Hormonikierukka ja kohtutulehdus!

mappe_89

Haluaisin tietää onko kenellekkään muulle käynyt näin! Olen 1,5 vuotiaan pojan äiti ja mulle laitettiin Mirena- hormonikerukka n. 5kk sitten. Aikaisemmin ei yhtään mitään vaivaa ollut, vuodot jäi melkein heti pois ja olen ollut han tyytyväinen tähän asti... Viikko sitten en kyennyt enää töihin vaan menin ensiapuun valittaen kovaa alavatsakipua ja huonoa oloa (en siis meinannut edes sängystä päästä ylös) Siellä eivät osanneet sanoa mitään-> lähete sairaalaan tutkimuksiin. Mitään eivät varuudella osanneet sanoa, mutta määräsivät kohtutulehdukseen kovat ab:t. kivut ovat osittain helpottaneet, mutta nyt uusin oireina alapään turvotus, kamala kutina ja kamala ruskea kökköinen vuoto!!! Onko mulle nyt tullut jo hiivatulehdus?? Pitäisikö kierukka ottaa pois, voisiko se aiheuttaa nämä ? Onko kenelläkään kokemuksia vastaavasta??

8

13500

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lisäinfoaa...

otettiinko sulta papakoe ennen asennusta? ja poissuljettiin kaikki tulehdusmahdollisuudet? onko sama seksikumppani?

• mappe_89

Joo mulle tehtiin papakoe, missä näkyi tulehdus, sihen määrättiin lääkkeet, mutat sen jälkeen ei eää tarkastettu oliko tulehdus pois va ei :( Kyllä mulla on sama kumppani ollu jo viimeiset 2 vuotta.

• juu....

Äidilläni oli parisen vuotta kierukka, ja koko sinä aikana kärsi jatkuvista vuodoista ja tulehduksista. Kierukka poistettiin ja tulehdukset loppui siihen.

Eli kyllä taitaa olla parasta otattaa se koko härveli pois, ettet vaan sairastu pahemmin mihinkään tulehdukseen :)

• mappe_89

Olen tullut itse myös siihen tulokseen,että se kirerukka olisi ihan fiksua poistattaa tuolta. Sain vihdoin antibiootti kuurin syötyä ja nyt jo alkanut tulla paineen tunne takaisin:( En tiedä mistä se johtuu, mutta kyllästynyt olen tähän tunteeseen. Ihan kuin menkat ois koko ajan päällä, mutta tähän ei auta edes särkylääkkeet... Jumpan jälkeen erityisesti tulee kivut esiin, olisikohan niissä jtn yhteläisyyttä ??

• jeps...
        mappe_89 kirjoitti:

Olen tullut itse myös siihen tulokseen,että se kirerukka olisi ihan fiksua poistattaa tuolta. Sain vihdoin antibiootti kuurin syötyä ja nyt jo alkanut tulla paineen tunne takaisin:( En tiedä mistä se johtuu, mutta kyllästynyt olen tähän tunteeseen. Ihan kuin menkat ois koko ajan päällä, mutta tähän ei auta edes särkylääkkeet... Jumpan jälkeen erityisesti tulee kivut esiin, olisikohan niissä jtn yhteläisyyttä ??

Kyllä se varmaan on niin, että joillekin tuo kierukka ei vain sovi, että keho alkaa tavallaan "hylkiä" sitä, ihmekös tuo nyt on kun joku vieras esine tungetaan sisuksiin moneksi vuodeksi :) Uskon että nuo jumpan jälkeiset tuntemukset liittyy myös asiaan.

• mappe_89
        jeps... kirjoitti:

Kyllä se varmaan on niin, että joillekin tuo kierukka ei vain sovi, että keho alkaa tavallaan "hylkiä" sitä, ihmekös tuo nyt on kun joku vieras esine tungetaan sisuksiin moneksi vuodeksi :) Uskon että nuo jumpan jälkeiset tuntemukset liittyy myös asiaan.

Sain jopa aikaiseksi soittaa neuvolaan ja kertoa uusista vaivoista. Maanantaina lähtee tämä vekotin pois:) Toivottavasti kaikki on nyt sitten kiinni tuosta kierukasta ja helpottaa kun sen saa pois! (kun siis kierukalla on sellainenkin vaikutus,että se lisää mahdollisuutta saada kystia tuonne ja multa jo yksi löytyi) Kyllähän sitä sitten tulee mietittyä kaikenlaisia syitä mistä voisi kivut johtua :/

• Anonyymi

Naiset voisivat itsenäisesti kerätä tietoa hormonikierukan vaikutuksista. Naisia riittää antamaan kertomuksiaan. Olisiko naistoimittajilla kiinnostusta asian ottamiseksi keskustelujen ja artikkelien aiheeksi.
      Miehet ovat kehittäneet synteettisen naishormonin, mutta itse eivät kyseisiä kemiantuotteita suostu käyttämään!

• Anonyymi

On syytä tiedostaa, että kyseessä ei ole "luonnollinen naishormoni", vaan kemiallisesti rakennettu, hormonin tapaan toimiva kemian tuote.
      Naisen lisääntymiskykyä estäviä aineita ovat yleensä aineet, jotka muuttavat kohdun limakalvoa niin, ettei alkio kykene kiinnittymään kohdun limakalvoon. Aineen sanotaan estävän myös kohdun limakalvon "hyperplasia".
      Millainen kemiallinen ainekoostumus synteettisellä hormonilla siis on? Se estelee monia naisten kehoprosesseja (Vaihdevuosihormonikorvaushoito).

Luonnollisella hormonilla ei ole sellaista vaikutusmekanismia; kohdun limakalvon jähmettämiseksi ym! Kyseessä on siis aivan erityyppinen kemiantuote kuin naisen "luonnollinen hormoni"
      Kemiantuotteet matkivat hormonia, mutta niillä on paljon muitakin vaikutuksia ihmisen elintoiminnoissa. Ei edes mitenkään mairittelevia!

Ottakaa selvää! Naisten terveyden kannalta asia ei ole yhdentekevä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      103
      3114
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      499
      2458
    3. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      89
      1643
    4. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1346
    5. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      70
      1218
    6. Jos jotain saisit muuttaa kaivatussa

niin mitä muuttaisit?
      Ikävä
      83
      976
    7. Ellen Jokikunnas paljastaa - Näin Ralph-poika, 8, vaikuttaa Italiassa asumiseen: "Jos jossain..."

Miten käy Italiassa asumisen tulevaisuudessa? Ellen Jokikunnas ja Jari Rask remontoivat unelmiensa kodin Italiaan ja sa
      Suomalaiset julkkikset
      17
      965
    8. Pandatalo

Pandatalo myyty. 👍👍👏👏
      Ähtäri
      34
      925
    9. Sheikki Laakso puolustaa poikaansa ja ilmeisesti tunnustaa itse nuorena syyllistyneensä samaan

Perussuomalaisten kansanedustajan Sheikki Laakson poika Nico Laakso on persujen kuntavaaliehdokas Kouvolassa ja aluevaal
      Maailman menoa
      76
      852
    10. Tänään Uutisnuotassa !

Ähtärin valtuustoryhmien Kokoomus, Keskusta, SDP ja KD kannanotto 27.3.2025 Ähtärinjärven Uutisnuotassa: *Rakentavaa yh
      Ähtäri
      41
      777
    Aihe