Jos mies ei saa haluja herämään

en haluaisi pihdata

Täällä on käyty paljon keskustelua naisten pihtaamisesta ja ajattelin kertoa omankin kokemukseni asiasta.

Itselläni on todella paljon haluja, mutta kun katson miestäni kenen kanssa niille voisi tehdä jotakin, ne sammuvat. Mieheni ei ole pitänyt enään itsestään huolta pariin vuoteen ja se näkyy. Kasvanut kaljamaha, ajamaton parta, epäsiistit vaatteet, hygienian laiminlyönti ja käytös useimmiten kaikkea muuta kuin hellää tai toisia huomioon ottavaa. Itse olen yrittänyt pitää itseni kunnossa lasten syntymästä ja vuosien kulumisesta huolimatta.

Käymme tätä pihtaamis keskustelua lähes viikottain, ja se loppuu yleensä vasta siihen, että suostun jotain tekemään. Seksin aikana yleensä ajattelen ja odotan vain sen pikaista loppumista. Toisinaan koko asia saa vain aikaan suunnattoman pahanmielen ja itken itsekseni sen jälkeen kun mieheni on nukahtanut.

Nykyään en enään halua pukeutua seksikkäästi, en halua ajatella seksiä, riisuuntumisesta jopa toisten naisten nähden uimahallissa on tulut vaikeaa. Aivankuin häpeäisin naiseuttani ja pelkkä ajatus seksuaalisuudestani saa minut ahdistumaan.

Asiasta olen yrittänyt puhua miehelleni, mutta tuloksetta. Onko kenelläkään samanlaisia kokemuksia?

21

1062

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Noin tyhmä mies

      ei naista tarvitse. Eikun ukko vaihtoon...

    • mitä seuraavaksi?

      mutta minä olen mies.

      Asia meni ensin meilläkin tuota sinun kuvailemaasi rataa.
      Yritin kyllä aluksi pitää jonkinverran itsestäni huolta, mutta vaimoni seksihalujen vähäisyys sai minut
      luovuttamaan. Jossain vaiheessa sitten lakkasin täysin yrittämästä vaimoni halujen herättämisen.
      Katselen muutaman kerran viikossa sopivia videoita netistä ja teen hommat itsekseni.
      Nyt sitten vaimolleni on tullut suuri ongelma seksihalujeni katoamisesta.

    • Ihanvainhupiviestinä

      Olen itse varmaan ulkoisesti vähänks samantyyppinen kuin miehesi, joskin olen nainen, enkä naimisissa. Jospas kokeilisit huviksesi olla kotona niin kuin mieskin, vaatteet viikkoja samat ja pesemättä, tukka rasvaisena ja laittamattomana roikkuen ja henki haisten sekä ruoantähteitä hampaiden välissä, lisäksi voisit vain pierrä ja murahdella kiukkuisesti kun jotain ehdotetaan. Jos viesti ei mene perille siten, että mies rupeaa ottamaan sinut huomioon, niin ainakin hän jättänee ehdottelut vähemmälle... :)

    • Olen kolmekymppinen mies. Olen pudottanut muutaman kilon ja se innosti vaimoa. Kehui komeammaksi. Nyt sekin loppui. En saa vaimoa syttymään enää :(. Se on paha kolaus.

      Olen nyt koittanut vielä muuttaa tapojani. Heitin rääsyt roskiin. Pukeudun kotonakin siististi, jopa hienosti. Katson ettei hiki haise ja parran siistin päivittäin. En näyttäydy alastomana vaimolleni saunan jälkeen ja aina on asianmukaiset kutimet yllä - yöllä pyjamat ja urheillessa vähintään shortsit ja paita. En ole lihaksikas, joten ei ole kroppaa, jota näyttää, joten pidän sen nyt piilossa. Näyttää varmasti paremmalta vaatteet yllä.

      Kehun vaimoa enkä moitteen sanaa anna. Teen hommia kotona, vaikka joskus kyllä täytyy myöntää ettei jaksa ja se varmaan on yksi syy. Kukkia tuon ja kahvit keittelen. Keskustelen. On sitä tullut lämmitysyritystä myös hellyyden muodossa joka päivä. Pelkään, että ehkä jopa liikaakin. Noh, olen vasta alussa, joten katsotaan miten kehittyy puolessa vuodessa.

      On niin vaikeata, kun miehenä ei saisi kinuta rakastelemaan, mutta kuitenkin pitäisi naista lämmitellä hitaamman kaavan kautta. Jossain vaiheessahan se tarkoitus paljastuu. Ei itse lämmittely ole ongelma, mutta kun kuitenkin siihen liittyy sekin puoli, että välillä pitäisi olla etäisempi.

      Kaikki tämä paitsi tuo viimeinen sujuu minulta luonnostaan, joten mistään esittämisestäkään ei ole kyse, jonka voisi haistaa epäaidoksi ja sen takia kylmetä. Kohta varmaan ylisuoritan ja minusta tulee se liian kiltti mies ja charmi kärsii lopunkin.

      Vaimolta ei tule edes suukkoa oma-aloitteisesti :/. Hän on vasta nuori ja pelkään, miten asiat kehittyy
      vuosien myötä. Kauanko jaksan.

      Ainakaan en hae syytä mistään muusta kuin itsestäni. Vaimo on ollut aktiivinen seksissä. Ei tämä voi johtua muusta kuin minun mokista ja virheistä. Keskusteltu on rauhallisesti, mutta ei ole tullut kunnon selvyyttä sen kautta - jotain vinkkiä kyllä, joka viittaa juurikin käytökseeni ja luonteeseeni. arrgh.. Luulen että ulkonäkö myös on puutteellinen, vaikkei vaimo myönnäkään. Tiedän, että hän katselee lihaksikkaita vartaloita vaikkei muka pidä niistä.

      • sdfbfd

        Hieman sekava tuo kirjoituksesi. "Vaimolta ei tule edes suukkoa oma-aloitteisesti..." ja "Vaimo on ollut aktiivinen seksissä." Siis mikä sinun ongelmasi nyt on?

        Sinähän olet jo liian kiltti ja ylisuoritat ihan pää märkänä ja luultavasti se ärsyttää vaimoasi. Seuraavaksi voisit heittäytyä täysin välinpitämättömäksi ja kohdella vaimoasi kuin ilmaa.


      • Elämän totuuksia

        Aivan turhaan yrität mielyttää naisia se on aivan mahdoton ajatus sillä teet sinä asioita niin tai näin niin aina tulee sama valitusvirsi.


      • ääteeämkö
        sdfbfd kirjoitti:

        Hieman sekava tuo kirjoituksesi. "Vaimolta ei tule edes suukkoa oma-aloitteisesti..." ja "Vaimo on ollut aktiivinen seksissä." Siis mikä sinun ongelmasi nyt on?

        Sinähän olet jo liian kiltti ja ylisuoritat ihan pää märkänä ja luultavasti se ärsyttää vaimoasi. Seuraavaksi voisit heittäytyä täysin välinpitämättömäksi ja kohdella vaimoasi kuin ilmaa.

        Vaimo oli ennen aktiivinen. Sitä tarkoitin.

        Tekstini käsitteli juuri sitä, että kun välillä pitäisi olla vaimolle kuin ilmaa ja välillä lämmitellä! On tosi hankalaa. Olen kokeillut välinpitämättömyyttä ja se ei tehoa, vaan hän kokee sen kylmyytenä ja etääntyy entisestään... joskus kyllä alkaa vähän hakea hellyyttä mutta useimmiten loukkaantuu ja tivaa, mikä mulla on. Näin hän toimii vaan. Tai toimi! Nyt olen sekaisin, enkä tiedä miten toimia... koitan seuraavaksi taas sitä välinpitämättömyyttä.

        Mun pitäisi lukea ajatuksia, että koska on ilmapäivä ja koska on hellyyspäivä. Itse kaipaan päivittäistä hellyyttä.

        Kiitti kuitenkin neuvosta.


      • Ääteeämkö
        Elämän totuuksia kirjoitti:

        Aivan turhaan yrität mielyttää naisia se on aivan mahdoton ajatus sillä teet sinä asioita niin tai näin niin aina tulee sama valitusvirsi.

        Tai siskoseni... miten vain.

        Kyllä tässä välillä itsekin naureskelen kohtalon ivalle. Jos leikit vaikeastitavoiteltavaa charmanttia, vaimo kokee, että pihtaat tai panttaat häneltä hellyyttä. Jos olet hellä, ahdistat eikä vaimo saa ilmaa. Jos olet se kuuluista "OMA ITSESI" virheinesi, niin olet laiska paska ja tylsän mauton välimuoto, joka ei paneta missään nimessä sitäkään vähää mitä kaksi edellistä.


      • mummomuori*
        ääteeämkö kirjoitti:

        Vaimo oli ennen aktiivinen. Sitä tarkoitin.

        Tekstini käsitteli juuri sitä, että kun välillä pitäisi olla vaimolle kuin ilmaa ja välillä lämmitellä! On tosi hankalaa. Olen kokeillut välinpitämättömyyttä ja se ei tehoa, vaan hän kokee sen kylmyytenä ja etääntyy entisestään... joskus kyllä alkaa vähän hakea hellyyttä mutta useimmiten loukkaantuu ja tivaa, mikä mulla on. Näin hän toimii vaan. Tai toimi! Nyt olen sekaisin, enkä tiedä miten toimia... koitan seuraavaksi taas sitä välinpitämättömyyttä.

        Mun pitäisi lukea ajatuksia, että koska on ilmapäivä ja koska on hellyyspäivä. Itse kaipaan päivittäistä hellyyttä.

        Kiitti kuitenkin neuvosta.

        ajatus, että vaimosi ei enää oikeastaan pidä sinusta. Jos hän kohdistaa kritiikkinsä näin; ” ei ole tullut kunnon selvyyttä sen kautta - jotain vinkkiä kyllä, joka viittaa juurikin käytökseeni ja luonteeseeni. ” se tarkoittaa että hän on tyytymätön sinun persoonana ja ihmisenä. Silloin ei paljoa auta vaikka kuinka muuttaisit käytöstäsi tai ulkonäköäsi, koska et voi muuttua toiseksi ihmiseksi.

        Niin, nuo mokat joita ole tehnyt, niin kuinka vaimosi on niihin suhtautunut? Onko hän antanut ne oikeasti anteeksi? Tai oletteko ”sinut” niiden kanssa?


      • -miekkone-

        ". En ole lihaksikas, joten ei ole kroppaa, jota näyttää, joten pidän sen nyt piilossa. Näyttää varmasti paremmalta vaatteet yllä. "

        Ala käymään salilla.

        Siitä on kaksi hyötyä:
        1. vaimo tykkää
        2. jos vaimo menee vaihtoon, tilanteesi markkinoilla on olennaisesti parempi kuin kukkakeppinä


      • 10+19
        ääteeämkö kirjoitti:

        Vaimo oli ennen aktiivinen. Sitä tarkoitin.

        Tekstini käsitteli juuri sitä, että kun välillä pitäisi olla vaimolle kuin ilmaa ja välillä lämmitellä! On tosi hankalaa. Olen kokeillut välinpitämättömyyttä ja se ei tehoa, vaan hän kokee sen kylmyytenä ja etääntyy entisestään... joskus kyllä alkaa vähän hakea hellyyttä mutta useimmiten loukkaantuu ja tivaa, mikä mulla on. Näin hän toimii vaan. Tai toimi! Nyt olen sekaisin, enkä tiedä miten toimia... koitan seuraavaksi taas sitä välinpitämättömyyttä.

        Mun pitäisi lukea ajatuksia, että koska on ilmapäivä ja koska on hellyyspäivä. Itse kaipaan päivittäistä hellyyttä.

        Kiitti kuitenkin neuvosta.

        Aloittiko vaimosi pillereiden syönnin? E-pilleri voivat vaikuttaa seksihaluihin todella paljon..


    • jotain.

      epäsiisteys aiheuttaa vastenmielisyyttä.

      Erikoista, että epäsiistit ihmiset eivät huomaa epäsiistejä ja heidän vastenmielisyyttään. Alkoholistit usein näyttävät epäsiisteiltä.

    • niikö?

      nähden se, ettei haise viinalle, kuselle ja paskalle?

    • Saanut muttei halutt

      Mä tein pari päivää silleen, että olin vaan omissa oloissani enkä juuri kiinnittänyt isoa huomiota vaimoon. Vaikka mieli teki niin pirusti.

      Eilen hän sitten sanoi, että olen ollut happamana ja kyseli. Sanoin, etten ole ollut vihainen mistään vaan ainoastaan haikeana, kun hän on niin ihanan näköinen.

      Sitten hän suorastaan veti minut sänkyyn ja pani aivoni pellolle.

      Mutta surullista tässä on se, että minun vaimoni halut eivät herää minusta. Minäkään en koskaan pysty herättämään vaimoni haluja. Vaimoni halut tulee jos on tullakseen. Ja ne tulee paljon paremmin, jos minä nimenomaan en ole paikalla herättelemässä niitä. Vaimoni haluaa seksiä kanssani muttei ansiostani.

      Se on surullista. Mutta on sentään haluja....

    • mummomuori*

      epätyydyttävän seksin alentavan naisen seksuaalista itsetuntoa. Luonnollista on että silloin miettii kaikki ne mahdollisuudet, miksi niin on käynyt, ettei seksi suju. Usein se aloitetaan itsesyytöksistä ja sitä vikaahan kun löytyy ihan kaikista. Tähän ahdistukseen sitten vastataan kukin omalla tavallaan, kuka alkaa muokata sitä omaa ulkonäköään, kuka yrittää keksiä uutta jännitettä ja kuka sitten alkaa syyttää toista osapuolta. Siitä toisestakin kun tietysti löytyy myös syytä. Seksi on kahden kauppa.

      Meillä on se oma halukkuus, joka ei ole riippuvaista muista. Sitten meillä on kumppani, jonka käytös ym. vaikuttavat siihen sammuuko tuo oma halukkuus vai saako se lisää liekkeihin. Se on kuin jatkuvaa vuoropuhelua kahden kehon välillä. Kun tuo vuoropuhelu syystä tai toisesta katkeaa tai muuttuu yksipuoleiseksi, se on merkki siitä että jotain on tapahtunut.

      Jokaisella parilla on ihan omat selittävät tekijänsä, yleisselityksiä ei voi oikein antaa. Yhteyden uudelleen löytämiseen voi käyttää asiantuntijaa, tai yrittää keskenään löytää sitä. Silloin molempien on tahdottava, yksipuoleisesti se ei onnistu. Joskus vain käy niin, että se ”kemia” vain lakkaa eikä sitä saada takasin. Silloin voi ero olla ratkaisu, tai ulkopuolisen suhteen etsiminen tai muu tapa, jolla jotakuinkin tullaan toimeen vielä siellä arjessa.

      Mitä olet mieltä jos miehesi muuttuisi ulkonaisesti, niin heräisivätkö halusi? Miehesi käytös ei todennäköisesti tule juurikaan muuttumaan. Oliko hän suhteenne alussa toisenlainen? Arjen puuduttava vaikutus voi koskea häntäkin. Voitko kertoa hänelle nuo samat asiat, joista kirjoitit tänne?

      • Herätkää!

        Itse ajattelisin että monen haluttomuuden takana on myös osaltaan nykyinen hyvin egoistinen ajattelutapa. Ajatellaan siis että juuri minun on nyt haluttava seksiä ihan hirveati että sitä voin tuon toisen kanssa harrastaa. Ja kun tämän siis pitäisi tapahtua yhtä aikaa kahden eri ihmisen päässä jotta kaikki onnistuisi, ei ole ihme että pitemmässä suhteessa seksin määrä vähenee radikaalisti.
        En ehdota että kukaan harrastaa seksiä vastentahtoisesti tai rupeaa toisen itsetyydytyksen välikappaleeksi. Vaan sitä että annetaan sille toiselle mahdollisuus vaikka ei itse juuri nyt olisi aivan hirveän innostunut. Toki jos ollaan kipeitä, hirveän väsyneitä tai stressaantuneita niin jätetään myöhempään ajankohtaan. Mutta ainakin meillä mies saa minut kyllä sitten usein innostumaan kunhan vaan en heti torpaa ajatusta. Tämä toki vaatii sitä että mies on sellainen joka on valmis näkemään vaivaa naisensa eteen.
        Mutta itse olen ainakin sellainen stereotyyppinen nainen joka haluaisi vain kerran tai kaksi kertaa kuussa jos se jäisi vain minun suuren haluamiseni varaan. Mutta kun mies osaa sopivat niksit niin kyllä minä nautin aina ja laukeankin useimmiten kunhan vaan osaan homman heittäytyä. Oma haluni ei vaan herää "automaattisesti" niin usein mutta sen voi herättää useamminkin.


      • mummomuori*
        Herätkää! kirjoitti:

        Itse ajattelisin että monen haluttomuuden takana on myös osaltaan nykyinen hyvin egoistinen ajattelutapa. Ajatellaan siis että juuri minun on nyt haluttava seksiä ihan hirveati että sitä voin tuon toisen kanssa harrastaa. Ja kun tämän siis pitäisi tapahtua yhtä aikaa kahden eri ihmisen päässä jotta kaikki onnistuisi, ei ole ihme että pitemmässä suhteessa seksin määrä vähenee radikaalisti.
        En ehdota että kukaan harrastaa seksiä vastentahtoisesti tai rupeaa toisen itsetyydytyksen välikappaleeksi. Vaan sitä että annetaan sille toiselle mahdollisuus vaikka ei itse juuri nyt olisi aivan hirveän innostunut. Toki jos ollaan kipeitä, hirveän väsyneitä tai stressaantuneita niin jätetään myöhempään ajankohtaan. Mutta ainakin meillä mies saa minut kyllä sitten usein innostumaan kunhan vaan en heti torpaa ajatusta. Tämä toki vaatii sitä että mies on sellainen joka on valmis näkemään vaivaa naisensa eteen.
        Mutta itse olen ainakin sellainen stereotyyppinen nainen joka haluaisi vain kerran tai kaksi kertaa kuussa jos se jäisi vain minun suuren haluamiseni varaan. Mutta kun mies osaa sopivat niksit niin kyllä minä nautin aina ja laukeankin useimmiten kunhan vaan osaan homman heittäytyä. Oma haluni ei vaan herää "automaattisesti" niin usein mutta sen voi herättää useamminkin.

        ja maltillinen kirjoitus.

        Olen aivan samaa mieltä. Vain tuossa kohtaa ajattelen toisin; ”Ajatellaan siis että juuri minun on nyt haluttava seksiä ihan hirveati että sitä voin tuon toisen kanssa harrastaa.” Ei se ole egoismia vaan se että toisen on oltava valmiina silloin kun itse olen.

        Eiköhän ne omat halut herää ihan ajattelemalla? Palauttamalla vaikka mieliin mukavia tuntemuksia tai vaikka kuvittelemalla miltä toisesta tuntuu. Siihen sitten hetki läheisyyttä ja toisen ihotuntumaa, niin innostuu siinä itsekin. Totta on, ettei aina tarvitse niin hirveästi haluttaa, riittää sekin kun vähän haluttaa. Erittäin hyvä havainto on että tuo heittäytymisen taito tarvitaan.

        Pääasia on, ettei se tunnu vastenmieliseltä tai mikä pahempaa tuo vain pahaa oloa.


    • cxz

      Itselläniki on samanlaisia kokemuksia.Seksi ei kiinnosta aviomien kanssa ollenkaan menee kylmät väreet kun käteen koskee.Tulee ahdistava olo.En ole suostunut enään moneen vuoteen.Meidän avioliitto on kuin sisko ja veli.Olen asiaa miettinyt monelta kantilta tässä jo pitkään ja tullut siihen tulokseen et on aika päivittää asiat kondikseen.Asumme omissa asunnoissa tämä on toiminut tähän asti.En voisi ajattellakaa muuttavani samaan huusolliin.Mies heitti alkoholin pois 5v sitten on jäänyt siihen ei ole osannut täyttää sitä kohtaa oikeesti. Joten olen ajetellut eläköön miten parhaaksi näkee.

    • Minä myös

      Viestisi kuulosti kuin itse kirjoittamaltani. Itselläni on haluja paljon, mutta miestäni katsoessa ne sammuvat koska kaljamaha ja itsensä rapistumaan saattaminen eivät nostata mielihaluja. On tosi hankalaa myös koittaa fantasioida kun koskettaessa toista huomaa kyllä ne makkarat sun muut. Itse olen edelleen hyvässä kunnossa lasten jälkeen. Miehen käytös on myös usein aika kurjaa, ja se on kyllä tosi iso syy miksi ei häntä tee mieli.

      Mies haluaisi seksiä enemmän, mutta minä en halua hänen kanssaan sitä... Harrastamme kyllä, vähän vaihtelee että miten paljon. Itse törmäsin jossain vaiheessa sattumalta yhteen mieheen, jonka kanssa olemma välillä viihtyneet lakanoiden välissä... täytyy sanoa, että sen jälkeen tekee kyllä sen verran mieli, että omankin miehen kanssa sujuu kivasti seksi. Vaikka se johtuukin siitä toisesta miehestä, siitä että kuvittelen yhä tuntevani hänen intohimonsa. Oma mies ei himoja sytytä. :(

      Tässä mielessä meidän jutut eroaa toisistaan, että mä tosiaan olen hakenut sitä seksiä muualtakin... mutta haluan kyllä ajatella seksiä, en häpeile riisuuntumista (toisen miehen kanssa), mutta toisten naisten edessä en kyllä ole ikinä tykännyt riisuutua.

    • sldfjsl

      Pitäisköhän avioliitto heittää romukoppaan. Täällä palstalla sekä miehet että naiset valittavat kun puoliso ei aiheuta mitään reaktioita enää. Kasvatetaan lapset sitten etä- ja vuorotyönä, ja jokainen paneskelee kenen kanssa kulloinkin huvittaa.

      • mummomuori*

        Kun sitä painotetaan joka tuutista, niin että sellainenkin joka haluisi unohtaa sen, joutuu seuraamaan. Mutta kuinka monen arvelet olevan valmis luopumaan seksistä? Vai olisiko vanha malli parempi, mennään salaa vierasiin?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1515
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1311
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1247
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1245
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1204
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1180
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe