pillereitä ilman taukoja

Syön minipillerilaattoja silloin tällöin putkeen ja pidän kuukautisista taukoa 2-3 kk. Sain pillerit alun perin aikuisiän akneen (hormonien aiheuttamaa), söin niitä alkuun pari laattaa putkeen ja lääkäri sanoi että taukoa kuukautisissa voin myöhemminkin välillä pitää koska minulla on epilepsia ja kuukautisten aiheuttamat hormonivaihtelut provosoivat kohtausten tuloa. Nyt kuitenkin vuotoa tulee yhtäkkiä kolmannen laatan loppupuolella vaikka en ole mitään taukoa vielä aloittanutkaan. Koskaan ennen kuukautiset eivät ole alkaneet kesken laatan. Miten nyt yhtäkkiä näin?
8829
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 8

Vanhimmat

on? Minejähän syödään putkeen.....

Käytät siis acneen pillereitä, et ehkäisyyn? Vai?

Mitä mahdat tarkoittaa tuolla tauolla;"söin niitä alkuun pari laattaa putkeen ja lääkäri sanoi että taukoa kuukautisissa voin myöhemminkin välillä pitää koska minulla on epilepsia ja kuukautisten aiheuttamat hormonivaihtelut provosoivat kohtausten tuloa" Taukoa kuukautisissa, vai taukoa pillereiden syönnissä?

Siis pidätkö taukoja, kuukausien taukoa, eli et käytä jatkuvasti e-pillereitä? Se jos mikä on rankaa keholle, siis se että aloittaa, pitää lyhyen tauon ja taas jatkaa.

Mutta se pillerimerkki......mikä se on?

Äänestä
  • Diane Nova tai oikeastaan sen halvempi rinnakkaisversio eli Vreya on merkki. Siinä nyt on samat aineet. Tarkoitan tauoilla kuukautisten ajan (muutamia päiviä) kestäviä taukoja laattojen vaihdon yhteydessä. Olen näitä syönyt siitä lähtien kun olen reseptin saanut, eli en ole mitään kuukausia kesätviä taukoja yhtäkkiä pitänyt. Nyt muuten mulla on tainnut mennä mini- ja yhdistelmäpillerit sekaisin... Kun näistähän joita syön niin pitäisi periaatteessa pitää aina se kuukautisten aikainen tauko.

    Käytän pillereitä siis vain tähän akneen, ehkäisyä en tarvitse tällä hetkellä.

    Äänestä

  • ihan uutta tämä kirjoitti:

    Diane Nova tai oikeastaan sen halvempi rinnakkaisversio eli Vreya on merkki. Siinä nyt on samat aineet. Tarkoitan tauoilla kuukautisten ajan (muutamia päiviä) kestäviä taukoja laattojen vaihdon yhteydessä. Olen näitä syönyt siitä lähtien kun olen reseptin saanut, eli en ole mitään kuukausia kesätviä taukoja yhtäkkiä pitänyt. Nyt muuten mulla on tainnut mennä mini- ja yhdistelmäpillerit sekaisin... Kun näistähän joita syön niin pitäisi periaatteessa pitää aina se kuukautisten aikainen tauko.

    Käytän pillereitä siis vain tähän akneen, ehkäisyä en tarvitse tällä hetkellä.

    ei tosiaan ole minipilleri, vaan ne ovat _yhdistelmäpillereitä_. Ja kyllä, useimmiten pidetään se taukoviikko.
    Tuo vuoto kesken laatan on hyvin yleistä kun syödään laattoja putkeen. Eli aivan normaali sivuvaikutus tuo vuodon alkaminen.
    Eli kannataa toimia kuten tuossa on neuvottukin, vähemmän laattoja putkeen niin ei tule sitten sitä vuotoakaan. Toisten kroppa ei kestä edes kahden laatan peräkkäin syöntiä, toisilla taas kestää 3-4 laatan. Yksilöllistä.

    Äänestä

ei kestä enää noin monen laatan peräkkäin syöntiä ja vuoto alkaa ns. liian aikaisin. Joko vähemmän laattoja peräkkäin tai korkeampi hormoniset pillerit jos sama toistuu myöhemminkin.

Äänestä
  • on minipillerit, niin eikös niitä oteta joka pv.?

    Äänestä

  • ? kirjoitti:

    on minipillerit, niin eikös niitä oteta joka pv.?

    voi syödä "ilman taukoja" kun jättää lumepillerit välistä.

    Äänestä

  • Minipillereitä.. kirjoitti:

    voi syödä "ilman taukoja" kun jättää lumepillerit välistä.

    ole minipillereitä käytössään

    Äänestä

  • Minipillereitä.. kirjoitti:

    voi syödä "ilman taukoja" kun jättää lumepillerit välistä.

    Mulla on minipillerit, ja niitä kyllä syödään ilman taukoja, eikä seassa ole mitään lumepillereitä. Eihän Diane Nova ja sen rinnakkaismerkit ole mitään minipillereitä, vaan ns. normaaleja e-pillereitä, jolloin taukoviikko pidetään yleensä kun levy loppuu..

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


ihan uutta tämä kirjoitti:

Syön minipillerilaattoja silloin tällöin putkeen ja pidän kuukautisista taukoa 2-3 kk. Sain pillerit alun perin aikuisiän akneen (hormonien aiheuttamaa), söin niitä alkuun pari laattaa putkeen ja lääkäri sanoi että taukoa kuukautisissa voin myöhemminkin välillä pitää koska minulla on epilepsia ja kuukautisten aiheuttamat hormonivaihtelut provosoivat kohtausten tuloa. Nyt kuitenkin vuotoa tulee yhtäkkiä kolmannen laatan loppupuolella vaikka en ole mitään taukoa vielä aloittanutkaan. Koskaan ennen kuukautiset eivät ole alkaneet kesken laatan. Miten nyt yhtäkkiä näin?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu