Lestadiolainen jyrää

fkgfng

Olen aikuisopiskelija. Luokallani on 35-vuotias lestadiolais nainen. Ensimmäiseksi kiinnitti huomiota hänen naiiviutensa, henkinen kehitys n.18-19 -vuotiaan tasolla.
Mutta määräävin piirre hänessä on kaikkitietävyys. Hänen kanssaan voi "keskustella" jos on samaa mieltä. Jos yrittää esittää omia mielipiteitään ei ole toivoakaan saada lausetta loppuun. Ihmettelen miksi hän on hakeutunut koulutukseen, koska tietää asiat myös maikkoja paremmin, ja tuo sen joka mutkassa julki.
Keskustelun aihe ei suinkaan tarvitse olla niin provosoiva kuin homot, aivan arkipäiväisetkin asiat saavat aikaan saman reaktion.
Kymmenen lapsen perheestä kun on, on joutunut ilmeisesti pitämään puolensa, mikä näkyy ainakin ruokailutilanteissa. Pikemminkin luulisi, että isossa perheessä olisi oppinut ottamaan muut huomioon. Mielipiteitään sen sijaan ei tarvitse perustella, "minä tiedän" riittää.
Toivoisinkin vastausta joltakin lestadiolaiselta, tällaisia lapsiako kasvatatte? Itsekkäitä, suvaitsemattomia, omaan napaansa tuijottajia? En haluaisi uskoa että tämä on tarkoituksenne.

8

268

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokemuksesi on varmasti totta, et kai tänne tulisi valheita latelemaan.
      Nyt kumminkin otanta ei täytä tieteellisiä kritereitä, että edes voisi asettaa kysymyksen: Tällaisiako lapsia te kasvatatte?

      Jos määrättyyn porukkaan kuuluvia ihmisiä on esimerkiksi 10000-120000, niin otanta vaikuttaa pieneltä.
      Kun toimin vankilassa vapaehtoistyössä, niin kohtaan erilaisia ihmisiä. Maailmanklatsomukseltaan ja ihonväriltäänkin, mutta ei ole tullut mieleeni, että heidän edustamansa ympäristö kasvattaisi kaikista lapsista samanlaisia.

      On valitettavaa, että olet törmännyt ainakin omasta mielestäsi hankalaan henkilöön, mutta se ei kuitenkaan oikeuta leimaamaan jotain yhteisöä sen perusteella. Tämän kohdehenkilön tulisi kyllä miettiä miten yhteisöään edustaa, jos avoimesti sen jäsenenä esiintyy.