Astmaatikolle beetasalpaaja?

Oisko ehdotuksia.. propalista joku on sanonut että ei sopis. kaverilla käytössä bisoprolol mites se? entä onko mitä vaihtoehtoja? mitä käytätte itse?
2659
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

eipä tullut apuja täältä mutta psyka kirjotti tuon bisoprololin... eiköhän se auta.

Äänestä

sillä se on nk epäselektiivinen betasalpaaja, joka supistaa keuhkoputkia, astmaatikolla, jolla keuhkoputkien supistuminen kuuluu taudinkuvaan, tämä voi aiheuttaa suuria ongelmia/aiheuttaa pahan astmakohtauksetn = ei siis kannata käyttää. bisoprololi on puolestaan nk kardio- eli sydänselektiivinen betasalpaaja, joka ei tuota keuhkoputkien supistumista aiheuta. siksi joku astmaatikko saattaa sitä varauksin popsia.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


ihme lääkkeitä kirjoitti:

Oisko ehdotuksia.. propalista joku on sanonut että ei sopis. kaverilla käytössä bisoprolol mites se? entä onko mitä vaihtoehtoja? mitä käytätte itse?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu