mirtazapin+lihominen

hei, minulla on tullut kolmen vuoden mirtazapiinin käytön aikana 30kg, ja suurin osa mahaan,toki noista kilomääristä osa muuallekin . Masentaa ja harmittaa vietävästi :`( Nyt onneksi lääkärini myönsi mirtan lihottavan vaikutuksen ja määräsi venlaflaksin päivisin ja tenox öisin unen saantiin. Sanoi ettei nämä lihota mutta en tiedä uskoako kun väitti niin mirtastakin aluksi. Onko kokemuksia?? Ja lähteekö paino laskuun kun lääkkeet vaihdetaan vai kannanko näitä kiloja aina mukanani? En ole koskaan ollut kova liikkumaan , ja aina hieman pyöreä, mutta nyt on jo sairaalloista lihavuutta enkä jaksa mitään tehdä kun jo hengästyttää ja tulee huono olo. Itkettää kun katsoo kuvia esim.kahden vuoden takaa...
6872
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 6

Vanhimmat

Nuo uudemmat eivät käsittääkseni lihota, mutta jo tulleita kiloja joudut kyllä itse karistamaan.

Äänestä

Hei. Olen käyttänyt mirtaa jo seitsemän vuotta, eikä ole tullut kiloja. Toki se vähän turvottaa, alamahassa pari kiloa turvotusta. Kyllä se lisää ruokahalua, mutta sille vaan ei pidä antaa periksi. Lääke voi lisäksi hidastaa aineenvaihduntaa, ja sitä kautta lihoo, jos syö liikaa eikä liiku. Itse lääke ei todellakaan lihota, siihen voi itse vaikuttaa syömällä vähemmän ja liikkumalla reippaasti joka päivä. Minulla on lisäksi Lyrica, jonka sanotaan lihottavan, mutta sama juttu kuin edellä.

Äänestä
  • Joillain ne himot on niin ylitsepääsemättömiä ja kokee oikeaa näläntunnetta, ettei siihen paljon tahdonvoima auta. Tuo oli vaan oma kokemuksesi, ihmiset ovat yksilöllisiä. Tuo lääke aiheuttaa siis syömisen takia yleensä suurtakin lihomista, tosin ei kaikille kuten ei näköjään sulle, mutta siis suurimmalle osalle. Tämä siis Lisselle.

    Äänestä

  • ??? kirjoitti:

    Joillain ne himot on niin ylitsepääsemättömiä ja kokee oikeaa näläntunnetta, ettei siihen paljon tahdonvoima auta. Tuo oli vaan oma kokemuksesi, ihmiset ovat yksilöllisiä. Tuo lääke aiheuttaa siis syömisen takia yleensä suurtakin lihomista, tosin ei kaikille kuten ei näköjään sulle, mutta siis suurimmalle osalle. Tämä siis Lisselle.

    hei, Lisse ole onnellinen ettet ole itse saanut kiloja. Kyllä se lääkäri ihan minulle sanoi että lihomiseni jöhtuu lääkkeestä. En ole syönyt sen enempää tai vähempää kuin aiemmin. Lääke aiheuttaa minullekin valtavan näläntunteen mutta tyydytän sen juomalla paljon funlight mehuja, ja 0% jogurtteja, hedelmiä ja pelkkää näkkileipää ilman voita tai muuta päällistä. En siis mitenkään ole voinut lihoa 30 kiloa tällä ruokavaliollas.Ennemminkin kuvittelisin että laihtuisin,mutta kun ei niin ei...

    Äänestä

  • ap kirjoitti:

    hei, Lisse ole onnellinen ettet ole itse saanut kiloja. Kyllä se lääkäri ihan minulle sanoi että lihomiseni jöhtuu lääkkeestä. En ole syönyt sen enempää tai vähempää kuin aiemmin. Lääke aiheuttaa minullekin valtavan näläntunteen mutta tyydytän sen juomalla paljon funlight mehuja, ja 0% jogurtteja, hedelmiä ja pelkkää näkkileipää ilman voita tai muuta päällistä. En siis mitenkään ole voinut lihoa 30 kiloa tällä ruokavaliollas.Ennemminkin kuvittelisin että laihtuisin,mutta kun ei niin ei...

    Efekin toisilla lisää ruokahalua, hidastaa aineenv. ym., eli seuraile nyt tilannetta kun sen alotat. Vai joko sen aloitit? Bentzot nyt eivät lihota mutta toisilla lisäävät ruokahalua, kaikki on niin kovin yksilöllistä näiden lääkkeiden kanssa.

    (se Mirtan syötättävyys ym. mainitaan ihan pakkauksen ohjeissakin, jos psykiatri ei sitä ole huomannut lääkettä määrätessään mainita)

    Äänestä

Lääkkeet lihottaa.

Vaihda ruokavalio.
Viljat, peruna, riisi ja margariini pois.

ruokakolmio:
http://www.hiilaritietoiset.net/pyramidi2.pdf

Saatko tarpeeksi D-vitamiinia?
http://uusimusta.squarespace.com/etusivu/2010/11/1/saatko-tarpeeksi-d-vitamiinia.html

Ja jos tuntuu, että se lähimarketin D-vitamiini (ulkomailla sekin todennäköisesti valmistettu) on turhan kallis, niin täältä sitä saa kohtuuhintaan laadukasta D-vitamiinia ja postituskulut vain 3,20€

http://www.iherb.com/Vitamin-D

400IU = 10µg jne...

http://personal.inet.fi/koti/remeli/ravinteet.htm

Masennuksen omatoiminen hoito
http://masennus.nettisivu.org/osa-1/

Osta kalanmaksaöljyä. On luonnollisin epa/dha valmiste.

Liiku ulkona.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


eiikinäenääkaunis kirjoitti:

hei, minulla on tullut kolmen vuoden mirtazapiinin käytön aikana 30kg, ja suurin osa mahaan,toki noista kilomääristä osa muuallekin . Masentaa ja harmittaa vietävästi :`( Nyt onneksi lääkärini myönsi mirtan lihottavan vaikutuksen ja määräsi venlaflaksin päivisin ja tenox öisin unen saantiin. Sanoi ettei nämä lihota mutta en tiedä uskoako kun väitti niin mirtastakin aluksi. Onko kokemuksia?? Ja lähteekö paino laskuun kun lääkkeet vaihdetaan vai kannanko näitä kiloja aina mukanani? En ole koskaan ollut kova liikkumaan , ja aina hieman pyöreä, mutta nyt on jo sairaalloista lihavuutta enkä jaksa mitään tehdä kun jo hengästyttää ja tulee huono olo. Itkettää kun katsoo kuvia esim.kahden vuoden takaa...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu