Itsemurha on oikeus

heimou

Väitän, että itsemurha on oikeutettu teko. Ja jokaisella ihmisellä on oikeus päättää omasta elämästään. Se ei ole tietenkään hyväksyttävää, jos muita viattomia kuolee. Mutta omalle hengelleen saa tehdä mitä haluaa.

5

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RisaT78

      Tämä onkin minun hankalin aiheeni keskustella ja tuottaa Ihan Omia Ajatuksia asiasta, eli eli, jos yksilö päätyy itsemurha ratkaisuun,tuollainen ratkaisuhan taahtuu vain kerran, niin kai hän siihen on oikeutettu. Olen vain vakaasti sitä mieltä ,että itsemurhayritykset ja epäonnistumiset ovat jo julmaa asian pitkttämistä ja kidutusta yksilölle.Mutta tietysti yhden ainoankaan kerran onnistuneen itsarin ei soisi saaneen kaikkia katsantoja ja neuvoja ja oppeja vuoksensa auttamaan elämän jatkumisella, sehän on totuus.
      Itsari on luovuttamista.

    • Ei ikinä oikeus

      Itsemurha on typerän, itsekeskeisen ja umpimielisen ihmisen teko, joka ei valitä piiruakaan, mitä kaikkea traumaa se vuosikymmeneksi jättää omaisille. Yksi hemmo teki sen teon ja koko suku toiselta puolen on ihan lukossa, vaikka tapahtumista on jo parikymmentä vuotta. He ovat syyllisyydessään eristäytyneet täysin sosiaalisista ympyröistä ja syyttelevät aina tilanteen tullen jokaista vastaantulevaa, kärkevästi ilmaisten. Tämä itsemurha seurauksineen koskettaa n. 100 ihmistä jollain tavoin heidät traumatisoiden ja invalisoiden. Lesliparan suku sentään osasi aikanaan keskustella ja purkaa asian oikein ammattimaisesti, mutta pari lastaan kyselevät nyt juuriaan ja iskän tekojen vaikuttimia. Sitten vielä sanotaan, että se on jokaisen oikeus. Ei h-tti ole kun seuraukset ovat tuota luokkaa.

      • j

        Varmaan jokainen välttää itsemurhaa niin kauan kuin voi.
        Ei kukaan toinen voi mennä sanoman toisen tilanteesta, mikä on oikea ratkaisu, eikä ainakaan
        syytellä. Sellaisessa tilanteessa on varmaan muutenkin niin vaikeata, ettäi lisäpaineita tarvita.


      • Anonyymi

        Ei ole itsemurhan tehneen syy, jos muut traumatisoituvat noin pitkäksi aikaa, jokainen on vastuusss itsestään. Ei ole oikein, jos ihminen kärsii ja kituu vuosikymmeniä maapallolla vain jotta muille ei tulisi paha mieli - tätä on vaikea ymmärtää ihmisten, jotka eivät tiedä minlälaista helvettiä mielenterveysongelmat ja elämä pahimmillaan voi olla. Henkinen tuska on suurinta tuskaa mitä ihminen voi kokea.


    • Anonyymi

      AInakin se on lopullinen teko. Oikeutusta on sen jälkeen turha kysellä. Sen sijaan, voisi kysyä, onko asianomaisen oikeuksia kunnioitettu? Ehkä hän päätyy ratkaisuun juuri sen vuoksi, ettei hän kokee toisten tai yhteiskunnan polkevan hänen perusoikeuksia. Aloituksessa käytetään oikeita sanoja, mutta hyväksyttävyyttä ja oikeuksia pitäisi toteuttaa siten, että kaikkien elämä olisi mielekästä. Aloitus on oikean otsikon alla eli ihmisoikeuksista ja yksilön oikeuksista on kyse.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe