Luin noin vuosi sitten Waltarin Sinuhe egyptiläisen ja rakastuin siihen kirjaan.Sain tietooni,että amerikkalaiset ovat tehneet siitä vuonna 1954 Hollywood-elokuvan.Tuo vuoden 1954 elokuva on kuitenkin tietääkseni melko mitätön tekele,eikä se saavuta Waltarin romaanin loistoa.Pitäisikö Sinuhe egyptiläinen uudelleenfilmata?
heips
2
608
Vastaukset
- Kaptah1982
Muistelisin nähneeni tuon "Sinuhe - The Egyptian" elokuvan joskus televisiosta, ja tunnetuimmat näyttelijät siinä olivat varmaankin Jean Simmons (Meritin roolissa) ja Peter Ustinov (Kaptahin roolissa). Se taisi olla aika tyypillinen 1950-luvun amerikkalainen historiallinen elokuva, joka ehkä kertoi enemmän siitä valmistusajankohdasta kuin muinaisesta Egyptistä. http://www.imdb.com/title/tt0046949/
Sinun kannattaisi muuten kokeilla Sinuhesta vuonna 1982 tehtyä moniosaista radiokuunnelmaa, joka näkyisi löytyvän YLE:n elävästä arkistosta: http://www.yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=90&t=516&a=4367on myös äänikirja.
Elokuva sivusi vain sitä mullistusta. Elovuvana huono = minun mielipide.
Häpäisin itseni aikoinaan lahdessa kun puhuivat Sinuhen leivästä johon minä: En muista että kirjassa olisi ollut mitään leivontaohjetta.
Kirjan voi eri ikäisenä kokea eritavoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743497Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1391911Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3011641- 881524
- 801499
Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531186Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001150Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois721081Uudessa testamentissa on kaksi ristiriidassa olevaa kastekäskyä
Uusi testamentti käskee kastamaan kahdella eri tavalla. Näinhän ei voi olla. Ilmiselvään ristiriitaan on löytynyt selity2881050- 631031