Eli millainen olisi, jos olisitkin vastakkaista sukupuolta? Millä tavalla elämäsi eroaisi nykyisestä elämästäsi? Miten ihmissuhdehistoriasi eroaisi nykyisestä ihmissuhdehistoriastasi?
Oletetaan, että
- ulkonäöllisesti olisit nykyisen feminiininen/maskuliininen vastine (eli jos olet komea mies, olisitkin kaunis nainen, vastaavasti jos olet ruma mies niin olisitkin ruma nainen, jos tavallisen näköinen niin tavallinen jne.)
- pääluonteenpiirteesi säilyisivät samana
- vanhempasi olisivat samat, eli jos heillä oli kasvatuksessa selkeät sukupuoliroolit niin ne luultavasti olisivat vaikuttaneet elämääsi
Minä olisin ujo ja kaunis nuori nainen, joka seurustelisi vakavasti 6 vuotta itseään vanhemman diplomi-insinöörimiehen kanssa. Koulussa olisin ollut kympin tyttö, mutta en kovin suosittu, koska olin niin hiljainen ja pukeuduin melko konservatiivisesti. Meikkiäkään en käyttäysi paljon. Lukion ensimmäisellä luokalla olisin ihastunut komeaan ja reippaaseen suunnistajapoikaan, joka sitten ensimmäisen vuoden lopulla pyysikin minua kahville. Neitsyyteni olisin menettänyt hänellä vasta lukion toisen vuoden aikana, sillä halusin olla varma, että poika todella välitti minusta ja siksi halusin odottaa ennen kuin annoin. Suhteemme olisi kestänyt kaikkiaan muutaman vuoden ja loppunut pojan lähdettyä armeijan jälkeen Amerikkaan opiskelemaan.
Minä olisin päässyt opiskelemaan hammaslääketieteelliseen ja opintojeni toisena vuotena olisin tavannut nykyisen mieheni, joka tuolloin olisi ollut vastavalmistunut DI. Olisin tavannut hänet opiskelukaverini järjestämissä kemuissa ja hän olisi kaverini poikaystävän lapsuudenkaveri. Ulkonäöltään tämä mies olisi melko tavallinen, mutta hän olisi luonteeltaan erittäin huomaavainen ja kiltti. Olisin jälleen pihdannut vähintään 4 kuukautta ennen seksielämän aloittamista, minkä aikana mies ei yrittänyt pahemmin lähennellä, sillä hän halusi kunnioittaa mielipidettäni. Kaikkiaan tämä mies olisi elämäni toinen seksikumppanini ja olisimme kihlautuneet vuosi takaperin. Emme kuitenkaan haluaisi naimisiin ennen kuin olen valmistunut, mihin olisi vielä 2-3 vuotta. Haaveilisin lapsesta ja perheestä sekä omakotitalosta Espoossa.
Näin paljon ruusuisempaa olisi elämäni, jos olisin syntynyt naiseksi.
Millainen olisit, jos olisit vastakkaista sukupuolta?
43
479
Vastaukset
- fbvjdshlkjkbdlös
niin, tuohan oli haavekuva eikä mitenkään realistinen vastine nykyiselle elämällesi.
- ATM4EVA.
olisi varmasti saanut huomiota osakseen lukiossa valmennusryhmänsä pojilta. Lisäksi feminiininen vastineeni olisi päässyt opiskelemaan hammaslääkikseen ja siellä opiskellessaan tavannut useita melko tavallisen näköisiä ja huomaavaisia dippainssejä. Mielikuva ei siis ole millään tavalla epärealistinen.
- Naurettava on
ATM4EVA. kirjoitti:
olisi varmasti saanut huomiota osakseen lukiossa valmennusryhmänsä pojilta. Lisäksi feminiininen vastineeni olisi päässyt opiskelemaan hammaslääkikseen ja siellä opiskellessaan tavannut useita melko tavallisen näköisiä ja huomaavaisia dippainssejä. Mielikuva ei siis ole millään tavalla epärealistinen.
No mikset sinä sitten hakenut lukemaan hammaslääkikseen ja siellä ollessasi tavannut hammaslääkäriopiskelijatyttöjä?
Ei hammaslääketieteelliseen pääse sukupuolen perusteella.
Mutta onhan se tietenkin kiva syyttää sukupuoltaan kaikista elämän epäonnistumisista. Naisethan eivät tietenkään lue pääsykoemateriaaleja vaan naisia suositaan pääsykokeissa, jopa rasti ruutuun pääsykokeissa. - ATM4EVA.
Naurettava on kirjoitti:
No mikset sinä sitten hakenut lukemaan hammaslääkikseen ja siellä ollessasi tavannut hammaslääkäriopiskelijatyttöjä?
Ei hammaslääketieteelliseen pääse sukupuolen perusteella.
Mutta onhan se tietenkin kiva syyttää sukupuoltaan kaikista elämän epäonnistumisista. Naisethan eivät tietenkään lue pääsykoemateriaaleja vaan naisia suositaan pääsykokeissa, jopa rasti ruutuun pääsykokeissa.hain ja pääsin kauppatieteelliseen. Feminiininen minäni ei kuitenkaan olisi valinnut mitään niin maskuliinista ja tuloshakuista alaa, vaan hakenut mieluummin hammaslääkikseen, koska "siinä saa olla tekemisissä ihmisten kanssa ja auttaa heitä" ynnä muuta tekopyhää roskaa. Lisäksi naisena olisin asettanut riman hieman alemmas ja mennyt juuri hammaslääkikseen lääkiksen sijaan, koska sinne on helpompi päästä.
- Ei hyvää päivää
ATM4EVA. kirjoitti:
hain ja pääsin kauppatieteelliseen. Feminiininen minäni ei kuitenkaan olisi valinnut mitään niin maskuliinista ja tuloshakuista alaa, vaan hakenut mieluummin hammaslääkikseen, koska "siinä saa olla tekemisissä ihmisten kanssa ja auttaa heitä" ynnä muuta tekopyhää roskaa. Lisäksi naisena olisin asettanut riman hieman alemmas ja mennyt juuri hammaslääkikseen lääkiksen sijaan, koska sinne on helpompi päästä.
Hait ja pääsit kauppatieteelliseen etkä onnistunut siellä ihmissuhteissa, mutta hammaslääketieteellisessä olisit onnistunut?
- ATM4EVA.
Ei hyvää päivää kirjoitti:
Hait ja pääsit kauppatieteelliseen etkä onnistunut siellä ihmissuhteissa, mutta hammaslääketieteellisessä olisit onnistunut?
Eikö teillä ole minkäänlaista empatiakykyä ja sosiaalista päättelytaitoa?
Nimenomaan sehän olisi suurin merkittävä ero naisena elämisessä: naisena minun ei - ulkonäköni takia - olisi elämäni aikana tarvinnut tehdä yhtäkään aloitetta, mutta silti menestyisin pariutumismarkkinoilla ja minua pidettäisiin täysin normaalina. Saisin helposti tavallisen näköisen ja fiksun miehen. Joidenkin miesten mielessä ujouteni olisi ainoastaan viehättävää, jos olisin nainen. Mutta koska olen mies, aloitekyvyttömyyteni on aiheuttanut syrjäytymisen pariutumismarkkinoilta ja minua pidetään friikkinä.
Ihmissuhteissani naissuhteita lukuunottamatta menestyn varsin kohtuullisesti. Minulla on pitkäaikaisia hyviä (=luotettavia) ystäviä luultavasti enemmän kuin pissiksillä ja pelimiehillä, vaikka ns. hyvänpäiväntuttuja onkin vähän. En myöskään ole riidoissa kenenkään kanssa, mikä tuntuu joillekin omasta mielestään "sosiaalisesti lahjakkaille" ihmisille olevan pikemminkin vallitseva asiaintila kuin jonkinlainen poikkeustilanne.
- KFMSdkmdskdfkmsd
Ensimmäinen välähdys oli : "Jos olisin nainen olisin paljon etuoikeutetumpi kuin nyt olen"
Jos olisin aito nainen ilman reflektiota siitä että "Olen ATM" ts. nykyisestä elämänkokemuksesta olisin joku muu kuin nyt olen. Luultavasti jakaisin perää auliisti muslimimiehille kyseenalaistamatta itseäni koska olisi niin naisellista olla nainen. Lukisin naistenlehtiä ja puhuisin paskaa laajan tuttavaverkostoni kanssa ja keksisin omat totuuteni. Pitäisin luonnollisena sitä että olen pohjimmiltaan hyväksikäytetty ja kehittelisin itseoikeuttavia ajatusmalleja siitä että "näin asiat ovat oikein" kun heittäytyisin kiinnostavien YTM:ien panopuuksi ja olisin niin tunneorientoitunut tullessani taas kerran hylätyksi, hankkisin kaveripoikia tukemaan naisensieluani ja koko setti just sellaisena kuin se yleisesti ottaen on. Olisin siis ihan tavallinen nainen, ihan samalla tavalla kuin nyt olen ihan tavallinen ATM.
Irrealismin puolelle mentäessä: Jos taas mystisesti saisin pitää reflektion ATM-syy-seuraussuhteista ottaisin välittömästi ATM-poikakaverin jota rakastaisin järkkymättömän ja epäröimättömän tietoisena omasta merkityksestäni ja auttaisin kohti oikeaa hyvää ihmisyyttä kunnes hänestä tulisi minulle oikea mies.- kertoo hän
IRL sinun on mahdotonta ottaa itsellesi ATN tyttöystävä?
- N40+
kertoo hän kirjoitti:
Ensin ajattelin, että miehenä elämä olisi (näidenkinkin kirjoitusten perusteella) liian masentavaa. Olenkin mielelläni nainen. Kyllähän tää pelkäksi spekuloinniksi menee. Tällä luonteella ja elämänkokemuksella olisin luultavasti myös miehenä ikisinkku ilman vehtaamisia. Avioliittoa välttelisin luultavasti ihan laiskuuttani. Vähän tai aika paljonkin Turhapuro-tyyppiä, tosin ilman sitä supliikkipuolta. Jos rupeaisin jossain vaiheessa miettimään naimisiinmenoa, niin tästä populaatiosta olisi kyllä vaikea löytää sopivan luonteista. Pitäisi haistella pitkään ja seurata naisen elämää ja asennoitumista. Kyllähän avioliitto keskimäärin on miehelle tyydyttävämpää ja mukavampaa kuin naiselle, vai kuinka? Ja kun ei tarvitsisi synnyttää, vaan "vain" sääliä vaimoa, joka sen joutuu tekemään, niin ei tuntisi itseään niin haavoittuvaiseksi. Haluaisin olla sellainen suojeleva mies, vaikkakin mahalla, mutta myös kunnon hauiksilla, kun ne miehillä helpommin kehittyy. Olisin varmaan suht' itsepäinen, että ei auttaisi tulla tyrkkimään, mutta neuvotellen asiat luonnistuisivat.
Huh, tai sitten olisin vain masentunut runkkari ylikasvaneella sängellä, toivottavasti kumminkin silloinkin ilman alkoa... - Anonyymi
kertoo hän kirjoitti:
Kurppa
- -Emma-
Miespuolinen vastineeni ei olisi kovin komea, jos nyt ei rumakaan. Epäurheilullisuus olisi ollut kouluaikoina iso miinus, mutta toisaalta sitä olisi kompensoinut herkkä sosiaalisten tilanteiden taju ja sanavalmius. Ja jos miespuolisena olisin hakeutunut samaan lukioon, jossa sukupuolijakauma oli 1 poika jokaista 10 tyttöä kohden, niin luultavasti olisin päässyt poikuudesta lukion aikana.
Koska minua ei kiinnostanut sitoutunut parisuhde alle parikymppisenä, niin en varmaan olisi miehenäkään ollut siitä kovin kiinnostunut. Toisaalta, jos naisten saanti olisi ollut vaikeaa tavisnaaman & -kropan vuoksi, niin ehkä olisinkin ollut halukkaampi sitoutumaan seurusteluun. Ehkä minulla olisi ollut 1-2 pidempää seurustelusuhdetta lukioaikana (n. 6 kuukautta), mutta liian vakavaksi en olisi antanut sen mennä, koska olisin kammoksunut sitoutumista.
Köyhän opiskelijan elämä olisi varmaan ollut melko samanlaista. Satunnaisia bileitä, mutta enimmäkseen vain kavereiden kanssa hengailua, opiskelua ja harrastusten parissa itsekseen puuhailua. Naisena minulla oli opiskeluaikana yksi pitkä seurustelusuhde (3 vuotta), ehkä olisin miehenäkin onnistunut sellaisen saamaan (toisen köyhän opiskelijan kanssa).
Joskus 25 lähestyessä, työelämään päästessä, olisin törmännyt pelimiesteorioihin ja miehenä ottanut ne avosylin vastaan. Verbaalisesti lahjakkaana ja sosiaalisena ihmisenä olisin osannut ottaa niistä kaiken hyödyn irti ja seksielämä olisi luultavasti moninkertaistunut, etenkin kun vihdoin olisi rahaa käyttää omaan habitukseen. Naisenakin tällä sinkkukaudella otin biletyksestä ja miesten huomiosta kaiken irti, varmaan miehenä olisin tehnyt samoin, vaikkakin päätyen sänkyyn huomattavasti useammin (naisena tärkeintä oli itsetuntoa hivelevä huomio, seksi vain satunnainen bonus).
Miehenä minua eivät kiusaisi ajatukset siitä, mitä satunnainen kumppani tai kukaan muu minusta ajattelee, joten luultavasti olisin kaatanut naisia runsain mitoin 25-vuotiaasta lähtien ja seksikumppanien määrä olisi monikymmenkertainen nykyiseen verrattuna. Ihan jo siksikin, että miehenä varmaan haluaisin nimenomaan seksiä ja se olisi päämäärä baariin mennessä, eikä huomio. Lisäksi kouluaikojen sohvaperunaharrastus oli tähän mennessä vaihtunut kuntoiluun, mikä toki lisäsi tsäänssejäni naisenakin, mutta 25-vuotias nainen on jo parhaan ikänsä ohittanut, mies on vasta matkalla. 25-vuotiaana minulla olisi siis miehenä ollut paljon paremmin maailma auki kuin naisena: työpaikka, rahaa, ok kroppa ja hyvä supliikki, parhaat vuodet vasta edessä. Toisen parivuotisen seurustelusuhteen sijaan olisin kai nauttinut sinkkuilusta.
Nyt 32-vuotiaana olisin miehenäkin luultavasti tyytyväinen sinkku, kuten olen naisenakin. Periaatteessa aika samat kuviot siis. Vakavaa suhdetta tai lapsia en halua naisena, joten tuskin haluaisin niitä miehenäkään. Ja miehenähän minulla olisi vielä paljon aikaa muuttaa mieleni, joten siinä mielessä menisi paremmin kuin nyt.- ATM4EVA.
Haluan kuitenkin kommentoida paria kohtaa:
"Joskus 25 lähestyessä, työelämään päästessä, olisin törmännyt pelimiesteorioihin ja miehenä ottanut ne avosylin vastaan. Verbaalisesti lahjakkaana ja sosiaalisena ihmisenä olisin osannut ottaa niistä kaiken hyödyn irti ja seksielämä olisi luultavasti moninkertaistunut"
Ensinnäkin olisit löytänyt ne jo armeijassa tai viimeistään fuksivuonna. Toisekseen väitän, että pelimieheksi on erittäin hankala opetella. Ihmisten käsittelyn taito on pitkälti luontainen ja alitajuinen, eikä sitä voi opetella. Esimerkiksi monet ATM:t tietävät tasan tarkkaan, kuinka naista teoriassa tulisi käsitellä, mutta he eivät kykene toteuttamaan sitä käytännössä.
Jos pelimieheksi voisi opetella lukemalla pelimiesteorioita ja implementoimalla niitä käytäntöön, vastaavasti johtamisen ja organisaatioiden pääaineesta valmistuisi superjohtajia. Näin ei kuitenkaan ole. Sosiaalisen kanssakäymisen mestarointi on liian monimutkaista ja vaatii korkeaa intersosiaalista älykkyyttä. Teoreettista osaamistaan vahvistamalla ei siis kukaan kykene moninkertaistamaan flaksiaan.
"etenkin kun vihdoin olisi rahaa käyttää omaan habitukseen."
Kuulostaa aika naiselliselta. Miten käyttäisit miehenä rahaa omaan habitukseesi? - -Emma-
ATM4EVA. kirjoitti:
Haluan kuitenkin kommentoida paria kohtaa:
"Joskus 25 lähestyessä, työelämään päästessä, olisin törmännyt pelimiesteorioihin ja miehenä ottanut ne avosylin vastaan. Verbaalisesti lahjakkaana ja sosiaalisena ihmisenä olisin osannut ottaa niistä kaiken hyödyn irti ja seksielämä olisi luultavasti moninkertaistunut"
Ensinnäkin olisit löytänyt ne jo armeijassa tai viimeistään fuksivuonna. Toisekseen väitän, että pelimieheksi on erittäin hankala opetella. Ihmisten käsittelyn taito on pitkälti luontainen ja alitajuinen, eikä sitä voi opetella. Esimerkiksi monet ATM:t tietävät tasan tarkkaan, kuinka naista teoriassa tulisi käsitellä, mutta he eivät kykene toteuttamaan sitä käytännössä.
Jos pelimieheksi voisi opetella lukemalla pelimiesteorioita ja implementoimalla niitä käytäntöön, vastaavasti johtamisen ja organisaatioiden pääaineesta valmistuisi superjohtajia. Näin ei kuitenkaan ole. Sosiaalisen kanssakäymisen mestarointi on liian monimutkaista ja vaatii korkeaa intersosiaalista älykkyyttä. Teoreettista osaamistaan vahvistamalla ei siis kukaan kykene moninkertaistamaan flaksiaan.
"etenkin kun vihdoin olisi rahaa käyttää omaan habitukseen."
Kuulostaa aika naiselliselta. Miten käyttäisit miehenä rahaa omaan habitukseesi?"Ensinnäkin olisit löytänyt ne jo armeijassa tai viimeistään fuksivuonna."
Ok, en huomannut ottaa armeijaa huomioon vaan oletin, että olisin miehenä törmännyt asiaan samoin kuin naisena: yllättäen netistä ihan muuta etsimällä. Mutta jos olisin tosiaan löytänyt teoriat jo armeijassa (heti lukion jälkeen), olisi pelimiesura auennut jo huomattavasti aiemmin ja turha pidempi suhde jäänyt pois :)
"Toisekseen väitän, että pelimieheksi on erittäin hankala opetella. Ihmisten käsittelyn taito on pitkälti luontainen ja alitajuinen, eikä sitä voi opetella."
Hankala, mutta ei mahdoton, jos on luontaista lahjakkuutta. Ja ajatushan oli, että maskuliininen vastine olisi hyvin samanlainen kuin feminiininen minä -> kun olen naisenakin nopea lukemaan sosiaalisia tilanteita ja hyvä manipuloimaan ihmisiä, niin miksen olisi sitä miehenä?
Ihmisten käsittelyn taito voi näyttää pelimiehillä luontaiselta, mutta eikös se kuitenkin ole vuosien ja vuosien harjoittelun tulos? Ainakin itse muistan tietoisesti manipuloineeni aikuisia jo tarhaiässä ja sieltä se taitojen hiominen lähtee. Toki jos ei ole minkäänlaista sosiaalista pelisilmää, niin silloin sitä ei vain ole, mutta joilla sitä on, pelimiesvinkeistä on hyötyä. Ovathan ne minulle nytkin avanneet valtavasti uutta tietoa, jota on päässyt hyödyntämäänkin (pelimiehen pasmat on aina huippua sekoittaa :D)
"Kuulostaa aika naiselliselta. Miten käyttäisit miehenä rahaa omaan habitukseesi? "
Käymällä parturissa hankkimassa kasvonpiirteitäni hyvällä tavalla korostavan hiustyylin sen sijaan, että antaisin äidin klipsiä miten sattuu hankkimalla sellaiset vaatteet, jotka tuovat esiin vartalon hyvät puolet ja ilmentävät varakkuutta/asemaa tai vaihtoehtoisesti luonut rennomman, harkitulla tavalla epäsiistin renttu-lookin. Ja maksanut kuntosalin kuukausimaksut.
Ei itsestään huolehtimisen tarvitse tarkoittaa naismaista puunaamista. - ATM4EVA.
-Emma- kirjoitti:
"Ensinnäkin olisit löytänyt ne jo armeijassa tai viimeistään fuksivuonna."
Ok, en huomannut ottaa armeijaa huomioon vaan oletin, että olisin miehenä törmännyt asiaan samoin kuin naisena: yllättäen netistä ihan muuta etsimällä. Mutta jos olisin tosiaan löytänyt teoriat jo armeijassa (heti lukion jälkeen), olisi pelimiesura auennut jo huomattavasti aiemmin ja turha pidempi suhde jäänyt pois :)
"Toisekseen väitän, että pelimieheksi on erittäin hankala opetella. Ihmisten käsittelyn taito on pitkälti luontainen ja alitajuinen, eikä sitä voi opetella."
Hankala, mutta ei mahdoton, jos on luontaista lahjakkuutta. Ja ajatushan oli, että maskuliininen vastine olisi hyvin samanlainen kuin feminiininen minä -> kun olen naisenakin nopea lukemaan sosiaalisia tilanteita ja hyvä manipuloimaan ihmisiä, niin miksen olisi sitä miehenä?
Ihmisten käsittelyn taito voi näyttää pelimiehillä luontaiselta, mutta eikös se kuitenkin ole vuosien ja vuosien harjoittelun tulos? Ainakin itse muistan tietoisesti manipuloineeni aikuisia jo tarhaiässä ja sieltä se taitojen hiominen lähtee. Toki jos ei ole minkäänlaista sosiaalista pelisilmää, niin silloin sitä ei vain ole, mutta joilla sitä on, pelimiesvinkeistä on hyötyä. Ovathan ne minulle nytkin avanneet valtavasti uutta tietoa, jota on päässyt hyödyntämäänkin (pelimiehen pasmat on aina huippua sekoittaa :D)
"Kuulostaa aika naiselliselta. Miten käyttäisit miehenä rahaa omaan habitukseesi? "
Käymällä parturissa hankkimassa kasvonpiirteitäni hyvällä tavalla korostavan hiustyylin sen sijaan, että antaisin äidin klipsiä miten sattuu hankkimalla sellaiset vaatteet, jotka tuovat esiin vartalon hyvät puolet ja ilmentävät varakkuutta/asemaa tai vaihtoehtoisesti luonut rennomman, harkitulla tavalla epäsiistin renttu-lookin. Ja maksanut kuntosalin kuukausimaksut.
Ei itsestään huolehtimisen tarvitse tarkoittaa naismaista puunaamista.> Ihmisten käsittelyn taito voi näyttää pelimiehillä luontaiselta, mutta eikös se kuitenkin ole vuosien
> ja vuosien harjoittelun tulos?
Nimenomaan on. Pelimiehet ovat jo tarhassa saaneet tarhatädeiltä ylimääräisiä vanukkaita ja muita pikkuetuja. Nykyään he vain ovat vanukkaan sijaan kiinnostuneita jostain muusta. Käytös on mitä suurimmassa määrin luontaista ja jo lapsesta asti toteutettua, sitä on vaikea enää aikuisena opetella. Jos olet sosiaalisesti noin älykäs, ei mistään pelimiesoppaista tai teorioista olisi sinulle miehenä mitään hyötyä.
Ei parturissa ja salilla käyminen minusta kuulosta mitenkään kalliilta. Vaatteisiin saa tietysti kulutettua niin paljon kuin haluaa, mutta en usko että naisia vaatteilla isketään.
- Rumotus
Varmaan sellainen ehken jonkin sortin kapinallinen rumahko poikatyttö joka harrastaa jotain miehistä lajia kuten potkunyrkkeilyä ja uskoo että selviää yksinkin ilman miestä.
Sitten kun huomais miten pinnallisia pillun perässä juoksijoita miehet ovat niin varmaan huolis tuskin ketään paitsi odottais jotain täydellistä herrasmiestä jolla elämä on kunnossa ja tasapainossa.
Koska tuollaista neitoakin mä taidan itse odottaa, harmi vaan että naisetkin on niin pinnallisia. :P - hienomies'
Olisin kaunis ja älykäs. Opiskelisin peruskoulut ja jättäisin amiskan kauneusalan kesken koska luokkatoverit ovat ylimielisiä pissiksiä. Siinä vaiheessa ryhtyisin absolutistiksi, ja empisin toiselle alalle menemistä, mutta mikään ala ei kelpaa. Lukio ois viimenen mahollisuus mutta numero ei siihen riitä. Sit olisin tarpeeks iäkäs yrittämään mallinhommia. Seiskan iltatytöstä keskivertomalliksi jona tienaisin normaalitulot vähemmällä työllä. Naisin siistin ja puhtaan mutta vähän normaalia rumemman miehen. Hän on kirjailija ja harrastaa kilpakävelyä ja haluaa tulevaisuudessa olympialaisiin. Hän ei kuitenkaan pääse elämäni aikana, sillä kun meinaan syjäytyä mallinhommista, niin minun pitää laihduttaa paljon että olisin takaisin mukana. Pääsisin huippumalliksi seuraavaksi, ja kuolisin anoreksiaan 23 vuotiaana. Mieheni hankkisi vasta 13 vuoden päästä kuolemastani uuden naisen joka ymmärtää hänen surujaan ja tulee käymään haudalla mukana. Hienoo ois jonkun aikaa, mutta kaikki on perseestä jokatapauksessa.
- 454577
Ei välttämättä muuten eroaisi kauheasti, mutta todella suurella todennäköisyydellä seksiä olisi tullut harrastettua - tai ainakin siihen olisi mahdollisuus - jos olisin "samantasoinen" nainen. Varmaan ainakin yksi seurustelusuhdekin olisi ollut/edelleen, vaikka olisin todennäköisesti ollut naisenakin ujo.
Aivan varmasti ainakin mulla olis munat, olisin karvaisempi, kookkaampi, tietyiltä osin terveempi (naisten sairaudet olis pois), ammatti olisi eri ja asuisin melko varmasti jossain muualla. Enkä olisi nykyisen kumppanin kanssa. Ja nimeni olisi virallisesti Jani, näin on vanhemmat sanoneet.
Niin ja miksi eri ammatti, niin sairauteni ovat osasyy miksen ole päässyt opiskelemaan mitä olisin halunnut. Raksapuolella pitää olla fyysinen kunto ok. Miehenä en olisi kärsinyt endometrioosista, pcos, enkä kuukautiskiertoon liittyvästä migreenistä, en ehkä myöskään hypermobiliteetistä enkä fibromyalgiastakaan?
Naisena olisin lesbo ja mulla olisi sellainen sex appeal, että ravintolan naistenvessassa rakastelisin kaikkia naisia.
(Ei tämän kuvittelu ollutkaan vaikeeta)- Anonyymi
Minulla olisi miehen keho.
En keksi, mikä muu voisi olla toisin.
🦄 - Anonyymi
Olisin kaikin tavoin kuin Miki Liukkonen.
- Anonyymi
Olisin subliikkimies, joka tietää miten naisille puhutaan
- Anonyymi
Jos nyt asiaa yrittää suht realistisesti lähestyä niin olisin luultavasti varsin samanlainen ihminen kuin nytkin olen. Mun elämässäni ei ole ikinä ollut voimakkaita sukupuolirooleja, jotka olisivat suuremmin ohjanneet mua mihinkään suuntaan.
Olisin opiskellut samaa alaa kuin nytkin ja työskentekisin luultavasti samoissa homissa kuin nytkin. Luultavasti olisin parisuhteessa, sillä minun luonteellani varustetun miehen olisi helppoa löytää naisseuraa ja erityisesti myös pysyä parisuhteessa. Minulla luultavasti olisi useampi lapsi kuin nyt on.- Anonyymi
Hetken mietittyäni päätin analysoida lisää.
Harrastaisin luultavasti samoja asioita kuin olen nytkin harrastanut, mutta pienemmän sosiaalisen paineen ja voimakkaaman porukkaan kuulumisen tunteen vuoksi olisi harrastanut niitä paljon aktiivisemmin.
Äitini luonteen tuntien olisin asunut pidempään lapsuudenkodissani, jos olisin ollut poika. Näin ollen olisin käynyt lukioni eri paikassa kuin kävin. Tuosta johtuen olisin luultavasti käynyt jatko-opintonikin eri paikassa kuin kävin. Olisin siis luultavasti muuttanut suoraan pääkaupunkiseudulle, enkä olisi asunut niin monissa paikoissa ja muuttanut niin usein, kun olen muuttanut. Luultavasti en olisi myöskään käynyt asumassa muutamaa vuotta ulkomailla, sillä miehenä olisin käynyt armeijan siinä kohtaa, kun naisena lähdin ulkomaille. Olisin siis luultavasti ns. löytänyt paikkani nopeammin.
Noista edellämainituista asioista johtuen minulla olisi luultavasti paljon nykyistä vakiintuneempi ystäväpiiri ja sellaisia ystäviä, joiden kanssa olen pyörinyt samoissa harraste- ym. -piireissä kohta pari vuosikymmentä.
Olisin luultavasti päätynyt yrittäjäksi nykyisen työntekijästatuksen sijaan. Ala tosiaan olisi luultavasti hyvin sama, mutta status eri. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hetken mietittyäni päätin analysoida lisää.
Harrastaisin luultavasti samoja asioita kuin olen nytkin harrastanut, mutta pienemmän sosiaalisen paineen ja voimakkaaman porukkaan kuulumisen tunteen vuoksi olisi harrastanut niitä paljon aktiivisemmin.
Äitini luonteen tuntien olisin asunut pidempään lapsuudenkodissani, jos olisin ollut poika. Näin ollen olisin käynyt lukioni eri paikassa kuin kävin. Tuosta johtuen olisin luultavasti käynyt jatko-opintonikin eri paikassa kuin kävin. Olisin siis luultavasti muuttanut suoraan pääkaupunkiseudulle, enkä olisi asunut niin monissa paikoissa ja muuttanut niin usein, kun olen muuttanut. Luultavasti en olisi myöskään käynyt asumassa muutamaa vuotta ulkomailla, sillä miehenä olisin käynyt armeijan siinä kohtaa, kun naisena lähdin ulkomaille. Olisin siis luultavasti ns. löytänyt paikkani nopeammin.
Noista edellämainituista asioista johtuen minulla olisi luultavasti paljon nykyistä vakiintuneempi ystäväpiiri ja sellaisia ystäviä, joiden kanssa olen pyörinyt samoissa harraste- ym. -piireissä kohta pari vuosikymmentä.
Olisin luultavasti päätynyt yrittäjäksi nykyisen työntekijästatuksen sijaan. Ala tosiaan olisi luultavasti hyvin sama, mutta status eri.Juuri näin
Eri keho
Mieli sama
- Anonyymi
Mut meitä ei ois tullu
Luulisin- Anonyymi
Onko meitä tullu
Hope so. .
- Anonyymi
Olisin sitä mitä nytkin, mut munat olisi kehon ulkopuolella ja naamassa kasvaisi kunnon parta.
- Anonyymi
Suurinpiirtein samanlainen kuin nyt. Ei varmaan kovastikaan elämä olisi erilailla.
- Anonyymi
jos olisin nainen ja yhtä kaunis kun nyt olen komea niin varmaan naimisissa ja eronnut 5 kertaa mutta miehenä olen liian komea että naiset lähestyisivät tai uskaltaisivat edes ottaa yhteyttä ja sitten kun uskaltavat niin heillä menee pupu pöksyyn koska suomalainen nainen on itsetunnoltaan erittäin heikko mitä tulee komeisiin miehiin.
Naisena saattaisin räplätä itseäni monipuolisemmin.
- Anonyymi
Nyt räpläilet itseäsi jotenkin yksipuolisemmin?
Testosterinin vaikutuksia.:"Testosteronia saaneet miehet näyttivät tukeutuvan muita herkemmin impulsiiviseen ongelmanratkaisuun ja intuitioon harkinnan sijaan."
Pätee kai naisiinkin?
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005170004.html
Aggressiivisuuden ja seksiin keskittymisen lisäksi.
Mites estrogeenin lisääntyminen vaikuttaisi miehissä, vai olisiko vaikutus vain testosteronin väheneminen? Keski-ikäisillä miehillä kun on kropassaan enemmän estrogeeniä kuin samanikäisillä naisilla. Anonyymi kirjoitti:
Nyt räpläilet itseäsi jotenkin yksipuolisemmin?
Testosterinin vaikutuksia.:"Testosteronia saaneet miehet näyttivät tukeutuvan muita herkemmin impulsiiviseen ongelmanratkaisuun ja intuitioon harkinnan sijaan."
Pätee kai naisiinkin?
https://www.hs.fi/tiede/art-2000005170004.html
Aggressiivisuuden ja seksiin keskittymisen lisäksi.
Mites estrogeenin lisääntyminen vaikuttaisi miehissä, vai olisiko vaikutus vain testosteronin väheneminen? Keski-ikäisillä miehillä kun on kropassaan enemmän estrogeeniä kuin samanikäisillä naisilla."Nyt räpläilet itseäsi jotenkin yksipuolisemmin?"
Näin näkisin, menemättä sen enempää yksityiskohtiin.
"Mites estrogeenin lisääntyminen vaikuttaisi miehissä"
Jaa-a. Vanhetessaan mies tosiaan rauhoittuu ja ajattelu seestyy. Kiinnostus sentimentaalisiin elokuviin kasvaa.
Artikkelia lainaten:
"Testosteroni esti miehiä torjumasta mielessään ensimmäistä yllykettä ja korjaamasta sitä harkintaansa käyttäen. Liioitellusti siis miehet pitivät härkäpäisesti kiinni ensimmäisestä ajatuksesta, joka heidän päähänsä juolahti."
Niin, miehen pää ei ole parhaimmillaan nuorena. Toisaalta ajattelun malli ja kurinalaisuus on opeteltavissa.
- Anonyymi
Jännämies.
- Anonyymi
Olisin se kadehdittu panoalfa. Saanhan naisetkin itsestäni kiinnostumaan.jopa ne heterotkin🤷♀️
- Anonyymi
Musiikkia, mosaikkia, NAzareth: https://www.youtube.com/watch?v=rJ5TqPqFNdw
- Anonyymi
Houston, Texas... hassu jutu juttelin jooh joskus tiffany ja tony :LD
- Anonyymi
Hyvin todennäköisesti olisin vähintään alkoholisoitunut, hieman öykkäri, naisia kaatava komia, rehti mutta retku.
TAiniin, hitto itse unohdin mainita komian. Komia tietysti, parrakas viikinki. :"D
(isän poika toki)
- Anonyymi
Tuskin mun elämäni paljonkaan erilainen olisi, naisenakin olen tehnyt suunnilleen kaikkea mitä olen halunnutkin. Siis harrastanut esim. tanssia, voimistelua, itsepuolustusta, autoilua, Olen omistanut moottoripyöränkin, jonka ajoin lunastuskuntoon. Sairastanut pitkään, poikkinaista jalkaani sekä auto-onnettomuudessa saamaani värttinäluun murtumaa. Vauhtia on piisannut.
Veneilyä on tullut harrastettua paljon vastuullisemmin; en ole aina pitänyt vesillä etuoikeuksistani kiinni, vaan kaikkien vesillä liikkujien turvallisuus on ollut etusijalla.
Mä olen myöskin opetellut ampumaan, mulla on nykyään oma ampuma aselupa kivääriin, (aluksi oli rinnakkaislupa) joten saan käsitellä lähes kaikkia luvallisia aseita. Mun suosikkejani ovat kivääri riistaan ja pienoiskivääri linnustukseen. Jos olisin mies olisin taatusti käynyt armeijan, naisena en ole sinne edes pyrkinyt... tiedostaen hankaluudet, joita naiset armeijassa kokevat. Suvussamme siks monta sotilasuraa tehnyttä ja tekevää miestä.
Olen ammatissa jota tekevät naiset sekä miehet.
Itse luen itseni tahto ihmiseksi, teen mitä haluan... paitsi laittomuuksia en ainakaan tahallisesti. Nykyään myös satunnaiset ylinopeudet saavat jäädä, mulla on lapsi.
Eli: minä elän elämääni täysillä... ilman sukupuolirajoituksia. - Anonyymi
Ainoa ero olisi vs. Nykyiseen elämääni.
Työelämässäni.
Urakehitys olisi ollut helpompaa ja saisin vihdoin sitä palkkaa joka kuuluisi enkä pienempää kuin vastaavaa työtä tekevät miehet sukupuoleni takia. Ja olisi ollut helpompi edetä uralla miesvaltaisella alalla.
Ikävä kyllä edelleen sukupuolen takia syrjitään palkassa ja urakehityksessä naisia…
Onneksi kohta pääsen eläkkeelle.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi684411Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D983956- 503466
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul222713Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!252542Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa562403- 432257
- 391887
- 471878
- 301636