Tilanne siis tämä:
Olen toiminut yrittäjänä n.2v. On kivijalkamyymälä sekä verkkokauppa. Liiketilan vuokra muut pakolliset kulut aivan liian suuret tuloihin nähden eikä tuo verkkokauppakaan mitään tuloja tuo ( -nollalla menee). No, yhtenä päivänä alko todella nyppiä ja soitin vuokranantajalle ja irtisanoin liiketilani(irtisanomisaika 3kk).Nyt siis metsästän uutta pienempää,edullisempaa tilaa...mutta ei niitä ole! Pohdittavana on siis useampi asia, josko teistä joku osaisi mua auttaa?
1.Jos jättäisin vain sivutyöksi verkkokaupan toimintaan ja etsisin uuden päiväduunin. Poistaisin tilitoimiston(verkkokaupan kirjanpito yksinkertaista)ja hoitaisin itse, lopettaisin yellin maksamisen, lopettaisin siis kaiken muun paitsi Y-tunnuksen jättäisin. Ai miksi jättäisin tuottamattoman verkkokaupan? Koska varastoa on suhteellisen paljon, ni poistaisin sitä verkkokaupan kautta...onnistuukohan? Miltä kuulostaa? Milläs lomakkeilla tollanen onnistuu?
2. Mitäs jos en saakaan/onnistu löytämään uutta duunia ja on tuottamaton verkkokauppa. Sit pitäisi mennä ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi ja saada liiton rahoja, mutta onnistuukohan? koska olen joka tapauksessa yrittäjä (verkkokauppa)?
3. Vai lopetanko koko yrittämisen kerralla? ja kuinka sen teen!
Ahistaa niin julmetusti tämä tilanne ja nyt pitäis jostain lähteä tätä vyyhtiä purkamaan. Kaikki asiallinen palaute ja neuvonta on todella tervetullutta....Kiitos jo etukäteen!
Tmi yrityksen lopettaminen/supistaminen?
5
711
Vastaukset
- Tuoviska
Myy jollekin toiminimen liiketoiminta.
- luksustako
sitten verotus-asiat menee? jos siis myisin liiketoiminnan.....
Ja vielä toivoisin vastauksia/neuvoja alkuperäisen viestin kyssäreihin.....kiitoooooos!
- voi-voi-voi
>2. Mitäs jos en saakaan/onnistu löytämään uutta duunia ja on tuottamaton verkkokauppa.
>Sit pitäisi mennä ilmoittautumaan työttömäksi työnhakijaksi ja saada liiton rahoja, mutta
>onnistuukohan? koska olen joka tapauksessa yrittäjä (verkkokauppa)?
Homma kannattaa siirtää uuden perustettavan Osakeyhtiön nimiin kaikkineen. Silloin voit kuopata sen toiminimesi, ja kirjallisesti ilmoittaa viranomaisille myyneesi kaikki yrittämisen edellytykset ja välineet pois. Nyt voit ilmoittautua työkkäriin ja tarvitattaessa myös sossun luukulle hakemaan avustuksia
> 3. Vai lopetanko koko yrittämisen kerralla? ja kuinka sen teen!
No just tollain teet. Enää on löydettävä henkilö jonka nimiin yritys perustetaan. Vaimon nimiin ei ehkä kannata perustaa, ettei työkkärin ja sossun tädit ala epäillä palaneen käryä. Mutta jos joku velipoika tai serkku on sellaisessa elämäntilanteessa, että hänen omat (palkansaajan) sosiaaliturvansa eivät siitä vaarannu, niin hänen kanssaan sit vaan kimppaan.
Ainakaan tietyt firmat ei tykkää siitä että on Toiminimi olemassa, ja sitä pyörittelee otona, ja vie pois tehokasta työaikaa päätoimesta. Siinä mielessä palkkatöihin mennessä olemassa olevasta Tmi:stä voi olla haittaa, ei tosin aivan välttämättä. Mutta kun on kaikki myyty toisalle, niin siitä syntyy selvä hajurako.
Ja näiden toimien jälkeen sitten pääset rokottamaan hyvinvointiyhteiskuntamma tukia puolipimeesto... Me töihin jääneet yrittäjärehkijät koitetaan tehdä sen verran töitä että kaikille riittää lapioida rahaa sieltä yhteiskunnan pohjattomasta kassasta jatkossakn.
Hyviä vointeja ja alkavaa pikkujoulukautta.
. - yrittaja...
jolle myyt koko liiketoiminnan ja sieltä käsin sitten pyörittelet sitä putiikkia tai et, joka tapauksessa yritystoimintasi jäljetä eivät sieltä tänne ulotu.
Työkkäri ei tarkasta oletko yrittäjä vaan luottaa omaan ilmoitukseesi. Eli työttömän statuksen saat vaikka olisi alla toiminimet ja muut. Sen sijaan kassa (erityisesti YTK) ja Kela satunnaisesti vertaa heti sotuasi kaupparekisteritietoihin ja sieltä pongahtaa hallituksen jäsenyys tai toimitusjohtajuus esille ja rahat jää saamatta. Omistus osakeyhtiössä ei nouse esille koska osakkeenomistajia ei löydy julkisista rekistereistä, eli pitää ensin haistaa jotta alkavat tonkia enemmän ja se on enempi huonoa tuuria.- Allina Mallina
Myy verkkokauppa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 732795
- 632684
- 681792
- 241637
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä101515- 151402
- 481267
- 381243
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91229