opetettuna laissa, tutkit, mikä parasta on, ja luulet kykeneväsi olemaan sokeain taluttaja, pimeydessä olevien valkeus, ymmärtämättömien kasvattaja, alaikäisten opettaja, sinulla kun laissa on tiedon ja totuuden muoto: niin sinäkö, joka toista opetat, et itseäsi opeta; joka julistat, ettei saa varastaa, itse varastat; joka sanot, ettei saa tehdä huorin, itse teet huorin; joka kauhistut epäjumalia, kuitenkin olet temppelin ryöstäjä; joka laista kerskaat, häväiset lainrikkomisella Jumalaa? Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on. Ympärileikkaus kyllä on hyödyllinen, jos sinä lakia noudatat; mutta jos olet lainrikkoja, niin sinun ympärileikkauksesi on tullut ympärileikkaamattomuudeksi. Jos siis ympärileikkaamaton noudattaa lain säädöksiä, eikö hänen ympärileikkaamattomuutensa ole luettava ympärileikkaukseksi? Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
      Mitä etuuksia on siis juutalaisilla, tai mitä hyötyä ympärileikkauksesta? Paljonkin, kaikin tavoin; ennen kaikkea se, että heille on uskottu, mitä Jumala on puhunut.´ (Roomailaiskirje 2:17-)

Toivottavasti tämä ei ole kenellekkään loukkaukseksi, sillä totuuden sanaa ei täälläkään kaikki kärsi, tosin voi johtua siitä ettei ole hengellisyyttä sielullisuuden lisänä.

• annettu touuden

sana Ilmestyskirjassa, jonka sai Isältä Jumalalta ja edelleen antoi enkelin välityksellä todistajalleen ja rakkaalle opetuslapselleen Johannekselle:

'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään: Minä tiedän sinun ahdistuksesi ja köyhyytesi - sinä olet kuitenkin rikas - ja mitä pilkkaa sinä kärsit niiltä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan ovat saatanan synagooga. Älä pelkää sitä, mitä tulet kärsimään. Katso, perkele on heittävä muutamia teistä vankeuteen, että teidät pantaisiin koetukselle, ja teidän on oltava ahdistuksessa kymmenen päivää. Ole uskollinen kuolemaan asti, niin minä annan sinulle elämän kruunun. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sitä, joka voittaa, ei toinen kuolema vahingoita.' (Ilmestyskirja 2:9-)

´Katso, minä olen avannut sinun eteesi oven, eikä kukaan voi sitä sulkea; sillä tosin on sinun voimasi vähäinen, mutta sinä olet ottanut vaarin minun sanastani etkä ole minun nimeäni kieltänyt. Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan. Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.´(Ilmestyskirja 3:8-)

Autuaat ne, jotka uskovat Israelin pyhään Jumalaan ja Herraan Yeshuaan!

• ....

vaan kansa, juutalaisella kansalla on siis oma uskonto.

• utelias ukko

Tämä Bejaminhan on kristittty, eikä juutalainen NovvoiKäyttäjän viestit18.10.2010 21:03 ja puhuu tietysti samaa kuin kaiken maailman saarnaajat :Jeesus tulee ja juutalaisten pitää luopua uskonnostaan ja kääntyä kristityiksi, jonka jälkeen tapahtuu "ihmeitä", taivaat avautuvat , palestiinalaiset ajetaan pois kodeistaan -niin kuin heille ei jo olisi tehty tarpeeksi pahaa- Israel laajenee ties minne, ja arabien tilalle siirretään israeliin "kadonneiksi " heimoiksi julistettuja vieraita kansoja . Ei kiitos.

Onko tämä yllä oleva olento, jotenkin erikoinen ? Minusta ainakin. Vai olenko tulossa vanhuuten höperöksi?

http://www.portti.org/index.html tästä kinkistä näätte tuon Benjamin.
        katsokaa onko tämä mies juutalainen , Benjamin? Onko se niin, että kun oikia aito juutalainen tuulee

Jeesuksen omaksi, niin hän ei ole enää heimoltaan juutalainen ? Mihin hänen juutalainen verensä katososi ? Niin kuin tuo olento väittää! Tuliko tuosta BEnjamista kokonaan toiseen heimoon kuuluva ?

• ....
        utelias ukko kirjoitti:

Tämä Bejaminhan on kristittty, eikä juutalainen NovvoiKäyttäjän viestit18.10.2010 21:03 ja puhuu tietysti samaa kuin kaiken maailman saarnaajat :Jeesus tulee ja juutalaisten pitää luopua uskonnostaan ja kääntyä kristityiksi, jonka jälkeen tapahtuu "ihmeitä", taivaat avautuvat , palestiinalaiset ajetaan pois kodeistaan -niin kuin heille ei jo olisi tehty tarpeeksi pahaa- Israel laajenee ties minne, ja arabien tilalle siirretään israeliin "kadonneiksi " heimoiksi julistettuja vieraita kansoja . Ei kiitos.

Onko tämä yllä oleva olento, jotenkin erikoinen ? Minusta ainakin. Vai olenko tulossa vanhuuten höperöksi?

http://www.portti.org/index.html tästä kinkistä näätte tuon Benjamin.
        katsokaa onko tämä mies juutalainen , Benjamin? Onko se niin, että kun oikia aito juutalainen tuulee

Jeesuksen omaksi, niin hän ei ole enää heimoltaan juutalainen ? Mihin hänen juutalainen verensä katososi ? Niin kuin tuo olento väittää! Tuliko tuosta BEnjamista kokonaan toiseen heimoon kuuluva ?

jos joku kääntyy kristityksi juutalaisuus lakkaa, kellään ei voi olla kahta uskontoa, valittuaan uuden ja otettuaan esim kasteen, henkilö lakkaa olemasta juutalainen ja muuttuu kristityksi aivan samoin henkilö joka kääntyy juutalaiseksi on sen jälkeen juutalainen eikä enäää mitään muuta ja hänen katsotaan liittyvän myös juutalaiseen kansaan.( Sinun kansasi on minun kansani ja sinun Jumalasi on minun Jumalani." Rut 1:16).
        Tässä linkki säännöksiin
        http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100427162911AAfsQJy
        Juutalaisuus ei siis ole veressä, vaan se on monen tekijän summa. Onko linkin kuvaama mies milloinkaan ollutkaan juutalainen on jo asia erikseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      151
      4529
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      198
      3959
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      34
      2689
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2472
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      34
      2209
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      9
      1802
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1592
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1454
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      34
      1325
    10. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1321
    Aihe