Kokemuksia Viljakäärmeen puremasta...

Noviisi

Kertokaapa noista Viljakäärmeen puremista..

- Onko usein sattunut sellaista?
- Miltä tuntuu?
- Onko käynyt huonosti koskaan, esim. katkennut hampaat ihon sisään, haavat tulehtuneet tms.
- Onko käärmeelle aiheutunut puremisesta haittaa?

5

4167

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Henna*

      kuten jo sanoin ei ole omaa kokemusta asiasta, mutta hyvin harvoinhan viljakäärmeet ihmitä purevat, ja silloinkin vain järkyttävän ahdistelun tuloksena! :)

      Purema on aina vaarrallisempi kokemus käärmeelle kuin purastulle. Täytyykin muistaa olla nykäisemättä kättä pois (vaikka refleksin omaisesti se tapahtuu) sillä käärmeen hampaat voivat tosiaan irrota ja jäädä vaikka ihon sisään. Tällöin on todella suuri riski suutulehdukseen.

      Näyttävät kyllä pieniltä noiden nilviäisetn hampaat, en usko että sattuu läheskään yhtä paljon kuin täysikasvuisen iguanan purema! (siittä on meinaan kokemusta!)

    • sasa

      - Onko usein sattunut sellaista?
      Jatkuvasti. Jotkut yksilöt vaan purevat, ei sille voi mitään.

      - Miltä tuntuu?
      Ei se satu muttei se kivaakaan ole.

      - Onko käynyt huonosti koskaan, esim. katkennut hampaat ihon sisään, haavat tulehtuneet tms.
      Eipä ole mitään sattunut. Ihon rikkoontuessa tietysti desinfioidaan haavat.

      - Onko käärmeelle aiheutunut puremisesta haittaa?
      Ei ole mitään haittaa ollut.

    • Doris

      Mulla on lemmikkinä kyy.

    • mato123

      - Onko usein sattunut sellaista?
      -09 koiras on kerran naukannu miestä sormesta ja sekin vain, kun unohti pestä hiiren hajut käsistä kun oli ruokintaboksiin siirtämässä. Tuon poikanen, -11, on kerran nahanluonnin aikana meinannut napata mua kädestä kun boksin tarkistin. Nuo naaras poikaset on jostain syyst paljon kesympiä kun koiraat viihtyy enempi omissa oloissa ja ovat nahanluonnin aikana säikympiä eukkoihin verrattuna :)

      - Miltä tuntuu?
      Mies sanoi, että tuntu vaan kun ois neulalla tökännyt sormeen :D

      - Onko käynyt huonosti koskaan, esim. katkennut hampaat ihon sisään, haavat tulehtuneet tms.
      Ei tulehtunut haava (ja minimaalinenhan se rei'itys onkin, vaikka tuo isoin viljis on kookas toveri), puhtaus on aina kaiken A ja O :)

      - Onko käärmeelle aiheutunut puremisesta haittaa?
      Ei ole mitään haittaa ollut.

    • Anonyymi

      Kerran minua purrut oma käärmeeni samassa kun syötin häntä, mutta syy oli kokonaan minun vaikka se olikin molemmilta vahinko. Elikkä siis itse käärmeen syy se ei ollut koska oli syöttö tilassa niin ihan sama mikä siihen koskee on ruokaa.
      Ei kylläkään sattunut yhtään ja ajan mittään hän lähti itse pois kun tajusi että enhän minä ole ruokaa.
      Eli siis jos viljakäärme puree niin joko annat sen itse poistua sinun kädestä tai VAROVASTI taivuta leukoja auki jotta se lähtisi.
      Tämä on siis minulta omaa kokemusta mikä kävi pari päivää sitten joten en luultavasti ole vielä mikään expertti, mutta yritän parhaani auttaa😂

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6560
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2634
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2210
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1886
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1457
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe