En ole selkeää vastausta kysymykseeni löytänyt, osaisikohan joku asiasta tietävä auttaa?
Olen siis perustamassa toiminimellä kirpputori-alan yritystä ja minulla on ulosottovelkaa. Ei verovelkoja ja olen muutenkin uusi yrittäjä.
Tarkoituksenani on maksaa ulosottovelkani pois mahdollisimman nopeasti yritystoiminnalla.
Miten ja missä vaiheessa tämä "1/6 "osa lähtee? Miten itse perintä tapahtuu?
Siis tarkoitan että tuleeko ulosotosta jotku lasku laput kun aloitan yritystoiminnan vai miten he sen perivät ja mistä he tietävät paljonko tienaan, mistä he ottavat rahan ja koska tms?
Siis esimerkiksi jos asiakas ottaa minulta myyntipaikan ja maksaa sen käteisellä ja lyön sen kassaan ja siitä taas tilille ja siitä alvit maksuun yms.. Missä vaiheessa ja miten perintä siis oikeasti tapahtuu?
Toiminimi + henkilökohtainen ulosotto
4
788
Vastaukset
- Hgin ulosottovirasto
Ja yleensä veronmaksupäivää ennen..kivat korot veroista..
Tee ehdottamasti ulosottomiehen kanssa sopimus tästä tulos-maksusta
eli käske kuukausittain kirjanpitäjää lähettämään tuloslaskelma u-miehelle.
Et kadu !- pönkeli taas
Mutta miten voi oma henkilökohtainen tilini tyhjentyä? Entä jos raha makaa kassakoneessa?
Toi tuloslaskelma oli hyvä! Kyselen kyllä lisää vielä kirjanpitäjältä kun sellainen varmistuu. - yrittää98
pönkeli taas kirjoitti:
Mutta miten voi oma henkilökohtainen tilini tyhjentyä? Entä jos raha makaa kassakoneessa?
Toi tuloslaskelma oli hyvä! Kyselen kyllä lisää vielä kirjanpitäjältä kun sellainen varmistuu.yrittäjäksi, niin huomaat aika pian, että eipä siellä kassakoneessa raha pääse paljon makoilemaan. Olet kai ottanut laskelmissasi yel-maksut ja alvit huomioon? Maksat varmasti vuokraa tilastasi jonkinmoisen summan, ja olet laskenut paljonko pöydistä tulee vuokraa. Ulosotto-asiassa teet ilman muuta u-ottajalle selväksi kuukausittaiset tulosi ja teet maksusopimuksen.
Onnea yrityksellesi! - ja pönkeli
yrittää98 kirjoitti:
yrittäjäksi, niin huomaat aika pian, että eipä siellä kassakoneessa raha pääse paljon makoilemaan. Olet kai ottanut laskelmissasi yel-maksut ja alvit huomioon? Maksat varmasti vuokraa tilastasi jonkinmoisen summan, ja olet laskenut paljonko pöydistä tulee vuokraa. Ulosotto-asiassa teet ilman muuta u-ottajalle selväksi kuukausittaiset tulosi ja teet maksusopimuksen.
Onnea yrityksellesi!Olet aivan oikeassa siinä että ei raha kauaa makaa... Lähinnä ajattelin sitä että tilillepanot suorittaisin kerran kuukaudessa. Ja yellit ja alvit ja muut poistot ja vakuutukset olen ottanut huomioon mutta nekin menee kuitenkin kertasuorituksina kuukausittain ja jotkut maksut harvemmin. Onko ulosottoon ilmoitettava erikseen joka kuukausi brutto tai nettotulo ja sen mukaan menee seuraavan kuukauden ulosotto-osuus vai onko se sama määrä jonkun tietyn aikaa vai mitenkä? Kuukaudet vaihtelee alussa varmastikkin paljon..
Kiitos kannustuksesta, pääsee vihdoinkin maksamaan omia töppäilyjä pois ja elämään omaa unelmaa omasta yrityksestä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663432Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463262Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1423137- 522688
- 311993
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271890- 481656
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä881559Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401515- 391360