Entiset todistajat

Mikä vaivaa osaa entisistä todistajista, kun he eivät osaa mennä elämässä eteenpäin, vaan jäävät polkemaan paikalleen.
Osan käytös on niin agressiivista, että sitä voisi jo pitää vainoamisena.

Sikäli harmi ettei ole mitään maailmanlopun ennustetta, jossa tuota voisi käyttää hyväksi.

11

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • typerää -

Ne littyy veljesseuraan ja alkaa vainoomaan toisii. Ei niil oo kaikki inkkarit kanootis..

• salaisuus?

Onko olemassa joku papru, joka pitää täyttää ja anoa jäsennyyttä?

• Draksviken 76/77

Ne vainoamiset on sinun päässä mitä oot saanut ite aikaan , kato peiliin, jos sulla itellä on elämä mennyt pieleen niin ei tarvi sitä paskaa kylvää tänne.

PS! Käy äkkiä poistattamassa tämä viesti, ettei kukaan ehdi lukea!
      Otan aikaa ja pari ryyppyä silla aikaa ja kattelen kelloa tuossa kuinka äkkiä tämä katoaa...
      Kello on nyt 22.02

• Kuule, sinä et ole peili josta minä katson itseäni.

Jos et pidä kirjoituksistani ole lukematta. En minäkään sinun viestejäsi minään pidä.

• zzzzzzz-zzzzzzz
        helel kirjoitti:

Kuule, sinä et ole peili josta minä katson itseäni.

Jos et pidä kirjoituksistani ole lukematta. En minäkään sinun viestejäsi minään pidä.

zzzzzzzzzz

• zzzzzzz-zzzzzzz kirjoitti:

zzzzzzzzzz

kova pala unohtaa menneisyytensä tai antaa anteeksi niille jotka on "fiilannu" linssiin.
        Jos ei anteeksi anna ei pääse elämässä eteenpäin.No,eihän sitä kokonaan menneisyyttään voi tietenkään unohtaa,mutta sen kanssa sinuiksi tuleminen vaatii myös anteeksiantoa.
        Minusta Jehovan todistajat saa tehdä mitä haluaa ja myös veljesseuralaiset.
        Mulla ei ole sinne enää mitään postattavaa,eikä paljoa tännekään.
        Joskus tietenkin heitän jutun rakkaasta Vapahtajastani Herrastamme Jeesuksesta Kristuksesta joka kuoli meidän jokaisen puolesta,myös sinun.
        Usko Häneen niin sinä pelastut.

• Eski.

"Mikä vaivaa osaa entisistä todistajista, kun he eivät osaa mennä elämässä eteenpäin, vaan jäävät polkemaan paikalleen.
      Osan käytös on niin agressiivista, että sitä voisi jo pitää vainoamisena."

Jää polkemaan paikalleen?, hhm, johtuu ehkä siitä kun järjestö on niin sulkeutunut? Todistajillahan ei saisi olla "maailmallisia" ystäviä, ovat siis aina vain keskenään tekemisissä. Kun joudut ulos järjestöstä, tai itse päätät lähteä siitä, tulee melkoinen tyhjiö, pitkäksi aikaa. Kestää oman aikansa, että saa, ja pystyy muodostamaan uuden ystäväpiirin. Kaikille se ei ole niin helppoakaan, riippuu luonteesta. Se on myös melko radikaali muutos jo ihan päiväjärjestykseenkin, ja tutkimiset, ja kokoukset pois, mitä tilalle?? Kyllä se vie oman aikansa.
      Onko tämä vaino, ajatuksena jotenkin tullut ikäänkuin muotiin? Siitä on nyt jonkin verrankin kirjoiteltu.

• "Jää polkemaan paikalleen?, hhm, johtuu ehkä siitä kun järjestö on niin sulkeutunut?"

Aika hyvä huomio. Tästä voisi ajatella myös sen, että kun on tottunut tietynlaiseen "tiukkaan
        ja pieneen piiriin", niin on altis ajautumaan toiseen samanlaiseen jos sattuu sellaisen löytämään.
        Itse kyllä arvostan VAPAUTTA. Onneksi voin tehdä lain ja omantunnon ym. puitteissa mitä haluan.
        Veikkaan että alistumisen vaatimus seurakunnassa voi myös olla myöhemmin ongelma, varsinkin jos sen
        on hyvin sisäistänyt. Se, altistaako se ongelmille maailmassa on sitten yksilöstä kiinni.

Vaino on ilman muuta jatkuvasti muodissa, vaikka en kyllä pidä sitä kovin hyvänä juttuna.
        Jos kaikki annettu palaute esim. pidettäisiin aina vainona, niin se on jo iso torppaaja asioista keskustelulle.

• >>Mikä vaivaa osaa entisistä todistajista, kun he eivät osaa mennä elämässä eteenpäin, vaan jäävät polkemaan paikalleen.

Jos paikalleen polkemisella tarkoitetaan sitä että keskustelee jehovantodistajuuden ilmiöistä ja vt-seuran kyseenalaisista edesottamuksista, niin samalla logiikalla myös entiset alkoholistit, jotka puhuvat alkoholismista ja pyrkivät auttamaan alkoholisteja, polkevat paikallaan. Mielestäni kummassakaan tapauksessa ei ole pienimmässäkään määrin kyse paikallaan polkemisesta.

Entisen jehovantodistajan motiivit keskustella entisestä uskonlahkostaan riippuu pitkälti keskustelijasta. Minkäänlainen yleistäminen ei ole tarpeen tässäkään asiassa.

>>Osan käytös on niin agressiivista, että sitä voisi jo pitää vainoamisena.

Itse en ole havainnut mainittavaa aggressiivisuutta entisten jehovantodistajien taholta. Toki todellisuuteen havahtumiseen kuuluu se aika jolloin kokee tulleensa kusetetuksi, ja siitä seuraavat tunnereaktiot ovat täysin luonnollisia. Ajan myötä tuokin helpottaa ja asioista voi keskustella suuremmitta tunnereaktioitta.

Mitä vielä tuohon ajatukseen paikallaan polkemisesta tulee, niin olen heittänyt siihen joskus vastakysymyksen että miksi ihmeessä vt-seuran kyseenalaisista edesottamuksista ei tulisi herättää julkista keskustelua. Tämä kysymys siis silloin jos alkuperäisen kysymyksen on tarkoitus kyseenalaistaa koko keskustelu jehovantodistajuudesta.

• "Minkäänlainen yleistäminen ei ole tarpeen tässäkään asiassa. "

Jos katsoit tarkasti, niin kirjoitin "Mikä vaivaa OSAA entisistä todistajista"
        Tarkoitus ei myöskään tässäkään kohtaa ole yleistää.

"Mitä vielä tuohon ajatukseen paikallaan polkemisesta tulee, niin olen heittänyt siihen joskus vastakysymyksen että miksi ihmeessä vt-seuran kyseenalaisista edesottamuksista ei tulisi herättää julkista keskustelua. Tämä kysymys siis silloin jos alkuperäisen kysymyksen on tarkoitus kyseenalaistaa koko keskustelu jehovantodistajuudesta. "

Tämä on toinen mihin ei voi olla kiinnittämättä huomiota. Jos kysyy miksi osa jää junttaamaan paikalleen ja käyttäytyy aggreesiivisesti, niin tästäkin joku voi vetää sellaisen johtopäätöksen että tarkoitus on estää keskustelu todistajien opista. En kyllä itse keksi mistä sellainen ajatus voi tulla. Joten ei iene tarpeen vastata enempää.

Jatkuva julistaminen ilman keskustelua on oma lukunsa, ja sellainen voi joskus olla tympäisevää , mutta nähdäkseni lukeminen on vapaaehtoista.

Sen sijaan kaikkia näkemyksiä, MYÖS TODISTAJIEN OPPIEN VASTAISIA TULEE VOIDA KYSEENALAISTAA.
        Jos joku tekee sen hölmösti, hän on joko tietämätön ja tarvitsee neuvoja, tai sitten muuten hölmö ja asia ei vaadi liikaa huomiota.

Oppi, joka ei kestä keskustelua, sisältää ongelmia. Riippumatta siitä mitä se opettaa.

• helel kirjoitti:

"Minkäänlainen yleistäminen ei ole tarpeen tässäkään asiassa. "

Jos katsoit tarkasti, niin kirjoitin "Mikä vaivaa OSAA entisistä todistajista"

"Mitä vielä tuohon ajatukseen paikallaan polkemisesta tulee, niin olen heittänyt siihen joskus vastakysymyksen että miksi ihmeessä vt-seuran kyseenalaisista edesottamuksista ei tulisi herättää julkista keskustelua. Tämä kysymys siis silloin jos alkuperäisen kysymyksen on tarkoitus kyseenalaistaa koko keskustelu jehovantodistajuudesta. "

Tämä on toinen mihin ei voi olla kiinnittämättä huomiota. Jos kysyy miksi osa jää junttaamaan paikalleen ja käyttäytyy aggreesiivisesti, niin tästäkin joku voi vetää sellaisen johtopäätöksen että tarkoitus on estää keskustelu todistajien opista. En kyllä itse keksi mistä sellainen ajatus voi tulla. Joten ei iene tarpeen vastata enempää.

Jatkuva julistaminen ilman keskustelua on oma lukunsa, ja sellainen voi joskus olla tympäisevää , mutta nähdäkseni lukeminen on vapaaehtoista.

Sen sijaan kaikkia näkemyksiä, MYÖS TODISTAJIEN OPPIEN VASTAISIA TULEE VOIDA KYSEENALAISTAA.
        Jos joku tekee sen hölmösti, hän on joko tietämätön ja tarvitsee neuvoja, tai sitten muuten hölmö ja asia ei vaadi liikaa huomiota.

Oppi, joka ei kestä keskustelua, sisältää ongelmia. Riippumatta siitä mitä se opettaa.

>>Jos katsoit tarkasti, niin kirjoitin "Mikä vaivaa OSAA entisistä todistajista"

Tämä ok. Ehkä olisi ollut paikallaan antaa jotain esimerkkejä mainitsemastasi aggressiivisuudesta, eiks je.

>>En kyllä itse keksi mistä sellainen ajatus voi tulla. Joten ei iene tarpeen vastata enempää.

Ajatus juontaa siitä mitä tällaisella asettelulla yleensä tarkoitetaan. Jos tarkoitit jotain muuta, niin ehkä tässäkin olisi ollut hyvä esittää täsmällisempiä esimerkkejä siitä mitä tarkoitat.

>>Oppi, joka ei kestä keskustelua, sisältää ongelmia. Riippumatta siitä mitä se opettaa.

Juurikin näin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      172
      2101
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      37
      1465
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      132
      1154
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      56
      912
    5. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      856
    6. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      250
      814
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      20
      792
    8. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      18
      735
    9. Aina ku nään sun kuvan

Tekis mieli kirjoittaa viesti: Moi kulta, on ikävä❣️🤗 ihan noin vain, lyhyt ja ytimekäs 😁🤭
      Ikävä
      58
      713
    10. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      198
      654
    Aihe