Totuus Jehovantodistajuudesta:

Muuttuuko maailma,

8

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on.
      Minulla on tuosta lahkosta aika paljon kokemuksia.olenhan viettänyt elämästäni 40 vuotta siinä.Nyt olen 55v.
      Mutta ei jotain hyvää jos pahaakin,niin kuin adventisteissa.

      Jehovan todistajat ovat käänteinen ilmiö adventisteista.
      Kun adventisteissa saa huseerata kaikenmaailman helppoheikit,kuten täällä Lohjalla täydellisen epäjärjestyksen vallassa, on Jehovan todistajissa vallalla kuri joka heittää helppoheikit ulos.

      Kun adventisteissa pysytään tiukasti Ellen sanomassa on Jehovan todistajissa heitetty jo kauan,kauan sitten ulos Russell ja myös moni Rutherfordin(todellisen Jehovan todistajien perustajan)opit pois.

      Nyt on vaan niin,että heillä on syntynyt omituinen paradoksi:he ei oikein tiedä mitä opettaisivat.

      Kun itse kritisoin, heidän keskuudessaan noin 20 vuotta sitten ainaista ennustelemista sain huutia kun kehtaan arvostella "järjestön"(lue Ellenin) ennusteluja.Silloin oli kysymys opetuksesta:"ennenkuin vuosituhat päättyy loppuu evankeliomistyö".Päätyikö?
      Se oli mielestäni "sikamainen ennustus".
      Mielestäni adventistien pitäisi oppia jotain Jehovan todistajilta ja Jehovan todistajien adventisteilta.
      Tätä mieltä minä olen sanoo "tööt" tai te muut minut helvettiin laittajat mitä tahansa.

      • ennen kuin kukaan teistä ehtii kysyä:Miksi sinä ja..pälä..pälä tai, "onneksi sinutkin lempattiin pihalle" niin kuin "sinutkin olisi lempattu jos itse olisi tajunnut lähteä meidän(adventistien) joukosta",niin kerron muutamia raamatun paikkoja joka koskee niin adventisteja kuin Jehovan todistajia.

        Minun kompastuskivekseni syntyi vähitellen se etten muka voisi kuulua 144.000 tuhanteen ikäni vuoksi.(noin 35 vuoden Jehovan todistaja olon jälkeen.)
        Jehovan todistajien mielestä kaikki 144.000 tuhanteen kuuluvaa on sinetöity viimeistään vuonna 1935.Minä olen syntynyt 1955.

        Mutta kun luin raamattua löysin sieltä yhden toivon,vain yhden toivon,ei kahta toivoa niin kuin he opettavat.
        Hebr.4:4."On vain yksi ruumis ja yksi Henki,niin kuin se TOIVO,johon teidät on KUTSUTTU."
        Tämä soti eniten sitä mihin olin uskonut eli Jehovan todistajat uskovat että suuri joukko ei ole kutsuttu taivaaseen vaan maan päälle.Lue ilmestyskirjasta.

        He väittivät että ikäni puolesta olen kutsuttu maan päälle enkä taivaaseen,siis kuulun heidän näkemyksensä mukaan suureen joukkoon.
        Mutta sitä en hyväksynyt ja siksi löysin yhä lisää kohtia jotka heillä ei ole raamatun mukaisia.
        Sen takia minua ei potkaistu lopulta sieltä pois vaan sen takia että epäilin yleensä onko minua petetty?
        Järjestin itseni sieltä pois,harkiten,mutta kuitenkin.

        Jehovan todistajilla on sen jälkeen asiasta tapahtunut "oppi muutos" ja siksi näitä taivaallisen toivon omaavia on tullut lisää ja edelleen tulee vaikka sen piti päättyä jo 1935.

        Jehovan todistajat elävät ,muuttuen koko ajan.Mutta se tuo tämän kaltaisia ongelmia.

        Pitäisikö siis pitäytyä Ellen Whiten opeissa?
        Siinäpä kysymys.


      • Sanonpahan vain näin
        m.naat kirjoitti:

        ennen kuin kukaan teistä ehtii kysyä:Miksi sinä ja..pälä..pälä tai, "onneksi sinutkin lempattiin pihalle" niin kuin "sinutkin olisi lempattu jos itse olisi tajunnut lähteä meidän(adventistien) joukosta",niin kerron muutamia raamatun paikkoja joka koskee niin adventisteja kuin Jehovan todistajia.

        Minun kompastuskivekseni syntyi vähitellen se etten muka voisi kuulua 144.000 tuhanteen ikäni vuoksi.(noin 35 vuoden Jehovan todistaja olon jälkeen.)
        Jehovan todistajien mielestä kaikki 144.000 tuhanteen kuuluvaa on sinetöity viimeistään vuonna 1935.Minä olen syntynyt 1955.

        Mutta kun luin raamattua löysin sieltä yhden toivon,vain yhden toivon,ei kahta toivoa niin kuin he opettavat.
        Hebr.4:4."On vain yksi ruumis ja yksi Henki,niin kuin se TOIVO,johon teidät on KUTSUTTU."
        Tämä soti eniten sitä mihin olin uskonut eli Jehovan todistajat uskovat että suuri joukko ei ole kutsuttu taivaaseen vaan maan päälle.Lue ilmestyskirjasta.

        He väittivät että ikäni puolesta olen kutsuttu maan päälle enkä taivaaseen,siis kuulun heidän näkemyksensä mukaan suureen joukkoon.
        Mutta sitä en hyväksynyt ja siksi löysin yhä lisää kohtia jotka heillä ei ole raamatun mukaisia.
        Sen takia minua ei potkaistu lopulta sieltä pois vaan sen takia että epäilin yleensä onko minua petetty?
        Järjestin itseni sieltä pois,harkiten,mutta kuitenkin.

        Jehovan todistajilla on sen jälkeen asiasta tapahtunut "oppi muutos" ja siksi näitä taivaallisen toivon omaavia on tullut lisää ja edelleen tulee vaikka sen piti päättyä jo 1935.

        Jehovan todistajat elävät ,muuttuen koko ajan.Mutta se tuo tämän kaltaisia ongelmia.

        Pitäisikö siis pitäytyä Ellen Whiten opeissa?
        Siinäpä kysymys.

        Emme opeta, että 144 000 on joku maaginen luku väkeä, joka pelastuu. Jokaisella on mahdollisuus, sinullakin, joten tee tilisi Jumalan kanssa, älä minkään kirkon, järjestön tms. kanssa. Jumala johjtaa sinua sen jälkeen päivä päivältä eteenpäin. Luku sinänsä on vertauskuvallinen luku, joka käsittää kaikkien aikojen pelastetut, koko Jumalan "Israelin", joka asuu jonakin päivänä uudessa maassa. Siis kaikki "Israelin" sukukunnat a´ 12000/ sukukunta = kaikki Jumalan pelastamat ihmiset. Tämä tapahtuu sen jälkeen, kun kaikkien ihmisten lopullinen tuomio on julistettu. Vasta silloin uusi maa luodaan ja kaikki entinen on mennyt, kadonnut jäljettömiin, ja uusi aika alkaa niille, jotka Jumala tiesi omaksi kansakseen.

        Miksi tehdä asiat niin vaikeiksi, kun ne Jumalan sanassa ovat niin tosi helpot. Jumala on lähettänyt sanomia ihmiskunnalle ihan riittävästi, että jokainen voi miettiä omaa tilaansa ei toisten esim. meidän adventistien. Raamatusta löytyy, mutta myös Ellen Whiten teksteistä löytyy hyviä sanoja etsivälle. Lue ja tutki, pidä se, mikä hyvää on, ja hylkää loput. Miksi haihatella sellaista, mitä ei voi hyväksyä? Miksi jäädä siihen tilaan katkerana miettimään? Sekin on synti! Eteenpäin ja ylöspäin on ohjeemme, joten sinne!!!


    • Tuleeko adventtikirkko muuttumaan?

      No pakon edessä senkin on sitten joskus nöyrryttävä ja suostuttava uuteen "suureen pettymykseen".

      Kun maksavat asiakkaat länsimaissa ovat kaikonneet, niin sitten on otettava lakki käteen ja nöyrryttävä, ei Jumalan eteen, vaan maksavien asiakkaiden edessä ja tehtävä kurssin muutos.

      Jehovilla näitä pettymyksiä on ollut, kuten tuosta hyvästä esityksestä wikipediasta näkee ja heille niitä tulee tulemaan vielä paljon lisää, kuten kaikille muillekin hömppälahkoille.

      Tosin kuten naat mainitsi, Jehovat ovat siinä mielessä paremmin perille lampaiden paimentamisesta, että heillä kuri on kova ja mitään lepsuilua tyyliin Kai_A ei sallittaisi missään tapauksessa, vaan jos et opeta kuten järjestö opettaa, niin ovea näytetään, olit sitten mistä tahansa suvusta peräisin.

      Adventtikirkko on ajautunut lepsuilun tielle näissä asioissa, ja varmaan superbrother Ted upseeristonsa (mm. "umpikahjo" C. Goldsteinin) kanssa tulee tekemään tälle asialle jotakin, jonka laineet yltänevät Suomeen saakka.

      C. Goldsteinhan omaa myös profeetan vikaa ja hänhän ennusteli aikoinaan (90-luvun alussa) maailmanloppua, koska hänen mielestään kylmä sota oli Jeesuksen paluun selkeä merkki. No kylmä sota tuli ja meni ja eipä ole hra Goldsteinkaan noista höpöilyistään enää kauheasti meteliä pitänyt, kuten arvata saattaa. Mutta vallankahvassa herra on kiinni paremmin kuin pitkiin aikoihin ja hän onkin kovaäänisen vanhoillisen siiven pää-äänenkannattaja. Hän oli yksi voimakas taho Ted Wilsonin valinnan takana. Tedin puheet ovat varmaan aika pitkälti Goldsteinin käsialaa, sillä sellaisia painotuksia niistä havaitsee. Heil Ellen! Heil young earth creationism!

      Lisäksi Jehovan todistajat ovat paremmin varustautuneet sekulaarin maailman houkutuksille mm. vaatimalla jäsenistöään kieltäytymään korkeakoulutuksesta yliopistoissa, mutta sillä on kauaskantoisia seurauksia muuten. Kun jäsenistö ei kouluttaudu, eipä ne pääse sellaisiin ammatteihin joissa tienaisi hyvin ja jäsenistön kantama rahamäärä pääkonttoriin pienenee tulevaisuudessa tuntuvasti tämän takia.

      Adventtikirkko on tämän kiertänyt perustamalla omat koulut, joissa jäsenistö koulutetaan, mutta niitä ei riitä joka maahan ja jos he aikovat olla akkreditoituja kouluja esim. USA:ssa, niin siellä on pakko opettaa oikeita asioita, eikä siellä saa ihan mitä tahansa liirumlaarumia opettaa. Jos koulu ei ole akkreditoitu, ei sinne kukaan selväpäinen mene, koska sillä paperilla ei tekisi mitään koulun jälkeen.

      • Nyky-adventisti

        Gaius on totta puhuen lepsuilematon asiallinen lämminhenkinen kristitty adventisti ..

        Adventismin asiantuntijat Kai ja Kalervo .. http://www.adventist.fi/events/10303

        Joku ihmetteli miksi Pyhä Henki viikonloppu on peruttu 27.11. mutta se on siirretty viikolla siksi, ettei
        Kai sentään kahdessa paikassa voi olla samaan aikaan .. http://www.adventist.fi/events/10326

        Kai_A
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8747835/41884907

        Kai_A ja vuosi ilman välittäjää
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6182545/32477184

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8678783/41387414
        Adventtikirkosta ja sen opista
        Kai_A 8.12.2009 00:31



        Arasolaa
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8678783/41454968

        Kai_A heinäkuussa 2010 (hyviä vastauksissa Bushmannille):
        Kirkon oppi on sama, asenteet ovat kuitenkin muuttuneet. Minun käsitykseni mukaan tiukkapipoisuus on vähentynyt, nöyryys ja kunnioittavampi suhtautuminen ihmisiin ja toisiin kristittyihin lisääntynyt. Ehkä myös entistä useammat adventistit ymmärtävät tehdä eron yleiskristillisten ja pelastuksen kannalta ydinasioiden (Armo, Kristus, Raamattu, Jumala, jne) ja kirkon erityisoppien välillä.
        - -
        EGW kuuluu edelleen kirkon opetukseen. Asennemuutos 40 vuodessa on kuitenkin suuri. Silloisissa lehdissä ja puheissa hänen kirjoituksiaan lainattiin ahkerasti, nyt suht harvoin (Raamatun Sanoma raamatuntutkisteluopasta lukuunottamatta). Ehkä kirkko myös vähän selkeämmin tiedostaa varhaisen adventismin käytännön, jonka mukaan kirkon jäsen voi olla uskomatta EGWhen.
        - -
        Olen tällä palstalla yleensä jättänyt EGWn teologiseen puoleen liittyvät jutut toisille ja niin teen nytkin. Minulla ei nimittäin ole mitään huolta siitä, uskooko tai arvostaako joku EGWtä tai ei.
        - -
        Veli Ted tulee varmaan puhumaan usein ja hartaasti EGWn tärkeyden puolesta.
        En kuitenkaan usko, että hän tekee vastoin EGWn omaa neuvoa hyväksyä jäseniksi myös ne, jotka eivät EGWhen usko. Aika näyttää.
        - -
        Raamatun Sanoman itsekin mainitsin tuotteeksi, joka vieläkin pursuaa EGWn tekstejä. Muissa teksteissä ja puheissa ovat EGW kommentit murto-osassa 70 -luvun tasosta.
        - -
        Polkupyöristä EGW varoitteli silloin, kun pyörät maksoivat puolen vuoden palkan ja muotivillityksen takia ihmiset ottivat suuria lainoja ostaakseen joka perheenjäsenelle pyörän. Pari vuotta myöhemmin (kun pyörän sai puolen kuun palkalla) hän itse osti lapsenlapsilleen pyörän.

        Nyky-adventisti


      • Nyky-adventisti kirjoitti:

        Gaius on totta puhuen lepsuilematon asiallinen lämminhenkinen kristitty adventisti ..

        Adventismin asiantuntijat Kai ja Kalervo .. http://www.adventist.fi/events/10303

        Joku ihmetteli miksi Pyhä Henki viikonloppu on peruttu 27.11. mutta se on siirretty viikolla siksi, ettei
        Kai sentään kahdessa paikassa voi olla samaan aikaan .. http://www.adventist.fi/events/10326

        Kai_A
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8747835/41884907

        Kai_A ja vuosi ilman välittäjää
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/6182545/32477184

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8678783/41387414
        Adventtikirkosta ja sen opista
        Kai_A 8.12.2009 00:31



        Arasolaa
        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/8678783/41454968

        Kai_A heinäkuussa 2010 (hyviä vastauksissa Bushmannille):
        Kirkon oppi on sama, asenteet ovat kuitenkin muuttuneet. Minun käsitykseni mukaan tiukkapipoisuus on vähentynyt, nöyryys ja kunnioittavampi suhtautuminen ihmisiin ja toisiin kristittyihin lisääntynyt. Ehkä myös entistä useammat adventistit ymmärtävät tehdä eron yleiskristillisten ja pelastuksen kannalta ydinasioiden (Armo, Kristus, Raamattu, Jumala, jne) ja kirkon erityisoppien välillä.
        - -
        EGW kuuluu edelleen kirkon opetukseen. Asennemuutos 40 vuodessa on kuitenkin suuri. Silloisissa lehdissä ja puheissa hänen kirjoituksiaan lainattiin ahkerasti, nyt suht harvoin (Raamatun Sanoma raamatuntutkisteluopasta lukuunottamatta). Ehkä kirkko myös vähän selkeämmin tiedostaa varhaisen adventismin käytännön, jonka mukaan kirkon jäsen voi olla uskomatta EGWhen.
        - -
        Olen tällä palstalla yleensä jättänyt EGWn teologiseen puoleen liittyvät jutut toisille ja niin teen nytkin. Minulla ei nimittäin ole mitään huolta siitä, uskooko tai arvostaako joku EGWtä tai ei.
        - -
        Veli Ted tulee varmaan puhumaan usein ja hartaasti EGWn tärkeyden puolesta.
        En kuitenkaan usko, että hän tekee vastoin EGWn omaa neuvoa hyväksyä jäseniksi myös ne, jotka eivät EGWhen usko. Aika näyttää.
        - -
        Raamatun Sanoman itsekin mainitsin tuotteeksi, joka vieläkin pursuaa EGWn tekstejä. Muissa teksteissä ja puheissa ovat EGW kommentit murto-osassa 70 -luvun tasosta.
        - -
        Polkupyöristä EGW varoitteli silloin, kun pyörät maksoivat puolen vuoden palkan ja muotivillityksen takia ihmiset ottivat suuria lainoja ostaakseen joka perheenjäsenelle pyörän. Pari vuotta myöhemmin (kun pyörän sai puolen kuun palkalla) hän itse osti lapsenlapsilleen pyörän.

        Nyky-adventisti

        Jonkin lahkon teologia ei ole sitä, mitä he sanovat opettavansa, vaan sitä mitä he opettavat, sanoi jo muuan nimekäs teologi aikoinaan.

        Valitettavasti minuun eivät nämä amerikkalaisten lahkojen psykologian oppitunnilla opitut metkut uppoa ja niitä valheita ei minulle kannata tarjoilla.

        Se, että Suomen adventtikirkossa on pari "eksynyttä" itse lahkon opin ytimen suunnalta katsottuna, joko tahallaan tai tahtomattaan, ei muuta kirkon opetusta yhtään mihinkään, vaan kuten veli Ted on jo näyttänyt kaapin paikan, ovat opetuksen ja teologian kulmakivinä Ellen, sapatti ja kirjaimellinen tulkinta niistä paikoista, jotka onnekkaaasti sattuvat edes jollakin tavalla sopimaan adventtikirkon teologiseen hölynpölyyn.

        Jos he oikeasti olisivat sitä mieltä, mitä julistavat muka olevansa, niin siinä tapauksessa he lähtisivät siitä puljusta ja alkaisivat oikeasti opettaa niitä asioita, ilman adventtikirkko -nimisen amerikkalaisen kultin painolastia harteillaan. Mutta koska näillä muutamilla sankareilla on ns. sukurasite päällä, he eivät sitä voi tehdä, koska heidän kuuliaisuutensa omaa kulttiaan kohtaan on paljon suurempi kuin kuuliaisuus Kristusta kohtaan.

        He kuvittelevat jossain sydämensä pohjassa, että he voivat muuttaa kulttiaan kristilliseen suuntaan, mutta koska he näkevät asiat ja lapsesta opittujen värien läpi, he ymmärtävät ehkäpä vasta kuolinvuoteellaan, jos silloinkaan, että se ei onnistu. Se on amerikkalainen liikeyritys, jota johdetaan muualta ja muitten toimesta. Se on miljardibisnestä tekevä liikemiesten yhteisö, jota pari suomalaista kultin omaa pappia ei voi muuttaa yhtään mihinkään.

        http://www.culthelp.info/index.php?option=com_content&task=view&id=669&Itemid=8

        SDA's often make every effort to appear "evangelical", joining in with inter-ministry groups and trying to "blend in" with the Christian community.

        However, make no mistake about it, they believe they are exclusively correct because they recognize and follow Ellen G. White. Among themselves, they mock the Christian's beliefs, calling our concept of salvation, "cheap grace". They privately consider themselves to be spiritually superior to the rest of us.

        Mitä tulee noihin mainitsemiisi Kain hienoihin selityksiin vaikkapa Ellenin suhteesta polkupyöriin aikoinaan, niin on todella helppo JÄLkIKÄTEEN selitellä niitä typeryyksiä niin, että ne typeryydet näyttäisivät jotenkin järkeviltä. Se on asioiden kontekstin muuttamista, eikä sitäkään kannata minulle tarjoilla.

        Esimerkkinä käy vaikkapa ihmisen selitykset sen jälkeen kun hän on kiireissään hurjastellut autonsa ojaan. Jälkikäteen on helppo selittää poliisille, että väistin hirveä. Se on paljon helpompaa kuin kertoa totuus, että olin typerä ja kaahasin. Todellisuudessa hirveä ei ollut mailla halmeilla, mutta se hirvi on helppo keksiä sinne jälkikäteen, jotta oma typerä käytös ei paljastuisi. Samoin jälkikäteen on helppo keksiä seityksiä siitä, että polkupyörät olivat kalliita ja siksi Ellen varoitteli polkupyöristä. Ehkäpä Ellenin olisi kannattanut kertoa se suoraan, eikä mutista niitä näitä sekavuuksia.

        Se, että pari ihmistä adventtikirkossa on huomannut Ellen Whiten oppien typeryyden, ei tarkoita sitä, että itse kirkko olisi niistä luopunut tai edes luopumassa, vaan kuten uuden presidentin suusta olemme jo hyvin usein kuulleet, Ellen White on palannut adventtikirkon opin ytimeen ja rytinällä on palannutkin.

        Samoin Ted Wilson on jo useaan otteeseen painottanut sitä, että adventistit eivät saa hävetä nimeään, vaan sen sijaan että adventisti kertoo olevansa adventisti, hänen tulee kertoa olevansa seitsemännen päivän adventisti, eikä koettaa piilottaa juuriaan. Eli sapatista vouhkaaminen on nostettu takaisin jalustalle.

        Siinäpä opettavat ja parin vuoden päästä näemme, että miten on käynyt.


    • Nyky-Adventisti
    • piip piip!

      TÄLLE PALSTALLE!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1658
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      110
      1254
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1192
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      86
      1097
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      912
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      835
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      798
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      748
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe