GPS-paikannus ---> matkalasku

Soppamies_

Käyttääkö kukaan gps-pohjaisia matkalaskun tekovälineitä? Jonkinlainen automatisoitu systeemi kiinnostaisi, kunhan se vaan olisi luotettava.

Markkinoilla näyttäisi olevan ainakin puhelimeen asennettavia sovelluksia, jotka käyttävät puhelimen omaa GPS-paikanninta ja sitten palveluntarjoajIa, joiden kuukausimaksuun sisältyy erillinen, autoon asennettava laite. Hinta- ja tuotevertailua on vähän vaikea tehdä, kun mistään ei löydy mitään vertailevaa tutkimusta/keskustelua ja hinnat ovat huonosti esillä.

tässä jotain palveluja, jotka ovat kännykkään asennettevia sovelluksia (vaativat usein noksu-luurin)
http://www.laajakaista-opas.com/ajopaivakirja-gps.html

tässä pocum gps, johon taas kuuluu tuollainen on/off-kytkimellä varustettu laite:
http://www.pocum.com /Public/Matkalaskukapina.aspx

4

1362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masatovi

Onko tietoa, miten toi ajopäiväkirja toimii käytännössä? Pocumissa mainostavat, että tulee automaattisesti, mutta kai siinä jotenkin käsin tarttee kuitenkin tehdä jotain?

• Navigaattori....

Omassa navigaattorissani on mahdollisuus pitää kirjaa ajoista. Ennen ajon alkua merkkaa vain, että ajo on työmatka. Tiedot voi sitten tuoda navigaattorista Exceliin. Kätevää, eikä tarvitse tehdä muuta kuin tuoda tiedot Excelistä ajopäiväkirjaan.

Navigaattori on Navigon 3300 Max. Luulisi muissakin navigaattoreissa olevan ko ominaisuus.

• unohdukset jää pois

En ole tutustunut en ole ottanut työsuhdeautoa, mutta jos meillä ottaa työsuhdeauton, niin mukana tulee GPS paikannus ja se systeemi siirtää automaattisesti ajotiedot matkalaskuohjelmaan, jossa niitä voi muokata. Eihän se auto tietenkää voi tietää että minkä projektin alla ajoa suoritetaan, joten kyllähän siinä jotain on pakko käsinkin tehdä. Mutta helvetistihän se helpottaa jos järjestelmään tulee automaattisesti lähtöpaikka, aika, määränpää ja kilometrit. Itselläkin on jäänyt eräskin työajo laskuttamatta kun on vain yksinkertaisesti unohtanut sen.

• Janne_mkl

Meillä on nimenomaan tuo pocumin systeemi käytössä. Päiväraha- ja matkalaskuraportit menevät sähköisesti suoraan palkanlaskijalle eikä itse tarvi tehdä, kun huolehtia laitteen päällekytkemisestä työmatkan alussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tykkäsin rakas

Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      39
      2457
    2. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      38
      1343
    3. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1313
    4. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1201
    5. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      40
      949
    6. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      123
      832
    7. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      761
    8. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      23
      616
    9. Skenaario

Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      58
      596
    10. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      20
      529
    Aihe