Voihan kuu............

Eppäilijä

Nyt on alkanut todisteiden hävittäminen:

Nasa hukkasi ensimmäisen kuukävelyn15.8.2006 12:53

Yhdysvaltain avaruushallinto Nasa on onnistunut hukkaamaan kaikki alkuperäiset nauhoitukset ihmisen ensimmäisestä kuukävelystä. Kadonneiden nauhojen joukossa on mm. astronautti Neil Armstrongin kuuluisa lausahdus kuun kamaralla: "Tämä on pieni askel ihmiselle, mutta suuri harppaus ihmiskunnalle".

Armstrongin kuuluisa kuukävely, joka välittyi miljoonille tv-katsojille 20. heinäkuuta 1969 on on yksi lähetystaltioinneista, joita Nasa on nyt epätoivoisesti yrittänyt jäljittää jo vuoden ajan.

- Emme ole nähneet niitä pitkään aikaan. Olemme etsineet jo vuoden, mutta mitään ei ole löytynyt, myönsi Nasan tiedottaja Grey Hautaluoma eilen.

Kadonneet nauhat pitävät sisällään mm. tietoja astronauttien terveydentilasta ja kuualuksen kunnosta kuulennon aikana. Kaiken kaikkiaan hukassa on noin 700 laatikollista Apollo 11 -kuulennon tietoja.

- En olisi silti huolissani. Kaikki mitä on nauhoilla, on tallessa muodossa tai toisessa, Hautaluoma lohduttaa.

Nasan nettisivuilla on mm. nähtävissä kopioita tv-lähetyksistä. Ne ovat kuitenkin huonompilaatuisia kuin alkuperäiset magneettinauhoille tallennetut lähetykset.

Koska Nasan tekniikka ei ollut aikoinaan yhteensopiva tv-tekniikan kanssa, jouduttiin alkuperäiset lähetykset esittämään monitorilla, josta ne kuvattiin edelleen tv-kameralla.

Hautaluoma sanoo, että nauhat voivat löydyttyäänkin olla esittämiskelvottomia, koska ne ovat kuluneet vuosien varrella. Ongelma on yleinen magneettisissa nauhoissa ja muussa nauhoitetussa materiaalissa.

Kuulentojen aineistoa säilyttiin ensin Yhdysvaltain kansallisarkistossa, mutta ne palautettiin Nasalle joskus 1970-luvun lopulla, Hautaluoma muistelee.

- Tutkimme nyt papereistamme, missä aineistoa viimeksi pidettiin, Hautaluoma kertoo.

20

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hampurieesti
      • Mahdoton kämmi

        Nyt saatte vettä myllyynne tai kuupölyä okulaareihinne. NASA on hukannut Armstrongin alkuperäisen kuukävelynauhan.

        Ensimmäisen kuukävelyn nauhoitus kateissa
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200608165004698_uu.shtml
        "Nasa tunnustaa hukanneensa alkuperäisen nauhoituksen ensimmäisestä kuukävelystä".

        "Tämä voi olla pieni erhe ihmiselle, mutta se on totisesti iso mokaus USA:n avaruushallinnolle Nasalle.

        Kadoksissa on siis muun muassa kohtaus, jossa astronautti Neil Armstrong lausuu legendaariset avaussanat kuun pinnalla. Armstrong astui ensimmäisenä ihmisenä kuun pinnalle 20. heinäkuuta 1969.

        Etsitty jo vuoden ajan

        - Olemme etsineet nauhoitusta vuoden ajan. Sitä ei ole löytynyt, tunnustaa Nasan edustaja Grey Hautaluoma.

        Nasalta on Hautaluoman mukaan kadoksissa noin 700 laatikollista nauhoituksia Apollo-avaruuslennoilta.

        - En kuitenkaan sanoisi, että olemme huolissamme, Hautaluoma rauhoittelee.

        STT"

        -- Uskooko joku todella että tällainen historiallinen nauha oltaisiin hävitetty ja ylipyyhitty massanauhojen mukana???

        Ainut syy voi olla se, että pelätään tulevaisuuden nauhojen tutkijoita, jotka voivat erottaa väärennetyt nauhat oikeista tyhjiössä käyneistä, joissa on jälkiä mikrometeoriiteistä, kosmisesta säteilystä ym.

        Tuollaisia nauhoja oltaisiin 100-varmana säilytetty erikseen jossain kassakaapissa turvassa, ei missään tapauksessa muiden nauhoitusten joukossa.

        Aivan sama että Amerikan itsenäisyysjulistus oltaisiin vahingossa hävitetty.


      • tulevaisuuden takia
        Mahdoton kämmi kirjoitti:

        Nyt saatte vettä myllyynne tai kuupölyä okulaareihinne. NASA on hukannut Armstrongin alkuperäisen kuukävelynauhan.

        Ensimmäisen kuukävelyn nauhoitus kateissa
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200608165004698_uu.shtml
        "Nasa tunnustaa hukanneensa alkuperäisen nauhoituksen ensimmäisestä kuukävelystä".

        "Tämä voi olla pieni erhe ihmiselle, mutta se on totisesti iso mokaus USA:n avaruushallinnolle Nasalle.

        Kadoksissa on siis muun muassa kohtaus, jossa astronautti Neil Armstrong lausuu legendaariset avaussanat kuun pinnalla. Armstrong astui ensimmäisenä ihmisenä kuun pinnalle 20. heinäkuuta 1969.

        Etsitty jo vuoden ajan

        - Olemme etsineet nauhoitusta vuoden ajan. Sitä ei ole löytynyt, tunnustaa Nasan edustaja Grey Hautaluoma.

        Nasalta on Hautaluoman mukaan kadoksissa noin 700 laatikollista nauhoituksia Apollo-avaruuslennoilta.

        - En kuitenkaan sanoisi, että olemme huolissamme, Hautaluoma rauhoittelee.

        STT"

        -- Uskooko joku todella että tällainen historiallinen nauha oltaisiin hävitetty ja ylipyyhitty massanauhojen mukana???

        Ainut syy voi olla se, että pelätään tulevaisuuden nauhojen tutkijoita, jotka voivat erottaa väärennetyt nauhat oikeista tyhjiössä käyneistä, joissa on jälkiä mikrometeoriiteistä, kosmisesta säteilystä ym.

        Tuollaisia nauhoja oltaisiin 100-varmana säilytetty erikseen jossain kassakaapissa turvassa, ei missään tapauksessa muiden nauhoitusten joukossa.

        Aivan sama että Amerikan itsenäisyysjulistus oltaisiin vahingossa hävitetty.

        USA hävitti kummasti alkuperäiset kuunauhat. Sama kuin se olisi hävittänyt itsenäisyysjulistuksen. Uskotko?

        Kopiot tehdään digitaalisesti parannetuista uutisnauhoista. No myöhemmin ei pysty tarkistamaan enää tyhjiön vaikutusta nauhaan, jota on äärettömän vaikeaa väärentää.


      • jos päällä ajattelee
        Mahdoton kämmi kirjoitti:

        Nyt saatte vettä myllyynne tai kuupölyä okulaareihinne. NASA on hukannut Armstrongin alkuperäisen kuukävelynauhan.

        Ensimmäisen kuukävelyn nauhoitus kateissa
        http://www.iltalehti.fi/uutiset/200608165004698_uu.shtml
        "Nasa tunnustaa hukanneensa alkuperäisen nauhoituksen ensimmäisestä kuukävelystä".

        "Tämä voi olla pieni erhe ihmiselle, mutta se on totisesti iso mokaus USA:n avaruushallinnolle Nasalle.

        Kadoksissa on siis muun muassa kohtaus, jossa astronautti Neil Armstrong lausuu legendaariset avaussanat kuun pinnalla. Armstrong astui ensimmäisenä ihmisenä kuun pinnalle 20. heinäkuuta 1969.

        Etsitty jo vuoden ajan

        - Olemme etsineet nauhoitusta vuoden ajan. Sitä ei ole löytynyt, tunnustaa Nasan edustaja Grey Hautaluoma.

        Nasalta on Hautaluoman mukaan kadoksissa noin 700 laatikollista nauhoituksia Apollo-avaruuslennoilta.

        - En kuitenkaan sanoisi, että olemme huolissamme, Hautaluoma rauhoittelee.

        STT"

        -- Uskooko joku todella että tällainen historiallinen nauha oltaisiin hävitetty ja ylipyyhitty massanauhojen mukana???

        Ainut syy voi olla se, että pelätään tulevaisuuden nauhojen tutkijoita, jotka voivat erottaa väärennetyt nauhat oikeista tyhjiössä käyneistä, joissa on jälkiä mikrometeoriiteistä, kosmisesta säteilystä ym.

        Tuollaisia nauhoja oltaisiin 100-varmana säilytetty erikseen jossain kassakaapissa turvassa, ei missään tapauksessa muiden nauhoitusten joukossa.

        Aivan sama että Amerikan itsenäisyysjulistus oltaisiin vahingossa hävitetty.

        Jo maailmanperintöön kuuluvien alkuperäisten kuunauhojen säilyminen vaatisi, että ne oltaisiin pidetty erikoistiloissa ja huolenpidossa, joten ei mitenkään voi pitää paikkansa että alkuperäiset kuunauhat pyyhittiin NASA:n bulkkinauhojen mukana.


    • jakinboas11

      Koska Nasan tekniikka ei ollut aikoinaan yhteensopiva tv-tekniikan kanssa, jouduttiin alkuperäiset lähetykset esittämään monitorilla, josta ne kuvattiin edelleen tv-kameralla.

      • Olen kuullut tuon sekoilun ennenkin eikä se vakuuttanut minua silloinkaan. Tiedän että Kuusta tullut TV-lähetys oli SSTV-signaalia joka on yhteensopimaton kaupallisessa käytössä olevien lähetysten kanssa. Sen takia käytettiin monitoria jolta lähetys voitiin siirtää kaupallisten verkkojen kanssa yhteensopivaksi signaaliksi.

        Miten tuo SSTV-signaali saatiin kulkemaan maan ja Kuun väli valoa nopeammin? Eli miten se valoa nopeampi viestiliikenne toimii?

        http://apod.nasa.gov/apod/image/0401/hillpan_apollo15_big.jpg

        Missä Islannissa on tuollainen maisema? Kaariminuutin tarkkuudella.


      • vaihtanut puolta?
        Lukkijurpo kirjoitti:

        Olen kuullut tuon sekoilun ennenkin eikä se vakuuttanut minua silloinkaan. Tiedän että Kuusta tullut TV-lähetys oli SSTV-signaalia joka on yhteensopimaton kaupallisessa käytössä olevien lähetysten kanssa. Sen takia käytettiin monitoria jolta lähetys voitiin siirtää kaupallisten verkkojen kanssa yhteensopivaksi signaaliksi.

        Miten tuo SSTV-signaali saatiin kulkemaan maan ja Kuun väli valoa nopeammin? Eli miten se valoa nopeampi viestiliikenne toimii?

        http://apod.nasa.gov/apod/image/0401/hillpan_apollo15_big.jpg

        Missä Islannissa on tuollainen maisema? Kaariminuutin tarkkuudella.

        "Eli miten se valoa nopeampi viestiliikenne toimii? "

        Olen aina ihmetellyt Nasan kykyä toteuttaa valoa nopeami viestiliikenne senajan tekniikalla.


      • vaihtanut puolta? kirjoitti:

        "Eli miten se valoa nopeampi viestiliikenne toimii? "

        Olen aina ihmetellyt Nasan kykyä toteuttaa valoa nopeami viestiliikenne senajan tekniikalla.

        Sinunhan pitäisi tuo tietää. Se on olennaisen tärkeä osa "kuuhuijausta".


    • 232zx

      Eikös siitä äskettäin ollut tuutinen, että nauhat olisi löydetty?

      • tyhjennetty

        Ei ollut, kadoksissa on eikä löydy.


    • eiväthän ne enää

      oikein millään kestä päivänvaloa, senverrn tökeröä lavastus ja puvustus on.
      Parempi hävittää vaan ja antaa myytin ja tarinan elää ilman kiusallista aineistoa.

      • Näytä siis se parempi "lavastus". Ei näytä tuo "Kuuhuijaus" elävän ilman väkipakkoa. Onko kiva olla tyhmä ja hyväuskoinen hörhö?


    • YLPEE KUU

      KUU = NIBIRU!

    • laittaa epäilemään

      Kuujutussa hämää vain se että maailmanperintönä ja ihmiskunnan tärkeimpinä kulttuuriaarteina ja myös USA:n kuuohjelman merkkipaaluna olevat alkuperäiset kuunauhat onnistuttiin hävittämään bulkkinauhojen mukana. Itsellä ei kaaliin mene, miten nuo kansallisaarteet saattoivat olla säilytyksessä niin että ne sekoitettiin NASA:n normaaliin materiaaliin. Sama kuin Yhdysvaltain itsenäisyysjulistusta säilytettäisiin kirjaston hyllyllä normikirjojen seassa ja joku hävittäisi sen muiden poistettavien kirjojen mukana. Käsittämätön moka tai suunniteltu hävitys, jotta tulevaisuudessa ei saada nauhan tutkimuksessa tyhjiön ja mikrohiukkasten jäljistä varmistettua kävikö se kuussa vai ei. Uutisfirmoilta saatujen kopioiden digitoidut versiot voidaan muutenkin putsata huonosta feikkauksesta.


      Ensimmäisen kuukävelyn nauhoitus kateissa
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/200608165004698_uu.shtml
      "Nasa tunnustaa hukanneensa alkuperäisen nauhoituksen ensimmäisestä kuukävelystä".
      "Tämä voi olla pieni erhe ihmiselle, mutta se on totisesti iso mokaus USA:n avaruushallinnolle Nasalle.
      Kadoksissa on siis muun muassa kohtaus, jossa astronautti Neil Armstrong lausuu legendaariset avaussanat kuun pinnalla. Armstrong astui ensimmäisenä ihmisenä kuun pinnalle 20. heinäkuuta 1969.

      Etsitty jo vuoden ajan

      - Olemme etsineet nauhoitusta vuoden ajan. Sitä ei ole löytynyt, tunnustaa Nasan edustaja Grey Hautaluoma.
      Nasalta on Hautaluoman mukaan kadoksissa noin 700 laatikollista nauhoituksia Apollo-avaruuslennoilta.
      - En kuitenkaan sanoisi, että olemme huolissamme, Hautaluoma rauhoittelee.

      STT"

      • Kerropa paskahuuli miten ne 382 kg Kuusta haettua materiaalia on hankittu jos ei Apollo- ja Luna-ohjelmien aikana?


      • Apollosaippuaooppera
        Lukkijurpo kirjoitti:

        Kerropa paskahuuli miten ne 382 kg Kuusta haettua materiaalia on hankittu jos ei Apollo- ja Luna-ohjelmien aikana?

        Väitetyt kuukivet on voineen tippua maahan tai sitten ne on jollainen automaatiluotaimella hettu. Casio-taskulaskintasoisella tietokoneella ja loppumatka käsiohjauksella Eaglen kuuhunlasku oli lottovoittomainen suoritus, varsinkin kun ajoainetta jäi laskeutumisessa vain muutamaksi sekunniksi. Moiseen ei enää edes supertietokoneilla päästä. Alkuperäisen kuumateriaalin katoaminen vain vahvistaa tämä lottovoittajamatkan ihmeellisyyttä. Eagle, Apollo 11, Apollo 13 sopivan Freemasonmaista numeorologista ja symbologista kikkailua.


      • Apollosaippuaooppera kirjoitti:

        Väitetyt kuukivet on voineen tippua maahan tai sitten ne on jollainen automaatiluotaimella hettu. Casio-taskulaskintasoisella tietokoneella ja loppumatka käsiohjauksella Eaglen kuuhunlasku oli lottovoittomainen suoritus, varsinkin kun ajoainetta jäi laskeutumisessa vain muutamaksi sekunniksi. Moiseen ei enää edes supertietokoneilla päästä. Alkuperäisen kuumateriaalin katoaminen vain vahvistaa tämä lottovoittajamatkan ihmeellisyyttä. Eagle, Apollo 11, Apollo 13 sopivan Freemasonmaista numeorologista ja symbologista kikkailua.

        Sori vaan.

        Kuusta lähtöisin olevia meteoriitteja on huomattavasti vähemmän kuin Kuusta haettuja näytteitä ja ne selkeästi ovat meteoriitteja. Lisäksi Luna-ohjelma toi vain muutamia grammoja. Kerropa mistä ne satoja kiloja tuovat automaattiluotaimet tulevat?

        Miksi luulet juuri tietokoneen laskentatehon olevan se olennaisen tärkeä seikka Kuuhun laskeutumisessa käsiohjauksella? Ensimmäinen laskeutuminen Kuuhun oli täpärä tilanne, mutta ei mitenkään mahdoton suoritus.

        Itse asiassa suurin osa Apollo-ohjelman tuomasta kuumateriaalista on hyvin tallessa.

        Kerropa mitä numerologista symbolivapaamuurarikikkailua on tässä vapaamuurariesityksessä?

        https://www.youtube.com/watch?v=hx-fW8FYdYk


    • YLPEE KUU

      MUISTAKAA,että KUU=NIBIRU jos joltain pääsi unohtuun!

      voitte te vielä sitä asiaa vääntää ja ronklata,mutta tosi asia on että KUU=NIBIRU!

    • Eppäilijä

      Up!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe