Missä mahtaa olla vika. Yhtäkkinen vika tuli. Käynnistyy mutta kone ei jaksa pyörittää vaan sammuu heti parin sekunnin päästi ku seinään. Volkkari on auto vm 92.
Käynnistyy mutta sammuu heti..
11
22037
Vastaukset
- ghfxtghk
Ensin tietysti kannattaa varmistaa että tankissa on VARMASTI bensaa.
Sitten voimme varmaankin päätellä että moottori on mekaanisesti ehjä jos käy edes sen muutaman sekunnin, eli jakohihna ehjä.
Sen jälkeen pitäisi alkaa selvittämään saako moottori sitä bensaa. Eli jos nelipisteruisku niin suuttimet irti imusarjasta ja katsomaan että tuleeko niistä startatessa bensaa. Jos ei tule, toimiiko bensapumppu jne.
Jos taasen tuota bensaa tulee niin kokeilemalla sytytystulpalla että tuleeko sytytyskipinää. Jos ei tule niin sitten selvittämään onko vika sytytysyksikössä tms.
Eli jos ei autosta oikein ymmärrä => korjaamolle, on helpompi, eikä sittenkään niin paljon kalliimpi kuin se että alkaisi itse vaihtelemaan osia. - sdghjjjk
käynnissä, jos heti käynnistymisen jälkeen painaa kaasua?
- Känni Josh
Ton ikäsessä joko on ajonesto, tai sitten ei. Jos on ni se on se. Jos ei, niin kaasuttimen ja imusarjan välistä kumilaippaa epäilen. Näkemättä ja kuulematta ei voi sanoa.
- jgfklds
Miun autossa sama juttu. Ekalla startilla sammuu väkisin (vaikka antaisi kaasua). Tokalla startilla käy kyllä hyvin. Käy joskus, pari kertaa /kk. Huolto katsoi tietokoneen jutut, kaikki ok.
- 28
jgfklds kirjoitti:
Miun autossa sama juttu. Ekalla startilla sammuu väkisin (vaikka antaisi kaasua). Tokalla startilla käy kyllä hyvin. Käy joskus, pari kertaa /kk. Huolto katsoi tietokoneen jutut, kaikki ok.
tsekkaukset on vaan ja pelkästään rahastusta, mutta nykypäivän megatzu ei ehkä osaakkaan tutkia ja tehdä vika-analyysiä.
- fag
Minulla oli Golfissa joskus vähän samaa vikaa,keskusyksikkö(auton aivot/musta laatikko) oli löysällä kiinnityksistään,auttoi kun kiristi kiinni (ainakin siinä tapauksessa,ei kai saanu maita tai ei tykänny tärinästä).
Toinen voi olla bensansyötön releen löystyminen,auttaa kun tökkää kiinni paremmin,löytyy muistaakseni konehuoneen puolelta missä muutkin releet/sulakkeet)et kyllä kertonut millä koneella autosi on varustettu?Tässä kumminkin yleisohjeita-
-polttoaineputkisto tai suodatin tukossa
-polttoainepumppu viallinen
-imuilmavuoto
-suihkutuslaitteisto viallinen(ruisku)
-suihkutussuutin(met)tukossa
-sytyspuolella joku johto löysällä ym,ym... - tpmondeo2004
jos nyt kirjottas sen oikeenkin, jos auto käy aina saman n. 2 sec, niin yleensä vika on palanut sytytys yksikkö tai puola!! ( oli pakko kirjotta, kun noita ihme miesten tosi sivuun meneviä veikkailuja lueskelin ;) tp 2004 mondeo ja koskee kaikkia kärjettömiä sytkiä!
- Niipäniisittenii
Eihän se ollut kuin seitsemän vuotta vanha ketju minkä nostit ylös. Vaan aina ajankohtainen kyllä. Pääsääntöisesti nämä ´missävika´-kyselyjen sata triljoonaa arvausvastausta menevät pieleen, siellä välissä on se yksi osunut oikeaan. Ehkä. Se mikä näissä sitten sapettaa on se että alkuperäinen kysyjä ei juuri koskaan palaa aiheeseen kertomaan mikä siinä sitten mätti. Nyt haulla löytyy vain näitä kyselyihmettelyjä vailla vastausta.
- skkfdksljfsjflds
Uudemmissa autoissahan on joka pytyllä oma puolansa joten yhden pytyn puolavika ei välttämättä estä autoa käynnistymästä mutta silloin tietysti yksi pytty on pimeänä ja moottorihäiriön merkkivalo tietysti palaa tai vilkkuu. Fiksu moottorinohjaustietokone tosin voi sytytyshäiriön havaitessaan katkaista polttoaineen suihkutuksen ko. sylinterille jolloin katalysaattori saattaa säästyä täystuholta.
Jos auto ei edes käynnisty niin syynä voi olla polttoainepula. Polttoainepumppu yleensä antaa jonkinlaisen äänen toimiessaan joten sen toiminnan voi tarkastaa kääntelemällä sytytysvirtaa päälle ja pois, moottoria ei tarvitse käynnistää. Jos mitään ei kuulu edes tankin vieressä kuuntelemalla, polttoainepumppu ei ehkä toimi syystä tai toisesta. Jos kuuluu, polttoainepumpun tuotto voi olla silti riittämätön. Jos käyttää useita kertoja sytytysvirtaa päällä ja pois, vajaatehoinen pumppu saattaa tuottaa riittävästi painetta että auto voi käynnistyä ja käydä hetken aikaa.
Sähköpuolelta ensin kannattaa tutkia sulakkeet ja releet, ne voi kuka tahansa itsekin tutkia. Sytytysvirran kytkemisen yhteydessä moottoritilan relerasiasta voi kuulua niin monen releen ja toimilaitteen ääntelyä että kuuntelemalla ei saa selvää mitkä niistä naksuu mutta voi esim. pitää sormea polttoainepumpun releen päällä kun avustaja kytkee sytytysvirtaa päälle ja pois jolloin releen kytkeytymisen tuntee. Jos mitään ei tunnu, sitten menee haastavammaksi, voi olla esim. sähköjohto tai liitin hapettunut jne. Releen tai sulakkeen voi kokeeksi irrottaa ja katsoa kontaktipintojen kunto ja puhdistaa ne jos ovat hapettuneet.
Näkyviä johtosarjoja voi silmämääräisesti tarkastella jos on mitään näkyviä vaurioita tai jos johtosarja on kiinni jossain terävässä ulokkeessa, siinä kohtaa voi jokin johto hankautua puhki ja poikki aikaa myöten. Jos missään liittimen juuressa tms. näkyy vihertävää väriä, se on merkki kuparijohtimen korroosiosta ja siellä sähkö ei kulje ainakaan luotettavasti jos ollenkaan. - mmdfklmndf
Niipäniisittenii kirjoitti:
Eihän se ollut kuin seitsemän vuotta vanha ketju minkä nostit ylös. Vaan aina ajankohtainen kyllä. Pääsääntöisesti nämä ´missävika´-kyselyjen sata triljoonaa arvausvastausta menevät pieleen, siellä välissä on se yksi osunut oikeaan. Ehkä. Se mikä näissä sitten sapettaa on se että alkuperäinen kysyjä ei juuri koskaan palaa aiheeseen kertomaan mikä siinä sitten mätti. Nyt haulla löytyy vain näitä kyselyihmettelyjä vailla vastausta.
Internetin ihmeellinen maailma toimii sillä tavalla, että on hakukoneita, joiden "robotit" (=oikeasti ohjelmia eikä robotteja) arkistoivat eri sivujen sisältöjä ja vertaavat niitä hakusanoihin ja antavat se perusteella osumia. Näin ollen jopa seitsemän vuotta vanha ketju voi ponkaista tulosten kärkeen koska tahansa. Sen takia vanhaa ketjuun vastaamisessa ei ole mitään vikaa, vaan se on päinvastoin fiksua koska aina ei kannata avata uutta ketjua saman asian takia. Sen sijaan uuden tiedon päivittäminen vanhan ketjun jatkoksi auttaa ihmisiä niin tänään kuin tulevaisuudessakin, olettaen että suomi24 on edelleen pystyssä esim. 5 vuoden päästä.
- Anonyymi
Vika löytyi ja ei maksanut korjaamolla kuin 230€ 2 tunnin työ..Bensapumppu sökö ja samalla vaihtovat tarvikeosan starttimotarin.,.nyt pelittää volkkari ja hyvin
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871006- 18997
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi98811Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740