Minkähän arvoinen Volvo ?

damixa

Elikkä olisin luopumassa Volvo 142 vm-67. Autolla on ajettu 151000 km ja huoltokirja löytyy. Sisältä miltei "uusi". Maalauksen ja pienen laiton jälkeen vaikka museorekisteriin. Tiedän ettei kyseistä autoa suomesta mahdottomasti löydy ja haluaisin tietää auton noin arvon koska mikään peltoauto se ei ole.

11

1747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • p-1800es

      ei muuta kun pistät se volvon myyntiin,ja se mitä saat siitä on autosi todellinen arvo.autoissa
      se todellinen markkina hinta kun on yleesä pienempi kun omistaja luulee.

    • suulix

      kummalla koneella se on. B18 vai B20? Ja yhdellä kaasarilla vai kahdella?

      • Los satsumas

        B20 esiteltiin syskyllä -68 vuoden -69 malleihin. Onko B20 paljonkin arvokkaampi B18 verrattuna?

        Vai olisi se elikkä luopumassa. Älä myy sitä Volvoos, älä myy.


      • Pyhimys/262C=Arvoa

        että 3000e vois olla lähellä.Ruosteesta,kolhuista ym kun ei tietoa ja koska MR mielestäsi kaipaa maalauksen(kallis arvoon verrattuna) ja "pientä laittoa",joka kovin venyvä käsite pohjan uusimisesta listankiinnikkeisiin ja kaikkea siltä väliltä...sisustus ehjänä plussaa vaikkei vaikea homma moiseen uusiakkaan verrattuna johonkin harvinaisuuteen eikä tuolla koneellakaan kokoineen merkitystä arvoon kaasareineen.Eipä noissa 6:sia tai tehomallejakaan ollut,GT ehkä halutuin?Konehuone koneineen(mm.väri,tarrat ja tekninen kunto) ja apulaitteineen ym johtosysteemeineen oltava tiptop kuten alunperin ja samoin siis sisustus kuin peräkontti mattoineen ja tunkki/varapyörä ym systeemeineen.Ruostetta ei saa löytyä mistään näkyviltä,eikä tietty muutenkaan tarvi löytyä.Alkuperäinen siis tarkoittaa sitä että kun tutkit aikakauden kuvia tai esitettä niin vastaava näkymä löytyy livenä tallistasi,niin yltä-päältä-sisältä kuin massattuna/maalattuna altakin,pakoputkea tai vanteita rengaskokoineenkin unohtamatta.Homma ei ihan niin yksinkertainen kuin usein luullaan:pienellä vaivalla MR,ei tarkoita oikeestaan mitään.Normaalikilvissä tai käyttiksenä arvo romuraudan tai varaosaluokkaa,valitan.


      • Hade8
        Pyhimys/262C=Arvoa kirjoitti:

        että 3000e vois olla lähellä.Ruosteesta,kolhuista ym kun ei tietoa ja koska MR mielestäsi kaipaa maalauksen(kallis arvoon verrattuna) ja "pientä laittoa",joka kovin venyvä käsite pohjan uusimisesta listankiinnikkeisiin ja kaikkea siltä väliltä...sisustus ehjänä plussaa vaikkei vaikea homma moiseen uusiakkaan verrattuna johonkin harvinaisuuteen eikä tuolla koneellakaan kokoineen merkitystä arvoon kaasareineen.Eipä noissa 6:sia tai tehomallejakaan ollut,GT ehkä halutuin?Konehuone koneineen(mm.väri,tarrat ja tekninen kunto) ja apulaitteineen ym johtosysteemeineen oltava tiptop kuten alunperin ja samoin siis sisustus kuin peräkontti mattoineen ja tunkki/varapyörä ym systeemeineen.Ruostetta ei saa löytyä mistään näkyviltä,eikä tietty muutenkaan tarvi löytyä.Alkuperäinen siis tarkoittaa sitä että kun tutkit aikakauden kuvia tai esitettä niin vastaava näkymä löytyy livenä tallistasi,niin yltä-päältä-sisältä kuin massattuna/maalattuna altakin,pakoputkea tai vanteita rengaskokoineenkin unohtamatta.Homma ei ihan niin yksinkertainen kuin usein luullaan:pienellä vaivalla MR,ei tarkoita oikeestaan mitään.Normaalikilvissä tai käyttiksenä arvo romuraudan tai varaosaluokkaa,valitan.

        Tuollahan noita nettiautossa kaupitellaan muutamalla tonnilla - kuukausikaupalla näyttävät olevan myynnissä, joten ei taida kauppa oikein käydä. Eli ei tämmösillä koskaan rikastumaan pääse - muutaman tonnin voit saada jos joku oikein tuommosesta tykkää...


    • Volvo.

      Joku voi nähdä autolla tunnearvoa, jos sellaisen on joskus omistanut, auton arvo on se mitä siitä joku on valmis maksamaan, ehkä 500-2500e. Kyseessä on kaiketi karvalakkimalli. Kiinnostavampi olisi 140 sarjan volvoista, GT ja S mallit.
      Ässä Volvon kone oli vakiota tehokkaampi, tupla kaasarit, kireämpi nokka-akseli, ohuemmalla kansipahvilla, paremmin muotoiltu pakosarja, taisi olla vielä isommat imuventtiilitkin ainakin -68 2l. GT oli myös tehokkaampi versio. Ulkoisesti kaikki 140 volvot olivat hyvin samanlaiset, laatat etulokareissa juorusivat koneesta, GT tai S: punaisella pohjalla.

      • Nikkupilkki

        Olikos se GT-malli suomalaisen maahantuojan omatekemä versio? Ainakaan virallisesti sellaista mallia tehtaalla ei ollut tarjota 140-sarjassa (Amazonissa oli). Muistan nähneeni 142 GT-mallin mainoksen jossain vanhassa lehdessä, siinä oli laitettu raitaa kylkeen ja joitain hilpetööriä.. ilmeisesti suomalainen oma variaatio.


      • Senjasen kaappi
        Nikkupilkki kirjoitti:

        Olikos se GT-malli suomalaisen maahantuojan omatekemä versio? Ainakaan virallisesti sellaista mallia tehtaalla ei ollut tarjota 140-sarjassa (Amazonissa oli). Muistan nähneeni 142 GT-mallin mainoksen jossain vanhassa lehdessä, siinä oli laitettu raitaa kylkeen ja joitain hilpetööriä.. ilmeisesti suomalainen oma variaatio.

        Tutkiskelin asiaa. 1972 nähtiin Volvo 142:n GT-muunnos a'la Volvo lisävarusteosasto/comp. service. Jälkivarusteena sai kevytmetallivanteet, GT-ratin, mittariston pyöreillä mittareilla, lisävalot, pistol grip-vaihdetanko, GT-merkit, ralliraita ja B20:n virityssarja, joka tuoti 140 hv tehot. Nämä kaikki sai myös erikseen. ..eli olemassaolevasta autosta tehtiin jälkikäteen GT.


      • näinsemeneee
        Senjasen kaappi kirjoitti:

        Tutkiskelin asiaa. 1972 nähtiin Volvo 142:n GT-muunnos a'la Volvo lisävarusteosasto/comp. service. Jälkivarusteena sai kevytmetallivanteet, GT-ratin, mittariston pyöreillä mittareilla, lisävalot, pistol grip-vaihdetanko, GT-merkit, ralliraita ja B20:n virityssarja, joka tuoti 140 hv tehot. Nämä kaikki sai myös erikseen. ..eli olemassaolevasta autosta tehtiin jälkikäteen GT.

        hinta on 500-1000.- museokatsastettuna ehkä max 3000.-


    • volvo fani

      vieläkö volvo löytyy? olisin oikeesti kiinostunu.

      • Damixa

        Kyllä löytyy, lumikasasta. Auto on Nokialla. Lisätietoa 050-3875015


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Riikka Purra haluaa muuttaa

      maahanmuuttopolitiikkaa. Me suomalaiset halutaan, että Riikka Purra muuttaa pois suomesta eikä tuu ikinä takas....
      Maailman menoa
      184
      9546
    2. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      361
      7258
    3. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

      Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      110
      6086
    4. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      29
      4326
    5. Mitä juuri sinulle kuuluu?

      Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      176
      4170
    6. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      98
      3864
    7. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      95
      3779
    8. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      37
      3333
    9. Kaivattusi nimi

      Kaivattusi nimi on
      Ikävä
      198
      3227
    10. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      18
      2795
    Aihe