Miksi ihmiset on niin vitun ilkeitä?

?

?

30

3040

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • raukat

      että korottavat omaa itsetuntoaan kun ovat hekkoja älyllisesti. Sellaista yleensä haluaa välttää, ja älykkäät ihmiset tekevät sen.Ilkeys on kehittämättömän ihmisen ainut valtti kun ne ei osaa muuta, ja kohde on aina kateus,se on oikein naurettavaa varsinkin työpaikoilla kun aina löytyy joku ilkimys joka yrittää jaella negatiivisiä vibbar.

    • turhuu5

      varmaan siksi kun heillä viiraa, ovat sairaita, tai haluavat "kostaa" kun ovat saaneet trauman tms.
      Jos he tietäisivät etteivät hyödy ilkeyksistään mitenkään niin tajuaisivat sen turhaksi ja lopettaisivat.
      Ainut on se pieni hetkellinen vahingonilo jonka he siitä saavat ja se onkin heidän elämässään se ainut ilo, säälittävää.

    • turhi5

      On myös niitä jotka ottavat kaikki asiat "ilkeytenä" eivätkä osaa enää erottaa toisenlaista tarkoitusta kuulemalleen asialle. Tulee väärä asenne.

      • ?

        se kaiken ottamista ilkeytenä, jos sanon että on aivan vitun paha mieli asioista, ja haluan kuolla -ja mulle vaan vittuillaan ja irvaillaan. Onko mulla siis väärä asenne?


      • Looser x100

        Oman elämän köyhyydestä ja katkeruudesta. Ollaan kateellisia... voin allekirjoittaa tämän :(


      • turhis5
        ? kirjoitti:

        se kaiken ottamista ilkeytenä, jos sanon että on aivan vitun paha mieli asioista, ja haluan kuolla -ja mulle vaan vittuillaan ja irvaillaan. Onko mulla siis väärä asenne?

        etkö osaa lukea vai onko sinulla siis sellainen asenne? Kirjoitin aivan selvästi että "on MYÖS niiä jotka.."


      • ?
        turhis5 kirjoitti:

        etkö osaa lukea vai onko sinulla siis sellainen asenne? Kirjoitin aivan selvästi että "on MYÖS niiä jotka.."

        Asenteestani en ehkä tiedä -kysyin sinun mielipidettäsi asiasta siksi, koska olit ensimmäinen joka alkoi löytää jotain puolustettavaa ihmisten ilkeydestä. Omasta mielestä mulla ei ole sellaista asennetta, mistä puhut, sillä mulle on vittuiltu hyvin paljon elämäni aikana. Olen antanut sen mennä suurimmaksi osaksi ohi, eli olen ns. kääntänyt toisen posken. No tällä en mitään ole voittanut, vaan minusta on kehittynyt kynnysmatto, joka ei osaa puolustaa itseään. Tyhmyyksissäni luotin ihmiseen, ja hän kohteli rumasti. Kun yritän pahaa oloani tuoda ilmi, niin mulle vaan vittuillaan. Tästä oli kyse.


      • turhi5
        ? kirjoitti:

        Asenteestani en ehkä tiedä -kysyin sinun mielipidettäsi asiasta siksi, koska olit ensimmäinen joka alkoi löytää jotain puolustettavaa ihmisten ilkeydestä. Omasta mielestä mulla ei ole sellaista asennetta, mistä puhut, sillä mulle on vittuiltu hyvin paljon elämäni aikana. Olen antanut sen mennä suurimmaksi osaksi ohi, eli olen ns. kääntänyt toisen posken. No tällä en mitään ole voittanut, vaan minusta on kehittynyt kynnysmatto, joka ei osaa puolustaa itseään. Tyhmyyksissäni luotin ihmiseen, ja hän kohteli rumasti. Kun yritän pahaa oloani tuoda ilmi, niin mulle vaan vittuillaan. Tästä oli kyse.

        En puolustanut ilkeyttä vaan kerroin että joillekin saattaa muodostu väärä asenne kun on saanut tareeksi kokea ilkeyttä. Eli eivät enää osaa vihoissaan erotella sanomisien tarkoituksia toisistaan. Enhän minä sinua tarkoittanut niinkuin sanoin että "on myös niitä jotka..." Tästä oli kyse.


    • arvaan

      JOS EDES AJATTELISIT yhtään niin kuin normaali ihminen niin tajuaisit. hyi häpeä. minä oikein pidät minua

    • Gabriel1914

      On luonout niin hullut raamit mihin pitää mahtua, että tervekkin muuttuu sairaaksi hyvin äkkiä.
      ja sit alkaa vituttaa, ja kun vituttaa 24/7 niin sitä muuttuu ilkeeksi.

      Hulluinta mitä havaitsen monissa työtovereissani on kateus työttömiä kohtaan
      yleinen raamitus siihen, että 1700 euroa tienaavan on elettävä kuin se tienaisi 5700 euroa ajaa ihmisen lopulta niin loppuun, että siitä tulee paitsi ilkeä myös kyyninen.

      Mutta kuten tuolla joku sen jo muotoilikin, niin se on vain kateutta ja katkeruutta
      joka johtuu tilanteesta johon ovat itsensä saattaneet =)

      • päivä kerrallaan

        no mites minun pitäisi elää? saan 550 euroa josta jää velkojen jälkeen noin 100 euroa jolla pitää maksaa kaikki talousmenot. Kun on rehllinen eikä esitä mitään on aivan helppoa olla köyhä ja odottaa parempia aikoja. Minulle riittää terveys.


      • Gabriel1914
        päivä kerrallaan kirjoitti:

        no mites minun pitäisi elää? saan 550 euroa josta jää velkojen jälkeen noin 100 euroa jolla pitää maksaa kaikki talousmenot. Kun on rehllinen eikä esitä mitään on aivan helppoa olla köyhä ja odottaa parempia aikoja. Minulle riittää terveys.

        Älä tee velkaa.

        Jos jää 500:dasta 100 euroa, niin darwin on miettinyt sulle
        jonkun toisen osan. Eurolla ei saa 2 euron tavaraa tämän tietää 2 vuotiaskin... Sunkin pitäis =(

        Toi oli aika luokaton kysymys, mutta jos on velkaa on eletty typerästi
        ja jos sen kanssa ei pärjää on vielä typerämpi... Ja jos ei 100 sella pärjää on ihan luokaton
        idiootti..Tämä nyt ihan tietenkin
        ilman mitään sen suurempaa ilkeyttä...Tää on vallitseva tila.

        Olen tolla satasella joskus ruokinut 5 päätä 2 kuukautta HYVIN... mut olenkin aina pärjännyt,
        eikä musta tullut kyynistä.


    • 6+10

      no jos mulle joku vttuilee niin tietenkin anna samalla mitalla takaisin.ainakin työelämässä.jos ilkeilyn aloittaa itsestäni heikompi tai tyhmempi niin vastaan ressukalle asiallisesti eli opetusmielessä.
      jotkut ihmiset ainakin työelämässsä ottavat vttuiluna asian joka on tarkoitettu ihan ystävällisessä mielessä sanottavaksi. esim kylläpä sinä Paula osaat aina asiat järjestellä.tästäkin lauseesta joku vetää herneen nenäänsä.yleensä työpaikoilla paatuneeet ja vanhat työntekijät yrittävät määrätä valssin tahdin näillä vittuiluillaan.sinne kun sitten nuorempi tulee töihin niin saa olla aika sanavalmis näille kaiken valmiina saaneille. meni nyt työasioiksi mutta ilkeilyä sitä on työpaikoillakin.

    • 16

      saavat ihmiset ilkeiksi. yritetään tuhota se mitä toisella on. sairasta!

    • yks ihmettelijä..

      Itse supisuomalaisena hävettää myöntää olevansa suomalainen ja olen kyllä sitä mieltä että suomalaiset yrittää näyttää ulospäin mukavilta, mutta hyvin monen sisällä asuu itse perkele. Vittumaisia ihmisiä varmaan kolme viidestä. Sen näkee hyvin monessa paikassa. Liikenteessä asiakaspalvelussa kaikkialla.
      Hyvä esimerkki kun ehkä kerran kahdessa vuodessa käytän bussia ja yritin kerrankin yöllä tulla julkisilla enkä taksilla niin pussi kuski ei ottanut kyytiin kun oli vain 50€ seteli, vetosi vain ettei heidän tarvii ottaa niin isoa rahaa vastaan ja samalla kuljettaja laskeskeli 20€ seteleitä joita oli varmaan 200€: edestä. Kysin muilta matkustajilta ystävällisesti onko kellään vaihtaa niin vastaukseksi sain vain että kuljettaja, heitä se ulos!!!
      Liikenteessä hyvin usein näkee täysin tahallista kiusan tekoa ja mikä oudointa sellaset vanhat kuppaset ukkelit jotka sitä harrastaa joita pitäis melkein jo terveydellisistä syistä ottaa kortti pois.

    • 30vee155cm

      Mielestäni on myös ilkeää leimata muita kateellisiksi reppanoiksi ihan automaattisesti esim. vain siksi, että edustavat jotain ryhmää (köyhä/A-kuppinen/vanha).
      Tällaisissa tilanteissa leviää keksityt huhut ja syyllistetään ja lavastetaan syyllisiksi.Kokemusta on.Ilkeys taas on ääritapauksissa jopa kriminalisoitavissa,jos se ilmenee uhkauksina.

      • zzlk

        Ei edes pitäisi olla normaalin aikuisen mielessä ollenkaan, sehän kuuluu kehitys vaiheeseen missä lapsi kehittyy ja oppii suvaitsemaan muitakin ihmisiä, ei siis aikuiset ihmiset jotka pitävät itseään normaaleina kadehdi, jos ei ole jotain mielen vikaa. Jos naapurilla on uusi auto niin miksi kadehtia , sillä kaikilla on samat mahdollisuudet tässä elämässä hankkia sitä mitä haluavat , sillä kateus ei anna mitään ihmiselle.Joskus tulevaisuudessa voi olla niin että ihminen on kehittynyt niin paljon ettei tarvitse kadehtia toisia,( jos on terve) ja että ihmiset oppivat muutakin kuin piruilemaan niille joilla on vaikeaa.


    • hromppanen3

      Jos et ole vielä hakenut 10€ ilmaista bingorahaa osoitteesta www.bingoon.fi niin kannattaa käydä. Rekisteröidyt ja laitat suosittelija-kohtaan hromppanen niin saat 10€ ilmaiseksi. Mitään kieroiluja tuossa ei ole, eli mitä tuolla kympillä voitat, saat pitää. Sen jälkeen voit vaikka sulkea tai unohtaa koko tilin jos haluat, omaa rahaa sinne ei tarvitse (eikä välttämättä kannata) laittaa senttiäkään. Eli muista se suosittelija hromppanen niin saat sen 10€. Bingo!

    • filosohwi

      jos tietäisimme vastuksen, ei mailmassa olisi v***umaisia ihmisiä :)

    • sdfghjfghjklfghbghy

      se johtuu.
      Kun jollakin on aurinkoinen naama niin ihmisiä alkaa vituttaa.
      -kel onni on se onnen kätkeköön- harmi vaan että vaikka onneaan yrittää kätkeä niin se pirskatti pakkaa paistamaan läpi ja mulkerot huomaa että omaat omaat vapaan sielun ja hyvän sydämmen.

      • Anonyymi

        Se on juuri näin. Mitä iloisempi, onnellisemman ja hyvemmän oloinen joku ihminen on, sitä enemmän häntä henkisesti pahoinvoivat, vertailevat ja jollain tapaa alemmuuden/huonommuuden tuntuiset ihmiset haukkuvat/kiusaavat.
        Siitä tulee paha olla sellaiselle ihmiselle jonka sisimmässä on synkkyyttä tavalla tai toisella, kun näkee että joku toinen on aidosti iloinen ja onnellinen, tyytyväinen.
        Monen kiusaamistapauksen takana on itse asiassa kateus: sillä kiusaamisella halutaan viedä siltä toiselta se iloisuus, onni ja vilpittömyys.
        Monet ihmiset ei kestä toisen onnea, vaan sitä kadehditaan ja se onni halutaan riistää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on juuri näin. Mitä iloisempi, onnellisemman ja hyvemmän oloinen joku ihminen on, sitä enemmän häntä henkisesti pahoinvoivat, vertailevat ja jollain tapaa alemmuuden/huonommuuden tuntuiset ihmiset haukkuvat/kiusaavat.
        Siitä tulee paha olla sellaiselle ihmiselle jonka sisimmässä on synkkyyttä tavalla tai toisella, kun näkee että joku toinen on aidosti iloinen ja onnellinen, tyytyväinen.
        Monen kiusaamistapauksen takana on itse asiassa kateus: sillä kiusaamisella halutaan viedä siltä toiselta se iloisuus, onni ja vilpittömyys.
        Monet ihmiset ei kestä toisen onnea, vaan sitä kadehditaan ja se onni halutaan riistää.

        Niin kauan kun on toivoa on ihmiskuntaa.


    • korjaus!

      Kysyjä on täysin väärässä! Ei vittu ole ilkeä, vittu on ystävällinen, sievä ja humanitaarinen.

      • vuokko mine

        eli erään vastaajan mukaan " kehittämätön.. ja kohde on kateus.." voi pyhä yksinkertaisuus.. ei voi muuta todeta.. huhhuh. mene kouluun takas.


    • :D

      .
      Niin tahtoisin, kanssas kulkeaa ja pahalta silmäs sulkea.
      Mut viereiltäin mun,
      täytyy nyt sun,
      kääyntyä pois.

      Sun taivaalles, laulan auringon,
      sun kasvoille, kuutamon.
      Sun sydämmes, olkoon karttasi,
      sun muistosi, sun kotisi.

      Siel ootan sua,
      aiiniaan.

      • vieras007

        Suomalaiset ovat aivan seinähullua porukkaa, se on oikein tieteellisesti tutkittu, että täällä on erittäin huono henkinen ilmapiiri. Karseaa, mutta se on totta. Ihmiset jotka käyttäytyvät oudosti ovat hulluja, mutta osaavat peittää sen hyvin. Niille kannattaa sanoa suoraan että hullu, niin saattavat vähän parantaa käytöstään. Tai avautua omista ongelmistaan. Ovat sen jälkeen sinulle kiitollisia, että herätit heidät hetkellisesti henkiin. Kannattaa kokeilla. Pitää opetella puolustamaan itseään, ettei jää jalkoihin. Ja omaksua asenne että vain joihinkin ihmisiin voi luottaa. Ihmisten hulluus vaan pahenee iän myötä. Sitten taas eläkkeellä tuntuu ihmisillä helpottavan.


    • Anonyymi

      eivöt kiinnosta kuullaz pallon pompotusta

    • Anonyymi

      Ehkä siksi kun niillä on paha olla ja haluavat samaa muillekin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9209
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      386
      3839
    3. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2795
    4. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2690
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      175
      2505
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2504
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1783
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1612
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1560
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1393
    Aihe