yhtään mitään.
täällä vaan hutkitaan, mut jos ei ole käynyt seurakunnassa ei voi tietää!
On esim Pelastusarmeijan padat jouluisin, Joulun Lapsi- keräys ja jatkuvasti kirkon ulkomaanapu.
Itse olen opiskelijana/työttömänä käynyt hakemassa apua diakoniasta, kun teille niin rakas valtio ei maksa mm. opintolainan korkoja!!! voi myös saada vaateapua, mitä sos virasto ei OLLENKAAN järjestä.
Ateistit ei tiedä kirkon sos. työstä
52
488
Vastaukset
Kirkon ulkomaanapua rahoittaa mm. Ulkoministeriö ja EU. En tiedä mikä on Joulun Lapsi-keräys, mutta keräyshän se kuitenkin on.
"kun teille niin rakas valtio ei maksa mm. opintolainan korkoja!"
Mitä tuolla tarkoitat? "teille niin rakas"? Muuta jenkkeihin, niin näet mitä köyhän elämä siellä on.- vain_ihminen
Tässä on siis ihminen saanut konkreettista apua sekä rahallisesti että vaatteiden muodossa kirkolta, ja sinä käsket muuttaa Jenkkeihin jotta näkisi että voi olla vielä vaikeampaa... hyvähyvä...
Se, että on olemassa erilaisia keräyksiä ei liittynyt tuohon saatuun apuun, ja tosiaan ev.lut. kirkko rahoittaa Kirkon ulkomaanavusta vain kolmanneksen. Joulun lapsi-keräys on Patmoksen järjestämä.
..mikäs sen mukavampaa kuin löytää joku virhe ihmisen kirjoituksesta ja keskittyä siihen unohtaen sen, mitä yritettiin sanoa... lyödäänkö vähän lisää lyötyä (ja autettua)? vain_ihminen kirjoitti:
Tässä on siis ihminen saanut konkreettista apua sekä rahallisesti että vaatteiden muodossa kirkolta, ja sinä käsket muuttaa Jenkkeihin jotta näkisi että voi olla vielä vaikeampaa... hyvähyvä...
Se, että on olemassa erilaisia keräyksiä ei liittynyt tuohon saatuun apuun, ja tosiaan ev.lut. kirkko rahoittaa Kirkon ulkomaanavusta vain kolmanneksen. Joulun lapsi-keräys on Patmoksen järjestämä.
..mikäs sen mukavampaa kuin löytää joku virhe ihmisen kirjoituksesta ja keskittyä siihen unohtaen sen, mitä yritettiin sanoa... lyödäänkö vähän lisää lyötyä (ja autettua)?"teille niin rakas valtio". Jos et sitä ymmärtänyt, niin ei voi mitään. En minä ketään lyönyt, muistutin vain miten asiat ovat. Kuvitteleeko tuo opiskelija, että hän ei ole Suomen kansalainen, että hänestä ei ole valtion lainsäädännöllä pidetty huolta syntymästään asti?
cei5 kirjoitti:
"teille niin rakas valtio". Jos et sitä ymmärtänyt, niin ei voi mitään. En minä ketään lyönyt, muistutin vain miten asiat ovat. Kuvitteleeko tuo opiskelija, että hän ei ole Suomen kansalainen, että hänestä ei ole valtion lainsäädännöllä pidetty huolta syntymästään asti?
Hänestä on valtio pitänyt huolta jo ennen syntymäänsä, koska Suomessa on ilmainen neuvolajärjestelmä. Veronmaksajathan sen tietysti maksavat, mutta odottaville äideille se ei maksa mitään. Sitten on ilmainen peruskoulu, koulurukailu, kouluterveydenhuolto, terveyskeskukset, ilmainen opiskelu lukiossa ja yliopistoissa jne. Tiedän kyllä, että hyvinvointiyhteiskuntaa on ajettu alas jo kauan, mutta ihmettelen aloittajan lausetta "teille niin rakas valtio".
- luterilainen.
vain_ihminen kirjoitti:
..mikäs sen mukavampaa kuin löytää joku virhe ihmisen kirjoituksesta ja keskittyä siihen unohtaen sen, mitä yritettiin sanoa... lyödäänkö vähän lisää lyötyä (ja autettua)?Tänäkin jouluna voi auttaa hädänalaisia ihmisiä
http://www.joulupata.fi/
Kirkko kuulee palstan kannattaisi perustaa oma potti tuonne.
- 344466trf
vaikuttaa jyrkältä, mutta miksi et mene töihin?
- ap.
suhteillas hankkia töitä, muiila ei niitä ole.
ap. kirjoitti:
Älä nyt noin kovin hauku porvareita, hehän juuri innokkaimmin puolustavat jeesus-taikauskon erityisasemaa yhteiskunnassamme.
- 34466trf
ap. kirjoitti:
Olen ateisti. Eikö se tee minusta kristittyjä vainoavaa kommaria?
- Mirka ...
Ateistit ovat älykkäämpiä kuin uskovaiset ja ovat uskontojen asiantuntuntijoita.
- tajokinen
hulluutuksen pelastaa ne jotka uskovat ei tämän maailman viisaat voi uskoa risin hulluuta AAmen
- rghwh
tajokinen kirjoitti:
hulluutuksen pelastaa ne jotka uskovat ei tämän maailman viisaat voi uskoa risin hulluuta AAmen
Savis ole löytänyt tätä palstaa?
- kjhkljhkljh
Itse en ole koskaan saanut apua seurakunnalta, vaikka olen sitä hakenut. Enkä nyt edes puhu kirkon itse tekemästä avusta, vaan EU:n ruoka-avustuksesta. Ei herunut köyhälle yksinhuoltaja-opiskelija-ateisti-perheelle ruokaa. Onneksi sossusta sai siihen aikaan ruokakuponkeja. Vaatteetkin osti sossu.
- Terkut Patmokselta
,,,kirkkoon kuuluvia ateisteja vai muita?
Hienoa, että olet saanut apua. Onneksi pystymme sitä järjestämään monissa eri muodoissa.
Seija H, pappi- näin on
Kirkko passivoittaa ihmiset. Uskonto saa ihmiset elämään siinä harhassa, että itse ei tarvitse muuta elämän eteen tehdä, kuin hakea ilmaisavustuksia muilta.
- ~~~
Olisi ollut hienoa myös mainita asiaan liittyvät tahot pelkän kiitosten vastaanottamisen lisäksi. Nyt ikäänkuin allekirjoitit kaiken tuon avun olleen kirkolta.
- ap.
joka ikinen viikko. enpä ole kuullut uskonnottomista jotka joka viikko lahjoittaisivat jotain...
- nyt tiedät
Uskonnottomat maksavat pakolla ja tahtomattaan valtion kautta kirkolle yhteisöveroa. En todellakaan halauaisi ylläpitää uskonlahkoa, joka yllyttää vihaamaan ja syrjimään erilaisia ihmisiä.
Uskonnottomat lahjoittavat verojen muodossa selvää rahaa, jotta vähävaraisimmillakin olisi ihmisarvoinen elämä.
- Tango_Delirium
Kuten cei5 huomautti, Pelastusarmeija ei ole osa kirkkoa. Mitä taas avustustyöhön tulee, mielestäni ruoka- ja vaateapu tulisi pitää erillään uskonnonjulistamisesta. Toki te uskovaiset näette asian eri tavalla, mutta itse ainakin koen uskonnon ja avustustyön yhdistämisen hädänalaisten aseman törkeänä hyväksikäyttönä.
- 12
Minun mielestäni se, että jossain lukee että "tämän avun antaa seurakunta" (jos lukee), ei vielä ole julistamista. Tai ainakin se on niin hienovaraista ettei siihen kukaan kiinnitä suurempaa huomiota.
- Tango_Delirium
12 kirjoitti:
Minun mielestäni se, että jossain lukee että "tämän avun antaa seurakunta" (jos lukee), ei vielä ole julistamista. Tai ainakin se on niin hienovaraista ettei siihen kukaan kiinnitä suurempaa huomiota.
Lisäksi voitaisiin myös pohtia, antaako seurakunta todella sen avun, vai toimiiko se vain avun välittävänä organisaationa.
- Rompix
Kuusi vuotta sitten Pelastusarmeija meinasi lähteä New Yorkista lätkimään, koska sen olisi pitänyt kohdella homoseksuaaleja samoin kuin heteroitakin. Parempi lahjoittaa sellaisille järjestöille, joilla ei ole homofobiaa tai evankelisia tarkoitusperiä.
- oman onnen seppä
Ei valtion eli meidän veronmaksajien pidä sinun velkojesi korkoa maksaakaan. Kierrätyskeskuksesta saa vaatteita ilmaiseksi.
Eikö ole tullut mieleen, että voisit tehdä itsekin jotain elämäsi eteen..
Kirkon avustukset perustuvat pitkälti vain imagomainintaan köyhien avulla, ja kirkko itse vetää suurimman osan rahoista välistä. Suomesta ja maailmalta löytyy paljon erilaisia mihinkään ideologiaan tai uskontoon sitoutumattomia organisaatioita ja järjestöjä, jotka oikeasti auttavat yrittämättä käännyttää ketään minkään lahkon jäseneksi. Mitä tarkoitat tuolla "teille niin rakas valtio"?
Lähdit soitellen sotaan, eli syyllistämään ateisteja ja sitten pakenit paikalta. Ei minunkaan korkojani ole valtio maksanut, ihan itse maksoin. Ymmärrän kyllä, että ottaa päähän olla köyhä ja miettiä mitä ruokaa tänään syötäisiin, olen sen itsekin kokenut, mutta miksi sinä ateisteja syytät?- ap.
vaikka valtion verotulot ovat niin paljon suuremmat, etä valtio kyllä on vastuussa leipäjonoista ja asunnottomista ynnä muusta sellaiesta ikävästä paskasta yhteiskunnassamme.
Kirko sitten joutuu paikkaamaan ,esim keräämällä joululahjoja varattomille lapsille!
MOT.
vaikutatte myös kovilta ihmisiltä. ap. kirjoitti:
vaikka valtion verotulot ovat niin paljon suuremmat, etä valtio kyllä on vastuussa leipäjonoista ja asunnottomista ynnä muusta sellaiesta ikävästä paskasta yhteiskunnassamme.
Kirko sitten joutuu paikkaamaan ,esim keräämällä joululahjoja varattomille lapsille!
MOT.
vaikutatte myös kovilta ihmisiltä.Luuletko sinä, että kirkko omasta pussistaan sitä ruoka-apua maksaa. Ei todellakaan. Se on EU:n ruoka-apua ja sitä jakavat myös työttömien yhdistykset.
"Kirko sitten joutuu paikkaamaan ,esim keräämällä joululahjoja varattomille lapsille! "
Nimenomaan keräämään, ei maksamaan.
Mitä tulee valtion vastuuseen, niin kuten ylempänä sanoin, sinä olet ollut syntymästäsi saakka valtion hoivissa, huomaat sitä tai et. Hyvinvointiyhteiskuntaa on ajettu alas, tiedän, mutta eiköhän olisi syytä kääntää syyttävä sormi markkinataloutta ajaviin poliitikkoihin, eikä ateisteihin.ap. kirjoitti:
MOT.
vaikutatte myös kovilta ihmisiltä.Ja kirkkoa ja sen erityisasemaa kansanedustuslaitoksessamme innokkaimmin puolustavat juuri ne puolueet, joiden mielestä leipäjonot ja asunnottomat ovat ihan hyväksyttävä seuraus kapitalismin ihanuudesta. Ne puolueet, jotka tahtovat katkoa kirkon ja valtion siteet myös tuovat enemmän esille yhteiskunnallista eriarvoisuutta ja vaativat siihen puuttumista. Onko tässä paradoksi?
Tämä "kova ihminen" lahjoittaa monenlaisiin yleishyödyllisiin keräyksiin kotimaahan ja ulkomaille joka vuosi paljon enemmän kuin keskimääräinen kirkollisveron maksaja tekee sen veron kautta.- Tango_Delirium
ap. kirjoitti:
MOT.
vaikutatte myös kovilta ihmisiltä.Juu, sehän on tietysti itsestään selvää että kaikki jotka haluavat tukea uskontovapaata hyväntekeväisyyttä ovat kylmiä ja kovia ihmisiä.
- Atte Ateisti
ap. kirjoitti:
MOT.
vaikutatte myös kovilta ihmisiltä."vaikka valtion verotulot ovat niin paljon suuremmat"
Valtion pitääkin rakennuttaa siltoja ja teitä sekä ylläpitää armeijaa. Sellaisia velvoitteita ei kirkolla ole, vaikka se veroja kerääkin.
- Atte Ateisti
Jos kirkon tarkoitus on olla vain materiaalinen hyväntekeväisyyslaitos, ei se eroa sadoista tässä maassa toimivista muista vastaavista, alkaen A-klinikoista ja SPR:stä.
Se on kuitenkin hyväntekeväisyyslaitoksena erityisasemassa: ainoa, jolla on verotusoikeus.
Ja oli sen hyvä työ miten arvokasta tahansa, aina se palautuu vanhan teologiansa ja liturgiansa ja hokkuspokkustensa ääreen. Eli juttuihin joista nykyihminen lukutaitoisena ja sivistyneenä on täysin vieraantunut.
On kirkon hyväntekeväisyystyössä jotain hyvääkin: kirkko suurena organisaationa ja suuren omaisuuden haltijana on varsin pätevä avunantaja. Köyhää keskinkertaista avustusyhdistystä toki varakkaampi. Silti ns. avustustoimintaan kirkon budjetista menee vain pari prosenttia - suurimmat menot koituvat henkilökunnan palkoista ja kiinteistökuluista. Mielestäni nuo joulupata-systeemit on niin pöllö ilmiö, että ei jukolauta. Siis ihmiset laittaa kiilto silmissä pataan rahaa, eikä ymmärrä että suurimman osan ottaa joku välikäsi! En ole ikinä laittanut moiseen pataan rahaa...joudunko nyt helvettiin?
Sama juttu leipäjonossa. Ihmiset tekevät sen ihan tahallaan ja samalla ovat työttömiä tahallaan. Ennemmin mä kuolen, vaikka nälkään kuin menisin jonnekin leipäjonoon jonottaman ruokaa. Niillä ruuilla tekisi joku afrikkalainen paljon saati jotkut meidän "suomalaiset tekokerjäläiset".Aika tyly asenne. Tunnen joitakin työttömiä, joista voin taata etteivät he ole työttömiä "tahallaan". Ja jos sinun kohdallesi joskus tulevaisuudessa tulee sama tilanne, niin sinulla on tietysti vapaassa maassa oikeus kuolla mieluummin nälkään kuin hakea apua. Minä en kuitenkaan koe asiakseni halveksia niitä, jotka hakkevat apua taloudelliseen kurjuuteensa.
cei5 kirjoitti:
Kyllä sinä sen tiedät.
En minä sitä sanonutkaan ja on totta että kapitalistit puoltavat leipäjonoja, jottei tarvitsisi maksaa työntekijöille palkkaa. Se on varsin hienoa kapitalistien katsella kun porukka jonottaa ruokaa tuolla jonoissa, kun ennen sitä ruokaa sai sillä mitä sai palkkaa työstä. Ihmiset tyytyy nykyisin siihen mitä leipäjonoissa saa!? Se on ihmeellistä että ihmiset haluavat siihen tyytyä siihen leipäjonoon, eivätkä vaadi työtä?
Aatami9 kirjoitti:
Aika tyly asenne. Tunnen joitakin työttömiä, joista voin taata etteivät he ole työttömiä "tahallaan". Ja jos sinun kohdallesi joskus tulevaisuudessa tulee sama tilanne, niin sinulla on tietysti vapaassa maassa oikeus kuolla mieluummin nälkään kuin hakea apua. Minä en kuitenkaan koe asiakseni halveksia niitä, jotka hakkevat apua taloudelliseen kurjuuteensa.
Itseasiassa olen työttömänä ja tahdon työtä. Kiellätkö ettei olisi sellaisia henkilöitä, jotka menevät ennemmin leipäjonoon kuin vaatisivat itselleen työpaikkaa? Totta on että jokaiselle ois tarjolla joitakin siivoojan hommia. :)
ateisti1982 kirjoitti:
En minä sitä sanonutkaan ja on totta että kapitalistit puoltavat leipäjonoja, jottei tarvitsisi maksaa työntekijöille palkkaa. Se on varsin hienoa kapitalistien katsella kun porukka jonottaa ruokaa tuolla jonoissa, kun ennen sitä ruokaa sai sillä mitä sai palkkaa työstä. Ihmiset tyytyy nykyisin siihen mitä leipäjonoissa saa!? Se on ihmeellistä että ihmiset haluavat siihen tyytyä siihen leipäjonoon, eivätkä vaadi työtä?
kun firmat siirsivät tuotantonsa Kiinaan ja muihin halpamaihin. Raha puhuu. Työn arvo on suurempi kuin työntekijän arvo, eli palkka. Ja mitä suurempi se ero on, sen parempi työn teettäjälle.
Kaikenlaista ketkuilua on koko ajan ja se vaan lisääntyy. Pätkätyötä, työn ketjuttamista ilman pätevää syytä, harjoittelijoiden käyttöä ilman palkkaa ja sitten otetaan taas uusi harjoittelija entisen tilalle jne. Kyllä minä nämä asiat tiedän.
Ikävä kyllä se on realiteetti, ettei työtä vaatimalla saa. Ei ainakaan palkkatyötä.ateisti1982 kirjoitti:
Itseasiassa olen työttömänä ja tahdon työtä. Kiellätkö ettei olisi sellaisia henkilöitä, jotka menevät ennemmin leipäjonoon kuin vaatisivat itselleen työpaikkaa? Totta on että jokaiselle ois tarjolla joitakin siivoojan hommia. :)
Minua joskus ärsyttää, kun jotkut tyypit kertovat, että ovat välillä olleet "hanttihommissa", kun ei ole muuta löytynyt ja yleensä aina esimerkkinä mainitaan siivoojan työ. Ei ole mitään syytä halveksia siivoojaa, vaikka palkka onkin pieni ja työ raskasta.
cei5 kirjoitti:
kun firmat siirsivät tuotantonsa Kiinaan ja muihin halpamaihin. Raha puhuu. Työn arvo on suurempi kuin työntekijän arvo, eli palkka. Ja mitä suurempi se ero on, sen parempi työn teettäjälle.
Kaikenlaista ketkuilua on koko ajan ja se vaan lisääntyy. Pätkätyötä, työn ketjuttamista ilman pätevää syytä, harjoittelijoiden käyttöä ilman palkkaa ja sitten otetaan taas uusi harjoittelija entisen tilalle jne. Kyllä minä nämä asiat tiedän.
Ikävä kyllä se on realiteetti, ettei työtä vaatimalla saa. Ei ainakaan palkkatyötä.Jep, lisäksi työnantajat käyttää "ilmaista työtä" hyväkseen, eikä aio edes palkata ko. henkilöä palvelukseen vaan määräajan kuluessa umpeen otetaan uusi henkilö vanhan "ilmaisen työorjan" tilalle.
Pointtini oli siis se, että taistelu kapitalismia vastaan olisi hyväksyttävää, mikäli ihmiset alkaisivat perään kuuluttamaan oikeuksiaan, eikä pyrkisi sellaisiksi "tekokerjäläisiksi" tyytymällä esimerkiksi leipäjonoon. Sehän on juuri se mihin kapitalistit on pyrkimässä! Työttömät ja köyhät suomalaiset on tuomittu kansanmurhatun rooliin. Pari yleislakkoa, niin moni asia voisi parantua Suomessa. Ei kapitalistitkaan saisi uunipaisteja tai hanhenmaksapalleroita ruokapöytään vaan saisi tyytyä säilykkeisiin? :D
Kaikkea heikennetään ja leikataan...tasaverotus tästä enää puuttuisi. :(
En ymmärrä tai hyväksy leipäjonoja, koska se on kapitalistien riemuvoitto!cei5 kirjoitti:
Minua joskus ärsyttää, kun jotkut tyypit kertovat, että ovat välillä olleet "hanttihommissa", kun ei ole muuta löytynyt ja yleensä aina esimerkkinä mainitaan siivoojan työ. Ei ole mitään syytä halveksia siivoojaa, vaikka palkka onkin pieni ja työ raskasta.
Ajatteleppa niitä henkilöitä jotka on kouluttanut itsensä esimerkiksi yliopistossa ja sille tarjottaisi siivojan hommia?
cei5 kirjoitti:
Siivoojan hommiin ei ainakaan kukaan yli-ihminen uskovainen kuitenkaan ryhtyisi. Itse saattaisin, mutta työnantaja vaatii kuitenkin omaa autoa jota minulla ei ole.
ateisti1982 kirjoitti:
Jep, lisäksi työnantajat käyttää "ilmaista työtä" hyväkseen, eikä aio edes palkata ko. henkilöä palvelukseen vaan määräajan kuluessa umpeen otetaan uusi henkilö vanhan "ilmaisen työorjan" tilalle.
Pointtini oli siis se, että taistelu kapitalismia vastaan olisi hyväksyttävää, mikäli ihmiset alkaisivat perään kuuluttamaan oikeuksiaan, eikä pyrkisi sellaisiksi "tekokerjäläisiksi" tyytymällä esimerkiksi leipäjonoon. Sehän on juuri se mihin kapitalistit on pyrkimässä! Työttömät ja köyhät suomalaiset on tuomittu kansanmurhatun rooliin. Pari yleislakkoa, niin moni asia voisi parantua Suomessa. Ei kapitalistitkaan saisi uunipaisteja tai hanhenmaksapalleroita ruokapöytään vaan saisi tyytyä säilykkeisiin? :D
En ymmärrä tai hyväksy leipäjonoja, koska se on kapitalistien riemuvoitto!Kaikki vero kun ei ole tuloveroa.
ateisti1982 kirjoitti:
Ajatteleppa niitä henkilöitä jotka on kouluttanut itsensä esimerkiksi yliopistossa ja sille tarjottaisi siivojan hommia?
jotka ovat kouluttautuneet laitoshuoltajiksi (siis siivoojiksi) ja toiset puhuvat halveksivasti hanttihommista. Tuo työ on varsinkin laitoksissa, kouluissa, sairaaloissa jne nykyään jotain vallan muuta kuin pelkän mopin kanssa heilumista.
ateisti1982 kirjoitti:
Siivoojan hommiin ei ainakaan kukaan yli-ihminen uskovainen kuitenkaan ryhtyisi. Itse saattaisin, mutta työnantaja vaatii kuitenkin omaa autoa jota minulla ei ole.
Kyllä bussillakin pääsee, jos on vakituinen työkohde. Eivät esim. sairaalan siivoojat päivän mittaan paikkaa vaihda. Siinä on vaan sellainen juttu nykypäivänä, että noihinkaan töihin ei pääse ilman koulutusta, paitsi ehkä johonkin Rätti & Ämpäri-firmaan.
- so what
ateisti1982 kirjoitti:
Onko yliopisto surkastuttanut aivoista sen osan, joka pitää yllä käden motoriikkaa, vai onko yliopistossa kaadettu pissaa päähän niin paljon, että nenä on noussut pystyyn..
Jos ei löydy yliopistohommia, niin menee sitten niihin hommiin mitä on. Mitäs on kouluttanut itsensä työttömäksi.. ateisti1982 kirjoitti:
Jep, lisäksi työnantajat käyttää "ilmaista työtä" hyväkseen, eikä aio edes palkata ko. henkilöä palvelukseen vaan määräajan kuluessa umpeen otetaan uusi henkilö vanhan "ilmaisen työorjan" tilalle.
En ymmärrä tai hyväksy leipäjonoja, koska se on kapitalistien riemuvoitto!leipäjonot ovat häpeä Suomelle. Kovasti kriittisellä mielellä olen seurannut kehitystä viime vuosikymmeninä. Mielestäni meitä ollaan viemässä koko ajan sellaiseen suuntaan, että julkista sektoria ja palveluita supistetaan, mistä ihmiset joutuvat kärsimään niin terveyden- ja vanhustenhuollon kuin koulujenkin tiimoilta, eikä siitä olla pahemmin huolissaan. Yksityistäminen jatkuu joka sektorilla. Veroja alennetaan samalla, ja mihin tämä johtaa? Olemme työpaikkojen suhteen yhä syvemmin riippuvaisia yksityisestä sektorista, jossa vallitsevat markkinatalouden lainalaisuudet ja suhdanteiden vaihtelu näkyy hyvin voimakkaana. Verojen alentamisella meistä nähtävästi tehdään yhä enemmän kuluttajia. Sitäkö me oikeasti haluamme? Ja samalla tämä pohjoismainen hyvinvointimalli, jossa ihmisestä on totuttu pitämään huolta, murenee koko ajan.
Seppo L, pappikuunteleva_kirkko kirjoitti:
leipäjonot ovat häpeä Suomelle. Kovasti kriittisellä mielellä olen seurannut kehitystä viime vuosikymmeninä. Mielestäni meitä ollaan viemässä koko ajan sellaiseen suuntaan, että julkista sektoria ja palveluita supistetaan, mistä ihmiset joutuvat kärsimään niin terveyden- ja vanhustenhuollon kuin koulujenkin tiimoilta, eikä siitä olla pahemmin huolissaan. Yksityistäminen jatkuu joka sektorilla. Veroja alennetaan samalla, ja mihin tämä johtaa? Olemme työpaikkojen suhteen yhä syvemmin riippuvaisia yksityisestä sektorista, jossa vallitsevat markkinatalouden lainalaisuudet ja suhdanteiden vaihtelu näkyy hyvin voimakkaana. Verojen alentamisella meistä nähtävästi tehdään yhä enemmän kuluttajia. Sitäkö me oikeasti haluamme? Ja samalla tämä pohjoismainen hyvinvointimalli, jossa ihmisestä on totuttu pitämään huolta, murenee koko ajan.
Seppo L, pappikoulujen menojen vähentämiseksi on uskontojen opettamisen lopettaminen.
- olet ihan pihalla
kuunteleva_kirkko kirjoitti:
leipäjonot ovat häpeä Suomelle. Kovasti kriittisellä mielellä olen seurannut kehitystä viime vuosikymmeninä. Mielestäni meitä ollaan viemässä koko ajan sellaiseen suuntaan, että julkista sektoria ja palveluita supistetaan, mistä ihmiset joutuvat kärsimään niin terveyden- ja vanhustenhuollon kuin koulujenkin tiimoilta, eikä siitä olla pahemmin huolissaan. Yksityistäminen jatkuu joka sektorilla. Veroja alennetaan samalla, ja mihin tämä johtaa? Olemme työpaikkojen suhteen yhä syvemmin riippuvaisia yksityisestä sektorista, jossa vallitsevat markkinatalouden lainalaisuudet ja suhdanteiden vaihtelu näkyy hyvin voimakkaana. Verojen alentamisella meistä nähtävästi tehdään yhä enemmän kuluttajia. Sitäkö me oikeasti haluamme? Ja samalla tämä pohjoismainen hyvinvointimalli, jossa ihmisestä on totuttu pitämään huolta, murenee koko ajan.
Seppo L, pappiParempi vain, kun pappi pysyy lestissään, eikä sekaannu rahapolitiikkaan. Selvästikään et ymmärrä kuka sinunkin leipäsi tuo pöytään. Yksityiset yritykset maksavat yhteisöveroa, joka päätyy kirkolle. Yksityiset yritykset työllistävät ihmisiä, joiden tilipussista kirkko repii törkeästi omat veronsa.
Et kai tosissasi kannata kommunismia, niin kuin tekstistäsi se on selvin sanoin luettavissa!?!
Kuule, vaikka ihmisten rahoista perittäisiin 99% veroa, ne päätyvät ennemminkin kirkolle, pakolaisten hyysäykseen, ulkomaan tukiasiin, EU:lle ja päättäjien torkkupeittoihin, kuin tavallisten kansalaisten hyvinvointiin.
46% tulee verovaroista, josta valtaosa on taikauskottomilta ihmisiltä tai yrityksiltä.
Mutta ev-lut lahko saa propagandaedun, vaikkei toiminta olekaan sen, pl. tietysti väkivaltauskonnon levittämiseen tähtäävät toimet KUA:n siivellä.- goddeloos
"On esim Pelastusarmeijan padat jouluisin, Joulun Lapsi- keräys ja jatkuvasti kirkon ulkomaanapu."
- Sinun pelastusarmeija ei pelasta homoja, sinun pelastusarmeijalle lahjoitetuilla rahoilla kustannetaan ökypäämajan kustannuksia lontoossa! Sinun ulkomaan avusta pääsee murto-osa kohteeseen... parempaa argumenttia?
"Itse olen opiskelijana/työttömänä käynyt hakemassa apua diakoniasta, kun teille niin rakas valtio ei maksa mm. opintolainan korkoja!!! voi myös saada vaateapua, mitä sos virasto ei OLLENKAAN järjestä. "
- Itse olin opiskelija/työtön, pärjäsin ilman apua yksinhuoltaja isänä! Maksoin vielä asuntolainaa samalla! Mitkä hiton vaatimukset sinulla on elämiseen???? Oletko materialisti tjsp? Onko sulla hajuakaan, ketkä eniten rahoitta sitä kirkon ulkomaanapua...Se ei todellakaan ole kirkko.
Mitä taas tule leipäjonoihin, niin...nyt täytyy vetää mutulla...Onko Eu:lla mahdollisesti osuutta asiaan?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808