YouGov

se kommentaattori

Postasin muuallekin, mutta ehkä on parempi, että tämä on omana aiheenaankin.

Miten paljon tuolta "tienaa"? Paljon pisteitä? Missä ajassa? Paljon pisteitä joku tavara "maksaa"? Esimerkkitavaroita pisteineen?

Jos kuukauden kohtuullisella vastaamisella ei saa ostettua, sanotaanko, tehosekoitinta, niin onpa turha pulju.

Tästä lafkasta ei pahemmin ole tietoa netissä (paitsi se, että uutisissa sen tekemät kyselyt on aika pinnalla!).

Sitten toinen asiaan liittyvä kysymys. Onko joku joutunut vaikeuksiin työttömyystukien kanssa, jos vastailee tuolle puljulle?

29

11608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YouGov jäsen

      Olen ollut YouGovin (aikaisemmin Zapera) kyselyissä mukana noin 5 vuotta, pisteitä kertyi varastoon noin 3800 ja ehkä 1000 on mennyt suoraan arvontoihin (ihan turhia arvontoja, parempi kerätä pinnat jemmaan). Just noin viikko tai puoltoista sitten lunastin ekan kerran pisteitä; muutin 2500 pistettä 30 euron "superlahjakortiksi", muutaman päivän päästä sain koodin sähköpostitse Presentcard.fi sivustolle jossa valitsin sillä 30 eurolla saman arvoisen lahjakortin joka tuli postitse 3 päivässä kotiin. Tarkoitus olisi ainakin yksi joululahja sieltä ostaa.

      2500 pistettä on käsittääkseni minimimäärä jolla pääsee sen 30 e lahjakorin lunastamaan, eli sen verran tarttee vähintään saadakseen yhtään mitään.

      Mulla olis jo aikaisemmin olut varaa hankkia sieltä YouGovin vanhasta "kaupasta" jotain krääsää, esim. CD-levyn, mutta tää nykyinen lahjakortti systeemi on parempi kun saa valita itse nettikauppojen valikoimasta mitä tahtoo eikä tartte valita niistä jo valmiiksi esille pistetyistä tuotteista. Sillon entisaikaan vedenkeittimeen olis kai tarvinnu 4500 pistettä. mUtta kun ei siellä mitään mielenkiintoista koskaan ollut niin pisteet jäi varastoon.

      Sieltä omasta profiilistaan tietty voi vähän säätään että kuinka paljon niitä kyselyjä itselle tulee, mutta en usko että vaikka pääsisi osallistumaan joka ikiseen kyselyyn että kuukaudessa saisi kasaan tarpeeksi saadakseen jotain.

      Olen mukana myös muissa vastaavissa paneeleissa ja ainakin Norstat Panel -tutkimuksista olen saanut 12 eurolla veikkauksen arpoja (raaputin niistä kympin...)

      Ellit-paneelin tilille on kertynyt vajaat 30 e jonka saa ulos PayPal-tilille. Pitäs kai hankkia tili... no, ens jouluna sitte...

      Sitten olen vielä yhdessä mukana jonka nimeä en muista, sieltä on odotettavissa Mäkkärin lahjakortti kun 10 e tulee täyteen, nyt jotain 6-7 e kasassa.

      Kaikissa olen ollut mukana 5-4 vuotta. Tosin profiilini ei sovi kaikkiin kyselyihin. Ei näillä rikastumaan pääse.

      Mitä jälkimmäiseen kysymykseesi tulee niin eiväthän tuommoiset paneelipalkinnot mitään veronalaista tuloa ole, sama kuin voittaisit arvonnasta jonkun kihartimen, ei semmoisista kukaan mitään välitä. Kyseessä ei kuitenkaan ole työsuhde, et tarvitse verokorttia, eikä tulo ole vakituista. Eihän silläkään ole väliä vaikka voittaisit lotossa miljoonan. Olisit edelleen työtön työnhalija ja saisit työmarkkinatukea. Sen sijaan sossusta ei enää tulisi toimeentulotukea kun varallisuutta riittäisi...

      • Erokarhu

        Pieni tarkennus tuohon verotushommaan, eli tällainen teksti löytyy YouGovin Tuki ja FAQ -osiosta: "Ansaitut pisteet ovat veronalaisia paneelin jäsenille. Mutta YouGov Nordic & Baltic A/S ei ole ilmoitusvelvollinen. Siksi jokaisella paneelin jäsenellä on vastuu ansaittujen pisteiden ilmotuksesta verohallitukselle." Eli näissäkin työtä tekemällä (kyselyihin vastaamalla) saa korvauksen, josta verottaja on kiinnostunut. Ilmoitusvastuu on "työntekijällä".


    • Rahakas

      Voin suositella palvelua! Olen myös blogannut aiheesta osoitteessa www.rahakas.fi

      • kusetusta

        Yougov pyytää säännöllisesti suosittelemaan heitä kavereille. En todellakaan niin tee!! Sillä aina kun tuo 500 pistettä häämöttää ( jolla saisi vuoden vastailtuaan yhden hikisen 30 euron lahjakortin ) kysymykset mystisesti lakkaavat... koko ajan yrittävät pakottaa arvontoihin. Ennen kyselyjä tuli 2x viikossa, nyt kun lahjakortti häämöttää, ei ole tullut kyselyitä KAHTEEN VIIKKOON!! Eli eivät millään raaskisi edes sitä yhtä kahjakorttia lähettää.Miten siis kuvittelevat että suosittelisin heitä jollekulle, kun toimivat näin??:-O Aivan silkkaa hyväntekeväisyyttä vastailla kysymyksiin....vuoden saat about vastata ennenkuin saat lahjakortin. Todella ärsyttää, että kun lahjakortti 150 pisteen päässä, kyselyitä ei näy ei kuulu!!


    • Emememmmm
    • Linkki3634
    • siilinen
    • Olenrehellinen

      Anteeksi rakkaat yougovilaiset, mutta pakko sanoa. Itekkin oon yougovissa ja tiedän, että kun uusi ihminen rekisteröityy yougoviin oman linkin kautta, se ihminen saa tilillensä 200 pistettä :) siks kaikki linkkailee näitä.

      Jos nyt rehellisesti sanotaan, yougov on ihan ok. Kyselyitä ei tuu ehkä niin usein, kun toivois. Mutta ok.

      Oon ite niiin lähellä superlahjakorttia (2270p, lahjakorttiin tarvii 2500p) että voisko joku ihana rekisteröityä mun(, rehellisen ihmisen) linkistä sinne, jotta saan haalittua pisteet kasaan?:)

      https://yougov.fi/refer/o9VRwQH7QjRQXSg4lC49Ww/

      Kiitos <3

      • lukekaatarkemmin

        Se pelkkä rekisteröityminen ei auta, sen uuden pitää osallistua myös tiettyyn määrään kyselyjä ennen kuin molemmat saa ne pisteet uuden liittymisestä


    • huijausta

      ei niitä lahjakortteja sieltä saa. onnistuin keräämän nuo 2500 pistettä. Puoli vuotta odottelin lahjakorttia, kyselinkin ja aina tuli joku meriselitys...huijauslafka siinä missä muutkin.

      • galop

        Itse lunastin sieltä tammikuussa 30€ superlahjakortin, ja reilussa viikossa oli fyysinenkin lahjakortti postilaatikossa. Kyllä se siis toimii, mutta aina voi jotain sattua.


      • hyvintoimii

        Ei ne lahjakortit sieltä automaattisesti tule, ne pitää laittaa lunastukseen ja kun saa sen koodin sähköpostiin niin tilata Presentcardilta......itse lunastin viime kuussa viimeksi ja kohta on kasassa taas pitkään hotelliviikonloppuun lahjakortit, kun saan niitä muistakin kyselyistä kuin You Govilta


      • Anonyymi

        Nihkeetä näkyy olevan,tienasin kolmenkympin lahjakortin,lunastaminen on tehty vaikeeksi,täältä ei pääse sivulle,ynnä muuta hankaluutta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nihkeetä näkyy olevan,tienasin kolmenkympin lahjakortin,lunastaminen on tehty vaikeeksi,täältä ei pääse sivulle,ynnä muuta hankaluutta

        Lahjakortin lunastaminen on helppoa kuin heinänteko. Kun pisteitä tarpeeksi kirjaudut YouGoviin ja lunastat sieltä pisteet, koodi lahjakorttia varten tulee sähköpostiisi ja lunastat lahjakortit GoGift sivustolta mihin siellä luettelossa olevaan liikkeeseen sen haluat, muutaman päivän päästä lahjakortti kopsahtaa postiluukustasi tai jos haluat niin sähköpostiisi. Olen jo vuosia vastannut YouGOvin kyselyihin ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia lahjakortin lunastuksessa, vaikka en mikään nuori ja näppärä enää olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjakortin lunastaminen on helppoa kuin heinänteko. Kun pisteitä tarpeeksi kirjaudut YouGoviin ja lunastat sieltä pisteet, koodi lahjakorttia varten tulee sähköpostiisi ja lunastat lahjakortit GoGift sivustolta mihin siellä luettelossa olevaan liikkeeseen sen haluat, muutaman päivän päästä lahjakortti kopsahtaa postiluukustasi tai jos haluat niin sähköpostiisi. Olen jo vuosia vastannut YouGOvin kyselyihin ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia lahjakortin lunastuksessa, vaikka en mikään nuori ja näppärä enää olekaan.

        Kun lahjakorttiin oikeuttavat pisteet lähestyy, niin kyselyt loppuu kuin seinään! Samaan aikaan tuttavalleni sataa kyselyitä, kun niillä pisteet vielä vähäiset! Sähköpostiin tulee mainoksia arvonnoista! Hoh hoijaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lahjakorttiin oikeuttavat pisteet lähestyy, niin kyselyt loppuu kuin seinään! Samaan aikaan tuttavalleni sataa kyselyitä, kun niillä pisteet vielä vähäiset! Sähköpostiin tulee mainoksia arvonnoista! Hoh hoijaa!

        Minä olen vastaillut YouGov kyselyihin reilusti yli 10 vuotta ja todellakin on toiminut kaikki ihan moitteetta, ei ole kyselyt loppuneet edes pistesaldon lisääntyessä, nytkin on 30€ lahjakorttiin pisteet juuri täyttyneet ja lunastan ne lahjakorttiin vielä ennen joulua, lisää kyselyitä tulee viikottain. Kannattaa olla aktiivinen ja vastata kaikkiin kyselyihin mitä sieltä tulee niin hyötyykin jotain. En ole myöskään saanut mitään mainoksia sähköpostiin YouGovilta, kyselyjen lisäksi ainoastaan loppukuusta tuleva asiakaskirje jossa muistutetaan seuraavasta kuukausi arvonnasta ja siihen osallistumisesta.


      • Anonyymi

        Minulle laittoivat tyhjän lahjakortin kotiin.Se siitä toisen työn arvostamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahjakortin lunastaminen on helppoa kuin heinänteko. Kun pisteitä tarpeeksi kirjaudut YouGoviin ja lunastat sieltä pisteet, koodi lahjakorttia varten tulee sähköpostiisi ja lunastat lahjakortit GoGift sivustolta mihin siellä luettelossa olevaan liikkeeseen sen haluat, muutaman päivän päästä lahjakortti kopsahtaa postiluukustasi tai jos haluat niin sähköpostiisi. Olen jo vuosia vastannut YouGOvin kyselyihin ja kertaakaan ei ole ollut ongelmia lahjakortin lunastuksessa, vaikka en mikään nuori ja näppärä enää olekaan.

        Niinhän sitä luulis,tulihan se lahjakortti postin kautta kotiin,mutta se oli tyhjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän sitä luulis,tulihan se lahjakortti postin kautta kotiin,mutta se oli tyhjä.

        Jos on virheitä ne kyllä korjataan kun soittaa Go Giftille mistä lahjakortit lunastetaan niillä pisteillä.


      • Anonyymi

        Huijausta. 50 euron lahjakorttia ei kuulu. Puhelinpalvelu on "tilapäisesti" pois käytöstä. Ja sähköposti annettuun osoitteeseen ei mene perille!


    • Hopefullll
    • toimiijahyvin
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Suurin osa sivuista maksaa hyvin alussa mutta sitten kyselyt loppuvat tai niistä maksetaan vähän.
      On kuitenkin muutamia sivuja jossa saat monia kyselyitä ja sen lisäksi monia muita tehtäviä mistä maksetaan.
      Ihan ehdottomasti paras on https://www.ysense.com/?rb=105680872
      Eniten kyselyitä ja maksaa parhaiten, ja siitä ei voi edes kiistellä:)
      https://timebucks.com/?refID=220218765 on myös yksi kärkipaikoista.
      https://www.swagbucks.com/p/register?rb=103969273 melko sama kuin edellinen.
      https://attapoll.app/join/vfzup
      Näihin 4 kun panostat niin saat hyvän lisän viikkobudjettiin:) Elä tee sitä virhettä että rekisteröidyt 50 eri paikkaan etkä mihinkään panostat,sillä tavalla et tienaa mitään.

    • Anonyymi

      Zeu

    • Anonyymi

      Zeus

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe