Poliisi tappoi

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010110512648046_uu.shtml

Vaikka olikin tiettävästi hälytysajossa, niin päälleajohan on kiellettyä. Liekö ollut edes kaikki hälyt päällä ja onpa niitä joskus nähnyt käytettävän vain risteyksen ylityksessä, kun on ajettu päin punaisia ja sen jälkeen heti taas hälyt pois.

Onhan se ehkä jollain lailla ymmärrettävää, jos ehtoopuolella elelevä eläkevaari ei huomaa ylinopeutta ajaessaan kamerasta varoittavaa kylttiä, nopeusrajoitusmerkkiä, eikä edes sitä kameratolppaakaan ja saa kuvautettua itsensä, mutta hälytysajossa olevan poliisin luulis sentään näkevän risteysalueelle tulevan ajoneuvon. Kortit pois tuollaisilta liikenteen vaarantajilta.

32

416

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UHMA TUHMA

      PITÄIS KIELTÄÄ!

    • hgfhfghfgh

      mutta pisara vesilasissa verrattuna vuosien varrella sattuneisiin putkakuolemiin.Poliisi ei varmasti ole puhdas pulmunen kaikissa tapauksissa.

    • varastaa!

      Poliisilla näyttää olevan täysi oikeus rikkoa rikoslakia niin kuin tykkää. He varastavat ja vahingoittavat toisten yksityisomaisuutta siten kuin haluavat, ainakin Vihdin, Vantaan ja Euran poliisit. Euran poliisi on ollut liikaa tekemisissä Daltonien kanssa, niin on oppinut varastamaan ja vahingoittamaan lähimmäisten omaisuutta, jolloin poliisiopiston ammattivala on unohtunut.

      Kun Taapero (Kok.) tuli poliisiylijohtajaksi, poliisityön laatu ja määrä heikkeni. Nyt ryyppäillään taukotuvalla ja rikotaan rikoslakia oman mielen mukaan. Vastuu on hävinnyt huitsin nevadaan.

    • Late Lapista.

      Tyhmimmänkin kkoheltajan pitäisi jo tajuta jotta ylinopeus ja päätön kaahaaminen TAPPAA ! Tai eihän vauhti tapa, vaan se päättömän kaahaamisen päättävä ÄKKI PYSÄYS!


      Late Lapista. Lapinpuikulaa kattilaan Ry !

      • Tällä kertaa olet tosin osittain oikeassakin, sillä se päätön kaahaaminen on todella vaarallista, mutta se ei suinkaan ole sama asia kuin ajatuksen kanssa ylinopeutta ajaminen. Sitäpaitsi ylinopeus ei aiheuta yhtäkään kuolonkolaria ja tilastojenkin mukaan se on kaikista syistä pienin syy vakavaan onnettomuuteen. Onnettomuuksien syyt ovat ihan muita ja vain muutamassa tapauksessa/vuosi syyksi on kirjattu ylinopeus, kun mitään muuta ei ole keksitty.

        Sinä olet esimerkilläsi itse vaarallinen tielläliikkuja, itsellesi ja muille. Ajaessa pitää keskittyä ensisijaisesti siihen tärkeimpään, eli ajamiseen. Sinä et huomannut ajavasi ylinopeutta kameratolpan ohi, vaikka siitä on ennakkomerkkikin, kun olit keskittynyt juttelemaan. Juuri tuollaisista vastaavista syistä sattuu huomattavasti enemmän onnettomuuksia, kuin niistä muutamista, joita epäillään ylinopeuden aiheuttamiksi. Ylinopeudella on tietysti merkitystä onnettomuuden sattuessa, mutta silloin on jo jotain mennyt pahasti pieleen, pääsyy on jokin muu kuin ylinopeus.

        Jos sinä esimerkiksi siinä Nikkalan risteysalueella olisit ajanut edelläsi ajaneen perään, kun hän olisi ollut kääntymässä vasemmalle, sillä seurauksella, että se olisi suistunut vastaantulevien kaistalle rekan eteen, niin syy ei olisi ollut sinun käyttämäsi ylinopeus, vaan jokin muu. Et olisi huomannut edelläsi ajaneen vilkkua ja jarruvaloja, ethän nähnyt ennakkomerkkiä kameratolpasta, etkä tolppaakaan, ennen kuin välähti. HERÄTYS!!

        Sinä haukut poliitikkoja, mutta etkö huomaa kuinka samanlainen olet itse? Haluatko alentaa rajoituksiakin? Typeriä sääntöjä on vaikka kuinka paljon ja se syö niiden muidenkin uskottavuutta. Esimerkiksi stop -merkki, se kolmio ajaa saman asian tarvitsematta typerästi jokaisen pysäyttää kulkinettaan. Risteysalueiden alennetut rajoitukset on toinen typeryys. Tuhannet ja kymmenet tuhannet päivittäin jarruttelevat päätiellä risteysalueiden kohdilla, missä vain aniharvoin sivutieltä joku pyrkii tielle. Sangen typerää ja sieltä sivutieltä tulevallahan on se väistämisvelvollisuus. Nopeusrajoitukset ovat myös niiden alhaisuudellaan yksi esimerkki typeristä säännöistä, 30:n ja 40:n rajoitukset ovat typerän alhaisia useimmissa paikoissa, samoin 80:n talvirajoitukset ja kesäisin voi aivan mainiosti ajaa lujempaakin kuin satasta.

        Tässä taulukko onnettomuuksien syistä: http://yle.fi/mot/290101/liite2.htm

        Äläkä yritä sitten saivarrella mitään, esimerkiksi väärä tilannenopeus ei tarkoita ylinopeutta, väärää tilannenopeutta voi ajaa alle sallitunkin.

        Kairakettu
        Fiksusti ylinopeutta Ry!

        (Tyrnävän pelloilta et löydä Lapin puikuloita kattilaas)


      • Late Lapista.
        Kairakettu kirjoitti:

        Tällä kertaa olet tosin osittain oikeassakin, sillä se päätön kaahaaminen on todella vaarallista, mutta se ei suinkaan ole sama asia kuin ajatuksen kanssa ylinopeutta ajaminen. Sitäpaitsi ylinopeus ei aiheuta yhtäkään kuolonkolaria ja tilastojenkin mukaan se on kaikista syistä pienin syy vakavaan onnettomuuteen. Onnettomuuksien syyt ovat ihan muita ja vain muutamassa tapauksessa/vuosi syyksi on kirjattu ylinopeus, kun mitään muuta ei ole keksitty.

        Sinä olet esimerkilläsi itse vaarallinen tielläliikkuja, itsellesi ja muille. Ajaessa pitää keskittyä ensisijaisesti siihen tärkeimpään, eli ajamiseen. Sinä et huomannut ajavasi ylinopeutta kameratolpan ohi, vaikka siitä on ennakkomerkkikin, kun olit keskittynyt juttelemaan. Juuri tuollaisista vastaavista syistä sattuu huomattavasti enemmän onnettomuuksia, kuin niistä muutamista, joita epäillään ylinopeuden aiheuttamiksi. Ylinopeudella on tietysti merkitystä onnettomuuden sattuessa, mutta silloin on jo jotain mennyt pahasti pieleen, pääsyy on jokin muu kuin ylinopeus.

        Jos sinä esimerkiksi siinä Nikkalan risteysalueella olisit ajanut edelläsi ajaneen perään, kun hän olisi ollut kääntymässä vasemmalle, sillä seurauksella, että se olisi suistunut vastaantulevien kaistalle rekan eteen, niin syy ei olisi ollut sinun käyttämäsi ylinopeus, vaan jokin muu. Et olisi huomannut edelläsi ajaneen vilkkua ja jarruvaloja, ethän nähnyt ennakkomerkkiä kameratolpasta, etkä tolppaakaan, ennen kuin välähti. HERÄTYS!!

        Sinä haukut poliitikkoja, mutta etkö huomaa kuinka samanlainen olet itse? Haluatko alentaa rajoituksiakin? Typeriä sääntöjä on vaikka kuinka paljon ja se syö niiden muidenkin uskottavuutta. Esimerkiksi stop -merkki, se kolmio ajaa saman asian tarvitsematta typerästi jokaisen pysäyttää kulkinettaan. Risteysalueiden alennetut rajoitukset on toinen typeryys. Tuhannet ja kymmenet tuhannet päivittäin jarruttelevat päätiellä risteysalueiden kohdilla, missä vain aniharvoin sivutieltä joku pyrkii tielle. Sangen typerää ja sieltä sivutieltä tulevallahan on se väistämisvelvollisuus. Nopeusrajoitukset ovat myös niiden alhaisuudellaan yksi esimerkki typeristä säännöistä, 30:n ja 40:n rajoitukset ovat typerän alhaisia useimmissa paikoissa, samoin 80:n talvirajoitukset ja kesäisin voi aivan mainiosti ajaa lujempaakin kuin satasta.

        Tässä taulukko onnettomuuksien syistä: http://yle.fi/mot/290101/liite2.htm

        Äläkä yritä sitten saivarrella mitään, esimerkiksi väärä tilannenopeus ei tarkoita ylinopeutta, väärää tilannenopeutta voi ajaa alle sallitunkin.

        Kairakettu
        Fiksusti ylinopeutta Ry!

        (Tyrnävän pelloilta et löydä Lapin puikuloita kattilaas)

        Helevetin paljon jälleen noita jos sanoja tuossa psalmissasi esiintyy, tuossa Nikkalan risteyksessä minä nimenomaan ajoin toisen auton perässä, ja näinkin sen kyllä, tiellä oli aikaisemmin aina 110 km/h rajoitus mutta tapahtuma aikaan se olikin 90km/h, ja henkevän keskustelun vuoksi en tuota rajoitusta huomioinut!
        Ja minä en muuten kannata turhia nopeusrajoituksia, mutta kun ne rajoitukset tuonne tielle on laitettu, on myös syytä niitä noudattaa, vaikkapa kanssa autoilijoiden vuoksi! Ylinopeuksia kaahatessa tulee AINA niitä turhia ja päättömiä ohituksia, ja nekin päättyvät monesti nokkakolariin, ja kuolemiin !
        Ja alla todellista tutkittua tietoa, joka ei JOS JA JOS sanoja kaipaa !

        "Tieliikenneonnettomuudet jyrkkään laskuun 1970-luvun puolivälissä
        Vuoden 1929 toisilla valtiopäivillä tehdystä aloitteesta Eduskunta helmikuun 5. päivänä 1930 päätti lausua toivomuksen, että hallitus kiireellisesti toimituttaisi tutkimuksen auto-onnettomuuksien syistä ja erityisesti alkoholin osallisuudesta niihin." Näillä sanoilla alkoi Suomen ensimmäinen tieliikenneonnettomuusjulkaisu vuonna 1931, jolloin tieliikenneonnettomuuksien tilastointi Suomessa alkoi. Liikennekuolemien valossa erityisen synkkiä olivat vuodet 1965-1973, jolloin tieliikenteessä kuoli noin tuhat ihmistä vuosittain.

        Sen jälkeen tieliikenteessä surmansa saaneiden määrä väheni selvästi. Tähän vaikuttivat erilaiset liikenneturvallisuutta edistävät toimet kuten vuonna 1975 voimaan tullut turvavöiden käyttöpakko ja vuonna 1978 tehty päätös yleisen nopeusrajoituksen alentamisesta 80 kilometriin tunnissa.

        Vaikka ajoneuvojen määrä on kasvanut, tieliikenneonnettomuudet ovat vähentyneet 2000-luvulla. Vuonna 2000 liikennekuolemia oli ensimmäistä kertaa alle 400 eli yhteensä 396. Vuonna 2001 liikennekuolemia oli 433, mutta sen jälkeen liikennekuolemat vähenivät jälleen. Vuonna 2006 tieliikenteessä kuoli 336 ihmistä.

        Tieliikenneonnettomuuksissa kuolleet 1931-2006"

        Late Lapista. Tyrnävän LAPINPUIKULA fani!


      • Late Lapista. kirjoitti:

        Helevetin paljon jälleen noita jos sanoja tuossa psalmissasi esiintyy, tuossa Nikkalan risteyksessä minä nimenomaan ajoin toisen auton perässä, ja näinkin sen kyllä, tiellä oli aikaisemmin aina 110 km/h rajoitus mutta tapahtuma aikaan se olikin 90km/h, ja henkevän keskustelun vuoksi en tuota rajoitusta huomioinut!
        Ja minä en muuten kannata turhia nopeusrajoituksia, mutta kun ne rajoitukset tuonne tielle on laitettu, on myös syytä niitä noudattaa, vaikkapa kanssa autoilijoiden vuoksi! Ylinopeuksia kaahatessa tulee AINA niitä turhia ja päättömiä ohituksia, ja nekin päättyvät monesti nokkakolariin, ja kuolemiin !
        Ja alla todellista tutkittua tietoa, joka ei JOS JA JOS sanoja kaipaa !

        "Tieliikenneonnettomuudet jyrkkään laskuun 1970-luvun puolivälissä
        Vuoden 1929 toisilla valtiopäivillä tehdystä aloitteesta Eduskunta helmikuun 5. päivänä 1930 päätti lausua toivomuksen, että hallitus kiireellisesti toimituttaisi tutkimuksen auto-onnettomuuksien syistä ja erityisesti alkoholin osallisuudesta niihin." Näillä sanoilla alkoi Suomen ensimmäinen tieliikenneonnettomuusjulkaisu vuonna 1931, jolloin tieliikenneonnettomuuksien tilastointi Suomessa alkoi. Liikennekuolemien valossa erityisen synkkiä olivat vuodet 1965-1973, jolloin tieliikenteessä kuoli noin tuhat ihmistä vuosittain.

        Sen jälkeen tieliikenteessä surmansa saaneiden määrä väheni selvästi. Tähän vaikuttivat erilaiset liikenneturvallisuutta edistävät toimet kuten vuonna 1975 voimaan tullut turvavöiden käyttöpakko ja vuonna 1978 tehty päätös yleisen nopeusrajoituksen alentamisesta 80 kilometriin tunnissa.

        Vaikka ajoneuvojen määrä on kasvanut, tieliikenneonnettomuudet ovat vähentyneet 2000-luvulla. Vuonna 2000 liikennekuolemia oli ensimmäistä kertaa alle 400 eli yhteensä 396. Vuonna 2001 liikennekuolemia oli 433, mutta sen jälkeen liikennekuolemat vähenivät jälleen. Vuonna 2006 tieliikenteessä kuoli 336 ihmistä.

        Tieliikenneonnettomuuksissa kuolleet 1931-2006"

        Late Lapista. Tyrnävän LAPINPUIKULA fani!

        Juuri tuollaiset niitä onnettomuuksia aiheuttavat, kuten sinä, kun huomiosi oli kiinnittynyt muualle kuin liikenteen seuraamiseen. Se on tiehallinnonkin taholta jo todettu, että liikennekuolemien väheneminen on johtunut muista syistä kuin rajoitusten laskemisesta, olen sen joskus tuolla liikennepuolella linkittänytkin.

        Suosittelisin sinua myös lukemaan Matti Korjulan kirjan Miksi rysähti: "Matti Korjula on koonnut ja analysoinut MIKSI RYSÄHTI? –kirjaan kaikki vuosien 1998-2001 kuolemaan päätyneet liikenneonnettomuudet ja niiden syyt"

        Sieltä selviää, että eivät onnettomuudet ylinopeuksista johdu, vaan aivan muista syistä. Jos esimerkiksi rattijuoppo ajaa ylinopeudella kuolonkolarin, niin syynä ei ole ylinopeus. Käsitätkö?

        (Edelleenkään Tyrnävän pelloilta ei myyntiin päädy ainoatakaan säkkiä Lapin puikulan nimellä.)


    • törkimyksiä

      Muutaman viikko sitten oli Pasilassa kolari lähellä, kun poliisiauto tuli yllätten eteen viereisellä kaistalla olleen bussin takaa, minä ja bussi ajoimme vihreillä. Heti risteyksen jälkeen sammuivat poliisiauton hälytysvilkut ja pillit kunnes taas seuraavassa valoristeyksessä vilkut päälle. Oliskohan ollut kiire Primulaan donitseille.

    • syytteen?

      Kuollut mies vai poliisi?

      Poliisi jatkaa onnettomuuden tutkintaa. Asiaa tutkitaan kuolemantuottamuksena ja törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.

      Meedion kautta kuollutakin voi kuulustella.

    • lkvg

      olen jälleen kerran sitä mieltä että poliisin palkkaus pitäisi nostaa järkevälle tasolle. sillä tavalla alalle saataisiin motivoitunutta ja laadukasta työvoimaa. nykyisellä palkkatasolla alalle hakeutuu vain pohjasakkaa, jotka ei muualle kelpaa. tai no on toki niitäkin jotka ei edes poliisiksi pääse, joten he ryhtyvät kärräämään ostosmarketeissa kärryjä vartijan asu päällä.

      ajotaito on sellainen asia, että sen voi melkein kuka tahansa saada harjoittelulla. harjoittelu vaatii motivaatiota. huono palkka vähentää motivaatiota.

      mutta aivan selvää tietenkin on, että poliisien palkkaus pidetään tarkoituksella alhaisella tasolla.
      mitä siitäkään tulisi, jos alalle hakeutuisi lahjakkaita ja älykkäitä ihmisiä?
      no tietenkin herrat jäisivät omista rikoksistaan kiinni myös!
      siksi on parempi että poliisina on vähälahjaisia ihmisiä, joilta juuri ja juuri onnistuu sakkolapun kirjoitus ylinopeudesta.

      • ...ja hyvin päätelty. Enoni eteni poliisiurallaan aika pitkälle, suht korkeaan virkaan, päällikkötasolle. Eipä hänestä oikein muuhun ollutkaan kuin poliisiksi, nyttemmin jo eläkkeellä. Vaan muistan kyllä, että oli poliisi myös vapaa-ajallaan, olis vaan jättänyt ne työt virka-ajalleen...


    • Vaara vaanii
    • Teräsvaari.

      Olet oikeassa. Ylinopeus ei ketään tapa, vaan heikko ajotaito. En ymmärrä miten yleensäkään pystyy kolaroimaan, tai ajamaan tieltä ulos. Olen ajanut noin 50- vuotta ilman yhtään itse aiheutettua kolaria ja yli 2.5 miljoonaa kilometriä.

      Pari kertaa olen ollut syyttömänä osapuolena kolarissa. Silloin kun Suomessa ei ollut lainkaan nopeusrajoituksia ja autoissa ei ollut luistonestoja ym. ja autotkaan eivät ominaisuuksiltaan vastanneet läheskään nykyisiä autoja ei kolareita tullut, eikä ulosajoja, vaikka esim. Dodge Chargerillani kaahailin usein lähes 230 tkm ja paljon huonommilla teillä. Nykyiset 100 km rajoitukset moottoriteillä talvisin ovat täysin naurettavia ja samoin kesäajan 120 km/t kesäisin.

      • Nykyistä turvallisuuskehitystä pidetään nopeusrajoitusten ja ehkäpä valvonnankin (kameratolpat) ansiona, mutta näinhän se ei ole. Tiestöä on jonkin verran parannettu, vaikkakaan ei läheskään riittävästi, autokanta on uusiutunut, kevyen liikenteen väyliä on rakennettu jne. Ei siitä niin kauan ole, kun poliisikin totesi, että ylinopeusrangaistusten koventaminen ei vaikuttanut mitään ja hyvä niin, ei sen kuulukaan vaikuttaa, eikä edes voi vaikuttaa.

        Nopeusrajoituksia alentamalla yritetään vaan välttää/lykätä todellisten parannusten (kalliiden?) tekoa. Tiestöön pitäisi satsata rahaa, mutta jostain kumman syystä sitä ei haluta tehdä. En ymmärrä mitä odotetaan, sitäkö, että autot lentävät? Tieinvestoinnit ovat kansantaloudellisesti kannattavia, käytettiinpä mitä rahoitustapaa hyvänsä ja kertarysäyksellä kaikki kuntoon olisi varmasti kustannustehokkainta. Moottoriteitäkin rakennetaan vain muutaman kilometrin pätkissä, mikä on melko naurettavaa.

        Hyvä kuitenkin, kun on vielä teräsvaarejakin, jotka tajuavat näitäkin asioita, toisin kuin jotkut aivopestyt ja muut vouhkaajat.


      • Runttaaja.

        Vapaiden nopeuksien aikaan liikennekuolleisuus olikin järkyttävällä tasolla. Nopeuksien pudottaminen ja etenkin ylinopeuksien vähentäminen on ehkäissyt paljon kolareita, vaikka tietämättömät ja vastuuttomat (kaaharit) muuta väittävätkin.


      • Runttaaja. kirjoitti:

        Vapaiden nopeuksien aikaan liikennekuolleisuus olikin järkyttävällä tasolla. Nopeuksien pudottaminen ja etenkin ylinopeuksien vähentäminen on ehkäissyt paljon kolareita, vaikka tietämättömät ja vastuuttomat (kaaharit) muuta väittävätkin.

        Vapaiden nopeuksien ajoista auton kuljettajien kuolleisuusluvut eivät ole juurikaan pudonneet, matkustajien kylläkin ja samoin myös ns. kevyen liikenteen kuolleisuusluvut. Tilastokeskuksen sivuilta sekin selviää.


      • ,..,.
        Runttaaja. kirjoitti:

        Vapaiden nopeuksien aikaan liikennekuolleisuus olikin järkyttävällä tasolla. Nopeuksien pudottaminen ja etenkin ylinopeuksien vähentäminen on ehkäissyt paljon kolareita, vaikka tietämättömät ja vastuuttomat (kaaharit) muuta väittävätkin.

        70-luvulla liikennekuolemia oli Suomessa, enemmin kuin jenkkejä kuoli Vietnamin sodassa. Yli 1000 joka vuosi.


      • ,..,. kirjoitti:

        70-luvulla liikennekuolemia oli Suomessa, enemmin kuin jenkkejä kuoli Vietnamin sodassa. Yli 1000 joka vuosi.

        Otapa selvää keitä teilläliikkujia kuoli silloin.


      • Toyota Celica Supra

        Taitaa ollu sun dodgesi VIRITETTY, se ei todellisuudessa liiku noin lujaa! Oot varsinainen kaahailija ja vielä ylpeilet siitä PAPPARAINEN. Voi **** mulla on Toytota Supra, joka pesee sun romus koska vaan, mutta en ja sillä ylinopeutta. Kato mun ei tartte näyttää, mä oon muutenkin kova jätkä.


      • Late Lapista.
        Kairakettu kirjoitti:

        Vapaiden nopeuksien ajoista auton kuljettajien kuolleisuusluvut eivät ole juurikaan pudonneet, matkustajien kylläkin ja samoin myös ns. kevyen liikenteen kuolleisuusluvut. Tilastokeskuksen sivuilta sekin selviää.

        Haukutkos sinä nykyisin kaikkia kanssasi erimieltä olevia TOLLOIKSI ? Yleensä moiset syytökset lähtevät oikein emäpölöjien näppiksistä!
        Joku täällä jo väittikin kairaketun ja jussufin olevan yksi ja sama näppiksen räpyttelijä, epäilin moista väitettä aluksi, mutta nyt tuntuu jotta tuokin väite pitänee paikkansa !


        Late Lapista. Tyrnävän Lapinpuikulaa kattiloihin Ry !


      • Late Lapista. kirjoitti:

        Haukutkos sinä nykyisin kaikkia kanssasi erimieltä olevia TOLLOIKSI ? Yleensä moiset syytökset lähtevät oikein emäpölöjien näppiksistä!
        Joku täällä jo väittikin kairaketun ja jussufin olevan yksi ja sama näppiksen räpyttelijä, epäilin moista väitettä aluksi, mutta nyt tuntuu jotta tuokin väite pitänee paikkansa !


        Late Lapista. Tyrnävän Lapinpuikulaa kattiloihin Ry !

        Et ymmärrä, enkä viitsi vaivautua selittämään tarkemmin.

        Jussuf, joo, tiedän sellaisen kirjoittajan, olen hänelle joskus vastaillutkin. En siis itselleni, käsitätkös?


      • Late Lapista.
        Toyota Celica Supra kirjoitti:

        Taitaa ollu sun dodgesi VIRITETTY, se ei todellisuudessa liiku noin lujaa! Oot varsinainen kaahailija ja vielä ylpeilet siitä PAPPARAINEN. Voi **** mulla on Toytota Supra, joka pesee sun romus koska vaan, mutta en ja sillä ylinopeutta. Kato mun ei tartte näyttää, mä oon muutenkin kova jätkä.

        Onhan se Toyota kuskikin kova jätkä! KUN OTSASTA KOITTAA!


        Late Lapista. Maltilliset Mersuilijat !


    • oli ajanut

      päin punaisia.

      Hyvä että kuoli.

      • piipaa piipaa.....

        Eli se keski-ikäinen mies oli ajanut päin punaisia? IKÄVÄ TAPAUS KAIKESTA HUOLIMATTA! Eipä poliisia huvita kuolonkolareita ajella, EIPÄ TODELLAKAAN. Onhan se niin, että hälytysajossa olevalla ajoneuvolla on AINA etuajo-oikeus.


    • Tällä palstalla jossain vaiheessa riehunut ironmike-SS kirjoitti aikanaan usein poliisia vastaan viestejä, joten löytyipä taas uusi yhdistävä lanka teidän kahden välillä.

      Palasin juuri eilen viimeisimmältä peitetehtävämatkaltani, joten en nyt tarkalleen tiedä, montako poliisivastaista viestiä sinä olet tehtaillut parin viime viikona aikana.
      Toivottavasti et kuitenkaan aivan joka asiassa vastusta viranomaisia, jotka kuitenkin toimivat pääasiassa sinun (ja monen muunkin oman pesänsä likaajan) turvallisemman elämän takaajina, toisin kuin esim. Venäjällä, jossa venäläistoimittajat näyttävät joutuvan kovin herkästi pahoinpitelyn tai murhan kohteeksi arvosteltuaan vallanpitäjiä näiden epädemokraattisten toimien vuoksi...

      • Miten sinä saitkin yleistettyä asiallisen, yhtä torveloa ja muutamien tapoja moittivan, kirjoitukseni kaikkien viranomaisten vastaiseksi? Se ei kyllä onnistu muilta kuin täystolloilta, sorry.

        Mitä Venäjään tulee, niin et ole siinäkään ajan tasalla, mutta ei nyt sen enempää, ei kuulu tähän aiheeseen, lue uutisia.


      • Vainotut yhdessä

        JOTKA SORTAA JA VAINOO KÖYHÄLLISTÖ KRISTITTYJÄ YESHUAAN SEURAAVIA USKOVIA !

        Ei antikristilliset puolueet kok kesk sdp rkp vihr vas ja yrittäjien EK-rikollisjärjestö... edusta kristillisyyttä vaan portto babylonia evlut lahkon kanssa. Hedelmisään puu tunnetaan.

        Poliisiylijohtaja Mikko Paatero (kok, ja ehkä evlut ja vapaamuurari)
        Supo johtaja Ilkka Salmi (kok ja ehkä evlut ja vapaamuurari)

        He peittelee valtiojohdon rikoksia ihmisyyttä ja ihmisoikeuksia kohtaan !

        Ei voi olla kokoomus kesk vas rkp tai sdp:n jäsen jos seuraa Yeshuaa !

        Suomen vainotut kristityt - Persecuted Christian of Finland | Facebook
        http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=share&gid=369311148074

        Lue Hitman pyhää Raamattua...... Hes.34, Neh.5, jaak.2:14-18, Miik.3:11, Mal.3:5, Ef.6:9, Mal.3:5...
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Hes. 34:1&rnd=1279658645282

        Lähde ulos ekumenian portto babylonista jotta et tule heidän synteihin osalliseksi !


      • pyydän.fi
        Vainotut yhdessä kirjoitti:

        JOTKA SORTAA JA VAINOO KÖYHÄLLISTÖ KRISTITTYJÄ YESHUAAN SEURAAVIA USKOVIA !

        Ei antikristilliset puolueet kok kesk sdp rkp vihr vas ja yrittäjien EK-rikollisjärjestö... edusta kristillisyyttä vaan portto babylonia evlut lahkon kanssa. Hedelmisään puu tunnetaan.

        Poliisiylijohtaja Mikko Paatero (kok, ja ehkä evlut ja vapaamuurari)
        Supo johtaja Ilkka Salmi (kok ja ehkä evlut ja vapaamuurari)

        He peittelee valtiojohdon rikoksia ihmisyyttä ja ihmisoikeuksia kohtaan !

        Ei voi olla kokoomus kesk vas rkp tai sdp:n jäsen jos seuraa Yeshuaa !

        Suomen vainotut kristityt - Persecuted Christian of Finland | Facebook
        http://www.facebook.com/group.php?v=wall&ref=share&gid=369311148074

        Lue Hitman pyhää Raamattua...... Hes.34, Neh.5, jaak.2:14-18, Miik.3:11, Mal.3:5, Ef.6:9, Mal.3:5...
        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Hes. 34:1&rnd=1279658645282

        Lähde ulos ekumenian portto babylonista jotta et tule heidän synteihin osalliseksi !

        jeshualaisille


      • hoitoonhoitoonhoitoo

        "Palasin juuri eilen viimeisimmältä peitetehtävämatkaltani" -ai sieltä -niemestä pääsee lomille? Ilmeisesti en maksa veroja tarpeeksi kun ei sinullekaan riitä kokopäivähuolenpitoa.

        Anteeksi. Tiesin sinut heti sairaaksi. Jos olisin tiennyt todellisen tilasi en olisi vääntänyt asiasta vitsiä. paranemisiin.


    • paskaapukkaaniskaa

      Joo poliisiautoihin 80 kmh lätkät niin ehtivät paremmin suojelemaan siviilejä? Mitähän aloittajan päässä liikkuu? Jos olit kuolleelle sukua niin otan osaa mutta toivon että sinä tekisit sen niin että ajaisit mieluummin junan alle. Hälytysajoneuvot kun ovat yleensä pelastamassa jotain, huomattavasti sinua fiksumpaa.

      • Hyvinpä taas pelastivat yhden autoilijan elämältä. Ei hälytysajo anna oikeutta ajaa ketään kuoliaaksi, se varominen risteysalueilla ja muuallakin kuuluu myös hälykuskille, etkös sitä tiennyt? Kuski törttöili nyt oikein kunnolla ja oletuksesi, että hälytysajoneuvot olisivat yleensä menossa pelastamassa jotakin, on sekin hieman pielessä. Ambulanssilla ja paloautolla ollaan ehkä menossa pelastamaan ihmishenkiä, mutta poliisiauton kanssa on vähän niin ja näin. (Huomaa muuten kuinka paljon fiksumpi minä olen kuin sinä, ajoneuvot eivät vielä toistaiseksi operoi pelastustehtäviä itsekseen) haha. On nimittäin tullut nähtyä sekin, kun se poliisien kiire päättyy sinne kahvilaan ja kerran jopa viinakauppaan. Voi ne olla menossa joskus pysäyttämään rattijuoppoakin. Tämänkertaisen hälytysajon syytä ei nyt vielä ole ilmoitettu, mutta toivottavasti syy on edes todellinen.


      • DemariTyttö Ceciliec
        Kairakettu kirjoitti:

        Hyvinpä taas pelastivat yhden autoilijan elämältä. Ei hälytysajo anna oikeutta ajaa ketään kuoliaaksi, se varominen risteysalueilla ja muuallakin kuuluu myös hälykuskille, etkös sitä tiennyt? Kuski törttöili nyt oikein kunnolla ja oletuksesi, että hälytysajoneuvot olisivat yleensä menossa pelastamassa jotakin, on sekin hieman pielessä. Ambulanssilla ja paloautolla ollaan ehkä menossa pelastamaan ihmishenkiä, mutta poliisiauton kanssa on vähän niin ja näin. (Huomaa muuten kuinka paljon fiksumpi minä olen kuin sinä, ajoneuvot eivät vielä toistaiseksi operoi pelastustehtäviä itsekseen) haha. On nimittäin tullut nähtyä sekin, kun se poliisien kiire päättyy sinne kahvilaan ja kerran jopa viinakauppaan. Voi ne olla menossa joskus pysäyttämään rattijuoppoakin. Tämänkertaisen hälytysajon syytä ei nyt vielä ole ilmoitettu, mutta toivottavasti syy on edes todellinen.

        Jos polliisi oli mänös pelastaan kehistä kehästä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

      Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      92
      1826
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

      Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1272
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

      Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1133
    4. Tunnistebiisi

      Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1017
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

      Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      105
      919
    6. Okei nyt mä ymmärrän

      Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      853
    7. Ei sun tarvi jännittää enää

      en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      762
    8. Miks käyttäydyt noin?

      Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      761
    9. Olen huolissani

      Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      701
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

      Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      683
    Aihe