Kuuntelin eilen radiosta jotakin tieteelistä ohjelmaa. Meitä lähin galaksi Andromeda on noin 2 miljoonan valovuoden päässä. Näitä galakkseja on sitten teis miten paljon miljardeja ja miljardeja. Valonnopeus 300 000/s. Ei ihminen voi mitenkään kuvitella järjellä ääretöntä suuruutta: Kuvitelkaa evoluution laskun mukaan nykyhminen ei vileä tallustellut Maa-planeetalla kun nyt nähtävä valo osuu silmäämme Andromedalta. Ja se on vain pinei hyppy naapurigalaksillemme. Kaiken tuon avaruuden tuolla puolen on sitten komas taivas, jonne uskova siiryy sekunnin murto-osassa kuoleman jälkeen.
Meillä on vian tämä materiaalinen kolmiulotteisuus, johan järkemme pysähtyy. Jumalan maailma vastaa alkaa siitä.
Suuri on universumi!
18
196
Vastaukset
"Meillä on vian tämä materiaalinen kolmiulotteisuus, johan järkemme pysähtyy. Jumalan maailma vastaa alkaa siitä."
Aukkojen jumala.- Jumala täyttää tyhjä
valheen hatara verkko ja siinakin suuri repeämä, itsepintainen ylpeys
- pieniä olemme
Jumala täyttää tyhjä kirjoitti:
Lakkaa häiriköimästä viestiketjuani.
- aukot umpeutuvat
pieniä olemme kirjoitti:
Lakkaa häiriköimästä viestiketjuani.
Kyllä asiasta saa keskustella.
Aloittaja: - pieniä olemme
aukot umpeutuvat kirjoitti:
Kyllä asiasta saa keskustella.
Aloittaja:Tuo pilkkaaja uskoo nimimerkissään olevansa Jumala.
Ei mun päässä ole aukkoja. O.O
- Jumala täyttää tyhjä
missxcessive kirjoitti:
Ei mun päässä ole aukkoja. O.O
Olen kännissäö.
- goddeloos
"Ja yski aukko on juuri päässäsi "
- Mutta tarpeeksi viisas ei paikkaa aukkoa mielikuvitusystävällä. Jumala täyttää tyhjä kirjoitti:
Taas joku uskis keksii väläyttää tuota ylpeyskorttia.
Ei taida ressu ymmärtää, että uskonnoton ymmärtää hyvin oman pienuutensa ja juuri siksi hän nöyrtyy hyljäten itsekeskeiset harhat juuri ITSEÄ rajattomasti rakastavasta henkiolennosta joka haluaa pelastaa nimenomaan uskiksen ITSENSÄ perikadolta sekä antaa suuren merkityksen juuri teistin OMALLE elämälle.
Uskonnoton puolestaan tietää olevansa yksi miljardeista ihmisistä. Lajitovereistamme. Ei parempi, ei huonompi, ei kalliimpi, ei halvempi vaan tasaveroinen. Pieni ihminen äärettömän suuressa maailmankaikkeudessa.
Onko se itsekkäämpää kuin omistaa henkilökohtainen jumalolento?Phoebus kirjoitti:
Taas joku uskis keksii väläyttää tuota ylpeyskorttia.
Ei taida ressu ymmärtää, että uskonnoton ymmärtää hyvin oman pienuutensa ja juuri siksi hän nöyrtyy hyljäten itsekeskeiset harhat juuri ITSEÄ rajattomasti rakastavasta henkiolennosta joka haluaa pelastaa nimenomaan uskiksen ITSENSÄ perikadolta sekä antaa suuren merkityksen juuri teistin OMALLE elämälle.
Uskonnoton puolestaan tietää olevansa yksi miljardeista ihmisistä. Lajitovereistamme. Ei parempi, ei huonompi, ei kalliimpi, ei halvempi vaan tasaveroinen. Pieni ihminen äärettömän suuressa maailmankaikkeudessa.
Onko se itsekkäämpää kuin omistaa henkilökohtainen jumalolento?"Uskonnoton puolestaan tietää olevansa yksi miljardeista ihmisistä. Lajitovereistamme. Ei parempi, ei huonompi, ei kalliimpi, ei halvempi vaan tasaveroinen. Pieni ihminen äärettömän suuressa maailmankaikkeudessa."
Juuri näin. Ihanasti sanottu. Se mitä itse olen havainnut ei vain tämän palstan uskovaisista (paria lukuunottamatta) mutta myös palstan ulokopuolella olevista oikeassa elämässä olevista uskiksista on heidän ylimielinen suhtautuminen uskonnottomiin ja omahyväisyys, usein ilkyskin. Kun taas varsinkin tällä palstalla olevat ateistit vaikuttavat sydämellisiltä, oikeudenmukaisilta ja kaikin puolin selväjärkisiltä ja mukavilta ihmisiltä. Olisi hauska tavata teitä kaikkia ihan oikeassakin elämässä. Olen oppinut teiltä fiksuilta ateisteilta paljon täällä ollessani. Kiitti. :)
- -
Uskovainen uskoo olevansa tuon suuren universumin keskipiste ja maailmankaikkeuden luojan suurin kiinnostuksenkohde.
- ikiateisti
Olisko jumala tms luonut miljardit tähdet galaksiimme ja miljardeja galakseja avaruuteen pelkästä luomisen ilosta. Harva maanpäällä tallustanut ihminen on ollut edes tietoinen avaruuden materian määrästä tai valtavasta koosta. Turhaan olisi luotu näin massiivinen maailmankaikkeus. Lievää suuruudenhulluutta kuvitella koko systeemin olevan olemassa vain ja ainoastaan yhtä nisäkäslajia, ihmistä, varten. Mutta ken uskoo, se uskoo. Itse en moista selitystä niele.
- Viestin aloittaja
olemme Jumalan ihastus. Juuri siksim Hän loi meidät kuvaksensa. Jumala loi ihmisen työtoveriksensa ja ystäväksi. Sinä myös olet sitä, kun annat elämäsi Herralle!
- Ymmärrät sen?
ikiateisti kirjoitti:
Olisko jumala tms luonut miljardit tähdet galaksiimme ja miljardeja galakseja avaruuteen pelkästä luomisen ilosta. Harva maanpäällä tallustanut ihminen on ollut edes tietoinen avaruuden materian määrästä tai valtavasta koosta. Turhaan olisi luotu näin massiivinen maailmankaikkeus. Lievää suuruudenhulluutta kuvitella koko systeemin olevan olemassa vain ja ainoastaan yhtä nisäkäslajia, ihmistä, varten. Mutta ken uskoo, se uskoo. Itse en moista selitystä niele.
Misyä sitten tällainen valltava ihme olis tullut. Ei mitenkään tyhjätä voi tulla tällaista. Eilen olin hienossa konsertissa "miten valtavan hienoa voi jopa musiikki olla". Miten tuollainen elämys voi syntyä ilman tekijää, valtavat kukkaloitot kesällä ym. Tarvitaan tekijä?
Ymmärrät sen? kirjoitti:
Misyä sitten tällainen valltava ihme olis tullut. Ei mitenkään tyhjätä voi tulla tällaista. Eilen olin hienossa konsertissa "miten valtavan hienoa voi jopa musiikki olla". Miten tuollainen elämys voi syntyä ilman tekijää, valtavat kukkaloitot kesällä ym. Tarvitaan tekijä?
eikö siellä konsertissa ollu sitten soittajia:)
- ikiateisti
Ymmärrät sen? kirjoitti:
Uskovalle jumala on avain ja vastaus kaikkiin elämän tilanteisiin. Menipä asiat poskelleen tai sitten hyvin, tarkoitus ja selitys on aina sama: jumalansa tahto. Sama rutiinivastaus löytyy niin juutalaisen, ev lutin, kuin katolisenkin mielestä, muista uskoista puhumattakaan. Kaikki ovat yhteydessä siihen ainoaan ja oikeaan jumalaansa, tuostakin jo sivulliselle aukeaa homman mahdottomuus. Mutta ei aukene juttu uskovalle, ei.
- jjjjjaaaa a
ties vaikka ufot seuraisi touhujamme toisella auringolla ja naureskelee makoisasti tyhmyyttämämme. Ken tietää ken tietää :D
- -
Matkat vain ovat niin pitkiä, että ehkäpä ne toisten aurinkokuntien asukit näkevät täällä dinosauruksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.958356- 1743792
- 533299
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2562574- 482185
- 422045
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?291990- 481922
- 191793
- 601788