ON KOVAA TAISTELUA

ELÄMÄ

Olen ensin taistellut isossa perheessä paikkani,koska olin pienin ja arin sain aina olla nokka verissä.Sen verran sain oppia että osaan ja opin taistelemaan paikastani täälä elämässä.Koulutin itseni sisulla sain ammatin johon olen tyytyväinen.Tein 2 lasta olin aviossa noin 3vuotta ja taas olin nyrkkeily kohde,lähdin lasteni kanssa koska rakastan elämääni niin paljon että halusin antaa lapsilleni turvatun ja rakkauden täyteisen lapsuuden..opinnot menivät hyvin ja lapsilla hyvät ammatit.Mutta kuinka onkaan minun käynyt olen syöpäpotilas aikaa ei kukaan tiedä.Mutta tämähän on vain elämää josta olen nauttinut..KIITOS ELÄMÄLLE JA ELÄMÄNKOULUSTA :-)

15

2650

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ratamo

      Minäkin ihmettelen joskus sitä asiaa, että jollakin on kaikki niin hyvin, ei mitään vastoinkäymisiä. Mutta ne joilla on vastoinkäymisiä yhdessä asiassa, heillä on niitä monessa asiassa. En voi ymmärtää, miksi jotakin ihmistä koetellaan niin paljon, niinkuin nyt Sinuakin ystäväiseni.

      Yrität kuitenkin sisulla pärjätä ja toivon, että selviäisit vielä tästäkin.

      Kaikkea hyvää Sinulle!

      • .........

        Sanotaan, että luoja antaa jokaiselle sen minkä jaksaa kantaa.......siksi kysynkin, miksi se luoja teki minusta niin helkatin vahvan?

        Jaksamista.....


    • minttu

      Hei taistelija, samanlaista kamppailua olen itsekkin käynyt. Minulla on ollut kaksi syöpää ja mieheni kuoli 3 viikkoa sitte diabetes-epilepsiaan. Aina olen parhaani yrittänyt, maisterin tutkinto ja kaksi hienosti koulutettua lasta. Joskus kaikki tuntuu epäoikeudenmukaiselta...kun rakastuu ja perustaa perheen, rakkain otetaan noin vain pois. Mitään ei kuitenkaan jäänyt sanomatta, hänellä on hyvä olla, toisin kuin minulla. Taistele, syöpä on nykyään pienempi paha kuin diabetes. Itse kävin jopa sytostaatit läpi ja samalla hoidin vastuuvirkaa...silloin oli kuitenkin vielä mieheni elossa. Voimia meille kaikille. Minttu

      • Taistelija

        -Itkun aiheita on ollut riittämiin vuosikymmenien varrella.Vaikea,pitkä avioliitto luonnehäiriöisen puolison rinnalla.Pahoinpitelyitä,syvää turvattomuutta,kodittomuutta(=asunnottomuutta),nälkääkin,taloudellisia huolia ja "yksinhuoltajuutta".Surua ja kipua sairaista lapsista ja ainaista pelkoa puolison arvaamattomien raivokohtausten(ei käyttänyt lainkaan alkoholia) vuoksi.-Pieni omaisuus ja perinnöt menivät puolison velkoihin.-Oli tuskan hetkiä,jolloin "kipu" ylitti kestokyvyn rajat.Onneksi pystyin itkemään,itkemään,itkemään....pohjattomasti....
        -Yritin kaikkeni:tein kahta,kolmeakin työtä yhtä aikaa,jotta lapsilla olisi koti.Olin uskollinen ja anteeksiantavainen puolisoni "harha-askelista" huolimatta.Kestin ja kärsin.Suunnattomasti.Aivan liikaa.-Tiedän kysymyksenne:Miksi et eronnut???
        -Sitä on turha kysyä - tänään.Menneisyyttä ei voi muuttaa.-Olen eronnut nyt.Verenpainelääkitys.Lasten sairaudet vakavampia.Kaikki eivät selvinneet elämän taistelussa.Ei ammattia,ei tulevaisuutta heillä.
        Keskimmäiset yrittävät elämässä ponnistella eteenpäin,helppoa ei heilläkään.-On ollut menetyksiä,hautajaisia,onnettomuuksia...
        -Aikansa kutakin.Tänään voisin kirjoittaa ylistysvirren suomalaisesta,rehellisestä,tunnollisesta,vastuutakantavasta,sydämellisestä ja rakastavasta miehestä,koska rinnallani seisoo sellainen.Jotakin hyvää on tullut elämääni.
        -Kärsimyksen ongelma jää meiltä selvittämättä tässä maailmassa,mutta jotakin arvokasta olen oppinut sen kautta.-Toivon sydämestäni voimia ja lohdutusta jokaiselle kärsimysahjossaan kamppailevalle!Elämä ei todellakaan aina ole helppoa.


      • äiti ei jaksanut
        Taistelija kirjoitti:

        -Itkun aiheita on ollut riittämiin vuosikymmenien varrella.Vaikea,pitkä avioliitto luonnehäiriöisen puolison rinnalla.Pahoinpitelyitä,syvää turvattomuutta,kodittomuutta(=asunnottomuutta),nälkääkin,taloudellisia huolia ja "yksinhuoltajuutta".Surua ja kipua sairaista lapsista ja ainaista pelkoa puolison arvaamattomien raivokohtausten(ei käyttänyt lainkaan alkoholia) vuoksi.-Pieni omaisuus ja perinnöt menivät puolison velkoihin.-Oli tuskan hetkiä,jolloin "kipu" ylitti kestokyvyn rajat.Onneksi pystyin itkemään,itkemään,itkemään....pohjattomasti....
        -Yritin kaikkeni:tein kahta,kolmeakin työtä yhtä aikaa,jotta lapsilla olisi koti.Olin uskollinen ja anteeksiantavainen puolisoni "harha-askelista" huolimatta.Kestin ja kärsin.Suunnattomasti.Aivan liikaa.-Tiedän kysymyksenne:Miksi et eronnut???
        -Sitä on turha kysyä - tänään.Menneisyyttä ei voi muuttaa.-Olen eronnut nyt.Verenpainelääkitys.Lasten sairaudet vakavampia.Kaikki eivät selvinneet elämän taistelussa.Ei ammattia,ei tulevaisuutta heillä.
        Keskimmäiset yrittävät elämässä ponnistella eteenpäin,helppoa ei heilläkään.-On ollut menetyksiä,hautajaisia,onnettomuuksia...
        -Aikansa kutakin.Tänään voisin kirjoittaa ylistysvirren suomalaisesta,rehellisestä,tunnollisesta,vastuutakantavasta,sydämellisestä ja rakastavasta miehestä,koska rinnallani seisoo sellainen.Jotakin hyvää on tullut elämääni.
        -Kärsimyksen ongelma jää meiltä selvittämättä tässä maailmassa,mutta jotakin arvokasta olen oppinut sen kautta.-Toivon sydämestäni voimia ja lohdutusta jokaiselle kärsimysahjossaan kamppailevalle!Elämä ei todellakaan aina ole helppoa.

        Äitini pyysi minun kirjoittamaan,että nyt on kaikki hyvin ei kipua ei tuskaa.MEIDÄN jäi mummua,äitiä ikävä KIITOKSIA KAIKILLE T: HÄNEN POIKANSA


      • tiina
        äiti ei jaksanut kirjoitti:

        Äitini pyysi minun kirjoittamaan,että nyt on kaikki hyvin ei kipua ei tuskaa.MEIDÄN jäi mummua,äitiä ikävä KIITOKSIA KAIKILLE T: HÄNEN POIKANSA

        Minulta -ja useimmilta meistä- on myöskin kuollut omaisia. Rankkaa, rankkaa. Mutta emme kukaan elä loputtomiin. Anna tukea lapsillesi -näytä, että pystyt! Tukea saat meiltä monilta tuntemattomilta.


      • ÄIDIN
        äiti ei jaksanut kirjoitti:

        Äitini pyysi minun kirjoittamaan,että nyt on kaikki hyvin ei kipua ei tuskaa.MEIDÄN jäi mummua,äitiä ikävä KIITOKSIA KAIKILLE T: HÄNEN POIKANSA

        Sydän tuskaa täysi! Kuolema tuo outo, mutta tuttu vieras. OLEN sanaton pohja riutuu,en jaksa yehdä mitään,kauanko tuo tuska sydäntäni riipii?? Miten jaksan kantaa vastuun myös siskostani ja hänen lapsestaan?? Kun itse en jaksa edes hoitaa omia lapsiani!! Aina tulee äiti ja hänen kauniit sanat mieleen silloin kun pinna on tuhannen päreinä.Näen äidin kasvot hymyilevän suun joka sanoo ( no mutta poikani muista lapset ovat elämän suola ja he rakastavat sinua vilpittömästi )KUMPA PÄÄSISIN TÄMÄN ASIAN YLITSE!!! SISKONIKIN ON AIVAN RIKKI,LAPSET KYSELEVÄT LAKASTA MUMMUA,eli rakasta mummua.EN PYSTY SELITTÄMÄÄN HEILLE MITÄÄN,NIINKUIN EI SISKONIKAAN.. EN JAKSA KANTAA TÄTÄ RAKKAUDEN TUNTEEN POIS MENOA MINUN ON IKÄVÄ :-((


      • tiina
        ÄIDIN kirjoitti:

        Sydän tuskaa täysi! Kuolema tuo outo, mutta tuttu vieras. OLEN sanaton pohja riutuu,en jaksa yehdä mitään,kauanko tuo tuska sydäntäni riipii?? Miten jaksan kantaa vastuun myös siskostani ja hänen lapsestaan?? Kun itse en jaksa edes hoitaa omia lapsiani!! Aina tulee äiti ja hänen kauniit sanat mieleen silloin kun pinna on tuhannen päreinä.Näen äidin kasvot hymyilevän suun joka sanoo ( no mutta poikani muista lapset ovat elämän suola ja he rakastavat sinua vilpittömästi )KUMPA PÄÄSISIN TÄMÄN ASIAN YLITSE!!! SISKONIKIN ON AIVAN RIKKI,LAPSET KYSELEVÄT LAKASTA MUMMUA,eli rakasta mummua.EN PYSTY SELITTÄMÄÄN HEILLE MITÄÄN,NIINKUIN EI SISKONIKAAN.. EN JAKSA KANTAA TÄTÄ RAKKAUDEN TUNTEEN POIS MENOA MINUN ON IKÄVÄ :-((

        Ymmärrän tuskasi. En voi edes ajatella, että oma äitini kuolisi. Mutta minulta #vietiin# 6 läheistä, mummoja, pappoja ym teini-iässä, ennen rippikoulua. Asia on heijastunut koko elämän ajan. Unkarilainen mummoni oli minulle kaikki kaikessa, unissa vieläkin hänet tapaan. Yritetään kuitenkin, varmasti niin äitisikin haluaa, vai mitä? Voimia, T.


      • tinsku
        ÄIDIN kirjoitti:

        Sydän tuskaa täysi! Kuolema tuo outo, mutta tuttu vieras. OLEN sanaton pohja riutuu,en jaksa yehdä mitään,kauanko tuo tuska sydäntäni riipii?? Miten jaksan kantaa vastuun myös siskostani ja hänen lapsestaan?? Kun itse en jaksa edes hoitaa omia lapsiani!! Aina tulee äiti ja hänen kauniit sanat mieleen silloin kun pinna on tuhannen päreinä.Näen äidin kasvot hymyilevän suun joka sanoo ( no mutta poikani muista lapset ovat elämän suola ja he rakastavat sinua vilpittömästi )KUMPA PÄÄSISIN TÄMÄN ASIAN YLITSE!!! SISKONIKIN ON AIVAN RIKKI,LAPSET KYSELEVÄT LAKASTA MUMMUA,eli rakasta mummua.EN PYSTY SELITTÄMÄÄN HEILLE MITÄÄN,NIINKUIN EI SISKONIKAAN.. EN JAKSA KANTAA TÄTÄ RAKKAUDEN TUNTEEN POIS MENOA MINUN ON IKÄVÄ :-((

        No Tinsku vielä. Paras ystäväni oli omaishoitaja, joten tutustuin tilanteeseen. Kävin kahvilla, ostin joululahjat ja näin hänet "viimeisessä asussaan". Kun hän kuoli, uutena vuotena, ystäväni, joka mies kuin sinä, murtui täysin. Ei ole vieläkään täysin selvinnyt...mutta uskon, että aika auttaa...usko sinäkin!!!!


      • ÄIDIN
        tinsku kirjoitti:

        No Tinsku vielä. Paras ystäväni oli omaishoitaja, joten tutustuin tilanteeseen. Kävin kahvilla, ostin joululahjat ja näin hänet "viimeisessä asussaan". Kun hän kuoli, uutena vuotena, ystäväni, joka mies kuin sinä, murtui täysin. Ei ole vieläkään täysin selvinnyt...mutta uskon, että aika auttaa...usko sinäkin!!!!

        En pysty lähestymään vielä ketään. Onneksi äitini sanoi kerran, jos mieltäsi painaa jokin?kokeile kirjoittaa tänne. Ja näytti tämän ennen poistumistaan kun sanoi, että jätä viesti äiti nukkunut pois..Lupasin ja nyt itkeä tihuutan tänne...ANTEEKSI...OLEN NIIN SURULLINEN MIKSI JUURI ÄITINI.???


      • Kokenut
        ÄIDIN kirjoitti:

        Sydän tuskaa täysi! Kuolema tuo outo, mutta tuttu vieras. OLEN sanaton pohja riutuu,en jaksa yehdä mitään,kauanko tuo tuska sydäntäni riipii?? Miten jaksan kantaa vastuun myös siskostani ja hänen lapsestaan?? Kun itse en jaksa edes hoitaa omia lapsiani!! Aina tulee äiti ja hänen kauniit sanat mieleen silloin kun pinna on tuhannen päreinä.Näen äidin kasvot hymyilevän suun joka sanoo ( no mutta poikani muista lapset ovat elämän suola ja he rakastavat sinua vilpittömästi )KUMPA PÄÄSISIN TÄMÄN ASIAN YLITSE!!! SISKONIKIN ON AIVAN RIKKI,LAPSET KYSELEVÄT LAKASTA MUMMUA,eli rakasta mummua.EN PYSTY SELITTÄMÄÄN HEILLE MITÄÄN,NIINKUIN EI SISKONIKAAN.. EN JAKSA KANTAA TÄTÄ RAKKAUDEN TUNTEEN POIS MENOA MINUN ON IKÄVÄ :-((

        ..mihinkään katoa.. se on ja pysyy sydämessä.. käytä sitä nyt voimana päästä asian yli.. sitä äitisikin olisi halunnut..

        T: Isänsä menettänyt


      • no jopas

        oletpa itseäsi täynnä, kun olet itse lapsesikin
        kouluttanut ei tarvinnut edes koululaitosta.
        Voisit maisteri tulla alas sieltä jalustalta.
        *Niin metsä vastaa, miten......*,
        olisi sinunkin aika oppia


      • minttu
        no jopas kirjoitti:

        oletpa itseäsi täynnä, kun olet itse lapsesikin
        kouluttanut ei tarvinnut edes koululaitosta.
        Voisit maisteri tulla alas sieltä jalustalta.
        *Niin metsä vastaa, miten......*,
        olisi sinunkin aika oppia

        Eli mitä? Stooryä??? Stooria. Ei kiinnosta. Mikä teitä? Ootteko käyneet valmistautumissa EU-vaaliäänestämiseen....Virtuaali-fantasia ei oikein kiinnosta. Tämä elämä enemmän. Mitähän sinä sitten opettaisit???Mzu


      • Sinulle jopasjotain!!!!
        no jopas kirjoitti:

        oletpa itseäsi täynnä, kun olet itse lapsesikin
        kouluttanut ei tarvinnut edes koululaitosta.
        Voisit maisteri tulla alas sieltä jalustalta.
        *Niin metsä vastaa, miten......*,
        olisi sinunkin aika oppia

        Anteeksi mutta nyt en ymmärtänyt tippaakaan..Olet ehkä lukenut äitini viestin silloin kun hän eli vielä...


    • Tinsku

      Poika. Nyt on vaan niin, että on jaksettava. Äitisi lapsenlapset haluavat ihan varmaan elää. Olisipa itsellänikin sellaisia....Lupaathan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1837
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      997
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      894
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      707
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      27
      515
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      194
      471
    Aihe