Olen 48 v alkoholisti mies. Työpaikan olen säilyttänyt mutta muuten olen pilannut elämäni viinalla ja kaljalla.
Kävin vaihteeksi hammaslääkärillä ja ajattelin että korjattavaa varmaa löytyy. Yllätys oli melkoinen kun tarkastuksen jälkeen sanottiin,että hyvin olet hoitanut hampaitasi. ei mitään korjattavaa . No hampaat on kaljan keltaiset ja paikatut mutta käyttökelpoiset. Juopotellessa en pese hampaita, mutta selvänä kautena pesen iltaisin. Tällä jutulla ei ole mitään merkitystä kenellekään, kirjoitin myös väärälle palstalla. Mulle se kuitenkin oli hyvä uutinen pitkään aikaan.Ehkä vielä pystyn palaamaan normaaliin elämään ilman alkoholia.
Alkoholistin hampaat
7
2210
Vastaukset
- 1234567uytsd
hieno uutinenhan tuo on. koita silloin kun olet selvin päin niin harjata kahdesti. onnea ja yritystä alkoholista eroon pääsyyn!
- kohtuukaries
Olisiko viina tappanut hammaspöpöt? Alkoholihan tunetusti desinfioi. Kirkkaan viinan jälkeen suu kyllä löyhkää viinalle, mutta ei ollenkaan sellaiselle tunkkaiselle bakteerinpierulle kuin vaikka maidon jälkeen. Jotkut alkoholistit eivät ryyppyputkien aikana kovin usein syö, mikä tietysti on hampaiden kannalta hyvä sekin. Oluessa tosin on sokereita, joten se ei tee hampaille hyvää.
Ehkä niitä hampaita silti on hyvä jollain muullakin tapaa hoitaa kuin pelkällä viinalla? - hadgsjfbasdjfbvh
Ei muuta kuin tsemppiä sulle.
- Menestystä !!!
kun tiedostat ja tunnustat olevasi alkoholisti, pilattu elämäsi alkaa siirtyä historiaan...
- sinäkin vaikka
AA: ta alkoholiongelman ratkaisuun. Ei tämäkään kuulu tälle palstalle mutta hyvä, että hampaasi ovat OK. Minäkin aloin hoitaa itseäni ja hampaitani raitistuttuani AA: n avulla 11 vuotta sitten.
Hammaslääkärissä kyllä käyn vuosittain sillan ja implanttien takia. - Punkku on hyvää!!
Minua tympäisee jatkuva hampaitten pesu, joten taidan ottaa naukut aina silloin tälöin. Muutenkin ainakin viini maistuu. Valkkarissa taitaa olla aikas paljon sokeria, niin parempi pysyä punkussa. Mahtaisko sen nauttimisella olla hampaille haittaa? Värjää kyllä mutta se ei kuitenkaan ole hammaskiveä? Osaako kukaan neuvoa noissa asioissa? Olen varmaankin ainakin tuleva alkoholisti, mutta ei se enää yli seitsemänkympin iässä pitäisi ketään haitata. Tuskin itsekään kovin paljoa ehdin sairastua alkoholin takia enää tässä iässä.
- Hytyrypykkä
Punkku on aika hapanta tavaraa, ja hampaat ei tykkää happamasta. Alkoholijuomista kirkas viina lantraamattomana olisi kaiken järjen mukaan hampaille se paras vaihtoehto - neutraali pH, ei sokeria tai mallasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain607502Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1232936- 1421776
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha651649Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1151458Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1671404- 1311153
- 75842
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko47802- 52745