Hiustensiirto Nordströmillä !!!

-J-

Hei !

Olen 30 nainen ja kärsin kaljuista ohimoistani. Olen harkinnut hiustensiirtoa. Olisiko kellään kertoa kokemuksistaan tässä viimeisen parin vuoden ajalta ? Olen kiinnostunut Nordströmin sairaalasta mutta tampereella tehdään siirtoja kuulema myös.

Follicular unit micro graft on lukemani mukaan menetelmistä parhain -> luonnollinen lopputulos. Onko tästä kokemuksia ?

Odottelen kiitollisena vastauksia/kokemuksia/kommentteja.

-J-

13

3881

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhgygy

      Voi kulipää parka. Jos minä olisin vastentahtoisesti kalju, käyttäisin peruukia tai kävelisin kaljuna.

      • jhgygu

        Ja jatkan vielä vastinettani aloittajalle: toki kaikkea vilpitöntä tsemppiä aloittajalle toivon ja tsemppiä hänelle, jos hän kärsii häiritsevästä hiustenlähdostä. Naiselle, esim., kaljuuntuminen varmaan joskus voi olla itsetuntoon ja elämänlaatuun vahvastikin vaikuttava seikka ja sellaisessa toki kai nordströmitkin tms. ylipäätään plastiikkakirurgia voi auttaa, mutta kun tämä palsta - johon nyt elämäni ensimmäistä kertaa tutustuin- vaikuttaa lähinnä sairaalloisen pinnalliselta tai provopalstailta, niin en tue ainakaan yhdenkään psoriläntin itsetuntovammaisten hiustensiirtokauneusleikkauksia henkisesti yhtään.:) Aloittaja ymmärtää, jos ymmärtää.

        Mullakin on aika ohuet hiukset. Se on todella inhottavaa. Hiusten kunto on vaihdellut melko paksuista (luonnnostani mulla on paljon hiuksia) todella järkyttävän ohuisiin. Stressi ja elämäntilanne usein vaikuttaa hiuksiin. Suvussa joillakin on sellaista harvinaista kaljuuntumissairauttakin, missä nainenkin voi kaljuuntua yhtäkkiä, paksuhiuksinen sellainenkin.:/ En pelkää sitä omalla kohdallani ja todellakin mieluummin kulkisin kaljuna, jos kaljuksi tulisin, kuin menisin hiustensiirtoon henkilökohtaisesti. Kalkkitablettien omalla kohdallani olen huomannut vaikuttavan hyvin hiustenkasvuun, mutta toki ei se auta vakavasta kaljuuntumisesta kärsivillä, tms. autoimuuni- jne. sairausperustaisissa jutuissa tietenkään.

        Jos mä kärsisin lievästä ohimokaljuudesta, leikkaisin lyhyet hiukset ja odottaisin hiusten vahvistumista itsestään. Lisäksi välttäisin vahvoja värjäyksiä ja käsittelyitä, koska myös niillä on moni pilannut hiuksensa. Jos taas koko kuontalo tippuisi päästä ( kerran on niin itsellenikin meinannut käydä), miettisin ehkä ruokavaliotani tai muita elämäntapojani. Jos taas olisin koko ikäni kärsinyt pilkkaa hiusten vähyyden vuoksi, voisin käydä vaikka Nordströmilläkin.

        En suinkaan halunnut pilkata aloittajaa. Vähän vain epäilyttää useiden palstakirjoittajien esteettisten ongelmien todellinen vakavuus ja todenperäisyys. Sen ymmärtää, jos käsittää, etten voi tietää mitään kirjoittajista, heidän elämäntilanteistaan tai mistään. Lisäksi ainakaan uhuet hiukset eivät mielestäni ole mikään maailmaa kaatava terveysongelma juuri kenellekään. Sitä ihmiset painivat suurempienkin asioiden kanssa.


    • Kokemuksin

      Niin, kysyit kokemuksia ja sitä pitää vastata mitä kysyit, eikä mitä typeriä kulipää juttuja.

      Olen mies ja kävin viime keväänä (2010) hiustensiirrossa, koska koko päälakeni oli kalju. Yllätyin positiivisesti. Työ oli erittäin laadukasta. Siirto tehtiin tuolla teknikkalla, jonka mainitset. Takaraivon arpi jäi täysin huomaamattomaksi, sillä he sulkevat nykyisin haavan niin, että arpikin kasvaa täysin luonnolisen näköisesti hiuksia. Varsinaisesti siis ei edes oikein näy mitään arpea. Kaikki siirretyt hiukset lähtivät kasvamaan oikein hyvin ja minulla oli jo 5 kk kuluttua siirrosta pitkät hiukset päälaella.

      Minä en voi muuta kuin suositella. Menen tänä keväänä tuuhennussiirtoon, sillä näin suurta kaljua ei voida kerralla tehdä täysin tuuheaksi.

      • jolle tehtiin

        edellä kuvatun kaltainen hiusten siirto jo 1998 Nordströmillä.En tiedä,miten nykyään muut osaavat,mutta silloin Nordström oli ainoa Suomessa,joka osasi tehdä luonnollisen hiusrajan ja sehän aloittajallekin on tärkeätä,koska hiuksia pitäisi siirtää ohimoille.Hän käyttää nimenomaan tätä follicular micro unit graft tekniikkaa.Minulla se tehtiin niin,että korvan takaa toiseen korvaan asti leikaittiin suikale ihoa hiuksineen päivineen ja syntynyt haava kurottiin umpeen.Tätä leikattu suikale pilkottiin veitsellä niin moneen pieneen osaan,että jokainen osa,siirre,sisälsi 1-6 hiusta.Niistä jokainen istutettiin yksi kerrallaan uuteen paikkaan neulalla tehtyyn reikään.Vaikka Norström ei kaikissa kauneus leikkauksissa ole Suomen paras,niin hiustensiirrossa hän on edelläkävijä ja maailman parhaita.Ei muuta kuin äkkiä vaan tilaamaan aika konsultaatio käynnille.


    • leikkauksessa käynyt

      Moi! Kävin itse 3v. sitten hiiusten siirrossa Belgiassa, jossa otin 800 siirrettä fue tekniikalla ohimoille, maksoi reilut 3000€. En suosittele Nordströmin klinikkaa, tai mitään muutakaan paikkaa suomessa, sillä hänen käyttämänsä tekniikka on strip, josta tulee siis ikävä arpi takaraivoon. Arpi voi toki olla huomaamaton parhaassa tapauksessa, mutta se voi myös venyä ajan myötä ja näkyä hiusten alta kun ne ovat märät tai lyhyet.

      Hyviä hiustensiirto paikkoja Euroopassa on mm. BHR clinic Belgiassa jossa saat esim. tuhat siirrettä fue tekniikalla 5000€. Ota selvää koko hiusten siirrosta alan sivustoilta: www.hairtransplantnetwork.com ja www.hairsite.com. Älä pelkää lähteä ulkomaille leikkaukseen, saat paremman tuloksen edullisemmin ja lisäksi pääset matkustamaan. Onko sulla ollut aina korkeat ohimot? ja onko muualla päässä kaljuuntumista?

      • tietoa kaipaava

        miksi?


      • leikkauksessa käynyt
        tietoa kaipaava kirjoitti:

        miksi?

        Jos on odotettavissa että hiusten lähtö jatkuu ikääntyessä (kuten miehillä yleensä) niin suosittelen fue siirtoa. Naisilla kaljuuntuminen on erilaista joten jos on aina ollut korkeat ohimot niin laadukas strip siirto voi olla myös vaihtoehto, jos esim. käytetään trichophytic closure- tapaa leikkaushaavan sulkemiseen. Fue tai strip siirroissa suosittelen euroopan huippuklinikoita, edullisempia ja parempia kuin Norre.


      • korkeaohimoinen
        leikkauksessa käynyt kirjoitti:

        Jos on odotettavissa että hiusten lähtö jatkuu ikääntyessä (kuten miehillä yleensä) niin suosittelen fue siirtoa. Naisilla kaljuuntuminen on erilaista joten jos on aina ollut korkeat ohimot niin laadukas strip siirto voi olla myös vaihtoehto, jos esim. käytetään trichophytic closure- tapaa leikkaushaavan sulkemiseen. Fue tai strip siirroissa suosittelen euroopan huippuklinikoita, edullisempia ja parempia kuin Norre.

        Olen myös korkeaohimoinen (aina ollut, hiusrajani on vain tälläinen) ja haaveillut tasaisen pyöreästä hiusrajasta... Kertoisitko enemän noista eurooppalaisista klinikoista, nimistä olisin kiitollinen :)

        Kertoisitko myös enemmän mikä tuo strip siirto on ja minkälaisiin hintakustannuksiin minun tulisi varautua?


      • leikkauksessa käynyt
        korkeaohimoinen kirjoitti:

        Olen myös korkeaohimoinen (aina ollut, hiusrajani on vain tälläinen) ja haaveillut tasaisen pyöreästä hiusrajasta... Kertoisitko enemän noista eurooppalaisista klinikoista, nimistä olisin kiitollinen :)

        Kertoisitko myös enemmän mikä tuo strip siirto on ja minkälaisiin hintakustannuksiin minun tulisi varautua?

        Ensinnäkin, jos luulet ettet tule enää kaljuuntumaan paljoa niin suosittelen leikkausta! Eli nykyään hiusiirroissa käytetään kahta tekniikkaa, tässä lyhyt kertaus
        1. strip leikkauksessa siis leikataan takaraivolta ohut siivu (strip) ihoa josta sitten leikellään ihotupsut (graft) yksitellen pois ja siirretään kaljuun kohtaan. Yhdessä ihotupsussa 1-4 hiusta. Leikkaushaava ommellaan sitten kiinni, ja ompelutekniikasta riippuen haava on suht huomaamaton tai voi levitä paljonkin.
        2. Fue leikkauksessa ihotupsut otetaan takaraivolta ohuella ontolla neulalla (7,5-1mm paksu) yksi kerrallaan jolloin varsinaista leikkaushaavaa ei jää mutta pieniä vaaleita pisteitä saattaa jäädä näkyviin, jos siis ajat siiliksi/kaljuksi.

        Euroopassa hyviä klinikoita esim. BHR clinic Belgiassa, jossa tehdään laatuleikkauksia molemmilla tekniikoilla, joista strip tekniikka edullisempi, esim. 1000 strip-siirrettä 3000€ ja 1000 fue-siirrettä 5000€.

        Alan sivuja mm. hairsite.com ja hairtransplantnetwork.com joista saat enemmän tietoa koko alasta, ja näet eri klinikoiden tuloksia. Youtubessa on myös paljon videoita hakusanoilla fue transplant, hair transplant. Googlaa myös norwood scale niin saat osviittaa miten monta siirrettä tarvit.


      • -J-
        leikkauksessa käynyt kirjoitti:

        Ensinnäkin, jos luulet ettet tule enää kaljuuntumaan paljoa niin suosittelen leikkausta! Eli nykyään hiusiirroissa käytetään kahta tekniikkaa, tässä lyhyt kertaus
        1. strip leikkauksessa siis leikataan takaraivolta ohut siivu (strip) ihoa josta sitten leikellään ihotupsut (graft) yksitellen pois ja siirretään kaljuun kohtaan. Yhdessä ihotupsussa 1-4 hiusta. Leikkaushaava ommellaan sitten kiinni, ja ompelutekniikasta riippuen haava on suht huomaamaton tai voi levitä paljonkin.
        2. Fue leikkauksessa ihotupsut otetaan takaraivolta ohuella ontolla neulalla (7,5-1mm paksu) yksi kerrallaan jolloin varsinaista leikkaushaavaa ei jää mutta pieniä vaaleita pisteitä saattaa jäädä näkyviin, jos siis ajat siiliksi/kaljuksi.

        Euroopassa hyviä klinikoita esim. BHR clinic Belgiassa, jossa tehdään laatuleikkauksia molemmilla tekniikoilla, joista strip tekniikka edullisempi, esim. 1000 strip-siirrettä 3000€ ja 1000 fue-siirrettä 5000€.

        Alan sivuja mm. hairsite.com ja hairtransplantnetwork.com joista saat enemmän tietoa koko alasta, ja näet eri klinikoiden tuloksia. Youtubessa on myös paljon videoita hakusanoilla fue transplant, hair transplant. Googlaa myös norwood scale niin saat osviittaa miten monta siirrettä tarvit.

        Kiitos asiallisista vastauksista :)

        Mulla on aina ollut korkeat ohimot mutta nyt ne on aika kaljut jo..en voi kuvitella laittavani tukkaa ponihännälle koska ohimot nousevat todella ylös ..Itse tunto kärsii kovin :(
        Mutta hienoa että apua on saatavilla. Tuo ulkomailla leikkauttaminen jännittää kovasti mutta en epäile etteikö työnlaatu ole parempaa kuin suomessa..tosin moni on kyllä nordströmiä kehunut myös ..Mittasin että n. 3x3 cm alueet tarviisi peittää molemmilta puolilta..sitten kaljukohta olisi aikalailla täytetty. Kuinkahan monta siirrettä ton kokoselle alueelle tarvii laittaaa ?
        Soittelin jo nordströmille ja kyselin aikaa..olisi kiva vaan tietää mitä muilla kyseinen toimenpide on maksanut ja minkä kokoiselle alueelle ?
        Onko totta että strip tekniikka on kuitenkin luotettavampi kuin fue ? Jostakin luin että fue tekniikalla hiukset vahingoittuvat helpommin eikä läheskään kaikki hiukset lähde kasvamaan operoinnin jälkeen ?


      • sgfddfgdfgd
        -J- kirjoitti:

        Kiitos asiallisista vastauksista :)

        Mulla on aina ollut korkeat ohimot mutta nyt ne on aika kaljut jo..en voi kuvitella laittavani tukkaa ponihännälle koska ohimot nousevat todella ylös ..Itse tunto kärsii kovin :(
        Mutta hienoa että apua on saatavilla. Tuo ulkomailla leikkauttaminen jännittää kovasti mutta en epäile etteikö työnlaatu ole parempaa kuin suomessa..tosin moni on kyllä nordströmiä kehunut myös ..Mittasin että n. 3x3 cm alueet tarviisi peittää molemmilta puolilta..sitten kaljukohta olisi aikalailla täytetty. Kuinkahan monta siirrettä ton kokoselle alueelle tarvii laittaaa ?
        Soittelin jo nordströmille ja kyselin aikaa..olisi kiva vaan tietää mitä muilla kyseinen toimenpide on maksanut ja minkä kokoiselle alueelle ?
        Onko totta että strip tekniikka on kuitenkin luotettavampi kuin fue ? Jostakin luin että fue tekniikalla hiukset vahingoittuvat helpommin eikä läheskään kaikki hiukset lähde kasvamaan operoinnin jälkeen ?

        "Onko totta että strip tekniikka on kuitenkin luotettavampi kuin fue ? Jostakin luin että fue tekniikalla hiukset vahingoittuvat helpommin eikä läheskään kaikki hiukset lähde kasvamaan operoinnin jälkeen ?"

        On totta tuo.

        FUE tekniikan heikkous on juuri se, että jopa vain puolet siirretyistä hiuksista voi lähteä kasvamaan, suomalaisten hieno hiuslaatu on huono tuohon FUE tekniikkaan.

        Tuo STRIP tekniikka on siis paras siten, että ne siirrännäiset todella myös sitten kasvavat paljon varmemmin, kun FUE tekniikalla siirretyt.

        Eli tietääkseni, tällä hetkellä STRIP tekniikalla saadaa paljon varmemmat tulokset kuin FUE tekniikalla, että ne siirretyt hiukset siis lähtee kasvamaan.


      • Anonyymi
        tietoa kaipaava kirjoitti:

        miksi?

        Moi.miissä käynti ennen Belgia käyntiä .siis olen menossa hius istutukseen. Olen jo kerran käynyt rolffin hiusistuksessa loppu tulos ei ihan mielytä minua.kauhea arpi kyllä jäi


    • Anonyymi

      Moi.olisin menossa hius istutukseen Belgiaan.missä konsulaatilla pitäisi käydä ensin.osoto ja nimi.Kiitos

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe