Isuzu d-max

.....

Mitä kokemuksia? Miten on pelanneet, onko ollu remonttia esim hehkut?Paljoko kertyny km

11

6251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pirskattia,

      hehkut särkyy mielestäni tuntien kertyessä, ei siihen merkki mitään vaikuta hä?

    • tyytyväinen!!!

      Palstalla on melkoisesti juttua k.o.autosta ja koska auton maahantuonti aloitettiin vasta v.2007 eli sen kestävyydestä ihan varmaa tietoa ole.Minulla on 3.0 autom.ollut vajaa pari vuotta ja sen ajo-ominaisuuksiin
      olen tyytyväinen.On hiljainen tehokas ja melko taloudellinenkin kokoisekseen co 237g/km johon ei moni käsivalintainen pääse edes pienemmällä 2,5 litran koneella.(voit vertailla lukua mm.mahantuojien sivuilla)
      Ajettu on nyt vasta rapiat 40 tkm,ja mitään vikoja ei luonnollisesti näillä kilometreillä ole ollut.Varustetaso
      3 litraisessa on aivan eri luokkaa kuin 2,5 litraisessa (mm.automaatti ajotietokone vakionopeudensäädin jne..).
      Valintani kohdistui siksi tähän kun hintaero ei kuitenkaan valtavan iso ollut.

      • .....

        Eikö oo muka tarvinnu hehkuja vaihtaa?Meillä meni 3 hehkua 25000 ajettuna. kylmäkäynnistys huononi oleellisesti.miten muilla käynnistyy kylmästä?


      • malli?
        ..... kirjoitti:

        Eikö oo muka tarvinnu hehkuja vaihtaa?Meillä meni 3 hehkua 25000 ajettuna. kylmäkäynnistys huononi oleellisesti.miten muilla käynnistyy kylmästä?

        Mitä ihmeen hehkujen vaihtamisia noilla kilometreillä? Mikähän auto sulla on,tuskin kai sentään
        Isuzu d-max,vai kyseletkö täällä juuri siksi siitä.Minulla on ollut useita eri merkkejä mm,Hiace,Citroen jympy
        näistä kaksi viimeisintä mainiten.Vaihtanut ne olen kylläkin uuteen alle 100 tkm,mutten milloinkaan ole
        hehkuja niihin vaihtanut.Sulla lienee käsissä joku "maanantaikappale" jos 25.000 tälläisiä hommia on.


      • niin hehkuu
        malli? kirjoitti:

        Mitä ihmeen hehkujen vaihtamisia noilla kilometreillä? Mikähän auto sulla on,tuskin kai sentään
        Isuzu d-max,vai kyseletkö täällä juuri siksi siitä.Minulla on ollut useita eri merkkejä mm,Hiace,Citroen jympy
        näistä kaksi viimeisintä mainiten.Vaihtanut ne olen kylläkin uuteen alle 100 tkm,mutten milloinkaan ole
        hehkuja niihin vaihtanut.Sulla lienee käsissä joku "maanantaikappale" jos 25.000 tälläisiä hommia on.

        Eipä "HEHKUT" juuri murhe ole,mulla on vanha Hiace ajettu jo yli 300 tuhatta kilometriä,en kertaakaan vielä hehkutulppia ole joutunut vaihtamaan ja aina käymään on lähtenyt.Voithan sinä siis niitä vaihdella jos haluat,mutta tarkista toki ensin mm.akku jne...vika löytyy muualta jos autosi ei käynnisty ei todellakaan hehkuista(kun auto on 25.000 km.ajettu).


      • .....
        niin hehkuu kirjoitti:

        Eipä "HEHKUT" juuri murhe ole,mulla on vanha Hiace ajettu jo yli 300 tuhatta kilometriä,en kertaakaan vielä hehkutulppia ole joutunut vaihtamaan ja aina käymään on lähtenyt.Voithan sinä siis niitä vaihdella jos haluat,mutta tarkista toki ensin mm.akku jne...vika löytyy muualta jos autosi ei käynnisty ei todellakaan hehkuista(kun auto on 25.000 km.ajettu).

        No hehkut on irrotettu ja testattu 3 oli viallista ja vain 1 toimiva.Tämä siis isuzu d max vm 08 takuukorjaukseen 25000 ajettuna.


      • itseään!!!!
        ..... kirjoitti:

        No hehkut on irrotettu ja testattu 3 oli viallista ja vain 1 toimiva.Tämä siis isuzu d max vm 08 takuukorjaukseen 25000 ajettuna.

        Alottajalla ihan hyvä "pointti" tällekkin keskustelulle,mullla jo yli 100 tkm.mittarissa 2,5 dw kanssa
        ei mitään ongelmia,hehkua ei edes pääse juuri käyttämään väärin.Joten olet saanut ehkä käsiisi Maanantai kappaleen.


      • Max-D
        itseään!!!! kirjoitti:

        Alottajalla ihan hyvä "pointti" tällekkin keskustelulle,mullla jo yli 100 tkm.mittarissa 2,5 dw kanssa
        ei mitään ongelmia,hehkua ei edes pääse juuri käyttämään väärin.Joten olet saanut ehkä käsiisi Maanantai kappaleen.

        Usein kylmänä liikkeellelähdettäessä tuntuu olevan veto poissa ja pellinalla kuulostaa käyvän puhuri. Vaiva jatkuu usein 100-200m kunnes meno normalisoituu. Vaiva on ollut uudesta saakka.
        Olen huolloissa valittanut asiasta, mutta eivät tunnu löytävän vikaa, joku paineanturi vaihdettiin ekassa huollossa, ei apuja. Tammikuussa loppuu takuu ja 45tkm huoltokin on tuotapikaa.
        Onkos muilla d-maxeilla ollut moista ongelmaa? Oma perstuntuma on että muuttuvasiipinen turbo jumittaa??
        Toinen huolloissa (uudesta saakka) valitettu vaiva on vasemmalta takaa kuuluva kolina, johon ei myöskään huolto ole löytänyt syytä. Iskari, jousen pusla, tankki tms siellä kolisee?
        Edellisessä huollossa olivat vedonvalinnan merkkivalot palaneet painikkeesta. Kytkin on kuulema poltin, niinpä eivät vaihtaneet lamppua....
        Viimehuoltoon valitin kojelaudan kolinasta, saivat hiljenemään. Oli kuulema radiossa jotain löysällä.
        Saapa nähdä miten huollot pelaa jatkossa, kun merkin myynti on loppunut täälä e-kymessä?
        L- mallissa on avaintoiminen keskuslukitus. Ensimmäinen avain on kulunut käyttökelvottomaksi jo ennen 45tkm huoltoa...


      • ole!
        Max-D kirjoitti:

        Usein kylmänä liikkeellelähdettäessä tuntuu olevan veto poissa ja pellinalla kuulostaa käyvän puhuri. Vaiva jatkuu usein 100-200m kunnes meno normalisoituu. Vaiva on ollut uudesta saakka.
        Olen huolloissa valittanut asiasta, mutta eivät tunnu löytävän vikaa, joku paineanturi vaihdettiin ekassa huollossa, ei apuja. Tammikuussa loppuu takuu ja 45tkm huoltokin on tuotapikaa.
        Onkos muilla d-maxeilla ollut moista ongelmaa? Oma perstuntuma on että muuttuvasiipinen turbo jumittaa??
        Toinen huolloissa (uudesta saakka) valitettu vaiva on vasemmalta takaa kuuluva kolina, johon ei myöskään huolto ole löytänyt syytä. Iskari, jousen pusla, tankki tms siellä kolisee?
        Edellisessä huollossa olivat vedonvalinnan merkkivalot palaneet painikkeesta. Kytkin on kuulema poltin, niinpä eivät vaihtaneet lamppua....
        Viimehuoltoon valitin kojelaudan kolinasta, saivat hiljenemään. Oli kuulema radiossa jotain löysällä.
        Saapa nähdä miten huollot pelaa jatkossa, kun merkin myynti on loppunut täälä e-kymessä?
        L- mallissa on avaintoiminen keskuslukitus. Ensimmäinen avain on kulunut käyttökelvottomaksi jo ennen 45tkm huoltoa...

        Kymessä on mm.useita fixus huoltokorjaamoita
        ww.fixushuolto.fi/www/fixuswww_V2.nsf/sp?Open&cid=1-2-huoltokorjaus&koinf=Fixus Korjaamo\
        Lisäksi löytyy monia muita ketjuja (mm.S huolto)ja yksittäisiä pienempiä pajoja jotka huoltavat autosi tehtaan
        määrämien hulto-ohjelmien mukaisesti.Tämä riittää myös takuu aikana.Suomessa on monta vuotta ollut jo asiakaalla valinnanvapaus huoltoihin liittyen.Merkkiliikkeet ovat pääsäntöisesti kalliimpia ja siksi olen autoni ensihullosta lähtien huollattanut muualla. Tämä valinnanvapaus ei vain tunnu monellekkaan menevän perille vaikka "vuositolkulla" k.o.asetus on ollut voimassa.


      • Max-D
        ole! kirjoitti:

        Kymessä on mm.useita fixus huoltokorjaamoita
        ww.fixushuolto.fi/www/fixuswww_V2.nsf/sp?Open&cid=1-2-huoltokorjaus&koinf=Fixus Korjaamo\
        Lisäksi löytyy monia muita ketjuja (mm.S huolto)ja yksittäisiä pienempiä pajoja jotka huoltavat autosi tehtaan
        määrämien hulto-ohjelmien mukaisesti.Tämä riittää myös takuu aikana.Suomessa on monta vuotta ollut jo asiakaalla valinnanvapaus huoltoihin liittyen.Merkkiliikkeet ovat pääsäntöisesti kalliimpia ja siksi olen autoni ensihullosta lähtien huollattanut muualla. Tämä valinnanvapaus ei vain tunnu monellekkaan menevän perille vaikka "vuositolkulla" k.o.asetus on ollut voimassa.

        Kokemusta on näistä ns. ketjupajoista. Sutta ja sekundaa tulee ja hintakin asettuu loppupelissä kalliimmaksi kun opetellaan erikoisemman merkin jutut tuntiveloituksella. "Valohoitolat" on vielä erikseen. Tallaisen ketjumerkin voi ostaa lähes jokainen kyläpaja , rahalla, oli osaamista eli ei. Esimerkkejä Kymessä on.
        Merkkihuollossa on sentään osat käypäsiä ja työt on kiinteästi hinnoiteltua. Kyllä valinnanvapaus tässä tapauksessa on merkkiliike, vien vaikka Kouvolaan tai Lpr:ään jos tarvitsee.


      • tyytyväinen!!!
        Max-D kirjoitti:

        Kokemusta on näistä ns. ketjupajoista. Sutta ja sekundaa tulee ja hintakin asettuu loppupelissä kalliimmaksi kun opetellaan erikoisemman merkin jutut tuntiveloituksella. "Valohoitolat" on vielä erikseen. Tallaisen ketjumerkin voi ostaa lähes jokainen kyläpaja , rahalla, oli osaamista eli ei. Esimerkkejä Kymessä on.
        Merkkihuollossa on sentään osat käypäsiä ja työt on kiinteästi hinnoiteltua. Kyllä valinnanvapaus tässä tapauksessa on merkkiliike, vien vaikka Kouvolaan tai Lpr:ään jos tarvitsee.

        Lakkaappa jo meuhkaamasta,sillä minulle on kertynyt juuri huoltojen kautta reilut säästöt
        kun en ole merkkikorjaamoita käyttänyt n.100e/kerta jo pelkissä ns. öljynvaihto huolloissa.D-maxissa ensimmäinen todellinen huoltohan on 45 tkm. Mitään ongelmia ei autossa ole ollut
        kuten sinulla,lienetkö d-maxin omistajakaan vähän epäillyttää,minä olen laittanut vain diseliä tankkiin ja nautiskellut ainakin toistaiseksi kelpo kyydistä. Se mitä ehdotin kun "kitiset" palstalla huolloista oli tarkoitettu vaihtoehdoksi,kun kerran huolta merkkiliikkeesi loppumisesta kannoit oli omaltapuoleltani vilpitön ehdotus,koska nämä huollot ovat niin pieniä
        lähinnä oljynvaihtoja että ne tekee lähes paja kuin paja. Meuhkaa ihan rauhassa täällä jos tykkäät oli lähinnä tarkoitus hyvien kokemuksien kautta ehdottaa vaihtoehtoa.Vanha totuus on ettei kaikille käy mikään ja toisilla kestää ainoastaan varreton leka joka senkin lopulta hukkaavat.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      112
      4498
    2. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      200
      3717
    3. 202
      3011
    4. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      77
      2872
    5. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      60
      2747
    6. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      84
      1421
    7. 60
      1266
    8. Aitolehti Capital

      HehkuB on myynnissä, kovalla työllä saavutettu unelma joka sekin lässähti kuten kaikki mihin ryhtyy! Nyt Sewen asialle
      Kotimaiset julkkisjuorut
      238
      1092
    9. Missä kuussa

      Rakkaasi on syntynyt?
      Ikävä
      61
      1006
    10. MOT: Työmarkkinatori on olemattomien työpaikkojen hakupaikka

      Työpaikkojen tietoja ei tarkisteta, ja ainakin noin noin 10% on olemattomia työpaikkoja ja sen lisäksi eri rekryfirmat t
      Maailman menoa
      120
      1003
    Aihe