Onko muita jotka kahvin juonti saa aivastelemaan? Minulla monesti aivastuttaa kahvin juonti, varsinkin aamulla ja illalla. Ainakin 3-5 kertaa pitää aivastaa. Olen sanonut tästä vaivastani monille, mutta ne vain nauravat, kuin laskisin leikkiä.
Kahvi aivastuttaa!
19
4098
Vastaukset
- Ma5a
Hei,
minulla on sama vaiva. Se koskee sekä punaviinin juontia että kahvin juontia. Yksi tuttavani tiesi kertoa, että tämä saattaa liittyä siitepölyjäämiin, joita esim.punaviinissä on... Aivastelen töissä ja kotona kahvia juodessani, usein tämä tapahtuu aamuisin.- Erkki19
Punaviinissä aivastuttaa sokeri, kahvista en tiedä jos ei käytä sokeria kahvissa.
- Anonyymi
Erkki19 kirjoitti:
Punaviinissä aivastuttaa sokeri, kahvista en tiedä jos ei käytä sokeria kahvissa.
Huoneisiin tulee harmaata pölyä ilmastoinnista ja kierrätys materiaaleista kuin kivipölyä ulkoa. Kahvien kasvatus saastuneilla mailla ja lannoitteet. Sitten päälle muu pöly kuin siitepölyä. Mutta Paulig kahvi Paulus aivastuttaa eniten joten ei kai ne laita kuin pula aikana niihin jotain puujauhoja tai kuvattua heinää. Joskus huomattu keksissä olkia kuin jäätelöstä puujauhoa kuin jauhoissa ettei olekaan sitä mitä paketissa lukee. Toki huijauksia on. Onhan valelääkäreitäkin. Mutta kun juotiin kulta Katriina kahvia niin ei aivastuta. Vatsaan taas ei sovi tunkea mitään murukahvia se vasta polttelee. Sen tekee myös viski että aivastuttaa mikä johtuu viljasta samoin missä lie saastepellolla kasvatettua. Ja tiloissa olevat pölyt. Nythän on lämmin vesi aivan valkoista yli kalkkia yli klooria jne. Kaikki kertyy ihmisen ihoon. Kaakelit jää kalkkiin. Kemikaalit desinfioi mutta kyllä ihokin kärsii. Ja terveys. Rokotukset kuntoon kuitenkin ja vitamiinit. Vähän sokeria . Vähemmän makeaa. Hillitysti rasvaa. Mahdollisimman puhdasta juomavettä. Kaikki on niin teollista ettei kukkaset enää tuoksu missään. Tuokin tuoksuu hyvälle jos sitä on . Eikä noi hakkeet.
- Siitepölykö?
On minullakin, mutta ei kovin yleisesti. Se tulee kahvinkeiton yhteydessä, ei juodessa.
- RipaR
Juon aamuisin paljon kahvia. tuttu juttu. jostain syystä liman eritys kasvaa kahvin juonnin jälkeen. perusteellinen nenän niistely helpottaa. Nuhaa minulla ei ole. Luulen että kahvi kuivattaa liikaa elimistö ylireagoi tähän lisäämällä liman eritystä.
- molemmatrööritkö
Satunnaisesti tarkemmin ajateltuna kyllä, mutta en ole osannut yhdistää kahta peräkkäistä aivastusta kahviin. Miksi aivastuksia tulee aina vähintään kaksi?
- SeOnNäin
Ei aivastuta mutta usein kyllä tulee röyhtäyksiä senkin edestä, ja usein kahvin jälkeen alkaa väsyttämään vaikka kahvin pitäsi piristää, ite en käytä sokeri kahvissa ainostaan tipan maitoa, kahvia ei voi edes juoda jos menee vahingossa yksikin teelusikallinen sokeria kuppiin, 6 vuotta sitten vielä laitoin sokeria kahviin, mutta kun sen kerren unohdin laittaa, huomasin että kahvi on parempaa ilman.
- Anonyymi
Maidossa n sokeria maito sokeria. Jos verensokeri heittää väsyttää. Esidiapetes. Se kuuluu jälkeen vaihdevuodet ja hormonit ryhmään. Alkaa vaikuttaa kun syö liikaa . Tuoremehuissa on sokeria. Mutta toi aivastus juttu ja halaa pöly asuntoihin on outoa. Mitä myrkkyä mahtaa olla mutta useimmat kertoo aivastelusta kahviin liittyen.
- hikhikhiik
Minua alkaa useasti nikottaa kahvia juodessa, myös ilman konjakkia.
- Negotioids
En oikein usko että se olisi kahvi
tahi punaviini...
Mutta lisäaineitahan niissä on aivan prrrrussti.
Viineissä käytetään satoja, lähes tuhatta eri kemikaalia
ja useita, useita yhdessä tuotannossa sen eri vaiheissa...
Kahvissa käytetään ties mitä ilmaruiskutuksia jne. - surullista
olen siirtynyt pois "suomalaisesta" kahvista koska se on enimmäkseen kitkerää ja pahaa. jopa maailmalla ihmetellään kuinka ne suomalaiset tykkää ostaa kaiken raakoina. pavut hedelmät aina vihreinä. suomalainen ei edes tiedä miltä maistuu puussa kypsynyt appelsiini.
- 73.v.syönyt
Mistä saat Suomessa mitään kunnollista tuotetta?
KAIKKI hedelmät ovat aina raakoja kaupassa. Tomaatitkin kivivillassa keinovalossa kasvatettuja PAHAN makuisia ja raakoja! Eivätkä kypsy kotonakaan, lienevätkö GM-tomaatteja? Kaupan värivalaistuksessa näyttävät punaisilta, mutta kotona se totuus paljastuu.
Suomessa et saa MITÄÄN kunnollista tuotetta maitotuotteita ja muutamia muita tuotteita lukuunottamatta. Tuossa maidossakin vain se homogenointi ei sovi herkkävatsaisille. - Anonyymi
No kyllä kun vähän n matkustanut niin Afrikassa oli niin makeat hedelmät ettei voi edes syödä. Ja Euroopassa tuoreet kasvikset niissäkin sokeria. Mutta mehukkaita. Kohtuullisesti saa maistaa. Vähän puolikova vähän lösö appelsiini ja päärynä käy silti. Verensokeri pitää pysyä tasaisena ei yli eikä ali. Hapanleipä ja vesi kuin hunaja ja marjat . Oluessa ei ole sokeria siten kuin siideristä.
- Anonyymi
73.v.syönyt kirjoitti:
Mistä saat Suomessa mitään kunnollista tuotetta?
KAIKKI hedelmät ovat aina raakoja kaupassa. Tomaatitkin kivivillassa keinovalossa kasvatettuja PAHAN makuisia ja raakoja! Eivätkä kypsy kotonakaan, lienevätkö GM-tomaatteja? Kaupan värivalaistuksessa näyttävät punaisilta, mutta kotona se totuus paljastuu.
Suomessa et saa MITÄÄN kunnollista tuotetta maitotuotteita ja muutamia muita tuotteita lukuunottamatta. Tuossa maidossakin vain se homogenointi ei sovi herkkävatsaisille.Purkki tomaatti mössö voi olla melko hyvää jos löytää. Tomaattimurska. Koronan aikana ja pakolaisten täällä tapahtui outoja. Ja tuotteita tuotu ties mistä maista. Kerran oli makaroni spagetti kuin liisteriä heitettiin roskiin. Ja koska valmis ruuassa on lisättyä sokeria niitä ei voi syödä kuin satunnaisesti. Kerma lihottaa. Kahvissa on rasvaa sehän on papu kasvi. Kuin kaakao ja muu. Nyt ainakin osa pakolaisista muuttaa takaisin Syyriaan osa Ukrainaan. Hillitsee holtitonta käytöstä ravintoloissa ja tehtailla kuin pakkaamisessa. Mutta ilmastoinnista pitää tulla puhdasta ilmaa eikä pölyä ja papujen pitää kasvaa ja säilyttää hygieenisesti. Tietyt kemikaalit aiheuttaa flunssan oireita.
- Kahvimusteri
Aivan yleisesti aivastuttaa. Ja selkää kutisee. Olisiko nuo nenän limanerityksetkin sitten kahvin syytä eikä jotakin muuta allergiaa? Sopisi hyvinkin kuvioon myös ajallisesti. Tavallisesti kahvia mene 8 kupillisen pannullinen päivässä. Aluksi lämminnä, myöhemmin jäähtyneenä ja viime aikoina taas maidon tai kerman neutraloimana. Ilman sokeria.
- Anonyymi
2-3 kuppia kahvia vuorokaudessa riittää jo 1 kuppi riittää. Mieletön määrä kofeiinia nostaa verenpaineen.
- Anonyymi
Empatiakyvyn puutetta tällainen käytös
”vain nauravat, kuin laskisin leikkiä…”
Mutta valitettavan yleistä.
Kiitos aloittajelle. - Anonyymi
Aivastukset ovat kovasti makeita ja oikein toivoo isoja sarja aivastuksia.
- Anonyymi
Vaivaan on helppo ratkaisu. Lopetat kahvin juonnin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723053
- 552715
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322325- 792178
- 951996
- 541896
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301370Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291339