Ahvenanmaa aikoo tukkia

porsaanreiän

"Kesämökkejä maakunnasta ei kuitenkaan vieläkään irtoa mannersuomalaisille. Turun Sanomat kertoi heinäkuussa, että maanomistuslakia kierretään hankkimalla mökkejä yrityksen nimiin. Ahvenanmaa vastasi pian ilmoittamalla, että se aikoo tukkia porsaanreiän."
http://www.ts.fi/online/kotimaa/173761.html

6

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maan päällä

      En ottais sieltä mökkiä vaikka ilmaisiksi annettais. Siellä on niin rutosti punkkejakin ja ne kuulema syrjivät suomenkieleisiä.

      • antiaffena

        Ahvenaisen mielestä Ahneidenmaa on suorastaan paratiisi suomenkielisille. ;)


      • antiaffena kirjoitti:

        Ahvenaisen mielestä Ahneidenmaa on suorastaan paratiisi suomenkielisille. ;)

        Paratiisiksi en ole koskaan Ahvenanmaata sanonut, sellaista tuskin mistään löytyy. Sen olen sanonut ja sanon sen nytkin: Ahvenanmaa on hyvä paikka asua ja elää äidinkielestä riippumatta,


    • Alaja

      Eikös kaksikielisyys olekkaan rikkaus? Saavatko muualla Suomessa asuvat ruotsinkieliset kuitenkin ostaa mökkejä sieltä?

      Suoraan sanottuna on vain hyvä etteivät suomalaiset kanna rahojaan svedurasisteille.

      • Manner-Suomessa asuvat ruotsinkieliset eivät voi ostaa mökkiä täältä. Mökin ostoon tarvitaan kotiseutuoikeus ja sen saa asuttuaan viisi vuotta Ahvenanmaalla, Suomen kansalainen pitää olla, äidinkieli voi olla mikä tahansa.


    • HEIL FREUDENTHAL!

      Nuuskan ja kalastajien ylläpitämä apartheid ja Kim-Jong Wallinin suojelema Goebbels tyyllinen utopia voi ilmeisesti hyvin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      158
      2569
    2. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      135
      1966
    3. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      106
      1815
    4. Mikä on hän on ammatiltaan?

      Vai tiedätkö mitä kaivattusi tekee työkseen?
      Ikävä
      73
      1480
    5. Mitä ajattelit silloin kun

      Löysit hänet?
      Ikävä
      78
      1414
    6. Anna vielä vähän vihreää valoa

      Teen sitten siirtoni, nainen. Tiedän, että olet jo varovaisesti yrittänyt lähestyä, mutta siitä on jo aikaa. Jos tunnet
      Ikävä
      24
      1392
    7. Syksyinen aamuketju suden

      Hyvää huomenta ja kaunista syyspäivää. 🌞🍁🍂☕
      Ikävä
      227
      1100
    8. Miksi homous puhuttaa konservatiiveja vuodesta toiseen?

      Kysymykseen on vastattukin Kansanlähetyksen osalta: "Miksi sukupuoleen ja seksuaalisuuteen liittyvät asiat ovat konserv
      Luterilaisuus
      222
      906
    9. Uskotko että kohdataan vielä?

      Kysymys otsikossa, aloitukseen ei muuta lisättävää.
      Ikävä
      60
      906
    10. Oletko tutustunut muihin

      Samalla tavalla kuin häneen?
      Ikävä
      73
      900
    Aihe