Mikä on sielu?

- henkien erottaja -

Voiko sielu kuolla?
Onko sielu sidottu aikaan ja paikkaan?

24

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelastutko varmasti

Ps. 143:3
      Sillä vihollinen vainoaa minun sieluani, hän on ruhjonut minun elämäni maahan ja pannut minut pimeään niinkuin ammoin kuolleet.

• Sielu on se tietoisuus itsestäsi, että tiedät olevasi olemassa. Raamatusta on vaikea tutkia tuota sieluasiaa, koska sana- sielu on monessa Raamatun kohdassa käännetty eri paikoissa alkukielestä poikkeavasti.
      Uudesta testamentista löytyy tämä kohta, joka Biblian mukaan menee oikein, mutta jää 33/38 käännöksessä epäselväksi.

Apostolien teot 20 33/38
      9 Niin eräs nuorukainen, nimeltä Eutykus, istui ikkunalla, ja kun Paavalin puhe kesti niin kauan, vaipui hän sikeään uneen ja putosi unen vallassa kolmannesta kerroksesta maahan; ja hänet nostettiin ylös kuolleena.

10 Mutta Paavali meni alas, heittäytyi hänen ylitsensä, kiersi kätensä hänen ympärilleen ja sanoi: "Älkää hätäilkö, sillä hänessä on vielä henki".

Apostolien teot 20 Biblia
      9 Niin nuorukainen, nimeltä Eutykus, istui akkunalla, ja raukesi syvään uneen, ja Paavalin kauvan puhuessa, tuli hän unelta voitetuksi ja putosi alas kolmannesta ullakosta, ja otettiin kuolleena ylös.

10 Niin Paavali astui alas, ja laski itsensä hänen päällensä, ja otti syliinsä, ja sanoi: älkäät kapinoitko; sillä hänen sielunsa on vielä hänessä.

Huomaa, että nuorukainen nostettiin ylös kuolleena.

• ihmettelijä.

Pelastunut sielu ei voi kuolla.
        Kuoleeko sielu kun ihminen kuolee?

• ihmettelijä. kirjoitti:

Pelastusvarmuuttakaan ei voi olla kenelläkään muulla, kuin pelastetulla. Kun ruumis kuolee, niin sielu ei kuole.
        Ei kuollut tuon nuorukaisenkaan sielu.

• tööt!

vaan heprean sielu-sanalla ei ole samaa merkitystä kuin suomenkielen sielu-sanalla, joka tarkoittaa ihan muuta kuin heprean sielu-sana.

• tööt!
        ihmettelijä. kirjoitti:

koska ihminen on sielu.

"se sielu joka syntiä tekee, sen on kuoltava", sanoo Raamattu

• benedi
        ihmettelijä. kirjoitti:

ellei Herra saavu, sillä Hän on kuoleman voittaja!

Pelastunut sielu kuolee yhden kerran, jumalaton kaksi kertaa!

• Henki palajaa Jumalan luokse, joka sen on antanutkin, toteaa Herran Sana.

Mutta sielusta puheenollen, sielullisuus on alhaalta, on "maailman alkeisvoimien" tottelemista.

Jaak. 3:15
      Tämä ei ole se viisaus, joka ylhäältä tulee, vaan se on maallista, sielullista, riivaajien viisautta.

Juud. 1:19
      Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

Ihminen on ensin sielullinen, sillä jo Aadamissa joutui kuolleeseen tilaan se henki, mikä ihmisessä on.
      Mutta ihmisestä tulee uudestisyntymisen kautta hengellinen ihminen ja ylösnousemuksessa häet
      kirkastetaan kokonaan hengelliseksi, ruumiskin kirkastetaan ikuiseksi. Niinkuin Jeesukselle tapahtui
      hänen noustessaan taivaaseen, helatorstai on muistomerkki siitä.

1. Kor. 15:44
      kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis,
      niin on myös hengellinen.

1. Kor. 15:46
      Mutta mikä on hengellistä, se ei ole ensimmäinen, vaan se, mikä on sielullista, on ensimmäinen;
      sitten on se, mikä on hengellistä.

• benedi

Samoin eläimen veressä, kuten sian veressä on sian sielu!

Kun sian veri vuodatetaan astiaan ja sitä hämmennellään, niin siinä se sangossa
        on sian veri eli sielu.

Älkääpä siis enää kutsuko verilättyjä veriplätyiksi, vaan "sielu letuiksi", puolukka hillolla!

Ettekö tienneet että siansielulla ja ihmisen sielulla on kumallakin sama kohtalo, ja tällä en tarkoita.
        sitä että siansielu joutuu todennäköisin syin Antin vatsaan, ja vatsaa ei tartte sen jälkeen ajatella ollenkaan!

Ihmisen sielu, eli veri joutuu kyllä samaan paikkaan, sillä keltään ihmiseltä, ei verisuonista imetä
        hänen sieluaan pois, ei valtimoista eikä laskimoista...ja imusuonistossahan ei verta olekaan!

" Joka uhraa sian verta, niin sellainen on valinnut oman tiensä, eikä Herran tietä!! Jes 66:3

Kun ntin ruumis on Pyhän Henken temppeli, niin miksi Antti saastuttaa sen, syömällä sian sielun, siitäkin
        huolimatta että puolukahilloa on kyytipoikana!

• Peltivasikka
        benedi kirjoitti:

Samoin eläimen veressä, kuten sian veressä on sian sielu!

Kun sian veri vuodatetaan astiaan ja sitä hämmennellään, niin siinä se sangossa
        on sian veri eli sielu.

Älkääpä siis enää kutsuko verilättyjä veriplätyiksi, vaan "sielu letuiksi", puolukka hillolla!

Ettekö tienneet että siansielulla ja ihmisen sielulla on kumallakin sama kohtalo, ja tällä en tarkoita.
        sitä että siansielu joutuu todennäköisin syin Antin vatsaan, ja vatsaa ei tartte sen jälkeen ajatella ollenkaan!

Ihmisen sielu, eli veri joutuu kyllä samaan paikkaan, sillä keltään ihmiseltä, ei verisuonista imetä
        hänen sieluaan pois, ei valtimoista eikä laskimoista...ja imusuonistossahan ei verta olekaan!

" Joka uhraa sian verta, niin sellainen on valinnut oman tiensä, eikä Herran tietä!! Jes 66:3

Kun ntin ruumis on Pyhän Henken temppeli, niin miksi Antti saastuttaa sen, syömällä sian sielun, siitäkin
        huolimatta että puolukahilloa on kyytipoikana!

Jos lapsella on synytessää hemolyyttinen anemia eli hän on ns. keltainen lapsi, hänelle täytyy suorittaa verenvaihto pitääkseen hänet henissä. Koska nyt näin ihmisen veri vaihdetaan niin tietysti hänen sielunsakin vaihtuu toiseksi eli hän ei ole enää siis se sama ihmisen alku kuin syntyessään - vai kuinka?

• benedi
        Peltivasikka kirjoitti:

Jos lapsella on synytessää hemolyyttinen anemia eli hän on ns. keltainen lapsi, hänelle täytyy suorittaa verenvaihto pitääkseen hänet henissä. Koska nyt näin ihmisen veri vaihdetaan niin tietysti hänen sielunsakin vaihtuu toiseksi eli hän ei ole enää siis se sama ihmisen alku kuin syntyessään - vai kuinka?

Mutta sanopa sinä, jos kerran verenvaihdon yhteydessä jonkun toisen
        henkilön sielu siirtyy toiseen, niin sanooko tämä toinen toiselle,
        jolle verensä on luovuttanut, että:" Olemme yksi ja sama sielu"
        Ja: " Olemme sielun kumppaneita!"?

Eipä suinkaan, sillä kun veri virtaa tämän henkilön suonissa taas, niin hän on elossa,
        eli hänessä on henki.
        Ja ihminen on elävä henki, mutta Jumala on eläväksi tekevä Henki! (vissi ero)

Tästä ihmisestä, jonka suonissa ja sydämen kautta elävä sielu , veri kulkee, tekee ihmisestä elävän sielun, jossa on elämän henkäys.

Tästä ihmisestä raamattu sanoo: " Kaikki sielut ovat minu, niin isän sielu kuin pojankin sielu, ne
        ovat minun , se sielu joka syntiä tekee, sen on kuoltava"

Kun sitten veri , tuo sielu lakkaa virtaamasta, niin elävästä sielusta tulee kuollut sielu,...joka ei tiedä,eikä tunne mitään!
        Ja kun veri, eli sielu ei toimi, niin henki lähtee ihmisestä, ja palajaa sinne joka sen on
        antanutkin!
        Henkihän on se, joka eläväksi ,sielun eli veren tekee, ei liha siihen asiaan mitään hyödytä!

Jumala joka on eläväksi tekevä Henki, kutsuu sielun tuonelasta, kun hän saapuu, tuhannen tuhansine pyhinensä!

" Katso, onneksi muuttui minulle katkera murhe;
        sinä rakastit minun sieluani, nostit sen kadotuksen kuopasta,
        sillä sinä heitit kaikki minun syntini selkäsi taa" Jes 38: 17

Jumala antoi koko sielunsa Jeesuksessa, kun tämä vuodatti sielunsa, eli verensä
        syntiemme sovitukseksi!

Eivät hautaan vaipuneet ylistä Jeesusta seurakunnassa tästä lahjasta,...elävät, elävät
        häntä kiittävät, niinkuin minä tänäpäivänä;
        Isä ilmoittaa meille lapsilleen totuutensa!

Siksikin jo kiitämme!

• Peltivasikka
        benedi kirjoitti:

Eipä suinkaan, sillä kun veri virtaa tämän henkilön suonissa taas, niin hän on elossa,
        eli hänessä on henki.

Tästä ihmisestä, jonka suonissa ja sydämen kautta elävä sielu , veri kulkee, tekee ihmisestä elävän sielun, jossa on elämän henkäys.

Tästä ihmisestä raamattu sanoo: " Kaikki sielut ovat minu, niin isän sielu kuin pojankin sielu, ne

Kun sitten veri , tuo sielu lakkaa virtaamasta, niin elävästä sielusta tulee kuollut sielu,...joka ei tiedä,eikä tunne mitään!
        Ja kun veri, eli sielu ei toimi, niin henki lähtee ihmisestä, ja palajaa sinne joka sen on
        antanutkin!
        Henkihän on se, joka eläväksi ,sielun eli veren tekee, ei liha siihen asiaan mitään hyödytä!

Jumala joka on eläväksi tekevä Henki, kutsuu sielun tuonelasta, kun hän saapuu, tuhannen tuhansine pyhinensä!

syntiemme sovitukseksi!

Eivät hautaan vaipuneet ylistä Jeesusta seurakunnassa tästä lahjasta,...elävät, elävät

Siksikin jo kiitämme!

Laitatko yhtäläisyysmerkin sielun ja veren välille eli 'veri' = 'sielu' vai tarkoitatko että veri on sielun olinpaikka?
        Kerrot: >>Jumala joka on eläväksi tekevä Henki, kutsuu sielun tuonelasta, kun hän saapuu, tuhannen tuhansine pyhinensä! >>

Mikäli veri on sama kuin sielu niin silloinhan se on veri, jonka Jumala kutsuu tuonelasta. Jos taas veri on paikka, jossa sielu asuu, niin silloinhan sielulla ei ole tuonelassa missä asustella mikäli veri on jäänyt esim. maahan vuotaneena tänne maan päälle.

• karlpaul
        benedi kirjoitti:

eli hänessä on henki.

antanutkin!

syntiemme sovitukseksi!

Siksikin jo kiitämme!

Benedin jutuissa ei ole päätä eikä häntää! Ei hän ymmärrä niin korkeista kuin sielu kysymyksistä mitään, hän on puhdas materialistinen dogmaattisen opin uhri, hän kirjoittelee sitä sun tätä, josta puuttuu kaikki henkinen näkemys.

• benedi=eläväsielu
        Peltivasikka kirjoitti:

Laitatko yhtäläisyysmerkin sielun ja veren välille eli 'veri' = 'sielu' vai tarkoitatko että veri on sielun olinpaikka?
        Kerrot: >>Jumala joka on eläväksi tekevä Henki, kutsuu sielun tuonelasta, kun hän saapuu, tuhannen tuhansine pyhinensä! >>

Mikäli veri on sama kuin sielu niin silloinhan se on veri, jonka Jumala kutsuu tuonelasta. Jos taas veri on paikka, jossa sielu asuu, niin silloinhan sielulla ei ole tuonelassa missä asustella mikäli veri on jäänyt esim. maahan vuotaneena tänne maan päälle.

Otetaanpas alkeet: " Silloin Herra Jumala teki maan tomusta
        ihmisen, ja puhalsi hänen sieraimiinsa elämän hengen, ja niin ( sen seurauksena)
        ihmisestä tuli elävä sielu" 1 Moos 2: 7

Ole nyt tarkkana! Ymmärrä, että lihaksilla, luilla, verisuonilla, ja hermoilla,
        sydänlihaksella, keuhkoilla jne.jne. ei ole mitään arvoa, ellei henki tee ihmistä eläväksi! ...nuo kaikihan mätänevät!

Suomen ja kaikkien sivistyneitten maitten hallitukset ovat oikeislaitosten kanssa yhtä mieltä, siitä että henken riistämisestä rankaistaan . " Henki hengestä, joissain maissa!

Ja jos joku pistää toista puukolla, josta tulee verta, niin siitäkin saa rangaistuksen.

Veri ei siis ole sielu, vaan " ihmisen sielu on hänen veressään"!!! Ymmärsitkö nyt?

Raamatun mukaan Herraa saa rakastaa kaikesta sydämestänne ja kaikesta sielustanne,
        ja se liittyy taas käskyjen pitämiseen" kts. esim 5 Moos 11: 13

Tämän käsitän näin, että kun henki,jonka Jumala on ihmiselle antanut, pitää sydämen
        toiminnassa, ja veri virtaamana valtimoissa, niin veri kuljettaessaan happea, ym.välttämättömiä aineosia soluille, niin ihminen saa voimaa, ja tällä voimallaan ihminen sitten rakastaa Jumalaa
        kaikella ymmärryksellää (eli sydämellään) ja sielullaan, eli verensä kautta!

Jeesushan rakasti meitä, antaen sielunsa, joka oli hänen veressään meidän hyväksemme,
        ja silloin kuolleesta sielusta hänen henkensä palautui Isälleen!

"hänen jonka kädessä on kaiken elävän sielu
        ja kaikkien ihmisolentojen henki" Job 12: 10

Tästä huomaat, jos veri vuotaa maahan, henki lähtee!! Jos taas
        ihminen hukkuu, eikä veri vuoda minnekään, niin siinä tapauksessa henki lähtee, ja
        samalla sielukin kuolee, koska " Henki on se, joka eläväksi tekee!!!!!!

Katsos, ei hukkunut ihminen herää henkiin, vaikka häneen siirrettäisiin
        toisen, ihmisen veri...koska henki on ehtinyt lähteä...ja jos veri on hyytynyt suoniin,
        ja maksoittunut sydämeen ja aivoihin, niin eihän se veri mene edes suoniin!

Siis, "Henki on se, joka eläväksi ihmisen tekee, ja ihmisen sielu on hänen veressään!

Mitä tähän nykyiseen vereemme tulee, niin siitä on jo annettu lausunto, joka on totta!!

" Ei tämä liha ja veri peri Jumalan valtakuntaa!"" Jeesus herätettyään uskossa kuolleet,
        luo heidän sydämiinsä uuden veren, ja kun hän antaa kuolleille elämän hengen, niin tietenkin
        veri, jossa ylösnousseen ihmisen sielu on virtailee taas normaalisti,...mutta ei vanhassa ruumiissa!!

Ymmärsitkö tämänkin?

Ihmisen sielun voi siis pelastaa monella tavalla: 1) antamalla nälkäiselle ruokaa, 2) janoiselle vettä
        3) viedä pahoin loukkaantuntu sairaalaan, ...mieti itse lisää
        Koska meidän veressä on meidän sielumme, ja elämme, niin aivan hyvin voimme sanoa

" Meidän sielumme odottaa Herraa, hän on meidän
        apumme ja kilpemme" Ps 33: 20

Ihminen on siis kuollessaankin sielu, mutta , hänestä sanotaan " kuollut sielu"

" Herra lunastaa palvelijainsa sielut, eikä yksikään,
        joka häneen turvaa, tule syynalaiseksi" Ps 34: 23--- Joko siis nyt alat hieman ymmärtää sielua?

Katsos " Kukaan ei voi veljeänsä lunastaa
        eikä hänestä Jumalalle sovitusta maksaa.

"Sillä hänen sielunsa lunastus on ylen kallis" Ps 49: 8, 9 Tajuatko nyt, että jos joku sanoo " täällä on Kristus tahi tuolla, niin älkää menkö"!!

Miksi? No, siksi koska väärät kristukset, ja epäjumalat, eivät voi ihmisen sielua lunastaa!!

Minä olen benedi, ja nyt voit taas esittää kysymmyksesi, niin minä olen aina valmis vastaamaan!

• benedi
        karlpaul kirjoitti:

Benedin jutuissa ei ole päätä eikä häntää! Ei hän ymmärrä niin korkeista kuin sielu kysymyksistä mitään, hän on puhdas materialistinen dogmaattisen opin uhri, hän kirjoittelee sitä sun tätä, josta puuttuu kaikki henkinen näkemys.

ei ymmärrä benediä?
        Tämän vuoksi: " Tulkaa astukaamme alas ja sekoittakaamme
        siellä (maanpäällä) heidän kielensä, niin ettei toinen ymmärrä
        toisen kieltä" 1 Moos 10: 7

Toinen puhuu sitä mikä on maasta ja toinen puhuu sitä kieltä ,joka on taivaasta!
        Toinen puhuu kuin ihminen,ja toinen puhuu kuin Jumala!

Benedi tekee näin: " Ja he lukivat Jumalan lain kirjaa
        kappale kappaleelta ja he selittivät sen sisällyksen niin, että luettu
        ymmärrettiin" Nehemia 8: 8

Mutta karlpaulille minä sanon Jobin sanoin: " Opettakaa minua, niin minä vaikenen;
        neuvokaa minulle, missä olen erehtynyt" Job 6: 24

Karl paul " Kuinka tehoaakaan oikea puhe!
        Mutta mitä merkitsee teidän nuhtelunne? jae 25

Joka viisas on ,se ottakoon näistä sanoista vaarin
        ja ajatelkoon Herran armotekoja....

Jumalan käskytja niiden noudattaminen tekevät minut
        vihollisiani viisaammaksi,
        sillä ne ovat minun omani iankaikkisesti....muistelen että jossainpäin Ps 119
        niin kerrotaan.

Joten noudattaako karlpaul sapatinpäivää?, oletko poistanut kaikki vieraat jumalat keskuudestasi,
        jne.jne...sitten vasta löydät viisauden, sillä
        viisaushan tulee ylhäältä.
        Lähetä siis tieto minulle, heti kun Jumala eikä karlpaul sanoo " benedi ei ymmärrä mitään!
        epäjumalathan eivätpuhu, joten puhujana oli varmaan epäjumalanpalvelija!??

"Sillä Herra antaa viisautta, hänen suustaan lähtee tieto ja taito" Snl 2: 6
        Luehan karlpaul Snl 2: 1-6 niin käsität ettei sinulla voi olla vielä ymmärrystä!!

Uskoisin ettet ole kätkenyt mieleesi Jumalan käskyjä, jotka ovat
        viisauden saannin edellytys!! Fakta

• ex Adventisti

Näin minäkin olen raamatun valossa ymmärtänyt.

• benedi kirjoitti:

eli hänessä on henki.

antanutkin!

syntiemme sovitukseksi!

Siksikin jo kiitämme!

Ei todellakaan ihmisen sielu ole ihmisen veressä, sillä silloinhan ei puhuttaisi sielusta vaan verestä.
        Raamattu muistuttaa että ihmisen ja eläimen ero näkyy juuri siinä, että eläimen sielu (psyyke) on veressä.
        Ihmisen psyyke t. mieli on sidottu siihen henkeen, joka ylhäältä annettiin ja ylös palaa. Eläimen tarina
        loppuu siihen, mihin se kuolee. Raamattu sanoo että veri täytyy eläimestä laskea pois ja ettei tuoretta
        verta saa juoda - siksi että eläimen sielu on sen veressä. Kunnioituksesta Luojan luomaa eläintä kohtaan.

Saarn. 12:7
        Ja tomu palajaa maahan, niinkuin on ollutkin, ja henki palajaa Jumalan tykö, joka sen on antanutkin

• tööt!

"kyllä" molempiin kysymyksiin.

• R.yssä

inhimilliseen ymmärrykseemme perustuva tietoisuus omasta olemassaolostamme, jota Isä Jumalan Henki kuljettaa. Sielu asuu veressämme.

Eläimillä asuu myöskin sielu veressään, mutta eläimiltä puuttuu ymmärrys käsittää oma olemassaolonsa ja tarpeellisuutensa maailmassa.

Molemmille on Isä Jumala antanut tunteet, sillä niinkuin ihminen samoin myös eläin tuntee surua ja mielipahaa, jos joku kohtelee häijysti.

Ja sen vuoksi, että myös eläimillä sielu asuu veressä, Isä Jumala Raamatun kirjoituksissa kehoittaa karttamaan verta ja lihaa, josta ei verta ole laskettu pois.

• - henkien erottaja -

Ruumista irtaantuminen kun ihminen kuolee muuta onko se "verta"?

• benedi
        - henkien erottaja - kirjoitti:

Ruumista irtaantuminen kun ihminen kuolee muuta onko se "verta"?

mitään muuta kuin henki, joka palajaa Jumalan tykö ,joka sen on antanutkin!!! Fakta

Jos Jumala sallii hengen palata, takaisin ruumiiseesi, niin kiitä siitä
        Jumalaa kolmesti päivässä, ja anna lahjoja köyhille!

• - henkien erottaja -
        benedi kirjoitti:

mitään muuta kuin henki, joka palajaa Jumalan tykö ,joka sen on antanutkin!!! Fakta

Jos Jumala sallii hengen palata, takaisin ruumiiseesi, niin kiitä siitä
        Jumalaa kolmesti päivässä, ja anna lahjoja köyhille!

VAIN PELASTETUT SIELUT
        Job 33:30
        palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

Ps. 49:15
        Mutta minun sieluni Jumala lunastaa tuonelan vallasta, sillä hän ottaa minut huomaansa

Hengellinen ruumis on ikuinen "ruumis" eikä samanlainen kuin maan päällä.
        Miten käy kadotukseen joutuvalle hengelliselle ruumiille?
        kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

benedille: Eivät ruumiit pelastu ja eivät kaikki pelastu myöskään.

• benedi on eläväsielu
        - henkien erottaja - kirjoitti:

VAIN PELASTETUT SIELUT
        Job 33:30
        palauttaakseen hänen sielunsa haudasta ja antaakseen elämän valkeuden hänelle loistaa.

Ps. 49:15
        Mutta minun sieluni Jumala lunastaa tuonelan vallasta, sillä hän ottaa minut huomaansa

Hengellinen ruumis on ikuinen "ruumis" eikä samanlainen kuin maan päällä.
        Miten käy kadotukseen joutuvalle hengelliselle ruumiille?
        kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis. Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

benedille: Eivät ruumiit pelastu ja eivät kaikki pelastu myöskään.

Olen jo monta kertaa sinuakin opettanut: " Ei liha eikä veri peri Jumalan valtakuntaa,
        vaan uusi sielu ja uusi ruumis!

Jumala on voimallinen luomaan uuden ruumiin ja uuden veren uuteen ihmiseen joka on
        hengellinen ihminen , ei siis lihallinen.

Tarkoitan että uudella ihmisellä on liha ja veri, yhtälaisella ylösnousemuksella kuten esikoisellakin,
        Jeesuksella oli liha ja veri!

Ja silti pilvi vei hänet, opetuslasten katsellessa

• alex-kasi

Sielu on toimiva elämä. Kuollut elämä ei tiedä mistään mitään ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4526
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2079
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      160
      1463
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1458
    5. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1442
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      255
      1228
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      193
      1158
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1102
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1027
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      61