Kolmen enkelin Sanoma

Ensimmäinen niistä korostaa Jumalan tunnustamista Luojaksi: Kumartakaa Häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet.Ilm. 14.6

7)n Toinen kehoittaa Jumalan kansaa lähtemään pois vääristä uskonnollista järjestelmistä, eli Babulonista. Ja seurasi viellä toinen enkeli, joka sanoi: Kukistunut, kukistunut on se Babulon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat.
Ja minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: Lähtekää ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa.jae 8,18:1-4.

Kolmas koskee pedon merkkiä: Ja heitä seurasi viellä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä: Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin otsaansa tai käteensä, niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin. Ilm.14: 9,10.

Neljäs seuraa edellistä välittömästi ja ilmoittaa: Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon jae 12 Tämä ei ole ainoastaann ilmoitus siitä, että lopun ajan sanoma tulee kokoamaan kansan, joka pitää Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon, vaan siitä ilmenee myös, että lopun ajan koettelemuksissa kysytään rehellisiltä Jumalan palvelijoilta kärsivällisyyttä ja lujaa uskoa.

Se että tässä on todella kysymys lopunajan sanomasta, ilmenee siitä, mitä Johannes sai nähdä välittömästi tämän jälkeen.
Ja minä näin, katso: valkoinen pilvi, ja pilvellä istui Ihmisen Pojan muotoinen, päässänsä kultainen kruunu ja kädessänsä terävä sirppi. Ja pilvellä istuva heitti sirppinsä maan päälle, ja maa tuli leikatuksi.
Sanoman tultua julistetuksi Jeesus saapuu korjaamaan maan puhtaan elon taivaallisiin aittoihinsa.

26

285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • benedi on siunattu

      hahmossa!

      "Babylon on väärä uskonto järjestelmä" Anne_Elina

      Mutta Anne-Elina, aivanko tahallasi jätit pois babyloniin viitatessasi, että " se suuri Babylon"?
      Lipsahtiko, vai yrititkö eksyttää?

      Kerrohan nyt benedille, että kun peto on "paavinvaltajärjestelmä) ja siellä on jäseniä
      lähes miljardi, niin onko Babylon suurempi?

      Ja miksi Raamattu sanoo ja kertoo että " se on suuri Babylon"? Ja onko Babylon sitten peto, tai pedon kaveri?
      Minusta se on pedon kaveri, koska tämä Babylon ratsasti sillä pedolla! (raamattu)
      Koska peto ei voi ratsastaa itsellään, ja kiivetä omaan selkäänsä, niin kerrohan Anne-Elina
      kuka kumma tämä " pedolla ratsastaja " oikein on?

      Jos se on väärä uskontojärjestelmä, niin tarkoittaako se muhamettilaisia, helluntalaisia, vartiotorniseuralaisia, luterilaisia, vai itse paavilaisia?

      Mitä yhteistä on Allahilla ja paavilla. Jos paavi siunaa sunnuntain, niin Allah siunaa perjantain?
      Älä sinä Anne-Elina heitä sanoja kuin miekanpistoja, ellet tiedä niitten merkitystä?

      Johan minä sanoin, aiemmin, että minä, ja me voimme oppia sinulta! Opeta sinänyt meitä!

    • benedi

      Anne_Elinan, sinullehan on kirjoitettu: " Kun puhutte, niin puhukaa Jumalan antamin sanoin"

      Ja " kun puhutte, niin puhukaa totta toinen toisillen"

      " Sinun sanasi on kokonansa totuus" kertoo Anne-Elinan Raamatussa lukevan

      No, kun kerran todistat että Jumalan sana on totta, niin kerrohan onko se
      Apostoleissa, vai roomalaiskirjeessä että " Babylon on väärät uskonnolliset järjestelmät"??

      Etkö itse opeta, että " Ne, jotka pitävät Jumalan käskyt,
      ja Jeesuksen uskon, ovat kristittyjä?

      Eivätkö sapatinviettäjät olekaan siis saanett lähtöjä vielä, katolilaisuudesta, protentanttisuudesta, helluntalaisuudesta jne. ? Salaako ne ovat tähän saakka sapattia viettäneet?

      Eivätkö nämä ulos lähtijät ole aiemmin huomanneet, että, ettei tämä porukka ole Jumalan kansaa?
      Mikä oivallus heille nyt yht´äkkiä iski?..esim. he haloo, näähän pyhittää sunnuntain?

      Tiedätkö syyn siihen , että miksi Raamattu kutsuu Babyloniaa " suureksi kaupunkiksi"??
      Mikä siihen on syynä? Onko siellä niin paljon Jeesukseen uskovia?...joista muodustuu suuri kaupunki!?

      Ja jos uskovat lähtevät siitä ulos, puhuuko Raamattu että siitä tuli " pieni kaupunki"?

      Väkimääräänkö tämän kaupunkin suuruus perustuu? Jos se perustuu siihen, niin voinet kertoa sen kaupunkin sijainnin, missä se on?

      • Anne-elina korostaa Jumalan käskyä: lähtekää ulos sieltä, Babylonista.
        Johon benedi vastaa nasevasti ikäänkuin eri mieltä ollen, kysyen:

        Eivätkö sapatinviettäjät olekaan siis saaneet lähtöjä vielä:
        katolilaisuudesta, protestanttisuudesta, helluntalaisuudesta jne. ?
        Salaako ne ovat tähän saakka sapattia viettäneet?

        Jos 1. enkeli korostaisi sapattia, noin voisi ajatella - että Babylon on sunnuntaikehto
        ja enkelin kehotuksesta siitä sitten lähtevät ulos ne, joille sapatti kirkastui. Ja tähän
        tapaanhan adventtikirkko, nykyisin toki maltillisesti, mutta kuitenkin: viittaa.
        Näen toisin kuin anne-elinan ja benedin kirkko. Ilm.13,14 ja 18. luku korostaa
        babylon-hengen yhteydessä semmoista haureutta, että yletön ostovimma on vallannut
        ihmisten mielen. Ja onhan sunnuntaikin nykyisin enemmän kauppapäivä kuin kirkkopäivä.

        Joka tapauksessa kannatan sitä että protestanttiset kirkot ottaisivat lauantaisapatin
        sunnuntailepopäivän sijaan. Kunpa Suomen valtio muuttaisi ajat ja lait.
        Kreikkalaiskatolisilla ortodokseilla ehkä jotain annettavaa meille olisikin,
        ainakin paaston avulla syventymistä, mutta en näe roomalaiskatolilaisuudessa
        juurikaan mitään protestanteille sopivaa.

        antti


    • KOLME ASIAA KOROSTUU ILMESTYSKIRJASSA - kolmen enkelin sanomassa
      Voimme havaita että varsinaisesti uutta asiaa on vain tuo pedonmerkin
      ottamisesta varoittaminen. Helvettikin on tuttu Jeesuksen opetuksesta.

      EKA ENKELIN SANOMA KOROSTAA LÄHETYSTEHTÄVÄÄ

      Ilm.14. luvun alussa Johannes kuulee äänen taivaasta. Sitten hän NÄKEE
      "erään toisen enkelin". "Keskitaivaalla" (vaikka Maa on pyöreä) kuvastaa sanoman keskeisyyttä.
      "jolla oli iankaikkinen evankeliumi julistettavana maan päällä asuvaisille" ja tuo enkeli sanoo:
      ""Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut".
      Niinpä - viimeisen sukupolven on terästettävä lähetystyötään, opettaa kansat jumalaapelkääväisiksi, sillä tämän viimeisen sukupolven lapset eivät ehdi vanhuuteen saakka.
      Siksikin evankelioimisella on kiire.

      "kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet"
      Johanneksen evankeliumi alkaa todistuksella että Kristus on Luoja. Vanhassa liitossa Kristus
      oli salattu Luoja, mutta nyt pitää palvoa Häntä, Kristusta. Siihen tyyliin Adventtikirkon sivullakin
      korostetaan eka enkelin sanomaa: evankeliumia Kristuksesta.
      Kirjatoimen (1993) sikasiisti kirjanen "Job" siteeraa Sanaa 1.Kor.10
      > Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki. Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.<

      Kyllä Jumala Jobille luonnosta opetti yhtä ja toista, mm. lopunaikaan liittyvästi, ehkä jo tänä talvena:
      >Job 38:22 Oletko käynyt lumen varastohuoneissa, ja oletko nähnyt rakeiden varastot,
      23 jotka minä olen säästänyt ahdingon ajaksi, sodan ja taistelun päiväksi?<
      Silti Job tunsi Luojan ennen kaikkea Lunastajana:
      Job:1925 Minä tiedän, että lunastajani elää. Hän sanoo viimeisen sanan maan päällä.

      Julistetaan evankeliumia, saakoon Jeesus sanoa viimeisen sanan maan päällä! Jatkuu ...

      • TOISEN ENKELIN SANOMA KOROSTAA ...

        Jos Babylon kuvaa "väärää uskonnollista järjestelmää" tahi ei, niin joka tapauksessa
        semmoisesta on hyvä varoittaa. Kuitenkin babylon-henkeen liittyy yletöntä kaupankäyntiä
        myös ja maassa, joka ensimmäiseksi tulee mieleen, USA, ei ole kytköksiä vallan ja kirkon välillä.
        Sitäpaitsi, edellisessä luvussa nähdään tarkemmin tuo tunnistus ja merkki on "erään ihmisen"
        nimen lukuarvo tai nimi. Luulen että peto luo aivan uuden talouspainotteisen järjestelmän.
        Toki se varmaankin nousee uskonnollispoliittisesta järjestelmästä - islam on ainoa sellainen
        maailmanlaajuinen. Nykyisinkin valtajärjestelmiä muuttuu yhdessä yössä; kaapataan ja sitten
        uusi "muuttaa ajat ja lait" - tulee uusi babylon-henki.

        Ilm.13:15
        Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan,
        ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.
        16 Se PAKOTTAA kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat,
        ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
        17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä,
        joka on pedon nimi tai sen nimen luku*.
        [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]
        18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon:
        se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi (666).

        "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon,
        joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
        Anne-elina viittaa aivan oikein 18. lukuun, yhteen jakeeseen.
        Koko luku selostaa Babylon-käsitettä lopunajassa ja toisen enkelin sanomaa.
        KOLMANNEN enkelin sanomaa on siis ainakin kolmessa luvussa, kuten havaitsimme: 13,14,18.

        "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi
        ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa"
        Tuo ei aivan yksiselitteisesti kerro, mistä pitäisi lähteä ulos. Jostain kirkostako vai mistä?
        Varmaan jokainen löydämme 18. luvusta (Babylon) jonkin
        varoituksen itsellemmekin. ainakin me käytämme kuutena päivänä turhuuksien
        ostamiseen enemmän rahaa kuin lähetystyöhön ja jumalanpalveluksessa yhtenä
        päivänä kerättävään kolehtiin. Olemme haureellisia - myyneet itsemme babylonian
        hengelle? Ilm.18:
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 18:1&rnd=1287773564378

        2. JA 3. ENKELI KOROSTAVAT TUOMIOTA ~~~ 3. ENKELI KERTOO RANGAISTUS PAIKASTA

        "" häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.""

        Pyhien tulee rohkeasti varoittaa rangaistuksesta, joka kohtaa niitä, jotka Kristuksen sijasta
        kumartavat mammonaa. Kärsivällisyyttä tarvitsevat ne, jotka eivät ole olleet valmiita ylösottoon
        ja nyt joutuvat valitsemaan, ottavatko sen yhdistetyn henkilökortti / kauppasirun vaiko suostuvat kuolemaan marttyyreina nälkään tai teloitukseen. Enää ei puhuta seurakunnasta vaan yksityisistä.
        Seurakunta on poistunut ja Pyhä Henki, esiin on astunut peto/antikristus.
        Viime mainittu saattaa poiketa useimpien adventistien käsityksestä, vaan ei muiden kristittyjen.
        Lisäksi, näen pedon luovan uuden järjestelmän, vaikka se ratsastaakin vanhalla alkuun.
        Vääräleuat varmaankin puuttuvat juuri näihin, vaikkeivat muitakaan kohtia usko.

        antti


      • AnttiVKantola kirjoitti:

        TOISEN ENKELIN SANOMA KOROSTAA ...

        Jos Babylon kuvaa "väärää uskonnollista järjestelmää" tahi ei, niin joka tapauksessa
        semmoisesta on hyvä varoittaa. Kuitenkin babylon-henkeen liittyy yletöntä kaupankäyntiä
        myös ja maassa, joka ensimmäiseksi tulee mieleen, USA, ei ole kytköksiä vallan ja kirkon välillä.
        Sitäpaitsi, edellisessä luvussa nähdään tarkemmin tuo tunnistus ja merkki on "erään ihmisen"
        nimen lukuarvo tai nimi. Luulen että peto luo aivan uuden talouspainotteisen järjestelmän.
        Toki se varmaankin nousee uskonnollispoliittisesta järjestelmästä - islam on ainoa sellainen
        maailmanlaajuinen. Nykyisinkin valtajärjestelmiä muuttuu yhdessä yössä; kaapataan ja sitten
        uusi "muuttaa ajat ja lait" - tulee uusi babylon-henki.

        Ilm.13:15
        Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan,
        ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.
        16 Se PAKOTTAA kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat,
        ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
        17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä,
        joka on pedon nimi tai sen nimen luku*.
        [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]
        18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon:
        se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi (666).

        "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon,
        joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
        Anne-elina viittaa aivan oikein 18. lukuun, yhteen jakeeseen.
        Koko luku selostaa Babylon-käsitettä lopunajassa ja toisen enkelin sanomaa.
        KOLMANNEN enkelin sanomaa on siis ainakin kolmessa luvussa, kuten havaitsimme: 13,14,18.

        "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi
        ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa"
        Tuo ei aivan yksiselitteisesti kerro, mistä pitäisi lähteä ulos. Jostain kirkostako vai mistä?
        Varmaan jokainen löydämme 18. luvusta (Babylon) jonkin
        varoituksen itsellemmekin. ainakin me käytämme kuutena päivänä turhuuksien
        ostamiseen enemmän rahaa kuin lähetystyöhön ja jumalanpalveluksessa yhtenä
        päivänä kerättävään kolehtiin. Olemme haureellisia - myyneet itsemme babylonian
        hengelle? Ilm.18:
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 18:1&rnd=1287773564378

        2. JA 3. ENKELI KOROSTAVAT TUOMIOTA ~~~ 3. ENKELI KERTOO RANGAISTUS PAIKASTA

        "" häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.""

        Pyhien tulee rohkeasti varoittaa rangaistuksesta, joka kohtaa niitä, jotka Kristuksen sijasta
        kumartavat mammonaa. Kärsivällisyyttä tarvitsevat ne, jotka eivät ole olleet valmiita ylösottoon
        ja nyt joutuvat valitsemaan, ottavatko sen yhdistetyn henkilökortti / kauppasirun vaiko suostuvat kuolemaan marttyyreina nälkään tai teloitukseen. Enää ei puhuta seurakunnasta vaan yksityisistä.
        Seurakunta on poistunut ja Pyhä Henki, esiin on astunut peto/antikristus.
        Viime mainittu saattaa poiketa useimpien adventistien käsityksestä, vaan ei muiden kristittyjen.
        Lisäksi, näen pedon luovan uuden järjestelmän, vaikka se ratsastaakin vanhalla alkuun.
        Vääräleuat varmaankin puuttuvat juuri näihin, vaikkeivat muitakaan kohtia usko.

        antti

        ei minunkaan mielestäni puhuta tuossa varoituksessa muusta kuin yksilöistä, Jeesus sanoo: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua, Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun Isäni kädestä. Joh.10: 27,28.
        Näin Herran omat kootaan suuresta Babulonista. Jokainen vilpitön ihminen ei voi muuta kuin iloiten noudattaa Kristuksen kutsua muuta vaihtoehtoa ei ole.
        Suokoon Jumala, että teemme oikean valinnan lähdemme ulos kaikesta valheen sekoituksesta ja pidäytymme Kristuksen puhtaaseen oppiin, jotka niin tekevät sanotaan:

        Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ilm.15:2.


      • anne-elina kirjoitti:

        ei minunkaan mielestäni puhuta tuossa varoituksessa muusta kuin yksilöistä, Jeesus sanoo: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua, Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun Isäni kädestä. Joh.10: 27,28.
        Näin Herran omat kootaan suuresta Babulonista. Jokainen vilpitön ihminen ei voi muuta kuin iloiten noudattaa Kristuksen kutsua muuta vaihtoehtoa ei ole.
        Suokoon Jumala, että teemme oikean valinnan lähdemme ulos kaikesta valheen sekoituksesta ja pidäytymme Kristuksen puhtaaseen oppiin, jotka niin tekevät sanotaan:

        Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ilm.15:2.

        Anne-elina muistutti:
        "" Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden jotka olivat saaneet voiton pedosta
        ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ilm.15:2. ""

        Viidestoista luku kokonaisuudessaan taitaa kuvata seitsemää vitsausten vuotta lopussa, kaikkea siihen liittyvää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 15:1&rnd=1287813078215

        "saaneet voiton pedosta" - taitaa tarkoittaa varsinkin niitä, jotka tottelevat sanaa "lähtekää ulos sieltä, Babylonista"
        viimeisten 7 vuoden aikana. Siihen viittaa adventtikirkon 13. opinkohdassa tämä ...

        "" Ne, jotka tottelevat Jumalaa, saavat kokea lohikäärmeen vihaa (Ilm.- 12:-17)
        ja lopulta heitä uhataan kuolemalla (Ilm.- 13:-15).
        Ne taas, jotka valitsevat kumartaa petoa ja sen kuvaa,
        joutuvat kärsimään seitsemästä viimeisestä vitsauksesta
        ja lopulta tulevat heitetyiksi "tuliseen järveen" (Ilm. 15,16; -20:-14,15).
        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm

        antti


      • benedi
        anne-elina kirjoitti:

        ei minunkaan mielestäni puhuta tuossa varoituksessa muusta kuin yksilöistä, Jeesus sanoo: Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua, Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun Isäni kädestä. Joh.10: 27,28.
        Näin Herran omat kootaan suuresta Babulonista. Jokainen vilpitön ihminen ei voi muuta kuin iloiten noudattaa Kristuksen kutsua muuta vaihtoehtoa ei ole.
        Suokoon Jumala, että teemme oikean valinnan lähdemme ulos kaikesta valheen sekoituksesta ja pidäytymme Kristuksen puhtaaseen oppiin, jotka niin tekevät sanotaan:

        Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden jotka olivat saaneet voiton pedosta ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ilm.15:2.

        molemmat. Tahi tarkemmin ajatellen ette.

        " Näin Herran omat kootaan Babylonista" Anne_Elina

        "Sinäpä sen sanoit!!

        Nimittäin: " Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se, suuri kaupunki" Ilm. 18: 21

        " Ja vaimo, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus" Ilm. 17: 18

        Benedi opastaa pikkuisen sokeita, vaikka kirjoitinkin Antille, ettei saa puhua
        tyhmän kuullen, koska hän katsoo sinun ymmärtäväiset sanasi ylen!! Snl.

        Mutta lukevathan tätä foorumia viisaatkin?

        Vaimo ei ole vatikaani, sillä se on pieni kaupunki, Rooman sisällä!

        Vaimo on Babylon, ja Babylon on vaimo, ja suuri kaupunki on vaimo, ja vaimo
        on suuri kaupunki.

        Jos totuutta luemme niin luemme näin: " Näin heitetään kiivaasti pois vaimo, se suuri kaupunki!!

        Onko valhetta? Vastaus: Ei ole, sillä " vaimo on se suuri kaupunki"!!!

        Miksi vaimo on SUURI kaupunki!?? No, voi teidän hölmöjen kanssa!! Tietenkin siksi, koska
        sen kuningas on Jumala .." kuninkasten Kuningas ja herrain Herra!!

        Benedi! ei Jumalan seurakuntaa sanota kaupungiksi, vänkäävät Anne-Elina ja Antti!
        Ei tietenkään, jos te saisitte nyt Raamatun kirjoittaa uusiksi!
        Onneksenne, en anna Raamattuani muutella!

        " Voi kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki!
        Se oli täynnä oikeutta, siellä asui vanhurskaus,
        mutta nyt murhamiehet" Jes. 1: 21

        Babylon, sekoitus, on suuri kaupunki siksi, että se on sopinut itse, että " Herra Sebaot,
        on hänen kuninkaansa"
        Babylon koostuu tuhansista anne-elinoista, anteista, flinkeistä, benedeistä, jotka kasteen jälkeen
        ovat täyttäneet kastelupauksen, ja vahvistaneet sen allekirjoituksellaan, että " Herra on minun Kuninkaani"..ja Uusi Jerusalem on kaupunki minne olen matkalla!!

        Herra on Kuningas, ..ja Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

        Mutta Anne-Elinalta ja Antilta puuttuu ymmärrys.

        Anne Elinahan opettaa että "Kristus on lamppu", ja me kaupunkin asukkaat saamme valomme Häneltä!
        Hän, on opettanut Antille, että Jeesus on valo, ja Hän on valkeus!
        Ja opeta benedillekin, koska se on totta!

        Anne Elina on opettanut Antille, että " me olemme morsian,ja Jeesus on Ylkä"
        Ja oikein, opeta samoin Benediäkin!

        Anne Elina on 100% varmasti opettanut, että hän on huutanut: " Tule Herra, Jeesus"!!Fakta
        Anne Elina on 100% varmasti opettanut, että Kuningas huutaa: " Olkaa valmiit ,minä tulen pian" Fakta

        Tämän jälkeen Anne-Elina kieltäytyy jyrkästi opettamasta, että Ilm. 18: 22-23,
        tarkoittaa entistä " uskollista kaupunkia" ..sillä uskollinen kaupunki ,pitää Jumalan käskyt ja
        Jeesuksen uskon!
        Anne-Elina puristaa sormensa nyrkiin, ja väittää, ettei jakeen 23 merkitys tarkoita
        hänen seurakuntaansa, vaikka seurakunta onkin " Jumalan vaimo, ja morsian"!

        "Ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle"...joka on: "Jeesus tule pian"..tähän
        sanomaan adventisti sanoma on integroitunut! Tämä on pää sanoma!
        "Olkaa valmiit Jeesus tulee pian, (adventti)

        " Ei loista sinussa "enää" lampun valo"..Ja Anne Elina opettaa että lamppu on Kristus!
        "Kristus valo valkeuden"

        Nyt Anne Elina on todella vihainen, ..sillä on 100% fakta, että olen näyttänyt toteen. että Babylon, on Jumalöan käskyjä pitänyt, uskollinen , vaimo, joata
        mysö suureksi kaupunkiksi kutsutaan, koska Jumala on SUURI!!

        "Vaimolla, so. Jumalan seurakunnalla " on maan kuninkaitten kuninkuus" Ilm. 17: 18
        Miten niin?
        Siksi, koska tämän vaimon Yljälle, koko maapallon asukkaat joutuvat antamaan kunnian, ja kumartamaan yksin Häntä.

        Niinpä Jumalan seurakuntaa, niitä, jotka pitävät Jumalan käskyt,
        ja Jeesuksen uskon, hänen kauttaan kaikkien on kumarretta Ylkää!

        Ja vain adventtikirkossa toteutuvat 100% fakta, Ilm. 18: 22, 23 jakeen sisältö!!
        Adventtikirkko ei enää huuda: " Tule Herra Jeesus"...tai " Olkaa valmiina, Jeesus tulee pian"

        Tietääkö Antti ja Elina, miksi se ei enää huuda!???


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Anne-elina muistutti:
        "" Ja minä näin ikäänkuin lasisen meren, tulella sekoitetun, ja niiden jotka olivat saaneet voiton pedosta
        ja sen kuvasta ja sen nimen luvusta, seisovan sillä lasisella merellä, ja heillä oli Jumalan kanteleet. Ilm.15:2. ""

        Viidestoista luku kokonaisuudessaan taitaa kuvata seitsemää vitsausten vuotta lopussa, kaikkea siihen liittyvää.
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 15:1&rnd=1287813078215

        "saaneet voiton pedosta" - taitaa tarkoittaa varsinkin niitä, jotka tottelevat sanaa "lähtekää ulos sieltä, Babylonista"
        viimeisten 7 vuoden aikana. Siihen viittaa adventtikirkon 13. opinkohdassa tämä ...

        "" Ne, jotka tottelevat Jumalaa, saavat kokea lohikäärmeen vihaa (Ilm.- 12:-17)
        ja lopulta heitä uhataan kuolemalla (Ilm.- 13:-15).
        Ne taas, jotka valitsevat kumartaa petoa ja sen kuvaa,
        joutuvat kärsimään seitsemästä viimeisestä vitsauksesta
        ja lopulta tulevat heitetyiksi "tuliseen järveen" (Ilm. 15,16; -20:-14,15).
        http://www.adventtikirkko.fi/opetus/lahetys.htm

        antti

        "saaneet voiton pedosta"- taitaa tarkoittaa varsinkin niitä, jotka tottelevat sanaa:
        "lähtekää ulos sieltä Babylonuista"
        ..se viittaa adventtikrkkoon, kertoo Antti jos käsitin Antin oikein.

        Antti ei ole kaukana Jumalan valtakunnasata, sillä jos olet liittynyt adventtikirkkoon, sinun on myös
        oltava valmis lähtemään siitä ulos.

        " And the woman which thou sawest is the great city, which reigneth
        ovar king of the earth" Ilm. 17: 18 Kuningas Jaakon käännös!

        Onko siis raamatussa kerrottu että vaimo on " suuri kaupunki"? Antti, joka on kuuliainen Jumalalle, vastaa: " Kyllä on!

        No, istuuko vaimo, helakanpunaisen pedon selässä, pedon ,jolla on seitsemän päätä,
        ja kymmenen sarvea? Ilm. 17: 3

        Tietääkö Antti, että veri on helakanpunaista, kun se vuotaa? Miksi? No, koska siinä on elämää, eli happea!!
        Aivan, EU:ssa on vähintään 7 päätä, eli valtaa päättämässä uskovienkin asioista!
        Mutta vaimon pää pitäisi olla Kristus, jota 7 pään, ja 10 sarven pitää kumartaa!

        Mutta toisinpäin käy! Vaimo, tuo " entinen uskollinen kaupunki" kumartaa sitä minkä näkee,
        kuten epäjumalan palvelijat tekevätkin!
        Vaimo on Babylon, ei mikään outo tuntematon peto ja valta!

        " Suuri Babylon" maan porttojen ja kauhistuksien äiti" Ilm. 17: 5

        Timo Flink on huoltaja, hän on osa äitiä, vaikka on mies, koska Jumala katsoo seurakuntaansa
        omaksi vaimokseen!

        Portto taas tarkoittaa uskotonta vaimoa...ja juuri tätä enkeli tarkoitti:

        " Johannes, minä kerron sinulle tuon vaimon salaisuuden....Mikä se on???
        Anne-Elina taas huutaa toisesta maasta, ikäänkuin syvyydestä...Älä benedi yritä,
        adventtiseurakunnalla ja sen jäsenillä ei ole muita miehiä .kuin Kristus!!

        Yrität mustamaalata, omaa pesääsi!
        En, minä mustamaalaa, vaan Raamattu, joka on Jumalan henkeyttämä!

        Syynä on: " Sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat" Ilm. 18: 23
        Miten tämä oli mahdollista?
        Tämän vuoksi: " Ja vaimo jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla ON
        maan kuninkaitten kuninkuus" Ilm 17: 18

        Sellainen vaimo, joka on levittäytynyt ympäri maailmaa, ja jolla on maan kuningasten kuninkuus
        , se on silloin suurempi, kuin ne, jotka ovat maan kuninkaita!!

        Ja suurempi kuningas voi aina sitoa heikomman kuninkaan,...tässä tapauksessa:

        " Ei väellä eikä voimalla ,vaan minun Hengelläni"!!
        Raamattu kertoo, ettei maailmanlaajuinen ,babylon, adventtiseurakunta,
        käyttänyt valtaansa maassa, vaan antoi sen maan kuninkaille ja kauppiaille, osti
        sitä samaa , joita maan asukkaillakin on ja oli!

        Onko ihme, jos Johannes, ihmetteli, ja oliko ihme, että salaisuus on nyt paljastettu, ei omasta voimastani,
        ikäänkuin minulla olisi sitä enemmän kuin muilla, vaan siksi, että salaisuus paljastettaisiin,
        vaimolle, jolla oli maan kuninkaitten kuninkuus! Amen


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        TOISEN ENKELIN SANOMA KOROSTAA ...

        Jos Babylon kuvaa "väärää uskonnollista järjestelmää" tahi ei, niin joka tapauksessa
        semmoisesta on hyvä varoittaa. Kuitenkin babylon-henkeen liittyy yletöntä kaupankäyntiä
        myös ja maassa, joka ensimmäiseksi tulee mieleen, USA, ei ole kytköksiä vallan ja kirkon välillä.
        Sitäpaitsi, edellisessä luvussa nähdään tarkemmin tuo tunnistus ja merkki on "erään ihmisen"
        nimen lukuarvo tai nimi. Luulen että peto luo aivan uuden talouspainotteisen järjestelmän.
        Toki se varmaankin nousee uskonnollispoliittisesta järjestelmästä - islam on ainoa sellainen
        maailmanlaajuinen. Nykyisinkin valtajärjestelmiä muuttuu yhdessä yössä; kaapataan ja sitten
        uusi "muuttaa ajat ja lait" - tulee uusi babylon-henki.

        Ilm.13:15
        Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan,
        ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.
        16 Se PAKOTTAA kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat,
        ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
        17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä,
        joka on pedon nimi tai sen nimen luku*.
        [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]
        18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon:
        se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi (666).

        "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon,
        joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
        Anne-elina viittaa aivan oikein 18. lukuun, yhteen jakeeseen.
        Koko luku selostaa Babylon-käsitettä lopunajassa ja toisen enkelin sanomaa.
        KOLMANNEN enkelin sanomaa on siis ainakin kolmessa luvussa, kuten havaitsimme: 13,14,18.

        "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi
        ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa"
        Tuo ei aivan yksiselitteisesti kerro, mistä pitäisi lähteä ulos. Jostain kirkostako vai mistä?
        Varmaan jokainen löydämme 18. luvusta (Babylon) jonkin
        varoituksen itsellemmekin. ainakin me käytämme kuutena päivänä turhuuksien
        ostamiseen enemmän rahaa kuin lähetystyöhön ja jumalanpalveluksessa yhtenä
        päivänä kerättävään kolehtiin. Olemme haureellisia - myyneet itsemme babylonian
        hengelle? Ilm.18:
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 18:1&rnd=1287773564378

        2. JA 3. ENKELI KOROSTAVAT TUOMIOTA ~~~ 3. ENKELI KERTOO RANGAISTUS PAIKASTA

        "" häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.""

        Pyhien tulee rohkeasti varoittaa rangaistuksesta, joka kohtaa niitä, jotka Kristuksen sijasta
        kumartavat mammonaa. Kärsivällisyyttä tarvitsevat ne, jotka eivät ole olleet valmiita ylösottoon
        ja nyt joutuvat valitsemaan, ottavatko sen yhdistetyn henkilökortti / kauppasirun vaiko suostuvat kuolemaan marttyyreina nälkään tai teloitukseen. Enää ei puhuta seurakunnasta vaan yksityisistä.
        Seurakunta on poistunut ja Pyhä Henki, esiin on astunut peto/antikristus.
        Viime mainittu saattaa poiketa useimpien adventistien käsityksestä, vaan ei muiden kristittyjen.
        Lisäksi, näen pedon luovan uuden järjestelmän, vaikka se ratsastaakin vanhalla alkuun.
        Vääräleuat varmaankin puuttuvat juuri näihin, vaikkeivat muitakaan kohtia usko.

        antti

        tuo " Jumalan suuri kaupunki" Vaimo oli pukeutunut?

        " " Voi, voi sitä suurta kaupunkia (= Jumalan vaimo), joka oli puettu pellavavaatteeseen...
        Ilm. 18: 16

        Pellavavaate on pyhien asu, ja sen vaimon ylle oli puettu kalleuksia, joita se löysi
        kaivamalla , helmiä, ja ne ovat Jumalan sanat!
        Tämän vaimon evankeliumin sanomasta rikastuivat kaikki....mutta, voi, voi kun sen rikkaus tuhoutui,
        ja sittenkään se ei ottanit vaaria Laodikean enkelin sanomasta!!

        Voi, voi, nyyh...Kaikki merenkulkijat itkevät, ja kauhistuvat kuinka kävi tämän " suuren kaupungin"

        Jonka satamassa oli lepo ja rauha " Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
        niin minä annan teille levon"!!

        Kuinka monet uupuneet merenkulkijat kävivät suurenkaupunkin, adventtiseurakunnan satamissa, lepäämässä, ..kunnes koko kaupunki tuhoutui! Voi, Voi


      • ei ole
        AnttiVKantola kirjoitti:

        TOISEN ENKELIN SANOMA KOROSTAA ...

        Jos Babylon kuvaa "väärää uskonnollista järjestelmää" tahi ei, niin joka tapauksessa
        semmoisesta on hyvä varoittaa. Kuitenkin babylon-henkeen liittyy yletöntä kaupankäyntiä
        myös ja maassa, joka ensimmäiseksi tulee mieleen, USA, ei ole kytköksiä vallan ja kirkon välillä.
        Sitäpaitsi, edellisessä luvussa nähdään tarkemmin tuo tunnistus ja merkki on "erään ihmisen"
        nimen lukuarvo tai nimi. Luulen että peto luo aivan uuden talouspainotteisen järjestelmän.
        Toki se varmaankin nousee uskonnollispoliittisesta järjestelmästä - islam on ainoa sellainen
        maailmanlaajuinen. Nykyisinkin valtajärjestelmiä muuttuu yhdessä yössä; kaapataan ja sitten
        uusi "muuttaa ajat ja lait" - tulee uusi babylon-henki.

        Ilm.13:15
        Se on saanut vallan antaa pedon kuvalle hengen, niin että kuva jopa kykenee puhumaan,
        ja se on myös saanut vallan tappaa kaikki, jotka eivät kumarra pedon kuvaa.
        16 Se PAKOTTAA kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat,
        ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.
        17 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä,
        joka on pedon nimi tai sen nimen luku*.
        [Kreikan ja heprean kirjaimia käytetään myös numeroina.]
        18 Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon:
        se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi (666).

        "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon,
        joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".
        Anne-elina viittaa aivan oikein 18. lukuun, yhteen jakeeseen.
        Koko luku selostaa Babylon-käsitettä lopunajassa ja toisen enkelin sanomaa.
        KOLMANNEN enkelin sanomaa on siis ainakin kolmessa luvussa, kuten havaitsimme: 13,14,18.

        "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi
        ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa"
        Tuo ei aivan yksiselitteisesti kerro, mistä pitäisi lähteä ulos. Jostain kirkostako vai mistä?
        Varmaan jokainen löydämme 18. luvusta (Babylon) jonkin
        varoituksen itsellemmekin. ainakin me käytämme kuutena päivänä turhuuksien
        ostamiseen enemmän rahaa kuin lähetystyöhön ja jumalanpalveluksessa yhtenä
        päivänä kerättävään kolehtiin. Olemme haureellisia - myyneet itsemme babylonian
        hengelle? Ilm.18:
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 18:1&rnd=1287773564378

        2. JA 3. ENKELI KOROSTAVAT TUOMIOTA ~~~ 3. ENKELI KERTOO RANGAISTUS PAIKASTA

        "" häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.
        11 Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä, heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.
        12 Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.""

        Pyhien tulee rohkeasti varoittaa rangaistuksesta, joka kohtaa niitä, jotka Kristuksen sijasta
        kumartavat mammonaa. Kärsivällisyyttä tarvitsevat ne, jotka eivät ole olleet valmiita ylösottoon
        ja nyt joutuvat valitsemaan, ottavatko sen yhdistetyn henkilökortti / kauppasirun vaiko suostuvat kuolemaan marttyyreina nälkään tai teloitukseen. Enää ei puhuta seurakunnasta vaan yksityisistä.
        Seurakunta on poistunut ja Pyhä Henki, esiin on astunut peto/antikristus.
        Viime mainittu saattaa poiketa useimpien adventistien käsityksestä, vaan ei muiden kristittyjen.
        Lisäksi, näen pedon luovan uuden järjestelmän, vaikka se ratsastaakin vanhalla alkuun.
        Vääräleuat varmaankin puuttuvat juuri näihin, vaikkeivat muitakaan kohtia usko.

        antti

        karitsan kaltainen. Se ei ole ilmestyskirjan peto. Siihen ei käy pedon merkit.
        Talouspoliittinen järjestelmän laatiminen on käynnissä ja siihen liittyy osaltaan se kenelle rahaa annetaan ja kelle ei ja kuka voi myydä, millä perusteella. Sirujärjestelmä kortteineen ym. tai muu maksujärjestelmä tulevat kuvioon mukaan, kun otetaan pedon merkki käytäntöön ja se oli sunnuntai.

        ""Luulen että peto luo aivan uuden talouspainotteisen järjestelmän. Toki se varmaankin nousee uskonnollispoliittisesta järjestelmästä - islam on ainoa sellainen
        maailmanlaajuinen. Nykyisinkin valtajärjestelmiä muuttuu yhdessä yössä; kaapataan ja sitten
        uusi "muuttaa ajat ja lait" - tulee uusi babylon-henki.""


      • benedi kirjoitti:

        "saaneet voiton pedosta"- taitaa tarkoittaa varsinkin niitä, jotka tottelevat sanaa:
        "lähtekää ulos sieltä Babylonuista"
        ..se viittaa adventtikrkkoon, kertoo Antti jos käsitin Antin oikein.

        Antti ei ole kaukana Jumalan valtakunnasata, sillä jos olet liittynyt adventtikirkkoon, sinun on myös
        oltava valmis lähtemään siitä ulos.

        " And the woman which thou sawest is the great city, which reigneth
        ovar king of the earth" Ilm. 17: 18 Kuningas Jaakon käännös!

        Onko siis raamatussa kerrottu että vaimo on " suuri kaupunki"? Antti, joka on kuuliainen Jumalalle, vastaa: " Kyllä on!

        No, istuuko vaimo, helakanpunaisen pedon selässä, pedon ,jolla on seitsemän päätä,
        ja kymmenen sarvea? Ilm. 17: 3

        Tietääkö Antti, että veri on helakanpunaista, kun se vuotaa? Miksi? No, koska siinä on elämää, eli happea!!
        Aivan, EU:ssa on vähintään 7 päätä, eli valtaa päättämässä uskovienkin asioista!
        Mutta vaimon pää pitäisi olla Kristus, jota 7 pään, ja 10 sarven pitää kumartaa!

        Mutta toisinpäin käy! Vaimo, tuo " entinen uskollinen kaupunki" kumartaa sitä minkä näkee,
        kuten epäjumalan palvelijat tekevätkin!
        Vaimo on Babylon, ei mikään outo tuntematon peto ja valta!

        " Suuri Babylon" maan porttojen ja kauhistuksien äiti" Ilm. 17: 5

        Timo Flink on huoltaja, hän on osa äitiä, vaikka on mies, koska Jumala katsoo seurakuntaansa
        omaksi vaimokseen!

        Portto taas tarkoittaa uskotonta vaimoa...ja juuri tätä enkeli tarkoitti:

        " Johannes, minä kerron sinulle tuon vaimon salaisuuden....Mikä se on???
        Anne-Elina taas huutaa toisesta maasta, ikäänkuin syvyydestä...Älä benedi yritä,
        adventtiseurakunnalla ja sen jäsenillä ei ole muita miehiä .kuin Kristus!!

        Yrität mustamaalata, omaa pesääsi!
        En, minä mustamaalaa, vaan Raamattu, joka on Jumalan henkeyttämä!

        Syynä on: " Sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat" Ilm. 18: 23
        Miten tämä oli mahdollista?
        Tämän vuoksi: " Ja vaimo jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla ON
        maan kuninkaitten kuninkuus" Ilm 17: 18

        Sellainen vaimo, joka on levittäytynyt ympäri maailmaa, ja jolla on maan kuningasten kuninkuus
        , se on silloin suurempi, kuin ne, jotka ovat maan kuninkaita!!

        Ja suurempi kuningas voi aina sitoa heikomman kuninkaan,...tässä tapauksessa:

        " Ei väellä eikä voimalla ,vaan minun Hengelläni"!!
        Raamattu kertoo, ettei maailmanlaajuinen ,babylon, adventtiseurakunta,
        käyttänyt valtaansa maassa, vaan antoi sen maan kuninkaille ja kauppiaille, osti
        sitä samaa , joita maan asukkaillakin on ja oli!

        Onko ihme, jos Johannes, ihmetteli, ja oliko ihme, että salaisuus on nyt paljastettu, ei omasta voimastani,
        ikäänkuin minulla olisi sitä enemmän kuin muilla, vaan siksi, että salaisuus paljastettaisiin,
        vaimolle, jolla oli maan kuninkaitten kuninkuus! Amen

        Kovasti samankaltainen monimutkainen ajatustyyli sekä benedillä että alexilla. Kuin kissa kiertäisi kuumaa puuroa.
        Mitä kummaa muuten tarkoitat tälläkin, benedi?

        "Timo Flink on huoltaja, hän on osa äitiä,
        vaikka on mies,
        koska Jumala katsoo seurakuntaansa
        omaksi vaimokseen!

        Että seurakuntako Jumalan vaimo ja Timo Jumalan äiti? Eikö neitsyt Maria olekaan Jumalan äiti?
        Timo ehkä eri mieltä ainakin siitä että hän olisi osa-aikaäiti. Vai tarkoititko että Timo on Jumala mutta osaksi äitikin? Kovin sekavalta tuntuu teologiasi.


      • benedi kirjoitti:

        molemmat. Tahi tarkemmin ajatellen ette.

        " Näin Herran omat kootaan Babylonista" Anne_Elina

        "Sinäpä sen sanoit!!

        Nimittäin: " Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se, suuri kaupunki" Ilm. 18: 21

        " Ja vaimo, jonka sinä näit, on se suuri kaupunki, jolla on maan kuninkaitten kuninkuus" Ilm. 17: 18

        Benedi opastaa pikkuisen sokeita, vaikka kirjoitinkin Antille, ettei saa puhua
        tyhmän kuullen, koska hän katsoo sinun ymmärtäväiset sanasi ylen!! Snl.

        Mutta lukevathan tätä foorumia viisaatkin?

        Vaimo ei ole vatikaani, sillä se on pieni kaupunki, Rooman sisällä!

        Vaimo on Babylon, ja Babylon on vaimo, ja suuri kaupunki on vaimo, ja vaimo
        on suuri kaupunki.

        Jos totuutta luemme niin luemme näin: " Näin heitetään kiivaasti pois vaimo, se suuri kaupunki!!

        Onko valhetta? Vastaus: Ei ole, sillä " vaimo on se suuri kaupunki"!!!

        Miksi vaimo on SUURI kaupunki!?? No, voi teidän hölmöjen kanssa!! Tietenkin siksi, koska
        sen kuningas on Jumala .." kuninkasten Kuningas ja herrain Herra!!

        Benedi! ei Jumalan seurakuntaa sanota kaupungiksi, vänkäävät Anne-Elina ja Antti!
        Ei tietenkään, jos te saisitte nyt Raamatun kirjoittaa uusiksi!
        Onneksenne, en anna Raamattuani muutella!

        " Voi kuinka onkaan portoksi tullut uskollinen kaupunki!
        Se oli täynnä oikeutta, siellä asui vanhurskaus,
        mutta nyt murhamiehet" Jes. 1: 21

        Babylon, sekoitus, on suuri kaupunki siksi, että se on sopinut itse, että " Herra Sebaot,
        on hänen kuninkaansa"
        Babylon koostuu tuhansista anne-elinoista, anteista, flinkeistä, benedeistä, jotka kasteen jälkeen
        ovat täyttäneet kastelupauksen, ja vahvistaneet sen allekirjoituksellaan, että " Herra on minun Kuninkaani"..ja Uusi Jerusalem on kaupunki minne olen matkalla!!

        Herra on Kuningas, ..ja Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

        Mutta Anne-Elinalta ja Antilta puuttuu ymmärrys.

        Anne Elinahan opettaa että "Kristus on lamppu", ja me kaupunkin asukkaat saamme valomme Häneltä!
        Hän, on opettanut Antille, että Jeesus on valo, ja Hän on valkeus!
        Ja opeta benedillekin, koska se on totta!

        Anne Elina on opettanut Antille, että " me olemme morsian,ja Jeesus on Ylkä"
        Ja oikein, opeta samoin Benediäkin!

        Anne Elina on 100% varmasti opettanut, että hän on huutanut: " Tule Herra, Jeesus"!!Fakta
        Anne Elina on 100% varmasti opettanut, että Kuningas huutaa: " Olkaa valmiit ,minä tulen pian" Fakta

        Tämän jälkeen Anne-Elina kieltäytyy jyrkästi opettamasta, että Ilm. 18: 22-23,
        tarkoittaa entistä " uskollista kaupunkia" ..sillä uskollinen kaupunki ,pitää Jumalan käskyt ja
        Jeesuksen uskon!
        Anne-Elina puristaa sormensa nyrkiin, ja väittää, ettei jakeen 23 merkitys tarkoita
        hänen seurakuntaansa, vaikka seurakunta onkin " Jumalan vaimo, ja morsian"!

        "Ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle"...joka on: "Jeesus tule pian"..tähän
        sanomaan adventisti sanoma on integroitunut! Tämä on pää sanoma!
        "Olkaa valmiit Jeesus tulee pian, (adventti)

        " Ei loista sinussa "enää" lampun valo"..Ja Anne Elina opettaa että lamppu on Kristus!
        "Kristus valo valkeuden"

        Nyt Anne Elina on todella vihainen, ..sillä on 100% fakta, että olen näyttänyt toteen. että Babylon, on Jumalöan käskyjä pitänyt, uskollinen , vaimo, joata
        mysö suureksi kaupunkiksi kutsutaan, koska Jumala on SUURI!!

        "Vaimolla, so. Jumalan seurakunnalla " on maan kuninkaitten kuninkuus" Ilm. 17: 18
        Miten niin?
        Siksi, koska tämän vaimon Yljälle, koko maapallon asukkaat joutuvat antamaan kunnian, ja kumartamaan yksin Häntä.

        Niinpä Jumalan seurakuntaa, niitä, jotka pitävät Jumalan käskyt,
        ja Jeesuksen uskon, hänen kauttaan kaikkien on kumarretta Ylkää!

        Ja vain adventtikirkossa toteutuvat 100% fakta, Ilm. 18: 22, 23 jakeen sisältö!!
        Adventtikirkko ei enää huuda: " Tule Herra Jeesus"...tai " Olkaa valmiina, Jeesus tulee pian"

        Tietääkö Antti ja Elina, miksi se ei enää huuda!???

        Benedi=siunattu kirjoitti:
        "Adventtikirkko ei enää huuda: " Tule Herra Jeesus"...
        tai " Olkaa valmiina, Jeesus tulee pian"
        Tietääkö Antti ja Elina, miksi se ei enää huuda!???

        Kaikkihan sen tietää, kun olet sitä käsitystäsi huutanut:
        BENEDI
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9410143/46410452
        """ Tai neuvoisi tätä näin, kuten Joensuussa tehtiin: " Ota benediltä vaimo, ja sen jälkeen me erotamme,
        tai eroatte itse, ja jonkin ajan kuluttua voitte hakeutua seurakuntaan uusina jäseninä,
        ikäänkuin pakanuudesta"
        Ja näin he rohkaisivat heitä alakuloisuudessaan, ja neuvoivat heitä kuinka pettää Jumalaa,
        joka tuntee ihmisen nimeltä jo heidän kohduissaan! Ja niin tehtiin!

        Monet adventistit ovat neuvoneet näin: Mistäkö tiedän, ? Siitä
        kun eräs adventisti saarnaaja, neuvoi minulle tämän tien,..ja makaa nyt halvattuna.

        Voi kumpa erottaisivatkin
        kaikkia ne, jotka eivät kuule, veljeä, seurakunnan vanhinta tahi seurakuntaa?
        Mutta tlanne on nyt karannut jo lapasesta, sillä jos kuulee seurakuntaa,
        niin joutuu osalliseksi sen pahoihin tekoihin!! Fakta
        Kuulkaa ja totelkaa Herraa! """

        Minä en kuitenkaan usko, että adventtikirkkojärjestelmä olisi Babylon.
        Mitä muutoin tulee seurakuntaan ja Kristukseen - ollaan vasta kihloissa,
        eikä tiedetä mitä tuleman pitää! :

        2. Kor. 11:2
        Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella;
        minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle,
        asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        1. Joh. 3:2
        Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee.
        Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy,
        sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

        antti


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Kovasti samankaltainen monimutkainen ajatustyyli sekä benedillä että alexilla. Kuin kissa kiertäisi kuumaa puuroa.
        Mitä kummaa muuten tarkoitat tälläkin, benedi?

        "Timo Flink on huoltaja, hän on osa äitiä,
        vaikka on mies,
        koska Jumala katsoo seurakuntaansa
        omaksi vaimokseen!

        Että seurakuntako Jumalan vaimo ja Timo Jumalan äiti? Eikö neitsyt Maria olekaan Jumalan äiti?
        Timo ehkä eri mieltä ainakin siitä että hän olisi osa-aikaäiti. Vai tarkoititko että Timo on Jumala mutta osaksi äitikin? Kovin sekavalta tuntuu teologiasi.

        Jos kysyisit Timolta, mitä sanani tarkoittavat, hän
        ymmärtäisi heti mistä on kyse!!

        Rautalangasta: Timo on ja kuuluu vaimon jälkeläisiin,..vaimo tarkoittaa " Jumalan vaimoa, eli seurakuntaa, ..ja seurakunta on nais-sukuinen sana!

        Seurakunta on vaimo/ äiti, koska sen kautta on meille Poikalapsi syntynyt!
        Timo on mies. mutta on silti vaimo ja äiti, koska Jeesus on Ylkä.

        Jeesus ei suostu asumaan ja elämään " miehimysten" kanssa..ja kun avioliitto on Jumalan asettama, niin Jeesus , eli Ylkä on naimisissa ,vaimon, eli seurakunnan kanssa!

        Maria ei tietenkään ole Jeesuksen äiti, eikä Marian pojat, Jeesuksen veljiä!
        Jos et tätä käsitä, kysy Timolta, ehkä hän käsittää, ja kertoo sinulle käsityksensä,
        joka toivottavasti on sama kuin Jumalankin käsitys!!


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Benedi=siunattu kirjoitti:
        "Adventtikirkko ei enää huuda: " Tule Herra Jeesus"...
        tai " Olkaa valmiina, Jeesus tulee pian"
        Tietääkö Antti ja Elina, miksi se ei enää huuda!???

        Kaikkihan sen tietää, kun olet sitä käsitystäsi huutanut:
        BENEDI
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9410143/46410452
        """ Tai neuvoisi tätä näin, kuten Joensuussa tehtiin: " Ota benediltä vaimo, ja sen jälkeen me erotamme,
        tai eroatte itse, ja jonkin ajan kuluttua voitte hakeutua seurakuntaan uusina jäseninä,
        ikäänkuin pakanuudesta"
        Ja näin he rohkaisivat heitä alakuloisuudessaan, ja neuvoivat heitä kuinka pettää Jumalaa,
        joka tuntee ihmisen nimeltä jo heidän kohduissaan! Ja niin tehtiin!

        Monet adventistit ovat neuvoneet näin: Mistäkö tiedän, ? Siitä
        kun eräs adventisti saarnaaja, neuvoi minulle tämän tien,..ja makaa nyt halvattuna.

        Voi kumpa erottaisivatkin
        kaikkia ne, jotka eivät kuule, veljeä, seurakunnan vanhinta tahi seurakuntaa?
        Mutta tlanne on nyt karannut jo lapasesta, sillä jos kuulee seurakuntaa,
        niin joutuu osalliseksi sen pahoihin tekoihin!! Fakta
        Kuulkaa ja totelkaa Herraa! """

        Minä en kuitenkaan usko, että adventtikirkkojärjestelmä olisi Babylon.
        Mitä muutoin tulee seurakuntaan ja Kristukseen - ollaan vasta kihloissa,
        eikä tiedetä mitä tuleman pitää! :

        2. Kor. 11:2
        Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella;
        minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle,
        asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        1. Joh. 3:2
        Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee.
        Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy,
        sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

        antti

        saat nähdä Jeesuksen sellaisena kun hän on, ...niin etkö tiennyt: " Katselemalla te muututte sen kuvan kaltaiseksi ,jota katselet"

        Jos kunnioitat ja katselet ihmisten maalaamaa jumalan kuvaa, niin mikä
        saa sinut luulemaan, että tunnet hänet samaksi Jumalaksi'
        mitä olet vuosia katsellut, niin sinä, kuin Anne-Elinakin!??

        On enemmän kuin todennäköistä, että et tunne oikeaa Kristusta, niitten jumalten joukosta ,
        joitten katselijakerhoon olet suostunut ja mieltynyt!

        Eikös sinun pitäisi totutella Kristuksen tuntemiseen nyt, että tuntisit hänet, kun hän tulee
        sellaisena kuin hän on!!????

        Etkö sen verran tajua, että vaikka kaikki adventistit tuijottaisivat silmänsä sokeiksi
        katselemalla jonkun amerikkalaisen taiteilijan luomaa kuvaa jeesuksesta, niin
        ei sinun tarvitse antautua kantamaan sellaista iestä, yhdessä heidän kanssaan!

        Ei adventistit sinua pysty pelastamaan, heillä on täysi työ, Herran päivänä
        juosta joko Herraa vastaan, tai poispäin epäjumalat kourassaan kallionkoloihin Kolilla,
        tahi vuorten rotkoihin, ja tai väestönsuojiin!


      • benedi
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Benedi=siunattu kirjoitti:
        "Adventtikirkko ei enää huuda: " Tule Herra Jeesus"...
        tai " Olkaa valmiina, Jeesus tulee pian"
        Tietääkö Antti ja Elina, miksi se ei enää huuda!???

        Kaikkihan sen tietää, kun olet sitä käsitystäsi huutanut:
        BENEDI
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9410143/46410452
        """ Tai neuvoisi tätä näin, kuten Joensuussa tehtiin: " Ota benediltä vaimo, ja sen jälkeen me erotamme,
        tai eroatte itse, ja jonkin ajan kuluttua voitte hakeutua seurakuntaan uusina jäseninä,
        ikäänkuin pakanuudesta"
        Ja näin he rohkaisivat heitä alakuloisuudessaan, ja neuvoivat heitä kuinka pettää Jumalaa,
        joka tuntee ihmisen nimeltä jo heidän kohduissaan! Ja niin tehtiin!

        Monet adventistit ovat neuvoneet näin: Mistäkö tiedän, ? Siitä
        kun eräs adventisti saarnaaja, neuvoi minulle tämän tien,..ja makaa nyt halvattuna.

        Voi kumpa erottaisivatkin
        kaikkia ne, jotka eivät kuule, veljeä, seurakunnan vanhinta tahi seurakuntaa?
        Mutta tlanne on nyt karannut jo lapasesta, sillä jos kuulee seurakuntaa,
        niin joutuu osalliseksi sen pahoihin tekoihin!! Fakta
        Kuulkaa ja totelkaa Herraa! """

        Minä en kuitenkaan usko, että adventtikirkkojärjestelmä olisi Babylon.
        Mitä muutoin tulee seurakuntaan ja Kristukseen - ollaan vasta kihloissa,
        eikä tiedetä mitä tuleman pitää! :

        2. Kor. 11:2
        Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella;
        minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle,
        asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

        1. Joh. 3:2
        Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee.
        Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy,
        sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on.

        antti

        Jos kuulut vaimoon., eli seurakuntaan, niin kuinka vaimo on
        kihloissa Yljä kanssa, kun se on jo Poikalapsen
        synnyttänyt????

        Silloin kun on jo synnyttänyt, silloin ei enää olla kihloissa,
        vaan ollaan jonkun vaimo.

        No. Turussahan on muutenkin oudot tavat, ainakin hesalaiset veistää vitsiä turkulaisista.

        " Minä en kuitenkaan usko että adventtijärjestelmä olisi Babylon"
        Eihän tässä uskolla ole mitään sijaa, jos tunnet Raamattua, ja osaat sitä
        selittää, niin tee niinkuin Luther:
        " Ellei Paavi ole peto, niin sanokaa minulle ,kuka se sitten on"!!

        Meidän uskomme kohdistuu Kristukseen, ei petoon, eikä babyloniin!


      • benedi kirjoitti:

        Jos kuulut vaimoon., eli seurakuntaan, niin kuinka vaimo on
        kihloissa Yljä kanssa, kun se on jo Poikalapsen
        synnyttänyt????

        Silloin kun on jo synnyttänyt, silloin ei enää olla kihloissa,
        vaan ollaan jonkun vaimo.

        No. Turussahan on muutenkin oudot tavat, ainakin hesalaiset veistää vitsiä turkulaisista.

        " Minä en kuitenkaan usko että adventtijärjestelmä olisi Babylon"
        Eihän tässä uskolla ole mitään sijaa, jos tunnet Raamattua, ja osaat sitä
        selittää, niin tee niinkuin Luther:
        " Ellei Paavi ole peto, niin sanokaa minulle ,kuka se sitten on"!!

        Meidän uskomme kohdistuu Kristukseen, ei petoon, eikä babyloniin!

        Benedi:
        Jopa kummallista, kihloissa?

        Ei lainkaan outoa niille jotka tuntevat Raamattua!
        Israel ja Israelin maa on aina Herran vaimo, mutta Paavali on vasta kihlannut kristityt Kristukselle.

        2. Kor. 11:2
        Vartioin teitä intohimoisesti Jumalan puolesta. Olenhan kihlannut teidät yhdelle ainoalle miehelle, Kristukselle, ja tahdon tuoda teidät hänen eteensä kuin puhtaan neitsyen.

        Raamattu opettaa monessa muussakin kohdassa että seurakunnan tulee olla ns. puhdas neitsyt, kihlattavaksi.

        Jes. 62:4
        Ei sinun nimesi enää ole Hylätty eikä maasi nimi Hedelmätön, vaan sinun nimesi on oleva Rakastettuni ja maasi nimi Puolisoni, sillä Herra rakastaa sinua ja ottaa sinun maasi puolisokseen.


      • benedi kirjoitti:

        tuo " Jumalan suuri kaupunki" Vaimo oli pukeutunut?

        " " Voi, voi sitä suurta kaupunkia (= Jumalan vaimo), joka oli puettu pellavavaatteeseen...
        Ilm. 18: 16

        Pellavavaate on pyhien asu, ja sen vaimon ylle oli puettu kalleuksia, joita se löysi
        kaivamalla , helmiä, ja ne ovat Jumalan sanat!
        Tämän vaimon evankeliumin sanomasta rikastuivat kaikki....mutta, voi, voi kun sen rikkaus tuhoutui,
        ja sittenkään se ei ottanit vaaria Laodikean enkelin sanomasta!!

        Voi, voi, nyyh...Kaikki merenkulkijat itkevät, ja kauhistuvat kuinka kävi tämän " suuren kaupungin"

        Jonka satamassa oli lepo ja rauha " Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut,
        niin minä annan teille levon"!!

        Kuinka monet uupuneet merenkulkijat kävivät suurenkaupunkin, adventtiseurakunnan satamissa, lepäämässä, ..kunnes koko kaupunki tuhoutui! Voi, Voi

        Benedi: Tietääkö Antti minkälaiseen asuun ...

        Tiedän että naisella pitäisi aina olla huntu tai muu päähine, sen merkiksi että on kihlattu Jeesukselle.
        Päähine on vallanalaisuuden merkki. Sotilailla näet yleensä koppalakin tai vastaavanlaista ja se on
        merkki armeijanalaisuudesta. Aina pitää rukoilla naisenkin ja rukoillesssa päähine täytyy olla naisella.
        Hengellisesti ajatellen nainen antautuu vain Kristukselle.

        1.Kor.11:5
        Mutta jokainen vaimo, joka rukoilee tai profetoi pää peittämätönnä, häpäisee päänsä,
        sillä se on aivan sama, kuin jos hänen päänsä olisi paljaaksi ajeltu.
        6 Sillä jos vaimo ei verhoa päätään, leikkauttakoon hiuksensakin;
        mutta koska on häpeäksi vaimolle, että hän leikkauttaa tai ajattaa hiuksensa, niin verhotkoon itsensä.

        1. Tess. 5:17
        Rukoilkaa lakkaamatta.


      • noin paljon..

        Kolmen enkelin sanoma Uskova1 niinpaljon että nostatti vanhoja kirjoituksiaakin tuossa esille ja koetti todistella omaa humpuukki uskoaan, hyvä että se kiusaa niin alat tutkimaan sitä ja ehkpä löydät totuuden sieltä, jos avaat vain mielesi, nyt se kylläkin on umpi tukossa, etkä käsitä siksi mikä on kolmen enkelin sanoma.


      • Uskova_1, benedi ja alex ovat palstan tiukimmat adventismin vastustajat. Eräässä vastauksessaan alex
        vihjaisi, ettei päästäisi ainakaan lasta käymään siellä. Mutta kyllä ainakin sapatikoulussa kannattaa käydä.
        Kesällä oli Roomalaiskirje asiallisen tutkinnan alla ja nyt opitaan Vanhan Testamentin esikuvallisista hahmoista.

        http://salo.adventist.fi/raamattutuntien-aiheet/


      • adventtikirkossa:
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Uskova_1, benedi ja alex ovat palstan tiukimmat adventismin vastustajat. Eräässä vastauksessaan alex
        vihjaisi, ettei päästäisi ainakaan lasta käymään siellä. Mutta kyllä ainakin sapatikoulussa kannattaa käydä.
        Kesällä oli Roomalaiskirje asiallisen tutkinnan alla ja nyt opitaan Vanhan Testamentin esikuvallisista hahmoista.

        http://salo.adventist.fi/raamattutuntien-aiheet/

        "Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään."
        2. Tim. 3: 16


      • adventtikirkossa: kirjoitti:

        "Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään."
        2. Tim. 3: 16

        Havointojeni perusteella sanoisin että kaikkialla PROTESTANTTISISSA yhteisöissä on nykyisin Kristus-keskeistä
        ja uskonvanhurskautta korostavaa opetusta.
        Katolisissa piireissä rituaalit vievät isoimman huomion ja sitten en tiedä mitä sanoa tuosta ...
        mielestäni valepiispasta - http://www.mattivaisanen.fi/

        Sapattikouluidea saisi levitä kaikkiin piireihin, tuommoisena Raamatun keskeisiä opetuksia korostavana.


      • benedi on siunattu
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Uskova_1, benedi ja alex ovat palstan tiukimmat adventismin vastustajat. Eräässä vastauksessaan alex
        vihjaisi, ettei päästäisi ainakaan lasta käymään siellä. Mutta kyllä ainakin sapatikoulussa kannattaa käydä.
        Kesällä oli Roomalaiskirje asiallisen tutkinnan alla ja nyt opitaan Vanhan Testamentin esikuvallisista hahmoista.

        http://salo.adventist.fi/raamattutuntien-aiheet/

        palvelus on epäjumalien palveluksesta koottua, abortteja, aviositeiden rikkomista,
        eikä niiden ehkäisemistä, homo ja lesbo
        liittojen siunaamista jne. jne., niin tottakait minä adventismia
        vastustan, koska nuo kaikki on perkeleestä!!

        " Vastustakaa perkelettä lujina uskoen,...niin se teistä pakenee.
        Antilla on silmämääränään adventtikansan tuhoaminen, niin ettei se pysyisi laissa ja
        todistuksessa, ja ettei heillä olisi aamunkoittoa!

        Antti aivoittelee, että " parempi on adventistien henki tappaa kuin pelastaa ne!"

        Benedin päämärä on että kaikki adventistit pääsisivät Jeesuksen tykö,
        ja ettei kukaan sellainen, joka on luikerrellut valheveljeksi, tai tietämättömyyttään
        estäisi heitä! " Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä"!! Jeesus

        Paras keino on estää Jeesuksen tykö tuleminen, kun saadaan adventistit irti
        Jumalan käskystä ja Jeesuksen uskosta.

        Jeesushan ei uskonut: " Muista pitää muita jumalia minun rinnallani"
        Antti taas uskoo niin!

        " Jos tahdot päästä elämään sisälle pidä käskyt" Jeesus
        Antti tietenkin kysyy Jeesukselta: " Mitkä"...Silmämääränään ajatus, että jos ei tarvitsisi kaikkia
        noudattaa, ..jäisi porsaanreikä joulupaistiksi, ja jäisi vain lähimmäisenrakastaminen
        jäljelle,..Jumalan rakastanien yli kaiken kun on niin kaukainen haave


    • Kolmen enkelin sanoma korostaa Luojan tunnustamista Kristukseksi, pelastajaksi.

      Ilm.14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

      1. Kor. 10:4
      ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      383
      4540
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      284
      2524
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      144
      1813
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1554
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1463
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1307
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1305
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1226
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      46
      1214
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      346
      1063
    Aihe