Luontoa katselemassa

11

222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167

veden alle juuri painuessaan, tulee kesävesiä ikävä.

• Voi helevata!

• Vaari*
        satu kirjoitti:

http://lukijoidenkuvat.hs.fi/kuvat/ensilumi/63774/#top

Fasaanille vähän outoa ja vaikeaa, pikkulintuja käy sääliksi.

joten sen sopeutuminen voi olla vaikeampaa lumeen ja pakkaseen. Ja mistä löytyy sille ruokaa?
        En ole meidän lintulaudalla kyllä fasaania nähnyt!

• Tutturitari
        Vaari* kirjoitti:

joten sen sopeutuminen voi olla vaikeampaa lumeen ja pakkaseen. Ja mistä löytyy sille ruokaa?

Tämä on niitä kun oksettaa!!

Kenellehän se antaa sitten sen palkinnon?

• muistan niin
        Vaari* kirjoitti:

täällä meillä Suomessa fasaaneja metsästämässä aikoinaan.

• Vaari* kirjoitti:

Kyllä fasaaneja on ainakin täällä A Kiven maisemissa, muistan jo 50 luvun alusta lähtien nähneeni niitä joka vuosi . Asustavat lähellä omakotialueita ja lähellä olevissa metsiköissä.

Nytkin vaikka asun kerrostalossa jossa on lähellä metsää ja omakotitaloja niitä näkee myös talvella.
        Terv: Late

• LateVaan kirjoitti:

Kyllä fasaaneja on ainakin täällä A Kiven maisemissa, muistan jo 50 luvun alusta lähtien nähneeni niitä joka vuosi . Asustavat lähellä omakotialueita ja lähellä olevissa metsiköissä.

Nytkin vaikka asun kerrostalossa jossa on lähellä metsää ja omakotitaloja niitä näkee myös talvella.
        Terv: Late

etelärannikon tuntumassa,
        kyllä olen useinkin nähnyt niitä.
        Tuota ruokapuolta ihmettelen minäkin, tosin en enää nyt kerrostalossa laittele lintulautoja,
        mutta luulisin, etteivät ne lintulaudoillakaan käy napostelemassa
        auringonkukansiemeniä tai muuta sapuskaa.

• sinisirkku-ek
        satu kirjoitti:

etelärannikon tuntumassa,
        kyllä olen useinkin nähnyt niitä.
        Tuota ruokapuolta ihmettelen minäkin, tosin en enää nyt kerrostalossa laittele lintulautoja,
        mutta luulisin, etteivät ne lintulaudoillakaan käy napostelemassa
        auringonkukansiemeniä tai muuta sapuskaa.

rivitalonkin pihaan, laskeutuminen käy hyvin, mutta aidan alta mieluimmin lähtee teilleen.Lunta tulee, niin että siirrän ruokinnan etupihalle, jossa on pakko pitää reitit auki.

Sisäpihalla saa kahlata lumessa, en viitsi pitää terassia puhtaana lumesta kun se ei hyödytä ketään.
        Tuo lumi rakennuksen kivijalassa eristää kivasti niin lämpö pysyy sisällä:D

Ihailin luontokuvia, kauneutta löytyy ja kuvaajilla silmää. Kiitos satu*

• sinisirkku-ek kirjoitti:

rivitalonkin pihaan, laskeutuminen käy hyvin, mutta aidan alta mieluimmin lähtee teilleen.Lunta tulee, niin että siirrän ruokinnan etupihalle, jossa on pakko pitää reitit auki.

Sisäpihalla saa kahlata lumessa, en viitsi pitää terassia puhtaana lumesta kun se ei hyödytä ketään.
        Tuo lumi rakennuksen kivijalassa eristää kivasti niin lämpö pysyy sisällä:D

Ihailin luontokuvia, kauneutta löytyy ja kuvaajilla silmää. Kiitos satu*

ja kestävyyttä,
        se olikin suurin syy minulla kerrostaloon siirtymisessä.
        Olin kyllä yhdessä ollut kolaa puskemassa jo silloin, kun molemmat vielä olimme
        niitä hommia tekemässä, mutta sitten kun yksin parin vuoden kuluttua sitä tein,
        tuli asnnon vaihto ajankohtaiseksi.

Miehen kuoleman jälkeen talvella seinänaapurini ja muutkin naapurit sanoivat,
        että he hoitavat nyt, sinun ei tarvitse.

He tiesivät jollain tavalla suruni suuruuden.

• Ramoona*

Otan paljon valokuvia, se on niin helppoakin nykyisillä hyvillä kameroilla. Voi laukoa huolettaa mielin määrin ja valita parhaat. Yritän muistaa paperikuviakin valmistaa, se onnistuu hyvin itsekin. Lastenlapsista ja matkoilta tulee tietysti näpsittyä kaiken aikaa kuvia, mutta luontokuvaus kiinnostaa enemmän. Siksi katselen muittenkin ottamia kuvia hyvin mielelläni, varsinkin kaikki kilpailut ja luontokuvateokset.

Lintujen kuvaus onkin haasteellista, vaikka on hyvät zoomitkin. Juuri yritin närhien , erilajisten tiaisten ja mustarastaiden yhteisruokailua kuvata, mutta pitäisi maata kinoksen takana passissa ihan hiljaa odottamassa sopivaa hetkeä. Fasaaneja rääkyy näilläkin main, ovat tyhmänrohkeita kulkuväylilläkin. Viljapeltoja on maisemassa, siellä niitä näkee. Muistatte kai vanhan tankerovitsin fasaanista.

Kekkonen, Ruotsin kuningas Kaarle Kustaa ja Ahti Karjalainen olivat metsällä. Kekkonen siinä jotain selitti eikä Kaarle Kustaa oikein kuullut, vaan kysäisi "va sa ni". Karjalainen taas luuli että kunkku sanoi "fasaani", täräytti heti molemmat piiput tyhjäksi, ja tulihan sieltä saalista eli harakka. Herrojen saalis näytettiin myös telkkarissa ja ihmeteltiin kun joukossa oli yksi harakka - näin ne jutut syntyvät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      233
      1541
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1306
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      20
      1287
    4. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      6
      1187
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      968
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      940
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      66
      905
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      880
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      861
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      835
    Aihe