ABC:n eväät?

kyselen vaan

Voiks ABC:n ruokakauppapuolelta ostettuja teollisuuseväitä nauttia ravintolapuolella? Sama liike se kai on ja samoja kassojakin käytetään niin ei heti tule mieleen että miksei?

Kysyn täällä kun en kehtaa hölmöjä liikkeessä.

18

1131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ABC 4 ever

Jo siellä ainakin minulle opetettiin ettei hölmöjä kysymyksiä olekaan... =)

Itsekin ainakin olen pariin otteeseen syönyt marketin tuotteita ravintolan puolella. Ihan yhtä ja samaa liikettä se on. Tuskin kukaan henkilökunnasta tulee valittamaan, mikäli on hiljainen hetki. Jos jollekin á la carte annoksen tilaajalle ei löydy istumapaikkaa, niin sitten ehkä joku pilkunviilaaja tulee moittimaan.

• kysyjä2

Itsekin miettinyt mikä laillinen peruste on.
        Jos menen vaikka päivällä kaverin kanssa pubiin juttelemaan enkä tilaa mitään. Onko tarjoilijalla oikeutta ajaa minua pois ja mikä? Kauppaan saa mennä jos se on auki, eikä laissa ole määrätty että tarvitsisi jotain ostaa.

Sinne vain.

• elämä hukassa
        kysyjä2 kirjoitti:

Itsekin miettinyt mikä laillinen peruste on.
        Jos menen vaikka päivällä kaverin kanssa pubiin juttelemaan enkä tilaa mitään. Onko tarjoilijalla oikeutta ajaa minua pois ja mikä? Kauppaan saa mennä jos se on auki, eikä laissa ole määrätty että tarvitsisi jotain ostaa.

Sinne vain.

hyvin sä vedät jatka samaan malliin.
        Sen nakkipaketin voisi syödä vaikka siellä autossa jos on vähääkään järkeä ja tapoja.

• jcxyujygiog

Espoo Nihtisilta, ABC.

Väkeä on ajettu pois ravintolasta kun ovat syöneet omia eväitään, perusteluna "tämä on ravintola jossa on tarkoitus ostaa ravintolatuotteita". Sen lisäksi on poistettu paikalta henkilöitä jotka ovat tulleet vain rupattelemaan ystäviensä kanssa / pelaamaan korttia, eivätkä ole ostaneet mitään.

Ymmärrän kannan hyvin.

• kysyjä2

Auto likastuu , eli en syö autossa.

Mietitäänpä, entä jos tulee ajamaan pois, mitä jos ei lähde. Mitä ravintola/yritys voi tehdä?
        Ööö kutsua vartijan. Ööööö mitä vartia voi tehdä? Öööö kutsua poliisin, ja mitä tämä voi tehdä ehdottaa poistumaan,mutta mitään syytä siihen, että tarvitsisi poistua ei suomen laki tunne.

Pitääpä kokeilla jos tulee vastaan. Istun ja sanon kohteliaasti kutsu poliisi paikalle.

Jää keinot aika vähäiseksi myyjälle. Ja myyjähän ei saa edes koskea asiakkaaseen.

Ainoa syy voisi olla yritystoiminnan häiritseminen.

• Seppo Susi
        kysyjä2 kirjoitti:

Mietitäänpä, entä jos tulee ajamaan pois, mitä jos ei lähde. Mitä ravintola/yritys voi tehdä?
        Ööö kutsua vartijan. Ööööö mitä vartia voi tehdä? Öööö kutsua poliisin, ja mitä tämä voi tehdä ehdottaa poistumaan,mutta mitään syytä siihen, että tarvitsisi poistua ei suomen laki tunne.

Pitääpä kokeilla jos tulee vastaan. Istun ja sanon kohteliaasti kutsu poliisi paikalle.

Jää keinot aika vähäiseksi myyjälle. Ja myyjähän ei saa edes koskea asiakkaaseen.

Ravintola saa valita asiakkaansa, kauppa ei. Eli jos ravintolassa alkaa keekoilemaan, niin ulos lentää. Tämän tietää tuhannet suomalaiset omakohtaisesta kokemuksesta.

• bvdfgdfgdffgdfgdfg
        kysyjä2 kirjoitti:

Tuo kyseinen ABC Nihtisiltahan on siis rakennus jossa on samassa yhteydessä sekä kauppa että ravintola.

Itse olen tottunut siihen että jos käyn kaupassa ostoksilla, en mene läheiseen ravintolaan ostoksiani syömään, kuten en myöskään autoon.

Ja kyllähän yrityksellä on oikeus "valita asiakkaansa", onhan yökerhoissa ym muissakin "ravintoloissa" järjestysmiehet, joilla on aivan varmasti oikeus poistaa asiakkaita paikalta.

Kerro sitten kun olet menossa tuohon kyseiseen paikkaan hankalaksi asiakkaaksi ja pyydät kutsumaan poliisin paikalle, tulen mielenkiinnolla katsomaan ja vaikkapa ottamaan aikaa kauanko menee kun olet paikasta ulkona. Poliiseja kun on paikalla hyvinkin usein jo valmiiksi, joko kahvilla tai ruokailemassa. Espoon pääpoliisiasemaan on matkaa 900 metriä.

No, asenteesi kuvastaa sitä että ei ole asiat ja asenteet ihan kohdallaan. Koeta parantua pahasta olostasi, tuolla asenteella asiat ajautuu vain huonompaan suuntaan.

• olisinpa näkemässä
        kysyjä2 kirjoitti:

Haluaisin todella nähdä kun sanot poliisille ettet poistu.
        Voin kertoa, että sit sä lähet vaikka niskaperse otteella laitokselle.
        Jos teet vähäkin vastarintaa, päädyt putkaan ja poliisista riipuen saatat saada sakot tai syytteen.

• kysyjä2
        olisinpa näkemässä kirjoitti:

Haluaisin todella nähdä kun sanot poliisille ettet poistu.
        Voin kertoa, että sit sä lähet vaikka niskaperse otteella laitokselle.
        Jos teet vähäkin vastarintaa, päädyt putkaan ja poliisista riipuen saatat saada sakot tai syytteen.

No en ole aikonut silti poliisia työllistää.
        Kovat on puheet lähtee niska otteella, ja millähän perusteella. Vois poliisi saada vielä syytteen päällekäynnistä. Ei se poliisikaan jumala ole. Lakia se noudattaa.

"Ravintola saa valita asiakkaansa kauppa ei"
        No ei tasan ole näin. Ravintola ei saa valita asiakkaitaan. Humaltunutta ei tarvitse päästää sisälle.
        Entäs jos menen selvinpäin, ei varmasti ole oikeutta kieltää. Siis teoriassa.
        Kaupan ei ole pakko myydä tietylle henkilölle, jos niin päättävät.

• kyselen vaan
        bvdfgdfgdffgdfgdfg kirjoitti:

Tuo kyseinen ABC Nihtisiltahan on siis rakennus jossa on samassa yhteydessä sekä kauppa että ravintola.

Itse olen tottunut siihen että jos käyn kaupassa ostoksilla, en mene läheiseen ravintolaan ostoksiani syömään, kuten en myöskään autoon.

Ja kyllähän yrityksellä on oikeus "valita asiakkaansa", onhan yökerhoissa ym muissakin "ravintoloissa" järjestysmiehet, joilla on aivan varmasti oikeus poistaa asiakkaita paikalta.

Kerro sitten kun olet menossa tuohon kyseiseen paikkaan hankalaksi asiakkaaksi ja pyydät kutsumaan poliisin paikalle, tulen mielenkiinnolla katsomaan ja vaikkapa ottamaan aikaa kauanko menee kun olet paikasta ulkona. Poliiseja kun on paikalla hyvinkin usein jo valmiiksi, joko kahvilla tai ruokailemassa. Espoon pääpoliisiasemaan on matkaa 900 metriä.

No, asenteesi kuvastaa sitä että ei ole asiat ja asenteet ihan kohdallaan. Koeta parantua pahasta olostasi, tuolla asenteella asiat ajautuu vain huonompaan suuntaan.

"Itse olen tottunut siihen että jos käyn kaupassa ostoksilla, en mene läheiseen ravintolaan ostoksiani syömään, kuten en myöskään autoon."

Tässä tapauksessa epäselvyys tulee siitä, että kauppa ja ravintola ovat samaa liiketoimintaa. Lisäksi monet ravintolatkin myyvät teollisesti tuotettuja elintarvikeita kuten esim. jäätelöitä ja limppareita. Jos ostan perinteisessä taukopaikassa sellaisen, sen voi varmasti nauttia kavhi pöydässä. ABC:llä valikoima on hyvä marketissa, mutta tiskin takaa ei saa oikein mitään. Tuntuisi hölmöltä, ettei tuulipukukansa voi nauttia tavanomaisia tuulipukutuotteita pöydässä.

• joppati joo
        kyselen vaan kirjoitti:

"Itse olen tottunut siihen että jos käyn kaupassa ostoksilla, en mene läheiseen ravintolaan ostoksiani syömään, kuten en myöskään autoon."

Tässä tapauksessa epäselvyys tulee siitä, että kauppa ja ravintola ovat samaa liiketoimintaa. Lisäksi monet ravintolatkin myyvät teollisesti tuotettuja elintarvikeita kuten esim. jäätelöitä ja limppareita. Jos ostan perinteisessä taukopaikassa sellaisen, sen voi varmasti nauttia kavhi pöydässä. ABC:llä valikoima on hyvä marketissa, mutta tiskin takaa ei saa oikein mitään. Tuntuisi hölmöltä, ettei tuulipukukansa voi nauttia tavanomaisia tuulipukutuotteita pöydässä.

Mutta kun ne ei olekaan samaa liiketoimintaa.... Siinäpä se.

• asdfghesfd
        kysyjä2 kirjoitti:

Kovat on puheet lähtee niska otteella, ja millähän perusteella. Vois poliisi saada vielä syytteen päällekäynnistä. Ei se poliisikaan jumala ole. Lakia se noudattaa.

No ei tasan ole näin. Ravintola ei saa valita asiakkaitaan. Humaltunutta ei tarvitse päästää sisälle.

No jo on jäärä.

Aivan varmasti mikä tahansa liikkeenharjoittaja saa valita asiakkaansa, pätee myös ravintolaan.

• Seppo Susi
        kysyjä2 kirjoitti:

"No ei tasan ole näin. Ravintola ei saa valita asiakkaitaan."

No kyllä muuten tasan on näin. Mitään syrjintää ei saa harjoittaa, mutta tietyillä perusteilla ravintolan on mahdollista rajata asiakkaita. Näitä ovat esim. ikä ja pukeutuminen.
        Kauppa taas ei saa evätä pääsyä edes sillä perusteella, että "asiakas" olisi paatunut myymälävaras ja kärynnyt varkauksista samassa myymälässä useita kertoja aiemmin.

• kjgxtyuyiu
        Seppo Susi kirjoitti:

"No ei tasan ole näin. Ravintola ei saa valita asiakkaitaan."

No kyllä muuten tasan on näin. Mitään syrjintää ei saa harjoittaa, mutta tietyillä perusteilla ravintolan on mahdollista rajata asiakkaita. Näitä ovat esim. ikä ja pukeutuminen.
        Kauppa taas ei saa evätä pääsyä edes sillä perusteella, että "asiakas" olisi paatunut myymälävaras ja kärynnyt varkauksista samassa myymälässä useita kertoja aiemmin.

Jos palataan tuohon alkuperäiseen ABC ongelmaan niin kyseisessä tapauksessa heillä on oikeus valita asiakkaansa.

Perusteena, henkilöt jotka tulevat tiloihin syömään omia eväitään, eivät ole asiakkaita ollenkaan. => pihalle.

• herraosturt
        kjgxtyuyiu kirjoitti:

Jos palataan tuohon alkuperäiseen ABC ongelmaan niin kyseisessä tapauksessa heillä on oikeus valita asiakkaansa.

Perusteena, henkilöt jotka tulevat tiloihin syömään omia eväitään, eivät ole asiakkaita ollenkaan. => pihalle.

En koe sitä pahaksi jos menen vaikka sinne abc,lle omat leivät mukana ja ostan kahvin sieltä. Joskus olen kuullut että tulee ylimääräistä työtä käärepapereista. Sitä en oikein usko. Toisaalta jos on omat kahvit, voin hyvin käydä sen sämpylän hakemassa ja syödä eväät ulkona. Kieltääkö kukaan sämpylää viemästä ulos.

• laki on...
        herraosturt kirjoitti:

En koe sitä pahaksi jos menen vaikka sinne abc,lle omat leivät mukana ja ostan kahvin sieltä. Joskus olen kuullut että tulee ylimääräistä työtä käärepapereista. Sitä en oikein usko. Toisaalta jos on omat kahvit, voin hyvin käydä sen sämpylän hakemassa ja syödä eväät ulkona. Kieltääkö kukaan sämpylää viemästä ulos.

että sämpylää ei saa syödä ulkona.

• sdgsdfsdfsdfs
        herraosturt kirjoitti:

No mutta entä tämä reaalimaailman tilanne:

8 ulkomaalaisen näköistä mieshenkilöä saapuu ABC:lle, yksi ostaa 80c maksavan teen ja koko seurue siirtyy kulmapöytään, pelikortit kaivetaan esiin ja korttia pelataan kovaäänisesti mölisten samalla, noin 4-5 tuntia.

Toinen ongelma on teinien aikaansaama mölinä ja ilmapiiri mihin ei ns. maksavat asiakkaat viitsi saapua.

• gjhfxgchjvhgkl
        herraosturt kirjoitti:

En minäkään sitä koe pahaksi jos menen abc:lle ja minulla on oma jouluateria kinkkuineen ja laatikoineen mukana, mutta ostan juomat abc:ltä. Missä on ero edelliseen esimerkkiin? Periaatteessa ei missään.

Voisihan sitä ajatella että en koe sitäkään pahaksi että luen abc:n iltalehden ja laitan siististi takaisin myyntitelineeseen, eihän se ketään haittaa.

Tai sitten se että kun se limonadi on niin kallista siinä abc:n ravintolassa niin ostan oman pullon samassa tilassa toimivasta kaupasta. Eihän se keneltäkään pois ole.

Tai jos ostan seisovasta pöydästä aterian ja meitä onkin kaksi sitä syömässä. Eihän se nyt oikeasti ketään haittaa....

Eli eikö voisi asennoitua näin että jos paikan palveluita käyttää, on niistä myös valmis maksamaan. Ajatelkaapa itsenne yrittäjän asemaan, varmaankin kiristelisitte hampaitanne vastaavasta toiminnasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66