Näillä palstoilla kysellään silloin tällöin em. todistuksesta, mistä ja millä hinnalla sen saa. Tilasin juuri VW merkkiseen autoon todistuksen, joten tässä ilmeiseti helpoin ja halvin vinkki (VW Audi). Ensin lähetin VW-tehtaan asiakaspelveluun kyselyn. Sieltä ilmoitettiin, että todistus tulee tilata asuinmaan pääedustajalta, ja tiedusteluni oli ohjattu asuinmaani eli Espanjan maahantuojalle. Sieltä tuli jo seuraavana päivänä viesti, että todistus tulee hankkia paikallisen jälleenmyyj'n kautta. Soitin Suomen maahantuojalle. Sieltä ilmoitettiin todistuksen maksavan jotakin 100 € luokkaa ja kestävän pari- kolme viikkoa. Sitten lähetin kyselyn Ruotsin maahantuojalle, koska ostin auton Ruotsista. Heti seuraavana päivänä tuli vastaus, että todistuksen saa heiltä ja maksaa 1000 Skr, mutta sen voi tilata myöskin VW:ltä Saksasta, osoitteesta http://coc.vw-transport.de. Sivuilta selvisikin, että se on oikea paikka hankkia VW ja Audi autoihin mainittu todistus. Tilasin ja maksoin luottokortilla 37 € alv 19 % posti, luvattiin muutamassa päivässä. Palveluun tulee rekisterröityä, joka tarkoittaa vain nimi- ja osoitetietojan antamista.
Eli voipa todeta Ruotsissa palvelun olleen todella hyvää! Sinänsähän ko. todistusta ei pitäisi tarvita uudehkoon autoon, joka on ollut Ruotsissa rekisterissä. Mutta Espanjassa asiat ovat joskus vähän toisin.
CoC todistus
22
4421
Vastaukset
- GM - VAG
Mä tilasin kans just tuolta. Mutta kuis se maksu? Vasta postissa sit vai kuinka?
Ei ihan synkkaa Suomen katastus ja Trafi. Konttorilla vaadittiin COC documentit.
Puhelu Trafille, niin he taas sanoi että jo hallussani olevat paperit riittää.
Ja että eikun konttorille vaatimaan hyväksyntää ja terveisiä TRAFILTA!
No kuis kävi? EI! Pitää olla paperit. Trafi on kuulema väärässä. Ja huomenna he selvittävät asiat keskenään.
Ärsyttävää tällainen, ku oletus on että Trafi kertoo ja määrää. Eihän tässä voi luottaa kohta minkään tahon määräyksiä ja lausuntoja. Ei KELE jaksa alkaa vääntelee asiaa. He yrittivät kyllä hymyssä suin konttorilla tarjota mahdollisuuden paperit tilata heidän kautta. Ja vain 135€. Just joo ja MOOSES!
Silkkaa rahastusta. Asiakkaana menee hyvät hermot heikkoon kuntoon. Ku pallottelevat, juoksuttavat ja rahastavat vain!- reeviis
auto ilman coc todistusta saksasta. ekalta konttorilta kysyttiin tarviiko ko paperia, pienen tuumimisen jälkeen totesivat että kyllä tarvii. ei kun toiseen konttoriin ja sama kysymys. vastaus - ei tarvita. satkun säästö :)
- VW-Audi
reeviis kirjoitti:
auto ilman coc todistusta saksasta. ekalta konttorilta kysyttiin tarviiko ko paperia, pienen tuumimisen jälkeen totesivat että kyllä tarvii. ei kun toiseen konttoriin ja sama kysymys. vastaus - ei tarvita. satkun säästö :)
Todistus maksoi postikuluineen 44 €, eli on ehdottomasti edullisin paikka tämä mainittu VW:n linkki. Maksoin luottokortilla (Visa). Todistus tuli muutamassa päivässä. Luulen, että todistusta vaaditaan siksi, että nyt verotetaan päästöjen mukaan, ja ne halutaan tarkistaa em. todistuksesta.
Toin keväällä vuoden vanhan Peugeotin Espanjasta Suomeen ja tulli vaati verotusta varten em. todistuksen. Sen sain Peugeotin maahantuojalta Suomessa maksutta.
Kehun vieläkin Ruotsin VW maahantuojaa, joka antoi em. linkin ja kertoi todistuksen saavan sielt'ä alle puoleen hintaan kuin heiltä. Tämä suomalainen Kesko-konserni tarvitsee tietenkin repiä autoilijalta joka euron, mikä mahdollista. Sen olen huomannut varaosissakin, jotka tilaan nykyisin netin kautta Saksasta. Tulevat kotiovelle puoleen hintaan tämän Kesko kaupan hintoihin nähden. - paapparipa
VW-Audi kirjoitti:
Todistus maksoi postikuluineen 44 €, eli on ehdottomasti edullisin paikka tämä mainittu VW:n linkki. Maksoin luottokortilla (Visa). Todistus tuli muutamassa päivässä. Luulen, että todistusta vaaditaan siksi, että nyt verotetaan päästöjen mukaan, ja ne halutaan tarkistaa em. todistuksesta.
Toin keväällä vuoden vanhan Peugeotin Espanjasta Suomeen ja tulli vaati verotusta varten em. todistuksen. Sen sain Peugeotin maahantuojalta Suomessa maksutta.
Kehun vieläkin Ruotsin VW maahantuojaa, joka antoi em. linkin ja kertoi todistuksen saavan sielt'ä alle puoleen hintaan kuin heiltä. Tämä suomalainen Kesko-konserni tarvitsee tietenkin repiä autoilijalta joka euron, mikä mahdollista. Sen olen huomannut varaosissakin, jotka tilaan nykyisin netin kautta Saksasta. Tulevat kotiovelle puoleen hintaan tämän Kesko kaupan hintoihin nähden.Kerro osoite, josta tilaat vara-osat. Huonoa palvelua olen täällä suomessa varaosatiskeillä saanut...
- silvissiin
reeviis kirjoitti:
auto ilman coc todistusta saksasta. ekalta konttorilta kysyttiin tarviiko ko paperia, pienen tuumimisen jälkeen totesivat että kyllä tarvii. ei kun toiseen konttoriin ja sama kysymys. vastaus - ei tarvita. satkun säästö :)
ei tuo todistus ole pakollinen, ainakin passat variantista täytyy löytyä jostain merkinnät variantista ja versiosta eikä niitä taida löytyä mistään muusta kuin ko todistuksesta, joka pitäisi olla auton mukana jo ostettaessa.....sehän on siinä mukana valmistajalta alunperin. tv. omakohtaista kokemusta ja selvityksen perusteella miksi saa erilaisia vastauksia eli kaikki ovat oikeassa. ei tarvita, mutta kaiva todiste tuosta yksilöidystä tuotavasta vekottimesta. ongelmia siis ainakin vw passat varianteissa tämän asian suhteen.
- LC 120
kyseisen coc-todistuksen (orginaalin) uutena eestiin rekisteröityyn autoon saa paikalliselta ARK:ilta. Vaatii henkilökohtaisen käynnin tai kaverin valtakirjalla. Aikaa menee 5 min ja todistus kustantaa 0€. Kustannukset alkavat vasta näillä kotimaisilla KARTELLI-konttoreilla.
- LC 120
Vielä edelliseen jos kylästä löytyy useampi ARK:n konttori niin on syytä varmistaa missä niistä dokumettia säilytetään. (coc-todistus = EC Certificate Of Conformity)
- Auto virosta
Paras onkin saada kun viron poikien rekisteriotteet muuten ovat hemmetin puutteellisia. Tyyppihyväksyntä, variantti ja versiotietoo ei löydy edes tuliterästä menopelistä. Hiukan olisi kehitettävää.
- Suomi laiton?
jos automalli on rekisteröity ja hyväksytty liikenteeseen toisessa EU/ETA maassa silloin kun ko. maa on ollut jo EU/ETA maa autoyksilön rekisteriin merkitystä päivästä huolimatta kun mallin osalta on jo ollut hyväksytty. Mikäli viranomainen haluaa päästöarvoista todistuksen on viranomaisen asia selvittää asia, ei EU kansalaisen. Tuosta on ihan selkeät lait EU sivustoilla ihan suomenkielisenä virallisena käännöksenä. Eli sen puoleen Trafi on ollut oikeassa tuossa aikaisemmassa viestissä mainitussa asiassa ettei CoC paperia tarvita. Katsastuskonttori on velvoitettu itse ottamaan yhteyttä Trafiin kaikissa epäselvissä tapauksissa sanoo Trafin ohjekin katsastuskonttoreille.
Välillä tuntuu siltä että yksityiset katsastusasemat tuntevat lain paremmin kun Trafin omat. Tämä oli oma huomio.- lc 120
COC-todistuksen tarvitsee ensi sijaisesti tulli jotta voi määritellä heille maksettavan maksun. Versioita samasta mallistahan on kymmeniä erillaisia ympäri eurooppaa ja kaikki eivät välttämättä täytä suomen tieliikennelain asetuksia. Kartellikonttori vain tarkistaa COC:ista juuri nämä versiot ja eu-stantardi numerot. Joillain mailla nämä tiedot on täydellisesti rek. otteessa ja toisilla ei (kuten omassa tapauksessani).
- Suikka suorassa
Jos autosta ei rek. otteen perusteella selviä esim. variantti ja versio, on kulutustietojen ym. tietojen kirjaaminen mahdotonta liikennetietojärjestelmään.
Silloin tarvitaan coc ja se on auton omistajan murhe. EI TIETENKÄÄN kenenkään muun.
Kaikki muu on paskanjauhantaa.
Pakettiauton tuominen vaatii aina coc:n koska niissä ei ole edes eu-tyyppihyväksyntää (se tähdillä eroteltu numerorotla)
- kannattaa osata saks
Olen yleensä pienen soittelurundin avulla saanut todistukset jotain kautta Saksasta valmistajilta ilmaiseksi.
- volakkari
voiko vuoden 2004 transportteriin saada co2 päästöarvot sisältävän coc-todistuksen?
- K1-Helppo-A
Ei tuon ikäiseen pakuun saa vielä virallista CO2-lukemaa koska se ei ole EU-tyyppihyväksytty ajoneuvo.
Ajoneuvovero menee siten kokonaismassan perusteella.- Metallimies2
i sen tarvitse ollakaan mikään COC -todistus,vaan EU -Bestätigung, missä on samat asiat ja sen sa Saksasta rafin "hyväksymistä" TÜV -toimistoista. Samoin Suomessa TÜV nordilta. Älkää sotkeko asioita.............(Sen muuten saa 90 -luvun autóihinkin....
- Nomikäkummasetaas
Kaikki ne autot jotka ovat pantu rekisteriin toisessa EU tai ETA maassa eivät lain mukaan tarvitse kuin rekkariotteen kaksi osaa lähtömaasta. Eli ei mitään CoC papereita. Asia on ihan suomalaisten omaa keksintöä. Asia on sanottu selvästi EU-direktiiveissä jos nyt osaa suomeksi lukea. Näin on ollut jo vuodesta 1995 jolloin Suomi liittyi EU:hun. Ja oli sitä ennen ETAssa. Ihme virityksiä varianttinumeroista ja muusta omituisesta: http://europa.eu/legislation_summaries/internal_market/single_market_for_goods/motor_vehicles/motor_vehicles_technical_harmonisation/index_fi.htm
- Metallimies2
Nomikäkummasetaas kirjoitti:
Kaikki ne autot jotka ovat pantu rekisteriin toisessa EU tai ETA maassa eivät lain mukaan tarvitse kuin rekkariotteen kaksi osaa lähtömaasta. Eli ei mitään CoC papereita. Asia on ihan suomalaisten omaa keksintöä. Asia on sanottu selvästi EU-direktiiveissä jos nyt osaa suomeksi lukea. Näin on ollut jo vuodesta 1995 jolloin Suomi liittyi EU:hun. Ja oli sitä ennen ETAssa. Ihme virityksiä varianttinumeroista ja muusta omituisesta: http://europa.eu/legislation_summaries/internal_market/single_market_for_goods/motor_vehicles/motor_vehicles_technical_harmonisation/index_fi.htm
Turha sun niistä rutista. Kyseisessä kirjoituksessa en ainakaan minä löydä kohtaa, ettei ulkomaisessa rekisteriotteessa tarvitse olla varianttia ja versiota. Jos ne puuttuu yhdenmukaisuus -todistus tarvitaan. Asia vain on kyllä niin, että sen hankintavelvollisuus on myyjällä.
Luuletko saavasi sen sitten joltain jobbariliikkeeltä tai vastaavalta saatikka sitten yksityiseltä ostettaessa.
Hankintavelvollisuuden olen kerran tarkistanut Eurooppatoimistosta.
Esim MB:n ollessa kyseessä mersun toimisto Hollannissa kysyy myyjäliikkeen nimen ja lasku menee sinne, jos osaa oikein toimia.
Hyviä hakuretkiä
PS. Joku teinihän voi taas viisastella kateuksissaan mitä vaan, mutten viitsi enää vastailla viisasteluihin.
- leinonen2
Ei Makssanut mitään ja tuli 4 päivässä saksan volkkarilta!!
https://coc.volkswagen-logistics.de/jctvwtcocwebprd/COCWeb/start.do- Olaf G.
Paitsi että veloittavat 59,50 € luottokortilta.
- C-xileq
onko totta että tehtaalta saa tilaamalla tiettyihin autoihin saksaksi tämän todistuksen? Pitää vain osoittaa että todistus on puuttunut uutena autosta, tälläisen huhun kuulin?
- metallimies2
Henkilöautoihin, mitkä on/ollut Saksan rekisterissä v:n 1991 jälkeen. Vuosiluku ei ole satavarma). Periaatteessa kaikilla, mitkä liikkuu rekisteröitynä, täytyy olla EG numero ja niistä ne laitteet on kasattu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108