Kun olette hautajaisissa olleet niin mitä musiikkia on ollut, virret ja urkumusiikki. Ja millä perustein on valittu musiikki?
Mitä musiikkia hautajaisissa
23
9586
Vastaukset
- Omainen123
Aluksi Kari Rydmanin Kaunis on maa
Alkuvirsi Maan korvessa kulkevi lapsosen tie
Loppuvirsi 396 (Titanicin virsi )
Siunausen jälkeen lauloi tytön ystävä arkun ääressä kappaleen Siskoni ja tuttavapiiristä oli sähköurut ja kitara taustana.
http://lirama.net/song/234700
Eipä sen kummempia perusteluja, nuo vaan tuntui nuoren ihmisen siunaustilaisuuteen sopivilta. - Albinonin Adagio
suosittu ja kaunis on Albinonin Adagio. Sehän on sävelletty aikoinaan hautajaisiin ja on huikean kaunis. Pitkä kappale ja siinä on ns ylösnousemusosuus. Kannattaa kuunnella vaikka you tubesta eri versioina. Pidän paljon viuluversiosta ... Gunillan esittämänä...Monet kuuntelevat ko kappaletta ilman että liittävät sitä hautajaisiin. Se on ikivihreä klassikko.
- kannattaa valita
henkilön iän mukaan. Jos siunaus on seurakunnan tiloissa, kanttori on hyvä asiantuntija kertomaan eri vaihtoehdoista.
Tässä yksi hyvä: http://www.youtube.com/watch?v=XWVxmz3-65U&feature=related
Jos vainaja on ollut uskovainen, tämä on hyvä valinta: http://www.youtube.com/watch?v=FtL53rR8Qns
Paljon on sävelletty harrasta klassista musiikkia ja virsiä, joista on hyvä valita kauniin kunnioittava kokonaisuus.- vähemmän uskovainen
Jos on kirkolliset hautajaiset ja kovin ahdasmielinen pappi tai/ja kanttori niin virsiinhän se menee. Pappi neuvoo vaihtoehtoja.
Itse olen ollut kerran siunaustilaisuudessa jossa ei ollut kun yksi virsi ja siitäkin kaksi lyhyttä säkeistöä. Sen sijaan Kari Rydmanin Niin kaunis on maa sopi erittäin hyvin niihin hautajaisiin.
- 357jjj
Petri Laaksonen on tehnyt laulun 'Ota hänet vastaan' ystävänsä hautajaisiin.
- Rami Pussinen
Tilaisuuteen sopivaa.
- Kyynelkanava
Jos ei mennä virsiosastolla, tässä muutamia suosittelemiani esimerkkejä:
* Veikko Lavi: Limperin Hilma
* Hector: Lumi teki enkelin eteiseen
* Leevi and the Leavings: Elina, mitä mä teen
* Juha Vainio: Yksinäinen saarnipuu
* Yö: Ihmisen poika - elämä jatkuu
Avomieheni (33-vuotias) hautajaisissa musiikkina oli Albinonin Adagio,
Petri Laaksosen "Täällä pohjantähden alla" laulajan tulkitsemana, Kari Rydmanin "Niin kaunis on maa"
myös laulajan tulkitsemana, sekä virsi numero 517: "Herra kädelläsi asua mä saan...."
Oli siellä myös muita virsiä ja esityksiä, eivät jääneet vain mieleen surun keskellä.- Adagio +
isän hautajaisissa oli myös Albinonin Adagio. Se on klassikko ja huikean hyvä. Myös Niin kaunis on maa on suosittu ja hyvä.
- miten vain
millä on ollut merkitystä kuolleelle tai viittaa höneen elämäänsä. rakkaalla pitkään kärsineelläni oli " nobody knows the trouble ive seen"..joka on kai golpel. hyvä ystävänsä halusi saman, kuoli n vuosi rakkani jälkeen.
- hannaihana
Itse haluaisin omiin hautajaisiini tämän biisin. Joko suomeksi (Onnellinen vaeltaja) tai englanniksi (Wayfaring stranger). Kuten voitte lukea sanoista; biisi kertoo siitä kuinka lähden vain oikeaan kotiini tapaamaan rakkaitani, ei sen kummempaa. Kauniskaunis biisi.
oon onnellinen vaeltaja
käyn maailmasta parempaan
ei siellä tuskaa, vaikeuksia
on kirkas määrä matkallain
saan nähdä Isän taivaallisen
ei enää tarvis harhailla
käyn yli virran voittajana
ja olen vihdoin kotona
pian kaikuu laulu vapaudesta
saa luonaan rauhan sieluni
kunnia suuri kanssaan olla
nyt elää saan ja iäti
saan nähdä rakkaan Vapahtajan
hän kerran kuoli tähteni
ja olen vihdoin kotona
tai
I'm just a poor wayfaring stranger
A-traveling through, this world of woe.
Yet there's no sickness, toil nor danger
In that bright land, to which I go.
I'm going there to see my father
I'm going there no more to roam;
I'm just go-ing over Jordan
I'm just go-ing over home.
I know dark clouds will gather round me
I know my way is rough and steep;
Yet beauteous fields lie just before me
Where God's redeemed, their vigils keep
I'm going there to see my mother
She said she'd meet me when I come;
I'm just go-ing over home. - iuyyuiogfdg
hannaihana kirjoitti:
Itse haluaisin omiin hautajaisiini tämän biisin. Joko suomeksi (Onnellinen vaeltaja) tai englanniksi (Wayfaring stranger). Kuten voitte lukea sanoista; biisi kertoo siitä kuinka lähden vain oikeaan kotiini tapaamaan rakkaitani, ei sen kummempaa. Kauniskaunis biisi.
oon onnellinen vaeltaja
käyn maailmasta parempaan
ei siellä tuskaa, vaikeuksia
on kirkas määrä matkallain
saan nähdä Isän taivaallisen
ei enää tarvis harhailla
ja olen vihdoin kotona
pian kaikuu laulu vapaudesta
saa luonaan rauhan sieluni
kunnia suuri kanssaan olla
nyt elää saan ja iäti
saan nähdä rakkaan Vapahtajan
hän kerran kuoli tähteni
ja olen vihdoin kotona
tai
A-traveling through, this world of woe.
Yet there's no sickness, toil nor danger
In that bright land, to which I go.
I'm going there to see my father
I'm going there no more to roam;
I know dark clouds will gather round me
I know my way is rough and steep;
Yet beauteous fields lie just before me
Where God's redeemed, their vigils keep
I'm going there to see my mother
She said she'd meet me when I come;
I'm just go-ing over home.Briteissä on joissain hautaujaisissa soitettu tämä (http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ&feature=related) jos vainaja oli huumorimiehiä/naisia. Tuon voisi omissakin hautaujaisissa soittaa, vaikka en kyllä itse hautaujaisia tarvitsisi lainkaan. Marcus Aureliuksen sanoin, kuolema hymyilee meille kaikille, ainoa mitä mies voi tehdä, on hymyillä takaisin.f
- Pate55v
Likainen etelä 02400
- Pateneukko56v
Pate mitä sinä täällä keskustelupalstoilla teet kun sinun pitäisi olla töissä
- Anonyymi
Iloista musiikkia tietenkin, eikä mitään itkuvirsiä !!
- Anonyymi
Minun hautajaisissa soi Irwinin Silirimpsis sileä tie
- Anonyymi
Miulle ei lauleta , ei puheita ei mitään ku suoraan hautaan vaan. Eipä tarvi läheisten itkee . On heille helpompaa . jees .
- Anonyymi
Se riippuu vainajan iästä ja taustasta. Vanhojen ihmisten hautajaisissa on suosittuja mm. Sua kohti herrani ja päivä vain ja hetki kerrallansa. Erään kehitysvammaisen henkilön hautajaisissa laulettiin lasten virsi 490 mä silmät luon ylös taivaaseen, vaikka vainaja oli jo iäkäs. Nuorena kuollut serkku saatettiin kappelista ulos Petri Laaksosen Ota hänet vastaan, laulun sävelin.
- Anonyymi
Alkumusiikki Albinonin Adagio, loppuun Bachin Air. Virsinä mm. Päivä vain ja hetki kerrallansa, Oi herra luoksein jää, Kiitos sulle jumalani, Käyn kohti sinua. Arkun hautaan laskemisen aikana on veisattu Matkamies maan.
- Anonyymi
Matkamies maan. Kaunis,
- Anonyymi
Satumaa | Reijo Taipale.
- Anonyymi
Metallikaa ja Kornia. Lisäksi omissa hautajaisissa tulee olla viina tarjoilu kaikilla tulee olla hauskaa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1016931- 474606
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542596Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän41949Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101018Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911001Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j138994Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai241827Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30816Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?176736