Miten peräpukamasta eroon?

hernepylly

Minulla on peräpukama, jonka takia kävin terveyskeskuksessa. He eivät kuitenkaan suostuneet poistamaan sitä, koska se ei ole "rypäleen kokoinen" kun kuulemma pitäisi olla, ennen kuin terveyskeskus alkaasuostuu poistamaan. Miten siis pääsisin eroon siitä? Hernettä isompi, haittaa kyllä hygieniaa ja tunnen itseni seksuaalisesti epävarmaksi, kun pyllyssä on sellainen, vaikken anaaliseksiä harrastakaan...

Minulla ei ole tätä tapausta lukuun ottamatta itse asiassa aiempaa kokemusta lääkäreistä ja terveydenhoidosta sairauksien tai muiden ongelmien suhteen. Terve kuin pukki.

Suostuvatkohan yksityisissä lääkäriasemissa poistamaan peräpukamia, joita terveyskeskus ei suostu poistamaan?

13

5222

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just joo

      Eivätkö antaneet voidetta? Muista nyt kuitenkaan juoda ja liikkua riittävästi,ehkäistä ettei tulisi lisää..

      • hernepylly

        Ei ne mitään voidetta tai reseptiä eikä ohjeita antaneet.

        Olen miettinyt, että onkohan vaivani nyt sellainen, jota lääkärit ylipäätään edes hoitaisivat... En ole aiemmin lääkäreitä tarvinnut. Siis suostuisikohan jokin yksityinen lääkäriasema poistamaan peräpukaman? Ja jos, niin minkähän hintaista se mahtaisi suurinpiirtein olla?


      • Anonyymi

    • hernepylly

      En kyllä vieläkään tiedä, hoitaako lääkärit tällaisia tapauksia missään... Ei ainakaan terveyskeskuksessa.

      • hirttoon vaan!

        barroneita ampuu....

        No, siten kun se sun yksittäinen pukamas tulehtuu, tulee sellaiseksi luumun kokoiseksi ja kipeäksi, niin mene sitten, silloin ne antavat varmaankin jo Scheriproctia tai jotain muuta vastaavaa reseptille, ehkä tilanteen rauhoituttua harkitsevat poistoakin.

        Joillakin yksityislääkäriasemilla on hinnastot netissä - tosin, en tiedä onko peräpukamahoito laitettu listalle. Mutta ei kai se muutamaa satasta enempää maksa.


      • dffgghghghjhj
        hirttoon vaan! kirjoitti:

        barroneita ampuu....

        No, siten kun se sun yksittäinen pukamas tulehtuu, tulee sellaiseksi luumun kokoiseksi ja kipeäksi, niin mene sitten, silloin ne antavat varmaankin jo Scheriproctia tai jotain muuta vastaavaa reseptille, ehkä tilanteen rauhoituttua harkitsevat poistoakin.

        Joillakin yksityislääkäriasemilla on hinnastot netissä - tosin, en tiedä onko peräpukamahoito laitettu listalle. Mutta ei kai se muutamaa satasta enempää maksa.

        Googlella peräpukama hoito hinta
        Tulokseksi tulee mm. Tervystalon hinnasto 2009 - siellä peräpukamien hirtto tähystyksessä 171 euroo, mutta siis tähystyksessä eli silloin on kyse sisäistä pukamista, ja sulla se nyt on ulkoinen heltta mikä sulla on! Lisäksi jotain toimistomaksuja tietysti ja lääkärin vastaanotto tarvitaan ensin totta kai......


      • hernepylly
        dffgghghghjhj kirjoitti:

        Googlella peräpukama hoito hinta
        Tulokseksi tulee mm. Tervystalon hinnasto 2009 - siellä peräpukamien hirtto tähystyksessä 171 euroo, mutta siis tähystyksessä eli silloin on kyse sisäistä pukamista, ja sulla se nyt on ulkoinen heltta mikä sulla on! Lisäksi jotain toimistomaksuja tietysti ja lääkärin vastaanotto tarvitaan ensin totta kai......

        Yksityiset taitaa olla mulle liian kalliita, jos satasen tai yli; opiskelija olen. Ärsyttää terveyskeskus, tuli kyllä oikein hyvin selväksi, että pitäisi kasvattaa pukama isommaksi ja kipeämmäksi, enne kuin hoitoo saisin. Ja mitä järkeä siinä sitten on? Samahan (ja helpompi) se ois hoitaa nyt.

        No, ei auta muu kuin kasvatella pukamaa.


      • hfghfghfgfghfh
        hernepylly kirjoitti:

        Yksityiset taitaa olla mulle liian kalliita, jos satasen tai yli; opiskelija olen. Ärsyttää terveyskeskus, tuli kyllä oikein hyvin selväksi, että pitäisi kasvattaa pukama isommaksi ja kipeämmäksi, enne kuin hoitoo saisin. Ja mitä järkeä siinä sitten on? Samahan (ja helpompi) se ois hoitaa nyt.

        No, ei auta muu kuin kasvatella pukamaa.

        kun harrastaa liikuntaa, syö kuitupitoista eli suoli toimii säännöllisesti ja uloste ei ole liian kovaa eli ei joudu pusertamaan voimallisesti että kova tuotos lähtisi liikkeelle, juo vettä, ja tietysti pitää huolen hygieniasta. Ja jos ärtyy, niin sitten niitä voiteita tai suppoja, joita saa apteekista käsikauppatuotteina.


      • hernepylly
        hfghfghfgfghfh kirjoitti:

        kun harrastaa liikuntaa, syö kuitupitoista eli suoli toimii säännöllisesti ja uloste ei ole liian kovaa eli ei joudu pusertamaan voimallisesti että kova tuotos lähtisi liikkeelle, juo vettä, ja tietysti pitää huolen hygieniasta. Ja jos ärtyy, niin sitten niitä voiteita tai suppoja, joita saa apteekista käsikauppatuotteina.

        Mulla ei ole koskaan ollut ummetusta. Ja kuituja syön ja harrastan liikuntaa. Kai peräpukamiin muitakin syitä on kuin ne yleisimmät. En kyllä tiedä mitään syytä omaan ongelmaani, ehkä ei ole mitään varsinaista syytä.

        Ärsyttää että tuollainen vaiva... Halu vältellä seksiä, läheisyyttä, vaikkei kumppani pyllynreikään koskekaan; silti. Ja kun tuosta on pirun vaikea päästä eroon.


    • epänormaaliako

      Itselläni on jo pidemmän aikaa ollut peräaukon edessä jokin patti enkä tiedä mikä se on, peräpukamako? Kipeä se ei ole, mutta häiritsee mieltä vietävästi, kun en usko sen olevan normaalia. Ja vessassa käydessä ponnistaessa tuntuu kuin jokin työntyisi ulos, mutta kun rentoutan lihakset, niin palautuu takaisin sisään. Mitä voi tarkoittaa? En tykkäisi lääkärille mennä jutustelemaan kun sen verran arka aihe..

      • hoitsu_

        Nolo vaivahan peräpukamat ovat. Vielä nolommaksi asian tekee, se, etteivät terveyskeskuslääkärit välttämättä suostu hoitamaan ongelmaa, koska pukamista ei ole välitöntä vaaraa hengelle tai terveydelle.

        Pukamia voi olla sekä sisäisiä että ulkoisia ja ne ovat todella yleinen riesa. Kuvauksesi perusteella arvelisin, että sinulla on ns. sisäisiä peräpukamia.

        Ei muuta kuin reippaasti ajanvaraus YKSITYISELLE lääkärille. Työtäänhän ne lääkärit vain tekee. Ajatelkaa vaan, että mitäs ovat valinneet sellaisen ammatin kuin ovat... No, ei vaan oikeasti: lääkärit tehkööt työnsä, josta heille maksetaan. Ei siinä sen kummempaa.

        Ja jos yhtään lohduttaa, niin vaiva on tosiaan yleinen, mutta vähän puhuttu ja vähän hoidettu.


    • Eipuukollavaannarull

      Siinä kirjassahan räätäli hyppäsi seinän läpi ja leikkasi peukalot poikki ettå niksnaks vaan. Itse laitoin hammaslangasta silmukan tuollaisen ulokkeen ympärille ja se häipyi kyllä ilman sen kummempia ongelmia. En tiedä oliko se oikeaoppista mutta olen kuullut, että samantapaisella menetelmällä lääkärikin niitä poistelee.

    • heltta1

      Ymmärsinkö että olet nainen? Siinä tapauksessa jollei sinulla vielä ole lapsia tehtyinä niin älä turhaan mene mihinkään leikkaukseen ennen, peräpukamat kun tulevat suurelle osalle raskaana olevista.

      Sitten kun lapsiluku on täynnä niin vaihtoehtoja on oikeastaan se kaksi: Sisäisten pukamien hirtto, jolloin osa ulkona olevasta kudoksesta vetäytyy takaisin. Ihohelttoja jää silti eikä niitä tällä menetelmällä saa pois.

      Toinen vaihtoehto on sitten kirurginen leikkaus, jossa poistetaan sisäiset ja ulkoiset pukamat ihohelttoineen. Tätä menetelmä käytetään kuitenkin suhteellisen vähän, siinä on aina riskejä, esim peräaukon pysyvä kiristyminen>ulostaminen vaikeentuu...ja sitten se ikävämpi eli pidätyskyvyn heikkeneminen.

      Täytyy muistaa että peräaukko nyt on sellainen paikka että sitä kun aletaan leikkelemään niin ei ole mikään pikku juttu. Lisäksi toipumisaika leikkauksesta saattaa olla mtä vaan kuukaudesta jopa puoleen vuoteen.

      Itselläni niitä on, ja juuri kävin hirtto-operaatiossa, joka joudutaan vielä uusimaan parin kk kuluttua. Kerralla eivät poista kuin 1-3 pukamaa arpeutumisriskin vuoksi. Nyt odottelen tuloksia, eli kuinka paljon ihoa vetäytyy pois näkyvistä :)

      Itselläkin tuo estettinen haitta on ollut se suurin syy hakeutua lääkäriin ( yksityiselle ) . Parisuhteessa asia ei haitannut koska pukamat tulivat raskauden myötä, mutta nyt uusissa suhteissa on nolottanut..onneksi kukaan ei kovin paljon ole takapuoltani tutkinut =)

      Hinta yksityisellä: tutkimus n 75 e, hirtto 150 e kelakorvauksen jälkeen )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8416
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2565
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2287
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe