nukutushammashoito

9080182

Eli mietin miten tämä nukutushammashoito toimii ja paljonko maksaa.
Olen vielä suhteellisen nuori ja minua häiritsee huonossa kunnossa olevat hampaani.
Olen jo pitkään miettinyt olisiko nukutushammashoidosta minulle apua, kun hammaslääkäriin olen pelokas menemään. Hyvää palautetta nukutushoidosta kuulemma tulee, mutta olisiko se minullekkin hyvä, kun neulakammoinenkin olen. Kammoja minulla siis löytyy paljon: kuolemakammo, neulakammo, sairaalakammo, verikammo. Kuullut olen, että mikäli nukutukseen meneminen jännittää, voi siihe jännitykseen saada rauhoittavaa lääkettä, mutta millä tavalla se lääke sitten rauhoittaa? Katoaako kammot jollakin tavalla vai lieveneekö ne?
Kysymyskeni ovat siis seuraavat:
paljonko hammashoito nukutuksessa maksaa?
Kuinka nukutus suoritetaan?
Millä tavalla mahdollinen rauhoittava vaikuttaa?

Kiitos jo etukäteen vastauksista! ^^

6

1426

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

Hammashoito nukutuksessa saattaa maksaa noin 300-600 euroa per tunti. Paljon vaihtelua lääkäriasemien välillä.
      Suosittelen sedaatiohoitoa. On aikalailla halvempaa ja minä ainakin nukuin koko ajan, eikä mitään muistikuvaa koko neljän tunnin rupeamasta. Esim Näkin Hampaassa maksaa sedaatio 285e ekalta tunnilta ja 150 euroa per seuraava tunti.

Nukutus, samoin kuin sedaatio saadaan aikaan tippakanyyliin laitettavilla lääkkeillä Nukutuksessa on se ero, että intubaatioputki laitetaan hengityksen varmistamiseksi kurkusta alas. Putki hankaloittaa hammaslääkärin toimia jonkin verran.
      Minulla sedaation alkaessa sain ennen operaatioita pari panacodia ja pari buranaa nieltäväksi. Seuraavaksi anestesialääkäri laittoi tipan suoneen ranteen yläpuolelle (sattuu vähemmän kuin kämmenselkään laitettuna). Lääkäri ruittasi siihen jotain ainetta, ja sanoi, että voi alkaa päässä pyörimään. Muistan todenneeni, että nyt heittää vähän päässä ja sen jälkeen seuraava muistikuva onkin siitä, että käyn kotona illalla nukkumaan. Kuulemma olin nukkunut koko ajan. Antibiootti- ja panacod-reseptit sain mukaan. Mies oli hakemassa. Puhuin kuulemma ihan järkeviä, mutta toistin samoja asioita moneen kertaan. Kuulemma lähimuisti ei pelaa kunnolla muutamaan tuntiin sedaation jälkeen. Muistan, että tasapaino heitti kotona vielä.

Sedaatiossa puudutetaan normaalisti kaikki hoidettavat kohdat, ja panacodin avulla ei kipuja kotonakaan enää ollut ollenkaan.

On paljon anestesialääkäristä kiinni, kuinka taju kankaalla sitä on, ja minulle osui loistava lääkäri, joka osasi annostella aineita reilulla kauhalla =) Voin suositella nimeä, jos haluat. Toimii ainakin kahdella Helsinkiläisellä asemalla.

Itse ole ollut äärimmäisen kammoinen, enkä ollut lääkärissä käynyt 15 vuoteen. Tarvinneeko sanoa, että hampaatkin olivat siinä kunnossa. 4 Juurihoidon aloitusta, 10 paikkausta, 1 hampaanpoisto ja 5 juurenpoistoa samalla kerralla.
      Nyt olen juurihoitoja käynyt jatkamaas pariin kertaan ja ilman puudutteita ja kipuja olen pärjännyt.
      Rauhoittavaa en ottanut ennen sedaatiota. Olisin sellaisen saanut, mutta sitä täytyy etukäteen pyytää ja se tulee ottaa noin tuntia ennen toimenpidettä. Rauhoittava ei sinänsä vie pelkoa pois, vaan saa asian suhteen enemmänkin välinpitämättömäksi. Kyllä mua sairaasti pelotti, mutta lääkkeet vaikuttivat niin nopeasti ja hyvin, etten ehtinyt kauaa asiaa miettiä.

Suosittelen sedaatiota. Paljon halvempi on ja minun tapauksessani ainakin täysin sama asia kuin nukutus =)
      Nukutuksessa on myös enemmän riskejä kuin sedaatiossa.

Näkin Hammas ainakin on hyvä paikka pelkopotilaille. Nukutuksia heillä ei ole kuitenkaan kuulemma jouduttu tekemään kuin lapsille ja vammaisille. Kuulemma kaikki pelkoisetkin ovat olleet todella tyytyväisiä sedaatioon ja suurin osa tosiaan on nukkunut hoitoajan. Ja vaikka hereillä olisikin, mistään ei jää muistikuvia kuitenkaan.

• :)

Itse olin juuri kaksi päivää sitten nukutus hoidossa ja minullakin kamala piikki kammo mutta lääkärit olivat hyvin ammattitaitoisia ja piikki saatiin laitettu siihen ei mene kuin muuta sekuntti kun olet jo täydessä unessa itselläni ei ole ollut minkään näköisiä kipuja hoidon jälkeen suosittelen kovasti hammaslääkäri pelkoiselle.. Laskua en ole viellä saanut mutta pitäisi olla alle 100euroa lääkärin mukaaan nyt vähän hirvittää kun luin tuon 300-600e.

• olit,

tai siis kunnallisesta sait lähetteen? Miten pääsit nukutushoitoon?

• the_road

Julkisen puolen sairaalassa hinta on noin 89 euroa.

• sinä muuten
        the_road kirjoitti:

Julkisen puolen sairaalassa hinta on noin 89 euroa.

pääsit nukutushoitoon? Millainen prosessi se oli?

• huom.

Se ei ole nukutus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5376
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3711
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3273
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      11
      2525
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2112
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2047
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      163