Kasvojen kohotus 56vee

Nyt rypytön

Kirjoitin nimim. Rypytön kohta aiemmin että menen kasvojen ja kaulan kohotukseen. Nyt se on tehty ja meni paljon paremmin kun ikinä odotin. Tehtiin alakasvojen kohotus ja kaukan kiristys ja nyt jo tulos näyttää tosi hyvältä. Hieman turvotusta poskissa ja pieni mustelma kaulassa. Tehtiin paikallispuudutuksessa ja kesti n. 4h. Alussa oli tarkoitus tehdä viilto myös leuan alle koska siekkä oli sitä löysää kaikkein eniten. Mutta sitä ei tarvittukaan. Yön olin sairaalassa ja kipuja ei ollut yhtään. Tietenkin kosketus arka oli jos alko painelemaan. Kipulääkettä sain ihan pyytämättä ja nyt olen ollut kotona kolme päivää, enkä yhtään särkylääkettä ole tarvinnut ottaa. Tikit ovat korvan edessä ja takana. Myös hiusrajassa takana on joitakin tikkejä. Tikit saa poistattaa 3.11. En olisi ikinä uskonut että näin kivuttomasti ja hyvin menee. Olen kai liikaa lukenut täällä niistä epäonnistuneista leikkauksista. Tai tietenkin jokainen kokee tilanteen omalla tavalla, mutta nyt vain harmittaa etten menyt aikaisemmin. Lääkäri oi Peter Lilius ja hän selitti koko ajan mitä tekee ja ennen leikkausta kävi hyvin tarkasti kaikki läpi. Sanoi vielä ennen leikkausta ettei hän ala väkisin kiristämään ihoa jos näyttää siltä ettei sitä löysyyttä ole. Sanoin että tietenkin lopputulos pitää olla luonnollisen näköinen ja jos jotain jää jota eivoi leikata pois niin se saa jäädä. En toki halua olla mikään viivasuu ja kiinalaisen näköinen. Nyt vain odottelen tikkien poistoa japikkujouluja jolloi voin nauttia sileästä kaulasta:)

63

21710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks leikattu

      Joo, Suomessa tehdään luonnollisia lopputuloksia, ei mitään kiristetyn näköisiä "kissanaisia". Hienoa, että meni hyvin ja että jälkituntemukset on suhteellisen lieviä.
      Minulla ei ole kohotuksesta kokemusta, mutta kiva kuulla hyviä uutisia. Mustelmia tai turvotusta varmaan kuitenkin on vielä. Kannattaa olla todella rauhallisesti, antaa kudoksen parantua.

      • nassu valuu

        Kiva kuulla että sinulla meni noin hyvin ja varmasti lopputulokseen olet tyytyväinen.Oliko kaulassa ahdistavaa tunnetta tms? Minä olen kanssa ajatellut mennä alakasvojen ja kaulan kohotukseen mutta pärjään vielä muutamia vuosia mutta aion uskaltaa mennä muiden mielipiteistä viis veisaten..Onnea uudelle olemuksellesi! Koska on jälkitarkastus?


    • onnistui ...

      Hienoa, että kasvojen kohotusoperaatiosi onnistui :) Koska olen itse harkinnut samansorttista operaatiota, kiinnostaisi tietää, mitä tämä koko homma sinulle suurinpiirtein maksoi?

      • nyt rypytön

        Olen itsekkin ihmetellyt ettei kipuja ole. Kiristyksen tunne on ihan leuan ja kaula yhtymäkohdassa, mutta se ei todellakaan tunnu pahalata vaan merkitsee sitä että löysyyttä on lähtenyt. Peilin edessä pitää jatkuvasti käydä ihailemassa tulosta. Poskipäissä on hieman turvotusta,mutta sen verran vähän ettei kukaan ole edes huomannut sitä. ja mustelmia ei ole kuin pieni aavistus tummempaa toisessa poskessa ja sitäkään ei ole kukaan huomannt. Kun en ole kenellekkään kertonut toimenpiteestä, paitsi miehelleni, niin vieraille ollaan sanottu että minulla oli vatsa tauti ja siksi vähän "räjähtäneen" näköinen. Hiukset ovat tietenkin ihan sekaisin siteiden alla painuneet ja pestä saan ne huomenna. Tikit poistetaan 3.11 ja lääkäri
        halusi ehdottomasti tavata vielä n. puolen vuoden kuluttua nähdäkseen loppu tuloksen. Se ei maksa mitään.Pientä tunnottomuutta on korvien edessä. Voisn vaikka heti lähteä ulos sillä hiukset peittää arvet kokonaan. Koko paletti maksoi 5600 ekeä. Suolainen hinta, mutta ihan jokaisen euron arvoinen. Voi maksaa myös osissa jos kerta maksu tuntuu liian kalliilta. Edelleenkään en voi muuta harmitella kuin sitä etten mennyt aikaisemmin toimenpiteeseen.


      • kanarialla asuva
        nyt rypytön kirjoitti:

        Olen itsekkin ihmetellyt ettei kipuja ole. Kiristyksen tunne on ihan leuan ja kaula yhtymäkohdassa, mutta se ei todellakaan tunnu pahalata vaan merkitsee sitä että löysyyttä on lähtenyt. Peilin edessä pitää jatkuvasti käydä ihailemassa tulosta. Poskipäissä on hieman turvotusta,mutta sen verran vähän ettei kukaan ole edes huomannut sitä. ja mustelmia ei ole kuin pieni aavistus tummempaa toisessa poskessa ja sitäkään ei ole kukaan huomannt. Kun en ole kenellekkään kertonut toimenpiteestä, paitsi miehelleni, niin vieraille ollaan sanottu että minulla oli vatsa tauti ja siksi vähän "räjähtäneen" näköinen. Hiukset ovat tietenkin ihan sekaisin siteiden alla painuneet ja pestä saan ne huomenna. Tikit poistetaan 3.11 ja lääkäri
        halusi ehdottomasti tavata vielä n. puolen vuoden kuluttua nähdäkseen loppu tuloksen. Se ei maksa mitään.Pientä tunnottomuutta on korvien edessä. Voisn vaikka heti lähteä ulos sillä hiukset peittää arvet kokonaan. Koko paletti maksoi 5600 ekeä. Suolainen hinta, mutta ihan jokaisen euron arvoinen. Voi maksaa myös osissa jos kerta maksu tuntuu liian kalliilta. Edelleenkään en voi muuta harmitella kuin sitä etten mennyt aikaisemmin toimenpiteeseen.

        ja haluaisin nuo hamsterin posket kohotettua, siis vain alakasvot. Silmäluomet laitettiin kuntoon jo 20 v. sitten, ja ne ovat vieläkin hyvät, ei ole väsyneen näköisiä silmiä. -Toisaalta, melkein jokaisella minun ikäisellä on ne hamsterinposket, ei ne niin pahat ole. Siis 5600 €. Missä tämä herra tekee työtään?


      • Nyt rypytön
        kanarialla asuva kirjoitti:

        ja haluaisin nuo hamsterin posket kohotettua, siis vain alakasvot. Silmäluomet laitettiin kuntoon jo 20 v. sitten, ja ne ovat vieläkin hyvät, ei ole väsyneen näköisiä silmiä. -Toisaalta, melkein jokaisella minun ikäisellä on ne hamsterinposket, ei ne niin pahat ole. Siis 5600 €. Missä tämä herra tekee työtään?

        Olen 56 vuotias.Minulle tehtiin alakasvojen kohotus. Lääkäri sanoi että jos vain kaulan ihoa kiristetään niin se ei ole niin luonnollisen näköinen ja saattaa tulla poimuja. Koska tietenkin kasvojen iho on myös valahtanut niin sovittiin sitten että tehdään alakasvojen kohotus. Hän irroitti lihaksia ja nosti myös niitä ja sitten ihoa sen nerran kun oli tarpeen. Tulos on naäin paljon pysyvämpi kuin jos vain pelkkää ihoa kiristetään. Minä kävin Oulussa operaatiosa, mutta hän tekee myös kyllä muuallakin leikkauksia. Selaile netistä plastiikkakirurgia sivuja niin sieltä varmaan löytyy tietoja hänestä.


      • marianne67
        Nyt rypytön kirjoitti:

        Olen 56 vuotias.Minulle tehtiin alakasvojen kohotus. Lääkäri sanoi että jos vain kaulan ihoa kiristetään niin se ei ole niin luonnollisen näköinen ja saattaa tulla poimuja. Koska tietenkin kasvojen iho on myös valahtanut niin sovittiin sitten että tehdään alakasvojen kohotus. Hän irroitti lihaksia ja nosti myös niitä ja sitten ihoa sen nerran kun oli tarpeen. Tulos on naäin paljon pysyvämpi kuin jos vain pelkkää ihoa kiristetään. Minä kävin Oulussa operaatiosa, mutta hän tekee myös kyllä muuallakin leikkauksia. Selaile netistä plastiikkakirurgia sivuja niin sieltä varmaan löytyy tietoja hänestä.

        olen miettinyt, uskaltaako täällä mennä johonkin. Hinta kyllä tuntuu kauhean kalliilta, kun olisi vielä matkatkin. Ja tuo minun mieheni ei juuri katsele, onko hamsterin poskia vai ei.


      • 20 + 6
        kanarialla asuva kirjoitti:

        ja haluaisin nuo hamsterin posket kohotettua, siis vain alakasvot. Silmäluomet laitettiin kuntoon jo 20 v. sitten, ja ne ovat vieläkin hyvät, ei ole väsyneen näköisiä silmiä. -Toisaalta, melkein jokaisella minun ikäisellä on ne hamsterinposket, ei ne niin pahat ole. Siis 5600 €. Missä tämä herra tekee työtään?

        >> Silmäluomet laitettiin kuntoon jo 20 v. sitten, ja ne ovat vieläkin hyvät, ei ole väsyneen näköisiä silmiä.

        Ilmeisesti yläluomien hyvin toteutettu korjaus on yleensä varsin pitkäaikainen lopputulokseltaan, vaikka tietysti tilanteen kehittyminen onkin yksilöllistä. Tehtiinkö se aikoinaan yleisellä vai yksityisellä puolella ( Suomessa ) ?

        Olisi kiinnostava kuulla onko kenenkään pitänyt vuosien jälkeen uusia yläluomikorjaus ja jos on, niin ovatko uusintakorjauksen arvet sulaneet yhtä hyvin kuin ensimmäiset. Tämä siksi, että yleensä vanhaan arpee leikkaaminen jättää näkyvämmän jäljen.

        Mitä ketjun kasvojen kohotukseen tulee, niin kannattaa varmastikin valita kirurgi erityisen huolella, riippumatta suorituspaikasta / maasta. Eli mahdollisimman perusteellinen peruskartoitus kirurgien suhteen.


      • 20 + 6
        Nyt rypytön kirjoitti:

        Olen 56 vuotias.Minulle tehtiin alakasvojen kohotus. Lääkäri sanoi että jos vain kaulan ihoa kiristetään niin se ei ole niin luonnollisen näköinen ja saattaa tulla poimuja. Koska tietenkin kasvojen iho on myös valahtanut niin sovittiin sitten että tehdään alakasvojen kohotus. Hän irroitti lihaksia ja nosti myös niitä ja sitten ihoa sen nerran kun oli tarpeen. Tulos on naäin paljon pysyvämpi kuin jos vain pelkkää ihoa kiristetään. Minä kävin Oulussa operaatiosa, mutta hän tekee myös kyllä muuallakin leikkauksia. Selaile netistä plastiikkakirurgia sivuja niin sieltä varmaan löytyy tietoja hänestä.

        >> Hän irroitti lihaksia ja nosti myös niitä ja sitten ihoa sen nerran kun oli tarpeen.

        Kuulostaa melko rankalta toimenpiteeltä jo ihan fysiologisesti ajatellen. Kerran kiinnikkeistään / alustastaan irroitetut lihakset eivät enää mihinkään kiinnity ( ? ), vaan jäävät "leijumaan". Hermostojen ohjaamat kasvojen lihakset ovat myös oleellinen osa, joka tekee kasvoista elävät ja seuraa tunnetilojen luomaa ilmeikkyyttä kasvoissa.

        Ihan vain toteamuksena, ei kritiikkinä sinänsä. Nykyisin näkee melko paljon eri maiden julkkiksilla ( myös joillakin miehillä ) kasvojen kohotuksia ( ? ) / korjauksia, joiden jäljiltä kasvoista katoaa elo ja ilmeikkyys kaikkine sen hienoine sävyineen. Viisviis - kuusi - seiskakymppisiä joiden kasvot ovat sileät kuin kolmekymppisillä tervettä elämää viettävillä. Edes silmien ympärystä ja suun seutukaan ei juuri viestitä normaalisti niin monisävyisiä ilmeitä ja tuntemuksia. Lieneekö kyseessä jokin melko uusi jonkin sortin happokäsittely ( ja tämä mahdollisesti yhditettynä johonkin muuhun tekniikkaan, rasvasiirtoja jne ? ).


      • Anonyymi
        nyt rypytön kirjoitti:

        Olen itsekkin ihmetellyt ettei kipuja ole. Kiristyksen tunne on ihan leuan ja kaula yhtymäkohdassa, mutta se ei todellakaan tunnu pahalata vaan merkitsee sitä että löysyyttä on lähtenyt. Peilin edessä pitää jatkuvasti käydä ihailemassa tulosta. Poskipäissä on hieman turvotusta,mutta sen verran vähän ettei kukaan ole edes huomannut sitä. ja mustelmia ei ole kuin pieni aavistus tummempaa toisessa poskessa ja sitäkään ei ole kukaan huomannt. Kun en ole kenellekkään kertonut toimenpiteestä, paitsi miehelleni, niin vieraille ollaan sanottu että minulla oli vatsa tauti ja siksi vähän "räjähtäneen" näköinen. Hiukset ovat tietenkin ihan sekaisin siteiden alla painuneet ja pestä saan ne huomenna. Tikit poistetaan 3.11 ja lääkäri
        halusi ehdottomasti tavata vielä n. puolen vuoden kuluttua nähdäkseen loppu tuloksen. Se ei maksa mitään.Pientä tunnottomuutta on korvien edessä. Voisn vaikka heti lähteä ulos sillä hiukset peittää arvet kokonaan. Koko paletti maksoi 5600 ekeä. Suolainen hinta, mutta ihan jokaisen euron arvoinen. Voi maksaa myös osissa jos kerta maksu tuntuu liian kalliilta. Edelleenkään en voi muuta harmitella kuin sitä etten mennyt aikaisemmin toimenpiteeseen.

        Olipa edullinen mielestäni. Itse maksoin alaluomileikkauksesta 2500 joten tuo hinta laajemmalle alueelle tehtynä on edullinen .


    • maaria 50

      Minulle tehtiin kaulan ja alakasvojen kohotus ja leuan rasvaimu sekä yläluomileikkaus pari viikkoa sitten Tampereen Mehiläisessä.
      Eka viikko oli kova turvotus ja mustelmia, mutta nyt on jo aika hyvän näköinen.
      Ihanaa, kun ei hamsteripussit kaulaheltta enää roiku ja tulos vaan paranee koko ajan.
      Uskallan suositella kokemukseni perusteella Jukka Kostiaista leikkaamaan. Hintaa minun tapauksessani yhdellä sairaalayöllä tuli n. 7500 euroa.

      • menossa kanssa

        Olen kanssa menossa loppuvuodesta just samaan kuin mitä sulle tehtiin, paitsi leuan rasvaimu. Olisi mukavaa kuulla edelleen miten sinun toipuminen edistyy. Itseä jännittää kovasti miten turvoksissa ja kipeä on ja milloin voi mennä ihmisten ilmoille.


      • Freesikasvoinen

        Mistä sulla on rahaa irroittaa tuollaiseen? Et kai vain lainaa sitä varten ottanut? En kyllä raaskisi laittaa naamaani tuollaista hintaa, mutta eipä tarvitsekaan, kun olen niin kiinteä kasvoistani ja kohta 60v. Mulla on ihan oma kauneussalaisuus ja ihan ilmaista:) Aion jatkaa samaa rataa ja pitää säästöni tilillä korkoa kasvamassa ja ostaa aina välillä jotain kivaa ja hyödyllistä.


      • valuva valma
        Freesikasvoinen kirjoitti:

        Mistä sulla on rahaa irroittaa tuollaiseen? Et kai vain lainaa sitä varten ottanut? En kyllä raaskisi laittaa naamaani tuollaista hintaa, mutta eipä tarvitsekaan, kun olen niin kiinteä kasvoistani ja kohta 60v. Mulla on ihan oma kauneussalaisuus ja ihan ilmaista:) Aion jatkaa samaa rataa ja pitää säästöni tilillä korkoa kasvamassa ja ostaa aina välillä jotain kivaa ja hyödyllistä.

        Hei Freesikasvoinen ! Jakaisitkos meille muillekin sen sinun salaisuutesi. Voisi ainakin kokeilla. Minäkin olen nimittäin suunnitellut ihan kirurgista toimenpidettä valahtaneeseen oloon.


      • Freesikasvoinen
        valuva valma kirjoitti:

        Hei Freesikasvoinen ! Jakaisitkos meille muillekin sen sinun salaisuutesi. Voisi ainakin kokeilla. Minäkin olen nimittäin suunnitellut ihan kirurgista toimenpidettä valahtaneeseen oloon.

        Kasvojen kiinteys on tosi monesta asiasta kiinni kuten ruokavaliosta, nukkumisesta, ulkoilusta, päihteettömyydestä, tupakoimattomuudesta, auringonoton välttämisestä...

        Hyvän avun olen saanut kasvojumpastakin. Mutta sitä pitää tehdä säännöllisesti. Muutama hyvä liike ei rasiat liikaa. Omat kasvojen painallus- ja jumppaliikkeet ovat eräästä kirjasta jonka olen ostanut kirja-alennusmyynnistä jo 20-vuotta sitten. Mutta on muitakin kasvojumppaliikeiden kehittäjiä. Tässä nyt pieniä vinkkejä.

        Meditointi ja rentoutusharjoituksetkin antavat hehkua iholle ja vievät kireyttä kasvoilta.

        http://kasvojenkohotus.blogit.fi/kasvojumppaohjeita/

        http://koti.mbnet.fi/lowcarb/liikunta/kasvot.html


      • Anonyymi
        Freesikasvoinen kirjoitti:

        Kasvojen kiinteys on tosi monesta asiasta kiinni kuten ruokavaliosta, nukkumisesta, ulkoilusta, päihteettömyydestä, tupakoimattomuudesta, auringonoton välttämisestä...

        Hyvän avun olen saanut kasvojumpastakin. Mutta sitä pitää tehdä säännöllisesti. Muutama hyvä liike ei rasiat liikaa. Omat kasvojen painallus- ja jumppaliikkeet ovat eräästä kirjasta jonka olen ostanut kirja-alennusmyynnistä jo 20-vuotta sitten. Mutta on muitakin kasvojumppaliikeiden kehittäjiä. Tässä nyt pieniä vinkkejä.

        Meditointi ja rentoutusharjoituksetkin antavat hehkua iholle ja vievät kireyttä kasvoilta.

        http://kasvojenkohotus.blogit.fi/kasvojumppaohjeita/

        http://koti.mbnet.fi/lowcarb/liikunta/kasvot.html

        Hah hah, turha yleistää kun ihmisten kasvojen luuston rakennekin on erilainen. Tosin ihan hyvä jos on niin paljon luppo aikaa, että voi koko ajan höylätä naamaansa ilmaiseksi.


    • Maaria 50

      Hyvin edistyy paraneminen! Ei enää mustelmia, vähän turvotusta korvien edessä ja enemmän kaulan sivuilla. Kipuja ei enää ole. Aamuisin nestettä tasaisesti kasvoissa, mutta häviää nopeasti, kun nousee ylös.
      Ekan viikon jälkeen ratkaisuni on tuntunut oikelta ja olen onnellinen, että tein sen.

      • 57 v. nainen

        Kiva kuulla!
        Mulla edessä parin vkon päästä sama
        keskikasvot ja jotain.
        Jännittää jo.


    • Maaria 50

      Kyllä se kannattaa tehdä, jos olet miettinyt asiaa tarpeeksi. Minuakin hirvitti ennen operaatiota, mutta nyt olen tyytyväinen, että menin.On kiva katsoa itseään peilistä, kun kasvot näyttävät vuosia nuoremmilta.
      Tsemppiä!

      • Jännittää

        Minulle tehtiin face-lift ja yläluomileikkaus 15 v sitten ja nyt olisi aika uusia.Silloin operaation teki Tarja Juvonen ja tulos oli hyvä. Onko kenelläkään kokemuksia uusinnoista?


      • Odottavalla kannalla
        Jännittää kirjoitti:

        Minulle tehtiin face-lift ja yläluomileikkaus 15 v sitten ja nyt olisi aika uusia.Silloin operaation teki Tarja Juvonen ja tulos oli hyvä. Onko kenelläkään kokemuksia uusinnoista?

        Minulle tehtiin face-lift, alaluomien korjaus ja rasvansiirto muutama viikko sitten. Operaation jälkeen olen ehtinyt käydä mielessä lävitse kaikki tuntemukset; kivun, masennuksen, katumuksen, ilon ja identiteettikriisin. Nyt olen siinä vaiheessa, että opettelen elämään asian kanssa. Lääkäri sanoi, että paranemiseen menee noin kolme kuukautta, jonka jälkeen lopullinen tulos olisi paremmin näkyvissä ja että tunnottomuutta ja turvotusta voi senkin jälkeen esiintyä jopa yli vuoden ajan. Lymfakierto on vielä aivan sekaisin ja aiheuttaa omat ongelmansa ajoittain. Toivon hartaasti, että jonain päivänä voisin katsoa itseäni ja todeta, kyllä kannatti. :)


      • samassa veneessä
        Odottavalla kannalla kirjoitti:

        Minulle tehtiin face-lift, alaluomien korjaus ja rasvansiirto muutama viikko sitten. Operaation jälkeen olen ehtinyt käydä mielessä lävitse kaikki tuntemukset; kivun, masennuksen, katumuksen, ilon ja identiteettikriisin. Nyt olen siinä vaiheessa, että opettelen elämään asian kanssa. Lääkäri sanoi, että paranemiseen menee noin kolme kuukautta, jonka jälkeen lopullinen tulos olisi paremmin näkyvissä ja että tunnottomuutta ja turvotusta voi senkin jälkeen esiintyä jopa yli vuoden ajan. Lymfakierto on vielä aivan sekaisin ja aiheuttaa omat ongelmansa ajoittain. Toivon hartaasti, että jonain päivänä voisin katsoa itseäni ja todeta, kyllä kannatti. :)

        hei! minulla myös vähän samanlaisia tuntemuksia ollut, vaikka lopputulos näyttää reilun parin viikon jälkeen paremmalta kun operaatioon mennessä.Mutta leuan-alus edelleen tunnoton ja tuntuu kun olisi kova pahkura siellä. Toivon että parin kuukauden kuluttua tilanne olisi jo parempi, joten kärsivällisyyttä.....Toivon myös sinulle tsemppiä, uskon että lopputulos paranee kun aikaa kuluu.;)


      • take care!
        samassa veneessä kirjoitti:

        hei! minulla myös vähän samanlaisia tuntemuksia ollut, vaikka lopputulos näyttää reilun parin viikon jälkeen paremmalta kun operaatioon mennessä.Mutta leuan-alus edelleen tunnoton ja tuntuu kun olisi kova pahkura siellä. Toivon että parin kuukauden kuluttua tilanne olisi jo parempi, joten kärsivällisyyttä.....Toivon myös sinulle tsemppiä, uskon että lopputulos paranee kun aikaa kuluu.;)

        Tehtiinkö sinulle mahdollisesti pintä rasvaimua leuan alle samalla. Tuo rasvaimu ainakin aiheuttaa kovia pahkuroita alkuvaiheessa esim. vartalolla. Pahkurat kyllä pehmenevät siitä vähitellen.

        Esteettisten leikkausten kohdalla puhutaan liian harvoin noista erilaisista tunneaallokoista, mitä niistä usein seuraa. Se on ihan normaalia paranemisprossiin kuuluvaa. Kyllä siinä mustelmaisena ja kipeänä ennättää käydä monia asioita läpi. Päivä päivältä tilanne on kuitenkin menossa parempaan suuntaa.
        Hännät pystyyn vaan ja tsemppiä leikatuille.


      • samassa veneessä
        take care! kirjoitti:

        Tehtiinkö sinulle mahdollisesti pintä rasvaimua leuan alle samalla. Tuo rasvaimu ainakin aiheuttaa kovia pahkuroita alkuvaiheessa esim. vartalolla. Pahkurat kyllä pehmenevät siitä vähitellen.

        Esteettisten leikkausten kohdalla puhutaan liian harvoin noista erilaisista tunneaallokoista, mitä niistä usein seuraa. Se on ihan normaalia paranemisprossiin kuuluvaa. Kyllä siinä mustelmaisena ja kipeänä ennättää käydä monia asioita läpi. Päivä päivältä tilanne on kuitenkin menossa parempaan suuntaa.
        Hännät pystyyn vaan ja tsemppiä leikatuille.

        kiitos tsemppauksesta, toivotaan että aika parantaa,palaan asiaan kuukauden päästä:)


    • aikaa tarvitaan

      Kävin Budapestissa kasvojen kokotuksessa ja yläluomileikkauksessa 3 viikkoa sitten, olen 58 vuotias.
      Mielestäni luomeni tulivat jotenkin lurpsottavimmiksi ja ihan kuin eivät avautuisi enää yhtä auki kuin ennen ja näytän ihan väsyneeltä :(((
      Fiilikset vaihtelevat ja kaduttaakin kun naama tuntuu todella kireältä ja pingottuneelta sekä kovia pahkuroita leuan sivuilla.
      Nyt näytän mielestäni paljon kamalammalta kuin leikkaukseen mennessäni. Hymyillä ei voi kunnolla kun se näyttää enemmänkin irvistykseltä. Naama on kuin panssari.
      Kiitos noista tsemppauksista, toivon todella että joskus vielä voisin olla tyytyväinen, nyt olen kauhuissani.

      • Kiinnostaaaa

        Millainen lopputulos tuli aikaa tarvitaan?


    • Minimimma

      Minulle Tatu Tarkka teki miniliftin (vähän alakasvokohotusta pienempi leikkaus). Halusin eroon surullisesta ja vihaisesta ilmeestä.

      Olen tyytyväinen tulokseen. Joidenkin vuosien kuluttua voisin harkita keskikasvokohotusta, jos siihen on tarvetta ja Tatu Tarkalle tietenkin tilailen taas aikaa. =)

      Tsemppiä kaikille kohotetuille ja kohotusta harkitseville.

    • nuorekas taas

      Kasvojen kohotuksesta n. 1 vuosi. Todella onnistunut lopputulos. Kullamaa leikkasi. Olen 55vuotias

      • Anonyymi

        Onko tämä Kullamaa Virosta? Tehtiinkö sinulle leikkaus siellä?


    • Ritvanen45

      Hienoa, että meni hyvin. Itselläni tehtiin Minilift Artialla http://www.artiaclinic.ee/fi/toimenpiteet/minilift/ ja olen myös itse tyytyväinen tuloksiin. Itsekin olin lukenut noita "kauhutarinoita" ja kuullut tietämättömien juorupuheita ennen leikkausta, joten tämä luonnollisesti jännitti. Taitaa olla niin, että ne tietämättömät puhuvat usein kaikista eniten :)

    • Supermamma

      Kirjoitan kaulan ja alakasvojen kohotuksen jälkihoidosta, koska tältä palstalta ei löytynyt vastausta pohtiessani leikkausta alkuvuodesta.
      Leikkauksen suoritti Turussa Furkat Mansurow noin kuukausi sitten ja lopputulos näyttää hyvältä.

      -Ensimmäisen viikon ajan käytin hiihtomaskilta näyttävää tukimaskia kasvoilla koko ajan, toisella viikolla vain öisin tai jos siltä tuntui.
      -Ensimmäisen yön kotona valvoin leikkauskipujen takia. Sen jälkeen lisättiin pyynnöstäni kipulääkitystä reilusti.
      -Söin 2vk kipulääkitystä säännöllisesti ja vieläkin kasvot vähän kiristävät.
      -Nestemäistä kylmää ravintoa pari ensimmäistä päivää.
      -Nukuin ensimmäisen viikon selälläni välttääkseni turvotuksia kasvoilla. Käytännössä mieheni nukkui sohvalla, minä valtasin sängyn ja laitoin iltaisin isot sohvatyynyt molemmille puolilleni, jotta pysyisin yön selälläni.
      -Hiuksia ei saa pestä kahteen viikkoon, jotta arvet pysyvät kuivina.
      -Meikkivoiteen käyttö ei ole suositeltavaa pariin viikkoon.
      -Kasvojen/poskien turvotus alkoi laskea parin viikon kuluttua. Sitä ennenkään ulkonäössä ei ollut mitään erityistä, mikä olisi estänyt esim. kaupassa käynnin. Pieniä tukimaskista aiheutuneita tummentumia kaulalla.
      -Kylmää ilmaa on vältettävä ainakin 2-3vkoa. Ollessani ulkona parin viikon jälkeen posket villahuivilla suojattuina, teki kotiin tullessa tosiaan mieli laittaa maski kasvoille pariksi tunniksi lämmittämään ja tukemaan paranemisprosessia.
      -Retinolipitoisten kasvovoiteiden käyttöön en ole saanut lupaa vieläkään. Muista varata normaaleja kosteuttavia hoitovoiteita kasvoillesi ja kaulallesi!
      -Käyn edelleen kasvojen lymfahoidossa kerran viikossa verenkierron parantamiseksi.
      -Poskissa ja korvissa on edelleen heikko kosketustunto.
      -Arvet korvien etupuolella ovat niin pienet, että niistä selviää meikillä ja kampauksella. Leuan alla oleva arpi ei ole huomaamaton, mutta sellaisessa paikassa, ettei siihen ulkopuolinen kiinnitä huomiota, paksu peitevoide auttaa.

      Summa summarum; toimenpide ei ole mitätön pikku juttu, mutta siitä saa parin viikon toipumiseen ja itsensä hoitamiseen asennoitumalla kymmenen vuotta pois ulkonäöstään. Aika kivaa, vai mitä....

    • Supermamma

      Hyvät lukijat,
      Supermamman kaulan kohotusleikkauksesta on nyt 2kk.
      - Tuuletan täysillä plastiikkakirurgi Furkat Mansurowia Turusta!
      - Kaunis lopputulos, luonnollinen.
      - Furkat ei kiristä "Amerikan malliin" suuta ja poskia kireiksi, vaan hän osaa plastiikkakirurgina tehdä luonnollisen lopputuloksen.
      - Huulet ja suun alue näyttävät täysin samalta kuin ennen leikkausta, poisleikattuna "hamsteripussit".
      - Jälkihoitona on lymfahoito kasvoille 1krt/vko.
      - Oli puolitoista kk kevyttä päänsärkyä, ehkä vähän vieläkin.
      - Kunnon 50 aurinkosuojatahnalla/meikkivoiteella peitetään leikkausarvet tämän kesän ajan. Älä missaa tätä, koska muuten arvet loistavat aurinkoa saatuaan kuin papin k.. kuutamolla.
      - Kaulantakaisen kiristämisen tunnen joka päivä.
      - Toivon, että e.m. kiristäminen loppuu syksyyn mennessä ja kehoni/pääni on tottunut uuteen asetelmaan.

      • dsbaksjk

        Kuulostaa hyvältä. Tuttu kävi jenkeissä operaatiossa miehellä, jonka piti olla yksi parhaista. Nyt en ole nähnyt tuttua melkein vuoteen, koska ei halua liikkua ihmistenilmoilla jouduttuaan suoranaisen pahoinpitelyn kohteeksi. Lääkäri osoittautui siis hulluksi, joka leikkasi tuttuani paljon enemmän kuin oli sovittu. Suu on kuin grympy catilla jne...
        Ja tämä tyyppi luennoi mpäri maailmaa tekniikoistaan ja muut alan ammattilaset ovat haltioissaan hänen taidoistaan.... Tukholmaankin näkyy olevan tulossa kesäkuussa.

        Onneksi meillä on hyviä ammattilaisia kotimaassa joihin voi luottaa...
        Olisihan se nyt aivan kamalaa herätä paljon odotetusta leikkauksesta ja huomata kuinka koko naama on pilattu extrakaiveluilla...


      • Supermamma

        Hyvät lukijat,
        Ehkäpä ilmaisen asian 4kk leikkauksesta näin:
        - joka aamu tunnen ja ajattelen asiaa, tunnen leikkauksen korvien takana
        - kymmenen vuotta sitten leikkautin yläluomeni, en muista, koska viimeksi ajattelin asiaa
        - se, että muokkaat kehoasi, vaatii luonteelta päättäväisyyttä
        - koskaan ikinä et saa takaisin sitä, mitä olet leikannut

        Lopputulokseen sinänsä olen tyytyväinen, kaunista jälkeä.
        Vaikeuksia on hyväksyä, että leikkaus tuntuu joka päivä. Kiristää ajatuksissani korvien takaa ja on alaposkissa tuntopuutteita.

        Sanotaan lopputuloksena: leikkaus onnistui, mutta potilas jäi miettimään.

        Viikonloppuja toivotellen!


      • mullekkintuo
        Supermamma kirjoitti:

        Hyvät lukijat,
        Ehkäpä ilmaisen asian 4kk leikkauksesta näin:
        - joka aamu tunnen ja ajattelen asiaa, tunnen leikkauksen korvien takana
        - kymmenen vuotta sitten leikkautin yläluomeni, en muista, koska viimeksi ajattelin asiaa
        - se, että muokkaat kehoasi, vaatii luonteelta päättäväisyyttä
        - koskaan ikinä et saa takaisin sitä, mitä olet leikannut

        Lopputulokseen sinänsä olen tyytyväinen, kaunista jälkeä.
        Vaikeuksia on hyväksyä, että leikkaus tuntuu joka päivä. Kiristää ajatuksissani korvien takaa ja on alaposkissa tuntopuutteita.

        Sanotaan lopputuloksena: leikkaus onnistui, mutta potilas jäi miettimään.

        Viikonloppuja toivotellen!

        Kerro kirurgin nimi tai edes nimikirjaimet. Toisaalta 4 kk leikkauksesta on vähän.


      • samaasuunittelee

        Olisi mukava nähdä kuvia arvista .


    • Horror

      Kuka tuo amerikkalainen kirurgi on? Kerro nimi tai edes nimen alkukirjaimet.

      • Supermamma

        Hei,
        Nyt ihan oikeasti luotetaan kotimaisiin plastiikkakirurgeihin kuten esim. Furkat Mansurowiin Turussa tai stadilaisiin plastiikkakirurgeihin.
        Pointti on siinä, että tiedät leikkaavan lääkärisi olevan plastiikkakirurgi. Hän tekee kaunista työtä ja myös vastaa siitä.
        Haluan tässä yhteydessä erottaa plastiikkakirurgeista esim. Tallinnassa toimivat "esteettiset kirurgit", joilla ei ole plastiikkakirurgian vaativaa tutkintoa.


    • Supermamma

      Hei,
      Jos joku vielä seuraa näin vanhaa kommenttiketjua, niin kuittaisin oman kokemukseni näin:
      - Enää näin elokuussa ei ole jokapäiväistä kiristämisen tunnetta, ei enää yhtään tunnepuutospaikkaa ihossa, eikä päänsärkyä.
      - En ajattele asiaa päivittäin.
      - Fiilistelemällä tunnen alakasvojen kiristyksen. Tämän takia suosittelen sairaanhoitajana miettimään tosi tarkasti leikkauksen tarvetta ja kykyä hyväksymään kehon muutos. Muutos on mukanasi koko ajan ja tunnet sen ainakin yli puolen vuoden jälkeen, mutta takaisinpaluuta ei ole.
      - Miinuspisteinä leikanneelle lääkärilleni annan tämän psykologisen puolen käsittelemättä jättämisen. Hän keskittyi toimenpiteeseen.

      Piristyksenä kaikille: Naapurin noin nelikymppinen rva kysäisi ikääni ja kerroin täyttäväni ensi vuonna 60v. Hänen hämmennyksensä oli silminnähtävää: " Mä luulin, että sä olet jotain 45v, sinähän olet mun äitini ikäinen."
      I rest my case.

      • pientäfiksausta

        Okay, minä täytän kohta 60 vuotta ja ympärilläni pyörivät n. 10 vuotta nuoremmat miehet. Eivät huomaa pieniä hamstereitani tai hiukan löysää leuanalustani tanssipaviljonkien hämyssä ;)) Aamulla olisi toinen juttu varmaankin.
        Niin suunnittelen myös hamsterien poistoa ja luulen että mun psyykkeelläni se hoituu jos vain näyttää hyvältä ;))
        Yläluomet on jo operoitu mutta nekin jo pikkusen taas roikkuvat.


    • Mikähänon

      Lisää kokemuksia?

      • Odottavallakannalla

        Olen tuolla aiemmin kirjoittanut omasta kokemuksestani faceliftin jälkeen. Silloin operaatiosta oli kulunut suhteellisen vähän aikaan. Nyt useamman vuoden ja toisen rasvansiirron jälkeen, olen entistä vakuuttuneempi, että en lähtisi operaatioon enää, vaan turvautuisin hellävaraisempiin toimenpiteisiin - nythän niitä on tarjolla vaikka kuinka paljon. Siis, toki näytän reilut 10 vuotta nuoremmalta, mutta leikkauksen jälkeiset tuntemukset kasvoissa muistuttavat minua joka päivä tehdystä operaatiosta. Epämiellyttävästi! Näin jälkikäteen olen erittäin pettynyt, että lääkärit eivät nosta esiin kaikkia, noin suureen toimenpiteeseen liittyviä yksityiskohtia; arpikiristystä, hius- ja lymfaongelmaa sekä psyykkeeseen vaikuttavia tekijöitä ennen leikkausta, vaan ilmaisevat asian hyvin kevyesti, todeten "toipuminen sujuu parissa viikossa", "kukaan ei huomaa" jne. Olisi erittäin tärkeätä tietää yksityiskohtaisesti, mitä kaikkea leikkaus sisältää. Itse sain tietää totuuden vasta, kun pyysin leikkauskertomuksen.


    • mkfidhsu6

      Up!

    • Nainen58

      Kävin alakasvojen kohotuksessa , halusin poistattaa kaksoisleuan ja hamsteripussit. Leikkauksesta kolme päivää ja turvotus varmaan pahimmillaan. Olen käynyt lymfassa ennen leikkausta ja nyt 2 kertaa leikkauksen jälkeen. Tiedotuksesta huolimatta huomaan uuden leukalinjan ja näytän jo vuosia nuoremmalta. Kylmäpusseilla olen hautonut ja puoli-istuvassa asennossa nukun. Kiristyksen tunne on ikävä, mutta uskon sen häilyvän pikkuhiljaa. Kärsivällisyyttä tässä tarvitaan ja itse haluaisin kaiken tapahtuvan heti. Pitkät hiukset ovat eduksi, niillä voi piilottaa turvotuksen ja arvet. Pikkuhiljaa parempaa kohti toivottavasti.

      • Leikkauksestahaaveileva

        Hei, kenellä kävit? Miten voit nyt?


    • Heips Rypytön. nyt olis kiva tietää ja vuosia on tullut niin onko löysynyt nahka ? vai menetkö uudelleen leikkaukseen. nyt haluaisin tietää ,tämä pvän olo tilas ?

    • Uurteet

      on tainut rypytön pötkähtää jalat suoriksi kun ei vastaile viesteihin että se siitä

    • Anonyymi

      Up tämä ketju

      • Anonyymi

        Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia aikaisemmin tänne kirjoittaneilta sekä uusilta kasvojen kauneusleikkauksessa olleilta naisilta: odotan kokemuksianne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia aikaisemmin tänne kirjoittaneilta sekä uusilta kasvojen kauneusleikkauksessa olleilta naisilta: odotan kokemuksianne!

        Kasvojenkohotuksesta tulee kuukauden päästä kuluneeksi vuosi.
        Hermokivut kasvoissa jatkuvat päivittäin. Neurologinen hermoratatutkimus heti joulun jälkeen.
        Miettikää kahdeksti, onko toimenpide todella välttämätön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisi kiva kuulla lisää kokemuksia aikaisemmin tänne kirjoittaneilta sekä uusilta kasvojen kauneusleikkauksessa olleilta naisilta: odotan kokemuksianne!

        Hei!Minulle tehtiin 2019 alakasvojenkohotus,silloin 60v,Eiran sairaalassa.Syy,että halusin ,oli kaula,leuan alla roikkuva heltta(iso).Kävin konsultaatiossa alkuv.ja syksyllä leikkaus toteutui.Rankka keikka,mutta iloinen,että vihdoin uskalsin.Kaksi kirurgia teki hyvää työtä.Lopputulos hyvä.Toipuminen pitkä,kiristää,kutisee,tikit pursuilee korvien vieressä.Epärealista ajatellakaan,että 9h leikkauksesta toipuisi 4viikossa.Nyt 2021 tammikuussa kaulassa tapahtuu vieläkin,kiristää ym.pientä tuntemusta.Kaulalihakseni operoitiin,ei helttaa,eikä korkeakauluksisia puseroita kesällä...Loppurulos mieleinen,en siis kadu.Äitini sanoi jo kauan sitten,että kauneuden takia pitää kärsiä,ehkei ollut väärässä.Mutta tämä teki itsetunnolleni hyvää.Mietin asiaa n.10v.Ei siis hetken mielijohde.Tsemppiä kaikille, jotka haluaa itsetuntoaan kohottaa.Konsultaatio yleensä ilmainen.


    • Anonyymi

      Keski- ja alakasvojen ja kaulan kohotus rasvansiirtoa kasvoihin. 3 vk leikkauksesta olin kunnossa. Edelleen ( 2kk kuluttua) tunnottomuutta korvien edessä ja kireyttä leuassa mutta eivät haittaa mitenkään. Burana ja Panadol kipuihin 6 vrk leikkauksen jälkeen. En käynyt lymfassa vaan lenkkeilin ahkerasti, se auttoi turvotukseen. Aviopuoliso ihmettelee, kun leikkaus onnistui niin hyvin ja haluaa mennä itsekin.

      • Anonyymi

        Hei,

        Missä kävit operaatiossa?


    • Kävin viikko sitten kaulakohotus ja rasvaimuleikkauksessa sis. platysma lihasten korjauksen. Rohkeutta sain mm. tältä palstalta 'supermamman' v. 2017 postatuksesta. Kiitos hänelle. Leikkaus suoritti myös Furkat Mansurow ja olet jo nyt tyytyväinen tulokseen. Ensimmäiset 5 pv oli pahimmat. Suu ei avaudu kunnolla, kaula tuskin kääntyy, kiristää joka paikasta. Pää pallona 5 pv ja tukimaski lähes kokoajan. Syödä pystyy vain mössöruokaa ja nukkua pitää selällä lähes puoli istuen. Suihkuun viikon päästä mutta ei sampoota ompeliin niin kauan kun tikit otetaan pois. Nyt vielä turvotusta, kasvot näyttävät pyöreältä, mutta on jo paljon parempi kuin hamsteripussien kanssa. Pääsee käymään jo kaupassa, kukaan ei huomaa että joku toimenpide oli tehty, onneksi pitkät hiukset. Innolla odotan vielä viikko-kaksi kuten turvotus laskee kokonaan. Kaula ja alaleuka kiristää, mutta mua se ei haittaa, menee ohi ajan kanssa. Kannatti lähteä!

      • Anonyymi

        Hienosti kirjoitus Furkat! 💀😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti kirjoitus Furkat! 💀😂

        Miksi asiaton kommentti?! Kateellisuutta vai muuta pahansuopaisuutta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti kirjoitus Furkat! 💀😂

        Hei. Tämä on minun kirjoitus eikä Furkatin. Halusin kirjoittaa omasta tahdosta eikä Furkat tiedä tästä mun kirjoituksesta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Elkkuaka kirjoitti:

        Hei. Tämä on minun kirjoitus eikä Furkatin. Halusin kirjoittaa omasta tahdosta eikä Furkat tiedä tästä mun kirjoituksesta yhtään mitään.

        Hei Elkkuaka. Menisin samaan operaatioon ja paikkaan. Onko mitään tapaa että voisimme yksityisesti jutella. T Sippe


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei Elkkuaka. Menisin samaan operaatioon ja paikkaan. Onko mitään tapaa että voisimme yksityisesti jutella. T Sippe

        Hei Sippe. Anteeksi, huomasin vasta nyt sun viestin. Oletko vielä kuvioissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hei Elkkuaka. Menisin samaan operaatioon ja paikkaan. Onko mitään tapaa että voisimme yksityisesti jutella. T Sippe

        Hei Sippe. Anteeksi, huomasin vasta nyt sun viestin. Oletko vielä kuvioissa? T. Elkkuaka


    • Anonyymi

      Paljonko maksaa tuollainen

    • Anonyymi

      Luomu on parasta!! Eilenkin töissä juteltiin erään ikäiseni naisen kanssa joka ihmetteli ihoani ja sitä ettei ryppyjä ole. :)) Kerroin käyttäväni ainoastaan apteekin perusvoiteita, enkä koskaan meikkivoiteita tai puutereita.

    • Anonyymi

      Missä tehtiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      60
      3110
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      546
      2967
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      37
      2155
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      1972
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1805
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      304
      1781
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1542
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      99
      1267
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1208
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1172
    Aihe