Volvo V70 diesel

hhfphvn

Kannattaako ostaa käytettyä Volvo V70 diiseliä, jolla on ajettu 250tkm. Nettiauton ilmoitusten perusteella kansi ja vaihteisto remonttia on tehty usein 250tkm:ssä. Eli kostautuuko vanhan taksin edullinen hinta remontti kustannuksin.

40

12758

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .......

      olla niin että nuo joihin on tehty rempaa niin ovat vanhalla volkkarin paskalla tekniikalla!!!!!!!!!!

    • volvon miäts.

      V70:nen diiseli Volvo kulkee ilman isompia murheita puoli miljoona km:ä jos on huollot tehty aina ajallaan. En tiedä minkä ikäistä Volvoa olet katsellut mutta yleensä noilla ajellaan tuo 250tkm 2-3 vuodessa.

      • 200tkm max.rajana

        Ennenvanhaan Volvot lähinnä isältä pojalle olevia ikiliikkujia,jos huolsi ja piteli nätisti.Nykyään samaa kertakäyttötekniikkaa, hihnajakopäästä ym lähtien,kuin muissakin kansanautoissa eli yhteistyön helmiähän nuo on jo,siis pitkälti samoista osista kyhättyjä kuin muutkin ja suunniteltu kestämään sen hihnan iän ennen paalausta...eihän niitä muualla vaihdeta tai elinkaarta muuten tekohengitetä kuin Suomessa.Enpä sekaantuisi!


    • ..

      koska transportereilla samanlaisella koneella on ajettu jopa miljoona. Että jos muuten on hyvin pidetty niin osta pois. Se käyttö ja oma kohtelu ratkaisee että miten sitä autoa pitää.

      • ollut tallissa vaan

        taas kuka haluaa noita juttuja että naapurin,kummin,veljen ym sukulaisen jolla auto x ajettu, miljoona nyt vähintään!Mitä järkeä puolta autoa jo uusia laakereista pusliin tai kannesta starttiin?Se kierre ei sitten lopu,eikä siitä enää uutta saa ja arvokin vähempi jo kuin tuo osasavotta.Ne kun ei tosiaankaan enää tehty ikiliikkujiksi,ei kannata moinen koska paremmat katteet valmistajalle/pajalle/osavalmistajille kun tekee pilipalilaatua.Saksanseisojat vielä oma lukunsa:paikallista ongelmajätettä myydään suomipojalle huippuhintaan,hiukan kun Hassan pyöräyttää mittarista satatuhatta niin siinäpä helmi huoltokirjoin ym kuitein ja tietty Asianajajan entinen huippupeli ,uudesta lähtien....Pisteet Hassanille=)


    • Riippuu hinnasta

      Ompa vähän ajettu taksi Volvoksi. Vai onko kyseessä joku 2-3 vuotias yksilö?
      Jos taksi volvolla on ikää 5 vuotta tai enemmän, selvittelisin kyllä km pitävyyden todella tarkasti.

      Jos myynnissä olevia on uskominen niin automaatti ja toisinaan koneremontti voi olla edessä 300 ~ 350tkm paikkeilla. Hyvällä tuurilla tietenkin voi kestää paljon enemmänkin...

      Itse ostaisin mielummin vaikka enemmän ajetut, kunhan tekniikka on vaihdettu tai rempattu, kuitenkin näitäkin on usein myynnissä. Ei ole mukavaa omistaa autoa, johon oletettavasti tulossa todella kallis remontti 50tkm kuluessa.

      Hieman kyllä huvituttaa nämä 300tkm rempatut volvot, joita näkee toisinaan myynnissä. Aika alas on vajonnut Volvon ns. laatu.

      Sinällään ei pidä pelätä ammattikäytössä olleita autoja. Ovat yleensä hyvin huollettuja ja km kertyvät nopeasti ja lähes ilman pätkäajoja. Itselläni on kokemuksia niin takseista kuin muistakin ammattikäytössä olleista autoista, hyvin olen saanut vastinetta rahalle. Volvo vain ei välttämättä ole se riskittömin/järkevin ostos enää...

      • ¨åiouy76tsw5d

        tuo volvojen kannen vikaantumis ajankohta olla ne mallit mis d5 nous 185hv ja 2.4d vanhan d5 163hv.Ekat tehoversiot eli 130 ja d5 163hv kestivät ilman kansiremppoja.Ja taksi käytöstä puhun nyt.Huollon mukaan tyhjäkäynnin huono voitelu saa ennen aikaista kulumista kannes.Niin ja otanta n 15 ns vanhempaa moottoriversiota ja uudemmista ei kellään kestäny(n 15 kans otanta oma mukaan lukien) yli 200tkm kansi ilman remppaa(n70-90tkm tääl ajetaan vuodes).ja rempan on myös voinu aiheuttaa apulaitehihnan ongelmat(ns laturin remmi katketessaan on lentäny jakohihanan kaveriks)toki huollos noista tietoa ja tihennetty vaihtoväli.


      • volvon miäts.
        ¨åiouy76tsw5d kirjoitti:

        tuo volvojen kannen vikaantumis ajankohta olla ne mallit mis d5 nous 185hv ja 2.4d vanhan d5 163hv.Ekat tehoversiot eli 130 ja d5 163hv kestivät ilman kansiremppoja.Ja taksi käytöstä puhun nyt.Huollon mukaan tyhjäkäynnin huono voitelu saa ennen aikaista kulumista kannes.Niin ja otanta n 15 ns vanhempaa moottoriversiota ja uudemmista ei kellään kestäny(n 15 kans otanta oma mukaan lukien) yli 200tkm kansi ilman remppaa(n70-90tkm tääl ajetaan vuodes).ja rempan on myös voinu aiheuttaa apulaitehihnan ongelmat(ns laturin remmi katketessaan on lentäny jakohihanan kaveriks)toki huollos noista tietoa ja tihennetty vaihtoväli.

        (ns laturin remmi katketessaan on lentäny jakohihanan kaveriks)

        Taidat olla aika insinööri:)


      • Nykyongelmat...
        volvon miäts. kirjoitti:

        (ns laturin remmi katketessaan on lentäny jakohihanan kaveriks)

        Taidat olla aika insinööri:)

        Samaa vaara esiintyy muissakin nyky dsl:ssä joillakin merkeillä.

        Ilmeisesti apulaitehihnan katkeamisen myötä tulee jokin nykäys koneeseen
        ja puolestaan koneesta hajoaa paikat huonolla tuurilla.


      • 15+5
        volvon miäts. kirjoitti:

        (ns laturin remmi katketessaan on lentäny jakohihanan kaveriks)

        Taidat olla aika insinööri:)

        vaan,en ole insinööri.Mut käys kurkkaa volvoladias,tai kysäses lähimmästä merkkiliikkeestä huollon puolelta.Ja on muuten renalutitkin tuosta ongelmasta kärsny.Eli apulaitehihnan kiristin hajoaa ja onnistuu tunkeutuu jakohinan kaveriks(ei se muovi/kevytmetalli suoja aina etstä vieraitten esineitten pääsyä)toki onnek nuo mones motis eri puolil.


      • Pösö diesel
        volvon miäts. kirjoitti:

        (ns laturin remmi katketessaan on lentäny jakohihanan kaveriks)

        Taidat olla aika insinööri:)

        Pösössä näitä on sattunut useasti. Katkennut laturin hihna rikkoo jakohihnan ja laskua tulee...


      • wagner v70
        15+5 kirjoitti:

        vaan,en ole insinööri.Mut käys kurkkaa volvoladias,tai kysäses lähimmästä merkkiliikkeestä huollon puolelta.Ja on muuten renalutitkin tuosta ongelmasta kärsny.Eli apulaitehihnan kiristin hajoaa ja onnistuu tunkeutuu jakohinan kaveriks(ei se muovi/kevytmetalli suoja aina etstä vieraitten esineitten pääsyä)toki onnek nuo mones motis eri puolil.

        mulle kävi juuri noin laguna 2 kans. Apuhihnan kiristin leikkasi siivun hihnasta ja se ui kampikammioon. Jakohihnan hammaspyörän ympärille. Sekoitti jaon, venttiilit, nostajat yms oli valmiita. Auto jäi korjaamon omistukseen muutamalla satkulla oli sen verran kallis korjaus arvio.


      • Jebulis

        Ei ne hihnat katkea mihinkään jos ne vaihtaa silloin kun pitää, itsellä V50 2.4i ajettu 315000 ja kukkuu täysin moitteetta.


    • paskan möivät

      Ei kannata, todellakin kansi- tai laatikkoremontti räjäyttää käyttökulut taivaisiin. Kerottakoon nyt että en ihan huvikseni kirjoittele, koska tuttavilta on hajonnut sekä automaattilaatikko sekä kansi eri autoista (V70). Millään muulla merkillä ei vastaavaa ole käynyt - ainoa tapahtuma on Galaxyn automaatin leviäminen. Jotenkin tuo kertoo pahasti Volvoista. Toyotia ja muita VAG:jahan on käytössä pilvin pimein mutta vain Volvot leviää?

      • Jebulis

        Eikös niistä VAGeista juuri tämä DSG ole levinnyt? Ja jos Bemarista puhutaan niin vikaisin premium maailmassa, niistä vioista tunnutaan olevan vaan hämmentävän hiljaa.
        Tosin nyt IS julkaisi Bemarista juttuja niiden todella hinnakkaista remonteista ja sähkövioista pienilläkin kilometreillä.
        Kyllä Volvo luotettavuudessa pitää ykköspaikkaa tämän hintaluokan premiumeista.


    • turbo-urpo

      Olen tavallinen tallaaja , peruskoulun käynyt ja armeijassa 8kk aikaa viettänyt. Kouluja tuli käytyä 9 3 4 =16 v
      Ensi auton ostin (uutena ) 1987 Nissan Micra ja sen jälkeen 20-25 tkm/ vuosi ja aina max 80 tkm kun auto on vaihdettu uuteen. Tämän vuosituhannen aikana omina autoina on ollut
      0-64 tkm Volvo S60 (170 hv) (vm 2002)
      0-68 tkm Volvo S60 (2.5T) (vm 2005)
      0-17 tkm Volvo V70 (2010) (käytössä)

      Käsittämätöntä, kuka ostaa auton, jolla on ajettu 250 tkm ja ei ole varma auton laadusta. Itse en ole ikinä vaihtanut mihinkään autoon edes öljyjä, kastsastusasemalla olen käynyt tällä vuosituhanella kahdesti.

      -460 tkm vuodesta 1987...2010 ja yhdeksän autoa-

      • 19+12

        Jos olisit niitä kouluja käynyt, niin osaisit laskea, paljonko sulla on palanut rahaa arvonalennuksiin


      • Anonyymi

        No etpä ole paljon ajellut


    • Akseli Rasva

      Hinta riippuen vuosimallista lienee 5000 - 15000 €. Jos ostaa uuden, arvonalennus vuodessa on 15000 €. Jos käytetty kestää yli 4 kk - 12 kk, siitä eteenpäin loppu on silkkaa voittoa.

      Minä olen V70 tdi:llä ajanut 550 000 km, eikä moottorin tai automaattivaihteiston hajoamisesta ole mitään merkkiäkään. Tosin kun itse olen kaikki kilometrit ajanut, tiedän, miten autoa on/ei ole rääkätty.

      • D

        Itse ostin viime kesänä hyvin huolletun 350tkm ajetun otsikon mukaisen volvon toiselta omistajalta.

        Hienosti rullaa.. tai rullasi 50tkm jonka jälkeen suli mäntä 1. pytystä !
        Eipä ole kukaan koskaan volvolla moista kuullut, eikä paikallisella moottorikoneistamollakaan.
        Lastua ei ole ja matkaa ajeltiin kun tuo tapahtui. Vittumaisen tempun teki.

        Noissa on ollut jotain häikkää venttiilin nostajien välyksissä. niitä on kuulemma aikanaan tehty koneistamolla takuukorjauksina. Suuttimien uusimisesta kyselin volvolta ja sanoivat ettei ole tarpeellista. Tosin yksi epäily tapahtuneeseen nyt olisi kuitenki suuttimen vikaantuminen...

        Eipä tämä nyt niin kalliiksi lopulta tullut, tonnin paukku ja auto on taas ajossa (kun itse tekee rempan).
        Sinänsä ei yhtään harmita, onneksi ei hajonnut puolaan.. ollaan nimittäin käyty autolla kaksi kertaa euroopassa ajelemassa, viimeisin kerta balttian läpi itävaltaan ja ruotsin kautta takaisin... ;)

        Nuo vanhemmat 2.5l volkkarin koneella olevat kannattaa unohtaa, ei ole voimaa ja koneissa on lukuisia riskialttiita toteutuksia. jos niitä ei tiedä ja niitä ei hoida niin on vain ajan kysymys koska kailahtaa.

        Tämän päivän autot on nyt muutenkin vähän mitä sattuu. Tuskin on yhtään merkkiä joka olisi yhtä varma kun 80 luvun dieselit, joissa oli moottori sisälmyksineen tehty kunnon aineista ja säköä tarvitsi vain starttaamiseen ja valoille...

        Muuten näin yleisesti voisin sanoa että tuollaisen d5 (163hp) kehtaa ostaa jos on huollot tehty ja matkaa ajettu (siis ei kaupunkiajoa). Jos pelkää rikkoontumisia liiaksi, niin aina on vaihtoehtona ostaa se uusi, missä on takuu. Tosin uuden ja vanhan erotuksella vaihtaa vaikkapa volvoon aika monta konetta... ;)


      • Volvojaollut

        Juu..Itsellä vanha taksi..S80 D5 -2004 630000km takana ja hyvin rullaa edelleen..


    • volvo kestää

      Ai 250000km on paljon?minulla on 550000km ajettu d5 farmari manuaali.Äsken ajelin 211 mesun farkulla 220 2004 niin ei sen kummempia auto ajettu oli 330000km.Niin tuo omani on 2002 d5 163hp.

    • Moto jumi
    • volvo kestää

      Ei tietysti tiedä muttei kyseessä ollut 2008 mallinen vaan vanha 2002 d5 näitähän tämä ei koske.

      • moflo

        2001 d5 volvo ja ajettu 890 000km, alkuperäinen tekniikka automaattilaatikolla! ÖLJYT VAIHETTU AINA 10-15 000 VÄLEIN. Ihmisten ei kannattaisi aina uskoa sinisilmin edes valmistajan suosittelemia huoltovälejä, jos autoa on tarkoitus itsellään pitää. Korin muutamat ruosteet pitäs korjata pois. Huoletta siis ostaisin volvon joka on vasta sisään ajettu, mutta vain jos se on vm.2001-2005 d5 tai 2.4d.


      • moflo
        moflo kirjoitti:

        2001 d5 volvo ja ajettu 890 000km, alkuperäinen tekniikka automaattilaatikolla! ÖLJYT VAIHETTU AINA 10-15 000 VÄLEIN. Ihmisten ei kannattaisi aina uskoa sinisilmin edes valmistajan suosittelemia huoltovälejä, jos autoa on tarkoitus itsellään pitää. Korin muutamat ruosteet pitäs korjata pois. Huoletta siis ostaisin volvon joka on vasta sisään ajettu, mutta vain jos se on vm.2001-2005 d5 tai 2.4d.

        Ainiin ja on muuten lastutettu ja penkattu 200hv n.500 000km kohilla, ollu uudesta lähtien mulla. Saa siinä lähtee joku muukin koittamaan jollain vag konsernin ajokilla vastaavaa km määrää ilman tekniikan avaamista!


      • ---
        moflo kirjoitti:

        Ainiin ja on muuten lastutettu ja penkattu 200hv n.500 000km kohilla, ollu uudesta lähtien mulla. Saa siinä lähtee joku muukin koittamaan jollain vag konsernin ajokilla vastaavaa km määrää ilman tekniikan avaamista!

        ite ajellu w123 mersulla miljoona kilsaa!


      • Volvojaollut
        moflo kirjoitti:

        2001 d5 volvo ja ajettu 890 000km, alkuperäinen tekniikka automaattilaatikolla! ÖLJYT VAIHETTU AINA 10-15 000 VÄLEIN. Ihmisten ei kannattaisi aina uskoa sinisilmin edes valmistajan suosittelemia huoltovälejä, jos autoa on tarkoitus itsellään pitää. Korin muutamat ruosteet pitäs korjata pois. Huoletta siis ostaisin volvon joka on vasta sisään ajettu, mutta vain jos se on vm.2001-2005 d5 tai 2.4d.

        Juurikin näin. huollot tekee ja pikkuviat korjaa ajallaan. minulla maltilliset 630000km alkuperäisellä tekniikalla. S80 D5 automaatti vm2004


    • Ajoin Mersulla800tkm

      Tutullani on V70 diesel ajettu 600 tkm ja hyvin toimii.

    • geomanno

      Niin vm. -99 tdi pelillä tuli täyteen 600kkm ja matka jatkuu. Ainoat koneen osat jotka vaihdettu on 3*laturi ja 590kkm pk-turbo, muutoin normiremmihuollot oheiskilkkeillä. Alustasta vaihdettu toinen etuiskarin yläpään tukikumi ja laakeri. 10 kpl etupään tukivarsia pallonivelillä. Jarrulevyt ja palaa reppukaupalla.Takapäässä kaikki muu paitsi jarrupalat alkuperäistä. Ei mätää havaittavissa ja katsastettu ilman lahjontaa.

      • Tiidiiai

        Mulla myös -99 TDI Volvo V70. Viime nokkaremontista 58 tm ja ruiskutuspumpusta meni hihna. Onneksi dieselfirma neuvoi katsomaan hihnaa, josta 1/3 hampaista oli irronnut. Hihna ja 160 € rahaa ja matka jatkuu seuraavaan hihnaremonttiin, nyt 467 tkm ja niistä itsellä 150 tkm takana. Ruosteeton, turvallinen ja jämäkkä talviauto. Kumma, että vain Volvo neuvoo hihnanvaihtoon erikseen (60 tkm) mutta siellä sitten on ylioptimistinen 120 tkm hihnanvaihtoväli.


    • Volvofani

      Itse ostin käytetyn Volvo 2,4D:n vm 2006 automaattilaatikolla v 2009. Autolla oli ajettu 49.000 km. Nyt kahdeksan vuoden jälkeen mittarissa on 303.000 km. Tein juuri täyshuollon joka toki pitää tehdä kaikkiin autoihin määrä välein. Mitään ongelmia ei ole koskaan ollut. Ehdottomasi paras autoni mikä minulla on koskaan ollut. Kulutus matka-ajossa kesällä 6,2 l/100 km yhdistetty 6,6 l/100 km, talvella kulutus noin puoli litraa enmmän. Ehdottomasti suosittelen.

    • 200000onkin350000tkm

      Kun vanhaa taksia ostatte, muistakaa lisätä ajokilometreihin 30 - 50%, jotta vastaa moottorin todellista kuluneisuutta, sen verran paljon ne raksuttaa tolpalla ilmastoinnin ja lämmityksen takia, eikä kilometrejä mittariin kerry. Huollotkin tehdään kilometrien mukaan.

      • pissattu

        Onko volvo vielä suosittu vekotin, käätettynä?


      • tullookssellvvooo

        volovo on ainnaa käätettyy, jossooo käätetty, oon käätettynnää lissöö.


    • sekestää

      Kyllä se volvo kestää kun on se ensimmäinen d5 koneinen ja hienosti kestääkin,se riippuu aljon kuskista ja auton käyttötavasta.

      Itselläni oli manuaalina ensimmäinen d5 2002 ja mittarissa 560000 kun möin,nyt on 2004 mallin d5 ja mittarissa noin 400000km.

      Tässä olisi lukemista ja esimerkin ottamista kun ajetaan siististi niin se kestää ja paljon ajoa.
      Jälki jäähdytys ja ajoon lähtö on tehtävä oikein,matka ajoa ei pientä pörräysajoa.

      "Äänekoskelaisen Matin farmari-Volvon mittariin pyörähti tasan miljoona kilometriä – ”Onhan noita kertynyt”

      http://www.ksml.fi/teemat/autot/Äänekoskelaisen-Matin-farmari-Volvon-mittariin-pyörähti-tasan-miljoona-kilometriä-–-”Onhan-noita-kertynyt”/1024222

    • JätäVäliin

      Ei tosiaan kannata ellei sulla ole ylimääräistä rahaa minkä voi heittää kaivoon...Vanha paska on vanha, Ensin ostetaan vanha romu ja sitten kitistään kun se leviää....sama juttu kuin talojen kanssa: Ensin se ostetaan ja sitten huomataan vasta homeet.....oppikaa jo nyt!

      • Jebulis

        Bemarit menee ekaan korjaukseen jo alle 100 tkm ja se maksaa.


    • ehdottomasti_

      Minäkin ostin juuri 400000km ajetun,eli kannattaa,250000 ajettu on hyvin vähän ja eiköhän aloittaja ole jo vaihtanutkin autoaan tässä välissä kun aloitus on laadittu 2010 vuonna.

    • jju

      D3 V70 260000 ja rullaa Lappiin 4,6 kulutuksella parasta ajoa koskaan (manuaali)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe