Ostettiin Ford Taurus vm-92 3.8l .Jenkkitietäjät kokemuksia ja kuulopuheita kyseisestä kärrystä!
Tätähän ei ole tuotu Suomeen kovin montaa
.
Ford Taurus
1
605
Vastaukset
- Ex taurustelija
Suhteellisen pieniruokainen maantiellä menee 9 l 100/km,kaupungissa jotain 10-15 l riippuen kaasujalastasi.perustekniikka muuten vahvaa,mutta saattaa kärsiä lämpöongelmista,tykkää poltella kansipahvia.tuon on tyyppivika juuri 3.8 l koneessa.Pari kertaa oli kannet auki,jotta saatiin pitämään.Varaosat halpoja,mutta käytettyinä esim peltiosia huonosti saatavilla suomesta.Mielestäni etuveto käyttiksessä ihan jees,mutta kääntösäde todella suuri.Omallani oli ajettu noin 200 tkm kun siitä luovuin,muuta ei tosiaan mennyt kuin noita kansipahveja ja ilmastoinnin kompura.70 tkm meni siis melkoisen hyvin,toki kulutusosia joutui laittamaan lisäksi.
Öljynvaihto väleissä kannattaa olla jämpti,3.8:ssa on todella huonot öljykanavat.huoltamattomuuttaan noita rikottu ja saanut siitä paskan maineen.Itse vaihdoin öljyt 5000-8000 km välein.
Hienosti lähti aina käyntiin kovassakin pakkasessa,kun akku oli kunnossa.Itselläni oli se paremmin varusteltu malli digimittarilla,jossa mahdollisuus vaihtaa kilometrit maileiksi napin painalluksella ja muilla sähköherkuilla ja monitoimiratilla.
Osalla nuo ovat olleet todella risaavia laitteita juuri koneen puolesta,mitä olen lukenut,mutta tosiaan minä sitten säästyin vähällä.Tuosta autosta ei jäänyt pahaa makua,tehotonhan se oli ja kankea,mutta maantiellä se kyllä tarjosi hyvät kyydit.
Aivan eri laite kuin esim.capricen farkku,joka vaappuu ja heiluu joka suuntaan,Taurus on todella eurooppalaisen tuntuinen auto ajella,juuri jämäkkyyden vuoksi.
Suosittelen vaihtamaan öljyjä usein ja käyttämään laadukasta ainetta,se on halpa henkivakuutus tuon moottorin kanssa.Jos lämpömittari ei pelaa,se kuntoon oitis.
Jotain juttuja löydät hakemalla overdrive.fi foorumilta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241