Luin noin vuosi sitten Waltarin Sinuhe egyptiläisen ja rakastuin siihen kirjaan.Sain tietooni,että amerikkalaiset ovat tehneet siitä vuonna 1954 Hollywood-elokuvan.Tuo vuoden 1954 elokuva on kuitenkin tietääkseni melko mitätön tekele,eikä se saavuta Waltarin romaanin loistoa.Pitäisikö Sinuhe egyptiläinen uudelleenfilmata?
heips
2
553
Vastaukset
- Kaptah1982
Muistelisin nähneeni tuon "Sinuhe - The Egyptian" elokuvan joskus televisiosta, ja tunnetuimmat näyttelijät siinä olivat varmaankin Jean Simmons (Meritin roolissa) ja Peter Ustinov (Kaptahin roolissa). Se taisi olla aika tyypillinen 1950-luvun amerikkalainen historiallinen elokuva, joka ehkä kertoi enemmän siitä valmistusajankohdasta kuin muinaisesta Egyptistä. http://www.imdb.com/title/tt0046949/
Sinun kannattaisi muuten kokeilla Sinuhesta vuonna 1982 tehtyä moniosaista radiokuunnelmaa, joka näkyisi löytyvän YLE:n elävästä arkistosta: http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=90&t=516&a=4367on myös äänikirja.
Elokuva sivusi vain sitä mullistusta. Elovuvana huono = minun mielipide.
Häpäisin itseni aikoinaan lahdessa kun puhuivat Sinuhen leivästä johon minä: En muista että kirjassa olisi ollut mitään leivontaohjetta.
Kirjan voi eri ikäisenä kokea eritavoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 683031
- 922835
- 492067
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201535- 151329
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51308Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131291Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131243Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241212- 181210