mitsu L200

Matteus 4x4

Olisin aikeissa siirtyä vuosien tauon jälkeen lava-autoihin.lähinnä viidelle hengelle rekisteröidyt kiinnostaa.olisi kiikarissa parikin yksilöä mitsulla l200 mallia vm.2005-2007.kertoisitteko esim autojen tyyppivioista,tai miten kestää vaihteistot etenkin automaatti laatikot.kiinnostais miten tuo ns.ajoneuvovero nousi kun se muuttui,kun onhan noilla aika suuret kokonaispainot(melkein 3tonnii)onko kukaan tuonut avolavaa esim virosta.nettiautossa joku myi isuzua 17000eur virossa vm.2007 mitähän tuohon tulisi lisää kuluja riittäiskö 8-9000 extraa veroihin ym..Kiitos ,ja asiallisia juttuja

27

19537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esko.s

      Ajoneuvovero on kokonaismassaperusteinen,siksi kannattaa harkita 1.1.2008 jälkeen rekisteröityä jonka
      co2 perusteinen vero on merkistä/mallista riippuen noin puolta halvempi.Käyttövoimaverohan noissa
      viisipaikkaisissa on 4-5 kertainen verrattuna 2-3 paikkaisiin pakettiautoihin.Isuzusta automaattilaatikolla
      on kokemuksia v.2007 ja nyt mittarissa vajaa 70 tkm,hienosti on kaikki toiminut,ja meno on ihan nautittavaa.
      Muista automaatti laatikoilla varustelluista pic-up autoista ei kokemuksia.

      • Tietäjä.

        Tuokin homma muuttuu kohta, niin, että myös painon mukaan menevät käyttövoimaverot tulevat laskemaan tulevaisuudessa. Satoja euroja, yritän myöhemmin liittää tänne tarkempaa tietoa. Sillä välin voitte etsiä sitä itse, googlesta.


    • yksilöllinen!!!!

      Mitsua välttelisin Suomessa ehkä siksi että se on niin "tähtimerkin" varjossa kuin olla ja voi.Mitsun maantiekäyttäytymistäkään ei juuri missään kehuta.Auto on kaikenhuipuksi vasta viidenneksi eniten myyty Suomen ahtailla pic-up markkinoilla(7 wd 4 merkkiä) joten en ensimmäisenä etsisi itselleni ns."harvinaista autoa".Ehkä huolto takuu ym.kulut kostautuu lopulta omassa kukkarossa.Toisaalta onhan aina ihmisiä jotka haluavat harvinaisuuksia ja ovat jopa valmiit maksamaan siitä.

      • juu....

        Eiköhän ihmiset itse osaa päättää, mihin autoon mieltyvät.

        L200 ei ole mitenkään eritiysen harvinainen, varsinkaan tuossa ikäluokassa 2005-2007. Sitä paitsi Mitsut on aina olleet nimenomaan ajettavuudeltaan kovia, ja sitä on tuokin malli. Lue vaikka TL:n vertailu, jonka tuo vanhempi 3 koppainen L200 voitti ihan kirkkaasti.

        Syy miksi L200 on vähän myyty Suomessa, on lähinnä tiedon ja markkinoinnin puute sekä vehon passiivisuus.


      • kauppaan
        juu.... kirjoitti:

        Eiköhän ihmiset itse osaa päättää, mihin autoon mieltyvät.

        L200 ei ole mitenkään eritiysen harvinainen, varsinkaan tuossa ikäluokassa 2005-2007. Sitä paitsi Mitsut on aina olleet nimenomaan ajettavuudeltaan kovia, ja sitä on tuokin malli. Lue vaikka TL:n vertailu, jonka tuo vanhempi 3 koppainen L200 voitti ihan kirkkaasti.

        Syy miksi L200 on vähän myyty Suomessa, on lähinnä tiedon ja markkinoinnin puute sekä vehon passiivisuus.

        Aloittaja aivan selkeästi kysyy mielipidettä L-200 sta.Mielestäni se ei Suomessa ole kovinkaan hyvä vaihtoehto ostaa juuri siksi koska se ei ole kovinkaan myyty uutena,siksi sen JÄLLEENMYYNTIARVOKAAN ei voi kovin korkea olla.Itse olen nimenomaan kokenut ns."kantapäänkautta" vähän uutena myytyjen merkkien
        KIROUKSET juuri vanhanakaan näistä ei juuri mitään saa,eli parempi ostaa merkki mitä on Suomessa myyty
        uutenakin reilusti.Mielipiteeni otsikosta päätellen "mene päiväkotiin pauhaamaan" on tietenkin jo kellonajasta 00:42 päätellen melko "päissään" kirjoitettu joten todennäköisesti olet jo itsekkin katunut kun tulee PALSTALLE kaikennäköisillä otsikoilla kirjoitettua.Kaikesta huolimatta aloittajan kysymykseen L-200 annan oman mielipiteeni älä milloinkaan osta ellet saa tosi reilusti alle mm.nettipyyntöjen.(Pyynnit netissä ja autoliikkeissä ovat todella kaukana toteutuneiden kauppahintojen kanssa mm.L-200 kohdalla.


      • Pystärimies
        kauppaan kirjoitti:

        Aloittaja aivan selkeästi kysyy mielipidettä L-200 sta.Mielestäni se ei Suomessa ole kovinkaan hyvä vaihtoehto ostaa juuri siksi koska se ei ole kovinkaan myyty uutena,siksi sen JÄLLEENMYYNTIARVOKAAN ei voi kovin korkea olla.Itse olen nimenomaan kokenut ns."kantapäänkautta" vähän uutena myytyjen merkkien
        KIROUKSET juuri vanhanakaan näistä ei juuri mitään saa,eli parempi ostaa merkki mitä on Suomessa myyty
        uutenakin reilusti.Mielipiteeni otsikosta päätellen "mene päiväkotiin pauhaamaan" on tietenkin jo kellonajasta 00:42 päätellen melko "päissään" kirjoitettu joten todennäköisesti olet jo itsekkin katunut kun tulee PALSTALLE kaikennäköisillä otsikoilla kirjoitettua.Kaikesta huolimatta aloittajan kysymykseen L-200 annan oman mielipiteeni älä milloinkaan osta ellet saa tosi reilusti alle mm.nettipyyntöjen.(Pyynnit netissä ja autoliikkeissä ovat todella kaukana toteutuneiden kauppahintojen kanssa mm.L-200 kohdalla.

        Maksoiko joko tojokauppias paljonkin kommenteistasi? ( Ed.kirjoittaja).

        Itselläni ollu mitsu viisivuotta käytössä, uutena ostettuna ja mielestäni ei suuria tyyppivikoja ole.
        Oman kokemuksen perusteella suosittelen lämpimästi lava-autoksi.
        Ollut tyypillisessä suomalaisessa käytössä. Jahtiautona hirvimetsällä, kanalinnnustuksessa ja ajokoirahommissa. Ajettu paljon auraamattomilla teillä.
        Maanrakennus yhteysautona arkisin.


      • markkinat!
        Pystärimies kirjoitti:

        Maksoiko joko tojokauppias paljonkin kommenteistasi? ( Ed.kirjoittaja).

        Itselläni ollu mitsu viisivuotta käytössä, uutena ostettuna ja mielestäni ei suuria tyyppivikoja ole.
        Oman kokemuksen perusteella suosittelen lämpimästi lava-autoksi.
        Ollut tyypillisessä suomalaisessa käytössä. Jahtiautona hirvimetsällä, kanalinnnustuksessa ja ajokoirahommissa. Ajettu paljon auraamattomilla teillä.
        Maanrakennus yhteysautona arkisin.

        Aloittaja kysyy Mitsusta ja siksi se mielestäni ei harvinaisuutensa vuoksi ole hyvä vaihtoehto. Käytettynä toki ei niinpaljon häviämisvaaraa ole kuin uutena.Uutena kun erehdyt ostamaan tämän harvinaisen merkin on SALETTI että liikkeestä ulosajaessa hinta tippuu ovella huomattavasti enemmän kuin yleisemmillä merkeillä.
        Alottaja kyseleekin vanhaa joita voi saada tästä merkistä suht edullisesti joten osta pois jos halvalla saat mutta kannattaa tingata vielä reippaasti,kun tiedossa harvinaisuuden vuoksi on ettei kauppiaalta näitä viedä käsistä.


      • liikaa!
        markkinat! kirjoitti:

        Aloittaja kysyy Mitsusta ja siksi se mielestäni ei harvinaisuutensa vuoksi ole hyvä vaihtoehto. Käytettynä toki ei niinpaljon häviämisvaaraa ole kuin uutena.Uutena kun erehdyt ostamaan tämän harvinaisen merkin on SALETTI että liikkeestä ulosajaessa hinta tippuu ovella huomattavasti enemmän kuin yleisemmillä merkeillä.
        Alottaja kyseleekin vanhaa joita voi saada tästä merkistä suht edullisesti joten osta pois jos halvalla saat mutta kannattaa tingata vielä reippaasti,kun tiedossa harvinaisuuden vuoksi on ettei kauppiaalta näitä viedä käsistä.

        Alottaja kyseleekin vanhaa joita voi saada tästä merkistä suht edullisesti joten osta pois jos halvalla saat mutta kannattaa tingata vielä reippaasti,kun tiedossa harvinaisuuden vuoksi on ettei kauppiaalta näitä viedä käsistä.
        Juuri näin se menee,ei näitä kannata uutena kenenkään ostaa,vanhana voit löytää kelpo yksilön millä pääset KM/hinta ihan siedettäviin kilometrikustannuksiin,kuten näillä paljonkin myydyillä pic-up autoilla.


      • Joopajoo.
        markkinat! kirjoitti:

        Aloittaja kysyy Mitsusta ja siksi se mielestäni ei harvinaisuutensa vuoksi ole hyvä vaihtoehto. Käytettynä toki ei niinpaljon häviämisvaaraa ole kuin uutena.Uutena kun erehdyt ostamaan tämän harvinaisen merkin on SALETTI että liikkeestä ulosajaessa hinta tippuu ovella huomattavasti enemmän kuin yleisemmillä merkeillä.
        Alottaja kyseleekin vanhaa joita voi saada tästä merkistä suht edullisesti joten osta pois jos halvalla saat mutta kannattaa tingata vielä reippaasti,kun tiedossa harvinaisuuden vuoksi on ettei kauppiaalta näitä viedä käsistä.

        Kuulostaa jo siltä, että sulla on kaikki kortit käytetty kun pitää höpöttämään ruveta.

        Ei Mitsu nyt oikeasti noin harvinainen ole. Suomessa ehkä ei myydyin, mutta maailmallakin todella paljon valmistettu lavuri ja euroopassakin myyty paljon. Osien saatavuus ei tule ikinä olemaan mikään ongelma, ei edes tarvikkeena.


      • nilkkukustaa
        Joopajoo. kirjoitti:

        Kuulostaa jo siltä, että sulla on kaikki kortit käytetty kun pitää höpöttämään ruveta.

        Ei Mitsu nyt oikeasti noin harvinainen ole. Suomessa ehkä ei myydyin, mutta maailmallakin todella paljon valmistettu lavuri ja euroopassakin myyty paljon. Osien saatavuus ei tule ikinä olemaan mikään ongelma, ei edes tarvikkeena.

        Olihan L-kakssatanen vuoden pick-up ... muistaakseni vuonna 1990???
        Itsellä ollu muutama, ja olen edelleen tyytyväinen autoon. Nykyinen katiska vuoden 1997 Laalaa double cap... toimii kuin junan vessa... tosin vaatii välillä pientä säätöä, mutta erittäin tyytyväinen olen ma.


      • kulkkunistaa
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Olihan L-kakssatanen vuoden pick-up ... muistaakseni vuonna 1990???
        Itsellä ollu muutama, ja olen edelleen tyytyväinen autoon. Nykyinen katiska vuoden 1997 Laalaa double cap... toimii kuin junan vessa... tosin vaatii välillä pientä säätöä, mutta erittäin tyytyväinen olen ma.

        Rippikouluikäiset autot ylensä tarvitsevat pientä säätöö,ei mitsusi sikäli välttämättä kovin huono ole.
        Hienoa myös kuulla että joku on tyytyväinen näinkin ikkääseen autoon,itse ajelen mielummin uudemmilla.


      • juupajuu.
        nilkkukustaa kirjoitti:

        Olihan L-kakssatanen vuoden pick-up ... muistaakseni vuonna 1990???
        Itsellä ollu muutama, ja olen edelleen tyytyväinen autoon. Nykyinen katiska vuoden 1997 Laalaa double cap... toimii kuin junan vessa... tosin vaatii välillä pientä säätöä, mutta erittäin tyytyväinen olen ma.

        Nyt kun sanoit vuoden pickup, niin L200 on valittu Euroopassa tietääkseni kaksikin kertaa vuoden pickupiksi, 2011 äänestetty vuoden pickupiksi.

        http://www.whatvan.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=1045&Itemid=65&limit=1&limitstart=5

        Ja tuo ei ole testaajien mielipide, vaan tuo on käyttäjien äänestämä suosikki.

        Mutta tuolla kommentoidaan myös, että Mitsu on menettämässä erikoisuuttaan pickup luokassa:
        "But the L200 does not have it all its own way in the pick-up sector. Increasingly making its presence felt is the Nissan Navara. Facelifted this year, it now boasts a range-topping 3.0-litre V6 diesel engine thumping out 231hp and developing a mighty 550Nm of torque. It wins our Highly Commended accolade, and if it had a wider range to include the likes of a single cab version, the L200 would have had to watch its back."

        Eli Nissan Navaraan on julkaistu uudet Renaultin kannssa kehitetyt koneet, 231hv ja 550Nm tehoinen V6 diesel. Lisäksi toki Amarok on tullut markkinoille. Kilpailu on kovaa. Jos tehokkaan ja hienostuneen haluaa, niin Nissan on aika kova sana.


      • noustakseen!
        juupajuu. kirjoitti:

        Nyt kun sanoit vuoden pickup, niin L200 on valittu Euroopassa tietääkseni kaksikin kertaa vuoden pickupiksi, 2011 äänestetty vuoden pickupiksi.

        http://www.whatvan.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=1045&Itemid=65&limit=1&limitstart=5

        Ja tuo ei ole testaajien mielipide, vaan tuo on käyttäjien äänestämä suosikki.

        Mutta tuolla kommentoidaan myös, että Mitsu on menettämässä erikoisuuttaan pickup luokassa:
        "But the L200 does not have it all its own way in the pick-up sector. Increasingly making its presence felt is the Nissan Navara. Facelifted this year, it now boasts a range-topping 3.0-litre V6 diesel engine thumping out 231hp and developing a mighty 550Nm of torque. It wins our Highly Commended accolade, and if it had a wider range to include the likes of a single cab version, the L200 would have had to watch its back."

        Eli Nissan Navaraan on julkaistu uudet Renaultin kannssa kehitetyt koneet, 231hv ja 550Nm tehoinen V6 diesel. Lisäksi toki Amarok on tullut markkinoille. Kilpailu on kovaa. Jos tehokkaan ja hienostuneen haluaa, niin Nissan on aika kova sana.

        Eiköhän Nissaniin monet suhtaudu melkoisella varauksella,koneita on senverran pamahdellu tyyppivikojen vuoksi etten kyllä usko että monikaan uskaltautuu "koekaniiniksi" näille uusillekkaan.Maahantuojahan ei mitään tyyppivikaa ole myöntänyt,eikä tietojen mukaan juuri muutenkaan tullut vastaan kun reilussa 100.000 on mäntä tullut kyljestä läpi.
        Maine on kärsinyt inflaation ja on erittäin vaikea palauttaa sen kertovat toki Nissanin vähäiset myyntiluvutkin.Mitsun valinoilla vaikka MAILMANKAIKKEUDEN PIC-UP autoksi ei myöskään myyntiluvuissa näytä merkitystä olevan sijoitus on vaatimaton 6 sija.


      • Tietäjä.
        noustakseen! kirjoitti:

        Eiköhän Nissaniin monet suhtaudu melkoisella varauksella,koneita on senverran pamahdellu tyyppivikojen vuoksi etten kyllä usko että monikaan uskaltautuu "koekaniiniksi" näille uusillekkaan.Maahantuojahan ei mitään tyyppivikaa ole myöntänyt,eikä tietojen mukaan juuri muutenkaan tullut vastaan kun reilussa 100.000 on mäntä tullut kyljestä läpi.
        Maine on kärsinyt inflaation ja on erittäin vaikea palauttaa sen kertovat toki Nissanin vähäiset myyntiluvutkin.Mitsun valinoilla vaikka MAILMANKAIKKEUDEN PIC-UP autoksi ei myöskään myyntiluvuissa näytä merkitystä olevan sijoitus on vaatimaton 6 sija.

        Suomessa vaatimaton sija, Euroopassa L200 on kyllä pitänyt aika korkeaa profiilia. Ja maailmallakin kovin paljon ostetumpi mitä täällä.

        Mitsubishille se on ollut hyvin kannattava malli valmistajan näkökulmasta.


      • ei mitään vikaa
        Tietäjä. kirjoitti:

        Suomessa vaatimaton sija, Euroopassa L200 on kyllä pitänyt aika korkeaa profiilia. Ja maailmallakin kovin paljon ostetumpi mitä täällä.

        Mitsubishille se on ollut hyvin kannattava malli valmistajan näkökulmasta.

        Joo taitaa olla L200 maailman myydyin pickuppi..!


      • Hiluxmiäs
        ei mitään vikaa kirjoitti:

        Joo taitaa olla L200 maailman myydyin pickuppi..!

        Ei muuten ole ja nyt kun ollaan palstalla Suomi 24 niin kiinnostaa tietää miten on myynyt Suomessa/eli sijoitus myyntitilastossa täällä?


      • Joop.
        Hiluxmiäs kirjoitti:

        Ei muuten ole ja nyt kun ollaan palstalla Suomi 24 niin kiinnostaa tietää miten on myynyt Suomessa/eli sijoitus myyntitilastossa täällä?

        Ei taida olla maailman myydyin. Eikä taida olla hiluxikaan, eikä sitä myydä yhdellä ja samalla nimellä joka paikassa.

        Suomen myyntimenestys on tullut jo moneenkin kertaan esille tällä palstalla.

        Maailman suurin lava-automarkkina on yhdysvallat ja siellä myydyin on ollut Fordin F sarja, joka on myös yksittäisenä automallina ollut koko maailman mittapuulla kaikista eniten myyty yksittäinen malli. En usko, että on enää, talouskriisin jälkeen tai aikaan. Eikä USA:ssakaan, lava-autot enää ole kärjessä, vaikkakin hyvin korkealla kylläkin.


        Toiseksi suurin markkina on Thaimaa ja siellä Mitsutkin valmistetaan. Samoin kuten Toyotan Vigo, eli meillä Hiluxina tunnettu laitos. Vigo on thaimaasta eniten viety lava-auto, heti toisena perässä tulee Mitsubishi Triton(eli meidän L200). Ja hyvin pian sen jälkeen Nissan Navara ja Isuzu ja Mazdat. Toki meidän nissaneita tulee myös espanjasta.

        Eli yli miljoona L200:sta on Thaimaasta viety maailmalle, vaikka kokonaisuudessaan toiminnot ovat siirtyneet sinne vasta tovi sitten. Toki Mitsulla on siellä ollut toimintoja 60-luvulta asti, muttei niitä malleja koko maailmalle kaupattu, vaan meidän mallit tuli japanista hyvin pitkään.

        http://www.nihoncar.com/en/news-622-A Limited Edition to celebrate Mitsubishi's export success.html

        Euroopan markkinoilla Nissanin Navara ja L200 ovat vuorotelleet huipulla tällä vuosikymmenellä.

        Onhan se vähän ihmettä väittää, että auto on harvinainen, kun kuitenkin euroopan myyntitilastoissa menestynyt erinomaisesti, ja maailmankin skaalalla ihan hyvin, ei toki parhaiten. Myyty kyllä vähempi mitä esim. Vigoa, mutta ero ei ole valtava.


      • Joop.
        Joop. kirjoitti:

        Ei taida olla maailman myydyin. Eikä taida olla hiluxikaan, eikä sitä myydä yhdellä ja samalla nimellä joka paikassa.

        Suomen myyntimenestys on tullut jo moneenkin kertaan esille tällä palstalla.

        Maailman suurin lava-automarkkina on yhdysvallat ja siellä myydyin on ollut Fordin F sarja, joka on myös yksittäisenä automallina ollut koko maailman mittapuulla kaikista eniten myyty yksittäinen malli. En usko, että on enää, talouskriisin jälkeen tai aikaan. Eikä USA:ssakaan, lava-autot enää ole kärjessä, vaikkakin hyvin korkealla kylläkin.


        Toiseksi suurin markkina on Thaimaa ja siellä Mitsutkin valmistetaan. Samoin kuten Toyotan Vigo, eli meillä Hiluxina tunnettu laitos. Vigo on thaimaasta eniten viety lava-auto, heti toisena perässä tulee Mitsubishi Triton(eli meidän L200). Ja hyvin pian sen jälkeen Nissan Navara ja Isuzu ja Mazdat. Toki meidän nissaneita tulee myös espanjasta.

        Eli yli miljoona L200:sta on Thaimaasta viety maailmalle, vaikka kokonaisuudessaan toiminnot ovat siirtyneet sinne vasta tovi sitten. Toki Mitsulla on siellä ollut toimintoja 60-luvulta asti, muttei niitä malleja koko maailmalle kaupattu, vaan meidän mallit tuli japanista hyvin pitkään.

        http://www.nihoncar.com/en/news-622-A Limited Edition to celebrate Mitsubishi's export success.html

        Euroopan markkinoilla Nissanin Navara ja L200 ovat vuorotelleet huipulla tällä vuosikymmenellä.

        Onhan se vähän ihmettä väittää, että auto on harvinainen, kun kuitenkin euroopan myyntitilastoissa menestynyt erinomaisesti, ja maailmankin skaalalla ihan hyvin, ei toki parhaiten. Myyty kyllä vähempi mitä esim. Vigoa, mutta ero ei ole valtava.

        Linkki ei näy, hmm.

        Tässä lyhennettynä:

        http://tinyurl.com/63t8wzc


      • Joop.
        Joop. kirjoitti:

        Ei taida olla maailman myydyin. Eikä taida olla hiluxikaan, eikä sitä myydä yhdellä ja samalla nimellä joka paikassa.

        Suomen myyntimenestys on tullut jo moneenkin kertaan esille tällä palstalla.

        Maailman suurin lava-automarkkina on yhdysvallat ja siellä myydyin on ollut Fordin F sarja, joka on myös yksittäisenä automallina ollut koko maailman mittapuulla kaikista eniten myyty yksittäinen malli. En usko, että on enää, talouskriisin jälkeen tai aikaan. Eikä USA:ssakaan, lava-autot enää ole kärjessä, vaikkakin hyvin korkealla kylläkin.


        Toiseksi suurin markkina on Thaimaa ja siellä Mitsutkin valmistetaan. Samoin kuten Toyotan Vigo, eli meillä Hiluxina tunnettu laitos. Vigo on thaimaasta eniten viety lava-auto, heti toisena perässä tulee Mitsubishi Triton(eli meidän L200). Ja hyvin pian sen jälkeen Nissan Navara ja Isuzu ja Mazdat. Toki meidän nissaneita tulee myös espanjasta.

        Eli yli miljoona L200:sta on Thaimaasta viety maailmalle, vaikka kokonaisuudessaan toiminnot ovat siirtyneet sinne vasta tovi sitten. Toki Mitsulla on siellä ollut toimintoja 60-luvulta asti, muttei niitä malleja koko maailmalle kaupattu, vaan meidän mallit tuli japanista hyvin pitkään.

        http://www.nihoncar.com/en/news-622-A Limited Edition to celebrate Mitsubishi's export success.html

        Euroopan markkinoilla Nissanin Navara ja L200 ovat vuorotelleet huipulla tällä vuosikymmenellä.

        Onhan se vähän ihmettä väittää, että auto on harvinainen, kun kuitenkin euroopan myyntitilastoissa menestynyt erinomaisesti, ja maailmankin skaalalla ihan hyvin, ei toki parhaiten. Myyty kyllä vähempi mitä esim. Vigoa, mutta ero ei ole valtava.

        Pöh, korjausta kirjoitusvirheeseen:

        "Eikä taida olla hiluxikaan, eikä sitä myydä yhdellä ja samalla nimellä joka paikassa." Eli siis, Vigo/Hilux on maailman myydyin, mutta sitä ei myydä samalla nimellä joka paikassa...

        Tämä saa nuo "tilastot" näyttämään, että Fordin F150 olisi maailman myydyin, vaikka se periaatteessa on kyllä Toyota.


    • Kuka1/kuka 2 kuka 6

      Kiinnostaa ihan hirvesti nää tilastot/vai kiinnostaako mailmalta? Thaimaan myydyin merkki on Isusu D-max ,eli siinä maassa myydyin missä valmistetetaan
      Toyota Hilux Ford Ranger (Mazda) Mitsubishi L-200 .Tästä vetäisin pienet johtopäätökset kun Suomessa olemme niiin pysyttäisiin Suomen pic-up markkinoissa ja sitä mukaa keskusteltaisiin palstalla lähinnä Suomessa myydyistä merkeistä,kärkijoukkoon ei myyntitilastoiden valossa kuulu ainakaan Mitsubisi L-200 jota palstalla mainostetaan.Suomen myydyimmät merkit ovat Toyota Hilux ja Isuzu D-max ,miksiköhän Mitsu L-200 löytyy vasta sijalta 6 kun muistaakseni eri pic-up merkkejä Suomessa on kahdeksan.

      • Jooh.

        Thaimaasta viedyt, ja thaimaan sisällä myydyt, ovat kaksi eri asiaa.

        Toisekseen: Ulkomaanmyyntitilastot liittyy aika paljon Suomeen, koska jos puhutaan varaosien saatavuudesta, niin se, että autolle on Euroopassa ollut kysyntää, tarkoittaa sitä, että osia löytyy varmasti myös tulevaisuudessa.

        Jos joku puhuu suorastaan harvinaisuudesta ja sen haittapuolista, niin pitää kyllä esittää aika pirun jämptit perusteet moiselle höpötykselle.

        Mitsu on hetkellisesti ollut Suomessa noin huonosti sijoittunut ja on edelleen, sitä ennen kuitenkin jatkuvasti, 25 vuotta, ihan ok. Eli edelleenkään, ei voi puhua harvinaisuudesta.

        En ymmärrä mikä sinua niin ottaa pannuun tässä asiassa? Ensin väität jotain ihan puuta heinää, ja sitten kun esitetään vasta argumentointia ihan asiallisesti, hermostut aivan totaalisesti väittäen ettei sinua kiinnosta? Pitäisikö vähän päästää höyryjä ennen kirjoitusta?

        Ja mainostamisesta: Tässä ketjussa aloittaja kysyi Mitsusta, ei Isuzusta tai Toyotasta. Kuka täällä mainostaa, minusta se joka alkaa perustelemaan mielipidettään harvinaisuudella ja myyntitilastolla.

        No ei siinä, minulle on aivan yksi ja sama millä ihmiset ajavat ja mitä ne mainostavat. Näkökulmia palstalla saanee kuitenkin edelleen esittää.

        Heh, vai harvinaisuus, se on vähän sama kun perustelee ferrarin omistajalle, ettei kannata, se on harvinainen, aivan kuten se automaattisesti tarkoittaisi erityisen huonoa. Kovin perisuomalaista, vedota omissa valinnoissaan siihen miten muut tekevät.


    • 5 vai 6 ?

      Niin sijoittuihan L-200 vielä 2009 viideneksi kun Suomessa oli vain seitsemän pic-up merkkiä.2010 sitten tuli Dacia uutena merkkinä Suomenkin markkinoille
      ja tottakai heittämällä heti Mitsun ohi. Kumpi sitten on parempi sijoitus
      olla 5 seitsemästä myydystä vai 6 kahdeksasta myydystä,en ota kantaa se olkoon katsojan "silmässä" joka näitä tilastoja lukee.
      WW on luultavammin sitten seuraava l-200 ohittaja kun Suomeen tuotuja pic-up merkkejä tulee olemaan 9.
      Merkkien poistumisesta Suomen markkinoilta ei toistaiseksi ole tietoa joten Mitsun sijoitus ei lähiaikoina ole paranemassa päinvastoin,aika näyttää kuinka sitkeästi l-200 itse noin pienillä myyntiluvuilla on Suomessa myynnissä.

      • Vai 15?

        Nii'in. Se on jokaisen itse arvoitava, miten paljon muiden mielipidettä haluaa seurata omissa päätöksissään.

        Meidän talousjärjestelmän vuoksi, kuluttajan omalta kannalta, kuitenkin täysin itsenäinen, ja riippumaton päätöksenteko johtaa kaikista parhaaseen lopputulokseen, koska silloin syntyy sitä oikeaa kilpailua ja valmistajat joutuvat kilpailemaan asiakkaistaan.

        VW:n ja Dacian tuleminen markkinoille ovat vain hyviä asioita, tulee enempi tarjontaa, eli enempi kilpailua ja vanhat tekijätkin joutuvat siihen vastaamaan.

        Myyntimääräthän pienellä markkina-alueella taas eivät kerro käytännössä yhtään mitään tuotteen hyvyydestä. G mersukin on meillä ollut aikanaan todella vähän uutena myyty, vaikka tuote itseasiassa oli pirun hyvä siihen mihin se oli suunniteltu. Silti käytettyjenkin hinnat ovat varsinkin nykyään korekalla. Juuri siksi, vasta jälkikäteen on havahduttu kuinka hyvä laite se oli. Siinä välissä G-mersusta tosin kerettiin tehdä jos luxusauto ja vain rikkaiden huvi.

        Mitsu taas on meillä ollut perinteisesti paljon myyty, se selittää sen vähäistä arvoa nykyäänkin. Käytetyistä on aika hyvin tarjontaa. Luin tuossa esim. 2002 vuoden käytettyjen myyntihintoja, ja silloin Mitsujen pyynnit olivat saman ikäisissä ja saman verran ajetuissa järjestään Toyotan tasolla, tai hieman korkeampiakin, johtuen paremmasta varustelusta.

        Mutta ei siinä mitään. Minulle ei tuota mitään noin isoa draamaa nuo piskuisen Suomen myyntiluvut, kuin ne teille näyttävät tuottavan.


    • voi pyhä sylvi!

      Se on jokaisen itse arvoitava, miten paljon muiden mielipidettä haluaa seurata omissa päätöksissään

      Onhan melkoinen avaus kirjoituksessasi.Ei kovin hyvin ole seurattu ainakaan
      sinun mielipiteitäsi kun katsoo Mitsun myyntilukuja.
      Eipä sinusta mielipiteinesi varmasti eroon pääse vitu......n kun olet täällä palstalla meuhkaamisen ottanut sydämmen asiaksi. Mitsun myyntilukuja toi tuskin parantaa kuitenkaan merkittävästi.Markkinointi tehdään muualla ja hyvä menee kyllä kaupaksi ilmankin.

      • Joopajoo.

    • sylvi pyhä!

      Joopajoo. Lopetetaan tämä jauhaminen, kun ei kummallakaan ole mitään järkevää sanottavaa.

      Toivoa sopii näin,toisaalta usko hieman horjuu kun lukee tätä lava-auto palstaa,
      senverran usein sinun kirjoituksiin tällä palstalla törmää.
      Mitsun vähäinen myynti silti suurin meteli/vakuuttelu/linkittely muille sivustoille Mitsun hyvyydestä toistuu ja toistuu...................... tuskin loppuu...............

    • bablo1

      Omasta mielestäni mitsu on kuin paskalatikko en osta enää ikinä ei minkäänlaista kestävyyttä!vuosimallia 2003!Varaosatoimituksetkin aina pyrkii viilemään!En suosittele kelleen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      83
      4507
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      121
      3896
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2461
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      196
      1463
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1276
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1233
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1168
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1157
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1133
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1045
    Aihe