On tainnu uuden l200 mallin myynti loppua kokonaan Suomesta. Ei löydy edes maahantuojan hinnastosta.
Voi harmi, paras lava-auto ehdottomasti.
mitsun loru loppu?
16
1796
Vastaukset
- voi ei
Jälleenmyyjät ottaneet pois sivuiltaan. Hinnastoa ei ole. Vain nuo löytyy mitä yllä esitit.
- höpäjät?
voi ei kirjoitti:
Jälleenmyyjät ottaneet pois sivuiltaan. Hinnastoa ei ole. Vain nuo löytyy mitä yllä esitit.
...ja katso!
http://www.veho.fi/tlist.asp?tmake=MITSUBISHI&tmodel=L200&osio=#auto - paras?
höpäjät? kirjoitti:
...ja katso!
http://www.veho.fi/tlist.asp?tmake=MITSUBISHI&tmodel=L200&osio=#autotaitaa VW Amarokki muitten kilpailijoitten uusiutuvien mallien ohella niistää 6-0 jo alkuerässä timanitin kappaleiksi.
Kun huomioi maahantuojan/jälleenmyyjien touhut/asenteen tuoteeseensa, huollon/varaosat, takuu asiat, jälleenmyyntiarvon putoamisen, jne jne jne niin kovin pehmeäksi osoittautuu tämä timantti jota ennen kovaksi mainostettiin.
Kuten huomataan vaikka tuote olisi millainen ei se itsessään riitä mihinkään jos vertaillaan mitä kilpailiat tarjoavat kokonaisuus huomioiden- uusista autoistahan kumminkin lienee puhe ollut?
Eli parasta ainoastaan unohtaa... - edelle!
paras? kirjoitti:
taitaa VW Amarokki muitten kilpailijoitten uusiutuvien mallien ohella niistää 6-0 jo alkuerässä timanitin kappaleiksi.
Kun huomioi maahantuojan/jälleenmyyjien touhut/asenteen tuoteeseensa, huollon/varaosat, takuu asiat, jälleenmyyntiarvon putoamisen, jne jne jne niin kovin pehmeäksi osoittautuu tämä timantti jota ennen kovaksi mainostettiin.
Kuten huomataan vaikka tuote olisi millainen ei se itsessään riitä mihinkään jos vertaillaan mitä kilpailiat tarjoavat kokonaisuus huomioiden- uusista autoistahan kumminkin lienee puhe ollut?
Eli parasta ainoastaan unohtaa...Samaa mieltä olen toki kanssasi mitä Mitsuun tulee,L-200 on huono valinta Suomessa ja siksi myyntitilastoissa vasta sijalla 5.Kokonaisuus ratkaisee,ei pelkkä tuote ja siksi myyntiluvut ovat mitä ovat.
Sensijaan ihmettelen miten perustelet WWamarokin hyvyyttä,käsittääkseni siitä ei tule kovinkaan
kilpailukykyistä lava-autoa hinnaltaan eikä malleiltaan Suomen lava-auto markkinoille.Taannoin katselin
ettei mallistossa ole edes lyhythyttistä/pitkälavaista versiota,joka on verotussyistä /toisille käytännön syistä (pidempi lava)aivan välttämätön.(Lienee mahdollista että tilanne on muuttunut).Kuitenkin mitä
pikaisesti googletin autoa oli nihkeenlaisesti tietoa.Uudelta tulokkaalta nähdäkseni vaaditaan ensinnäkin agressiivinen markkinointi,hyvä myynti/huoltoverkosto,edulliset hinnat,sekä laaja mallisto.Kahteen ensimmäiseen WW halutessaan kyllä pystyy,mutta kaksi jälkimmäistä lienee utopiaa.Viimeksi Suomen lava-auto markkinoille tullut Isuzu pystyi kyllä kilpailemaan hinnalla ja mallistohan lienee laajin mutta markkinointi on ilmeisesti vähän niin ja näin. Mitsun/Nissanin ohitti kyllä heti heittämällä myyntiluvuissa mutta mikäli lähellekkään Hiluksin myyntilukuja aikoo päästä täytyy vähintäänkin nämä kaikki 4 osa-aluetta olla kunnossa.WW tuskin myöskään tähän pystyy. - Joopajoo,
paras? kirjoitti:
taitaa VW Amarokki muitten kilpailijoitten uusiutuvien mallien ohella niistää 6-0 jo alkuerässä timanitin kappaleiksi.
Kun huomioi maahantuojan/jälleenmyyjien touhut/asenteen tuoteeseensa, huollon/varaosat, takuu asiat, jälleenmyyntiarvon putoamisen, jne jne jne niin kovin pehmeäksi osoittautuu tämä timantti jota ennen kovaksi mainostettiin.
Kuten huomataan vaikka tuote olisi millainen ei se itsessään riitä mihinkään jos vertaillaan mitä kilpailiat tarjoavat kokonaisuus huomioiden- uusista autoistahan kumminkin lienee puhe ollut?
Eli parasta ainoastaan unohtaa...Amarok on vain n. 5 vuotta tuoreempi. Ja mitä muuhun puoleen tulee, onhan Mitsussa paljon fiksumpaa nelivetotekniikaa edelleen mitä VW:llä on tarjota ja ei tarvinne paljon epäillä kumpi on luotettavuudeltaan parempi. Amarokin tehokkain versiokin on tehottomampi mitä japsien vastaavat, etenkin kun katsotaan vaikka Navaraa. Neliveto taas on aika henkilöautopohjainen osassa malleista. En usko, että markkinoille täysin uusi tulokas, osaisi heti täysin sitä, mitä muut ovat tehneet jo neljättä vuosikymmentä.
Ja jos joku väittää, että Mitsu on Suomessa huono ostos, niin luultavasti vain omaa huonon itsetunnon tai ei uskalla tehdä itsenäisiä päätöksiä, kun muiden mielipiteisiin omat mielipiteensä perustaa.
Ei paras ole useinkaan se menestynein. Esim. pelikonsoli puolella Nintendo Wii on paljon tehottomampi, 10 vuotta vanhanaikaisempi, ei toista bluraytä, ei ole samantasoinen viihdekeskus kuin vaikkapa PS3 on. Mutta silti Wii:n myyntiluvut pyyhkii PS3:lla pöytää ja vielä lattioitakin. Konsoleista paljon ymmärtävä ja niistä kiinnostunut ostanee siis PS3:n. Mutta normikäyttäjä tyytyy Wiihin, se on paljon helpommin lähestyttävä.
Mitsun kohdalla on vähän sama asia, pickup puolella. Se joka tietää tekniikasta, ja autojen rakenteesta ja taustoista, saattaa hyvinkin uskaltaa Mitsun ostaa. Tavalliselle Suomalaiselle se on aivan liian radikaalisti muotoiltu. Ja sitten vielä pläjäytän tähän loppufaktan; autot ostetaan/valitaan yleensä lopulta tunnesyistä, ei millään tavalla järkisyistä, vaikka niin moni niin kuvitteleekin tekevänsä. - kaupassa!
Joopajoo, kirjoitti:
Amarok on vain n. 5 vuotta tuoreempi. Ja mitä muuhun puoleen tulee, onhan Mitsussa paljon fiksumpaa nelivetotekniikaa edelleen mitä VW:llä on tarjota ja ei tarvinne paljon epäillä kumpi on luotettavuudeltaan parempi. Amarokin tehokkain versiokin on tehottomampi mitä japsien vastaavat, etenkin kun katsotaan vaikka Navaraa. Neliveto taas on aika henkilöautopohjainen osassa malleista. En usko, että markkinoille täysin uusi tulokas, osaisi heti täysin sitä, mitä muut ovat tehneet jo neljättä vuosikymmentä.
Ja jos joku väittää, että Mitsu on Suomessa huono ostos, niin luultavasti vain omaa huonon itsetunnon tai ei uskalla tehdä itsenäisiä päätöksiä, kun muiden mielipiteisiin omat mielipiteensä perustaa.
Ei paras ole useinkaan se menestynein. Esim. pelikonsoli puolella Nintendo Wii on paljon tehottomampi, 10 vuotta vanhanaikaisempi, ei toista bluraytä, ei ole samantasoinen viihdekeskus kuin vaikkapa PS3 on. Mutta silti Wii:n myyntiluvut pyyhkii PS3:lla pöytää ja vielä lattioitakin. Konsoleista paljon ymmärtävä ja niistä kiinnostunut ostanee siis PS3:n. Mutta normikäyttäjä tyytyy Wiihin, se on paljon helpommin lähestyttävä.
Mitsun kohdalla on vähän sama asia, pickup puolella. Se joka tietää tekniikasta, ja autojen rakenteesta ja taustoista, saattaa hyvinkin uskaltaa Mitsun ostaa. Tavalliselle Suomalaiselle se on aivan liian radikaalisti muotoiltu. Ja sitten vielä pläjäytän tähän loppufaktan; autot ostetaan/valitaan yleensä lopulta tunnesyistä, ei millään tavalla järkisyistä, vaikka niin moni niin kuvitteleekin tekevänsä.Ja jos joku väittää, että Mitsu on Suomessa huono ostos, niin luultavasti vain omaa huonon itsetunnon tai ei uskalla tehdä itsenäisiä päätöksiä, kun muiden mielipiteisiin omat mielipiteensä perustaa.
Joku "mitsupelle "taas täällä meuhkaa!!!!!!!!!!!!!!!
Eihän siitä näimmä eroon pääse vitullakaan!!!!!!!!!!! - WVMiäs
edelle! kirjoitti:
Samaa mieltä olen toki kanssasi mitä Mitsuun tulee,L-200 on huono valinta Suomessa ja siksi myyntitilastoissa vasta sijalla 5.Kokonaisuus ratkaisee,ei pelkkä tuote ja siksi myyntiluvut ovat mitä ovat.
Sensijaan ihmettelen miten perustelet WWamarokin hyvyyttä,käsittääkseni siitä ei tule kovinkaan
kilpailukykyistä lava-autoa hinnaltaan eikä malleiltaan Suomen lava-auto markkinoille.Taannoin katselin
ettei mallistossa ole edes lyhythyttistä/pitkälavaista versiota,joka on verotussyistä /toisille käytännön syistä (pidempi lava)aivan välttämätön.(Lienee mahdollista että tilanne on muuttunut).Kuitenkin mitä
pikaisesti googletin autoa oli nihkeenlaisesti tietoa.Uudelta tulokkaalta nähdäkseni vaaditaan ensinnäkin agressiivinen markkinointi,hyvä myynti/huoltoverkosto,edulliset hinnat,sekä laaja mallisto.Kahteen ensimmäiseen WW halutessaan kyllä pystyy,mutta kaksi jälkimmäistä lienee utopiaa.Viimeksi Suomen lava-auto markkinoille tullut Isuzu pystyi kyllä kilpailemaan hinnalla ja mallistohan lienee laajin mutta markkinointi on ilmeisesti vähän niin ja näin. Mitsun/Nissanin ohitti kyllä heti heittämällä myyntiluvuissa mutta mikäli lähellekkään Hiluksin myyntilukuja aikoo päästä täytyy vähintäänkin nämä kaikki 4 osa-aluetta olla kunnossa.WW tuskin myöskään tähän pystyy.Toyota ? Hiluxiko?
Älä viitsi naurattaa! Sehän on kaikista mopoin uusi pickup. Turbo ongelmat vaivaa, periä hajoaa.
Kärrypaino alamittainen muihin verrattuna. Neliveto ikivanha kytkettävä. Muotoilukin on vähintäänkin neutraalia. Moottori on aivan mopo. Näin suomi malleissa.
Ainut asia mistä Toyotalle voi antaa kiitosta on hiljaisuus ja kulutus.
Uusien Hiluxien kanssa ollut paljonkin viime aikoina tekemisissä, ja ei voi muuta sanoa kuin, että Suomalaisiin uppoaa hyvin Toyotan väkivahva markkinointi. Tosin, Toyotahan käyttääkin siihen isonva valmistajana valtavat määrät kapitaalia. - kuka on ykkönen?
WVMiäs kirjoitti:
Toyota ? Hiluxiko?
Älä viitsi naurattaa! Sehän on kaikista mopoin uusi pickup. Turbo ongelmat vaivaa, periä hajoaa.
Kärrypaino alamittainen muihin verrattuna. Neliveto ikivanha kytkettävä. Muotoilukin on vähintäänkin neutraalia. Moottori on aivan mopo. Näin suomi malleissa.
Ainut asia mistä Toyotalle voi antaa kiitosta on hiljaisuus ja kulutus.
Uusien Hiluxien kanssa ollut paljonkin viime aikoina tekemisissä, ja ei voi muuta sanoa kuin, että Suomalaisiin uppoaa hyvin Toyotan väkivahva markkinointi. Tosin, Toyotahan käyttääkin siihen isonva valmistajana valtavat määrät kapitaalia.Mitähän nauramista siinä on että Hiluxin ja Isuzun myyntiluvut ovat ovat Suomen Lava-automarkkinoista yli 60%.Ei siinä muille jää käytännössä kuin murusia
eikä Hiluxin mollaaminen sen suosiota ihan hirveesti laske vaikka sitä Suomi 24 palstalla kaltaisesi mustamaalaavat. Ykkönen vuodesta toiseen!!!!!!!!
Tiedoksi Hilux jää melutasossa Isuzulle joka on näiden markkinoiden hiljaisin että oliisit nyt kirjoittanut edes jonkun kohdan oikein mutta kun ei mitään. - VWMiäs
kuka on ykkönen? kirjoitti:
Mitähän nauramista siinä on että Hiluxin ja Isuzun myyntiluvut ovat ovat Suomen Lava-automarkkinoista yli 60%.Ei siinä muille jää käytännössä kuin murusia
eikä Hiluxin mollaaminen sen suosiota ihan hirveesti laske vaikka sitä Suomi 24 palstalla kaltaisesi mustamaalaavat. Ykkönen vuodesta toiseen!!!!!!!!
Tiedoksi Hilux jää melutasossa Isuzulle joka on näiden markkinoiden hiljaisin että oliisit nyt kirjoittanut edes jonkun kohdan oikein mutta kun ei mitään.On tää hauskaa tää provoilu.
Isuzun maailmanherruutta toistat viestistä toiseen.
Mikä on pointti? Nettiketti täysin hakusessa. Kommentit täysin lapsellisia ja huonosti argumentoituja.
Itse pidän Isuzua hyvänä autona, kuten myös aloitusviestissä aiheeksi määritettyä Mitsua. Mutta tämä lapsellinen juupas-eipäs jauhanta ei nyt ole mistään kotoisin.
Kerro toki minulle, mikä sinua Toyotassa viehättää. Minä voin listata sinulle litannian faktoja mitä et voi kiistää, kuten:
-Pienin perävaunupaino
-Tehottomat, mutta silti turbovikaiset moottorit
-alkeellisin neliveto
-eikö se ole enää edes hiljaisin, kun isuzu ajaa ohi siinäkin.
Hiluxin reiluksi eduksi suomessa luen sen, että siinä on perässä kytkettävä lukko ainakin SR malleissa. Hyvä laatu. Mutta suurin etu hiluxilla lienee Toyotan hyvin pelaava huoltoverkosto.
Kyllähän VW:kin ajoi tekniikassa Toyotan ohi, että heilahtaa. Sekä kone, että neliveto ja turvallisuuspuolessa. Mutta, VW:n mallisto jäi vajavaiseksi, kun suomessa 99% markkinoista vallitsevaa kaksiovista ei tule. Joten, ei Amarokk suomessa tule muuttamaan ihan heti yhtään mitään.
- Perassic Park
Kun itse menen mitsubishi. fi -sivuille, L200 on mallistossa kuten aina ennenkin. Missä maailmassa ketjun aloittaja oikein elää?
Toisekseen, olen L200:n omistaja - no olen ollut erittäin tyytyväinen valintaani.
Vertasin ennen hankintaa avolavojen tarjonan ja en ole tarvinnut katua.
Erittäin luotettava auto. Hyvää on jakovaihteistoratkaisu, jolla saa vaihdettua lennossa takavedolta nelivedolle. Istuimet mielestäni huonommat itselleni kuin uudessa VW Transporterissa. Toki ajoasento muutenkin Pick Upeissa ns. takakemonpi.
Turha tietysti puolustella ihmisile joille vanhahtava hilux on ainoa oikea.
Mutta ketjun aloittajalle uskalla kuitenkin neuvoa. Kannattaisi käydä vaika kotisivuilla, ennen kuin tulee nolaamaan itsensä keskustelupalstoille .- pielessä!
http://www.isuzu.fi/ajankohtaista.asp?tiedosto=YWluZWlzdG90LzM3OC9pc3V6dWxsYV9qYWxsZWVuX21lbmVzdHlrc2VrYXNfdnVvc2lfdGFrYW5hLmh0bQ&tyyppi=SK&jul_id=
Joo näytti uusi tulokaskin Romanialainen Dacia heti ohittavan Mitsun myyntiluvuissa,toinen olennainen muutos näyttää olevan se että Isuzu on ohittanut Rangerin.
Innokkaammille Mitsun omistajille todettakoon vain se että mikäli omistaisin auton joka Suomen 8 myydystä pic-up merkistä sijoittuu vasta kuudennelle sijalle ymmärtäisin kyllä pitää pienempää suuta autosta ja varsinkin varoisin suosittelemasta sitä palstoilla kanssaihmisille. - jooh.
pielessä! kirjoitti:
http://www.isuzu.fi/ajankohtaista.asp?tiedosto=YWluZWlzdG90LzM3OC9pc3V6dWxsYV9qYWxsZWVuX21lbmVzdHlrc2VrYXNfdnVvc2lfdGFrYW5hLmh0bQ&tyyppi=SK&jul_id=
Joo näytti uusi tulokaskin Romanialainen Dacia heti ohittavan Mitsun myyntiluvuissa,toinen olennainen muutos näyttää olevan se että Isuzu on ohittanut Rangerin.
Innokkaammille Mitsun omistajille todettakoon vain se että mikäli omistaisin auton joka Suomen 8 myydystä pic-up merkistä sijoittuu vasta kuudennelle sijalle ymmärtäisin kyllä pitää pienempää suuta autosta ja varsinkin varoisin suosittelemasta sitä palstoilla kanssaihmisille.Dacia Logan on varmasti hintaansa nähden pätevä laite. Se on vähän sama kuin vertaa Pirkkaa ja jotain laatumerkkiä keskenään. Pirkka ei taatusti ole parempi, mutta halvempi se on. Itseasiassa Mitsuhan menestyi hintaansa nähden ihan hyvin. Navaraakin paremmin viime vuonna.
Kyllä se on jo monesti todettu, että autoa siinä on paljon enempi kuin Rangerissa, Isuzussa tai Toyotassa. Maailmalla ihmiset onneksi älyävät asian, hieman paremmin mitä täällä. Suomalaisilla on monissa muissakin uskomuksissa samanlaisia piirteitä.
Totuus kuitenkin on, että tutkitusti suurin vaikuttaja auton ostossa ovat tunnesyyt. Miltä se tuntuu, ja näyttää. Ei se, minkälaista tekniikkaa tai ominaisuuksia tai piirteitä se sisältää.
Ja pelkästään omiin havaintoihin luottavia kutsutaan sarjassa ajattelijoiksi. Sellaisia siis, jotka eivät usko mihinkään oikeasti kirjoitettuun tai testattuun tietoon, vaan jotka luottavat enempi pelkästään omaan näkemykseensä ja kokemuksiinsa aiheesa. Tämä on alkeellisin tapa ajatella, joka toimi erityisen hyvin metästys ja keräilyaikakaudella.
Systemaattisesti ajattelevat tiedostavat eri lähteistä tulevan tiedon ja arvioivat siltä pohjalta.
Joka tapauksessa, sanotaanko näin, että Mitsu on enempi keskittynyt autossaan ajettavuuteen, mukavuuteen, turvallisuuteen ja erikoisempiin ominaisuuksiin kuten nelivetoon.
Siinä missä Ford ja Isuzu luottavat pickupin peruselementteihin, eli siihen että auto on vaikuttavan oloinen työkalu. Oikeastaan ainut asia missä muut pärjäävät selvästi Mitsulle vertailussa, on perävaunupaino ja ulkonäkö/laadun tuntu eli sisätilat, hiljaisuus.
Mitsun huono menestys suomessa on johtunut maahantuojasta joka on nyt itsekkin myöntänyt sen, ettei ole välittänyt merkistä pätkän vertaa sen jälkeen kun Mitsu erosi DaimlerChryslerista. Sen takia maahantuoja nyt vaihtuu kun japanissa ei olla alkuunkaan tyytyväisiä suomen myyntiin. Markkinointi oli päässyt unohtumaan kokonaan ja autoja ei edes yrietty myydä. Asiakkailla oli kokemuksia tyyliin, menit kysymään mitsun autoa koeajolle, niin tilalle tarjottiin mersua tai citikkaa . . . Esim. Evoa ja Pajeroa oli älyttömän vaikea saada koeajolle. - hehe.
pielessä! kirjoitti:
http://www.isuzu.fi/ajankohtaista.asp?tiedosto=YWluZWlzdG90LzM3OC9pc3V6dWxsYV9qYWxsZWVuX21lbmVzdHlrc2VrYXNfdnVvc2lfdGFrYW5hLmh0bQ&tyyppi=SK&jul_id=
Joo näytti uusi tulokaskin Romanialainen Dacia heti ohittavan Mitsun myyntiluvuissa,toinen olennainen muutos näyttää olevan se että Isuzu on ohittanut Rangerin.
Innokkaammille Mitsun omistajille todettakoon vain se että mikäli omistaisin auton joka Suomen 8 myydystä pic-up merkistä sijoittuu vasta kuudennelle sijalle ymmärtäisin kyllä pitää pienempää suuta autosta ja varsinkin varoisin suosittelemasta sitä palstoilla kanssaihmisille.Niin miten selität, että Ford Ranger on kolmas ja Mazda kahdeksas kun kyseessä on täysin sama tuote eri kuorissa?
Nii'in. - hehehah
hehe. kirjoitti:
Niin miten selität, että Ford Ranger on kolmas ja Mazda kahdeksas kun kyseessä on täysin sama tuote eri kuorissa?
Nii'in.Kun tuohon tilastoon niin uskot
hehe.27.1.2011 18:56
Niin miten selität, että Ford Ranger on kolmas ja Mazda kahdeksas kun kyseessä on täysin sama tuote eri kuorissa?
Katsoppa kun halvin Mazda maksaa 30.526 e ja halvin Ranger 27511e. Kuten kerrot sama tuote,niin onko ihme että Mazda on vielä vähemmän myyty kuin Mitsubishi jonka kerrotaan olevan huonosti markkinoitu.
Mitsua ei voi verrata hinnaltaan suoraan muihin,silti sijoitus on surkea 6 joten jotain muuta on pakko olla pielessä. Tälläinen Fordin ja Mazdan vertailu on aika lapsellinen koska vastaus löytyy heti hinnasta.
Yritäppä keksiä asallisempia vertailuita ihan palstan kannalta ,on nimittäin mukavampi lukea tätä kun pysytään asiassa eikä spekuloida itsestäänselvyyksiä.
- Josef K
Kuten tiedossa jo onkin, Mitsubishin (pick-upit mukaan luettuna) maahantuonti siirtyi 2011 vuodenvaihteessa Delta-Autolle. Ainakin tähän saakka tuo talo on ollut aika ärhäkkä ja nälkäinen markkinoija, toisaalta sen varaosa- ja huoltopalveluita on moitittu. Toivottavasti myyntinälkä säilyy ja puutteisiin paneudutaan, varsinkin Mitsun osalta. Itse käyn keväällä kysymässä vaihtotarjouksen myös L200:een, asia selvinnee.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869