Kokemuksia Viljakäärmeen puremasta...

Noviisi

Kertokaapa noista Viljakäärmeen puremista..

- Onko usein sattunut sellaista?
- Miltä tuntuu?
- Onko käynyt huonosti koskaan, esim. katkennut hampaat ihon sisään, haavat tulehtuneet tms.
- Onko käärmeelle aiheutunut puremisesta haittaa?

5

5467

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Henna*

kuten jo sanoin ei ole omaa kokemusta asiasta, mutta hyvin harvoinhan viljakäärmeet ihmitä purevat, ja silloinkin vain järkyttävän ahdistelun tuloksena! :)

Purema on aina vaarrallisempi kokemus käärmeelle kuin purastulle. Täytyykin muistaa olla nykäisemättä kättä pois (vaikka refleksin omaisesti se tapahtuu) sillä käärmeen hampaat voivat tosiaan irrota ja jäädä vaikka ihon sisään. Tällöin on todella suuri riski suutulehdukseen.

Näyttävät kyllä pieniltä noiden nilviäisetn hampaat, en usko että sattuu läheskään yhtä paljon kuin täysikasvuisen iguanan purema! (siittä on meinaan kokemusta!)

• sasa

Jatkuvasti. Jotkut yksilöt vaan purevat, ei sille voi mitään.

- Miltä tuntuu?
      Ei se satu muttei se kivaakaan ole.

- Onko käynyt huonosti koskaan, esim. katkennut hampaat ihon sisään, haavat tulehtuneet tms.
      Eipä ole mitään sattunut. Ihon rikkoontuessa tietysti desinfioidaan haavat.

Ei ole mitään haittaa ollut.

• Doris

Mulla on lemmikkinä kyy.

• mato123

-09 koiras on kerran naukannu miestä sormesta ja sekin vain, kun unohti pestä hiiren hajut käsistä kun oli ruokintaboksiin siirtämässä. Tuon poikanen, -11, on kerran nahanluonnin aikana meinannut napata mua kädestä kun boksin tarkistin. Nuo naaras poikaset on jostain syyst paljon kesympiä kun koiraat viihtyy enempi omissa oloissa ja ovat nahanluonnin aikana säikympiä eukkoihin verrattuna :)

- Miltä tuntuu?
      Mies sanoi, että tuntu vaan kun ois neulalla tökännyt sormeen :D

Ei tulehtunut haava (ja minimaalinenhan se rei'itys onkin, vaikka tuo isoin viljis on kookas toveri), puhtaus on aina kaiken A ja O :)

Ei ole mitään haittaa ollut.

• Anonyymi

Kerran minua purrut oma käärmeeni samassa kun syötin häntä, mutta syy oli kokonaan minun vaikka se olikin molemmilta vahinko. Elikkä siis itse käärmeen syy se ei ollut koska oli syöttö tilassa niin ihan sama mikä siihen koskee on ruokaa.
      Ei kylläkään sattunut yhtään ja ajan mittään hän lähti itse pois kun tajusi että enhän minä ole ruokaa.
      Eli siis jos viljakäärme puree niin joko annat sen itse poistua sinun kädestä tai VAROVASTI taivuta leukoja auki jotta se lähtisi.
      Tämä on siis minulta omaa kokemusta mikä kävi pari päivää sitten joten en luultavasti ole vielä mikään expertti, mutta yritän parhaani auttaa😂

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      51
      2264
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      25
      1078
    3. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      992
    4. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      914
    5. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      54
      893
    6. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      873
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      126
      853
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      10
      783
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      773
    10. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      759
    Aihe