Pitkien miesten ongelma

Taavi Tavis

Pitkänä yli 195 cm vaaleana sinisilmäisenä miehenä katselen kateellisena kun kauniit suomalaiset naiset seurustelevat usein pienien 165-170cm pitkien tummien miesten kanssa. Usein nuo miehet ovat ulkomaalaisia, ja suomalaiset naiset ovat joko saman mittaisia, tai usein jopa pitempiä kuin nuo miehet.

Mietin miksi suomalainen nainen on niin kiinnostunut näistä herroista:

mielestäni syy on se, että kun mies on pieni; suomalainen nainen kokee että mies ei ole vaarallinen; hän on kuin naisystävä.

Näin kynnys olla pienen miehen kaveri tai ystävä on todella matala. Pieni mies on naiselle ”vain ystävä” tai ”hyvä kamu” kun pienillä miehellä on alusta lähtien ollut seksuaalinen kiinnostus naiseen.

Sitten pikku hiljaa naisen kiinnostus mieheen ”miehenä” herää, kun hän havaitsee ”hyvän kamun” olevan ”mies”. Sitten ajaudutaan ”hyvän kamun” kanssa elikä pienen miehen kanssa seurustelusuhteeseen, kihloihin ja avioon.

Ulkomaalaisen ”hyvän kamun” kanssa voi ihanasti treenata ulkomaan kieltä ja on niin eksoottista kuunnella ihania hassuja juttuja ulkomaalaisen suusta.

Sitten nämä yli 195 cm vaaleat sinisilmäiset suomalaiset; Lähtökohtaisesti yritetään osoittaa mahdollisimman suurta välinpitämättömyyttä kylmyyttä kyynisyyttä heitä kohtaan. Katsella ei edes kohdata. Miksi?

Näitä miehiä pidetään naisten uhkana, vaarallisina, sitten mietitään sitä, että mitä ystävättäret ajattelevat jos mies on ”liian pitkä”; tämä vuoksi heitä pitää kohdella kyynisesti välinpitämättömästi. Naisten itsetunto on äärimmäisen heikko, ja näin jos mies on "liian pitkä" on se niin kamalaa kun erottautuu, kun ystävättärillä on kaikilla pieni mies.

Tärkea syy on myös; Pieni tumma ulkkismies on saavutus naiselle,ja naisen huono olematon itsetunto pönkittyy ulkomaalaisesta miehestä.

Lähes kaikki vaaleat pitkät miehet jotka tunnen, ovat ilman kumppania. Mitä tummempi olet pitkänä miehenä; sitä paremmat mahdolisuudet sinulla on löytää kumppani, s.o. päästä edes puheyhteyteen naisen kanssa, sillä olethan myös enemmän ulkkiksen näköinen, keskieurooppalaisen tai eteläeurooppalaisen näköinen siis tummana miehenä.

43

1612

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Milla_sinkku

Mites on lähtisitkö sinä treffeille 27-vuotiaan vaalean sinkku naisen kanssa? Jos minä nätisti pyytäisin? Siis jos asut pääkaupunkiseudulla...?

• Närkästynyt

"Sitten nämä yli 195 cm .... katsella ei edes kohdata. Miksi?"

Höh, niskat nyrjähtävät.

Itse et osaa edes vastata yksinkertaiseen suoraan kysymykseen. Miksi?

• eiii

ei taas....

• lopen kyllästynyt

Pituuskysymys näyttää muodostuneen sinulla sen verran vakavaksi, että eiköhän olisi parasta jos jatkossa liikkuisit vain pyörätuolilla.

Ekstrabonuksena, ehkä voisit saada säälistä.

• dfhbfhnfhbhf

Tämä mies voisi hakeutua katkaisuhoitoon.

• lopen kyllästynyt
        dfhbfhnfhbhf kirjoitti:

Tämä mies voisi hakeutua katkaisuhoitoon.

Sinäpä sen sanoit, kerrassaan loistava ratkaisu!

• ....................

sen takia, kun ne on ulkomaalaisia. Ulkomaalaisuus on se taikasana.

• 175 cm

Ehkäpä se on kuitenkin enemmän tuo tummuus, joka veihättää. Itselläni on aivan päinvastaisia kokemuksia 175 senttisenä. Ehkäpä ongelmani on se, että pidän pitkistä, urheilullisista naisista, mutta monille naisille tuntuu olevan aika vaikea hyväksyä se, että mies olisi yhtä pitkä tai jopa lyhyempi. Eihän siinä tietenkään mitään negatiivista ole. Kaikkien ei tarvitse miellyttää kaikkia.

Siitä olen samaa mieltä, että tumma mies koetaan miehekkäämmäksi ja jotenkin kiehtovammaksi. Me vaaleat ollan liian tavallisia ja kiltin näköisiä. Pitäisköhän värjäyttää hiukset ;)

• Poikapissiksiä?

Piirteet ratkaisevat. Vaaleilla suomalaisilla on liian usein vaaleanpunaiset liian pyöreät kasvot joissa pottunenu. Vaalea on komea, jollei ole liian pullaposki eikä vauvamainen. Eikä tummuuskaan tee autuaaksi, Välimeren seudun tummat miehet ovat usein pyöreitä talipalloja, joilla kiiltelevät kasvot.

Mikäli pelkkää ulkonäköä lähdetään tuijottamaan, niin afgaani ilman muuta, ah siinä haukka mieheksi. Muita lieveilmiöitä saattaa siunaantua sitäkin enemmän :D

Keskustelun taso todistaa tämän olevan teinien temmellyskenttä - aikuisilla ihmisillä on parempaakin tekemistä kuin ihmetellä omaa/toisten/potentiaalisten kumppanien ulkonäköä päivästä päivään.

• Tummuus vetoaa

Totta puhut. Pituus jää toissijaiseksi kriteeriksi, koska eksoottisuus vie voiton. Täällähän on pyörinyt se artikkeli, että jo geenipohjalta naisia vetää puoleensa mahdollisimman vieras geeniyhdistelmä. Se on tiedostamaton vaisto, joka vie. :)

• Älä jaksa

Mulla on fb:ssä noin 125 suomalaista naispuolista kaveria. Lisäksi tunnen naisia mm. töistä ja harrastuksista joita en ole lisännyt feissariin. YKSIKÄÄN heistä ei seurustele "pienikokoisen tumman ulkomaalaisen miehen kanssa". Muutamalla tuntemallani naisella on ulkomaalainen puoliso (esim. ruotsalainen, britti, espanjalainen) mutta näitäkin on todella vähän, reilusti alle 10 koko tuntemassani verkostossa. Useimmilla on suomalainen mies, pituus vaihtelee.

Että älä jaksa trollata. Kaupungilla ei todellakaan näe "usein" naisia lyhyen ulkomaalaisen miehen kanssa vaan useimmat suomalaiset näkee toisen suomalaisen kanssa. Nämä suomalainen - ulkomaalainen pariskunnat vaan hyppäävät useimpien silmiin.

• limainen vonkamies

Kokeilepa käyttäytyä kuin lyhyt, tumma ulkomaalainen mies. Se voisi auttaa.

• einimee...

Joko väsynein trolli tai isoin itkupilli. "byööööääääh!!!" Minkälainen nysväke miehen täytyy olla kun vonkuu tuollalailla s24:ssä?? :D

• Älä nyt viitsi

Monet naiset nimenomaan kaipaavat ja haluavat itselleen pitkää miestä. Tuntuu jotenkin väkisin väännetyltä tämä sun traumasi.

• 24345

Täytyy olla erityisen ruma naama, jos yli 190cm:n pituudellakaan ei saa naista.

• Totta turiset
        24345 kirjoitti:

Täytyy olla erityisen ruma naama, jos yli 190cm:n pituudellakaan ei saa naista.

Tai todella löysä ryhti.

• Saara**

Taavi Tavis - loukkaat tavallisia miehiä nimimerkilläsi. Täs'edes olet TiiviTaavi, ja ei muuta kuin "UUDESTAAN"!

• Taavi Tavis

Perustele väittämäsi ja miltä kohdin minun väittämäni ei muka pidä paikkaansa. Minun ystäväpiirissä kaikki suomalaiset vaaleat sinisilmäiset yli 195 cm pitkät ovat naimattomia.

Ulkomaalaiset tummat pienet miehet ovat kaikki aviossa Suomessa ja jokainen heistä kertoo kuinka naiset ovat olleet suhteessa se aktiivinen puoli.

• isompi
        Taavi Tavis kirjoitti:

Perustele väittämäsi ja miltä kohdin minun väittämäni ei muka pidä paikkaansa. Minun ystäväpiirissä kaikki suomalaiset vaaleat sinisilmäiset yli 195 cm pitkät ovat naimattomia.

Ulkomaalaiset tummat pienet miehet ovat kaikki aviossa Suomessa ja jokainen heistä kertoo kuinka naiset ovat olleet suhteessa se aktiivinen puoli.

Mikä ihme juttu tää on? Itse olen 198 cm, sinisilmäinen suomalainen tumman ruskeilla hiuksilla. Olen deittaillut naisia 152-182 cm välillä, eikä koskaan ole kuulunut mitään negatiivista pituudesta? Tietenkin naiset huomaa että olen keskivertoa huomattavasti pidempi, mutta sehän on just se mun juttu millä erotun massasta. Olen saannut jopa kaupasta deittiseuraa, että Taavi Taviksen ongelmat johtuu ihan muista asioista kuin pituudesta.
        Ulkomaalaiset pienet miehet ovat tietenkin naimisissa, koska muuten niillä päättyisi oleskeluluvat ym. Toiseksi en ole koskaan nähnyt ulkomaalaisilla pienillä miehillä mitään kauniita naisia. Valaita ja erilaisia kranaatteja sitäkin enemmän.

• Koipeli
        Taavi Tavis kirjoitti:

Kuinka monta yli 195 cm pitkää miestä tuttavapiiriisi sitten kuuluu? Tuo pituus on kyllä sen verran harvinaista (ei kuitenkaan erikoista) että ei noin pitkiä miehiä yleensä tuttavaporukkaan kovin montaa kuulu. Oletteko myös hoikkia/normaalivartaloisia?

Minulla on ennemmin ongelmana se että miehet tuntuvat kovin lyhyiltä. Olen 174 cm ja korkokenkien kanssa melkein 180 cm. Tykkäisin käyttää joskus ihan kunnon korkoja, mutta tunnen itseni älyttömän pitkäksi silloin. Vaikka omasta mielestäni en edes ole kun vähän keskimääräistä pitempi, mielestäni yli 180 cm nainen on sitten jo oikeasti "pitkä".

Minulla ovat nämä ulkomaalaiset miehet aina olleet poissa laskuista. Haluan suomalaisen miehen (kulttuurishokkien välttämiseksi) ja ihan noin muutenkin. Lisäksi ulkomaalaiset miehet ovat todella usein minua lyhyempiä. Tavallinen suomalainen mies kelpaisi minulle paremmin kuin hyvin. Jostain syystä niitä ei vaan ole osunut kohdalleni, vaikka heitä olemassa onkin.

• Yritetty on
        isompi kirjoitti:

Mikä ihme juttu tää on? Itse olen 198 cm, sinisilmäinen suomalainen tumman ruskeilla hiuksilla. Olen deittaillut naisia 152-182 cm välillä, eikä koskaan ole kuulunut mitään negatiivista pituudesta? Tietenkin naiset huomaa että olen keskivertoa huomattavasti pidempi, mutta sehän on just se mun juttu millä erotun massasta. Olen saannut jopa kaupasta deittiseuraa, että Taavi Taviksen ongelmat johtuu ihan muista asioista kuin pituudesta.
        Ulkomaalaiset pienet miehet ovat tietenkin naimisissa, koska muuten niillä päättyisi oleskeluluvat ym. Toiseksi en ole koskaan nähnyt ulkomaalaisilla pienillä miehillä mitään kauniita naisia. Valaita ja erilaisia kranaatteja sitäkin enemmän.

"Olen saannut jopa kaupasta deittiseuraa, että Taavi Taviksen ongelmat johtuu ihan muista asioista kuin pituudesta."

No tätähän tälle Tavis-Taaville yritetty jankuttaa monta kertaa, mutta kun hän on päättänyt että kaikki johtuu hänen pituudestaan ja hiusten väristä, niin hän ei suostu mitään muuta uskomaan. Tekee vaan joka viikko uuden aloituksen täsmälleen samasta aiheesta ja jankuttaa jankuttamistaan.

Olen joka kerta entistä vakuuttuneempi, että vika on jossain ihan muualla. Vähän omituisen oloinen tyyppi.

• Taavi Tavis
        Koipeli kirjoitti:

Kuinka monta yli 195 cm pitkää miestä tuttavapiiriisi sitten kuuluu? Tuo pituus on kyllä sen verran harvinaista (ei kuitenkaan erikoista) että ei noin pitkiä miehiä yleensä tuttavaporukkaan kovin montaa kuulu. Oletteko myös hoikkia/normaalivartaloisia?

Minulla on ennemmin ongelmana se että miehet tuntuvat kovin lyhyiltä. Olen 174 cm ja korkokenkien kanssa melkein 180 cm. Tykkäisin käyttää joskus ihan kunnon korkoja, mutta tunnen itseni älyttömän pitkäksi silloin. Vaikka omasta mielestäni en edes ole kun vähän keskimääräistä pitempi, mielestäni yli 180 cm nainen on sitten jo oikeasti "pitkä".

Minulla ovat nämä ulkomaalaiset miehet aina olleet poissa laskuista. Haluan suomalaisen miehen (kulttuurishokkien välttämiseksi) ja ihan noin muutenkin. Lisäksi ulkomaalaiset miehet ovat todella usein minua lyhyempiä. Tavallinen suomalainen mies kelpaisi minulle paremmin kuin hyvin. Jostain syystä niitä ei vaan ole osunut kohdalleni, vaikka heitä olemassa onkin.

Kas faktaa täältä:

http://aanestys.mtv3.fi/aanestys/vastaukset.shtml/738885?1

Ei tarvitse mutuilla. Fakta on että suomi nainen pitää lyhyistä ja tummista miehistä.

• Kas kummaa...
        Taavi Tavis kirjoitti:

Kas faktaa täältä:

http://aanestys.mtv3.fi/aanestys/vastaukset.shtml/738885?1

Ei tarvitse mutuilla. Fakta on että suomi nainen pitää lyhyistä ja tummista miehistä.

Sieltähän voi lukea suoraan, että yli 70% naisista haluaa 175-195cm pitkän miehen. Painottuu vielä sinne 180 puolelle. Missä siis ne lyhyiden miesten ihailijat ovat? Ei 180cm pitkä mies ole lyhyt vaan keskimittainen tai sitä pidempi.

Kommenteissa iso osa tosin toteaa, että pituus ei ole tärkein kriteeri.

Ulkomaalaisuudesta tai tummuudesta tuossa kyselyssä ei mainita sanallakaan.

• jaapa---

Minuakin on vähän askarruttanut sellainen juttu kun erityisesti nyt ihan viime aikoina on katukuvassa alkanut näkyä pariskuntia joissa mies on sellainen lyhyenläntä, tumma ja karvainenkin ja kasvoiltaankin sen näköinen että minun on vaikea ymmärtää mikä siinäkään naseen voisi vedota. Tällaisilla miehillä on sitten ihan hyvänkin näköisiä pitkällä hoikalla bodilla varustettuja suomalaisia naisia joille riittäisi tuhansia ja taas tuhansia miehiä mistä valita.
      Aiemminhan tyypillinen ulkomaalaismies/suominainen-pariskunta oli joku pitkä ihan hyväraaminenkin musta mies, ja hänellä ruma lyhyt lihava suominainen jolla ei varmasti häävisti kysyntää miesten keskuudessa ollut. Tämä tällainen pariskunta oli minusta ihan ymmärrettävä asia.

• järkikäteen

Toi oli ihan yhtä hyvä galluppi kuin jos kysyttäisiin sitä, mikä on ihanne penikset pituus tai mikä on sopiva kuppikoko naisella. Todellisuus on kuitenkin jotain aivan muuta eikä kukaan valitse kumppaniaan fyysisten mittojen mukaan.

• Taavi Tavis
        järkikäteen kirjoitti:

Toi oli ihan yhtä hyvä galluppi kuin jos kysyttäisiin sitä, mikä on ihanne penikset pituus tai mikä on sopiva kuppikoko naisella. Todellisuus on kuitenkin jotain aivan muuta eikä kukaan valitse kumppaniaan fyysisten mittojen mukaan.

Naiset valitsee 110% fysiikan perusteella kumppaninsa. Missä maailmassa tai maassa elät? Sen pinnallisempaa ihmistä ei ole olemassakaan kuin suomalainen nainen.

• realsimia
        Taavi Tavis kirjoitti:

Naiset valitsee 110% fysiikan perusteella kumppaninsa. Missä maailmassa tai maassa elät? Sen pinnallisempaa ihmistä ei ole olemassakaan kuin suomalainen nainen.

Missä maailmassa SINÄ elät? Fyysikan? Hah, etkö ole koskaan kuullut likviditeetistä?

• Taavi Tavis

Lisää faktaa minkävärisistä hiuksista suomalainen nainen pitää:

http://aanestys.mtv3.fi/aanestys/vastaukset.shtml/951970?1

Elikä jos olet yli 195 ja vaaleahko viikinki noin 1/100 naisesta kelpuuttaa sinut ULKONÄÖN perustella.

Suomi on 100 vuoden päästä täynnä pieniä tummatukkaisia ihmisiä. Kunnia tästä kuuluu kyllä yksin naisille, sillä eivät miehet anna pisteitä eksoottisen näköisistä pinenistä tummista naisista lainkaan samalla tavalla kuin naiset vastaavasti menevät sekaisin jostain latino miehesta.

• dutchboy

"Suomi on 100 vuoden päästä täynnä pieniä tummatukkaisia ihmisiä"

Tummatukkaisuus on dominoiva ominaisuus ja siksi yeisempi. Ihmisten keskipituus on kuitenkin vain kasvanut ja tulee edelleen tulevaisuudessa kasvamaan.

• Ei se satu

mitäs aiot tehdä asialle? Uuden keskustelunavauksen taas tälläkin viikolla?

• Tavvi Tavis
        Ei se satu kirjoitti:

Miksi ei, jos naiset sitä vaatii, ja vielä kauniisti pyytää. Voin aloittaakin.

• Taavi Tavis
        dutchboy kirjoitti:

"Suomi on 100 vuoden päästä täynnä pieniä tummatukkaisia ihmisiä"

Tummatukkaisuus on dominoiva ominaisuus ja siksi yeisempi. Ihmisten keskipituus on kuitenkin vain kasvanut ja tulee edelleen tulevaisuudessa kasvamaan.

Ei varmasti kasva ihmisten pituus jos suomalaisten naisten ihanne on 170 cm tumma karvaranne. Vaaleat ihmiset häviää mutta sitä nopeuttaa 100 kertaisesti suomi-nainen.

• karvamies
        Tavvi Tavis kirjoitti:

Miksi ei, jos naiset sitä vaatii, ja vielä kauniisti pyytää. Voin aloittaakin.

Mulla on selkäkarvoa. Se on naisile tehtyjen galluppien mukaan kaikkein oksettavin paikka missä miehellä voi kasvaa karvoja. Eli mun ei pitäisi koskaan saada minkäänlaista naisseuraa?

• spedeex
        karvamies kirjoitti:

Mulla on selkäkarvoa. Se on naisile tehtyjen galluppien mukaan kaikkein oksettavin paikka missä miehellä voi kasvaa karvoja. Eli mun ei pitäisi koskaan saada minkäänlaista naisseuraa?

"Ei varmasti kasva ihmisten pituus jos suomalaisten naisten ihanne on 170 cm tumma karvaranne."

Kyllä kasvaa, koska äidin geenit vaikuttavat lapsen genetyyppiin isää enemmän. Erityisesti tämä pätee XY muotoisilla alkioilla. XX muotoa olevat alkiot voivat taasen piilevänä siirtää helposti geneettisiä ominaisuuksia sukpolvelta toiselle.
        Fenotyyppiin vaikuttaa myös kekskeisesti ravinto, joka viimeisen 100 vuoden aikana on vain parantunut, ja tämä mm näkyy kasvaneena keskipituutena

• realismia
        Ei se satu kirjoitti:

"UUDESTAAN" :DDD

• Koipeli

Ei vai?

Mielestäni suomalaiseen katukuvaan on ilmestynyt aika helkutisti pieniä aasialaisnaisia suomalaisen miehen käsipuoleen.

Muutenkin, tällä palstalla haukutaan jatkuvasti niitä suomalaisnaisia, joilla sattuu olemaan ulkomaalainen mies. Kuitenkin, ihan yhtä paljon näkee suomalaisia miehiä ulkomaalaisen naisen kanssa. Jos ei jopa enemmänkin. Mutta näistä asioista ollaan sitten ihan hys hys.

Naurettavaa tekstiä, että naiset valitsevat miehen pelkän ulkonäön perusteella. Luonteen perusteella toinen valitaan pidemmäksi aiottuun suhteeseen. Mutta ulkonäkökin toki vaikuttaa. Hyvännäköinen ei tarvitse olla, mutta ei kyllä epämiellyttävän näköinenkään.

Näissä äänestyksissä pyydettiin äänestämään pelkkää ulkonäköä. Eivät ne miestenkään vastaukset ole niin kovin imartelevia olleet kun pyydetään arvioimaan naisten ulkonäköä. Oman mielenterveyden takia nuo kannattaa ohittaa. Saahan sitä haaveilla vaikka mistä, mutta tosiasiassa harva päätyy yhteen "ihanteensa" kanssa.

• blondi 163

Kuulehan sinä. Olen eronnut jo jokin aikaa sitten sellaisesta lyhyestä, ristiverisestä suomalaisesta miehestä. Olen ajatellut, että katselen tästä lähin vain yli 180cm omaavia miehiä tummia tai vaaleita, mutta vain suomalaisia. Mielellään yli 190cm. Tosin koskaan ei voi tietää kuka "kolahtaa" ja silloin pituudet ovat sivuseikkoja jos muuten mies vie "jalat alta". Tilastojakin kannattaa tutkia kriittisesti.
        Tiedänkin pari yli 190cm pitkää miestä; toinen tumma ja toinen vaalea (upeat siniset silmät), MUTTA kun ovat varattuja ja perheen isejä, niin täytyy antaa olla rauhassa. Se kun on vain se "joku kemia" mikä jonkun kans kolahtaa. Siispä älä ole vihainen meille suomalaisille naisille, mekin ollaan yksilöitä :) . Löydät kyllä omasi.

• sinkku nainen

Just pitkät vaaleat miehet, eipä oo heitä näkyny.

• pantuukki

Keskimäärin suomalainen mies on lyhyt paksu tumppi joka muistuttaa ruumiinrakenteeltaan lähinnä palopostia. Pitkä selkä, lyhyet jalat ja väärät sääret jonka takia kävely on sellaista ankan taaperrusta. Huono hiuslaatu, huono iho, rumat kasvot joiden keskellä pönöttää perunanenä (usein punainen)
      Tuo aloittajan itsensä kuvaileminen arjalaiseksi unelmaksi pistää epäilemään asian todellista laitaa. Suomalainen kun ei ole germaani eikä skandinaavi, vaan enempi slaavi.

• Minusta taas jos suom. miehen todellinen keskipituus on 178 cm, se on yllättävän lyhyt omiin havaintoihini nähden.

Oman paikkakuntani yläasteella aikoinaan 1978 syntyneet olivat sellaisia, että 178 ei voi mitenkään olla sen porukan keskipituus, vaan arvioisin jotain 180-182 cm pikemminkin. Olen itsekin 180-senttinen, ja itseäni paljon pitempiä oli suorastaan paljon.

• Eräkettu

Keskimäärin suomalainen mies saattaa olla paksu mutta ei se lyhyt oo.. :D

Itse olen 199senttinen ihan perus suomalainen kaveri..

En kyllä koe olevani mitenkään erityisen pitkä verrattuna muihin..

Hiukset ruskeat, silmät siniset, parta punainen...
      Ei tämän parempi vahva hius voi kellään olla. :D

Jalat on ihan normipituiset..

Ei oo mitään ongelmaa saada persettä..
      Voi olla aika valikoivaki..

• pantuukki

Kaikki nämä jotka täällä kehuvat olevansa jotain pitkiä adoniksia ja naisten unelmia, ovat todellisuudessa jotain ihan muuta. Vähän sama kun soittaa seksipuhelimeen kun sitä mainostavassa kuvassa on joku amerikkalainen tai ruotsalainen aikuisviihdemalli, ja todellisuudessa siellä on joku näppynaamainen maatuska läähättämässä.
      ÄLKÄÄ NYT NAURATTAKO

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      367
      3160
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      310
      1508
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1312
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1311
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1295
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1255
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1145
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      1062
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      25
      960
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe