Gynekologikäynti

Pystyykö gynekologi päättelemään sisätutkimuksesta tai verikokeesta, käytänkö e-pillereitä vai en?

Mä olen saanut aivan mielettömiä itku- ja raivokohtauksia käytettyäni yasmin-pillereitä puoli vuotta. Oireet ei häviä. En osaa sanoa mitään positiivista noista pillereistä. Olen lihonutkin, vaikkei ruokailutottumukseni ole muuttuneet mihinkään suuntaan. Sama kävi painon kanssa Diane Nova-pillereillä. Yasmin ei ole ehkä niin paljon turvottanut, mutta häiritsee kuitenkin. Tämä jatkuva ahdistus, menkkakivut jne. ovat kamalia. Puolet kuukaudesta on yhtä helvettiä. Olen varannut uuden ajan gynelle. Oltiin sovittu, että syön näitä pillereitä kontrolliaikaan asti. En kuitenkaan saanut yhteyttä gynekologiini, joten olen omin päin lopettanut pillereiden popsimisen. Tästä on pien morkkis. Mutta en enää kestänyt sitä pahoinvointia.
2202
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Miksi salaisit gyneltäsi sen, ettet ole syönyt e-pillereitä? Vaikka nyt olettekin sopineet, että syöt niitä kontrolliin asti, niin toki ne saat lopettaa silloin, kun niin haluat. Pahoinvointi ja mielialamuutokset ovat selkeästi syitä, joiden vuoksi merkkiä tai menetelmää olisi syytä vaihtaa, jos kerta noinkin kauan olet niitä jo käyttänyt.
Menkkakipuja saat tuskin katoamaan pillereiden lopettamiselle, todennäköisesti toistepäin...

Äänestä

Lääkärille on syytä kertoa, että olet lopettanut pillereiden käytön.
Tarkoituksesi on varmasti käyttää jotain muuta ehkäisyä jatkossa. Siihen seuraavaan ehkäisyyn siirtymiseen vaikuttaa todella oleellisesti se, onko sinulla ehkäisy voimassa vai ei.

Eli ihan itsesi takia, sinä kerrot näin merkittävän asian lääkärillesi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


miettijätyttö kirjoitti:

Pystyykö gynekologi päättelemään sisätutkimuksesta tai verikokeesta, käytänkö e-pillereitä vai en?

Mä olen saanut aivan mielettömiä itku- ja raivokohtauksia käytettyäni yasmin-pillereitä puoli vuotta. Oireet ei häviä. En osaa sanoa mitään positiivista noista pillereistä. Olen lihonutkin, vaikkei ruokailutottumukseni ole muuttuneet mihinkään suuntaan. Sama kävi painon kanssa Diane Nova-pillereillä. Yasmin ei ole ehkä niin paljon turvottanut, mutta häiritsee kuitenkin. Tämä jatkuva ahdistus, menkkakivut jne. ovat kamalia. Puolet kuukaudesta on yhtä helvettiä. Olen varannut uuden ajan gynelle. Oltiin sovittu, että syön näitä pillereitä kontrolliaikaan asti. En kuitenkaan saanut yhteyttä gynekologiini, joten olen omin päin lopettanut pillereiden popsimisen. Tästä on pien morkkis. Mutta en enää kestänyt sitä pahoinvointia.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu